XIXIV - Project Finished: 22-10-2007 (klik) |
![]() |
wat staat jullie te wachten |
Ok, het openingsplaatje ziet er leuk uit, maar wat is die gozer nu in hemelsnaam van plan Na het zo goed als voltooien van mijn laatste case silvertec en daar al geruime tijd tegen te hebben gekeken vond ik dat het tijd wordt voor wat nieuws. Momenteel heb ik 2 systemen draaien hier, maar het 3e zit er aan te komen. Ook voor dat systeem zou uiteindelijk een nieuwe kast moeten komen. Toen ben ik een oplossing gaan zoeken welke minder ruimte in beslag zou nemen en waarbij ik minimaal 3 identieke behuizingen zou hebben. Gezien mijn werk als av-technicus kwam ik al snel bij 19", maar die kasten zijn veel te duur en er moest natuurlijk wel wat gemod worden Vandaar dat ik uiteindelijk gekozen heb om 4 aopen hq95a desktop behuizingen om te bouwen tot 19" kasten. Ik ben wat aan het brainstormen en photoshoppen gegaan en uiteindelijk tot dit ontwerp gekomen. ![]() Het front wordt gemaakt uit 5mm transparant plexi, met daarachter spiegelfolie met daarop weer een tekst (die moet ik nog bedenken) in matte folie. Ik wil 1 120mm fan in het front monteren en 1 in de bovenkant van de kasten. Voor de 5,25" bays ga ik een aantal lian-li cd bezels zo modificeren dat ze dezelfde looks krijgen als de rest van het front, rondom deze bezels komt uv reactive groen plexi. Ronde schakelaars en nog wat meer materialen zijn besteld en hoop ik z.s.m. Binnen te hebben, zodat ik echt kan beginnen :d |
06-11-2004 afscheid silvertec |
Het werd vandaag dan toch echt tijd om afscheid te nemen van mijn silvertec ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daar staat hij dan, na een geruime tijd trouwe dienst, zo goed als leeg en alle onderdelen verspreid door de kamer ![]() ![]() ![]() In eerste instantie was ik van plan de hdd's wat aan de voorkant van de case uit te laten steken om wat meer ruimte te creëren in de case. Maar ik bedacht me dat het een stuk makkelijker zou zijn de hdd's om te draaien en de kabels achter het front te laten lopen. Zo gedacht, zo gedaan, het was een kwestie van een 4-tal gaatjes bij boren in de hdd bay en binnen no-time zaten ze andersom in de bracket. ![]() ![]() ![]() ![]() Tjah, het is even wennen om na die zee van ruimte in mijn chieftec alles in te moeten bouwen in een stuk kleinere kast, maar fdd en zip laat ik sowieso weg, dus in totaal zijn het wat minder onderdelen. Nu zitten dus allebij mijn systemen in een aopen kast, eentje al gedeeltelijk gemod, de andere nog in originele staat. Aan de twee nu nog lege kasten moet ik nog wat dremelen om de hdd brackets op dezelfde manier te monteren als in de kast waar nu mijn werkstation in zit. In de loop van deze week verwacht ik mijn 120mm fans en plexi binnen en kan ik dus eindelijk gaan brainstormen over mijn front, en vast de fans gaan monteren in de 2 lege kasten. |
nieuw ontwerp front 22-11-2004 |
![]() Niet echt een update te noemen, maar wil het wel even graag laten zien. Heb het ontwerp voor mijn front nu eindelijk naar mijn zin, en zo dat het ook gaat passen daadwerkelijk. Heb gekozen om uiteindelijk in iedere kast een 20x2 character lcd te verwerken in het front, heel basic voor temps en fan speeds. |
nieuw ontwerp front 23-11-2004 |
![]() Zucht, 20x2 in de afmetingen die ik wilde was/is lastig aan te komen, de meesten zijn te smal, nu een iets kleiner formaat 20x4 (alleen maar beter, meer karakters :d) weten te vinden voor een mooi prijsje, maar dus ook mijn tekening weer aan moeten passen In mijn (niet super 1337) 3dmax skills komt het er dan ongeveer (geen zin om eventuele schroefjes e.d. Mee te editten ![]() |
tweede pakjesavond 30-11-2004 |
![]() Vandaag de 4 4x20 groene character lcd's binnen gekregen die ik bij www.world-led.com besteld had :d Om jullie even op de hoogte te houden van de vorderingen: Donderdag gaan mijn fronts mee met degene die ze voor me zal frezen (hoor nu menigeen denken: waarom laat je dat doen? <- simpel, omdat ik de grootste gaten niet met de decoupeerzaag wil doen, maar laat frezen om ze zo strak mogenlijk te houden) Ben even wat adresjes aan het afbellen voor 2mm staal om de "oren" van de case mee te maken en hoop een dezer dagen ook dit te hebben/bestellen. Morgen ga ik even al het benodigde materiaal bij elkaar sprokkelen om mijn lcd's te kunnen solderen. |
theme voor siemens sl65 en vervolg werkzaamheden 26-12-2004 |
![]() ![]() Even een klein geintje tussendoor en voor de mensen die zich afvroegen wanneer ik nu eens verder ga even een update. Ik kwam er achter dat het voor mijn nieuwe telefoon (sl65 van siemens) mogenlijk was je eigen "theme" te ontwerpen, dus heb mezelf even zitten vervelen op een theme in stijl van mijn cip Voor degenen die op updates zitten te wachten, ik ben de afgelopen weken wat minder bezig geweest met mijn mod, maar heb niet stil gezeten, het transparante deel van de fronts is nu voor alle vier de kasten afgewerkt. Komende week heb ik vakantie en ga ik driftig aan de slag met het maken van het groene plexi deel en het verwerken van het staal voor de zijpanelen en bevestiging van de fronts, dus zeer binnenkort weer een update te verwachten. |
vanaf nu verder in de 2e post van dit topic |
[ Voor 236% gewijzigd door floriske.nl op 05-11-2010 13:37 ]