Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP]-XIXIV-[x4] [Project Finished!]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 december 2002

Ik zou zelf de knopjes en het lcd bovenin doen en dan daaronder je cdroms... Verder _O_

Gr0wLiThE wijzigde dit bericht 22-11-2004 22:01 (4%)

broodje aap
Reg. datum: 09 oktober 2004

ziet dr lijp uit. met al die neon groene dingen. alleen als je 2 systemen hebt. en je krijgt een 3e. waarom geef je dan geld uit aan 5!! kasten??

Die voelde je toch wel een beetje aankomen??

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

ik zie er maar 4 hoor ;)
Good news everyone

als je dus die 4x 19inch op elkaar hebt gezet hoe hoog is het dan?
en plaats je die later gewoon onder je bureau of komt ie in een andere kamer te hangen (ivm herrie?).
en gaat op elke pc een eigen monitor/tobo/muis of komt er een kmv switch tussen te hangen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dank aan Just_I voor me kersticoon

Wie ik? Echt niet!
Reg. datum: 22 januari 2002

quote:
Gr0wLiThE schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:01:
Ik zou zelf de knopjes en het lcd bovenin doen en dan daaronder je cdroms... Verder _O_
quote:
......kan er in het onderste 5,25" slot geen drive gemonteerd worden aangezien deze tegen het mobo zou komen.......
quote:
CM-Mindhead schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:02:
ziet dr lijp uit. met al die neon groene dingen. alleen als je 2 systemen hebt. en je krijgt een 3e. waarom geef je dan geld uit aan 5!! kasten??
Het zijn maar vier kasten ;) een stukje verder terug kan je lezen waar ik de vier kasten voor ga gebruiken, bovendien is het op deze manier erg makkelijk rouleren tijdens het modden.
quote:
Geckoo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 01:09:
als je dus die 4x 19inch op elkaar hebt gezet hoe hoog is het dan?
en plaats je die later gewoon onder je bureau of komt ie in een andere kamer te hangen (ivm herrie?).
en gaat op elke pc een eigen monitor/tobo/muis of komt er een kmv switch tussen te hangen?
De kasten worden 4He hoog (4 19" hoogte eenheden) dat komt neer op 17,78 (afgerond naar 17,7) cm.

Onder elke kast komt nog een paneeltje van 1He met daarin een USB hub verwerkt en eventueel nog wat andere aansluitingen.

Het totaal zou dus 20 eenheden hoog worden=88,9 cm, maar waarschijnlijk komt er ook nog een 2 eenheden lade bij te zitten en dan kom je op 97,8 cm uit.
Ik maak zelf uiteindelijk ook het rack waar alles in komt, dit komt naast mijn bureau te staan.

Het geheel wordt inderdaad uiteindelijk geschakeld met een KVM switch, heb 2 monitoren staan hier, eentje zal continu als hoofdmonitor van mijn werkstation dienen, de andere zal geschakeld worden met deze switch

floriske.nl wijzigde dit bericht 29-12-2004 15:49 (28%)

[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan
Floriske op DeviantArt

The Phenom
Reg. datum: 11 augustus 2002

Alles klinkt veel belovend. IK ga zeker het een en ander toepassen bij mijn nieuw op te zetten netwerk.
In het front zou ook ik de drives onder het LCD plaatsen, zo blijft tevens het LCD in de onderste case leesbaar en hoef je er niet voor op de grond te liggen.

The Reaper of Wayward Souls...
New Project Development...

Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
floriske.nl schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:59:
[...]
je brengt me op een idee, morgen weer even het ontwerp aanpassen ;)

nope, idee kwam op tekening al niet mooi uit.

De knoppen zijn overigens niet zo groot, maar worden op dezelfde manier verwerkt als mijn 2 5,25" frontjes, met groen plexiglas er omheen.
Wat je ook zou kunnen doen is het plexi achter het alu plaatsen, en in het alu een gat maken dat iets groter is dan de alu knop. Dan zie je dus wel het plexi erachter en steekt je knoppie niet zover uit. Je kan dan dus de knop laten verzinken in het alu tot op het plexi. Al je het niet helemaal kan voorstellen wat ik bedoel maak ik wel een plaatje

Wie ik? Echt niet!

quote:
The Undertaker schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:55:
Alles klinkt veel belovend. IK ga zeker het een en ander toepassen bij mijn nieuw op te zetten netwerk.
In het front zou ook ik de drives onder het LCD plaatsen, zo blijft tevens het LCD in de onderste case leesbaar en hoef je er niet voor op de grond te liggen.

nog maar een keer dan :X

quote:
* ......kan er in het onderste 5,25" slot geen drive gemonteerd worden aangezien deze tegen het mobo zou komen.......
dit gaat dus helaas niet, wilde in eerste instantie (zie eerste ontwerp) boven en onder een drive zetten (en daar tussenin zou dus het LCD etc komen) maar heb dit aan moeten passen, omdat onderin geen drive past als er een full ATX mobo in de kast zit
quote:
ajampaniki schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:03:
[...]

Wat je ook zou kunnen doen is het plexi achter het alu plaatsen, en in het alu een gat maken dat iets groter is dan de alu knop. Dan zie je dus wel het plexi erachter en steekt je knoppie niet zover uit. Je kan dan dus de knop laten verzinken in het alu tot op het plexi. Al je het niet helemaal kan voorstellen wat ik bedoel maak ik wel een plaatje
ok, denk dat mijn verhaal niet helemaal duidelijk is in de openingspost, of veel mensen het hele verhaal niet graag doorlezen ;)

Het front wordt niet van aluminum, maar van 5mm plexiglas met folie er achter.

hierin maak ik zoals je voorsteld, gaten die rondom 5mm groter zijn dan de 5,25" fronts en de schakelaars.

Achter het front komt groen plexi te zitten, waar op hun beurt weer de 5,25" frontjes (ook met plexi en folie afgewerkt) en schakelaars komen te zitten.

Op deze manier komen dus de 5,25" fronts weer gelijk met het front te zitten en de schakelaars ook.

Is dus volgens mij precies zoals je bedoelde ;)

De LCD's komen achter het front te zitten.

floriske.nl wijzigde dit bericht 23-11-2004 19:33 (14%)

Floriske op DeviantArt

The Phenom
Reg. datum: 11 augustus 2002

quote:
Mijn fout, niet goed gelezen 8)7 .

The Reaper of Wayward Souls...
New Project Development...

Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
floriske.nl schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:30:

ok, denk dat mijn verhaal niet helemaal duidelijk is in de openingspost, of veel mensen het hele verhaal niet graag doorlezen ;)

Het front wordt niet van aluminum, maar van 5mm plexiglas met folie er achter.

hierin maak ik zoals je voorsteld, gaten die rondom 5mm groter zijn dan de 5,25" fronts en de schakelaars.

Achter het front komt groen plexi te zitten, waar op hun beurt weer de 5,25" frontjes (ook met plexi en folie afgewerkt) en schakelaars komen te zitten.

Op deze manier komen dus de 5,25" fronts weer gelijk met het front te zitten en de schakelaars ook.

Is dus volgens mij precies zoals je bedoelde ;)

De LCD's komen achter het front te zitten.
quote:
Idem. Ben wel errug benieuwd hoe het eruit komt te zien

Wie ik? Echt niet!

quote:
quote:
ajampaniki schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:27:
[...]

[...]

Idem. Ben wel errug benieuwd hoe het eruit komt te zien

geen probleem ;) kijk zelf vaak ook liever plaatjes dan dat ik lees 8)

heb ff in de openingspost een wat grotere/meer up to date render gezet, is gewoon een indicatie voor mezelf hoe het er ongeveer uit zou kunnen komen zien.

Floriske op DeviantArt

Arrivederci
Reg. datum: 26 februari 2002

maareh ik snap het nog steeds niet helemaal, je krijgt 3 systemen, je hebt 4 kasten :? 1 kast wordt 1 19" toch? heb je die 4e alleen gekocht om het draaiende te houden tijdens het bouwen?
quote:
floriske.nl schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:02:
-4e kast wordt soort van file servertje voor al mijn mp3's films, dowloads etc
ik moet leren lezen 8)7

lex wijzigde dit bericht 24-11-2004 10:34 (47%)

Purgatory's kind of like the in-betweeny one. You weren't really shit, but you weren't all that great either.

Reg. datum: 25 november 2002

Deze volg ik even, ben benieuwd wat je ervan maakt :)
succes iig

Config: A64 3000+ - A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Mushkin BH-5 (2-2-2-5 2.9v) - Gigabyte 7800 GT | TotallyHosted Webhosting

Wie ik? Echt niet!

heeft iemand hier toevallig ooit deze schakelaars bij ACE-systems besteld:

http://www.ace-systems.nl/Menu/Electronica/Schakelaars/Pushbuttonsswitch/PushButtonRoundMetal/Pics/R1400A.jpg

Zo ja, dan zou je me een groot plezier doen als je even de buitendiameter van de ring door zou kunnen geven, zodat ik verder kan met mijn fronts ;)

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 18 januari 2002

quote:
floriske.nl schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:41:
heeft iemand hier toevallig ooit deze schakelaars bij ACE-systems besteld:

[afbeelding]

Zo ja, dan zou je me een groot plezier doen als je even de buitendiameter van de ring door zou kunnen geven, zodat ik verder kan met mijn fronts ;)
Het zou verstandig zijn om af te wachten.. om fouten te voorkomen..

Mislukken is een recht
Reg. datum: 24 februari 2004

staat gewoon op hun site:

http://www.ace-systems.nl/webshop/

Dank trouwens, ik zocht ook zulke schakelaars :D

edit, link gaat naar de winkel, daar naar producten-->electronica--> schakelaars/swirches--?aanklikken, en dan zie je een overzicht van twee schakelaars, en dan op de bovenste, op het plaatje drukken)

Breyten wijzigde dit bericht 25-11-2004 19:30 (45%)

weblogje | /me sow the light today, unfortunately it was an energy saving light bowl

Wie ik? Echt niet!

quote:
Breyten schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:29:
staat gewoon op hun site:

http://www.ace-systems.nl/webshop/

Dank trouwens, ik zocht ook zulke schakelaars :D

looool :*) heb ze via zijn ia besteld en daar stond deze maat dus niet op :X

22m dussssssssssssss 7(8)7 * floriske.nl voelt zich nu behoorlijk stupid |:(

Floriske op DeviantArt

Mislukken is een recht
Reg. datum: 24 februari 2004

hmm, ik zie geen ia, hiervan, heb jij een linkje, ik kan het echt niet vinden. En dat is zeer vervelen (ik ga ook 19 inch kasten bouwen, staat al meer als een jaar in de planning)

weblogje | /me sow the light today, unfortunately it was an energy saving light bowl

Wie ik? Echt niet!

quote:
Breyten schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:39:
hmm, ik zie geen ia, hiervan, heb jij een linkje, ik kan het echt niet vinden. En dat is zeer vervelen (ik ga ook 19 inch kasten bouwen, staat al meer als een jaar in de planning)
helaas, deze ia is inmiddels alweer in de afrondingsfase, dus je kan er niks meer bestellen.

floriske.nl wijzigde dit bericht 30-11-2004 20:34 (29%)

Floriske op DeviantArt

Good news everyone

Waarom 4x een usb hub ?
1 persysteem okay maar ik kan me niet voorstellen dat je een usb hub nodig hebt in een server/download back. en onboard zitten die dingen toch ook?

ik neem aan dat jij niet vaak naar een lan gaat? :P

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dank aan Just_I voor me kersticoon

Wie ik? Echt niet!

quote:
Geckoo schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:31:
Waarom 4x een usb hub ?
1 persysteem okay maar ik kan me niet voorstellen dat je een usb hub nodig hebt in een server/download back. en onboard zitten die dingen toch ook?

ik neem aan dat jij niet vaak naar een lan gaat? :P

hehe :D had deze vraag eigenlijk al verwacht ;)

ten eerste omdat ik de hubs via mijn werk in gekocht heb en dat het 4 voor de prijs van 3 was, dus tjah waarom niet.

Ten tweede omdat ik usb front aansluitingen wil, en aangezien deze hubjes me niet gek veel kostten was/is het een makkelijke optie om dit uit te voeren, zoals je een stukje terug al hebt kunnen lezen wil ik diverse aansluitingen naar voren brengen in een apart railtje, zodat ik niet telkens als ik iets om moet/wil prikken achterin de kast hoef te duiken.

en nope, ga never naar lans, en als ik straks wel eens besluit te gaan (wat ws niet zal gebeuren) pak ik op mijn werk gewoon een 4he flightcase mee waar ik dan één systeem in kan vervoeren :P

http://www.inkoopacties.net/ia/2bxc4b5t

floriske.nl wijzigde dit bericht 01-12-2004 21:55 (23%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

even een vraagje tussendoor

Heb mijn eerste lcd gesoldeerd en aangesloten, maar als ik dlport io wil installeren krijg ik de volgende foutmelding:

[q]C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het syteembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten. [/q]

iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Mijn oude 4x20 LCD heeft gewoon gewerkt en heb ik DLport-io ook voor geinstalleerd gehad, maar dit wil om de een of andere reden ineens niet meer :(

edit:
laat maar, na wat met google rommelen de oplossing al gevonden :X

[quote]
als je een kopie hebt van autoexec.nt in c\windows\repair
kopieer dit dan naar C\windows\system32. en probleem opgelost
[/qoute]

momenteel (1-12-2004 - 21.55h) ligt lycos op de een of andere manier weer eens op zijn gat, vandaar dat de plaatjes hopelijk niet al te lang kruisjes zijn :'(

floriske.nl wijzigde dit bericht 08-12-2004 20:23 (41%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

update in openingspost 8-12-2004

eek, ik zie dat ik de laatste drie posts gewoon in eigen handen heb :'( maar goed, heb weer eens wat interessants om te laten zien "zie openingspost" laatste update.

floriske.nl wijzigde dit bericht 26-12-2004 15:50 (17%)

Floriske op DeviantArt

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

Wooooow gast die fronts vind ik nu al mooi zeg :|
Maybe een fotootje met de lcd's er al in ? ;)

btw. relaxte server staan die pics oop. laad lekekr snel :)

sapphire wijzigde dit bericht 08-12-2004 22:50 (4%)

Vandongen Plaza
Reg. datum: 25 november 2001

Prachtig! :9~

RobVee bookmarked!

| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: