quote:
SlowikPL schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:55:
Jongens , de toekomstige nFirce4 mobos hebben blijkbaar een 24 connector nodig. Ik heb zelf een entermax 460W ATX 20 pin stekker. Zijn er verloopjes van 20 pin naar 24 pin ??? of moet ik echt een nieuwe voeding kopen ????
Je kan gewoon je 20-pins connector in de 24-pins aansluiting doen hoor. Dat werkt gewoon prima. Een 24-pins connector heeft slechts extra volt-lijnen.
quote:
Ganzz schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:59:
Ik heb een Lan Server die windowsterminals moet hosten. Ook moet hij dienst als file server.
Ik heb 20 hadeschijven en 2 branders
Ik ga er zelf een kast voor maken.
Het is een mobo van gigabyte met een AMD 2600+
En 3* pc2100 ram 512 mb
Wat is hier voor voeding aan te raden.
Ik heb een Oude server voeding van 2* 350 watt antec voeding die aleen 12 en 5 volt leveren die ik kan laten inschakelen als de pc start.
Die voeding komt uit een kingston data silo.
Is 700 watt genoeg voor 20 hd schijven
de pc krijgt een 300 watt antec.
Lees de topicstart aandachtig alvorens te posten!
Heb ik gedaan maar ik wil graag waten of diet genoeg is voor mijn build by myself systeem
* Ganzz Bedankt
Je hebt 300 Watt nodig voor jou systeem met slechts één harde schijf. Voor de overige 19 schijven heb je circa 180-200 Watt nodig. Je zou dus ook kunnen overwegen om voor één voeding te kiezen, namelijk een 500 Watter of meer. Een andere optie is twee voedingen (wat handiger met aantal aansluitingen), in de vorm van twee keer een capaciteit van 300 Watt. Bij beide optie's geldt natuurlijk dat je voor een A-merk moet gaan.

quote:
dreojS schreef op zondag 28 november 2004 @ 00:34:
Hoi,
Ben als testcase een fileserver annex HTPC aan het klussen. Ben op het moment druk aan het sparen voor alle onderdelen. De beoogde uiteindelijke config is:
Tyan Tiger 100 Dual slot 1
2* Intel P3- 1000 Mhz
2* Iwill slocket II
4* 256 MB registered ECC
Geforce FX5200
Adaptec 2940U2W
2* Atlas 10K3 18 GB
Promise Ultra 100 TX2
4* 120 GB
2* NIC
1* DVDrom
1* soundcard
Hierbij is verder de bedoeling het systeem zo stil mogelijk te krijgen. Dit betekent passieve koeling van processors en videokaart én geen casefans.
Mijn vragen zijn:
1. Welk wattage heb ik nodig om de energiebehoefte van dit systeem te vervullen?
2. Welk merk kan ik het beste kiezen met het oog op:
a. weinig geluid en
b. een redelijke airflow?
Zelf heb ik al een mening over dit onderwerp gevormd en ben heel benieuwd of dit overeenkomt met die van jullie.
Veel groeten!
Je zult in ieder geval moeten gaan zoeken richting de 400 Watt, met een minimum van 370 Watt. In feite voldoen alle A-merken hiervoor, het is alleen de vraag welke voeding het beste bij jou wensen aansluit. Dat laat ik volledig aan jou over. Er staan genoeg reviews in de topicstart en ieder merk heeft een heldere uitleg over haar voedingen.
quote:
Grijns schreef op zondag 28 november 2004 @ 02:02:
Ben dit nu zelf aan het uitzoeken maar wat hulp is altijd handig.
Het wordt een dataserver en ben dus op zoek naar een stabiele psu. Niets met disco lichten nodig dus, enkel performance is voor mij belangrijk.
- P4 530J ( 3hz, 90nm, Nx, s775, etc)
- MSI i915G Combo (glan, ieee1394, vga, etc)
- 1x 160gb ide
- 8x 200gb Maxtor sata
- sata raid pcie ( Areca arc-1220 + BBU )
- 5x case fan ( 4x 12cm , 1x 8cm )
- 2x 256mb ddr1 400mhz
- cdrom (52x)
Met mijn berekeningen ben ik er met een goede 350 watt of anders zeker 400Watt voeding maar mijn gevoel zegt dat meer nodig is en dat ik iets over het hoofd zie.
Je hebt ongeveer gelijk, ik schat namelijk dat je richting de 400 Watt moet gaan. 370 Watt is dan het absolute minimum, daarboven is alles van een A-merk allemaal prima. Succes met je keuze.

quote:
CRAM schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:18:
Een kennis van me op msn had een probleem met zn pc. Ik denk dat het aan de voeding ligt maar wil het toch even zeker weten. Helaas heb ik niet alle gegevens tot mijn beschikking maar onderstaande zou moeten volstaan. Hij heeft vaak tijdens spelen van spellen dat de pc vast loopt en een wit beeld met kleine blokjes weergeeft. Tijdens cod loopt ie vast....en na verloop van tijd reboot ie.
Systeem
Pentium 2 - 350Mhz @ 450Mhz
Oud moederbord (met 2 ISA poorten en AGP 1.0, denk ik)
256MB SDRAM (4x64mb pc100)
Geforce4 Ti4200 128MB
Creative SB Live!
60GB harde schijf
Netwerkkaartje
+ kleine fan in kast
Voeding: 200W, merk onbekend
WindowsXP Professional + nieuwste nvidia drivers
Doeleinden
Hij gebruikt em voor office, internet, photoshop en nu ook spellen (RTCW, COD, RTCW ET)
Overclocken
Ja, de PII processor loopt op 450mhz ipv 350mhz
Voltages
Ik heb die pc niet tot mijn beschikking dus ik kan het niet meten.
Mjah, moeilijke vraag als ik geen voltages voorhanden heb. Mijn eerste ingeving bij dat systeem is een 250 Watter. Aangezien je een B-merk 200 Watt hebt, is het mogelijk dat de voeding moeilijk doet. Om daar echt uitsluitsel over te kunnen geven, raad ik je aan even de voltages op te meten (het liefste met een multimeter).
quote:
betoneend schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:05:
Processor: Intel celeron 4A 2500 mHz
moederbord: MSI MS-6577
2 * 256 mb RAM pc2700
onboard video
onboard geluid
WD ATA 80 gb
cd-rw
dvd-rom
diskette drive
USB webcam
er zit nu een 250 watt bestec voeding in
Ik wil op deze computer een beetje kunnen gamen (HL2) en overweeg een 6800LE te kopen en die misschien en beetje over te klokken.
gaat dit lukken et deze voeding of kan ik beter een nieuwe kopen, en zo ja, welke adviseer je (niet te duur, ben maar een arme scholier)
Ik raad je zeker een andere voeding aan, want 250 Watt is gewoonweg te weinig. Je zult het moeten gaan zoeken richting de 350 Watt, waarbij 300-320 Watt echt het minimale is als je een beetje wilt presteren met overclocken. Elk A-merk voldoet daaraan, dus de keuze is aan jou. Succes met je keuze.

quote:
quovadis schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:33:
Watvoor voeding zou je mij aanraden op dit systeem:
Asus p4p800se (internet via onboard LAN, sound disabled)
P4 2,8ghz fsb800 (merk niet voorhanden) met coolermaster cooler
3x 512mb intern (merk niet voorhanden)
2x Maxtor 80Gig
Soundblaster audigy 2zs
Geforce FX5950ultra
LG DVDrom
Plextor DVD rewriter PX708-a
Floppy-drive
Dit systeem is niet overclocked maar wil meer eruit halen.
Laatst met Need For Speed underground2 online stopte de machine dr mee, reageerde niet meer op de power-button voorop de kast. Heb aan de achterkant de 0/1 schakelaar uit en aan moeten zetten en toen reageerde ie weer. Denk dus dat de voeding te zwak is (maar een gissing).
De voltages kwamen met sissoft sandra zo dr uit:
cpu voltage 1.58V
aux voltage 3.25V
+3.3V voltage 3.36V
+5V voltage 5.19V
+12V voltage 15.50V
-12V voltage -14.91V
-5V voltage -7.71V
Ik zou toch maar kijken of je ergens een multimeter vandaan kunt halen, want ik vertrouw die voltages via SiSoft Sandra niet. Misschien is het handig dat je het merk en type voeding vermeld, zodat ik kan vertellen of het überhaupt mogelijk is dat je systeem stabiel gaat draaien en over te clocken is.