Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Archos Gmini400 topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 december 2002

Archos Gmini 400
http://www.archos.com/img/gmini400/pocket_audio1.gif

Een geweldige muziek, game en film machine:
Mp3 en wma afspelen, 20gb, video afspelen op ingebouwd scherm en op een TV.
Herkend als extrene hardeschijf. Foto's bekijken, spelletjes doen. Dit alles voor een prijs van ¤320, zelfs goedkoper dan een ipod :9~
PICS:

http://www.archos.com/img/gmini400/pocket_audio3.gifhttp://www.archos.com/img/gmini400/gmini400_os2.gifhttp://www.archos.com/img/gmini400/store_view_photos2.gif
http://www.archos.com/img/gmini400/transfer_photos2.gifhttp://www.archos.com/img/gmini400/organize_files2.gif
http://www.archos.com/img/gmini400/head_3.gifhttp://www.archos.com/img/gmini400/head_2.gif
http://www.archos.com/img/gmini400/pocket_games2.gif

Pics van de gmini in het echt en vergeleken met andere mp3 spelers: HIER
SPECS:

Capacity: 20GB 1.8" Hard Disk - Store up to 300 hours of music, 200,000 photos or 80 hours of MPEG-4 videos*.
Interfaces: USB 2.0 high-speed, compatible USB 1.1, PC & Mac . Built-in CompactFlash™ Type I slot to accept CompactFlash™ memory cards or optional 4-in-1 CF adapter.
Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (Including copy protected files with Microsoft PD DRM), WAV (PCM & ADPCM).
Music recording: Stereo sound in WAV (PCM & ADPCM) format.
Game engine: Mophun game engine - Playback on TV.
Photo viewer: JPEG (except progressives) or BMP - Download JPEG images through CompactFlash slot.
Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, up to 640x400 @ 30 f/s, AVI file format. Reads XviD and DivX®** 4.0 & 5.0. Play Music Video in MPEG-4.
Display: 2.2" LCD 220x176 pixels, 262 000 colours and TV output.
AV connections: Stereo analog Line In (via adapter included). Composite Video/ Earphone / Analog Line Out jack, SCART for European version. Built-in microphone.
Battery life: Up to 10 hours for music or 5 hours for video on built-in LCD.
Scalability: Download firmware updates from www.archos.com
Power source: Internal: Rechargeable Li-Ion Batteries. External: AC charger/adaptor.
Dimensions: Approx. 10.6 x 6 x 1.7 cm (4.2" x 2.4" x 0.7").
Weight: 160 g (5.64 oz).

LINKS:

Website Fabrikant: Hier
Pricewatch van de speler: Hier
laagste prijs op moment van schrijven: ongeveer 314 euro(!)
FIRMWARE:

op dit moment de nieuwste versie:
1.200
Laatste versie te downloaden op:
http://www.archos.com/download/firmware.html
overige

Design by: Nanax, comments op inhoud naar lazyed

lazyed wijzigde dit bericht 04-01-2005 23:08 (88%)

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
lazyed schreef op 25 september 2004 @ 20:40:
Hier een nieuw topic over de nieuwe Archos gmini 400 portable audio/video speler gebaseerd op een 20 Gb harde schijf.

Wat ik wel weten:

- hoe delete je audiobestanden? tijdens het spelen? moet de speler eerst stop gezet worden, naar de file browser en deleten? kan je het betrefende audiobestand bookmarken om deze later via de windhoos verkenner terug te vinden en te deleten?

- is er een buiten de orginele adapters van Archos ook adapate die van MMC naar CF adaptert?

- als je de player uitschakeld dmv de uitknop en weer aanschakeld speelt deze weer verder? hoe goed is de autoresume? of moet je het laatst gespeelde audiobestand bookmarken voor dat je de speler uitschakeld om te autoresumen?

- werkt de autoresume ook als je de caradapter (voeding) onderbreekt? erg handig voor in de auto, contact eraf, speler uit, contact er weer op, speler weer aan.

enz enz

Graag ook alle plus en minpunten, klachten, complimenten wat je ook maar kwijt wil.

antwoord op je vragen kan ik niet geven, omdat ik de speler nog niet heb.
een paar minpunten:

- er zit geen hoesje bij, en er is ook geen hoesje speciaal voor de Gmini 400
- je moet vrijwel alle video eerst converteren voordat je het kunt afspelen
- de bijgeleverde oordopjes zijn matig
- batterij is matig

verder vind ik het een fantastisch ding, en ik kan niet wachten tot ik em binnen krijg :9~

Reg. datum: 04 mei 2004

Er zit toch niet zo`n groot verschil tussen de av400 en de gemini hoezo ben jij dan voor de gemini gegaan ik vind het wel een vet dingetje, k kan ook nie w8en totdat ik me av400 binne krijg

quote:
Twistertwisted schreef op 26 september 2004 @ 14:27:
Er zit toch niet zo`n groot verschil tussen de av400 en de gemini hoezo ben jij dan voor de gemini gegaan ik vind het wel een vet dingetje, k kan ook nie w8en totdat ik me av400 binne krijg

de av400 is mij te groot
en de gmini is dan ook iets minder duur

Ik ben voor de Gmini gegaan omdat ik niet de behoefte heb om iets op te nemen, en de AV is idd wat groot (en duur)

super ding, 2 dagen in bezit, volgegooid met muziek en foto's. geen klachten.

ben nu bezig met video. video's (avi) moeten wel omgezet worden voordat je ze kan afspelen op de gmini 400.

wie heeft er al een beetje ervaring met wat de juiste settings zijn om je video op de gmini 400 af te spelen? (voorkeur is om de video's via de gmini 400 af te spelen op je TV en ook draaibaar zijn op de lcd van de gmini 400) ? de uiteindelijke avi moet dan uiteraard geen 10 Gb worden.

de bijgeleverde MPG4 translater (ism VirtualDub) werkt erg beperkt. ben nu aan het testen direct met VirtualDub.

Reg. datum: 24 januari 2004

Klopt het dat Dixons is gestopt met de verkoopt van Archos producten omdat er ontzettend veel defecten waren ? ik heb naar 1 dixons winkel gebeld.

Het schijnt dat er veel problemen waren met de vorige Gmini's van Archos. Maar met deze zijn ze op de goede weg :)

Ook schijnt het dat er veel problemen zijn met de harde schijf van de AV 400 serie...

Ach ja, Fransen... je kunt er niet op aan...

quote:
tweakersss schreef op 02 oktober 2004 @ 14:52:
Klopt het dat Dixons is gestopt met de verkoopt van Archos producten omdat er ontzettend veel defecten waren ? ik heb naar 1 dixons winkel gebeld.
dit ik heb ik ook al gehoord bij een dixons

@Lazyed

waar heb je hem gekocht? alleen de dure winkels hebben hem op voorraad, maar daar heb ik niet veel zin in, als ik em ergens anders 70 euro goedkoper kan krijgen...
misschien dat jij em ergens voor een leuke prijs weg hebt kunnen halen? :)

Ik heb em inmiddels, heeft iemand enig idee hoe je video goed kunt converten? met dat programma van Archos loopt de audio niet synchroon :(

Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
_RoD_ schreef op 14 oktober 2004 @ 16:46:
Ik heb em inmiddels, heeft iemand enig idee hoe je video goed kunt converten? met dat programma van Archos loopt de audio niet synchroon :(
Ik heb zelf een av420 maar het werkt voor alle archos video spelers hetzelfde. Gewoon met virtualdub de file openen en zowel de audio als video laten bewerken. Audio moet in mp3 CBR staan want VBR loopt dus niet synchroon.

hartstikke bedankt! :D het is gelukt

quote:
_RoD_ schreef op 04 oktober 2004 @ 16:53:
@Lazyed

waar heb je hem gekocht? alleen de dure winkels hebben hem op voorraad, maar daar heb ik niet veel zin in, als ik em ergens anders 70 euro goedkoper kan krijgen...
misschien dat jij em ergens voor een leuke prijs weg hebt kunnen halen? :)

ik heb m besteld bij www.mmport.nl
2 dagen levertijd

ik ben al enige tijd opzoek naar een mooie mp3 speler (met video) me pa heeft de Cowon M3, en is er erg tevreden over behalve dat je dus dat als je een bepaalde cd horen die ergens in het midden van de harde schijf staat dan kan je dat wel vergeten dan moet ik vooruit scrollen tot je er bent.

Nu is mijn vraag dus of de Gmini de 399 euro's waard is en of je dus gewoon ten alle tijden gemakkelijk een song kunt kiezen ?!

Ten slotte. je hebt de Gmini nu een tijdje, hoe gemakkelijk is het om video van de computer op de Gmini te krijgen ?! En hoe kan je bijv een .mov/.avi bestand op de Gmini400 krijgen ?!

alvast bedankt !

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

quote:
TdV schreef op 14 oktober 2004 @ 16:54:
[...]

Ik heb zelf een av420 maar het werkt voor alle archos video spelers hetzelfde. Gewoon met virtualdub de file openen en zowel de audio als video laten bewerken. Audio moet in mp3 CBR staan want VBR loopt dus niet synchroon.
is het mogelijk om ook .mov etc files te converteren mbv de software die bij de Gmini400/AV420 geleverd wordt? Niet alles op internet is in het .Avi formaat. Diverse footage van games etc zijn gemaakt met Quicktime (.mov) Dus dat wou ik graag even weten ?! :*)

Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
cypress3d schreef op 19 oktober 2004 @ 01:10:
[...]
is het mogelijk om ook .mov etc files te converteren mbv de software die bij de Gmini400/AV420 geleverd wordt? Niet alles op internet is in het .Avi formaat. Diverse footage van games etc zijn gemaakt met Quicktime (.mov) Dus dat wou ik graag even weten ?! :*)
Waarschijnlijk wel (geen garanties want geen ervaring) mits je de goede codec's geïnstalleerd hebt, je hebt dan virtualdub nodig.

quote:
cypress3d schreef op 18 oktober 2004 @ 21:44:
ik ben al enige tijd opzoek naar een mooie mp3 speler (met video) me pa heeft de Cowon M3, en is er erg tevreden over behalve dat je dus dat als je een bepaalde cd horen die ergens in het midden van de harde schijf staat dan kan je dat wel vergeten dan moet ik vooruit scrollen tot je er bent.

Nu is mijn vraag dus of de Gmini de 399 euro's waard is en of je dus gewoon ten alle tijden gemakkelijk een song kunt kiezen ?!

Ten slotte. je hebt de Gmini nu een tijdje, hoe gemakkelijk is het om video van de computer op de Gmini te krijgen ?! En hoe kan je bijv een .mov/.avi bestand op de Gmini400 krijgen ?!

alvast bedankt !

Hij is zeker de 313,59 euro waard die ik er voor betaald heb :)
De Gmini heeft een ARClibrary, waardoor je heel snel kunt zoeken op titel, album, artiest, genre, enz.

Video erop zetten is een fluitje van een cent, dat ie het ook afspeelt is een ander verhaal... je moet alles converteren naar mpeg4 formaat, en als je dat op de beste kwaliteit wil, dan gaat dat wel ff duren :(
Magoed, dit converteren is opzich niet moeilijk als je ff weet hoe het moet.

Ik ben er iig ontzettend tevreden mee, harstikke goed geluid, kwaliteit van de video is goed, erg makkelijk te bedienen (ondanks dat op sommige sites staat dat dat niet zo is) en je hebt errug veel features :)

Reg. datum: 25 april 2001

Heb em afgelopen week uit Amerika meegenomen, omgerekend 305 euro!!
Vooral gekocht als mp3speler, draagbare harde schijf en fotobackup (imagetank)

Wat een apparaatje:
-Prima formaat, voelt 'goed'; metaal, stevig. Bediening is even aanleren, maar na een dag gebruik geen enkel probleem.
-De browser voor het kopieren, verplaatsen en verwijderen van bestanden werkt prima met 'explorer' programma op de speler.
-CF card erin en bestanden kunnen meteen worden gekopieerd naar een (zelfgemaakte) map op de HD.
-Mp3 speler functie's zijn prima. on the fly playlists maken (terwijl muziek speelt). Id3 tags worden meteen herkend. Geluidskwaliteit en instellingen zijn goed.
-Resume functie (voor video en mp3)
-De video functies hebben me echt verbaasd.
Voor de grap een gedownloade Xvid film erop gezet, en hij speelde hem gewoon af, zonder hapering en problemen. en dan het mooiste, de TV-out functie werkt perfect, de film zag er op tv net zo goed uit als wanneer ik hem via mn pc op tv zou afspelen!! Nu werkt dit alleen met CBR mp3 en niet alle Xvid/divx codecs werken (een andere film moets eerst opnieuw gecodeerd worden), maar tot 640x480, 25 fps en goed gecodeerd werk het perfect. Film is zelfs op schermpje aardig te bekijken, maar ik denk dat die ik die optie, op mischien wat korte tv afleveringen na en om te patsen :P, niet zoveel zal gebruiken.
-Foto viewer werkt goed, 1, 4 of 9 fotos tegelijk. laden van een 4 Mp foto gaat snel.
Foto's op tv werkt goed (speciale progressive ipv interlaced image display functie, zorgt voor weinig flikkering)
-De spelletjes heb ik pas even gespeeld en zijn nogal van het 386 niveau, maar mischien dat er in de toekomst betere dingen komen.

Minpuntjes die ik totnutoe heb:
-Geen draag/bescherm hoesje meegeleverd, waar te koop?
-bij intensief HD en schermgebruik (bijv. kopieren van data van pc naar speler zonder adapter) gaat de batterij snel op, bij normaal gebruik valt het me nog mee, maar het is niet super, heb verder nog niet echt getest
-De afstandbediening moet je los kopen (30-50- euro, moet ik nog doen) maar dan heb je wel meteen radio erbij en opnemen van radio. Afstandbediening is eigelijk wel een vereiste, vooral als je hem als mp3 speler gebruikt. Gmini veilig in je zak en afstandbed in de hand, dit zal ook batterijduur schelen, nu moet iedere keer het kleurenscherm aan als je nummers wil skippen of volume wil aanpassen.
-Voor de bediening heb je eigelijk altijd 2 handen nodig, maar met afstandbediening natuurlijk niet meer.

Na een aantal dagen gebruik is mijn indruk over de Gmini400 alleen maar beter geworden, de video functies (die me eigelijk het minste interesseerde) zijn indrukwekkend, en gebruik als divx/xvid player ipv de pc is echt een optie. Hij doet prima de dingen waarvoor ik hem gekocht heb. Alleen nog een afstandbediening, draagtasje en een goede batterijtest.

JelleMan wijzigde dit bericht 19-10-2004 14:59 (10%)

Jelleman... aangezien jij de Gmini400 al hebt, hier enkele vragen.

Er is een proggie dat heet PocketDivXEncoder wat het mogelijk maakt om praktischa alle soorten (.mov) en andere extensies te encoden rechtstreeks geschikt om naar de AV420 te kopieren.

Je hoeft dus haast niets te doen daarvoor.
Nu mijn vraag is dat ook mogelijk met de Gmini400? Het beeldscherm is kleiner van de Gmini400 en daarom misschien niet geschikt voor die encoder?

Ik hoop dat je hier antwoord op hebt. Ik download vaak (.mov) files en die zou ik graag willen afspelen op de Gmini400. Ik ben geen ervarende ripper dus weet niet zoveel over encoderen. Dus ik zou het wel graag zo simpel mogelijk willen houden.

weet je hier iets over?

alvast bedankt

Ik denk dat dit wel mogelijk is,
De Gmini400 speelt volgens mij alle formaten divx 4, 5 en Xvid (max resolutie 640 x 480, 25 fps) af alleen moet je met coderen rekening houden dat je met CBR mp3 (niet VBR) codeerd. Totnutoe heb ik verschillende films en trailers (xvid en divx) goed kunnen afspelen, alleen bij de films met vbr mp3 loopt het geluid niet gelijk met het beeld.

Dus als je van een .mov file een met divx (5.1 codec ofzo) gehercodeerde file maakt met CBR mp3 moet hij hem prima af kunnen spelen.

Ik zal een op zoek gaan naar PocketDivXEncoder, het klinkt interressant. Kan ik meteen even testen.
Heb je een link?

De groote van het beeldscherm van de Gmini maakt volgens mij niets uit. Ik heb hem op tv aangesloten en de films en trailers worden dan op volledige resolutie weergegeven terwijl ze op het scherm ook prima te zien zijn.

http://download.ppccool.com/PocketDivXEncoder_0.3.50.exe

perfect proggie! Ik heb net wat tests gedaan op 640x480 @ 25fps het maximale dat de gmini400 moet kunnen, geluid zit erbij en denk dat het wel goed zit. kan jij dit oook even testen? ik wil misschien vandaag de gmini400 nog kopen bij mediamarkt voor 399. :9

Kan nu geen programma's installeren of downloaden, zit op mn werk. Als je een stukje (20 sec ofzo) film op web kan zetten zodat ik t kan downloaden en testen op mn gmini, dan weet je meteen of t werkt.

Ik heb op vakantie ook met een gmini 400 mogen spelen, maar het viel me op dat de kwaliteit van de afgebeelde foto's gewoon slecht was. Erg korrelig en hoekig.
Ik heb de zelfde foto's naar mijn tank gekopieerd en op de pc thuis bekeken en daar zagen ze er gewoon goed uit.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/hadden?

If it is alive it can be killed

filmpje van oorsprong in .mov formaat, maar mbv PocketDivXEncoder omgezet naar .avi

http://s4.yousendit.com/d...49175C00CEE87DEB94D6FB78C

bovenstaande link daar kan je em downloaden

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: