Gathering of Tweakers

Quicksearch
Rodin

Kijk hier!!
quote:
MSI RS480M2-IL Audio/Video/LAN/USB/PCI-E/IEEE/SATA/DDR/U-ATX AMD 939

Quantity in Basket: none
Code: 110473
Price: $169.00
Shipping Weight: 3.00 pounds

Now Taking Preorders on a First-Come, First-Serve Basis
Shipping Starts December 3
nForce 4 vanaf 3 december dus! _/-\o_ <- Sorry, iets te haastig. Dit is de Ati s939/pci-e versie...

Animal_X wijzigde dit bericht 22-11-2004 20:10 (22%)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!

HardwareFetisjist

quote:
Animal_X schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:08:
Kijk hier!!

[...]

nForce 4 vanaf 3 december dus! _/-\o_

errrrr :?

je linkt naar een page met een MSI mobo met ATI chipset....
da's geen nforce 4 :&#039;(

Rodin

quote:
D3ton4tor schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:45:
[...]

errrrr :?

je linkt naar een page met een MSI mobo met ATI chipset....
da's geen nforce 4 :&#039;(

Verrek ja nu je het zegt... Kreeg de link doorgespeeld van iemand, maar je hebt idd gelijk.

:( :&#039;(

Het is natuurlijk wel een leuk alternatief (aangezien deze ongeveer over de zelfde specs bezit :) -> Op die onboard vga na.... :/

Animal_X wijzigde dit bericht 22-11-2004 17:44 (28%)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!

hmm vandaag heel Aken (Duitsland) afgezocht, nergens een 3500+ Winchester te vinden :(

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Project Minibot

quote:
Phusebox schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:15:
hmm vandaag heel Aken (Duitsland) afgezocht, nergens een 3500+ Winchester te vinden :(
In aken hebben ze niet zo heel veel Computer spullen kom er redelijk vaak

Spec:Intel E6600 @3.6GHz |P5W DH Deluxe| Corsair Twinx 4x1GB PC6400C4 |Leadtek 8800GTS |Audigy II ZS |WD 7500AAKS, WD3200KS, WD 2500KS |OCZ GameX 700W |Canon EOS 350D, Sigma 17-70 DC, Sigma 70-300APO DG

quote:
Cyrus The Virus schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:17:
[...]

In aken hebben ze niet zo heel veel Computer spullen kom er redelijk vaak

??? niet ? ehm

stuk of 8 computershops maar met erg goedkope prijzen maar goed

critique me

quote:
ronny schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:07:
[...]

Volgens mij zei ik daarom ook duidelijk dat AMD geen antwoord heeft voor het dual bord met een 875 chipset.
Dat wordt is min of meer een budget dual systeem!
De Opteron is een zeer fijn dual systeem, echter toch wel redelijk aan de prijs.
Dus als er een wat goedkopere dual oplossing komt voor AMD dan zou ik dat toch zeer prettig vinden! (het zal hopelijk toch niet gebeuren dat ik aan een Intel bak moet :+ )
Ik hoop niet dat je een 875P chipset als serieus server chip ziet. Ja het draait door een hack, maar normaal moet je daarvoor een E7210 chipset nemen. Een dual Xeon config op 875P chipset is enkel voor nerds met geldgebrek. Met de E7210 chipset kan AMD heel goed concurrenen als je gaat kijken naar een VIA K8T800 (met AGP) dual oplossing.

Lotus Elise 111S
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
The Source schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:18:
[...]

Ik hoop niet dat je een 875P chipset als serieus server chip ziet. Ja het draait door een hack, maar normaal moet je daarvoor een E7210 chipset nemen. Een dual Xeon config op 875P chipset is enkel voor nerds met geldgebrek. Met de E7210 chipset kan AMD heel goed concurrenen als je gaat kijken naar een VIA K8T800 (met AGP) dual oplossing.
Nou ik zou er toch wat serieuzer tegenaan kijken. Het is bedoelt voor high-end desktops en workstations, en zeker niet voor echte servers. Zo'n moederbord kost evenveel als een wat duurder single desktop bordje, namelijk al vanaf 175¤, en presteerd over het algemeen beter dan de E7210 chipset. Met een leuke Southbridge eraan en 2 cpu's heb je een leuk bordje hoor 8) Daarmee kun je tenmiste normaal 2 dingen tegelijk doen, en dat is erg handig soms.

| PC1 | PC2 |

Is Papa van Maaike
Reg. datum: 19 februari 2001

The Source ik ben toch licht teleurgesteld dat je mijn post niet op zijn waarde schat, net als Mickman.
Ik was 1 van de allereersten die een dual AMD had. Nog voor hij in Europa uit wat heb ik een bordje uit de US gehaald. Die heeft lange tijd met 2 duron's gedraaid. Tuurlijk is dat geen officele server opstelling. Maar voor mij draaide dat toch erg lekker. Ik weet zelf ook dat de Opteron een erg serieuse systeem is. Maar dat is gelijk het probleem het is bloedsnel retestabiel alleen niet goedkoop en ook niet goed te overclocken! 8)
Het probleem net de Via dual systeem is dat je nog steeds relatief duure proc met met duur reg geheugen.
Zaken als die mogelijk zijn met een 875 als een Xeon 2.4 op een 800 bus laten lopen is natuurlijk erg aantrekkelijk.
Waar ik dus de heletijd op doel is dat er nog geen bord is voor dual AMD voor een veel eisende arme sloeber die er ook nog aan wil tweaken.
Nou had ik net mijn dual verkocht in de hoop snel een Opteron te kunnen betalen wat doet deze gek, gaat trouwen! O-) Weg geld.
Dus nu moet ik me behelpen op een uni systeem en houd heel erg in de gaten wat voor borden er uitkomen met welke mogelijkheden en totaal prijzen.

ronny wijzigde dit bericht 23-11-2004 09:21 (1%)
Reden: typo

Gewoon rustig sparen en een dual core kopen. Heb je geen nieuw moederbord nodig, heb je nog even de tijd om het geld te verzamelen en heb je nagenoeg alle voordelen van dual-processor.

To boldy nerd where no one has nerded before.

weet iemand een adres voor 3500+ winchesters?

critique me

quote:
Joost E. Boere schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:10:
Gewoon rustig sparen en een dual core kopen. Heb je geen nieuw moederbord nodig, heb je nog even de tijd om het geld te verzamelen en heb je nagenoeg alle voordelen van dual-processor.
Mss wel een nieuw moederbord? http://www.theinquirer.net/?article=19729

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Ik kan de tekst niet zo direct terugvinden, maar ik meen dat AMD gezegd had dat de dualcore pincompatible zou blijven. Eerder in deze thread (correctie in deel 6) hebben we het hier ook over gehad. Als de inquirer gelijk heeft is AMD van mening veranderd.

Milmoor wijzigde dit bericht 23-11-2004 16:27 (5%)

To boldy nerd where no one has nerded before.

Reg. datum: 02 januari 2001

quote:

De aankomende dual-core CPU's zijn gewoon pin-compatible met de huidige moederborden. :) Even wat aanvullende links daarover:

Interview met AMD CEO Hector Ruiz:

"One of the most powerful things next year is going to be our dual-core product. To me, that's going to really shock the hell out of everyone, because it's going to be hardware-compatible, infrastructure-compatible, pin-compatible. I mean, people that have a 2-P system can slap in a dual-core product and end up with a 4-P system for the price of a 2-P. That's been the biggest drawback, everyone tells me. What keeps them from going from a 2-P to a 4-P system? It's price."

Dan de demonstratie van dual-core Opterons in een HP DL-585 welke gewoon vier 940 pins sockets heeft:

http://www.amdzone.net/pics/cpus/dualcore/1stdemo/proliant_small.jpg

http://www.amdzone.net/pics/cpus/dualcore/1stdemo/windows_small.jpg

En als laatste een slide uit een presentatie op AMD's Analyst Day:

http://epscontest.home.comcast.net/presentations/04q4_ad/Slide117.jpg

Die 1207-940= 267 extra pinnen voor "Opteron 2" kunnen voor extra HT links zijn, of aanvullende geheugen typen (DDR2, DDR3, FB-Dimm) of voor andere nog onbekende zaken.

EaS wijzigde dit bericht 03-12-2004 01:46 (6%)

quote:
Die 1207-940= 267 extra pinnen voor "Opteron 2" kunnen voor extra HT links zijn, of aanvullende geheugen typen (DDR2, DDR3, FB-Dimm) of voor andere nog onbekende zaken.
Maar meer pinnen = nieuwe socket = nieuw moederbord ?

quote:
Hacku schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:45:
[...]

Maar meer pinnen = nieuwe socket = nieuw moederbord ?

Yep. Maar zoals er staat in de link die je gaf:

".....next generation of Opterons is released in the first half of 2006......"

Het gaat dus om Opteron II. Maar dan praten we over 1,5 jaar verder.
Het mooie van de dual-core opteron die we binnen een maandje of 6 kunnen verwachten is, dat ie op de huidige borden past mits deze ook geschikt is voor de huidige 90nm producten. Wat volgens mij alle borden zijn, die vanaf nu uitkomen.
Goed, voor de desktop markt praten we over socket 939 en niet over socket 940, zoals op de slide staat. Maar ik heb ook ergens gelezen dat de dual-core producten ook voor de "enthousiast markt" gaat verschijnen.
Zal waarschijnlijk de Opteron in een Athlon FX jasje zijn, waarmee we weer bij socket 939 uitkomen.
Trouwens de 939/940 socket producten zullen ook wel een poosje naast de socket 1207 producten blijven bestaan. Maar dan praten we alweer over 1,5 jaar en beyond.

Voor Athlon 64/FX'en met DDR2 zijn we ook nieuwe planken nodig (als de CPU in dezelfde socket past), omdat DDR2 modules niet in een DDR socket passen.

Ducati 999R Evolution

quote:
EaS schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:37:
[...]

Of iedere core zijn eigen geheugen?

dual-core cpu en een gedeelde 2 x 64 bit dual-channel geheugencontroller (6.4GB/s)
naar
dual-core en elk een 2 x 64-bit dual-channel geheugencontroller (12.8GB/s) ?

extra pinnen nodig voor de extra geheugencontrollers?
Ik wil binnenkort een Nforce 4 bordje gaan aanschaffen met geheugen dat 2-2-2-5 1T kan draaien op 200Mhz. Dit wil ik met behoud van mijn 1T zo ver mogelijk kunnen opschroeven. Nu heb ik ergens gelezen dat Corsair het uithoud tot zoiets 215 Mhz en dat Gskill en OCZ misschien beter zouden kunnen zijn. Ik ben gekomen tot het volgende lijstje van high-end geheugen:

GeIL 1024MB PC3200@2-2-2-5 Ultra-X Series Dual channel
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel, 3200@2-2-2-5
Corsair 1024MB PC3200@2-2-2-5 XL TwinX DDR SDRAM
OCZ 1024MB PC3200@2-2-2-5 EL Rev.2 Platinum Series Dual Channel

Ik weet dat de precieze maximale OC verschilt van reepje tot reepje, maar soms zijn bepaalde merken/leveringen wat sneller dan anderen. Ik wil namelijk mijn nieuwe Athlon 64 laten lopen op zoiets 3x333 HTT = 1 Ghz HT, met een geheugen divider van 133, zodat de geheugensnelheid uitkomt op ongeveer 222 Mhz (en de CPU flink omhoog kan wat betreft kloksnelheid). Het zou leuk zijn als mijn nieuw te kopen geheugen dit op 1T zou kunnen draaien. Nu is mijn vraag: kan iemand (liefst uit ervaring met deze modules) aangeven welke module de meeste kans heeft om met 1T tot zoiets 230 Mhz te komen (om enige marge te nemen ten opzichte van de 222)?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.

quote:
timdeh schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:09:
[...]

dual-core cpu en een gedeelde 2 x 64 bit dual-channel geheugencontroller (6.4GB/s)
naar

extra pinnen nodig voor de extra geheugencontrollers?
Wordt moederbord design dan niet helemaal een hel?

quote:
timdeh schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:09:
[...]

naar

Dat mag je pas in de K10 verwachten, die midden/eind 2006 zou komen.
Dunno of ze hiermee de "Opteron II" bedoelen.
De eerste dual core cpu's (K9), gebasseerd op de huidige K8 zullen het alvast niet hebben.

Hacku wijzigde dit bericht 23-11-2004 17:47 (11%)

Acties: [view]

Door: Microkid Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:11:
weet iemand een adres voor 3500+ winchesters?
iComputers.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Ducati 999R Evolution

quote:
Hacku schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:46:
[...]
Dat mag je pas in de K10 verwachten, die midden/eind 2006 zou komen.
Dunno of ze hiermee de "Opteron II" bedoelen.
De eerste dual core cpu's (K9), gebasseerd op de huidige K8 zullen het alvast niet hebben.
Het idee van 2 x 128-bit geheugencontrollers had ik gelezen bij Anandtech
quote:
The DDR memory interface appears to wrap around both L2 caches, meaning that it looks like both cores have their own 128-bit memory interface; whether or not both memory controllers will be enabled is another thing, but if this is true we have a number of implications to talk about.

If dual core Opterons do indeed have two memory controllers, the pincount of dual core Opterons will go up significantly - it will also make them incompatible with current sockets. AMD is all about maintaining socket compatibility so it is quite possible that they could only leave half of the memory controllers enabled, in order to offer Socket-940 dual core Opterons. AMD isn't being very specific in terms of implementation details, but these are just some of the options.
Een mogelijke bottleneck zou dan wel de bandbreedte zijn van de ht-links. Met 6.4GB/s data heen- en weer versturen terwijl de cpu zelf al een bandbreedte heeft van 12.8GB/s. Een mogelijkheid zou dus ook kunnen zijn dat ze nu 32-bit links zullen gebruiken ipv 16-bit links.
Dus de eerste dual core cpu's hebben 1 geheugencontroller voor 2 cores, want die hebben een socket 940.
En de nieuwe Opterons in 2006 zou een geheugencontroller hebben voor elke core. Hoop dan dat ze direct DDR2 800 gebruiken &gt;:)

quote:
Een mogelijkheid zou dus ook kunnen zijn dat ze nu 32-bit links zullen gebruiken ipv 16-bit links.

Idd.
In de toekomst zou HT 2.0 gebruikt worden die een bandbreedte biedt tot ongeveer 20GB/s (up & down) met 16 bit lijnen & 40GB/s (up & down) met 32 bit lijnen.
nieuws: Informatie over HyperTransport 2.0 en verder

Hacku wijzigde dit bericht 23-11-2004 18:28 (36%)

quote:
timdeh schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:52:
[...]

Een mogelijke bottleneck zou dan wel de bandbreedte zijn van de ht-links. Met 6.4GB/s data heen- en weer versturen terwijl de cpu zelf al een bandbreedte heeft van 12.8GB/s. Een mogelijkheid zou dus ook kunnen zijn dat ze nu 32-bit links zullen gebruiken ipv 16-bit links.

Dat komt inderdaad wel in de buurt. De huidige Opteron's gebruiken drie 16-bit HT links van 103 pinnen elk:

http://people.freenet.de/mokkels/ht.jpg

32-bits HT links zouden 197 pinnen gebruiken, dus 3 x (197-103) = 282 pinnen meer in totaal.

Wel 282 -267 = 15 pinnen teveel :/

quote:
hmm op hun site staat niet dat het om winchesters gaat...

critique me

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws