Hoofdcategorieën
Topicacties

De Canon EOS 300D *part 5*

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
KaMiKaZe schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:37:
Ik schiet momenteel nog met de kitlens, maar ben op zoek naar een lens die scherper is en met veel zoom. Budget is 300-400 euro. Ik zat zelf te denken aan een Canon of Tamron. Nog wijze raad over welke lens te nemen ?

Volgens mij is het zo: hoe meer zoom hoe minder kwaliteit (bij dezelfde prijs). Dus wil je heel veel kwaliteit dan zal je geen 18-200 vinden. Denk wel dat jij je lens kunt vinden in Sigma of Tamron.
Je lens gaat langer mee dan je camera.

Fotoblog powered by Flickr
Jonge Papa!

Arc Nature

quote:
KaMiKaZe schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:37:
Ik schiet momenteel nog met de kitlens, maar ben op zoek naar een lens die scherper is en met veel zoom. Budget is 300-400 euro. Ik zat zelf te denken aan een Canon of Tamron. Nog wijze raad over welke lens te nemen ?
Absolute aanrader: Sigma 18-55/2.8 (over hele bereik).

Vorige week na lange zoektocht naar juiste vervanging voor de kitlens zelf aangeschaft.
400 Euro. Ik betaalde er 500 voor, maar da's omdat ik 'm meteen wilde hebben en de zaak die 'm voor 400 levert niet op voorraad had.

Check ook www.fredmiranda.com voor reviews.

edit: sorry, zag net pas dat je veel zoombereik wilt hebben.
Maar welk bereik bedoel je dan precies?
Een collega van me kocht vorige week de Tamron 24-70/2.8 en die is superscherp. 400 Euro.

Crusader wijzigde dit bericht 02-08-2005 20:32 (15%)

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Admin of DPC Team Switch

ik heb al even gezocht en diverse toppics doorgelezen, maar niet echt iets kunnen vinden.
Ik wil mij graag wat meer gaan verdiepen in fotografie en nu heb ik de mogelijkheid om een 2de hands EOS 300 te kopen met een 28-90 lens erbij voor een zacht prijsje. Maar waar moet ik op letten? zijn er zaken die snel slijten of zijn er bekende problemen die kunnen optreden na verloop van tijd?

Ik kan hem kopen bij een fotozaak met 6 maanden garantie erbij.

Naar mijn idee werkt zo´n camera of niet. Ik kan me namelijk niet zo snel voorstellen dat ze er anders garantie bij geven.

[edit]blijkt het een 300 zonder d te zijn dus analoog 8)7

sweetdude wijzigde dit bericht 03-08-2005 10:36 (6%)

a room... with a MOOSE!!!
Reg. datum: 05 april 2003

quote:
breinonline schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:33:
[...]

Hou dan eens een echte camera vast (1D of zelfs een 20D), de 350D is ook echt niet meer dan een plastic kutding (© Korakal). Het ziet er iets duurder uit omdat het een ander plastic is dan de 300D. En dan nog, ergonomie lijkt mij veel belangrijker dan uiterlijk. Als je de 350D niet kan vasthouden omdat hij zo klein is koop je hem niet om het andere plastic :)

Idd. Dat "plastic fantastic" hou je toch wel, daar is de prijs ook naar. De 350D lijkt idd gemaakt voor de Japanse markt waar de mensen/handen een stuk kleiner zijn.

Het feit dat m'n 300d silver is en niet van bacaliet lijkt boeit mij op dit punt niet zo heel erg. Het is voor mij gewoon een beginners body, ik wil eerst redelijk leren schieten en een leuke lenzen collectie opbouwen voordat ik ga investeren in een duurdere body.

You cannot propel yourself forward by patting yourself on the back.

www.robertjan.org

Hoe zit het eigenlijk met garantie op een camera? Als je een cam koopt bij de Media Markt bijv.? Ben je dan afhankelijk voor garantie van de MM? (Aangezien ik slechte ervaringen heb met MM)

Nikon D50, Nikkor 18-70 f3.5-4.5, Tamron 80-210 f4.5-5.6, Nikkor 50mm f1.8, Crumpler Stunner

Je hebt een jaar fabrieksgarantie maar die verloopt in principe via de winkel. En koop dan niet bij de MM. Zo goedkoop zijn ze niet als je naar internet fotowinkels kijkt!

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Vanuit Shenzhen, China

Heeft er iemand ervaring met Capture One Pro?
Dit is een programma om RAW fotos te concerteren bijvoorbeeld.

Van Minolta forum op DPReview:
quote:
Nothing wrong with the Canon sharpness, or noise levels, though the viewfinder doesn't cover anything like the full frame. But the colour and tone curve - awful. I now realise why Canon users rave about Capture One Pro as a raw converter, when Nikon, KM etc users can't understand what it's all about... you need it to get any kind of film-like, realistic colour from the Canon raw image.

Erlang en QQ vanuit Shenzhen. (startinchina.com)

Arc Nature

Wat ik er van weet is dat het een waanzinnig goed programma is.
Ik ken een professionele fotograaf die met Canon schiet en hij zweert bij C1 Pro.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Het is geen makkelijk programma om mee te leren werken, maar het zit slim in elkaar. Je kan de probeer versie zo downloaden, dus bekijk het zelf maar eens. Hoe je het moet zien: ee map voor de captures aanmaken (daar staan de originelen), een map voor de afgekeurde foto's en een map voor de bewerkte resultaten. Linksboven heb je een rijtje kleine pictogrammen die je gaat afwerken per foto, je stelt per foto in wat je wilt bewerken en zet dat in een rij (laastste van het rijtje) die het programma dan kan gaan bewerken.

Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Yuck Fou!
Reg. datum: 20 september 2001

Wij zitten er over na te denken de 300D aan te schaffen. Wij hebben echter nog een aantal FTB lenzen liggen. Is het mogelijk om hier een adapter voor te krijgen? Zodat ik de FTB lens kan gebruiken op de EF sluiting?

Of is het verstandig deze lenzen helemaal niet meer te gebruiken en gewoon een nieuwe lens aan te schaffen?

Addicted to Live Graphics

Ik kan met google of op ebay helemaal niets vinden over een FTB > EF converter. Het lijkt mij dat ze echt niet op elkaar te gebruiken zijn.

Yuck Fou!
Reg. datum: 20 september 2001

Nee daar was ik dus ook al bang voor, de adapters die ze maken zijn alleen voor eventuele eigen lensen zover ik heb begrepen, helaas! :(

Addicted to Live Graphics

Acties:

Door: Cloud
Moderator TMF / FPM Coördinator
so flute
Reg. datum: 01 november 2001

Heeft iemand ervaring met het 2e hands kopen van een 300D (of andere dSLR)? Ik zit erover te denken om er een op deze wijze aan te schaffen, maar ben toch een beetje huiverig t.a.v. garanties, en andere gebreken. Aan de andere kant krijg je er vaak toch weer wat extra's bij, zoals een 2e lens, 2e accu, etc. Meestal heb je dit alles dan voor een prijs die ongeveer 100 euro onder de kitprijs ligt bij de MediaMarkt. Ik weet nog niets precies of ik dit verschil voor "nieuw" over heb eigenlijk :P

Maargoed, iemand ervaring hiermee? :*)

.
..:

Supercalifragilistic

quote:
breinonline schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 06:53:
Het is geen makkelijk programma om mee te leren werken, maar het zit slim in elkaar. Je kan de probeer versie zo downloaden, dus bekijk het zelf maar eens. Hoe je het moet zien: ee map voor de captures aanmaken (daar staan de originelen), een map voor de afgekeurde foto's en een map voor de bewerkte resultaten. Linksboven heb je een rijtje kleine pictogrammen die je gaat afwerken per foto, je stelt per foto in wat je wilt bewerken en zet dat in een rij (laastste van het rijtje) die het programma dan kan gaan bewerken.
Ik heb Capture One Pro ook maar eens geprobeerd, maar voor mij persoonlijk voegt het niet direct wat toe ten opzichte van de RAW-functie van Photoshop CS2.

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

quote:
wolkje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:17:
Heeft iemand ervaring met het 2e hands kopen van een 300D (of andere dSLR)? Ik zit erover te denken om er een op deze wijze aan te schaffen, maar ben toch een beetje huiverig t.a.v. garanties, en andere gebreken. Aan de andere kant krijg je er vaak toch weer wat extra's bij, zoals een 2e lens, 2e accu, etc. Meestal heb je dit alles dan voor een prijs die ongeveer 100 euro onder de kitprijs ligt bij de MediaMarkt. Ik weet nog niets precies of ik dit verschil voor "nieuw" over heb eigenlijk :P

Maargoed, iemand ervaring hiermee? :*)
Geen ervaring, maar wel een raad. De 300D is een behoorlijk populaire camera, en ik denk dat er weinig mensen zijn die 'm wegdoen. Als je er 1 2e hands vind, vraag dan in ieder geval naar de reden waarom ze hem weg doen. Op het moment dat ze 'm wegdoen vanwege een upgrade naar 350D/10D/20D enz. is de kans minder groot dat er gebreken aan zitten, dan wanneer de eigenaar de camera 'zomaar' wegdoet.

Zolang je de originele aankoopbon kan krijgen, lijkt garantie me geen probleem, mits het nog wel binnen de garantieperiode loopt natuurlijk.

Acties:

Door: Cloud
Moderator TMF / FPM Coördinator
so flute
Reg. datum: 01 november 2001

quote:
Zoefff schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:31:
[...]

Geen ervaring, maar wel een raad. De 300D is een behoorlijk populaire camera, en ik denk dat er weinig mensen zijn die 'm wegdoen. Als je er 1 2e hands vind, vraag dan in ieder geval naar de reden waarom ze hem weg doen. Op het moment dat ze 'm wegdoen vanwege een upgrade naar 350D/10D/20D enz. is de kans minder groot dat er gebreken aan zitten, dan wanneer de eigenaar de camera 'zomaar' wegdoet.

Zolang je de originele aankoopbon kan krijgen, lijkt garantie me geen probleem, mits het nog wel binnen de garantieperiode loopt natuurlijk.
Vaak zie ik inderdaad dat ze ze wegdoen vanwege upgrades naar 10d of 20d's. Ik had zelf ook al in mijn achterhoofd dat ik áls ik een 2e hands koop, wel een met aankoopbon wil. Dan heb je toch wat meer zekerheid. Sowieso wil ik de camera natuurlijk bij de daadwerkelijke aankoop nog even controleren en "in actie" zien. Hoe de body eruit ziet is natuurlijk ook wel een soort graadmeter om te zien wat ermee gebeurd is.

In ieder geval bedankt voor die tip ;)

.
..:

Vraagje:

Is de firmware updat 1.1.1 de moeite waard? ik kan er namelijk niet echt wijs uit worden.

AnGeL

Canon zegt hierover het volgende:
quote:
EOS DIGITAL REBEL/EOS 300D DIGITAL Firmware Version 1.1.1 resolves the following issues:

1. It increases the reliability of RemoteCapture application when the camera is used.
2. It increases the reliability of operations when used on Windows XP and Mac OS X with [PTP] selected in [Communication].

This firmware Version 1.1.1 can only be installed on cameras with Version 1.0.2 firmware. If the camera already has the firmware Version 1.1.1 installed, you do not need to update it.
Heb je last van bovengenoemde problemen, dan is het de moeite waard, anders niet. Het kan uiteraard geen kwaad, maar zoals bij alle flash operaties heb je een kleine kans dat het mis gaat en dat je je cam era mag opsturen omdat hij niets meer doet.

Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

Er is wel een gehackte firmware voor de 300D die veel mensen gebruiken toch? Ik weet niet in hoeverre dat nadelig is als je gaat upgraden, maar het is wellicht verstandig om even aan te kijken of dit problemen oplevert of niet.
ik wel, jij ook?

ik heb die 1.1.1 gehackte.,
Verder geen problemen mee, merk ook geen verschil

vraagje:
wat is het verschil tussen sRGB en Adobe RGB ?

if (!works){ hammer();}

Gehackte firmware? Zoek eens op de Undutchables firmware, die is nog beter dan de Wasa :) Ook AI-AF met een kleine bug, maar het werkt op zich wel :)

Adobe RGB wordt voornamelijk voor landschappen gebruikt, sRGB voor de rest afaik :) Anyway, die parameters staan bij mij op P2 en als ik importeer op sRGB/16bits bij RAW :)
ik wel, jij ook?

en wat maakt parameter 1 of 2 uit?
bij mij staat hij op 1.
Maar in die firmware wel jpeg + raw

if (!works){ hammer();}

P1 = kleurrijker + meer contrast :) Maar als je RAW schiet maakt dat weinig uit, valt alles aan te passen. Alleen neemt je fotobewerkingsprogsel die settings standaard over :)
ik wel, jij ook?

quote:
neographikal schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:05:
P1 = kleurrijker + meer contrast :) Maar als je RAW schiet maakt dat weinig uit, valt alles aan te passen. Alleen neemt je fotobewerkingsprogsel die settings standaard over :)

ah oke bedankt ;)
dan staat allles goed; want juist op concerten wil ik idd meer kleurijkke plaatjes
ja het is die firmware waar je kan instellen hoe hij fotos moet maken :)
ik maak niet standaard alleen op raw, het is meer een jpeg + raw functie

if (!works){ hammer();}

Nee, wat tie doet met die optie is de grootte van de embedded jpeg die in de raw-file zit aanpassen :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: