Hoofdcategorieën
Topicacties

De Canon EOS 300D *part 5*

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Powered by Apple

2e hit bij zoeken naar 'neckstrap': Ontzie je nek! Handstrap uit nekstrap van prosumer/dSLR cam
De search kun je op zich ook zelf gebruiken hoor...

Zeg maar Meik...

quote:
ohjaja1981 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:06:
Voor de liefhebbers en geinteresseerden in deze camera; bij de MediaMarkt verkopen ze deze momenteel incl. 18-55 lens voor ¤ 444,-, voor een camera van deze klasse toch een zeer schappelijke prijs.
Wat sneu voor al die mensen die 'm nu proberen te verkopen voor +/- ¤600 omdat ze een jaar geleden bijna een rug ervoor hebben neergeteld... :'(

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

3 Benches

Gewoon je hand erin wikkelen, spreekt voor zich. Als je per se een topic wil zien:
Ontzie je nek! Handstrap uit nekstrap van prosumer/dSLR cam

(Neemt niet weg dat ik de neckstrap een k*tding vind en maar wat blij ben met grip + handstrap)

Talkin.nl daily photoblog
Day 1377: 3 Benches
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/30s, f/4.0, ISO 100

Mental Attention to Detail
Reg. datum: 18 oktober 2005

quote:
mphilipp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:40:
[...]

Wat sneu voor al die mensen die 'm nu proberen te verkopen voor +/- ¤600 omdat ze een jaar geleden bijna een rug ervoor hebben neergeteld... :'(

Zou m'n 300 nog echt niet van de hand willen doen voor dat geld, inderdaad vorig jaar meer dan 1k¤ voor betaald, vernieuwing is niet altijd vooruitgang, zie de 350d, op sommige fronten is ie toch niet echt beter dan de 300.. (degelijkheid, feeling behuizing)

@Voutloos: "Neemt niet weg dat ik de neckstrap een k*tding vind en maar wat blij ben met grip + handstrap"

Die neckstrap doet nooit wat je wil, of hij blijft overal achter hangen..aghhh, heeft wel een hoger pimp gehalte maar heb em bij mij er toch maar af gehaal na enkele bijna "dat ie op de grond ketst" momenten..

::EOS-300D:: 70-300mm 4/5.6f IS - 50mm/1.8f - 18-55mm - BG-E1 - Crumpler Loyal Chap [ toekomst: Canon 430Ex+bounce +div.filters +handstrap ]

if (!works){ hammer();}

quote:
mphilipp schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:40:
[...]

Tja lullig, maar dat weet je van tevoren. Over een jaar kan je een 20D ook voor schappelijke prijsjes halen. That's life, in de tussentijd heb je er een hoop lol van :)
Reg. datum: 30 november 2001

Ik ben bang dat ik jullie toch nog een keer moet lastigvallen voor advies :) :

Zouden jullie 'm omruilen wanneer zich een hotpixel (blauw, net rechtsboven midden) zichtbaar wordt bij bijvoorbeeld 1/5 iso100 en 1/40 iso 800. Dat is bij mij dus het geval, en ik vraag me af hoe ernstig het is (of je er echt last van gaat krijgen)

voorbeeld (1/30 iso800):
http://home.planet.nl/~ooter000/got/hotpixel.jpg klik voor foto

Reg. datum: 29 mei 2002

quote:
inquestos schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 01:52:
Ik ben bang dat ik jullie toch nog een keer moet lastigvallen voor advies :) :

Zouden jullie 'm omruilen wanneer zich een hotpixel (blauw, net rechtsboven midden) zichtbaar wordt bij bijvoorbeeld 1/5 iso100 en 1/40 iso 800. Dat is bij mij dus het geval, en ik vraag me af hoe ernstig het is (of je er echt last van gaat krijgen)

voorbeeld (1/30 iso800):
[afbeelding] klik voor foto
Ikzelf zou dat wel doen. En als omruilen geen optie is, dan zou ik hem naar Canon laten opsturen voor een gratis 'remap'-reparatie.

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

op z'n wolkje

Hoewel ik een beetje traag ben, kan ik ook bevestigen dat de 300D bij de Mediamarkt in Eindhoven 444 euro kostte. Ik heb hem donderdagavond gehaald. Ik ben er erg tevreden over.
Ik wil alleen nog wat lenzen erbij zodat het bereik een beetje dichter in de buurt komt van m'n Canon PowerShot Pro1 (die heeft een lens van 28-200mm (35mm equivalent) bij f2.4-3.5). Aangezien ik ook student ben en dus geen geld heb voor allerlei Canon IS USM of L-lenzen, ben ik nu maar aan het kijken naar de Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC DG als all-round lens... (wat dan 29-320mm word).
Een andere optie is om een Sigma 70-300 APO DG te kopen en daarnaast nog iets van een Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. er bij... maar dat is gelijk een stuk duurder en kan ik pas over een tijd realiseren (niet genoeg geld voor nu :( ). Ik overweeg dus sterk om eerst de Sigma aan te schaffen en dan eventueel op een later moment betere lenzen.
Best lastig zo'n dSLR.
Weet iemand hoe het trouwens met die cash-back actie van Canon zit? Want ik wil nog wel een flitser kopen en daar kun je 50 euro op terug krijgen; maar dan moet je wel zo'n cash-back boekje hebben... Maar volgens mij zit die niet bij de 300D :'(

Martin Sturm wijzigde dit bericht 24-10-2005 13:31 (6%)

Spits ya in the face!
Reg. datum: 26 oktober 2002

quote:
Wellicht enorme NooB-vraag, maar maakt het nog uit welk type 300D het is? Of is dit een hack voor alle 300D's?? Heb geen zin om m'n firmware te vern**ken :P .

Il Ljama wijzigde dit bericht 24-10-2005 13:49 (5%)

if (!works){ hammer();}

Martin, ikzelf zou geen superzoom kopen. Als je de kit hebt, koop er een 70-300 APO DG bij wat gewoon een zeer prettige lens is. Die kitlens kan je altijd nog verkopen.

Die superzooms vind ikzelf wel handig, maar ze zijn optisch niet geweldig en niet echt lichtsterk :)

De beste gehackte firmware is wat mij betreft de Undutchables, even googlen erop en je hebt een prima firmwaretje :)

neographikal wijzigde dit bericht 24-10-2005 14:30 (19%)

Reg. datum: 15 december 2003

quote:
Martin Sturm schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:24:
Hoewel ik een beetje traag ben, kan ik ook bevestigen dat de 300D bij de Mediamarkt in Eindhoven 444 euro kostte. Ik heb hem donderdagavond gehaald. Ik ben er erg tevreden over.
Ik wil alleen nog wat lenzen erbij zodat het bereik een beetje dichter in de buurt komt van m'n Canon PowerShot Pro1 (die heeft een lens van 28-200mm (35mm equivalent) bij f2.4-3.5). Aangezien ik ook student ben en dus geen geld heb voor allerlei Canon IS USM of L-lenzen, ben ik nu maar aan het kijken naar de Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC DG als all-round lens... (wat dan 29-320mm word).
Een andere optie is om een Sigma 70-300 APO DG te kopen en daarnaast nog iets van een Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. er bij... maar dat is gelijk een stuk duurder en kan ik pas over een tijd realiseren (niet genoeg geld voor nu :( ). Ik overweeg dus sterk om eerst de Sigma aan te schaffen en dan eventueel op een later moment betere lenzen.
Best lastig zo'n dSLR.
Weet iemand hoe het trouwens met die cash-back actie van Canon zit? Want ik wil nog wel een flitser kopen en daar kun je 50 euro op terug krijgen; maar dan moet je wel zo'n cash-back boekje hebben... Maar volgens mij zit die niet bij de 300D :'(

Dit helpt je wel verder,kunnen ook gewoon met je 300D gebruikt worden.

http://www.canonextrapromotion.com/

Mvg.

Reg. datum: 29 mei 2002

quote:
Martin Sturm schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:24:
Wat Neo zei: Hou de kitlens en koop een goede telezoom lens erbij. Het gat van 55 tot 70mm is echt niks en daar zul je in de praktijk alleen in een heel extreme gevallen tegenaan botsen. :)
quote:
Je kan gewoon de link bezoeken die hierboven staat :). Daar kun je zo'n cashback boekje gratis aanvragen.

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Zeg maar Meik...

quote:
neographikal schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:27:
[...]
Tja lullig, maar dat weet je van tevoren. Over een jaar kan je een 20D ook voor schappelijke prijsjes halen. That's life, in de tussentijd heb je er een hoop lol van :)

Tsjaaa...maar op die 300D is wel erg veel afgetikt in een jaar tijd. Ook de 20D is +/- ¤500 gedaald, maar die was wat duurder, dus is het procentueel gezien nòg minder. Maar ja, dit is een kwestie van voorraad opmaken en dat was te verwachten. Straks komt immers Sinterklaas en de Kerstman en die moet geen oude rommel meebrengen, maar kersverse 350D's en 20D's kopen...

[edit]effe in de pricewatch gekeken en de 300D is in vergelijking tot 1 jaar geleden gehalveerd in prijs! Maar ja...het is nu inmiddels een uitloopmodel.

Daarom wacht ik ook tot december (als ik me zolang kan beheersen ;) ) met mijn aankoop. Meeste kans op een leuke deal. ik ga alleen geen Canon kopen dus ik mag hier niks meer zeggen...

mphilipp wijzigde dit bericht 24-10-2005 17:03 (10%)

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Reg. datum: 05 november 2000

Is deze 300d er nog in Eindhoven? Ben wel geinteresseerd. Ik kan idd bevestigen dat een superzoom geen goed idee idee is voor een SLR, de 35-350L van Canon is prima maar stervensduur. Zelf er goeie ervaringen met wat oudere Canonlenzen uit het begin van de SLR tijd (28-70, 35-70) Schiet nu zelf analoog met een Tokina 28-105, lekker lensje voor weinig geld

3 Benches

Bel dan gewoon, kan je meteen vragen of ze hem apart willen houden. :)

Bij een superzoom zijn gewoon in het algemeen concessies gedaan. Ik wil dan ook geen 18-200, maar als iemand die wel wil omdat hij zo lichtbepakt (ie: weinig lenzen) mee wil nemen tijdens een tocht door een moeilijk begaanbaar oord heeft hij groot gelijk. Om maar een voorbeeld te noemen. :)

Reg. datum: 01 december 2004

Ik denk dat dat wel eens een openingsaanbieding kan zijn geweest. Die mediamarkt is namelijk vorige week donderdag open gegaan, dus ik geef je weinig kans voor die prijs...

Reg. datum: 13 februari 2005

Op mijn werk heb ik een Canon 300D maar de lens EF-S 18-55mm 1:3:5-5.6 is stuk.
Nu ken ik echter geen klop van al die lenzen toestanden.
Maar ze hebben mij wel aangesteld om die lens te vervangen 8)7 .
Budget speelt een tame grote rol en ik wil dus ook niet afgezet worden als ik naar de winkel ga.
(meer dan 200 euro zal dus geen optie zijn)
Deze lens moet vooral goed zijn in zalen omdat hij vooral dient om onze tentoonstellingen mee te fotograferen en wat mensen die rondlopen etc... niets zeer bijzonder dus .
Als jullie me even wat pointers kunnen geven welke lens ik best zou aanschaffen zou ik dat zeer aprecieren.

Dagen van gras, dagen van stro

Als je veel binnenfotografie wilt doen met weinig licht en een beperkt budget koop je een Canon 50 1.8 II

Je kan er niet mee zoomen, hij is totaal van plastic, maar is enorm handig bij weinig licht.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

3 Benches

De Canon 18-55 kitlens wordt met bosjes tegelijk 2e hands aangeboden. Indien je geen 2e hands wil, is er de Sigma AF 18-50/3,5-5,6 DC voor circa 100 euro welke redelijk vergelijkbaar is met de kitlens.

Als je meer bereik wil, kan je ook nog wel de Sigma AF 18-125/3.5-5.6 DC bekijken. Is wel een paar tientjes meer dan 200 (met BTW aftrek zit je al op 200 :+ ).

Reg. datum: 05 november 2000

quote:
SwornEnemy schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:41:
Op mijn werk heb ik een Canon 300D maar de lens EF-S 18-55mm 1:3:5-5.6 is stuk.
Nu ken ik echter geen klop van al die lenzen toestanden.
Maar ze hebben mij wel aangesteld om die lens te vervangen 8)7 .
Budget speelt een tame grote rol en ik wil dus ook niet afgezet worden als ik naar de winkel ga.
(meer dan 200 euro zal dus geen optie zijn)
Deze lens moet vooral goed zijn in zalen omdat hij vooral dient om onze tentoonstellingen mee te fotograferen en wat mensen die rondlopen etc... niets zeer bijzonder dus .
Als jullie me even wat pointers kunnen geven welke lens ik best zou aanschaffen zou ik dat zeer aprecieren.
Zie onder voor mijn website, vragen kun je mailen. EF28-105 is een erg prettige lens, stelt snel scherp en geeft mooie foto's. Bereik is groot. Als je heel veel groothoek foto's wilt maken zou ik even verder kijken, en anders is het misschien iets

arjandijk162 wijzigde dit bericht 26-10-2005 02:02 (8%)

Reg. datum: 13 februari 2005

dank voor de tip arjendijk maar op mijn werk kunnen we helaas niets tweede hands aankopen.
ik werk namelijk voor de staat en daar moet alles nieuw en met faktuur zijn.

Reg. datum: 23 maart 2003

Ik heb nu ook een tijdje de 300D en bevalt me érg goed :) alleen nu heb ik een weekje geleden de 'gekraakte' firmware ( http://www.gpi.dk/300d/ ) er op gezet, erg leuk dat je nog meer kan instellen alleen nu zet ik mn cam vandaag aan en doet hij een beetje raar :/
Als ik zoom dan stelt mn diafragma zich aan het licht (heb ik dat ingesteld?) dus als ik hem op 55mm zet pakt ie een groot diafragma en andersom idem.

Ook kan ik niet zo in het menu komen... pas als ik een foto maak en de preview krijg te zien kan ik in het menu komen. De knopjes voor WB en ISO werken ook niet... net als focus points knopje... als ik daar op druk reageert hij helemaal niet... ook zie ik dat mijn AE steeds verspringt van -2 naar +2 hoe komt dit allemaal? moet ik de oude firmware er weer opzetten? zou best raar zijn omdat ik toch zeker een week al met de 'gekraakte' firmware heb gewerkt...
Dit doet ie alleen in de 'creative zones' dus AV TV M en P... ik werk voornamelijk in M mode.

[edit]
Nu breekt mn klomp :+ ik zet hem aan... doet ie het gewoon weer als tevoren 8)7 snap er niks van... weet misschien toch iemand hoe dit kan?

Xevox wijzigde dit bericht 28-10-2005 00:15 (17%)

De nieuwe "LJ lightning"

3 Benches

Zeg even over welke zoomlens en diafragma's je het hebt. Misschien dat ik je nu onderschat, maar de kitlens (gokje aangezien je het over 55mm hebt) heeft geen constant diafragma, dus tijdens het inzoomen wordt je diafragmawaarde aangepast indien je anders op een onmogelijke maximum diafragma zou komen. Concreet voorbeeld met kitlens: op 18mm instellen op f/3.5 en als je daarna naar 55mm gaat, dan moet je diafragma wel f/5.6 worden.

Voutloos wijzigde dit bericht 28-10-2005 00:11 (5%)

Reg. datum: 23 maart 2003

quote:
Voutloos schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:10:
Zeg even over welke zoomlens en diafragma's je het hebt. Misschien dat ik je nu onderschat, maar de kitlens (gokje aangezien je het over 55mm hebt) heeft geen constant diafragma, dus tijdens het inzoomen wordt je diafragmawaarde aangepast indien je anders op een onmogelijke maximum diafragma zou komen. Concreet voorbeeld met kitlens: op 18mm instellen op f/3.5 en als je daarna naar 55mm gaat, dan moet je diafragma wel f/5.6 worden.
gaat idd over de kitlens, ik heb het nooit gemerkt dat mn diafragma zich aanpaste aan de licht/zoom omstandigheden... ik hoorde nu in eens 'geratel' van mn diafragma... ik zie via mn oculair (zo heet dat ding toch? :+ ) het ook staps gewijs donkerder worden...

De nieuwe "LJ lightning"

Reg. datum: 30 november 2001

Bah... Net m'n 300D omgeruild, zit er weer zo'n hotpixel in :/ Gelukkig nu niet in het midden maar iets rechts onder tegen de rand. En hij is precies even "gevoelig". Maar goed, ga niet moeilijk doen. Tis beter dan eerst :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: