Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 december 2003

quote:
Jag schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:59:
Nee, je moet een amp hebben die lage impedanties geen probleem vindt. Deze kan niet eens 4 Ohm aan, dus dan zal je dezelfde problemen houden.

En nog iets: een versterker heeft geen 8 Ohm output :).
Ach niet waar man. 4 Ohm speakers op een 8 Ohmz versterker gaat prima

JUHQOKG

Reg. datum: 27 september 2002

quote:
Jag schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:59:
...........

En nog iets: een versterker heeft geen 8 Ohm output :).
Waarom niet?

Sound is no voodoo!

quote:
vieux schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:09:

Ten eerste is dat helemaal afhankelijk van de amp. Generaliseren kun je niet doen. Soms gaat het goed soms niet. Meestal gaat het redelijk goed totdat je hard gaat spelen. Bij een ELS is "hard" meestal niet echt hard, aangezien de efficientie niet al te hoog is. De amp raakt dus snel overbelast.

Daarnaast: een ELS direct aansluiten heeft impedanties die nog wel eens flink onder de 4 Ohm willen liggen, zker zonder extra omvormtrafo.

quote:
De speakers heeft een impedantie, de amp moet daarnee kunnen omgaan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Think out of the box

Een subamp die goed is aangesloten mag niet ruisen. Zelfs de XXL subampjes die ik heb ruisen niet hoorbaar.

Redheinz, echt een leuke setup. Mooi gemaakt die center en sub!
Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
vieux schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:09:
[...]

De hele term "8ohm versterker" bestaat niet. De versterker kan speakers aansturen met een nominale impendantie van 8omh, dat bedoelt Jag.

Overigens is dat hele impendantieverhaal iets wat je zo ongeveer gelijk aan de kant kan schuiven, met de info die je van speakerfabrikanten krijgt in elk geval... Dat is echt zulk natte vinger werk, dat ronden ze dan af op 4 of 8... Sommige 4ohm speakers hebben minder rare impendantiepieken en dalen als sommige 8ohm speakers.

Zo kon de (redelijk paupere sony) versterker van mijn ouders prima overweg met een stel Philips 4ohm speakers, maar toen er B&W DM604's aan gehangen werden (8ohm speakers) moest je het niet hard zetten, want dan ging de versterker bij iets hardere basweergave toch lekker op beveliging zitten. Zit er blijkbaar een impendantiedipje bij 80Hz ofzo en gaat die versterker op een 8ohm speaker op z'n bek, terwijl-ie met de 4ohm speakers geen enkel probleem had...

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Reg. datum: 27 januari 2000

@tatata en vieux:

De output van een versterker heeft een hele lage impedantie, ongeveer 0.01-0.1 Ohm. Het enige dat een versterker doet is een spanning op de terminals zetten, afhankelijk van de impedantie die eraan hangt gaat er dan een stroom lopen. Hoe lager de impedantie, hoe hoger de stroom, hoe meer vermogen de amp levert. Een amp heeft een maximale spanning die hij kan leveren en er is een minimale impedantie waarbij een amp die spanning "vol kan houden". Een amp die lage impedanties aankan, kan ook zijn max spanning leveren bij die hele lage impedanties. Een amp die dat niet kan, daar gaat de voedingsspanning van inzakken bij die max spanning/te lage impedanties en gaat de protectie erin schieten enzo.

Maar zolang je maar (ver genoeg) onder die max spanning blijft, kan elke amp elke impedantie aan. Maar aangezien ESLs een hele lage efficiente hebben (en je dus een hogere spanning erop moet zetten voor dezelfde geluidsdruk), is dat verhaal van impedanties wat belangrijker. Daarom zijn ESLs zulke amp killers (ze hebben ook nog hele lage impedanties bij hoge frequenties volgens mij). Waar het bij normale speakers vaak wel losloopt, zoekt een ESL de grens van het kunnen van de amp op.
quote:
JvS schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:06:
Zo kon de (redelijk paupere sony) versterker van mijn ouders prima overweg met een stel Philips 4ohm speakers, maar toen er B&W DM604's aan gehangen werden (8ohm speakers) moest je het niet hard zetten, want dan ging de versterker bij iets hardere basweergave toch lekker op beveliging zitten. Zit er blijkbaar een impendantiedipje bij 80Hz ofzo en gaat die versterker op een 8ohm speaker op z'n bek, terwijl-ie met de 4ohm speakers geen enkel probleem had...
Nou, een 604 heeft natuurlijk voor een groot deel een impedantie van 4 Ohm, die 8 Ohm nominale impedantie is een fars. Hij heeft twee 8 woofers parrallel staan, dus tot zo'n 300Hz (of waar het crosspunt tussen woofers en midrange ook ligt) is de impedantie gewoon ongeveer 4 Ohm. Waarbij wel gezegd moet worden dat de schijnbare impedantie voor de amp in het sublaag veel hoger is, doordat je daar de bass reflex tuning hebt zitten. Dan loopt de impedantie op tot iets van 60 Ohm ofzo.

Specs:

- Ge Imager CRT beamer
Breedte beeld nu : 1,70
Breedte na plaatsing: 1,50-1,60 hopelijk
Why?: zit op 3,30 met ogen dus moet niet al te groot .. tis een interlaced CRT
- Eltax Evolution Powersystem vanaf zondag a.s.:
http://img34.exs.cx/img34/6506/evolution52lightbeech-sysgr.gif
- Stereo receiver van AudioSonic.. specs weet ik zo niet.. 80 Watt per uitgang
DTS receiver zoek ik nog..

Plaatjes komen zodra alles geplaatst is en werkt :D

wat ik kwijt ben tot nu toe (incl boxen vanaf zondag) ...
100 Beamer..
125 Speakers..
aardig netjes toch? (en ja de beamer levert nog goed beeld :D)
ga 2ehands DTS halen voor 150/160...

Op zoek naar user icon...

quote:
Jag schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:42:
[...]
Mee eens, gebruik zelf ook bewust geen center min of meer om de redenen die je noemt. Ik heb het wel geprobeerd, maar geen succes. Ik heb het wel geprobeerd omdat een center natuurlijk wel als duidelijke voordeel heeft dat het niet alleen werkt voor als je op de sweetspot zit. Ik bedoel: ik kijk vaak niet alleen zeg maar :).
Verder zijn hoogte verschillen natuurlijk een beetje onzinnig. Het enige wat je aan hoogte verschillen hoort, komt doordat het proportioneel uit verschillende delen van je speaker komt. Er zit echt geen "hoogteinformatie" in een stereo signaal.

Ik daag je uit......... ;)

Proportioneel, zo zou je het kunnen verwoorden. Echter dat neigt naar geluid uit een unit horen, bijv. dan hoor je de tweeter en vervolgens de woofer. Dat is het duidelijk niet!

Gelaagdheid is wellicht een beter woord wat ik had moeten gebruiken.

1 game pc en 4 kantoor pc's

esl's hebben idd alleen bij hoge frequenties en bij extreem lage tonen een hele lage impedantie.
mijn stepuptrafo tipt de 0,81 Ohm aan bij de 25Khz dus moet je je voorstellen wat er gebeurt als je er een paneel aan hangt...

maar theoretisch gezien kan ik dus met die sharp m'n esl's iets meer dan 3,9 dB harder kunnen zetten als mn pioneer ?

immers 200Watt/80Watt= 2,5
10 log (2,5) = 3,9 dB is gelijk aan "niet veel winst"

weet iemand of er ook zo'n vervelende protectionmode in die sharp zit?

hilbren wijzigde dit bericht 19-11-2004 17:01 (32%)

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Dat zal haast wel, of niet als het een goedkoper of ouder model is. Qua geluidsdruk ga je er inderdaad niet veel op vooruit. Maar waarom is een protectie ''vervelend''?
quote:
Barry_Loef schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:47:
Dat zal haast wel, of niet als het een goedkoper of ouder model is. Qua geluidsdruk ga je er inderdaad niet veel op vooruit. Maar waarom is een protectie ''vervelend''?
omdat die al afgaat bij het minste of geringste hoge toontje, zelfs met pioneer A333 doet ut beter!

quote:
hilbren schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:56:
[...]

omdat die al afgaat bij het minste of geringste hoge toontje, zelfs met pioneer A333 doet ut beter!
Tja, die protectie voorkomt als het goed is alleen ergere "schade"...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Reg. datum: 14 oktober 2003

Topic is bijna vol..... :)

Maar ik had nog een vraagje ik heb een sony trinitron tv gezien 55 cm groot genoeg voor mij dan.

Voor 250 euro zijn dit nog een beetje goeie tvtjes met een beetje kwaliteit...??

Want bij de meeste zaken gaan alle tv's over 1 kabel aansluiting en word het maar doorgelinkt niet de beste manier om kwaliteit te zien :/ .

Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA

ik zou vragen (zal geen moeite zijn neem ik aan) of ze op de desbetreffende tv een videorecorder/dvd speler kunnen aansluiten.. kan toch meestal via voorkant..

Dit kan op álle tv's. En je hoeft naar mijn idee niet te vragen of er ook een video-in aan de voorkant zit :P. Klepje open, en je ziet 't vanzelf :).
Reg. datum: 21 juni 2002

Als er geen vrijwilligers zijn voor nieuwe topic maak ik hem wel aan :P

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Nee, JT heeft al plannen. Overigins denk ik dat JT het voortaan kan doen (mits hij dit wilt). Hij houdt het topic ook een beetje schoon.
quote:
Barry_Loef schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:05:
Nee, JT heeft al plannen. Overigins denk ik dat JT het voortaan kan doen (mits hij dit wilt). Hij houdt het topic ook een beetje schoon.
Hij houd het schoon? Hoe doet ie dat dan? Hij is geen mod :P

Stiekem wel hoor :P. Alleen de rode inkt was op :9 .

Serieus: Hij heeft goede plannen voor de startpost! Zoveel mogelijk HT's worden hierin gezet.

Barry wijzigde dit bericht 19-11-2004 20:23 (16%)

Reg. datum: 17 juli 2004

Vandaag heb ik eindelijk mijn centerspeaker. Eindelijk kan die brakke speaker er uit! Mijn nieuwe aanwinst is een JBL northridge EC25. Wat me na installetie opviel is dat het hele systeem meer bass lijkt te geven. Ik heb hem nu onder de tv gelegd, maar denk erover om hem boven de tv te gaan hangen onder de boekenplank. Bij ikea hebben ze beugels waar ie volgens mij precies inpast.

Hier wat foto's;

http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/1.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/2.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/3.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/4.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/5.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/6.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/7.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.mommaas/forum/8.jpg

wat heeft het voor resultaat dat je je bekabeling zo hebt gedaan? hoe heette dat trouwens ook al weer? bi-wiring? ik wil dat namelijk weten omdat volgens mij mijn nieuwe speaker set ook 4 aansluitingen heeft..

quote:
spawnkamikaze schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:30:
wat heeft het voor resultaat dat je je bekabeling zo hebt gedaan? hoe heette dat trouwens ook al weer? bi-wiring? ik wil dat namelijk weten omdat volgens mij mijn nieuwe speaker set ook 4 aansluitingen heeft..
Dat is helemaal geen bi-wiring wat hij heeft. :)
Er zit gewoon 1 kabel aan elke speaker, en de connectors zijn onderling verbonden. Hij heeft ze alleen mooi om en om aangesloten.
De speakers zelf kunnen wel bi-wired aangesloten worden, mits je versterker die mogelijkheid heeft.

Flex82 wijzigde dit bericht 19-11-2004 22:40 (21%)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo VP, 1989

Dit is geen bi-wiring, dat is wel mogelijk met deze speakers, maar over het resultaat daarvan lees ik wisselende dingen. Zelf heb ik gekozen om een "goedkoop" type dikke bedrading te gebuiken.

quote:
Flex82 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:40:
[...]
Hij heeft ze alleen mooi om en om aangesloten.
De speakers zelf kunnen wel bi-wired aangesloten worden, mits je versterker die mogelijkheid heeft.

Dat laatste... lijkt me totaal geen nut hebben?

* XanderH heeft z'n speakers gewoon lekker standaard aangesloten :P

http://img58.exs.cx/img58/5330/speakrkabel.jpg

Van het weekend ga ik nog een paar bananenstekkers halen. Dat plugt lekker makkelijk in en uit als ik eens een keer wat los moet halen. Achter mijn receiver heb ik zoiezo allemaal van die stekkers gebruikt omdat ik anders op mijn knien met mijn hoofd in de kast alle berdading moet aansluiten. Overigens ziet het er ook wel erg netjes uit met die stekkers.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: