Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Dupje schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:43:
[...]

Die Speaker doet me erg denken aan ene van een ander merk die er goed op lijkt, maar dan in het zilver, kan alleen niet op het merk komen :)

Hij doet mij een beetje denken aan de Audio Physic Libra:

http://www.wilbert.nl/vjw/libra.jpg

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Reg. datum: 18 juli 2003

quote:

Ik snap iets niet helemaal:

Ik heb een Yamaha DVD speler, de s550 en een Yamaha receiver de 540.

Nu speelde ik laatst de film Lion King. Deze wilde ik op DTS afspelen, echter kwam er totaal nul geluid uit mijn systeempje.
Dus zet ik hem terug op Dolby en voilá..... geluid!!

Hoe kan dit en wat doe ik er aan?
Is de film uberhaupt wel in DTS? Komt vaak genoeg voor dat het alleen DD is en geen DTS. Dus dan is het 'probleem' vrij logisch. :)

Trasos wijzigde dit bericht 14-11-2004 13:38 (58%)

Reg. datum: 21 juni 2002

Ik dacht aan deze:
http://www.canton.de/www/images/products/250px/karatm90dc-1.jpg

De Canton Karat serie :)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Back on Planet Telex

Ik zie eigenlijk maar één overeenkomst met die en dat is dat ze beide een woofer aan de zijkant hebben.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
zimbab schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:43:
Ik zie eigenlijk maar één overeenkomst met die en dat is dat ze beide een woofer aan de zijkant hebben.
Inderdaad, dat viel me gewoon op, zoveel fabrikanten met woofer aan de zijkant zijn er nu toch ook weer niet?

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
Ziet er cool uit, alleen jammer dat alles zo in een hoekje moet staan.

JT wijzigde dit bericht 14-11-2004 13:51 (85%)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Back on Planet Telex

quote:
Dupje schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:48:
[...]

Inderdaad, dat viel me gewoon op, zoveel fabrikanten met woofer aan de zijkant zijn er nu toch ook weer niet?
Oh...op die fiets. Na ja....ik ben er ondertussen al aardig aan gewend moet ik zeggen, maar in de meerderheid zijn ze inderdaad niet nee. :)

zimbab wijzigde dit bericht 14-11-2004 13:52 (46%)

quote:

Wat is dat "kastje" eigenlijk? Een los kastje met een component uitgang... :?

Voor de rest wel een mooie set, grappig om te zien hoeveel je in zo'n relatief kleine ruimte nog kwijtkunt, volgens mij heb je niet veel meer ruimte dan ik... :P

Xander wijzigde dit bericht 14-11-2004 13:58 (27%)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Reg. datum: 24 juni 2000

Gisteren mn nieuwe aanwinst opgehaald: Marantz SR7400 ter vervanging van mn Yammie RX440. Vooral bij heftige 5.1 scenes vind ik het zeer merkbaar dat deze unit genoeg vermogen heeft om 5 boxen aan te sturen terwijl bij de yammie hier gewoon slechter geluid hoorbaar was. Wel merk ik dat Marantz inderdaad het geluid wat bewerkt waar de yammie vaak heel scherp en schel speelt:

http://rain.zvdk.nl/~abaddon/HT/marantz/IMGP0879.JPG

http://rain.zvdk.nl/~abaddon/HT/marantz/IMGP0881.JPG

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Dupje schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:48:
[...]

...zoveel fabrikanten met woofer aan de zijkant zijn er nu toch ook weer niet?
Je zou eens moeten weten..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

quote:
XanderH schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:57:
[...]

Wat is dat "kastje" eigenlijk? Een los kastje met een component uitgang... :?

Voor de rest wel een mooie set, grappig om te zien hoeveel je in zo'n relatief kleine ruimte nog kwijtkunt, volgens mij heb je niet veel meer ruimte dan ik... :P

Dat is een Xbox High Definition Pack. Op dat kastje zit een component aansluiting en optical out, zodat je je xbox via component kan aansluiten op je beamer.

Ik moet nu alleen nog telkens de kabels switchen als ik dvd of xbox wil.
Je kan het geloof ik ook via je receiver laten lopen, alleen dat moet ik nog even uitzoeken en ik weet niet hoe de kwaliteit dan is.

...call for a Big Lebowski

quote:
Da_man schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:25:
[...]

Dat is een Xbox High Definition Pack. Op dat kastje zit een component aansluiting en optical out, zodat je je xbox via component kan aansluiten op je beamer.

Ah, dat kastje zit dan ook nog op e.o.a. manier aan je Xbox dus? :P Ik zag alleen die 3 kabels van de component uit lopen.

Maar je prikt die kabels dus om.... vond het ook al typisch dat je in je dvd-speler alleen een composite kabeltje had zitten :P

Reg. datum: 15 juli 2004

quote:
Rekkie schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:39:

Nu speelde ik laatst de film Lion King. Deze wilde ik op DTS afspelen, echter kwam er totaal nul geluid uit mijn systeempje.

Je hebt de dvd-speler toch wel digitaal aangesloten op de reciever ? Moet je doen als je DTS wilt horen .

One second could mean Second
Reg. datum: 30 september 2002

quote:
Rekkie schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:39:

ik heb een 540 en een 540, kwam er eerst ook niet uit.. totdat ik het boekje eens ging lezen.. mischien een idee om dat eerst te doen?

06-08-2005
Reg. datum: 21 december 2001

quote:
Trasos schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:37:
[...]

Is de film uberhaupt wel in DTS? Komt vaak genoeg voor dat het alleen DD is en geen DTS. Dus dan is het 'probleem' vrij logisch. :)
Ik heb dus de film op DTS gezet. Ik had 2 mogelijkheden 5.1 DD English en DTS english. LIjkt me dus van wel

_-_-_

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

quote:
Wilde net zeggen. Zijn meer fabrikanten dan je denkt ;) .

Music Addicted

06-08-2005
Reg. datum: 21 december 2001

quote:
Ultimora schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:13:
[...]

ik heb een 540 en een 540, kwam er eerst ook niet uit.. totdat ik het boekje eens ging lezen.. mischien een idee om dat eerst te doen?

Hmm ja dat heb ik gelukkig ook nog niet gedaan |:(

quote:

Je hebt de dvd-speler toch wel digitaal aangesloten op de reciever ? Moet je doen als je DTS wilt horen .

Ja zeker wel, seciaal een hele dure kabel voor aangeschaft.

Rekkie wijzigde dit bericht 14-11-2004 15:42 (26%)

_-_-_

Reg. datum: 30 maart 2003

beetje een long-shot, maar toch eens proberen.
Je hebt de input mode van de Yamaha toch op Auto staan vermoed ik ?
Je kan'm ook op Last en op DTS Only zetten.
Stel nu dat hij op Last staat, en je laatst gekozen surround programma was dolby digital, dan gaat hij niet automatisch overschakelen naar DTS denk ik.
Verder kan ik ook niet echt meer bedenken wat je dan fout doet, tenzij het zo iets heel dom is waar niemand aan denkt. :)

Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
Abaddon1 schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:11:
Gisteren mn nieuwe aanwinst opgehaald: Marantz SR7400 ter vervanging van mn Yammie RX440. Vooral bij heftige 5.1 scenes vind ik het zeer merkbaar dat deze unit genoeg vermogen heeft om 5 boxen aan te sturen terwijl bij de yammie hier gewoon slechter geluid hoorbaar was. Wel merk ik dat Marantz inderdaad het geluid wat bewerkt waar de yammie vaak heel scherp en schel speelt:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier zie je het verschil tussen een leuke en een zeer goede receiver ;)
het is daar ondertussen al een heeel serieuze set he? :9

fun...anyone?

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
triple_A schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:01:
[...]

Hier zie je het verschil tussen een leuke en een zeer goede receiver ;)
het is daar ondertussen al een heeel serieuze set he? :9
Niet overdrijven he het is een goeie reciever maar haalt het nog lang niet bij merken zoals arcam etc

[ help me (A) ]

quote:
yash schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:43:
[...]

Niet overdrijven he het is een goeie reciever maar haalt het nog lang niet bij merken zoals arcam etc

Mja, en er zijn ook nog wel receivers beter dan arcam lijkt me... maargoed.

Ik had trouwens niet verwacht dat er zoveel verschil zou zitten tussen Yamaha en Marantz, zo verschrikkelijk veel schelen ze nou ook weer niet in prijs...

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
[...]

Maar daar betaal je dan ook duidelijk meer voor. verschil is er niet voor niets. Marantz is een zeer mooi merk voor HT.

Arcam is ook erg gaaf, maar ligt buiten mijn budget :X

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Reg. datum: 24 juni 2000

Heb net een filmpje 7.1 geluisterd met mn SR7400 toch erg leuk. Hij kan dus 5.1 DTS of 5.1 DD omzetten in 7.1. Moet zeggen voegt toch weer iets extra's toe. Plaatsing is ook erg goed.

En verschil in prijs is voor mij toch vrij behoor lijk hoor tussen de Yamaha 440 en de Marantz SR7400. De yammie 450 doet 270euro ofzo en de 7400 769euro. Maar je kunt emer korting krijgen op de SR7400 nu de 7500 eraan komt ;), vooral de zwarte versie die hebben ze echt over. Vandaar dat de mijne zwart is hehe.

quote:
Abaddon1 schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:53:
Heb net een filmpje 7.1 geluisterd met mn SR7400 toch erg leuk. Hij kan dus 5.1 DTS of 5.1 DD omzetten in 7.1. Moet zeggen voegt toch weer iets extra's toe. Plaatsing is ook erg goed.
Je hebt tegenwoordig dus ook 7 speakers staan?
quote:
En verschil in prijs is voor mij toch vrij behoor lijk hoor tussen de Yamaha 440 en de Marantz SR7400. De yammie 450 doet 270euro ofzo en de 7400 769euro. Maar je kunt emer korting krijgen op de SR7400 nu de 7500 eraan komt ;),
Mja, maar je zit nogsteeds bij de relatief goedkope receivers, je praat bij zowel Yamaha als Marantz nog niet over receivers van duizenden euro's ofzo
quote:
vooral de zwarte versie die hebben ze echt over. Vandaar dat de mijne zwart is hehe.
Ook voor het eerst, zou wel een mooie ontwikkeling zijn als zwarte apparatuur goedkoper werd dan de zilvere :+

Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
[...]

Ja ho, dont shoot :/
Yamaha vind ik goed, maar komop...
de Yamaha RX440 versus de Marantz SR7400..
nou, ik zou het wel weten hoor ;)
kijk maar op kieskeurig, het is gewoon een totaal andere prijsklasse

fun...anyone?

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: