Gathering of Tweakers

Quicksearch
Feel the BASS!!

quote:
yash schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:39:
[...]

Waarom stel je het niet zo op:
:|o---=
:|.----=

Beetje vaag maag iig:
:| = de muur
. = de tv
o = dit zijn de speakers
--- = lege ruimte tussen muur speakers/tv en bureau daartussen komt je fatzak ofzo dan
= = dan je bureau waar je comp op staat daar ga je achter zitten en je kan nog in stereo muziek luisteren je zit er alleen ietsje verder van weg :p

[edit]

[afbeelding]

Euhhh... hehe.. watte? :P

@speedfight;
sfeervolle kamer man! :)
Zal zeker ook niet verkeerd klinken, want pioneer, eltax en Mivoc maken voor het geld absoluut goede producten, if u ask me :)

offtopic:
jij gaat toch ook wel NFSU 2 kopen he? :P

fun...anyone?

quote:
yash schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:39:
[...]

Waarom stel je het niet zo op:

Beetje vaag maag iig:
:| = de muur
. = de tv
o = dit zijn de speakers
--- = lege ruimte tussen muur speakers/tv en bureau daartussen komt je fatzak ofzo dan
= = dan je bureau waar je comp op staat daar ga je achter zitten en je kan nog in stereo muziek luisteren je zit er alleen ietsje verder van weg :p

[edit]

[afbeelding]

Ik snap wel wat je bedoelt, opzich is het idee goed. Maar het kan gewoon niet aangezien de muur waar de tv zou moeten staan, daar zit een gaskachel en een raam daar moet je bij kunnen en kan je geen dingen voor zetten. En nu heb ik alle kabels liggen voor netwerk en bevestiging voor rear speakers enz.

Als je in de bureaustoel voor de pc zit dan is achterje de hele want kastjes, 6 deurtjes die allemaal open moeten kunnen, dus met die wand kan je ook niet.
Ja het is een grote kamer maar qua mogelijkheden is er neit veel....

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

Hier dan de HT die bij mij in huis staat, eerst even de specificaties:

Powersupply: APC UPS 1400
Speakers:
Front: Final Reference Model 700
Center: Final Center Model 200
Rear: Final HT series Model 100 (op Final standaard)
Subwoofer: Final Subwoofer S200

Apparatuur:
Surround receiver: Marantz SR6200
Eind versterker(fronts): Marantz PM8000 (klasse A)
CD speler: CD6000 OSE, gemodificeerd
DVD speler: Marantz DV6200
Divx speler: Kiss DP-500
Central Unit: Final Central Unit
TV: Philips PW9503 (100hz, breedbeeld)

Kabels:
Siltech tussen de speakers en de Central Unit
Monstercable tussen de apparatuur
Nog wat kabels :)

Conclusie:
t klinkt super! Mooi geluid, lekker helder en met de PM8000 haalt een electrostaat van deze grootte nog best aardig lage tonen. Dat gecombineerd met een goede subwoofer klinkt het echt briljant. Zeer veel detail en de plaatsing van het geluid is duidelijk, iets wat je bij anders speakers nog weleens mist.
Ik vind t niet verkeerd zo'n setje voor in n studentenhuis :D Sorry voor de wat wazige foto's... :'(

http://lurge.nettrends.nl/gallery/albums/Overige/IMG_0535.sized.jpg
Het globale overzicht

http://lurge.nettrends.nl/gallery/albums/Overige/IMG_0540.sized.jpg
De subwoofer

http://lurge.nettrends.nl/gallery/albums/Overige/IMG_0539.sized.jpg
De apparatuur

Any comments?

Lurge wijzigde dit bericht 18-11-2004 09:59 (6%)

Neem de mensen zoals ze zijn, en niet zoals je ze hebben wilt.
TSTGU: Never break the silence unless you can improve it!

The man with the plan

quote:
Lurge schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:54:
Hier dan de HT die bij mij in huis staat, eerst even de specificaties:
(..)
Any comments?
Mooie setup! Aparte luidsprekers en een mooie versterker er voor. Is die Marantz voor + eind, oftewel, sla je de ht-receiver over als je stereo luistert? Wat is het kastje onder je rode (ikea) meubel, ik neem aan de final central unit, maar wat doet die? Er mist nu eigenlijk nog één ding, en dat is een projector, al plannen in die richting?

Ik heb nog nooit naar electroststen geluisterd, dta moet ik toch maar eens gaan doen. Alhoewel ik vrees dat ik ze visuleel toch nooit aantrekkelijk genoeg zal vinden om ze zelf aan te schaffen. :)

Great minds think alike!

Actief TN'er

niet verkeerd voor een studenten huis? sjees heb je geld over ofzo :P
Erg mooi setje iig, ben er jaloers op :(
:P :) :D

AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |

quote:
Verbal Kint schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:53:
[...]
Mooie setup! Aparte luidsprekers en een mooie versterker er voor. Is die Marantz voor + eind, oftewel, sla je de ht-receiver over als je stereo luistert?
Ik heb de PM8000 op de direct out van de SR6200 aangesloten, anders kan ik met digitaal 5.1 signaal geen muziek luisteren. (PM8000 heeft geen dig. in)
quote:
Wat is het kastje onder je rode (ikea) meubel, ik neem aan de final central unit, maar wat doet die? Er mist nu eigenlijk nog één ding, en dat is een projector, al plannen in die richting?

Dat ding onder dat meubeltje is de power supply, dat is de APC UPS (gewoon een grote batterij zegmaar).
De central unit is het ding dat op de PM8000 staat (de een na onderste op de foto)

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Ziet er goed uit, ik zou alleen een mooiere, warmere kleur gordijnen nemen en een ander kastje :) Lijkt mij beter voor de sfeer :)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Hij is binnen! mijn 2e NAD 916 :-)

http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/NAD916x2-1.thumb.jpg
(clickable)

http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/NAD916x2-2.thumb.jpg
(clickable)

http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/NAD916x2-3.thumb.jpg
(clickable)

let even niet op m'n center, ik ga denk ik maar een bouwpakket voor de Carat Center aan Sinterklaas vragen ;-)

en ik moet echt even bedenken wat ik met fronts+rears wil gaan doen want ik kan alle kanten nog op (nu zijn het eigenlijk 6 NAD 912's bijelkaar, elk met de keus 2x30 of 1x90 watt...) we'll see

Oh, something completely different, ik heb m'n 20 jaar oude Sony Video Projection System eens schoongemaakt en daar foto's van ...hier... :)

mistermark wijzigde dit bericht 18-11-2004 12:27 (15%)
Reden: linkje toegevoegd

I like to remember things my own way, not necessarily the way they happened... specs

Heb jij nou een Hol projectiescherm???

www.carina-avensisclub.nl

Bored

quote:
Leuk setje, maar krijgt die PM8000 het niet ontzettend warm ?
quote:
Rappie schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:40:
[...]

Leuk setje, maar krijgt die PM8000 het niet ontzettend warm ?
Classe A doet ie "maar" de eerste 25 W, zal dus nog wel meevallen. Maar toch, heel mooie set! Ik denk echter dat die center rechtop staand meer tot zijn recht zal komen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Actief TN'er

quote:
mistermark schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:20:

let even niet op m'n center, ik ga denk ik maar een bouwpakket voor de Carat Center aan Sinterklaas vragen ;-)

...hier... :)

Toch zeker weten de Carat's ?
(nice set anyway)

offtopic:
fftjes offtopic, als je speakers gaat spuiten is et dan echt nodig om speakers er zelf van af te halen, ik hoorde van iemand dat de randen kunnen oplossen door de oplosmiddelen die in verf zitten. Of kan ik ze gewoon afplakken?

AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |

quote:
B_FORCE schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:13:
offtopic:
fftjes offtopic, als je speakers gaat spuiten is et dan echt nodig om speakers er zelf van af te halen, ik hoorde van iemand dat de randen kunnen oplossen door de oplosmiddelen die in verf zitten. Of kan ik ze gewoon afplakken?
Zeker moet je je speakers eruit halen! Is een kleine moeite en je voorkomt er veel potentiele ellende mee!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Actief TN'er

quote:
deepspace schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:16:
[...]

Zeker moet je je speakers eruit halen! Is een kleine moeite en je voorkomt er veel potentiele ellende mee!

ehm nou et punt is dat ik de draden een beetje kort heb gemaakt |:( (echt lomp van me), Dus het vast maken gaat een beetje klote, en het punt is dat mijn speaker al helemaal dichtzit (kan er alleen nog via mijn speaker gat in). Beetje lompe actie van me, maargoed volgende keer beter. (B_FORCE slaat zijn kop nu heel hard tegen zijn bureau, |:( 8)7 )
maargoed dan pielen we wel weer fftjes :|

B_FORCE wijzigde dit bericht 18-11-2004 13:19 (4%)

quote:
B_FORCE schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:13:
[...]

Toch zeker weten de Carat's ?
(nice set anyway)
Nou, wel de Center, de fronts&rears ben ik nog niet uit :) (ah, die eeuwige twijfel...)

I like to remember things my own way, not necessarily the way they happened... specs

Actief TN'er

quote:
mistermark schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:20:
[...]

Nou, wel de Center, de fronts&rears ben ik nog niet uit :) (ah, die eeuwige twijfel...)
dan moet je flink opletten op het rendement van hoog, er is niks zo erg als je center niet op je fronts passen kwa geluid. (vind ik dan)

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
B_FORCE schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:23:
[...]

dan moet je flink opletten op het rendement van hoog, er is niks zo erg als je center niet op je fronts passen kwa geluid. (vind ik dan)
Op de meeste receivers is het volume in te stellen.
Actief TN'er

edit:
lama hier stond gebral 8)7 |:(

B_FORCE wijzigde dit bericht 18-11-2004 13:52 (83%)

Reg. datum: 27 oktober 2000

quote:

ja....waarom je voor de 3 glasplaat versie hebt gekozen ipv de 4 glasplaten :P
nu staat je hifi rack iets te vol eigenlijk...
Gefeliciteerd met je Final electrostaten trouwens!

Foto zoals het bij mij nu staat :*)

http://www.xs4all.nl/~spoonman/pics/hifirack.jpg

BonBon wijzigde dit bericht 18-11-2004 13:59 (7%)

quote:
Barry_Loef schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:40:
[...]
Op de meeste receivers is het volume in te stellen.
Ik heb een losse processor (Sony EP70) en daarbij kan ik inderdaad volume & delay instellen van de center, los van de rest, er zit ook een equalizer op om de boel recht te trekken(maar die gebruik ik niet) en bass-redirecting te doen bijvoorbeeld. (aantal Hz kantelfrequentie is in te stellen per speaker(paar) fronts/rears/center)

Actief TN'er

idd dan maakt et ff niet uit (ik was ff iets vergeten). Sja dan alleen klank kleur misschien. Maargoeed Carat is zeker nit slecht, daar niet van :). Maar ik was dus ff vergeten dat jij et een en ander in kon stellen.
Carat + sub zou denk ik wel een mooie combi zijn, want ik moet echt zeggen dat die Carat's in het hoog zoooo mooi klinken

quote:
BonBon schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:57:
[...]

ja....waarom je voor de 3 glasplaat versie hebt gekozen ipv de 4 glasplaten :P

Foto zoals het bij mij nu staat :*)

[afbeelding]

Erg mooie kast man! Waar heb je die vandaan? Ik wil 'm ook hebben :). het liefst met nog een plaatje erboven.

Over die NAD cd-speler, welke is dat? Hij lijkt verdacht veel op de mijne...
Reg. datum: 27 oktober 2000

quote:
Barry_Loef schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:00:
[...]

Erg mooie kast man! Waar heb je die vandaan? Ik wil 'm ook hebben :). het liefst met nog een plaatje erboven.

Over die NAD cd-speler, welke is dat? Hij lijkt verdacht veel op de mijne...

Leen Bakker, kostte rond de 55-60 euro. 4 glasplaten was voor mij ruim voldoende, alles staat nu redelijk koel ivm ventilatie. Bovenste plaat liggen de cd's/dvd's op, best handig.

Het is de NAD 512.

BonBon wijzigde dit bericht 18-11-2004 14:06 (4%)

quote:
BonBon schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:04:
[...]

Leen Bakker, kostte rond de 55-60 euro. 4 glasplaten was voor mij ruim voldoende, alles staat nu redelijk koel ivm ventilatie. Bovenste plaat liggen de cd's/dvd's op, best handig.

Het is de NAD 512.

Da's écht niet duur voor zo'n prachtig rek! Ik ga 'm vandaag ook maar halen als ik tijd heb.

We hebben niet dezelfde cd-speler, ik heb de NAD 502. Ietsjes ouder denk ik.
quote:
deepspace schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:50:
[...]

Classe A doet ie "maar" de eerste 25 W, zal dus nog wel meevallen. Maar toch, heel mooie set! Ik denk echter dat die center rechtop staand meer tot zijn recht zal komen.

De center is gemaakt om zo te staan, hij zou dus zo op zn best moeten staan.

quote:

ja....waarom je voor de 3 glasplaat versie hebt gekozen ipv de 4 glasplaten

Thanks! Tis echt mooi spul!
Ik heb toen voor de 3 glasplaatversie gekozen omdat ik toen alleen DVD/receiver had en TV. Pastte perfect dus, nu dus niet meer.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws