Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP]-XIXIV-[x4] [Project Finished!]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Hong Kong
Reg. datum: 09 juli 2005

100% zeeer strakke cases

ff vraagje, ik wil namelijk zelf (misschien) ook een 19" atx kast van een desktop case maken, dus ik ben wat rond gaan kijken en ik zag dat die case die je gebruikt maar 43cm breed is. 19" is 48cm, hoe heb je dat dan opgelost (dat het past en niet naar beneden flikkert)?

:) Goeiemorgen :)

HIj heeft aangegeven dat hij een eigen serverrack gaat bouwen, dus zal hij denk ik geen 19" gaan gebruiken.
Wie ik? Echt niet!
Reg. datum: 22 januari 2002

quote:
Ge64 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:45:
100% zeeer strakke cases

ff vraagje, ik wil namelijk zelf (misschien) ook een 19" atx kast van een desktop case maken, dus ik ben wat rond gaan kijken en ik zag dat die case die je gebruikt maar 43cm breed is. 19" is 48cm, hoe heb je dat dan opgelost (dat het past en niet naar beneden flikkert)?
quote:
R3CoN schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:04:
HIj heeft aangegeven dat hij een eigen serverrack gaat bouwen, dus zal hij denk ik geen 19" gaan gebruiken.

Ik ga wel degelijk 19" gebruiken voor het geheel.

Als je het topic doorleest kan je ook precies zien hoe ik dit opgelost heb door middel van nieuwe zijpanelen (oren in 19" termen) waardoor de kasten 48cm breed worden.

Toch zal ik de kasten zelf niet aan 19" profiel gaan bevestigen, maar komen deze op laderails te staan zodat ze in geval van onderhoud etc eenvoudig naar voren uit het rack te schuiven zijn.
Bovendien loop ik liever niet het risico dat het plexiglas van de fronts scheurt door de bevestiging.

Het is even stil geweest rond mijn project, maar ik had ook al aangegeven dat ik naast casemodden nog redelijk wat andere zaken te doen heb.

Deze week staat op zijn minst 1 avond werken in de planning om te zorgen dat de zijpanelen eindelijk dan toch gecoat kunnen gaan worden.

Tevens heb ik inmiddels mijn nieuwe systeem binnen en ingebouwd in 1 van de chassis' en uiteraard heb ik ook even wat tijd gestoken in het installeren en oc'en hiervan ;) zal het 1 dezer dagen even aan mijn specs pagina toevoegen zie specs.

heb overigens ook de waterkoeling voor mijn nieuwe systeem inmiddels besteld:

-Aquacomputer 120mm Rad
-Aqua computer Cuplex Evo 1.1 CPU blok
-Alphacool NexXxoS NVXP-3 6800/7800 video kaart blok
-Eheim compact 600 pomp met....
-Aquatube reservoir voor compact 600
-Diverse koppelingen, slang en ramkoelers

floriske.nl wijzigde dit bericht 19-09-2005 18:53 (27%)

[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan
Floriske op DeviantArt

The Phenom
Reg. datum: 11 augustus 2002

Dit hele topic heeft me echt aan het denken gezet. Inmiddels ben ik eruit. Geen losse cases meer maar een home-build 19" rack. Niet met een zelfde lay-out als de -XIXIV- maar wel alles in 1 stijl. Op dit moment ben ik bezig met het maken van schetsen over hoe het geheel eruit moet komen te zien. In de tussentijd gebruik ik dit topic om inspiratie op te doen, floriske.nl bedankt voor de inspiratie met deze geweldige CiP. _/-\o_

Ik denk dat we in de toekomst meer van dit soort projecten kunnen verwachten, want laten we eerlijk zijn: 19"heeft een hoge pimp-factor maar een home-build 19" overruled het geheel toch echt. 8)

The Reaper of Wayward Souls...
New Project Development...

Wie ik? Echt niet!

quote:
The Undertaker schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:53:
Dit hele topic heeft me echt aan het denken gezet. Inmiddels ben ik eruit. Geen losse cases meer maar een home-build 19" rack. Niet met een zelfde lay-out als de -XIXIV- maar wel alles in 1 stijl. Op dit moment ben ik bezig met het maken van schetsen over hoe het geheel eruit moet komen te zien. In de tussentijd gebruik ik dit topic om inspiratie op te doen, floriske.nl bedankt voor de inspiratie met deze geweldige CiP. _/-\o_

Ik denk dat we in de toekomst meer van dit soort projecten kunnen verwachten, want laten we eerlijk zijn: 19"heeft een hoge pimp-factor maar een home-build 19" overruled het geheel toch echt. 8)
Ik ben blij dat ik met mijn CIP mensen op deze manier kan inspireren :D Ben wel erg benieuwd naar je ontwerp en hoop dan ook dat je dit hier zal posten zodra je een en ander bedacht hebt!

Mijn project ligt inmiddels alweer een ruime tijd stil, helaas, maar ook weer niet.

Heb namelijk sinds 1 oktober eerst even een HIP (Homemod in progress ;)) af te ronden voor ik weer verder ga :D
Eindelijk weer een tweaker met zijn eigen stekkie zullen we maar zeggen.

Zodra ik klaar ben met mijn appartementje en mijn "tweakhok" ingericht heb ga ik uiteraard weer verder met het project.

De waterkoeling voor mijn werkstation ligt te springen om ingebouwd te worden en mijn mediacenter systeem draait inmiddels naar behoren.

Wat ik nog moet doen? VEEL!! ;)

-laatste front afmaken en de oren van de laatste kast in orde maken zodat ze allemaal gecoat kunnen worden.
-Fronts voorzien van leds en folie en definitief afwerken (randen schuren etc.)
-alle kasten definitief monteren
-waterkoeling werkstation inbouwen
-19" rack bouwen (hier moet ik qua kosten nog even kijken wat dit in gaat houden want op jezelf wonen betekend uiteraard ook minder centen ;))
-etc
-etc

Dit project bloedt dus niet dood, maar ligt gewoon even stil
-

Floriske op DeviantArt

The Phenom
Reg. datum: 11 augustus 2002

quote:
floriske.nl schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:45:
[...]
Ik ben blij dat ik met mijn CIP mensen op deze manier kan inspireren :D Ben wel erg benieuwd naar je ontwerp en hoop dan ook dat je dit hier zal posten zodra je een en ander bedacht hebt!

Dat zal ik zeker doen!! ;) Momenteel zit ik echter ook in mijn HIP (Homemod in progress), als dit af is dan zal ik gaan beginnen met mijn mod. Ik heb net als vele tweakers weinig tijd om me full-time met een mod bezig te houden. Ik kan wel vast een tipje van de sluier geven:
- CoolerMaster CM Stacker RC-810
- 3x hardware
- Plexi & Leds

De rest houd ik nog even voor me, de schetsen komen langzaam tot leven en oplossing volgen uit de schtesen voor de problemen die ik tegenkom. Tegen de tijd dat ik al een eindje op weg ben zal ik toestemming vragen voor een CiP. Tot zo ver, veel succes met je stekkie, maak er wat van!! 8)

The Reaper of Wayward Souls...
New Project Development...

Wie ik? Echt niet!

Laat ik, na circa 2 maanden niet posten jullie maar weer eens even een klein beetje op de hoogte houden ;)

Zoals aangegeven ben ik sinds kort eindelijk op mezelf gaan wonen en heeft dit nog wat meer van mijn vrije tijd weggenomen waardoor mijn project helemaal stilgevallen is.

Maarrrrrrrrrr ....... vorige week heb ik eindelijk de draad weer een heel klein beetje opgepakt :D
Dit wil niet zeggen dat de updates jullie rond de oren zullen vliegen ;)

Alle 4 de chassis en fronts heb ik inmiddels zover afgemaakt dat de zijpanelen en de stalen delen van de fronts gecoat kunnen gaan worden, maar gezien de dure decembermaanden zal ik hiermee even moeten wachten op de volgende salarisronde :(

Ik wil tot die tijd in de uurtjes die ik er voor vrij kan/wil maken mijn waterkoeling voor mijn werkstation gaan installeren en mijn nieuwste pc aanwinst, een PIII 400 :P ook in een kast gaan proppen als mijn linux bak (linux is iets waar ik nog geen kaas van gegeten heb, maar me wel in wil gaan verdiepen.)
Dan zitten al mijn kasten vol en hoeven de systemen er als het goed is ook niet meer uit.

In de vrije uurtjes op mijn werk heb ik alle maten voor het meubel uitgerekend en bekeken wat ik exact aan hout nodig zou hebben hiervoor.
De kast wil ik maken uit fins berken AA multiplex en naderhand bruin af laten lakken door een vriend van me in dezelfde kleur als mijn meubels, maar tegen die tijd zijn we waarschijnlijk ook weer een aantal maandjes verder.

Zow, nu zijn jullie weer een klein beetje op de hoogte van de status van mijn "langlopende" projektje ;) maar niet getreurd, het moet en het zal tot een goed einde komen :*)

Floriske op DeviantArt

:)
ik heb het altijd al mooi project gevonden :Y)
ik was al bang dat je ermee gestopt zou zijn 8)7

I've GoT a solution

Californication
Reg. datum: 05 oktober 2005

Héhé ik zat daarstraks nog te denken hoe het met je project gesteld zou zijn, goed dus !
Veel succes zo op je allene (of met het vriendinnetje) daar !
Ik vind dit eigenlijk ook wel een beetje een superproject moet ik zeggen ! :D _/-\o_
Kan je nog eens een totaalshot maken van alle kasten ?
Bij de weg : PIII's rulen >:)

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Wie ik? Echt niet!

quote:
roelke schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 22:46:
:)
ik heb het altijd al mooi project gevonden :Y)
ik was al bang dat je ermee gestopt zou zijn 8)7

haha, niet bang worden, stoppen nooit!! ben misschien soms wat minder enthousiast bezig, zeker nu ik op mezelf woon en allerlij andere zaken aan mijn hoofd heb, maar het project komt hoe dan ook AF!! ;)

quote:
Jado schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 22:56:
Héhé ik zat daarstraks nog te denken hoe het met je project gesteld zou zijn, goed dus !
Veel succes zo op je allene (of met het vriendinnetje) daar !
Ik vind dit eigenlijk ook wel een beetje een superproject moet ik zeggen ! :D _/-\o_
Kan je nog eens een totaalshot maken van alle kasten ?
Bij de weg : PIII's rulen >:)

Totaalshot maken van de kasten gaat moeilijk momenteel, drie kale chassis' staan hier langs me op mijn bureau, de 4e staat klaar om 1 dezer dagen voorzien te worden van pomp, rad en pompsturing en alle zijpanelen en fronts liggen op mijn werk, ik zal de kasten waarschijnlijk ook niet meer gedeeltelijk monteren voor alles af is, dus nu is geduld een schone zaak ;)

foto's volgen uiteraard nog wel, maar dat zal meer zijn van inbouw van de waterkoeling van mijn werkstation, inbouw van mijn nieuwe systeem en gestage montage van het geheel.

floriske.nl wijzigde dit bericht 13-01-2006 16:55 (54%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

update in de openingspost 8e post op de 1e pagina ;) 12-02-2006 :*)

* floriske.nl hoort een aantal mensen zuchten: "Eindelijk :Z " :*)

floriske.nl wijzigde dit bericht 17-02-2006 22:52 (30%)

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 25 augustus 2004

:*) :*) :*) :*)

Zie Signature
Reg. datum: 22 maart 2004

* noksiejus vind floriske wel overdreven met dual XXL TFT

verder geile spekjes, maar wat heb je qua modding nog verder gedaan ? :P en wat ben je verder nog van plan ?

Zie Ondertitel

Wie ik? Echt niet!

quote:
noksiejus schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:52:
* noksiejus vind floriske wel overdreven met dual XXL TFT

verder geile spekjes, maar wat heb je qua modding nog verder gedaan ? :P en wat ben je verder nog van plan ?

lol, als grafisch vormgever is 2x 19" niet zo heel overdreven hoor ;)

Wat ik qua modding verder nog gedaan heb en van plan ben? Aan deze systemen? alles wat er in de topics staat :P ik weet het, het is een heel verhaal om te lezen, maar wel de moeite waard volgens mij en je weet meteen wat ik ook alweer aan het knutselen was ;)

even in heel erge vogelvlucht omdat ik anders net zo goed het hele topic hier kan posten ;) :

done:

• Alle 4 de chassis zijn dus nagenoeg klaar
• de oren (zijkanten) zijn klaar,
• Al het zaag en breekwerk aan alle lagen van de fronts is klaar op de leds na
• heb een vervanger gemaakt voor het front dat gebroken was

to do:

• waterkoeling werkstation inbouwen
• p3 in huidig chassis werkstation frotten ;)
• oren voorzien van gaas (liggen nu nog bij de coater)
• oren definief monteren
• fronts voorzien van leds en folies
• Geheel assembleren
• meubel maken

Zoals gezegd is het project snel begonnen en loopt het naar een wat langzamer einde ;) Doordat alles 4x moet misschien wat minder interessante updates voor jullie af en toe, maar ik beloof nog steeds dat het eindresultaat er dan ook naar zal zijn ;)

floriske.nl wijzigde dit bericht 12-02-2006 23:27 (61%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

aargh, als ik dit dan zie voel ik me maar een amateur zeg _/-\o_

http://www.g69t.it/public/Scimitar/G69T_DBNP265_L.jpg

klik

maar ach, anderzijds is bij mij alles ook weer handwerk en heb ik niet de beschikking over dit soort apparatuur, maar toch als het wel zo zou zijn................. :+

Floriske op DeviantArt

bla bla bla
Reg. datum: 23 april 2002

quote:
floriske.nl schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:56:
aargh, als ik dit dan zie voel ik me maar een amateur zeg _/-\o_

[afbeelding]

klik

maar ach, anderzijds is bij mij alles ook weer handwerk en heb ik niet de beschikking over dit soort apparatuur, maar toch als het wel zo zou zijn................. :+

DarkBlade :9~ :9~ :9~
Maar die is volledig CNC gemaakt :/ Dat is dan wel weer jammer.
Maar dat veranderd niets aan het feit dat ie echt :9~ :9~ :9~ is :P

NC ::: Specs::: Mijn pc :::: Server ::::

Tweet - Tweet - Tweet

Ja die DarkBlade is wel aardig geil ^^...

Ben benieuwd naar de foto's ^^
MyPSN.nl
Reg. datum: 15 september 2002

quote:
MewBie schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:00:
[...]

DarkBlade :9~ :9~ :9~
Maar die is volledig CNC gemaakt :/ Dat is dan wel weer jammer.
Maar dat veranderd niets aan het feit dat ie echt :9~ :9~ :9~ is :P
Idd, geheel machinaal gedaan, jammer is dat. Hij ziet er wel natuurlijk goed uit daar niet van, maar een paar cijfertjes in voeren en de onderdelen komen zo de machine uitrollen. Lijkt tegenwoordig steeds meer te gebeuren.. Waar zijn de decoupeerzagen, dremels, figuurzaagjes gebleven? :/

PSN: DamianLP | http://www.mypsn.nl/ !

Tweet - Tweet - Tweet

Bij ene Ediejo haha ^^ en nog velen anderen die weten dat handwerk zo veel meer belonender is dan CnC materiaal, alhoewel ik best wel eens met zo'n machine zou willen werken, daar niet van.
Reg. datum: 10 februari 2006

dit is vet;)

Good news everyone

zoals het nu staat, die 3 pc's opelkaar geeft dat niet heelveel herrie?
aangezien het ook je woonkamer is?

verder leuk dat je weer verder kan gaan (ivm tijd) ben benieuwd.
en volgens mij is dat wel 1 van de langzaamste langstlopende mod's

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dank aan Just_I voor me kersticoon

Wie ik? Echt niet!

quote:
X-G schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:03:
Bij ene Ediejo haha ^^ en nog velen anderen die weten dat handwerk zo veel meer belonender is dan CnC materiaal, alhoewel ik best wel eens met zo'n machine zou willen werken, daar niet van.
en bij floriske.nl dus (alhoewel ed wel heel rigoreus te werk gaat _/-\o_ ) :P er gaat niks boven de dremel, decoupeerzaag, accu schroefmachine, bovenfrees, schroevendraaiers, vijlen, schuurmachine, etc etc etc etc

ok ok, moet toegeven dat de zijpanelen gelaserd zijn, maar dat was een cadeautje anders was het ook handwerk geweest ;)
quote:
Geckoo schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:21:
zoals het nu staat, die 3 pc's opelkaar geeft dat niet heelveel herrie?
aangezien het ook je woonkamer is?

verder leuk dat je weer verder kan gaan (ivm tijd) ben benieuwd.
en volgens mij is dat wel 1 van de langzaamste langstlopende mod's

hehe, de onderste pc is mijn UT server, dit is een willamette voorzien van een zahlman CN-7000 welke op allerlaagste stand van de fanmate de processor nog steeds ruim onder de temps van de stock cooler houdt, de voedingsfan hoor je amper.

De middelste is mijn mediacenter, watergekoeld en de fan draait ook op lage snelheid (waarop de temps nog steeds acceptabel zijn voor een overgeklokte PIV 3,06), alleen de chipsetfan is rot, maar deze wil ik toch nog passief gaan koelen.

De enige erge herrie bak is momenteel mijn werkstation, maar zoals je hebt kunnen zien ben ik daar de waterkoeling voor aan het voorbereiden, hiervoor heb ik tevens de tp101 van sunbeam besteld welke uiteindelijk alle fans (radiator/intake, voeding en outtake) zal gaan sturen.

http://www.ct-systemen.nl/images/TP-101.JPG

Bovendien worden alle kasten uiteindelijk in een meubel gebouwd waardoor het geluidsniveau ook weer af zal nemen door isolatie.

en..........geduld is een schone zaak ';) maar we komen er wel, dat krijg je als je naast je werk zoveel hobbies hebt hé, vriendin, motor, grafisch vormgeven, biertje met de vrienden etc. etc. 8)7

floriske.nl wijzigde dit bericht 13-02-2006 23:37 (71%)

Floriske op DeviantArt

Zie Signature
Reg. datum: 22 maart 2004

@ Floriske:

die andere case is tekenen, en vervolgens als een Ikea pakketje in elkaar zetten ;)

Zie Ondertitel

Wie ik? Echt niet!

quote:
noksiejus schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:25:
@ Floriske:

die andere case is tekenen, en vervolgens als een Ikea pakketje in elkaar zetten ;)
hehe, lol dat is waar en heeft niet echt iets met casemodden te maken, maar hij is wel vet :9

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 18 mei 2005

Ziet er erg vet uit man.
Maaruh die zijkanten zijn die open? of heb je daar plexi achter gedaan?(of heb ik iets gemist)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: