[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.947 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13
[Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 4
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/DualXeonWorkstations.jpg

Welkom in het Dual Xeon workstations ervaringentopic!
Deel 4 alweer :)

Een samenvatting van de vorige delen
Voor het overzicht worden hieronder de hoogtepunten van de voorafgaande delen per pagina uiteengezet (een pagina telt 100 berichten, tevens te instellen in jouw prefs).

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations[/rml] 1 2 3 4 5 6 7

Pagina 1
• BalusC's ervaringen, pics en benchmarks
• andere Dual Xeon bezitters duiken op

Pagina 2
• ervaringen van andere Dual Xeon bezitters
• BalusC heeft zes Maxtor Atlas 15K schijven binnen, benchmarks
• de i875 blijkt ook geschikt voor Dual Xeon, Asus PC-DL komt eraan

Pagina 3
• EPS voedingen
• stille koelers

Pagina 4
• grote behuizingen
• Nocona Xeon's

Pagina 5
• Abbadon's 60mm-80mm fanadapter modificatie
• Windows en Hyperthreading

Pagina 6
• Sciencemark en 3DSMax benchmarks

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2[/rml] 1 2 3 4 5 6

Pagina 1
• ervaringen, pics en benchmarks van FirePower
• Nocona's en i875 Nocona-borden

Pagina 2
• ervaringen, pics en benchmarks van Ransbal
• temperatuurissues bij de PC-DL

Pagina 3
• problemen met DP533-S van BalusC
• Dual Xeon en >=4GB geheugen

Pagina 4
• temperatuurissues en koelers

Pagina 5
• Pics/informatie over Coolermaster E3W-NPTXC-01

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 3[/rml] 1 2 3 4 5 6

Pagina 2
• Xeon pin mod
• Hyperthreading en OS versies
• Pics en OC benchmarks B3NN0

Pagina 3
• Asus NCCH-DL vragen en antwoorden

Pagina 4
• OC time! Met Asus borden

Pagina 5
• Alternatieve stille fan's en koelers voor Intel stock HSF's
• ATX -> EPS connector adapters
• Coolermaster Stacker & dual Xeon

Pagina 6
• Asus PC-DL en BIOS versies

Tweakers.net Nieuwslinkjes
Iwill DP533 dual-Xeon E7505 moederbord
MSI E7505 Master LS2 preview
Intel Xeon CPU's met 533MHz FSB gespot
Release Intel Xeon 3,06GHz dit kwartaal
MSI introduceert moederborden voor servers
Intel introduceert 3,0GHz en 3,06GHz Xeons
Over de (on)mogelijkheden van HyperThreading
Vergelijking van E7505-moederborden onder Linux
Intel releast Xeon 3,06GHz processor met 1MB L3-cache
Asus PC-DL-Deluxe Canterwood ES dual Xeon-moederbord
Asus PC-DL Deluxe dual Xeon i875P-moederbord getest
Grote servertest tussen dual Xeon, dual en quad Opteron
Prijzen van Intel Xeon 'Nocona' bekendgemaakt
Opteron 248 en Xeon 3,2GHz 1MB vergeleken
GamePC vergelijkt i875P en E7505 dual Xeon-chipsets
Introductie 64-bit Xeon reeds in tweede kwartaal
Intel bevestigt komst 64-bit Xeon
Intel Xeon 3,2GHz 2MB L3-cache beschikbaar
Iwill introduceert DH800 dual Xeon-moederbord
Intel Xeon Nocona- en Itanium Madison-details
Low Voltage Xeon Nocona-processors in vierde kwartaal
Intel Xeon Nocona als Socket 603 en 604
Itanium en Xeon binnen drie jaar op dezelfde moederborden
Supermicro 'Lindenhurst' dual Xeon moederbord gespot
Dual Xeon 3,06GHz versus single Pentium 4 EE 3,4GHz
Intel Xeon populairder dan Itanium en Opteron
Intel releast Xeon 'Nocona' met EM64T op 28 juni
Intel Xeon Nocona met 64-bits extenties getest
Intel introduceert nieuwe Xeon-processors en E7525-chipset
Supermicro introduceert Xeon EM64T (Nocona) moederbord
Asus brengt NCT-D dual Xeon Nocona-moederbord uit
Intel Xeon 3,4GHz Nocona vs. AMD Opteron 246/248/250
Asus' i875P-moederbord goed voor dual Xeon Nocona
Dual 3,6GHz Xeon Nocona vs. dual Opteron 250
Intel Xeon met EMT64 onder Linux getest
Intel Xeon 3,6GHz versus AMD Opteron 250 databasetest

Veel discussieplezier verder!

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 28-01-2005 12:24 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:07
fipo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92913

inderdaad, ik heb ervaring met de 1007, maar ik vroeg mij af als de 1005 beter oc'ed.

Het is namelijk niet mogelijk een moosemod uit te voeren met mijn 2*2.4 xeon, misschien dat de 1005 dat wel toelaat. Maar denk dat het te laat is, van 1007 nr 1005 gaan, lukt niet denk ik, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Het gaat wel vlot zo snel al weer een deel vol.
Toen Bauke begon was het nog wat rustig maar er zijn nu ook best een paar leuke borden verkrijgbaar :P
@ Abbadon: komt er ook nog een samenvatting van deel 3 of is daar niet genoeg interesants in te vinden 8)
@ silentpower: het is vrijwel altijd mogelijk om terug te gaan naar een oudere versie.
Beter gezegd zo ver ik weet wordt er ook aan geraden om een backup te maken van je oude werkende versie zodat je die weer terug kan zetten als de nieuwe versie minder werkt.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07-2023
Anoniem: 92913 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:05:
inderdaad, ik heb ervaring met de 1007, maar ik vroeg mij af als de 1005 beter oc'ed.

Het is namelijk niet mogelijk een moosemod uit te voeren met mijn 2*2.4 xeon, misschien dat de 1005 dat wel toelaat. Maar denk dat het te laat is, van 1007 nr 1005 gaan, lukt niet denk ik, klopt dat?
Jij hebt dus ook nog steeds de 800FSB niet voor elkaar, balen is dat hè.
Heb je al een UWire mode geprobeerd om de VCore te verhogen naar 1,55 of 1,6V.
Het lukt bij mij wel met één van de procs als ik de VCore op 1,6V instel, maar dan alleen met een koude boot. Deze processor zit in socket 1. Met 2 CPU's is het feestje weer over, ik heb waarschijnlijk niet de beste 2,4Ghz'en op eBay aangeschaft.
Maar wellicht gaat jouw systeem met een verhoging van de VCore en je "beste" CPU in socket 1 toch booten op 800FSB. Het werk namelijk bijna altijd (behalve bij mij dan... :'( )

Ik heb trouwens bios versie 1008 geinstalleerd. Maar ben in het verleden ook terug gegaan van 1007 naar 1006, 1005 en 1004. Dit alles natuurlijk in de hoop om 800FSB te krijgen.
Terug gaan naar oude bios gaf geen problemen. Wel altijd je bios upgraden via een opstartflop, niet via Alt-F2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd, ik hou het dan bij 1007, straks eens proberen met geheugentiming op SPD te zetten, maar heb er ook geen goed oog in.

Ik heb 2.4's van Philiphines en daar heb ik nog nooit goede resultaten mee gehaald!

Zal bij mij ook wel niet lukken

Ik heb nog geen mods gedaan, zo goed kan ik niet overweg met soldeerbout, en garantie is voor mij net iets te heilig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
Anoniem: 92913 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:26:

Ik heb nog geen mods gedaan, zo goed kan ik niet overweg met soldeerbout, en garantie is voor mij net iets te heilig ;-)
Voor een verhoging van de VCore heb je geen soldeerapparaat nodig. Je doet een UWire mod (dun geleidend draadje in je socket -> http://www.datamine.tk/forum/forum_posts.asp?TID=14&PN=1).
De eerste keer veel gepriegel, maar ik heb nu zo vaak één in en uit gedaan dat ik het vrij vlot kan. Het is trouwens altijd goed gegaan.

Je hebt het trouwens over garantie, betekent dit dat je nieuwe Xeon's hebt gekocht?
Welke sSpec code hebben deze? (Staat ook op de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, dat zal ik straks eens proberen, ik heb inderdaad zo goed als nieuwe cpu's gekocht.

Ik heb ze namelijk overgenomen van enne kameraad, deze heeft ze 2 maanden geleden gekocht, met factuur voor garantie, samen met mijnPC-DL rev1.05

Spec van cpu zijn:

Product nr: BX80532KE2400DSL6VL
MM: 854968
FPO: 3402AQ81

pack date: 03/02/04
Version nr: C58530-002

Made in Philiphines

Dat is wat er op staat ;-)

edit: moet ik die uwire dan in allebei de sockets toepassen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 92913 op 02-12-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:46
Hee Abbadon, moet je deel 3 effe zo netjes samenvatten als de andere delen. Is wel zo netjes, he :)
Mr.Groove! schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:03:Wel altijd je bios upgraden via een opstartflop, niet via Alt-F2.
Waarom is dat zo?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Heb deel 3 samenvatting er bij gedaan :)

En de eerste de beste die pics beloofd en ze vervolgens niet plaatst ban ik eigenhandig voor drie weken >:) En ja, ik heb banrechten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Zo, effe m'n systeempje gebenched. Een GFFX5900XT (onovergeklokt) met 2 2.4GHz Xeons op 3.2GHz haalt in 3DMark03 5337 en in Aquamark3 37.698. Erg netjes vind ik zelf. Met mijn oude Athlon XP 2600 haalde ik resp. ongeveer 4700 en 30000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
Anoniem: 92913 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:01:
ok, dat zal ik straks eens proberen, ik heb inderdaad zo goed als nieuwe cpu's gekocht.

Ik heb ze namelijk overgenomen van enne kameraad, deze heeft ze 2 maanden geleden gekocht, met factuur voor garantie, samen met mijnPC-DL rev1.05

Spec van cpu zijn:

Product nr: BX80532KE2400DSL6VL
MM: 854968
FPO: 3402AQ81

pack date: 03/02/04
Version nr: C58530-002

Made in Philiphines

Dat is wat er op staat ;-)

edit: moet ik die uwire dan in allebei de sockets toepassen?
De UWire moet in allebei de sockets als je 2 processors plaatst, maar ik zou het eerst eens met één proberen. Als maar één van de 2 processors op 800FSB wil, dan moet deze in socket 1.

Je processors hebben als sSpec code SL6VL (http://processorfinder.in...s/details.asp?sSpec=SL6VL), dit zijn D1 steppings en dezelfden als de mijne. Maar dat zegt nog niets, bij heel veel mensen werk de moosemod wel met deze stepping. Ik denk dat je succes zult hebben met een VCore van 1,6V.
Alleen dan is het betrouwbaar, wordt ook door Asus zelf aangegeven. De lange thread op 2CPU staat er vol mee, echt een aanrader om te lezen als je je ooit nog eens verveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
Abbadon schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:21:

En de eerste de beste die pics beloofd en ze vervolgens niet plaatst ban ik eigenhandig voor drie weken >:) En ja, ik heb banrechten :P
Hey Abbadon , ik heb in het vorig deel aangegeven dat ik een plaatje wil plaatsen. Maar ik moet de boel eerst wat netjes B) maken, ik schaam me een beetje na de picco bello setup van BalusC. Maar wat is de deadline na een uitspraak? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Mr.Groove! schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:37:
Alleen dan is het betrouwbaar, wordt ook door Asus zelf aangegeven.
OK
De lange thread op 2CPU staat er vol mee, echt een aanrader om te lezen als je je ooit nog eens verveelt.
Ik heb al een deel gelezen hoor, maar te hele thread... zo erg verveel ik me nou ook weer niet :). Ik heb trouwens geen PC-DL, maar de PCH-DL, en die thread is maar 10 replies groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mr.Groove! schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:42:
Maar wat is de deadline na een uitspraak? :)
5 minuten. >:) Da's nou pech hebben.

Hier staat een PC met 2x 2.67GHz @ 533MHz FSB, draaiend op een PC-DL met 1 GB aan geheugen, een harddisk van 120GB, en een Ti-4600. Het lijkt dat het onderhand een "standaard" systeem geworden is :P De PC-DL was voor mij handig; ik ga puur voor de processorkracht, en heb dus geen dikke PCI sloten nodig voor Raid Array's en dergelijke. Gewone PCI sloten zijn handiger, omdat ik meerdere normale PCI kaarten heb zoals een TV-kaart :) Alle spellen die ik speel (en spelen wil) lopen uitmuntend op een Ti-4600, dus daarom zit nog steeds die "oude" kaart in de PC :) Dat is wel dé grafische kaart die ik met afstand het langst heb nu. (Naast een ondertussen 6 jaar oude SoundBlaster Live!, en een net zo oude PCTV Pro :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 24-04 16:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik voel me btw achteruit gesteld en gediscrimineerd. Waarom heet dit topic Dual Xeon Workstations? Nou heb ik tegenwoordig inderdaad ook wel een dual xeon workstation, maar dan nog, hoe moet het nou met al die arme mensen met stapels dual Xeon servers? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
Katsunami schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:48:
[...]

5 minuten. >:) Da's nou pech hebben.
:) :) :)

Ok, tot over 3 weken dan maar... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001

ronny

Trotse vader

Abbadon schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:21:

Is dat nu wel handig om zo te gaan dreigen :?
Nu durft helemaal niemand meer aan te kondigen dat ze pics willen posten :P
Als ze niet posten kunnen we toch hoopvol en in stanning afwachten op de plaatjes :+

Maar je hebt helemaal gelijk, niets is zo mooi als een topic dat begint met een paar mooie plaatjes dat afsluit met een paar mooie plaatjes en tussen door ook nog wat mooie plaatjes laat zien. B)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik krijg binnenkort als alles meezit 2 2GHz 400FSB Xeon's binnen. Ik zal daarmee eens kijken of 200FSB wel te halen is (owkee, het is een long shot, ik weet het :P) gezien mijn huidige 2,8/533's weigeren te posten op 200FSB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04 11:06
@Eldee: Ik heb mijn Swiftech MCX604-Vs van chillblast.com (UK). In Nederland kan oc-shop ze ook leveren. Ze zijn wel best prijzig, maar zeker achteraf gezien de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
lintweaker schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:57:
@Eldee: Ik heb mijn Swiftech MCX604-Vs van chillblast.com (UK). In Nederland kan oc-shop ze ook leveren. Ze zijn wel best prijzig, maar zeker achteraf gezien de moeite waard!
Thx. Ik kan aan het typenr zien dat deze iig geschikt zijn voor Socket 604, maar ik vraag me nog wel af of deze nu zonder aanpassingen op de standaard Nocona retention passen, zoals de NCCH-DL en NCT-D hebben. Hoe is dat bij jou gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04 11:06
Er wordt e.e.a. meegeleverd. Dit heb ik echter niet gebruikt, bij mijn Asus NCT-D wordt
een backplate voor de processors meegeleverd daar heb ik de koelers direct opgeschroeft.
Dit type koeler is ontwikkeld voor de nieuwe Xeons dus dat zit verder wel goed. Ik ben er erg
tevreden over (ik had verder nog nooit van het merk gehoord en in de meeste koeler reviews kom je het merk ook niet tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Swiftech is een van de allergrootste fabrikanten van koelers. Ze zijn bijna legendarisch geworden met hun weet-ik-hoe-hij-heet-monsterachtig-grote blok in de tijd van de Thunderbird 1400: ze hadden de enige koeler die een Thunderbird 1400 met een trage 80mm echt stil, én koel genoeg kon houden. (Het ding kostte ook genoeg geld :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Hmm, kan niet meer normaal reply'en op een reactie uit Deel 3...

Anyway:
under-world schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:13:Een paar graden is wel normaal hoor {temperatuurverschil tussen proc 1 en proc 2, red.]. Zeker bij het booten en als je geen smtp software gebruikt.
LOL, SMTP: Symmetric Multi Threading Processing
leuke manier om Symmetric Multi Threading en Symmetric Multi Processing te combineren })

Minder verwarrende alternatieven:
SMTAP Symmetric Multi Threading And Processing
SMPAT Symmetric Multi Processing And Threading
SMP(W)MT Symmetric Multi Processing With MultiThreading

Dit laatste natuurlijk in tegenstelling tot SMPWOMT (you figure it out...)

Kan niet wachten op Dual Dual Core systemen met Hyperthreading... >:)

en dan liefst met Dual Dual Channel DDR2 memory

[ Voor 7% gewijzigd door Eldee op 03-12-2004 20:59 . Reden: typopos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
Kippenijzer schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:27:
Ik krijg binnenkort als alles meezit 2 2GHz 400FSB Xeon's binnen. Ik zal daarmee eens kijken of 200FSB wel te halen is (owkee, het is een long shot, ik weet het :P) gezien mijn huidige 2,8/533's weigeren te posten op 200FSB :)
Dat gaat een lastige worden...
Ik heb alles al een keer uit de kast gehaald, 3,2 Ghz leek zon mooie uitdaging, maar helaas mijn C1 (SL6EM) stepping cpu´s willen echt niet verder zonder de waarschijnlijk toch noodzakelijke voltage verhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Katsunami schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:31:
Swiftech is een van de allergrootste fabrikanten van koelers. Ze zijn bijna legendarisch geworden met hun weet-ik-hoe-hij-heet-monsterachtig-grote blok in de tijd van de Thunderbird 1400: ze hadden de enige koeler die een Thunderbird 1400 met een trage 80mm echt stil, én koel genoeg kon houden. (Het ding kostte ook genoeg geld :X)
vergeet Alpha niet :) ................................... :| * zijn ook dure koelblokken btw

www.alphanovatech.com
Online Alpha Heatsink Catalog

Gebruik zelf 3 Alpha koelblokken in combinatie met een stille fan :9
PAL8045@AMDXP _ PAL6035@iPIII _ PAL8942@iP4

[ Voor 1% gewijzigd door bitshape op 03-12-2004 23:43 . Reden: typo-fix ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13071

heren, mag ik uw oneindige wijsheid benutten door een vraag te stellen? Het gaat over 4gb op een Asus NCCH-DL. Op GamePC lees ik namelijk dat er maximaal 3.3gb te benutten valt. Spijtig, want 4 is mijn favoriete getal!

Dus:

- je koopt je 4e reep 1GB-geheugen en gooit direct 700mb weg, correct? De vraag doet zich dan voor of héél misschien een 4e reepje van slechts 256mb zou werken... We blijven Hollanders nietwaar! :P

Ik ga maandag bestellen, als er schokkende dingen gebeuren tijdens de install laat ik het weten.

Oja, ik heb een zwarte chieftec bigtower op 't oog waar standaard een 360watt voeding in zit. Omdat ik 't "low budget" doe (wie niet) vraag ik me af of ik die stiekem kan gebruiken - toch weer 80 euro in de pocket! (verder niks heftigs in de kast: raptor, 200gb'tje en een nvidia 6800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt repen van verschillende groottes helaas niet naast elkaar in een dual channel configuratie zetten. Wat je ook kunt doen: 2x1GB en 2x512MB. Zo kom je op 3GB. Met zoveel geheugen mis je die 256MB echt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Groove! schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:37:
[...]

De UWire moet in allebei de sockets als je 2 processors plaatst, maar ik zou het eerst eens met één proberen. Als maar één van de 2 processors op 800FSB wil, dan moet deze in socket 1.

Je processors hebben als sSpec code SL6VL (http://processorfinder.in...s/details.asp?sSpec=SL6VL), dit zijn D1 steppings en dezelfden als de mijne. Maar dat zegt nog niets, bij heel veel mensen werk de moosemod wel met deze stepping. Ik denk dat je succes zult hebben met een VCore van 1,6V.

[...]
Klopt het dat ik dit moet doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.ctechnet.com/hardware/Asus/PC-DL/Small/Xeon604_VCore_UWire_Mod.jpg

Want op die pagina staan verschillende afbeeldingen...

Voor de rest moet ik toch niets isoleren hè?

Even vragen voor de zekerheid he mannen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 92913 op 04-12-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een 2tal Xeon 1700s liggen (256K cache, 100fsb met een foster core).
Nu kan ik deze dingen misschien aan een klasgenoot van me verkopen, als ik er een leuk systeempje van kan bouwen.

Nu kom ik de Asus PC-DL deluxe tegen die een zeer leuke prijs heeft, maar ik kan NERGENS vinden of die krengen ook met fosters overweg kunnen, en dat is in dit geval nogal belangrijk. Dus ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en dit al eens werkend gehad heeft?

Om het ding te bestellen en het maar even te proberen heb ik niet zo heel veel zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het bord ondersteunt 400MHz FSB processoren. Waarom zou het bord dan geen Fosters ondersteunen? Ik zie niet in waarom het niet zou werken. (Zijn alle Prestonia's trouwens 533 MHz FSB, of zijn er zowel 400MHz als 533MHz Prestonia's, daar waar er alleen 400MHz Fosters zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
Fosters zijn altijd 400 Mhz, hebben 256 Kb cache en worden volgens mij gebakken op 0.18 micron.
De fosters hebben trouwens geen Hyper Threading.
Prestonia´s zijn er inderdaad in 400 en 533 Mhz smaakjes, zie ook de volgende tabel: http://www.geek.com/procspec/intel/p7server_13.htm
Overigens voorzie ik geen problemen met de werking van fosters op een pc-dl. Middels de pinmod moet je ze ook nog wel zonder problemen op 533 krijgen :)

[ Voor 8% gewijzigd door ransbal op 05-12-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
Anoniem: 92913 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:16:
[...]
Klopt het dat ik dit moet doen?
[...]
Even vragen voor de zekerheid he mannen
Dat is de Mod voor een VCore van 1,55V. Is misschien niet verkeerd om mee te beginnen, maar als het niet werkt kun je de 1,6V mod proberen. Op de PC-DL userpagina die ik al eerder gelinkt heb staat het allemaal. Dus knal die Xeon's op 800FSB :) .
Terw_Dan schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:01:
Ik heb hier een 2tal Xeon 1700s liggen (256K cache, 100fsb met een foster core).
Nu kan ik deze dingen misschien aan een klasgenoot van me verkopen, als ik er een leuk systeempje van kan bouwen.

Nu kom ik de Asus PC-DL deluxe tegen die een zeer leuke prijs heeft, maar ik kan NERGENS vinden of die krengen ook met fosters overweg kunnen, en dat is in dit geval nogal belangrijk. Dus ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en dit al eens werkend gehad heeft?

Om het ding te bestellen en het maar even te proberen heb ik niet zo heel veel zin in :P
Zover ik weet hebben de 1,7 Ghz Xeon's met 265Kb Cache een VCore nodig van 1,75 Volt. De Asus PC-DL gaat maar tot 1,6V. Je zult ze dus altijd onderclocken, het is dus de vraag of dit wel gaat werken. Ik zou er dus niet per definitie van uitgaan...
Vraag het anders na op de Asus PC-DL site -> http://www.datamine.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mr.Groove! schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:24:
[...]

Dat is de Mod voor een VCore van 1,55V. Is misschien niet verkeerd om mee te beginnen, maar als het niet werkt kun je de 1,6V mod proberen. Op de PC-DL userpagina die ik al eerder gelinkt heb staat het allemaal. Dus knal die Xeon's op 800FSB :) .

[...]

Zover ik weet hebben de 1,7 Ghz Xeon's met 265Kb Cache een VCore nodig van 1,75 Volt. De Asus PC-DL gaat maar tot 1,6V. Je zult ze dus altijd onderclocken, het is dus de vraag of dit wel gaat werken. Ik zou er dus niet per definitie van uitgaan...
Hmm, als het ding maar tot 1.6V kan leveren dan gaat het feestje niet door :(
0,15V minder is toch wel teveel om het kreng stabiel te laten draaien. Modden heb ik zelf geen probs mee, maar het is niet mijn eigen bakkie.

* TERW_DAN gaat weer verder zoeken naar een mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mr.Groove! schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:24:
PC-DL kan misschien niet hoger dan 1.6 Volt met een Prestonia processor. Het zou best kunnen zijn dat het bord 1.75 Volt wel biedt als het een Foster core detecteert, maar dat weet ik niet. (Er zijn genoeg borden die op deze manier met CPU's met verschillend voltage omgaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
Katsunami schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:53:
[...]

PC-DL kan misschien niet hoger dan 1.6 Volt met een Prestonia processor. Het zou best kunnen zijn dat het bord 1.75 Volt wel biedt als het een Foster core detecteert, maar dat weet ik niet. (Er zijn genoeg borden die op deze manier met CPU's met verschillend voltage omgaan.)
Zover ik weet kan de VRM van de PC-DL echt niet meer leveren dan 1,6 Volt. Dit is een paar keer ter sprake gekomen in de lange PC-DL thread op 2CPU.

[update]Ook wordt er beweerd dat Foster Xeon's niet ondersteunt worden[/update]

[ Voor 8% gewijzigd door MrGroove op 05-12-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGroove
Wie A zegt moet B zeggen, dus hier volgen dan eindelijk een aantal plaatjes van m'n systeem:

Afbeeldingslocatie: http://www.mrgroove.nl/daws/images/complete.jpg
Compleet

Afbeeldingslocatie: http://www.mrgroove.nl/daws/images/coolers.jpg
Koelers

Afbeeldingslocatie: http://www.mrgroove.nl/daws/images/cards.jpg
UAD-1 kaarten en Matrox G550

Ik moet nog een langere floppy kabel zien te krijgen, de huidige is wat te kort. Ik heb de Coolermaster Heatpipes, deze zijn zeer OK. Extra fans erop is wel zeer aan te raden. Idle temps zijn bij mij zo rond 33 graden, en onder zware load gaat hij naar 55 graden. Vergeet niet dat ik de VCore naar 1,6Volt heb verhoogd, hierdoor worden ze zowieso warmer. Ik heb ook een (papst) fan boven de VRM hangen, deze is bevestigd d.m.v. extra lange schroeven in het moederbord. Past heel erg mooi en heb ik nagedaan van Mr.Pernod van de Asus PC-DL site.

Ik ga nog een 5,25 inch Multicart reader plaatsen en een extra HD. De machine wordt gebruikt voor muziekopnames met Cubase SX 3.0. Door de Tagan voeding en papst fans is het een zeer stille machine.

Een performance test in Cubase zorgde op m'n AMD 2800+ voor een CPU load van ongeveer 78%, op de Dual Xeon (18*166) heb ik een load van ongeveer 35%. Een enorme verbetering dus. De insteekkaarten zijn overigens UAD-1 kaarten. Dit zijn DSP kaarten voor VST plug-ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Wat is eigenlijk een goed tooltje om (een aantal van) mijn Xeon's tegelijk te testen? De meeste moeten maal het aantal gewenste gestresste CPU's opgestart worden, is er bijv. geen pifast die 4 logische CPU's ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je kunt toch gewoon een tool die singlethreaded is 2, 3 of 4x tegelijk opstarten? Dan heb je wel een compleet gestresste bak :) Let wel, als je 2 threads gebruikt geeft de Task Manager maar 50% aan, terwijl je processoren wel beiden benut worden :) De 50% wordt veroorzaakt door het feit dat Windows 4 processoren "ziet", en dus bij 2 threads "denkt" dat je maar de helft van je processorkracht gebruikt :P 1 HT processor is niet echt gelijk aan een échte processor; uit testen van mijzelf is gebleken dat 2 HT procs een snelheidswinst opleveren van 20-40%, afhankelijk van de applicatie.. HT maakt een processor dus 10-20% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

ik ben ook maar begonnen aan het afmonteren van mijn dual-xeon, na eerst twee weekjes de boel warmgedraaid te hebben, en de max OC te zoeken. 3,2 geen probleem, 3,4 wat instabiel, meer dan 200 FSB heel instabiel.

Ik ben begonnen met de NeXus koelers te modden.

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/SXP6026_web_big.gif

mooi ding, uit één stuk gemaakt, máár: te breed!
dit zou eraf moeten, maar ik ben maar niet om een hoekje gaan zagen, dus gewoon over de hele lengte er wat afgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/ftkort/img/xeon/zaag.png

Dus ff de zaag erin

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/ftkort/img/xeon/zaag.jpg

en meteen de onderkant polijsten met Poll

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/ftkort/img/xeon/poll.jpg

na montage:
(truukje: monteer eerst twee schroeven kruislings zonder veren, dan twee met veren, haal die zonder los, en zet ze met veren weer vast. zorgt voor meer stabiliteit, en minder peentjes zweten)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/ftkort/img/xeon/pc-dl.jpg

ook gelijk het voltage verhoogd naar 1,6 volt.
Nu eerst maar eens slapen, morgen weer verder :Z

[ Voor 9% gewijzigd door Lord Llurch op 07-12-2004 01:10 . Reden: was nog wat vergeten 8)7 ]

There is one more thing: It's been emotional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Ik ben nog aan het zoeken naar goede en stille koeling voor m'n Nocona's.
Van lintweaker weten we dat de Swiftech MCX604-Vs goed werken en goed passen.

Na wat uitzoekwerk ben ik er inmiddels achter hoe het zit met de twee verschillende Swiftechs:
De MCX603-Vl en de MCX604-V zijn eigenlijk hetzelfde op de meegeleverde onderdelen na. Dat wil zeggen dat het koelelement identiek is, maar dat de 603 kaal wordt geleverd, dus zonder montagemateriaal en zonder fan. Deze geschikt is voor een standaard 604 socket met klemmetjes. Nog wel even een 80mm fan erbij kopen. De 603 is o.a. te koop bij Informatique voor eur 63,-, en ze zijn uit voorraad leverbaaar.
De 604-V wordt compleet met montagemateriaal voor op Nocona moederborden en fan geleverd. De 604 is in NL moeilijk te krijgen, volgens lintweaker zou oc-shop ze kunnen leveren, en in de PW staat Space Promotion ermee voor eur 74,95.
Ten slotte is er ook een 'upgrade kit' om de 603 op een nocona bord te monteren echter zonder fan (richtprijs $ 4,5). Ik heb nog niet gezocht naar een adres in NL en omstreken.
Ik heb nog steeds moeite met deze prijzen, mede gezien het feit de standaard koelblokken me goed genoeg lijken, alleen zijn de fan's me te luidruchtig.

Ik ben dus bezig met Papst fan's op de stock koelblokken. Ik heb er nu de8412N/2GL(E) (1500 rpm) op zitten, en dat lijkt goed te gaan. Daarbij heb ik wel iets vreemds ontdekt met de rpm monitor van CPU fan2. Als ik de Intel stock koeler aansluit dan geeft de BIOS keurig de rpm van de fan weer. Als ik echter een Papst fan (diverse modellen) aansluit op het moederbord, dan zie ik geen rpm. Als ik een ander merk fan aansluit, b.v. Delta zie ik weer wel rpm. Ik heb de jumper die bij de fan hoort in alle drie de standen geprobeerd: 1-2, 2-3 en eraf. Als ik zo'n Papst op CPU1 fan connector aansluit krijg ik wel rpm te zien :? Iemand een idee wat ik fout doe of wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch

Lord Llurch

graftakke

die NeXus is maar 31 euro, check Salland-automatisering maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Eldee schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 01:08:
[...]
Daarbij heb ik wel iets vreemds ontdekt met de rpm monitor van CPU fan2. Als ik de Intel stock koeler aansluit dan geeft de BIOS keurig de rpm van de fan weer. Als ik echter een Papst fan (diverse modellen) aansluit op het moederbord, dan zie ik geen rpm. Als ik een ander merk fan aansluit, b.v. Delta zie ik weer wel rpm. Ik heb de jumper die bij de fan hoort in alle drie de standen geprobeerd: 1-2, 2-3 en eraf. Als ik zo'n Pabst op CPU1 fan connector aansluit krijg is wel rpm te zien :? Iemand een idee wat ik fout doe of wat er aan de hand is?
Waarschijnlijk is 1500 onder de minimum rpm die je bios aankan. Ik heb in een bios-file van mijn board 1750 als minimum zien staan, mogelijk is het bij jou ook zoiets.

Ik heb bij daarom 7 cm papst fans op de coolermaster passieve heatpipe coolers gemaakt. Die doen 3300 toeren, en maken daarbij weinig geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 07-12-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De PC-DL begint irritant te doen als de koelers onder de 1800 toeren draaien. Dat weet ik uit ervaring, omdat het bord in mijn bak zit :P

De melding dat de snelheid van de koelers te laag is, kun je gewoon uitzetten; wel moet je dan zo nu en dan eens met een progje zoals Asus Probe in Windows je snelheden controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Breepee schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:38:
Wat is eigenlijk een goed tooltje om (een aantal van) mijn Xeon's tegelijk te testen? De meeste moeten maal het aantal gewenste gestresste CPU's opgestart worden, is er bijv. geen pifast die 4 logische CPU's ondersteund?
In ieder geval SiSoft Sandra, PCMark04 en MetaBench. En volgens mij ook WinBench99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ja, ik zeg net dat ik dat dus niet wil :) Ik wil een appie die een gegeven aantal CPU's kan gebruiken, om zo de zaak de stressen en ens te kijken naar prestatie winst (hoeveel sneller ik pi met een miljoen getallen kan berekenen bijvoorbeeld).

Ik zie dat BalusC al wat tips heeft. Ik zal het een gaan testen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 07-12-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 16:19

FastBunny

Give it the Works !

Krijg net een mailtje met een actie van Dell,
PowerEdge 1600SC IDE
met 1 x 2.4GHz intel Xeon (support voor een 2e)
256MB DDR ram
80GB IDE harddisk
ServerWorks GC-SL Chipset
Embedded Gigabit NIC
6 PCI slots: 2x64bit/100MHz (PCI-X), 2x64/66 & 2x32/33
Up to 4x IDE hard drives (max 480GB)
Lockable front bezel and easy access chassis
Supplied with Performance Keyboard, Microsoft Mouse & 3.5'' Floppy Drive.

voor 177€ ex btw... nou komt daar nog wel 120€ verzendkosten bij, totaal 290€ in de btw...
Nou zat ik mij af te vragen, als ik zoiets zou kopen en ik koop een extra 2.4 Xeon bij een willekeurige webshop gaat dat werken? Voor 290€ heb je niet snel een volledige systeem met een Xeon cpu en een dual moederbord.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer je het boeltje binnen hebt, dan moet je wel minimaal de stepping van de Xeon checken en deze aan de webshop doorgeven als voorkeur. Verschillende steppings kunnen problemen als dit opleveren Twee Xeons, niet hetzelfde? (achteraf wel min of meer opgelost, maar het is nooit leuk ;) ).

En 256MB is wel behoorlijk aan de krappe kant en voor die Serverworks GC-SL chipset heb je wel het dure Registered geheugen nodig. PC1600 wordt niet meer gemaakt, je kunt wel gewoon Regged PC2100 nemen (~125 euro voor 512MB). Die chipset is overigens ook Socket603-only. Socket604 en FSB@133 kun je wel vergeten.

En het is inderdaad ook slechts singlechannel, zoals Abbadon hieronder al aangeeft :) Je voedt twee Xeons dus met slechts de helft van de benodigde geheugenbandbreedte.

[ Voor 47% gewijzigd door BalusC op 07-12-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
FastBunny, wanneer je de juiste Xeon bij plaatst zal het wel werken. Let er echter wel op dat de memorycontroller van die chipset single-channel is; je hebt dus max 2.1GB bandbreedte (want PC2100 reg DIMM's), da's voor twee Xeon's niet bijster veel (nou hangt het er ook maar vanaf wat je er mee gaat doen natuurlijk, maar het blijft weinig voor twee Xeon's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

BalusC schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:03:
Wanneer je het boeltje binnen hebt, dan moet je wel minimaal de stepping van de Xeon checken en deze aan de webshop doorgeven als voorkeur. Verschillende steppings kunnen problemen als dit opleveren Twee Xeons, niet hetzelfde? (achteraf wel min of meer opgelost, maar het is nooit leuk ;) ).

En 256MB is wel behoorlijk aan de krappe kant en voor die Serverworks GC-SL chipset heb je wel het dure Registered geheugen nodig. PC1600 wordt niet meer gemaakt, je kunt wel gewoon Regged PC2100 nemen (~125 euro voor 512MB). Die chipset is overigens ook Socket603-only. Socket604 en FSB@133 kun je wel vergeten.

En het is inderdaad ook slechts singlechannel, zoals Abbadon hieronder al aangeeft :) Je voedt twee Xeons dus met slechts de helft van de benodigde geheugenbandbreedte.
Nou heb ik het niet besteld, zat het nog te bedenken enzo. Het gekke is dat er eerst staat dat de chipset ECC geheugen nodig heeft, maar dat het geheugen dat niet is? beetje vaag, lijkt wel of ze oude zooi dumpen en de website niet hebben aangepast ofzo? Of dat ze toch een andere chipset gebruiken? Er zijn ook 3GHz of 3.2GHz Xeons met 1MB in dit model leverbaar :? En die zijn er alleen als 533MHz FSB modelletjes :?

En heb de link bekeken, maar denk dat ik maar lekker doorspaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door FastBunny op 07-12-2004 14:37 . Reden: kromme zin hersteld ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amai man, heb zojuist de mod geprobeerd voor van 1.5 -> 1.6v te gaan met dat uwire.

Ik krijg dat dus niet klaar hè, zo een gefriemel. Als ik een zilveren draadje neem van een fankabel, dan krijg ik het er niet ingestoken, das ook te zwak. Het buigt de hele tijd :)

Iemand enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 09-04 21:42
BalusC schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:03:

Bij de technische specificaties staat het volgende: Front side bus: Up to 533 MHz front side bus
Waar zou dat op slaan?

Verder is 149 (voor ide) of 199 (voor scsi, incl 36Gb 10k disk) erg goedkoop.
Vergeet niet dat er 99 euro (excl.) bijkomt voor verzenden.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Gezien de porto is het niet goedkoop. Ik overwoog ook om er dan 2 te kopen, 1 als kaal systeem door te verkopen, en de andere dual als dual systeem met 2*256MB ram en dual hdd uit te rusten, maar dan berekenen ze vrolijk *twee* keer de verzendkosten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch

Lord Llurch

graftakke

Anoniem: 92913 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:00:
amai man, heb zojuist de mod geprobeerd voor van 1.5 -> 1.6v te gaan met dat uwire.

Ik krijg dat dus niet klaar hè, zo een gefriemel. Als ik een zilveren draadje neem van een fankabel, dan krijg ik het er niet ingestoken, das ook te zwak. Het buigt de hele tijd :)

Iemand enige tips?
ik heb hem gister gedaan.

tip 1: neem een pincet!
tip 2: haal diep adem, en hou 'm ff in.
tip 3: hou in je hand een speld, en duw de brug naar binnen als je de pincet onspant en wegtrekt. anders wil het draadje wel eens blijven kleven, en valt hij tussen socket en mobo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
FastBunny schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:46:
PowerEdge 1600SC IDE
256MB DDR ram
80GB IDE harddisk
Embedded Gigabit NIC

voor 177€ ex btw... nou komt daar nog wel 120€ verzendkosten bij, totaal 290€ in de btw...
Nou zat ik mij af te vragen, als ik zoiets zou kopen en ik koop een extra 2.4 Xeon bij een willekeurige webshop gaat dat werken? Voor 290€ heb je niet snel een volledige systeem met een Xeon cpu en een dual moederbord.
Ik heb vorig jaar zo'n 1600SC gekocht, met 1 x 2.4 XEON, 256MB maar wel de SCSI uitvoering. Ergens anders een 2.4 XEON gekocht, en wat extra (Kingston) memory, PCI-X SCSI RAID controller en 4 x 36 GB Atlas 10K3 in RAID5. Werkt bij mij prima als server.
On-board video is een Ati RageXL 8 MB, en geen AGP slot, dus niet echt als werkstation inzetbaar. Zoals anderen al hebben gezegd is de geheugenbandbreedte beperkt, en moet je ECC gebruiken. Kingston 'OEM for Dell PowerEdge 1600SC' kost mij eur 160,- (incl) voor 512MB en 310,- voor 1 GB.

In de kast zit overigens een 650 450 WATT EPS voeding, het is een goede kast met 2 x 120mm FANs en goede airflow. Niet erg stil, maar voor een server is dat niet zo belangrijk. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het een gewone 'extended ATX' of WTX kast, dus zou je er een ander (ATX) mobo in moeten kunnen schroeven.

Dus: E-ATX kast + 650 450 Watt EPS voeding + XEON 2.4 + 80 GB IDE + CD-ROM drive + keyboard + muis + floppy voor eur 290,- thuis afgeleverd...

Hou je over: PowerEdge 1600Sc moederbord (geef maar aan mij, heb ik er een reserve }) ), 256 MB Registred ECC memory: idem of verkopen. Snellere XEON is tegen meerprijs verkrijgbaar, b.v. voor 2.8/512 eur 60, voor 3.0 eur 140.

SCSI kan ook: krijg je een losse LSI U320-SCSI controller en 1x 36 GB U320 10K schijf i.p.v. 80 GB IDE voor eur 355,- incl btw en verzendkosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Eldee op 08-12-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wezep schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:37:
Bij de technische specificaties staat het volgende: Front side bus: Up to 533 MHz front side bus
Waar zou dat op slaan?
Je hebt gelijk :) Dit staat idd op de website van de fabrikant. * BalusC zal de informatie op zijn site tzt actualiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lord Llurch schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:36:
[...]

ik heb hem gister gedaan.

tip 1: neem een pincet!
tip 2: haal diep adem, en hou 'm ff in.
tip 3: hou in je hand een speld, en duw de brug naar binnen als je de pincet onspant en wegtrekt. anders wil het draadje wel eens blijven kleven, en valt hij tussen socket en mobo......
Inderdaad, daar zeg je het!!

Er is gisteren bij mij zo een draadje gevallen. Ik heb heel mijn mobo eruit gehaald en afgeblazen met compressor :-)

Zal het straks ens proberen op deze manier. Welk soort draadje neem jij, een koper of zilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Eldee schreef op woensdag 08 december 2004 @ 03:12:
[..]In de kast zit overigens een 650 WATT EPS voeding[..]
Kun je verifieren of dit inderdaad een EPS voeding is en niet eentje die toevallig 24+8 heeft, maar een heel andere pinout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Kippenijzer schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:11:
[...]

Kun je verifieren of dit inderdaad een EPS voeding is en niet eentje die toevallig 24+8 heeft, maar een heel andere pinout?
Op de site van Dell staat iets anders:
Standaard 450 W voeding

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch

Lord Llurch

graftakke

Anoniem: 92913 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:01:Er is gisteren bij mij zo een draadje gevallen. Ik heb heel mijn mobo eruit gehaald en afgeblazen met compressor :-)

Zal het straks ens proberen op deze manier. Welk soort draadje neem jij, een koper of zilver?
Ik wilde gewoon koper nemen, maar het draad wat ik pakte bleek verzilverd of vernikkeld te zijn. (stuk molex-verlengsnoer)

maakt op zich niet uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Kippenijzer schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:17:
Gezien de porto is het niet goedkoop. Ik overwoog ook om er dan 2 te kopen, 1 als kaal systeem door te verkopen, en de andere dual als dual systeem met 2*256MB ram en dual hdd uit te rusten, maar dan berekenen ze vrolijk *twee* keer de verzendkosten :'(
Dat is inderdaad erg jammer, ik ga vanmiddag ff kijken of ik wat kan regelen met mijn stage bedrijf. Er komt hier namelijk een pallet per week aan dell spul binnen, dus een servertje er bij op moet hopelijk geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Even een vraagje, in de hoop dat er hier meer PP-DLW bezitters zijn.

De BIOS uitlezing van de voltages is niet betrouwbaar (komt vaker voor bij ASUS). Zo heeft de processorvoltage een offset van 0.05 volt (te laag aangegeven), kwam ik via Google achter.

Maar heeft iemand hier evaring met dit board en MBM/Speedfan, want ik ben nog op zoek naar de offset van de 12V lijn, want die klopt zeker niet. En een multimeter heb ik jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Kippenijzer schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:11:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat Dell een voeding + moederbord combo maakt/koopt met 24+8 connector en dan niet de daarvoor geldende standaard gebruikt. Als je 't 100% zeker wil weten: je mag langskomen om het door te meten, ik heb een multimeter...
wezep schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:02:
[...]
Op de site van Dell staat iets anders:
Standaard 450 W voeding
Klopt, ik was in de war met de PowerEdge 1800, die is met Noconas. Ik heb m'n post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:16
FastBunny schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:46:
PowerEdge 1600SC IDE
256MB DDR ram
80GB IDE harddisk
Embedded Gigabit NIC

Ik zat hier ook naar te kijken, maar volgens mij hebben ze een beetje veel reacties gehad want ik kan hem niet meer op de site vinden en de link die ik had opgeslagen werkt niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Volgens theinquirer zijn ze allemaal uitverkocht.
Balen, zat te overwegen om er ook 2 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Tweakertje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:00:
Volgens theinquirer zijn ze allemaal uitverkocht.
[...]
Ben ik blij dat ik niet te lang geaarzeld heb! :*) Ik heb nog wel even goed gerekend, en in de PW gekeken naar prijzen van reg (ECC) geheugen en SCSI disks, en vervolgens 2 x SCSI uitvoering met 512 MB RAM besteld. Volgens mij hebben de verkopers van Dell die de orders boeken erom moeten vechten. 'Mijn' verkoper heeft me wel 3 x gebeld en 4 x gemaild.
Overigens staat op de bevestiging dat het gaat om een "Promo Money Off Extra Aggressive" })

Ik ben van plan van de twee Dell's 1 'echte' Dell server te maken, en te proberen in de 2e kast mijn Asus PP-DLW bordje te bouwen (daar kan tenminste gewoon DDR geheugen op). Morgen komen 2 x 2.8 XEON's van HBit binnen en ik ben benieuwd of dat (zolang) op een standaard ATX voeding wil werken. Helaas zit daar geen jumpertje op om de moosemod te kunnen proberen :|.

[ Voor 3% gewijzigd door Eldee op 10-12-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
3 dagen ofzo terug heb ik BIOS 1008 voor de PC-DL gesubmit in de MeukTracker van de frontpage, maar het is er niet ingezet. (Of het staat er al in en ik kijk erover heen.)
In elk geval, hier is het te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
Om nog even te reageren op de post van een paar dagen terug. Bij Dell gaat het verzenden bij alles op dezelfde manier. Als je een pallet laptops koopt, wat hier in het bedrijf regelmatig gebeurt, betaal je per laptop en niet per palet. Beetje jammer van Dell dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Math2k schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:02:
Om nog even te reageren op de post van een paar dagen terug. Bij Dell gaat het verzenden bij alles op dezelfde manier. Als je een pallet laptops koopt, wat hier in het bedrijf regelmatig gebeurt, betaal je per laptop en niet per palet. Beetje jammer van Dell dus.
Als je een pallet laptops koopt krijg je vast ook wel wat meer korting, zo niet dan moet je toch echt eens een account manager aanspreken daar en onderhandelen, ik weet uit ervaring dat je op laptops/werkstations makkelijk 200€ krijgt en op server oplopend tot 1500€ op een server van 5000€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
FastBunny schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:26:
[...]

Als je een pallet laptops koopt krijg je vast ook wel wat meer korting, zo niet dan moet je toch echt eens een account manager aanspreken daar en onderhandelen, ik weet uit ervaring dat je op laptops/werkstations makkelijk 200€ krijgt en op server oplopend tot 1500€ op een server van 5000€ :)
Ik heb het hier over de verzendkosten. Als we bijv 20 laptops laptops bestellen, betalen we 20 keer 65 euro verzendkosten en niet een bedrag van bijv 2/300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Math2k schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:50:
[...]

Ik heb het hier over de verzendkosten. Als we bijv 20 laptops laptops bestellen, betalen we 20 keer 65 euro verzendkosten en niet een bedrag van bijv 2/300 euro.
Dat komt omdat Dell de kosten berekend vanaf het assemblagepunt, in ons geval Ierland. Ik heb het idee dat je het ook deels moet zien als assemblagekosten.
Verder heb ik ook de ervaring dat je eenvoudig korting kan krijgen als je een verkoper speekt, ook bij 1 systeem. Ik vindt het meestal de sport een korting te krijgen ter hoogte de 'verzendkosten' of een extra optie van ongeveer die waarde. Lukt bijna altijd..

Verder wordt het wel een beetje teveel off-topic om hierop voort te borduren, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb net m'n tweede Xeon binnen (niet dezelfde stepping, maar volgens Intels info wel geschikt om te matchen) en nu wil ik de koeling graag een tikje aanpassen. Daarvoor zoek ik nog zo'n plastic windtunneltje als bij de (2,4 Ghz, 2u+) processor geleverd wordt, met de bovenkant er nog in. Ik las in de topics dat heel wat mensen de orginele koeling gelijk ter zijde hebben gelegd, dus wellicht kan iemand zo'n ding (nog altijd) missen? Ik zag het in een voorloper-topic al eens aangeboden, maar dat is natuurlijk effe terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06-2024

Movinghead

ing.

Birdie schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:37:
Ik heb net m'n tweede Xeon binnen (niet dezelfde stepping, maar volgens Intels info wel geschikt om te matchen) en nu wil ik de koeling graag een tikje aanpassen. Daarvoor zoek ik nog zo'n plastic windtunneltje als bij de (2,4 Ghz, 2u+) processor geleverd wordt, met de bovenkant er nog in. Ik las in de topics dat heel wat mensen de orginele koeling gelijk ter zijde hebben gelegd, dus wellicht kan iemand zo'n ding (nog altijd) missen? Ik zag het in een voorloper-topic al eens aangeboden, maar dat is natuurlijk effe terug..
Je kan ze voor 6 euro bestellen bij Magna, daar heb ik die tunnels van mij ook vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 06:40
Dit wordt dan definitief mijn systeem:

Prijzen zijn excl. BTW.
Asus NCCH-DL € 192,44
2x Intel Xeon 2.8 GHz 800 MHz, Boxed 359,66
2x Kingston ValueRam PC3200, 400 MHz, -, CL3, 512 MB 122,70
Asus V9999 GT/TD 128 MB 260,50

Totaal incl. BTW en rembours verzenden = € 1140,51
Nog aan of opmerkingen? Het is toch wel te verwachten dat mijn 520 Watt Be Quiet! (=Tagan) dit gaat trekken toch? Daarbij gebruik ik dus een 20->24 pin en een 4->8 pin verloopstekkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ben net eens gaan zitten spelen met het overclocken van mijn NCCH-DL en 2.8 nocona's, en ik moet zeggen ik ben aangenaam verrast.

Volgens de intel frequency id, zijn dit 2.8ghz processors met een max speed van 3.2ghz, en dat halen ze dus ook. Gewoon 228 x14 en gaan.

Het geheugen verraste me ook. Dit is nog gewoon Kingston value ram wat uit mijn P4 kwam, en op dat board (notabene ook met een 875P) moest ik om deze fsb te halen het geheugen terugklokken naar ddr366. Op de NCCH-DL dus niet. Het draait nou gewoon op DDR400 met 228mhz klok en 3/3/3/8 timings. Al is DDR366 instelling volgens mij iets sneller, omdat hij dan op lagere timings gaat draaien.

En dit alles met stock koelertjes. Niet slecht.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Gisteren kwam mijn 'stiltemaatregelen-pakket'. Hierin zat een ZM80C-HP voor op mijn 5900XT en 2 maal de ZM-F1 voor op de cpu's. Fanconvertors had ik al.

Gistermiddag dus vorlijk het pakje gehaald (was legitimatie vergeten maar de ptt-man was in een goede bij) en meteen de koeler van mijn 5900XT gehaald. Hierbij schoot ik uit met het scheermes, een krasjes precies door een baan in het pcb. Zweet breekt me uit, na evn kijken lijkt de baan naar een chip te lopen die er niet zit dus hopelijk viel de schade nog mee.
Bij het verdere monteren blijkt een afstandsbusje te ontbreken. Het ding heeft tamelijk wat apart schroeven en toestanden, dus ik zat alweer met mijn handen in het haar. Met behulp van een tang en een schroefje wat erop lijkt, zelf een 2de gefrabriceerd. Werkte verder prima en na het terugzetten, blijkt de kaart helemaal in orde. Phiew! Echter passen de verticale Zalman-strips er niet op, dus het zit niet zo stevig misschien, maar anders kraak ik het pcb volgens mij.

Nu het cpu-koel gedeelte. De vga-koeler bleek veel hoger dan verwacht te komen (er zitten 2 grote koelblokken op, 1 onder en 1 boven). Hierdoor konden de fanconvertors er dus niet meer precies net op... Ik heb nog een uur lopen breken en zagen om er wat van te maken, maar geen succes. Toen dacht ik om de stockkoelers als een soort tunnel te gebruiken. Toch maar niet gedaan, want ik dacht, straks heb ik helemaal niets meer. Na een nachtje slapen kwam ik op het briljante idee om de optionele weerstandjes die bij de Zalman's zaten bij de stock koelers te gebruiken! Het een zeg maar een verlengstukje voor een fan die je op het mobo aansluit, maar dan met een weerstandje ertussen. Na wat benchen en stressen blijken de gemiddelde temps een graad of 8 a 12 te zijn gestegen wat resulteerd in een max van 54 graden bij zware stress. Vind ik zeer acceptabel. De sinks van de cpu's als de omringende sinks/hardware (northbridge, condensators) blijven allemaal 'vasthoudbaar'. Ik laat het dus voorlopig zo :) Zo stil als ze Zalmans met dat weerstandje zijn ze niet, maar het is echt behoorlijk stil. Mijn Antec Truepower komt erbovenuit (hier ga ik nog iets aan doen).

Oftewel, na veel zweten en puzzelen, toch nog een aardige geluidsverbetering, met zeer acceptabele temps. De memsinks van het geheugen van de videokaart worden wel wat heet (kan ze nog aanraken, maar het scheelt niet veel). Er zit een fan aan de zijkant van mijn kast die precies tegen die videokaart aanblaast (met koeler lucht), maar 1 memkoelbokje staat haaks op de luchtstroom, dus die heeft er niet zoveel aan.

Nu dus 2 Zalman fans met fanconvertors over :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 11-12-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Laatst online: 23-04 01:18
Vraagske
Waarom is de eerste processor die minder cache een een tragere FSB heeft duurder dan de 2de

Xeon (3.066 GHz)
(mPGA, Boxed) 8/512 KB 533 MHz EUR 359,00
http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/hrdi33.html

Intel Xeon 3.06Ghz
(1024kb,800Mhz FSB, socket 604)
http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/hrdi43.html
Iemand een idee???

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Combinatie van aanbieder (je haalt nu maar één enkele winkel aan, dus dat zegt an sich al niet zoveel) en vraag en aanbod. Simpel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

An sich heb je gelijk, maar het klopt wel: de nieuwe nocona's zijn goedkoper dan de oudere types. Waarom? Geen idee.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:32

BrZ

Ben er eindelijk uit: Ik ga ook een dual Xeon nemen :P
Ben heel erg geinteresseerd in de Asus NCCH-DL, alleen zit ik nog even met 1 probleempje: Mijn SCSI controller (Tekram DC-390U3D) past niet in die PCI-X sloten :( En ik vind het zonde om een normaal slot te gebruiken als dat ding 64 bit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Waarom past dat niet? Het zijn 64b/66mhz sloten.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:32

BrZ

5V kaart, en het zijn 3.3V sloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Update NCCH-DL: Concurrentie, dus da's goed voor de prijs! :9

Bij Alternate is de prijs nu 265,- en is 'ie volgens de website op voorraad

Bij micro-mail is de NCCH-DL te bestellen voor 239.90 en is de status "in bestelling bij leverancier".

Bij MicroMail is de Nocona 2.8 ook niet duur: 228,80. Ik heb de mijne enige weken gelegen daar gekocht, en ik kreeg toen nog de 'oude' revisie/versie zonder NX/ED-bit. Even opletten of navragen dus. Elders in dit topic heb ik gelezen dat iemand al wel de nieuwste steppping heeft ontvangen.

Update over Dell PowerEdge 1600 actie:
'mijn' account manager belde me vandaag op dat 'ie goed en slecht nieuws had: de 1600's waren zo hard gegaan, dat die niet meer leverbaar waren. Omdat ik al (vooruit) betaald had, kon hij me 2 x PowerEdge SC1420 SCSI aanbieden voor dezelfde prijs. Hmm. De SC1420 is met de E7520 chipset, 2.8 Nocona, Dual Channel DDR2 ECC, PCI-X en PCI-E (x8 + x4). Niet verkeerd dus :P. Wel nog steeds duur geheugen, maar in plaats van een oud type en weinig bandbreedte dus het nieuwste type en veel bandbreedte (maar wel weer veel latency heb ik begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Eldee schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:22:
Update NCCH-DL: Concurrentie, dus da's goed voor de prijs! :9

Bij Alternate is de prijs nu 265,- en is 'ie volgens de website op voorraad

Bij micro-mail is de NCCH-DL te bestellen voor 239.90 en is de status "in bestelling bij leverancier".
Volgens mij heeft micromail de NCCH-DL niet, ze hebben voor die prijs wel de NCCH-DR in hun assortiment maar deze heeft geen agp en heeft een server chipset.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 40104 op 15-12-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Vraagje over de Asus NCCH-DL:
Heb nu een PP-DLW en ben van plan dit nieuwe Asus bordje te kopen. Waarom?
Volgens mij meot het toch mogelijk zijn om 3,06/512/533 Xeon's op 800mhz fsb te draaien.
In het bios van m'n PP-DLW kan ik namelijk de multiplier naar beneden aanpassen (23 of lager).
De vraag is nu of dit ook kan op een NCCH-DL?
Op die manier zou ik bijv. 15a16x200 kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 06:40
Bij http://www.sallandautomatisering.nl/ is het bord (en de cpu's) wel te koop voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Eldee schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:22:
Bij MicroMail is de Nocona 2.8 ook niet duur: 228,80. Ik heb de mijne enige weken gelegen daar gekocht, en ik kreeg toen nog de 'oude' revisie/versie zonder NX/ED-bit. Even opletten of navragen dus. Elders in dit topic heb ik gelezen dat iemand al wel de nieuwste steppping heeft ontvangen.
Welke stepping is dat, met NX bit? De E0 toch?

Computer specs

• Brent
afterburn schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:04:
[...]

Nee jo, M0 is een Prestonia.

• Eldee
Anoniem: 40104 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:40:
[...]
Volgens mij heeft micromail de NCCH-DL niet, ze hebben voor die prijs wel de NCCH-DR in hun assortiment maar deze heeft geen agp en heeft een server chipset.
Als je zelf op de website gaat zoeken zie je dat de NCCH-DR waar jij het over hebt nog steeds 284 kost, maar dat ze inmiddels ook de NCCH-DL hebben voor 239.90! Zoals gezegd nog wel in "bestelling bij de leverancier".

Het verwarrende is dat de link van micromail in de PW van de NCCH-DL doorlinkt naar de NCCH-DR op hun site.

Maar Salland is inderdaad goedkoper met beiden. (tip van Kutkip)

Jammer dat dit (nog) niet in de PW te zien is.

[ Voor 10% gewijzigd door Eldee op 16-12-2004 09:25 . Reden: Salland toegift ]

• afterburn

afterburn

No more...

[...]

:?

[ Voor 67% gewijzigd door afterburn op 16-12-2004 09:30 ]

Computer specs

• MrGroove
wezep schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:43:
Vraagje over de Asus NCCH-DL:
Heb nu een PP-DLW en ben van plan dit nieuwe Asus bordje te kopen. Waarom?
Volgens mij meot het toch mogelijk zijn om 3,06/512/533 Xeon's op 800mhz fsb te draaien.
In het bios van m'n PP-DLW kan ik namelijk de multiplier naar beneden aanpassen (23 of lager).
De vraag is nu of dit ook kan op een NCCH-DL?
Op die manier zou ik bijv. 15a16x200 kunnen draaien.
Nee dat gaat niet werken, alleen Prestonia's van 2,4Ghz (liefst M0 stepping) kunnen dit meestal, dit komt doordat tijdens de boot heel kort de maximale multiplier * FSB wordt geprobeerd.

• MrGroove
EDIT: Foute informatie gegeven.

[ Voor 93% gewijzigd door MrGroove op 16-12-2004 11:58 ]

• Eldee
[...]
Ik heb even teruggekeken in deel 3:
Lintweaker schreef in deel 3:
Het wachten op de 2 2800GHz nocona Xeons was denk ik wel de moeite, ik heb nu direct de E0 stepping (o.a. met NX bit).
Ja, E0 dus.
Mr.Groove! schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:59:
[...]
Volgens mij hebben alleen de meeste ES (Enginering Samples) Stepping Nocona's geen 64bit support. De D0 en E0 steppings hebben dit dus wel.
Met respect, maar je moet niet nog meer door elkaar gaan halen, EM64T en NX bit zijn twee totaal verschillende zaken. EM64T is 64 bit support, en alle Nocona's moeten dit volgens mij ondersteunen. Misschien, zoals jij aangeeft de Eng. Samples niet, maar het gaat hier om NX (No eXecute) wat Intel volgens mij trouwens XD (eXecute Disable) noemt, dus er is al verwarring genoeg...

[ Voor 3% gewijzigd door Eldee op 26-12-2004 23:37 . Reden: ED -> XD ]

• MrGroove
Eldee schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:06:
[...]

Ik heb even teruggekeken in deel 3:

[...]

Ja, E0 dus.

[...]

Met respect, maar je moet niet nog meer door elkaar gaan halen, EM64T en NX bit zijn twee totaal verschillende zaken. EM64T is 64 bit support, en alle Nocona's moeten dit volgens mij ondersteunen. Misschien, zoals jij aangeeft de Eng. Samples niet, maar het gaat hier om NX (No Execute) wat Intel volgens mij trouwens ED (Execute Disable) noemt, dus er is al verwarring genoeg...
Bedankt voor de correctie, je hebt helemaal gelijk. Ik heb iets te snel gereageerd en had dit topic -> [rml][ Discussie] Intel Prescott, Nocona & EM64T[/rml] beter moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99220

Iets heel anders. Heeft iemand ervaring met een Geforce 6800GT in een dual Xeon machine? En dan met name op het voedingsgebied. Ik heb nl. zo'n combi sinds gisteren en heb sindsdien een aantal onverklaarbare crashes gehad. Kan het zijn dat mijn Zippy 460W voeding te kort schiet? Dit omdat al een 350W voeding vereist is op een signle CPU PC.
Ik heb een 6800GT met een 480 Tagan voeding op een NCCH-DL no problem here :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
zonoskar schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:39:
[...]Iets heel anders. Heeft iemand ervaring met een Geforce 6800GT in een dual Xeon machine? En dan met name op het voedingsgebied. Ik heb nl. zo'n combi sinds gisteren en heb sindsdien een aantal onverklaarbare crashes gehad. Kan het zijn dat mijn Zippy 460W voeding te kort schiet? Dit omdat al een 350W voeding vereist is op een signle CPU PC.
Ik heb 2 x 2.8 nocona op een NCCH-DL met GF6800 non GT! en 4 x 512, met 'slechts' een Tagan 380, zonder problemen. Zelfs overclocken gaat redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116629

Eldee schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:05:
[...]

Ik heb 2 x 2.8 nocona op een NCCH-DL met GF6800 non GT! en 4 x 512, met 'slechts' een Tagan 380, zonder problemen. Zelfs overclocken gaat redelijk goed.
Goedkopere voedingen verliezen heel wat vermogen tegenover de duurdere modellen.
Koop een Enermax 400 WATT en die zal wel aardig in de buurt komen van de 350 WATT.
Bij goedkope B-merk voedingen is dit niet het geval.
Het aantal wattages dat men aan de voeding toekent is namelijk gebaseerd op pieken.

Denk dat jou Tagan veel dichter bij de opgegeven waarden zal liggen dan die andere voeding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tagan maakt sterk spul. Maar over het algemeen geldt: vaak ondervind je niet direct problemen, dat komt nog wel met de tijd. Zeker als een voeding op de grenzen van haar kunnen zit. Een beetje voeding moet op z'n minst 5 jaar mee kunnen. 10 jaar zou geen uitzondering zijn (kijk eens naar jouw P1 routertje die braaf haar werk doet in de gangkast ;) ). Ik zou persoonlijk toch maar afkloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99220

Volgens mij gaat het voornamlijk om de 12V lijn die moet minaal een "X" amparage kunnen leveren. Die tagan 480 van mij zit er net iets boven, van de 380 weet ik het zo ff niet.
Goedkopere voedingen zeggen wel vaak "bla watt" maar in de praktijk halen ze dat never.

Ik draai iig 2x3.6@4.0 nocona op ncch-dl, 6800GT ,3 schijven wat fannetjes/pci kaartjes en heb (nog) geen probleem.
Opgenomen vermogen als ik zit te gamen zit zo rond de 350 a 420 watt (tussen het stopcontact en de pc )
Dus verbaasd me niet dat Tagan 380 met 2.8 noconda en 6800 non GT perfect werkt.

Investeer iig gewoon in een degelijke eps voeding. (hoeft niet duur te zijn kijk maar naar Tagan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De Tagan 480W voeding kost nog slechts 79 euro. Ik heb er in januari van dit jaar nog 99 voor betaald. Een EPS voeding van 450-500 Watt is vrij duur: ik vind de Tagan tot nu toe nog steeds zijn 99 euro waard. Het is IMHO de beste voeding die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad; voor 79 euro is het al helemaal een topding.

Ik draai 2x 2.67, 2x512MB en een GF4 TI-4600 op een PC-DL, 120GB HD, DVD-speler en DVD-writer, en wat PCI kaarten met deze voeding. Zelfs onder de allerzwaarste belasting is zijn voltage nooit gezakt. De 3.3, 5 en 12 volt zijn altijd bijna exact goed; meestal 3.31-3.33, 5.01-5.05, en 12.1-12.2.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.