Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP]-XIXIV-[x4] [Project Finished!]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Wie ik? Echt niet!
Reg. datum: 22 januari 2002

http://members.chello.nl/f.bosman10/xixiv/fotos/thumbs/frontleds.jpg

Ik heb even de hulp nodig van iemand die wat meer ervaring heeft met het plaatsen van leds in plexiglas dan mij.

Het zit namelijk als volgt, in bovenstaande afbeelding (clickable) zie je allereerst het ontwerp dat ik gemaakt heb voor de bestickering tussen de twee plexilagen.

In het groene deel ga ik uiteindelijk een 12tal leds verwerken om het geheel aan de randen en op de plaatsen waar het groene plexi zichtbaar blijft mooi op te laten lichten.

Zelf heb ik niet zoveel ervaring met het gebruik van leds in plexiglas en ik hoop dan ook dat iemand me een klein beetje op weg kan helpen.

De onderste tekening is ruwweg een opzet van de opbouw van de fronts, maar dan gebaseerd op "waar kan ik leds kwijt" ik heb hierin reeds aangegeven waar ik denk dat de leds zouden moeten komen, maar misschien zijn er mensen met wat meer ervaring die denken dat ik het beter anders kan doen.

Ik hoop dat het geheel een beetje duidelijk is, maar als kleine aanvulling op de legenda nog even het volgende:

-bij de zwarte delen zit er enkel en alleen een obstakel achter het front, hier loopt het groene plexiglas dus ook gewoon door, maar omdat er iets achter gemonteerd zit kan ik op deze plaatsen geen leds kwijt.

Het gaat dus in totaal om 12 leds per front!

-donkergroen zijn openingen in alle lagen van het front

-ik kan alleen in geel leds monteren omdat hier zowel het stalen deel als het groene deel vanaf de achterzijde toegankelijk zijn, wil persé geen leds in alleen de groene laag (boven en onder) maar door het staal heen de groene laag in.

[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan
Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 08 november 2003

mooie mod + goed afgewerkt. maar wel heeeeeel erg jammer van de tekst die je er voorin gaat maken. dat verknalt alles vind ik.

chocolate addicted

ffies naar die tekeningen kijken.. wil je dat er allemaal eruit cutten in het midden.. ik zou dat niet doen.. beetje druk en jammer..

project name:
XIXIV

Floriske.nl

^^ dat kan je wel laten staan evt nog jaartal erbij maar ik zou de rest van de tekst laten..

qua leds.. de ervaring die ik heb is gewoon aan de zijkant erin stoppen.. en niet naar voren.. want je wil het geheel laten oplichten.. dus evt je leds overdwars erin stoppen als je mij begrijpt :P zodat je hetzelfde effect krijgt alsof je een led aan de zijkant erin hebt gestopt..

Compaq = Computers often make people quite angry!
Nikon D50 + 18-70mm f3.5-4.5G + 70-210mm f4.0 + lensbaby 2.0 + SB-600 & Sony HC40 DVcam

Wie ik? Echt niet!

quote:
Spacejam schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:38:
mooie mod + goed afgewerkt. maar wel heeeeeel erg jammer van de tekst die je er voorin gaat maken. dat verknalt alles vind ik.

Dat is ook een beetje de reden waarom ik de tekening hier post, ben zelf zo lang aan het rommelen geweest om iets te ontwerpen voor het midden dat ik op een gegeven moment er niet meer uit kwam en dus eigenlijk nog geen resultaat naar tevredenheid had.

Deze post was dus mede bedoeld als peiling om te kijken wat anderen er van vinden, ik zal wel eens kijken vanavond of ik iets anders ontworpen krijg (wil eigenlijk meer een logo in het midden, maar heb de creatieve ingeving hiervoor nóg niet gehad ;)).
quote:
ReseTTim schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:53:
ffies naar die tekeningen kijken.. wil je dat er allemaal eruit cutten in het midden.. ik zou dat niet doen.. beetje druk en jammer..

project name:
XIXIV

Floriske.nl

^^ dat kan je wel laten staan evt nog jaartal erbij maar ik zou de rest van de tekst laten..

qua leds.. de ervaring die ik heb is gewoon aan de zijkant erin stoppen.. en niet naar voren.. want je wil het geheel laten oplichten.. dus evt je leds overdwars erin stoppen als je mij begrijpt :P zodat je hetzelfde effect krijgt alsof je een led aan de zijkant erin hebt gestopt..

Wat betreft het ontwerp in het midden, zie boven

overigens wordt dit niet uit het plexi gesneden, maar wordt een folielaag die tussen de twee plexilagen komt te zitten, op deze manier kan ik altijd iets anders er tussen doen als ik het beu ben om het geheel een nieuwe look te geven.

Helaas is het groene plexi slechts 3mm dik (inclusief stalen laag heb ik dus 4mm) om de leds in te zetten. Kopse kant of dwars is dus geen optie aangezien het oog ook nog wat wil.

Wat ik met de leds ga doen is het volgende:

-gat boren 5mm
-afgevlakte led hierin waarvan de kopse kant mat geschuurd/geschilderd is waardoor al het licht er wel aan de zijkant uit moet komen.

Dit heb ik indertijd ook gedaan bij de baybus van mijn silvertec

toen heb ik dat op deze manier gedaan (de leds inkorten) en daarbij verspreidde het licht zich keurig netjes door het plexi (wat ik uiteindelijk toen niet heb gebruikt in de baybus, maar wel getest) ondanks dat de leds er recht in zaten.

http://members.lycos.nl/silvertec/ledzagen.jpg

floriske.nl wijzigde dit bericht 15-08-2005 12:05 (70%)

Floriske op DeviantArt

zie 23648

en kleinere (3mm) leds geen optie?

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

Wie ik? Echt niet!

quote:
mophor schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:03:
en kleinere (3mm) leds geen optie?
ten eerste is 3mm vaak een stuk minder fel, en ten tweede heb ik 100 5mm leds liggen dus vandaar de keuze voor 5mm

Ik ga 1 dezer dagen even een proefstukje maken met bovenstaande opzet, kijken hoe het effect/de licht verspreiding is op deze manier

Floriske op DeviantArt

veerboot met underscores

5mm kun je afvlakken met de dremel aan de zijkanten tot +/- 3mm ;)
Zoiets heb ik hierbij gedaan:
klik1
klik2
Daarbij schijnt de led dus in de lengte van het plexiglas, doordat deze ook nog eens een hoek van 120graden heeft wordt het allemaal best wel netjes en gelijkmatig verlicht.

aangezien ik toch tijd over heb een plaatje:
http://www.tweakers.net/ext/f/64581/full.gif

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

chocolate addicted

quote:
_ferry_ schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:52:
5mm kun je afvlakken met de dremel aan de zijkanten tot +/- 3mm ;)
Zoiets heb ik hierbij gedaan:
klik1
klik2
Daarbij schijnt de led dus in de lengte van het plexiglas, doordat deze ook nog eens een hoek van 120graden heeft wordt het allemaal best wel netjes en gelijkmatig verlicht.

aangezien ik toch tijd over heb een plaatje:
[afbeelding]
ferry dat zei ik dus ook ;) maar zoals het plaatje moet je het dus doen.. dan heb je het meeste effect van een led..

Nikon D50 + 18-70mm f3.5-4.5G + 70-210mm f4.0 + lensbaby 2.0 + SB-600 & Sony HC40 DVcam

Wie ik? Echt niet!

quote:
ReseTTim schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:48:
[...]

ferry dat zei ik dus ook ;) maar zoals het plaatje moet je het dus doen.. dan heb je het meeste effect van een led..

het probleem is alleen dat ik echt rondom de leds effect moet hebben, en ik kan niet volledig aan de randen van het plexi leds kwijt, maar zoals gezegd zal ik eens een proefstukje maken met een afgezaagde led waarvan de kopse kant afgedekt is, heb net vlug al even gekeken hier op 't werk in een afvalstukje en het lijkt goed te komen.

Zodra ik pics heb zal ik deze posten

* floriske.nl vraagt zich af of die 15 of 120 graden afhankelijk is van de diode zelf of puur van het omhulsel, volgens mij het laatste namelijk, maar kan me vergissen.

floriske.nl wijzigde dit bericht 15-08-2005 16:14 (13%)

Floriske op DeviantArt

Chill, dude.
Reg. datum: 14 maart 2005

quote:
floriske.nl schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:13:
* floriske.nl vraagt zich af of die 15 of 120 graden afhankelijk is van de diode zelf of puur van het omhulsel, volgens mij het laatste namelijk, maar kan me vergissen.
Ik heb ze hier allebei liggen, en het ligt wel degelijk aan de diode. Bij de 15 graden LED is het namelijk een schoteltje wat licht uit straalt, en bij de 120 graden is het een soort gloeiend bolletje. De 120 graden versie is ook een beetje gekleurd (het plastic), terwijl de 15 graden versie 100% transparant is. De 120 graden versie is ook 'korter' dan die van 15 graden.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Wie ik? Echt niet!

quote:
oshiro schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:18:
[...]

Ik heb ze hier allebei liggen, en het ligt wel degelijk aan de diode. Bij de 15 graden LED is het namelijk een schoteltje wat licht uit straalt, en bij de 120 graden is het een soort gloeiend bolletje. De 120 graden versie is ook een beetje gekleurd (het plastic), terwijl de 15 graden versie 100% transparant is. De 120 graden versie is ook 'korter' dan die van 15 graden.

thx voor de info!! ook al ga ik dus voor het afzagen van de leds kan ik dus toch beter de 120 graden versie gebruiken maak ik hieruit op, alhoewel deze wel wat minder fel zijn dan 25 graden.

edit: even opgezocht: 25 graden=10.000 mcd / 120 graden 1200 mcd (die ik heb liggen dan)

floriske.nl wijzigde dit bericht 15-08-2005 16:24 (8%)

Floriske op DeviantArt

chocolate addicted

je hebt er toch zoveel.. monteer er dan meer ;)

gewoon 4 stuks per keer in een rondje zodat elke een kwart inneemt..

Wie ik? Echt niet!

quote:
ReseTTim schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:57:
je hebt er toch zoveel.. monteer er dan meer ;)

gewoon 4 stuks per keer in een rondje zodat elke een kwart inneemt..
dan kom ik helaas weer met de ruimte die ik heb in de knoei :'( maar ik ben inmiddels weer thuis en ga zo eventjes kijken wat ik voor elkaar kan boxen hier ;)

Floriske op DeviantArt

chocolate addicted

quote:
floriske.nl schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:16:
dan kom ik helaas weer met de ruimte die ik heb in de knoei :'( maar ik ben inmiddels weer thuis en ga zo eventjes kijken wat ik voor elkaar kan boxen hier ;)
fuck dan die leds en gooi er een ccfl tussen.. in 1 keer klaar :P

Wie ik? Echt niet!

quote:
ReseTTim schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:18:
[...]

fuck dan die leds en gooi er een ccfl tussen.. in 1 keer klaar :P

lol :D en waar wil je die laten dan ;) nee, zonder gein, CCFL's was mijn eerste gedachte, maar deze kan ik gewoon niet kwijt zonder het front te gammel te maken, maar ik heb mijn gebroken front nog liggen die zal ik 1 dezer dagen eens als proef gebruiken met leds.

http://members.chello.nl/f.bosman10/xixiv/fotos/thumbs/209ledtest.jpg

dit is met een afgezaagde led, aan de kopse kant van zilververf voorzien haaks in het plexi, omgerekend qua oppevlakte zou het met 12 leds zoals ik ze getekend had per front redelijk dekkend zijn. (als indicatie: het stuk op de foto heeft de hoogte van het gat waar de bezels in zitten, is daar een afvalstuk van namelijk)

dit plexi is overigens lang niet zo mat geschuurd als mijn fronts, bovendien zit er hier nog een wit velletje papier achter terwijl dit spiegelfolie zal worden.

Nu is alleen nog de vraag: 120 graden 1200 mcd of 25 graden 10.000 mcd, maar daar komen we nog wel achter ;) bovenstaande is overigens 25 graden

floriske.nl wijzigde dit bericht 20-02-2006 20:28 (41%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

GRRR, ben al een aantal uren bezig met het bedenken van een logo o.i.d. voor het middenstuk, maar op de een of andere manier is ontwerpen voor een ander altijd veel makkelijker dan voor jezelf :X

Iemand nog geniale ideeën toevallig? ;)

Floriske op DeviantArt

if(!broke) mod();

Aangezien ik me hier een beetje zit te vervelen ga ik es ff het stof wegblazen wat ondertussen een laagje over photoshop heeft gevormd, en dan es ff wat probeersels maken :p

// Intel C2D E8500 @ 3,8 GHz // Asus P5Q-Pro // 4GB DDR2-8500 Dominator // Asus ENGTX295 //

Chill, dude.
Reg. datum: 14 maart 2005

Een suggestie:
http://img176.imageshack.us/img176/9768/logo4nw.jpg
maar dan iets veranderd ofzo, deze is maar een beetje snel en scheef.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

if(!broke) mod();

http://img34.imageshack.us/img34/7554/floriske18os.jpg

Ik kloot maar wat aan, maar miss is't wat :)

Liquid-Man wijzigde dit bericht 15-08-2005 22:33 (48%)

// Intel C2D E8500 @ 3,8 GHz // Asus P5Q-Pro // 4GB DDR2-8500 Dominator // Asus ENGTX295 //

Wie ik? Echt niet!

heb even niet heel veel tijd, maar wilde graag onderstaande foto nog even vlug posten tussendoor.

Heb vandaag 2 identieke stukjes plexiglas naast elkaar gezet met in de ene een 10.000 mcd 25 graden witte led (links) en in de andere een 300 mcd 25 graden UV led (rechts :P)

De keuze is simpel: UV, veel mooier groen en nauwelijks minder fel ;) moet nu alleen even wat uv leds bij gaan bestellen.

http://members.chello.nl/f.bosman10/xixiv/fotos/thumbs/210ledtest.jpg

floriske.nl wijzigde dit bericht 16-03-2006 12:17 (4%)

Floriske op DeviantArt

Denk even aan me als je UV leds gaat bestellen ;)

Solodan

Wie ik? Echt niet!

quote:
Solodan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:40:
Denk even aan me als je UV leds gaat bestellen ;)

lol, uiteraard ;)

edit:
zijn besteld

floriske.nl wijzigde dit bericht 17-08-2005 16:36 (8%)

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 29 november 2004

Die uv leds zien er idd wat mooier uit, maar nog ff 1 dingetje hea, je hebt nu plakband over die leds heen gedaan, hoe ga je dat oplossen in de eigelijke mod? anders zit je namelijk dat je allemaal felle punten ziet, en dat zou niet echt de bedoeling zijn neem ik aan :P

www.hanzesolarteam.nl

Wie ik? Echt niet!

quote:
Zjosh schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:56:
Die uv leds zien er idd wat mooier uit, maar nog ff 1 dingetje hea, je hebt nu plakband over die leds heen gedaan, hoe ga je dat oplossen in de eigelijke mod? anders zit je namelijk dat je allemaal felle punten ziet, en dat zou niet echt de bedoeling zijn neem ik aan :P

De folielaag tussen de transparante en de groene lagen van het front komt op het transparante deel te zitten en is als het goed is niet lichtdoorlatend.

De leds zitten overal achter deze folie dus als het goed is zie je deze lichtpunten niet (de plakband was even tijdelijk ipv stickerfolie) als dit wel zo is dan kan ik zonder problemen hier iets extra's tussen zetten om dit tegen te gaan.

Beetje lastig uit te leggen, maar geloof me, komt goed ;)

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 28 oktober 2003

Mag ik vragen waar je die UV LEDs besteld hebt? Ik zoek me gek naar die dingen. LEDS in alle soorten en maten, maar UV nergens. Bij Conrad kon ik ze ook al niet ontdekken.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: