"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicMaar eerst de specs:
- Philips 28PW6006 (70 cm BBTv)
- Yamaha Rx-v540RDS (Reciever)
- Xbox (DVD, DivX, MP3, enz. optisch op amp)
- 2x Eltax Concept 400 (Fronts)
- 2x Eltax Mirage 10i (Rears)
- 1x Eltax SW20 (Sub)
- Pc (coaxiaal op amp)
- Anti-kraak studentenkamer @ 11 bij 5 meter
De foto zijn helaas nogal gaar uitgevallen en dat komt niet doordat ik een slecht camera had (Nikon Coolpix 885) maar doordat ik oranje
De Foto's:
Voorkant vanaf rechts achter

De voorkant van de zitpositie:

Vanaf de rechter front

Ik ga proberen binnenkort nog een keer fatsoenlijke foto's te maken (als het licht is). Maar ik wilde het toch vast posten.
\_Specs_/ [b]
^^
[Knip-knap-kne]
Daarom heb ik de foto's dmv photoshop nog enigsinds proberen op te lappen maar het lijken nu wel jaren 70 foto's.
Jaja. Zou het niet aan je jaren-70 meubilair kunnen liggen?
Mosez wijzigde dit bericht 31-10-2004 02:10 (11%)
Mooi zitten? Barcelona chair!
...call for a Big Lebowski
quote:
Fijne amps zijn dat
Ik gebruik er zelf 2: eentje bridged voor m'n center en eentje voor de surrounds.
Ik ben, denk ik nu ook?
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn vader had een philips widescreen aangeschaft en het geluid was inderdaad ongelofelijk slecht, echt heeeeeel erg. dat ding is terug gegaan en vervangen door een sony. Deze klinkt wel goed (voor een tv iig). Ik heb zelf ook onlangs een Sony widescreen aangeschaft (ander type) en ook het geluid daarvan is goed. Philips needs to make things better!quote:Jag schreef op 29 oktober 2004 @ 15:47:
[...]
Geluid is idd bij veel tv's echt superberoerd. Lelijk plastic resonerend geluid, slechte spraakverstaanbaarheid en gewoon heel lelijk. Ik vind ook vaak het geluid van hele oude tv's beter.
Het valt jouw dus ook al op. Ik zie het laatste tijd vooral bij de nieuwe Philips tv's, kan er nog 10x dolby virtual surround op staan.Oude mono tv's klinken vaak veel prettiger!
dadj wijzigde dit bericht 31-10-2004 11:49 (8%)
XBOX 360 Gamertag P4 3.73GHz EE 1024FSB | 3Gb sd2-ddr | Ati x850 | Audigy II | Raid 0 RIP! Nu 3x 250Gb non raid | Wacom Intuos III A5 Wide - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Reg. datum: 17 december 2003
Wat een relaxte kamer man! waar studeer je alsk vragen magquote:ZiegoM schreef op 31 oktober 2004 @ 01:43:
Laat ik op dit late tijdstip op maar eens (voor de eerste keer) mijn studenten HT showen:
Maar eerst de specs:
- Philips 28PW6006 (70 cm BBTv)
- Yamaha Rx-v540RDS (Reciever)
- Xbox (DVD, DivX, MP3, enz. opticisch op amp)
- 2x Eltax Concept 400 (Fronts)
- 2x Eltax Mirage 10i (Rears)
- 1x Eltax SW20 (Sub)
- Pc (coaxiaal op amp)
- Anti-kraak studentenkamer @ 11 bij 5 meter
De foto zijn helaas nogal gaar uitgevallen en dat komt niet doordat ik een slecht camera had (Nikon Coolpix 885) maar doordat ik oranjegordijnen heb raakte deze cam helemaal van slag (super veel rood op de foto). Daarom heb ik de foto's dmv photoshop nog enigsinds proberen op te lappen maar het lijken nu wel jaren 70 foto's.
De Foto's:
Voorkant vanaf rechts achter
[afbeelding]
De voorkant van de zitpositie:
[afbeelding]
Vanaf de rechter front
[afbeelding]
Ik ga proberen binnenkort nog een keer fatsoenlijke foto's te maken (als het licht is). Maar ik wilde het toch vast posten.
[ help me (A) ]
quote:yash schreef op 31 oktober 2004 @ 12:25:
[...]
Wat een relaxte kamer man! waar studeer je alsk vragen magwant in zo kamer wil ik ook wel zitte
Ik studeer aan de universiteit van Nijmegen en ik woon in een oud hogeschool gebouw waar ik dus een soort vergaderkamer als kamer heb. Twee vrienden van mij die hier ook wonen hebben nog grotere kamers van 8 bij 11 (klaslokalen). Het is iig zwaar relaxed en heel goedkoop.
Mijn meubels zijn inderdaad niet fantatisch maar dat lijkt op de foto's nog veel erger. Die bank bijvoorbeeld heb ik gisteren bij ikea gehaald (van 199 voor 49 euro
edit: die stoel die naast de bank staat is inderdaad een autostoel en komt uit een VW Golf III
edit2:
Ik studeer bedrijfswetenschappen btw
ZiegoM wijzigde dit bericht 31-10-2004 13:55 (13%)
\_Specs_/ [b]
Nou, over het geluid van mijn tv heb ik eigenlijk niks te klagen... Goed, tis geen hifi... Maar toch, aardig geluidje hoor...quote:JT schreef op 31 oktober 2004 @ 11:48:
Erm, geluid dat van TV's goed is![]()
Ik heb trouwens een Philips en m'n ouders ook en die zijn niet slecht voor tv's.
www.carina-avensisclub.nl
quote:ZiegoM schreef op 31 oktober 2004 @ 12:40:
[...]
Ik studeer aan de universiteit van Nijmegen en ik woon in een oud hogeschool gebouw waar ik dus een soort vergaderkamer als kamer heb. Twee vrienden van mij die hier ook wonen hebben nog grotere kamers van 8 bij 11 (klaslokalen). Het is iig zwaar relaxed en heel goedkoop.
Mijn meubels zijn inderdaad niet fantatisch maar dat lijkt op de foto's nog veel erger. Die bank bijvoorbeeld heb ik gisteren bij ikea gehaald (van 199 voor 49 euro) en is IRL zwart.
edit: die stoel die naast de bank staat is inderdaad een autostoel en komt uit een VW Golf III
Lol dan zit je bij mij op de faculteit
Maar mooie setup
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Ach, tv geluid acht ik geschikt voor docu's, journaal enz. Dat kan elke tv wel. Alles wat meer nodig heeft gaat over mijn amp.quote:MikeyMan schreef op 31 oktober 2004 @ 13:14:
[...]
Nou, over het geluid van mijn tv heb ik eigenlijk niks te klagen... Goed, tis geen hifi... Maar toch, aardig geluidje hoor...
Hobo Hifi organiseert in Arnhem en Den Bosch een zogenaamde SuperSale op:
vrijdag 5 november (10:00-18:00),
zaterdag 6 november (9:00-17:00 uur) en
zondag 7 november (11:00-17:00 uur)
Dat houdt dus in dat de GEHELE magazijnvoorraad de deur uit gaat.
Dus niet alleen overjarige (show)modellen. De hele voorraad van de overgenomen Hifi Studio City in Enschede zal ook verkocht worden.
De volgende merken zullen er te koop zijn:
* Denon * NAD * Dali * Arcam * Bang & Olufsen * B&W * Dynaudio *
* Marantz * Elac * Loewe * Pioneer * Musical Fidelity * REL * KEF *
* Blueroom * Meridian * Rotel * Chario * Micromega * Project * Onkyo *
* Revel * Thiel * Linn * Monitor Audio * Audio Physic * Duson *
* Dual * Energy * Mirage * Sennheiser * Fujitsu * Sharp * Beyerdynamic *
* D-Boss * Tannoy * Quad * Acoustic Solutions * Roksan *
* Acoustic Research * Xanadu * Classé * Bow * Primare * Yamaha *
* Sign Audio * Densen * Siltech * Transrotor * NBS * Jadis *
Voor ieders (met geld, ik niet dus
Voor adressen en meer info zie www.hobo.nl
Nee, ik werk er niet en heb er ook geen belang bij.
Ik wil gewoon iedereen mee kunnen laten profiteren van zo`n actie, de hobby is tenslotte al duur genoeg.
Hey bedankt, ik ga vrijdagochtend wel even kijken wat er te scoren valt. Als het echt goedkoop / boeiend is neem ik misschien wel wat meequote:Trasos schreef op 31 oktober 2004 @ 15:26:
Voor degene die op dit moment zitten te denken aan een uitbreiding van hun home-cinema of Hi-Fi set:
Hobo Hifi organiseert in Arnhem en Den Bosch een zogenaamde SuperSale op:
vrijdag 5 november (10:00-18:00),
zaterdag 6 november (9:00-17:00 uur) en
zondag 7 november (11:00-17:00 uur)
Dat houdt dus in dat de GEHELE magazijnvoorraad de deur uit gaat.
Dus niet alleen overjarige (show)modellen. De hele voorraad van de overgenomen Hifi Studio City in Enschede zal ook verkocht worden.
De volgende merken zullen er te koop zijn:
* Denon * NAD * Dali * Arcam * Bang & Olufsen * B&W * Dynaudio *
* Marantz * Elac * Loewe * Pioneer * Musical Fidelity * REL * KEF *
* Blueroom * Meridian * Rotel * Chario * Micromega * Project * Onkyo *
* Revel * Thiel * Linn * Monitor Audio * Audio Physic * Duson *
* Dual * Energy * Mirage * Sennheiser * Fujitsu * Sharp * Beyerdynamic *
* D-Boss * Tannoy * Quad * Acoustic Solutions * Roksan *
* Acoustic Research * Xanadu * Classé * Bow * Primare * Yamaha *
* Sign Audio * Densen * Siltech * Transrotor * NBS * Jadis *
Voor ieders (met geld, ik niet dus) wat wils dus.
Voor adressen en meer info zie www.hobo.nl
Nee, ik werk er niet en heb er ook geen belang bij.
Ik wil gewoon iedereen mee kunnen laten profiteren van zo`n actie, de hobby is tenslotte al duur genoeg.
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
nieuw bijgekomen: de sennheiser koptelefoon, een pioneer dvd speler en eindelijk gordijnen.
in totaal:
tv: sony KV-32FX68
receiver: Marantz SR5400
centre: Dali C 1000
fronts: Dali 5005
rears: Dali R 1000 C
dvd speler: pioneer DV 575A
koptelefoon: sennheiser HD595
fotows:

sennheiser HD595 koptelefoon:
zoals je van sennheiser gewend bent is het een loepzuiver geluid. iets directer en "naar voren"geluid als mijn oude HD560.
het "Eargonomic acoustic refinement" (E.A.R.) design (gekantelde klankkast) valt wat tegen want hij is zeker niet "dieper" dan mijn oude senn. een luidsprekers in huiskamer geluid kan je helemaal wel vergeten.
verders niks op aan te merken, hijs nog aan et inspelen.

beetje donkere foto: sokken in de speakers tegen de nare bas geluiden. basedrums doen nu THUDD___ ipv THUDDDDMMMBB
geen zorgen, ze zijn gewassen.

een pioneer 575 dvd speler:
ik had liever een marantz gehad maar ik wou beslist divx af kunnen spelen. daarnaast speelt deze sacd en audio dvd af.
kwaliteit is goed denk ik. geluid is merkbaar beter dan mijn vorige samsung.
divx is soms bijna niet te onderscheiden van dvd.

een plant.

achterkant. met 2 echte orginele Macke schilderijen.

zijkant. nieuw zijn de gordijnen.

setje met gordijnen. ben nu ook gelijk probleem kwijt dat ze al et spul kunnen zien.

totaal overzicht hoe ik het nu heb staan.
vooral de plaatsing van de speakers is cruciaal voor een breed en "kloppend" geluidsbeeld.
ik heb hier menig avondje "luidsprekerschuiven" in zitten en zelf nu denk ik dat ze nog beter kunnen klinken.
(ze stonden trouwens redelijk goed totdat die verdwaalde gordijnen er moesten komen
als ik in dit topic sommige luidspreker opstellingen zo bekijk kun je er rustig vanuit gaan dat daar amper stereo geluid uit komt laat staan hifi geluid.
vooral bij de wat duurdere luidsprekers is et doodzonde.
zitten jullie ook zo een hele avond te schuiven of luisteren jullie naar de muziek
graag op en aanmerkingen.
MUSTIS wijzigde dit bericht 31-10-2004 15:50 (8%)
Reg. datum: 29 oktober 2004

loW wijzigde dit bericht 31-10-2004 15:59 (10%)
quote:MUSTIS schreef op 31 oktober 2004 @ 15:42:
even een update van me bescheiden systeem. duurde ff omdat me camera half om half aan braak is.
nieuw bijgekomen: de sennheiser koptelefoon, een pioneer dvd speler en eindelijk gordijnen.
in totaal:
tv: sony KV-32FX68
receiver: Marantz SR5400
centre: Dali C 1000
fronts: Dali 5005
rears: Dali R 1000 C
dvd speler: pioneer DV 575A
koptelefoon: sennheiser HD595
Ik heb zelf vrijwel dezelfde setup staan.
Centre en Rears zijn hetzelfde, alleen heb ik de 6006 fronts. en een Yamaha V540 als reciever (word nog wel es vervangen),maar in iedergeval is deze set al een super vooruitgang tegenover mijn oude set, dat was echt bagger. (in vergelijking tot wat ik nu heb)
Ik heb overgins een maand mogen wachten op mijn DV 575 van pioneer, aangezien ik hem perse in het zwart wilde en die niet meer op voorraad was (en dat kreng met de boot van japan af moest komen
Mooooh
Reg. datum: 27 oktober 2000
quote:MUSTIS schreef op 31 oktober 2004 @ 15:42:
[afbeelding]
een pioneer 575 dvd speler:
ik had liever een marantz gehad maar ik wou beslist divx af kunnen spelen. daarnaast speelt deze sacd en audio dvd af.
kwaliteit is goed denk ik. geluid is merkbaar beter dan mijn vorige samsung.
divx is soms bijna niet te onderscheiden van dvd.
Waarom willen mensen perse DivX afspelen op een hoogwaardige HT set?? Ik snap dat niet echt. Een DivX is nooit zo mooi van beeldkwaliteit als een 'originele' DVD.
Persoonlijk had ik Marantz gekozen.
p.s. wat voor Samsung speler had je hiervoor?
quote:BonBon schreef op 31 oktober 2004 @ 16:27:
[...]
Waarom willen mensen perse DivX afspelen op een hoogwaardige HT set?? Ik snap dat niet echt. Een DivX is nooit zo mooi van beeldkwaliteit als een 'originele' DVD.
Persoonlijk had ik Marantz gekozen.
p.s. wat voor Samsung speler had je hiervoor?
Een fatsoenlijk geëncodeerde divx is heel goed te pruimen, soms is het verschil maar amper te merken. Met name wanneer er gewoon AC3 geluid bij zit
Persoonlijk ben ik weer niet zo kapot van Marantz dvd-spelers. We hebben er beneden ook één staan en vrienden van ons ook. Ik vind het beeld niet echt superdeluxe, wat ik tot nu toe heb gezien. magoed, de keuze tussen een divxspeler en de marantz wint de maratz weer wel
neographikal wijzigde dit bericht 31-10-2004 16:33 (7%)
Fotograaf nodig?
quote:BonBon schreef op 31 oktober 2004 @ 16:27:
[...]
Als je veel geld uitgegeven hebt aan een hoogwaardige HT set heb je misschien geen geld meer voor DVD's?
Ik snap ook dat DVD's betere beeldkwaliteit hebben, ik kijk ook het meeste dvd's, maar ik kijk óók weleens DivX... een speler met DivX support lijkt me iig geen overbodige luxe
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
* neographikal heeft 10m svideo kabel onder z'n vloerbedekking van pc naar tv liggen. Probleem opgelost: Super dvdspeler en toch lekker divx'en kijkenquote:XanderH schreef op 31 oktober 2004 @ 16:32:
[...]
Als je veel geld uitgegeven hebt aan een hoogwaardige HT set heb je misschien geen geld meer voor DVD's?
Ik snap ook dat DVD's betere beeldkwaliteit hebben, ik kijk ook het meeste dvd's, maar ik kijk óók weleens DivX... een speler met DivX support lijkt me iig geen overbodige luxe
Fotograaf nodig?
Nou die Pioneer DVD-speler die MUSTIS gebruikt is ook zeker wel een hoogwaardige DVD speler te noemen hoor!quote:neographikal schreef op 31 oktober 2004 @ 16:34:
[...]
* neographikal heeft 10m svideo kabel onder z'n vloerbedekking van pc naar tv liggen. Probleem opgelost: Super dvdspeler en toch lekker divx'en kijken
fun...anyone?
Het is niet optimaal, maar ze zitten nu achter je.quote:Wc_eend schreef op 31 oktober 2004 @ 15:57:
Ik vind deze zeer slcht staan. Ik snap ook wel dat je niet meer ruimte heb, maar zo schiet je er ook niks mee op. Deze boxen moeten achter je bank
Back-surround speakers die naast je bank (want rechts of links van de bank is ernaast) is nou niet echt de bedoeling he, daar heb je de gewone surround speakers voor.quote:(of links en rechts van de bank, maar niet NAAST de bank)
Of je past je volume aan van je speakers. Dat kan op tegenwoordige receivers...quote:staan en dan niet een halve meter maar even wat meer. Zo hoor je de front speakers helemaal niet goed.
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.