Gathering of Tweakers

Quicksearch
Project Minibot

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 08:43:
[...]

heb zojuist gelezen dat de verwachte levering van de Asus A8N Sli's zijn uitgesteld tot 23 december, net zoals de MSI K8N NEO4 dus...
waar heb je dat gelezen en is dat zeker ??

Spec:Intel E6600 @3.6GHz |P5W DH Deluxe| Corsair Twinx 4x1GB PC6400C4 |Leadtek 8800GTS |Audigy II ZS |WD 7500AAKS, WD3200KS, WD 2500KS |OCZ GameX 700W |Canon EOS 350D, Sigma 17-70 DC, Sigma 70-300APO DG

quote:
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:44:
[...]

waar heb je dat gelezen en is dat zeker ??

nou een duits contact van mij, die weer contact heeft gehad met msi duitsland

en niet is zeker

zojuist belde onze leverancier om te zeggen dat de asus sli borden pas in januari komen

the neverending delay story

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Project Minibot

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:58:
[...]

nou een duits contact van mij, die weer contact heeft gehad met msi duitsland

en niet is zeker

zojuist belde onze leverancier om te zeggen dat de asus sli borden pas in januari komen

the neverending delay story

Dat hoop ik toch niet :'( die van MSI zouden zowie zo al later komen en de ASUS is al te koop in japan volgens sommige mensen

Gisteren stond de nieuwe Global site van asus online, er staan nu ook Downloads bij de A8N-SLI

Cyrus The Virus wijzigde dit bericht 10-12-2004 11:10 (10%)

Spec:Intel E6600 @3.6GHz |P5W DH Deluxe| Corsair Twinx 4x1GB PC6400C4 |Leadtek 8800GTS |Audigy II ZS |WD 7500AAKS, WD3200KS, WD 2500KS |OCZ GameX 700W |Canon EOS 350D, Sigma 17-70 DC, Sigma 70-300APO DG

Dan ga ik me processor binnenkort maar bestellen. Straks gaan de prijzen weer omhoog ivm die december korting van AMD.

nu al bekend waar 3500+ winchesters op voorraad liggen?

back2AMD

Project Minibot

Heb even 4launch gemailt en ze beginnen al te twijfelen of hij volgende week komt

I am the Great Cornholio!

Komt de Asus A8N-E Premium ongeveer tegelijk met de A8N SLI Deluxe?
Of zou de Premium nog later komen dan de SLI versie? :(

Are You Threatening Me?

Project Minibot

quote:
OvErDoSe schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:03:
Ik denk later want er is nog geen info te vinden op de asus site of dat ik van heb gehoord

quote:
OvErDoSe schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:03:
Een tijdje terug was er een bericht waarin stond dat Nvidia eerst alle fabrikanten zal voorzien van nForce4 SLI chips en daarna pas van gewone chips zonder SLI. Logisch gevolg is dan ook dat de moederborden met SLI eerder op de markt komen dan die zonder SLI.

Be Cool, Be Roel || Specs

Today is a good day to die

quote:
Roeltjuh schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:50:
[...]

Een tijdje terug was er een bericht waarin stond dat Nvidia eerst alle fabrikanten zal voorzien van nForce4 SLI chips en daarna pas van gewone chips zonder SLI. Logisch gevolg is dan ook dat de moederborden met SLI eerder op de markt komen dan die zonder SLI.
Ik had juist ergens gelezen weet niet meer waar. Maar dat Nforfe 4 zonder SLI eerst zou komen en dan een +/- maand later de SLI versie van chipset.

It's never easy.....

Project Minibot

quote:
hirogene schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:56:
[...]

Ik had juist ergens gelezen weet niet meer waar. Maar dat Nforfe 4 zonder SLI eerst zou komen en dan een +/- maand later de SLI versie van chipset.

Waar heb je dat gelezen ik heb al verschillende sites (weet niet meer welke) dat SLI eerst komt

http://www.hardware.info/nieuws.php?id=4048
http://www.digitimes.com/mobos/a20041207A5023.html

Cyrus The Virus wijzigde dit bericht 10-12-2004 18:00 (6%)

hoi, ik ben het de amd opteron scene een tijdje uit het oog verloren en heb wat vraagjes.

hoe verloopt de 90nm transitie van amd eigenlijk? ik heb begrepen dat amd sinds kort over is op 90nm voor de opteron. komen er nog hogere mhz of gaat men net als intel ook performance verhogen met dual core?

het lijkt erop dat de mhz niet zo snel omhoog meer gaan. wat is de hoogste mhz van een 90nm opteron (beschikbaar) en wat is de hoogste mhz van een 130nm opteron (beschikbaar)?

zijn er behalve de PowerNow technologie, die het energieverbruik moet verlagen, nog andere nieuwe features aan de 90nm opteron toegevoegd tov de 130nm opteron?

is de marktprijs van een 90nm opteron vergeleken met een 130nm opteron met dezelfde performance lager dan een 130nm opteron? 90nm is namelijk wel goedkoper produceren voor amd!

bierbuik wijzigde dit bericht 11-12-2004 11:06 (3%)

quote:
bierbuik schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:00:
hoi, ik ben het de amd opteron scene een tijdje uit het oog verloren en heb wat vraagjes.

hoe verloopt de 90nm transitie van amd eigenlijk? ik heb begrepen dat amd sinds kort over is op 90nm voor de opteron. komen er nog hogere mhz of gaat men net als intel ook performance verhogen met dual core?

het lijkt erop dat de mhz niet zo snel omhoog meer gaan. wat is de hoogste mhz van een 90nm opteron (beschikbaar) en wat is de hoogste mhz van een 130nm opteron (beschikbaar)?

zijn er behalve de PowerNow technologie, die het energieverbruik moet verlagen, nog andere nieuwe features aan de 90nm opteron toegevoegd tov de 130nm opteron?

is de marktprijs van een 90nm opteron vergeleken met een 130nm opteron met dezelfde performance lager dan een 130nm opteron? 90nm is namelijk wel goedkoper produceren voor amd!

AMD is net begonnen met het verschepen van de 90nm opteron. Die zullen dus voorlopig niet leverbaar zijn. Er zijn alleen 90nm Athlon 64 processors leverbaar. Wat voor nieuwe features er op de 90nm opteron zit weet ik niet. AMD gaat sowieso dual-core opteron en athlon64 processors maken. Ze zijn er waarschijnlijk sneller mee dan intel. De snelste opteron is 2.4ghz.

nieuws: AMD begonnen met verschepen 90nm-Opterons

edit: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=4070 Dit is een artikel over de 90nm opteron.

E-jey wijzigde dit bericht 11-12-2004 13:33 (4%)

quote:
Waarschijnlijk niet. De prijs wordt niet bepaald door de produkctiekosten maar door wat de koper bereidt is te betalen.

« '-_-' »

quote:

De huidige 90nm Athlon64 (revisie D0) gebruikt een core welke een directe shrink is van de 130nm ClawHammer core (revisie CG). Nog geen extra functionaliteit dus, enkel een zuinigere processor met een potentieel hogere kloksnelheid. Over de revisie van de net geintroduceerde 90nm Opterons is minder bekend, maar ik denk dat deze revisie D4 gebruiken, en niet D0. Revisie D4 zou PowerNow met zich meekrijgen, en wellicht een aantal andere nieuwe features.

AMD eerste 90nm processoren waren de Socket 939 Athlon64 3000+, 3200+ en 3500+ "Winchester". Grote kans dat AMD deze processoren als "toest" heeft uit gebracht om de yields van het 90nm process af te wachten. De D0 revisie die AMD voor deze processoren heeft gebruikt lijkt dik in orde, wat misschien reden genoeg is geweest om voor de Opterons direct over te schakelen op een iets uitgebreidere revisie D, namelijk revisie D4.

Dit zou mooi kloppen met de berichten van AMD's kant. De huidige 90nm Opterons zouden volgens AMD nu al PowerNow functionaliteit aan boord hebben, welke middels een BIOS upgrade aangezet kan worden. Als dit waar is, dan lijkt het erop dat AMD met de Opteron revisie D0 heeft overgeslagen, en direct over is gestapt op revisie D4. Een gerucht/bericht op Investors Hub laat weten dat AMD op 28 December officieel de revisie D Opteron zal introduceren.

Revisie E0 zou een groter aantal wijzingen ondergaan, waaronder het toevoegen van SSE3 ondersteuning, een vergroting van het aantal write combining buffers van twee naar vier, en het toevoegen van twee extra layers. Revisie E0 zou volgens al wat oudere geruchten ondersteuning voor dual-core processoren met zich meebrengen. Wellicht is dit de "Shock-and-Awe" waar men het de laatste tijd over heeft, gezien de geschatte introductie datum van deze revisie begin 2005. Verdere details hierover kan je hier vinden: http://stanford-online.st...e380/040107-ee380-100.asx

Wat yields van het 90nm process betreft is het denk ik wel in orde. De verlaagde TDP van de 90nm Opterons is goed nieuws, en een 90nm Athlo64@2.8GHz zou bij menig tweaker eerder regel zijn dan uitzondering.

quote:

De 2.0GHz en 2.2GHz 90nm Opterons (waarschijnlijk revisie D4) zouden een 25% lagere TDP hebben in vergelijking tot de 130nm. Een goed teken dus. Revisie D moet in elk geval tot 2.4GHz kunnen schalen om revisie CG te vervangen. De hoogst geklokte 130nm Opteron is immers de 2.4GHz Opteron x50. Indien de yield goeg genoeg zijn, zal het aanzienlijk goedkoper zijn om revisie D te produceren dan revisie C. Vandaar dat het voor AMD gunstig zou zijn om de productie van revisie C geheel te vervangen met revisie D. Wellicht is 2.6GHz of zelfs 2.8GHz mogelijk, gezien de overkloks die men weet te behalen met de 90nm Athlon64's.

Er zweven tevens een aantal "changelogs" rond van revisie D0 en revisie E0, maar deze zijn al erg oud.

Revisie E0:

quote:

* Dual Core support for both 940 and 939-pin processors
* The 940-pin for server supports up to 8 registered DDR400 while the 939-pin for client supports up to 4 unbuffered DDR400
* Better mismatched DIMM support and 2-beat DRAM timing for 939-pin processors
* Better power management features and an enhanced DRAM controller
* SSE3 support with 11 out of 13 instructions present in Prescott excluding MONITOR and MWAIT
* improved HyperTransport bandwidth for 940-pin at 2GT/s, Adaptive Prefetch to optimize cache hit rate, two additional write-combining buffers (total 4), XOR DRAM bank address to prevents page-thrashing on cache write-backs and an expanded clock ramp hysteresis counter.
Revise D0:
quote:

* SSE3 implementation (?)
* Improved hardware data prefetch mechanism
* Increased number of writing combine buffers (D0 stepping A64's can now combine up to four non-cacheable streams compared to 2 o­n the C0 and CG stepping A64's)
* Improved o­n-die memory controller with more advanced open page policy
* O­n-die thermal throttling
* Black Diamond Low-K technology (slower less power hungry transistors in less used sections and faster and more power hungry transistors in frequently used sections of the cpu)

UPDATE:
Those details are based o­n a presentation of Kevin Mcgarth (AMD's Chief of Development)
CPU-Z does not show SSE3 support, its uncertain if this is an incompability problem or whether the D0 stepping does not support SSE3.

Furthermore the new D0 A64s can convert LEA intructions into ADD instructions in certain situations wich can then be executed in a single clock cycle wich should also give a performence boost in some apps.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

quote:

bedankt voor de info zover, ik heb wat web research gedaan en kom nu zelf tot de volgende antwoorden.

quote:

het lijkt er op dat amd inderdaad ook tegen de mhz muur is aangelopen. de 90nm opterons draaien maximaal op 2.2 Ghz, terwijl de 130nm op 2.4Ghz draait. Voorts is er nieuwe technologie geimplementeerd om het energieverbruik van de 90nm binnen de perken te houden.

AMD zegt zelf hier over : "The frequency path is dead; now you have to add features to the processors," said Pat Patla, marketing director for AMD's server and workstation CPUs.

http://www.eetimes.com/showArticle.jhtml?articleID=54800096

amd zal dus net als intel en ibm het multicore pad moeten gaan bewandelen om de performance nog wezenlijk te kunnen verhogen..

quote:

130nm : 2.4 Ghz
90nm : 2.2 Ghz, PowerNOW technologie toegevoegd, beschikbaar in Q1 2005 (?)

kortom voor de opteron heeft de transitie van 130nm naar 90nm een daling in mhz tot gevolg. bij intel en ibm gaan de mhz in elk geval nog omhoog zij het langzamer dan verwacht..
quote:

Nee, geen wezenlijke veranderingen behalve PowerNOW.

quote:
nee, 90nm en 130 nm zullen naast elkaar verkocht blijven worden tegen dezelfde prijs. natuurlijk kan de prijs later dalen.

bierbuik wijzigde dit bericht 12-12-2004 10:32 (8%)

quote:
bierbuik schreef op zondag 12 december 2004 @ 10:25:
[...]

bedankt voor de info zover, ik heb wat web research gedaan en kom nu zelf tot de volgende antwoorden.

[...]

het lijkt er op dat amd inderdaad ook tegen de mhz muur is aangelopen. de 90nm opterons draaien maximaal op 2.2 Ghz, terwijl de 130nm op 2.4Ghz draait. Voorts is er nieuwe technologie geimplementeerd om het energieverbruik van de 90nm binnen de perken te houden.

AMD zegt zelf hier over : "The frequency path is dead; now you have to add features to the processors," said Pat Patla, marketing director for AMD's server and workstation CPUs.

amd zal dus net als intel en ibm het multicore pad moeten gaan bewandelen om de performance nog wezenlijk te kunnen verhogen..

[...]

130nm : 2.4 Ghz
90nm : 2.2 Ghz, PowerNOW technologie toegevoegd, beschikbaar in Q1 2005 (?)

kortom voor de opteron heeft de transitie van 130nm naar 90nm een daling in mhz tot gevolg. bij intel en ibm gaan de mhz in elk geval nog omhoog zij het langzamer dan verwacht..

[...]

Nee, geen wezenlijke veranderingen behalve PowerNOW.

[...]

nee, 90nm en 130 nm zullen naast elkaar verkocht blijven worden tegen dezelfde prijs. natuurlijk kan de prijs later dalen.

Ik vind dit een beetje raar :S Want mijn winchester 3200+ die hier in de pc draait klockte op 1.4v volt beter dan een 3500+ op 1.5v Dus da n vind ik dit wel een beetje vaagjes.

Ik denk dat die 0.09U wel iets van 2.8 kan halen.

Astennu wijzigde dit bericht 12-12-2004 10:38 (3%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
silentsnow schreef op zondag 12 december 2004 @ 05:46:
[...]

De huidige 90nm Athlon64 (revisie D0) gebruikt een core welke een directe shrink is van de 130nm ClawHammer core (revisie CG). Nog geen extra functionaliteit dus, enkel een zuinigere processor met een potentieel hogere kloksnelheid. Over de revisie van de net geintroduceerde 90nm Opterons is minder bekend, maar ik denk dat deze revisie D4 gebruiken, en niet D0. Revisie D4 zou PowerNow met zich meekrijgen, en wellicht een aantal andere nieuwe features.

AMD eerste 90nm processoren waren de Socket 939 Athlon64 3000+, 3200+ en 3500+ "Winchester". Grote kans dat AMD deze processoren als "toest" heeft uit gebracht om de yields van het 90nm process af te wachten. De D0 revisie die AMD voor deze processoren heeft gebruikt lijkt dik in orde, wat misschien reden genoeg is geweest om voor de Opterons direct over te schakelen op een iets uitgebreidere revisie D, namelijk revisie D4.

Dit zou mooi kloppen met de berichten van AMD's kant. De huidige 90nm Opterons zouden volgens AMD nu al PowerNow functionaliteit aan boord hebben, welke middels een BIOS upgrade aangezet kan worden. Als dit waar is, dan lijkt het erop dat AMD met de Opteron revisie D0 heeft overgeslagen, en direct over is gestapt op revisie D4. Een gerucht/bericht op Investors Hub laat weten dat AMD op 28 December officieel de revisie D Opteron zal introduceren.

Revisie E0 zou een groter aantal wijzingen ondergaan, waaronder het toevoegen van SSE3 ondersteuning, een vergroting van het aantal write combining buffers van twee naar vier, en het toevoegen van twee extra layers. Revisie E0 zou volgens al wat oudere geruchten ondersteuning voor dual-core processoren met zich meebrengen. Wellicht is dit de "Shock-and-Awe" waar men het de laatste tijd over heeft, gezien de geschatte introductie datum van deze revisie begin 2005. Verdere details hierover kan je hier vinden: http://stanford-online.st...e380/040107-ee380-100.asx

Wat yields van het 90nm process betreft is het denk ik wel in orde. De verlaagde TDP van de 90nm Opterons is goed nieuws, en een 90nm Athlo64@2.8GHz zou bij menig tweaker eerder regel zijn dan uitzondering.

[...]

De 2.0GHz en 2.2GHz 90nm Opterons (waarschijnlijk revisie D4) zouden een 25% lagere TDP hebben in vergelijking tot de 130nm. Een goed teken dus. Revisie D moet in elk geval tot 2.4GHz kunnen schalen om revisie CG te vervangen. De hoogst geklokte 130nm Opteron is immers de 2.4GHz Opteron x50. Indien de yield goeg genoeg zijn, zal het aanzienlijk goedkoper zijn om revisie D te produceren dan revisie C. Vandaar dat het voor AMD gunstig zou zijn om de productie van revisie C geheel te vervangen met revisie D. Wellicht is 2.6GHz of zelfs 2.8GHz mogelijk, gezien de overkloks die men weet te behalen met de 90nm Athlon64's.

[...]

http://www2.amd.com/us-en...1341,00.html?redir=CPQR08
Idd D4 zoals je zegt :)
En TDP is 67W

quote:
Wellicht is 2.6GHz of zelfs 2.8GHz mogelijk, gezien de overkloks die men weet te behalen met de 90nm Athlon64's.

FX55 draait al op 2,6, dus op 90nm is het zeker mogelijk.

quote:

90nm moet tot over de 3GHz kunnen, maar AMD wacht wss af tot de E0 revisie, omdat die 2 extra layers bevat.
3GHz mogen we pas eind 2005 verwachten, maar het aantal MHz zegt niet alles.
Tevens zal begin 2005 de 2,4GHz A64 & 2,6GHz FX55 beschikbaar zijn op 90nm (Venice & San Diego) en mogen we een Opteron x52 (2,6GHz) verwachten.

quote:

Juist.
Eindelijk hebben ze door dat niet alleen MHz alles is, maar ook meer cache, sneller geheugen, dual core enzo ... veel beter is dan altijd maar die MHz omhoog te willen gooien.

Hacku wijzigde dit bericht 12-12-2004 14:58 (26%)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Reg. datum: 05 september 2004

A64 90nm 2mb L2 cache 2,6Ghz....

Dat zou mooi zijn :z
Project Minibot

quote:
Hacku schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:45:
[...]
Juist.
Eindelijk hebben ze door dat niet alleen MHz alles is, maar ook meer cache, sneller geheugen, dual core enzo ... veel beter is dan altijd maar die MHz omhoog te willen gooien.
Eh AMD is juist altijd van het 'MHz zegt niks' kamp geweest sinds Intel met zijn goed opschalende P4 een vuistslag in het gezicht van AMD maakte, de Athlon kon dit niet bijbenen waardoor AMD al vrij snel moest gaan werken aan een tegenaanval op het gebied van stroomgebruik en efficiëntere ontwerpen. Echter net zoals Apple had AMD last van de algemene gedachtengang van n00bz die een willekeurige pc voor weinig geld gingen kopen als die maar veel GHz had (ookal zat er een Geforce 2MX in en een HDD van 40 GB)...

Daarnaast heeft Intel zelf al met zijn P4-EE bewezen dat 2x zoveel cache gelijk staat aan >2x zoveel ¤ met <2 zoveel performancewinst, cache is dus ook niet meer in, vandaar dat AMD ook de schaar in de L2 cache van de Newcastle zette. Sneller geheugen hadden ze ook allang door aangezien de K8 standaard met geïntergreerde memory controller werkt...

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

hmm.... kweenie....

Dan maar hier

Ik ga binnenkort nieuwe Proc en mobo bestellen.

Nou wou ik de 3500+ AMD64 nemen. Ik weet dat je op bepaalde dingen moet letten bij processors, wat ik niet heb gedaan met mijn huidige processor. Bij mijn huidige proc(p4 2.8) moest je letten op serie codes, sn, verpakkingsdatum etc...

Nu lees ik dat je de 3500+ van 1024 vervangen is door 512KB, wat is nou eigenlijk sneller? (staat niet vermeld in startpost) Je zal ook vast nog wel op wat serie codes moeten letten ivm met 130mm of 90mm en overclockbaarheid? Dus wie kan mij even opklaring geven zonder 21 pagina's te lezen op deze late avond

/edit

Wil trouwens vooral lekker kunnen clocken(weet dat het van de CPU afhangt en gok is, maar allich valt er te letten op de code's die uit "statestieken" hoger gaan), wat bij mijn huidige proc vies tegen valt. 3.2Ghz maximaal

PC 1: Office PC 2: Allround

Project Minibot

quote:
STIMPPYYY schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:56:
Dan maar hier

Ik ga binnenkort nieuwe Proc en mobo bestellen.

Nou wou ik de 3500+ AMD64 nemen. Ik weet dat je op bepaalde dingen moet letten bij processors, wat ik niet heb gedaan met mijn huidige processor. Bij mijn huidige proc(p4 2.8) moest je letten op serie codes, sn, verpakkingsdatum etc...

Nu lees ik dat je de 3500+ van 1024 vervangen is door 512KB, wat is nou eigenlijk sneller? (staat niet vermeld in startpost) Je zal ook vast nog wel op wat serie codes moeten letten ivm met 130mm of 90mm en overclockbaarheid? Dus wie kan mij even opklaring geven zonder 21 pagina's te lezen op deze late avond

/edit

Wil trouwens vooral lekker kunnen clocken(weet dat het van de CPU afhangt en gok is, maar allich valt er te letten op de code's die uit "statestieken" hoger gaan), wat bij mijn huidige proc vies tegen valt. 3.2Ghz maximaal
1MB is sneller maar weet niet of die nog te koop zijn, en wat betreft 90nm en 130nm, 90nm is zuineger en wordt minder warm, maar 130nm is schijnbaar toch beter overteclocken

Voorheen Legion

quote:
Cyrus The Virus schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:00:
[...]

1MB is sneller maar weet niet of die nog te koop zijn, en wat betreft 90nm en 130nm, 90nm is zuineger en wordt minder warm, maar 130nm is schijnbaar toch beter overteclocken

Plus de 1MB is alleen voor socket 754.

De 90nm kun je het beste pakken voor het klokken.
Is een socket 939 proc, de winchester.

Type nummer zal dan waarschijnlijk "ADA3500DIK4BI" zijn voor een 90nm socket 939 3500+ met 512kb cache. Behoorlijke goed overklokbaar, zeker een aanrader.
Alhoewel een 3200+ ook goed zou zijn, alleen is daar weer de kans dat ie niet ver overklokt.
Let wel op dat je ook een socket 939 moederbord koopt, anders het je niks aan je goed overklokbare CPU :P

Het gaat niet om de grootte van de meloenen, maar om de smaak...

hmm.... kweenie....

Thnx mannen, waarom hebben ze de 1024 eruit gehaald als die beter standaard is ? kan toch niet zijn dat hij en beter overclocked en sneller standaard is. Minder warmte en energie betekend toch vaak hoger overclock potentie.

PC 1: Office PC 2: Allround

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws