[Quicknet] ervaringen?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.934 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
Na wat zoeken in met de search kwamen er alleen oude topics boven drijven. Ik ben van plan zelf over te stappen op ADSL en zie dat quicknet erg scherp geprijst is. Een klein overzicht van de pakketen:
Small
ADSL Small: Het éénpersoons startpakket
Downstream snelheid 256 kbps
Upstream snelheid 256 kbps
Kosten per maand € 19,-
Eerste 3 maanden € 9,50
E-mailadressen 1
Opslagruimte per e-mailadres 5 MB
Homepageruimte Geen
Advies max. aantal PC's 1
Medium
ADSL Medium: Het makkelijke surfpakket.
Downstream snelheid 512 kbps
Upstream snelheid 256 kbps
Kosten per maand € 21,-
Eerste 3 maanden € 10,50
E-mailadressen 3
Opslagruimte per e-mailadres 10 MB
Homepageruimte 25 MB
Advies max. aantal PC's 2
Large
ADSL Large: Het voordelige gezinspakket.
Downstream snelheid 1024 kbps
Upstream snelheid 512 kbps
Kosten per maand € 26,-
Eerste 3 maanden € 13,-
E-mailadressen 4
Opslagruimte per e-mailadres 15 MB
Homepageruimte 30 MB
Advies max. aantal PC's 4
Extra Large
ADSL Extra Large: Het standaard downloadpakket.
Downstream snelheid 2048 kbps
Upstream snelheid 1024 kbps
Kosten per maand € 45,-
Eerste 3 maanden € 22,50
E-mailadressen 5
Opslagruimte per e-mailadres 20 MB
Homepageruimte 35 MB
Advies max. aantal PC's 5
Extra large
ADSL Extra Extra Large: Het ultrasnelle toppakket.
Downstream snelheid 2048-8192 kbps
Upstream snelheid 1024 kbps
Kosten per maand € 55,-
Eerste 3 maanden € 27,50
E-mailadressen 8
Opslagruimte per e-mailadres 20 MB
Homepageruimte 40 MB
Advies max. aantal PC's 5
Vooral het Extra Extra Large spreekt mij aan, de eerste maanden 27,50 en tot 1 oktober is het installatie pakket gratis. In dit starterspakket zit het volgende:
1 DSL modem
Normale (analoge) telefoonlijn: CopperJet 810 USB en ethernet
ISDN (digitale) telefoonlijn: CopperJet 811 USB en ethernet
Nb: Het modem blijft eigendom van QuickNet. Voor het modem is geen borg vereist!
Voeding
Zwarte USB kabel
Rode Ethernet kabel
LEA splitter om telefoon- en dataverkeer te scheiden
Wandcontactdoos met RJ11 uitgang
Telefoon stekker met RJ11 uitgang
2 zwarte RJ11-RJ11 kabels
2 witte mini RJ11-RJ11 kabels
Installatie handleiding
Easy-install CD
Brief met verwachte activeringsdatum van uw QuickNet ADSL-verbinding.
Brief met het telefoonnummer van het bedrijf dat de installaties uitvoert ( Indien u er niet in slaagt om het pakket zelf te installeren).
Een data limiet is er niet, ze houden zich aan een Acceptable Use Policy. Meer informatie is te vinden op hun website: http://www.quicknet.nl

Hopelijk kunnen mensen die al gebruik maken van Quicknet (vooral mensen met Xtra Xtra Large pakket) hun ervaringen mededelen, want volgens mij is er nog geen topic voor quicknet. Anders baal ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is Demon niet veel duurder van BBned.
Wij hebben het hier al bijna een jaar, nooit problemen mee gehad. En de snelheid is heerlijk :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Demon is per maand 65, en Quicknet is 55, tsja ben toch een Nederlander he, haha :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Toen ik vroeger bij quicknet zat, nu multikabel geworden heb ik eigenlijk altijd een goede verbinding gehad.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je woont, het aantal mensen dat op die locatie ook adsl heeft en je afstand tot de centrale.
Maar iig de prijs is niet mis.... Ik betaal nu 69€ voor 5mbit/1mbit kabel (ik kan hier geen adsl krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ik zit op 800meter van de centrale, in de buurt zijn weinig mensen die echt flink downloaden kortom ik zou er veel uit kunnen halen. De prijs spreekt mij erg aan, vergeleken met wat andere. Voor de snelheid hoef ik het waarschijnlijk niet te laten, zou nog graag wat ervaringen zien, of opmerkingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Bjk schreef op 21 september 2004 @ 18:49:
Ik zit op 800meter van de centrale, in de buurt zijn weinig mensen die echt flink downloaden kortom ik zou er veel uit kunnen halen. De prijs spreekt mij erg aan, vergeleken met wat andere. Voor de snelheid hoef ik het waarschijnlijk niet te laten, zou nog graag wat ervaringen zien, of opmerkingen :).
Bijna dezelfde nick maar okee.

Heeft met ADSL niet zo zeer te maken met hoveel mensen ADSL hebben in jou straat of op jou centrale. De verbindingen vanaf de centrale naar een aggregatie punt voor verdere distributie is de bottleneck niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Thx voor uitleg, je zult zelf wel geen quicknet hebben anders had ik je persoonlijke ervaring vast gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bjk schreef op 21 september 2004 @ 19:00:
Thx voor uitleg, je zult zelf wel geen quicknet hebben anders had ik je persoonlijke ervaring vast gelezen :)
Klopt, Cistron verbinding.

• Bjk
Subtiele kick
Niemand ervaringen?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

tja je zou haast zeggen dat er niemand is met quicknet hiero :)

ben ook wel benieuwd...

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ow jah hoor.

* M.I.G. heeft quicknet

Ik heb die XL pakket. Redelijk tevreden mee.

Let wel, ze hebben onlangs een nieuwsbrief gestuurd dat er naast de FUP wel een quota wordt gezet op de nieuwsgroepen. En daarna moet je gaan betalen. Dus als je nieuwsgroepen gaat gebruiken is het handig om te weten hoeveel verkeer ze toelaten.

• Apie!

Apie!

eeeeh ik neem aan dat dat alleen voor hun eigen newsserver geldt?

en hoeveel down- en upload je gemiddeld en doen ze moeilijk?

[ Voor 34% gewijzigd door Apie! op 23-09-2004 13:48 ]

Blown past falling sands

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Kan het niet even zo terug vinden. Laatst mijn emailbox geleegd, maar als ik thuis ben zal ik nog eens gaan kijken.

Maar was iets van 20 GIG t/m 50 GIG per maand. Maar dat was afhankelijk van het soort abonnement.

Tja, ik zou zeggen dat een betaalserver daar buiten valt.....hoop ik...

Ze hebben wel onlangs die servers geupdated en ze hebben veel compleet.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb nu al 2 maanden Quicknet Medium en ik vinnet geweldig.
Geen datalimiet, altijd snelst mogelijke verbinding snelheid en het kost zeer weinig!

IK vind het een aanrader.

• Apie!

Apie!

20 tot 50 gieg per maand vind ik nog meevallen voor een 8Mbit verbinding :) Sinds ik de downloadable tv-series uit de VS heb ontdekt zijn m'n aantal download behoorlijk gestegen. Ik zit nu op 54GB voor deze maand op een 2Mbit lijn

Blown past falling sands

• Bjk
Valt het uberhaupt te controleren als jij 50 gig trekt vanuit een andere newsserver dan?
Dat ze na kunnen gaan dat jij van hun nieuws server zoveel trekt kan ik me voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Nou die 50 gig trek ik niet van een newsserver af, maar dat is m'n download in het algemeen (bittorrent \o/). Het gaat me dus ook meer om wat ze "fair use" vinden bij quicknet en of daar ervaringen mee zijn.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

* XiN-eViL heeft ook quicknet adsl
Nou ja, me vader. Hij heeft wel het meest cheape abbo. Ik ben er zeer tevreden over. Niet veel storingen oid. Van de AUP weet ik niet zo veel, aangezien 256 down nu niet echt een leech-verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ik ga vandaag Quicknet aanvragen en zal jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelingen. Zelf neem ik het xtra xtra large pakket. Iemand nog ervaringen met hun nieuwsgroepen, kwa volledigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
Tja ik ben wel nieuwsgierig, is er nog nieuws over dit? Ik ben zelf wel geinteresseerd, ik vraag me alleen af hoelang t zal duren voordat m'n Planet abbo omgezet zou worden in t Quicknet abo'tje "zonder datumlemiet" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14
Ik heb sinds een kleine maand het XXL-abonnement van Quicknet en ben er tevreden mee. Ik zit volgens de postcodecheck ong. 700 meter van de centrale en haal een constante verbinding van ong. 6,5 mbit download en 800 kbit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
TweakersOnly schreef op 05 oktober 2004 @ 10:54:
Ik heb sinds een kleine maand het XXL-abonnement van Quicknet en ben er tevreden mee. Ik zit volgens de postcodecheck ong. 700 meter van de centrale en haal een constante verbinding van ong. 6,5 mbit download en 800 kbit upload.
Kun je ook iets vertellen over de nieuwsgroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kan eind deze maand eindelijk een nieuwe provider kiezen :+

Mhh ik ben ook wel nieuwsgierig naar de kwaliteit van de newsgroepen bij quicknet, de abbo's zien er wel ok uit ! :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Laatst online: 21-09 10:41
de nieuwsgroepen zijn erg verbeterd de afgelopen tijd. Vrijwel alles compleet uit de drukkere groepen. (maand geleden was dit niet zo best)

Dat met die limieten is wel beetje eng, je moet gaan aanmelden bij de nieuwsserver, zo kunnen ze je dataverkeer meten. Maar volgens mij is dit per account, dus kun je met (uiteraard met toestemming) de hoofdlogin van een goede kennis toch meer downloaden.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nou wat ik begrepen heb van de nieuwsgroepen is dat de server (momenteel) helemaal niet zo best is. Het is wel een tijdje redelijk geweest. Daarom doen ze nu limieten op hun newsserver. om de ergste leechers (200+ GB) weg te jagen om zodoende de snelheid een beetje acceptabel te krijgen.

Ik hoop voor ze dat het hun lukt, maar vergeet niet, een newsserver blijft een extra dienst van een ISP, en geen core-business. Daarvoor kan je beter bij een payserver terecht.

* Gunner is Quicknetter/Multikabel (kabel-internet in NH) met een payserver :7

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjk schreef op 23 september 2004 @ 12:46:
Subtiele kick
Niemand ervaringen?
Ik heb bij mijn vriendin ADSL geregeld, en toevallig via Quicknet. Ze hebben erg snel aangeloten (binnen 3 weken) en het modem was zelfs nog eerder aanwezig (Allied data 810).

Wel de helpdesk moeten bellen omdat ik het modem niet helemaal goed vond (heb nl. een betere gefixored). Ik moest wel bellen omdat de bijgeleverde info niet volledig was.

De helpdesk was imo niet erg deskundig; ze bleven bij hoog en laag beweren dat je bij ADSL geen VPC of VCI stttings oid hoefde op te geven. Na veel aandringen heeft die ze toch aan me gegeven. Alles ingevoerd en klaar.

Verbinding loopt via tiscali ADSL btw.

Score:
- Verbinding; heeft nooit problemen gehad, altijd stabiel, prima ping etc. cijfer=8;
- Helpdesk; goedkoop te bellen (3 ct/minuut), nemen snel op en zullen standaardprobleempjes best kunnen oplossen. Wordt het ingewikkelder dan heb je redelijk snel een probleem lijkt mij, en ze geven dat zelf niet makkelijk toe. cijfer=5

PS: Het is een medium abbo, maar toch even ervaringen gedeeld voor jouw referentie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Bedankt voor je ervaring.

Vandaag word mijn internet verbinding gerealiseerd, jammer dat ik pas 8 uur thuis ben.
Gisteren heb ik rond elven netjes mijn doe-het-zelf pakketje ontvangen, een dag voor de oplevering dus. Ik was vrij dus ben meteen aan de slag gegaan. In het pakket zat een splitter, modem, telefoon stekker, telefoon aansluitpunt (weet officiele naam niet, zo'n ding waar je de stekker in propt ;)) en 4 kleine telefoon kabeltjes (zon 50cm lang) 1 crosscable en een adapter.

Die week daarvoor heb ik al 20m telefoonkabel gehaald, aangezien ik een endje door het huis moet. Kortom een berg werk om het netjes weg te werken, plintjes van de muur etc.
Splitter aangesloten, telefoon op splitter (haha signaal van telefoon - ok!) modem bij pc geplaatst en aangesloten, crosscable in me pc (gisteren dus) maarja groen lampje van power, oranje van adsl. Zal dus nog niet actief zijn denk ik.

Nu word het afwachten of het vanavond werkt, en of ik me router ermee aan de praat ga krijgen. Ik zal morgen verdere bevingdingen posten (hopelijk werkt alles vanavond). (Trouwens goede zaak dat ik al op de nieuwsgroep van quicknet kan inloggen met username & pass op me chello verbinding!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik zit nu nog tot 29 december aan dat zwaar irritante zeelandnet vast :X met een limiet van 3750 mb!!!! |:( en ik ga ook overstappen op quicknet en neem waarschijnlijk het Xlarge abbo.

dan heb ik een 4 maal zo snelle verbingen als bij Zeelandnet en kan ik eindelijk es flink doorrammen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb Multikabel (Quicknet dus) kabelinternet, en ben er zeer tevreden over... ik weet niet of hetzelfde bedrijf ook gewoon voor ADSL is, maar bij multikabel is de service erg goed, we hadden paar weken geleden een storing, en na gebeld te hebben konden we afspreken wanneer de reparateur kwam :) die had ook ff alles gefixt :), de week daarna belden ze nog even om te vragen of de problemen compleet verdwenen waren :D das pas goede service :P, ik heb het Power Abo das 2560/360 Kbit/s (upload binnekort naar 512 Kbit/s :P) verbinding en dat is zo goed als altijd retestabiel en snel :P... maar ik weet niet hoe het met ADSL van hun zit...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
Bjk schreef op 20 oktober 2004 @ 11:11:
Bedankt voor je ervaring.

Vandaag word mijn internet verbinding gerealiseerd, jammer dat ik pas 8 uur thuis ben.
Gisteren heb ik rond elven netjes mijn doe-het-zelf pakketje ontvangen, een dag voor de oplevering dus.
Hoeveel dagen zat er bij jou tussen ontvangst van je bevestigingsbrief en de ontvangst van je modem? Ik heb gisteren namelijk de welkomstbrief gehad van Quicknet (2 weken na aanvraag, best snel naar mijn id) en ik ben benieuwd wanneer ik ongeveer online kan :)

Klein puntje van kritiek voor Quicknet ik heb een XXL abo besteld en op mijn gegevenspagina staat dat ik een XL abo heb, meteen bellen natuurlijk en zou binnen een week na oplevering de upgrade krijgen. Toch vreemd volgens mij, aangezien de lijn nog niet is opgeleverd? Of is dit echt nodig op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ik zou het kunnen nakijken voor je, ik zit nu echter niet thuis dus word dat vanavond of morgen avond. Ik heb iniedergeval twee brieven gehad. Na een week en 4 dagen kreeg ik de eerste, hierin staan mijn login gegevens vermeld. Hierdoor kon ik inloggen op de service site (en mijn status checken) en gebruik maken van me mail/nieuwsserver.
Ongeveer een 5 dagen later kreeg ik de tweede brief, met de datum van aansluiting, alles heeft bij mij ongeveer 3,5 week geduurd. (Denk ik zo als ik het in mijn hoofdje afspeel)
Kortom mijn verbinding moet vandaag actief zijn, maar dat kan ik pas laat testen :(.

Ik zal mijn bevingdingen iniedergeval zo snel mogelijk plaatsen!

edit:

Ja klinkt idd raar dat ze het nu niet meteen kunnen doorvoeren, het enige wat ik me kan indenken is dat ze specifieke dingen moeten doorgeven aan KPN ofzo. (KPN deed bij ons de lijntest, mischien moeten die weten wat voor snelheid je wilt halen en wat haalbaar is op je adres.)
Maar dit 'denk' ik en is dus meer een gok, mischien nog eens bellen voor meer info?

[ Voor 23% gewijzigd door Bjk op 20-10-2004 15:25 . Reden: ohja van XL naar XXL.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

nou, ik ben benieuwd! Ik heb een tijdje stiekem meegesurfd met een onbekende buurman - lang leve wifi ;) - op een xs4all basic abo en afgezien van de lage upload (416k) beviel me dat best goed. Ik ga morgen het quicknet XL abo bestellen. Ik wilde het eigenlijk vandaag doen, maar ik weet niet exact wat er op de KPN rekening staat :/

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

nou, het is vandaag t.o.v. gisteren morgen dus ik heb net het XL abo besteld.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Nouja ik kwam gisteravond thuis van werk en heb daarna even de chello kabel uit mijn router gehaald om de router vervolgens te verwelkomen met de Quicknet verbinding. Daarna de stekker er in en gaan!
Internet draaide meteen perfect (DHCP btw) en downloade lekker snel. Helaas zijn mijn bevindingen niet echt uitgebreid want na een half uur internet kwam mijn broertje boven met de melding dat hij vanmiddag het blaster virus had opgelopen. Helaas is de PII 350mhz niet snel genoeg om de patch te installeren voordat hij afgesloten word :(.

Maar dat terzijde, wat kleine facts:
Gisteravond 21:30: DL Snelheid: 670kbs / Upload: 100kbs / Ping in CS: 20

Nog een klein vraagje van mij, ik heb nog zon 8 meter (telefoon)kabel over, moet ik hier een nieuwe stekker opzetten of is die 8 meter te verwaarlozen en treed er geen snelheidsverlies op. (kabel is in totaal 20m).

Vanavond een uitgebreide bevinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38
die 8 meter is te verwaarlozen mits je een goede kabel gebruikt.

ik zelf heb ook het quicknet XL abbo (2048/1024) sinds 2 a 3 weken
levertijd was 2 weken (Apeldoorn). En het bevalt me prima.
download: 212 kbyte/s
upload: 95kbyte/s

gelukkig geen datelimiet meer netzoals chello die afloopt op 31-10 maar hopen dat dat goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
Ff kleine update, na mijn aanvraag is precies 3 weken later mijn lijn opgeleverd. Erg netjes als je het mij vraagt. Jammer alleen dat het een vrij simpele modem is die er is bijgeleverd, volgens mij geen firewallfuncties of op andere manier als router te gebruiken.

Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden:
Ping = 16ms'
Down=225
Up=75

dit met het XL-abo (2/1mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Als ik aan het eind van dit schooljaar uithuis ga weet ik al welke provider ik ga nemen ;)
Klinkt erg goed allemaal.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChefChocolateball schreef op 29 oktober 2004 @ 13:54:
Ff kleine update, na mijn aanvraag is precies 3 weken later mijn lijn opgeleverd. Erg netjes als je het mij vraagt. Jammer alleen dat het een vrij simpele modem is die er is bijgeleverd, volgens mij geen firewallfuncties of op andere manier als router te gebruiken.

Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden:
Ping = 16ms'
Down=225
Up=75

dit met het XL-abo (2/1mbit)
Ik heb ook net de modem binnen maar nog niet aangesloten, maar als ik de gebruiksaanwijzing lees (dat de modem jou een netwerk ip adres geeft) Dan wil dat toch zeggen dat er een router ingebouwd zit? En dat je hem dus gewoon op een switch kan hangen, en er meerdere pc's op kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Het modem draait als Bridge.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik kreeg gisteren de eerste brief in huis \o/ (21 oktober besteld)
Bjk schreef op 21 oktober 2004 @ 11:44:
<knip/>

Vanavond een uitgebreide bevinding!
komen die bevindingen nog :?

[ Voor 58% gewijzigd door Apie! op 03-11-2004 08:51 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om van demon 1mbit over te stappen naar quicknet, ik heb met mijn nieuwe router (USR8054) een probleem dat ik om de dag een ip van het modem krijg toegewezen van 192.168.1.33 (zyxel) ik heb meerdere keren met demon gebeld en gemaild, maar het probleem word niet opgelost (terwijl de router een maand goed heeft gewerkt)

de ervaringen die ik heb gelezen zien er goed uit, hun newsserver kan ik als backup gebruiken ik heb zelf een eweka payserver

doen ze moeilijk als je per maand 200+ gig download (ik denk aan een 2mbit abbo)
(met mijn eigen pay server dus)

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
Joepie!! ik heb gisteren mijn eerste brief gekregen met informatie en aanmeldings- en gebruikersgegevens enzo. en dat na anderhalve week! ik denk dat hun service wel goed is. ik heb ook al een paar keer wat mailtjes met vragen gestuurd en ik kreeg toen ook gelijk antwoord.

als het goed is komt mijn starterskit (wat overigens allemaal gratis was als je je voor 1 november aanmeldde, geweldige actie!) binnen 1-2 weken en ben ik over 3 weken on-line:D

eindeluk verlost van het in en in trieste :( Zeelandnet :(

strax lekker verder met _/-\o_ _/-\o_ QuickNet _/-\o_ _/-\o_

offtopic:
ik kreeg ivm mijn opzegging bij zeelandnet een mailtje dat ik absoluut niet bij ZLnet weg moest gaan omdat er geweldige nieuwe acties aan zouden komen :? :? de limiet werd wel helemaal verdubbeld naar 7,5 gig! :X
ik vraag me af hoe lang hun nog kunnen blijven bestaan als iedereen daar weggaat :)

[ Voor 32% gewijzigd door Svennos86 op 03-11-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 21:13
Heb zelf sindskort ook quicknet (XXL) en dat had 4 weken geleden al moeten draaien. Tot nu toe nog niks, ik hang dus ook al 4 weken bij hun aan de foon en kan zolangzamerhand de muziek dat je hoort tijden het wachtend romen. Aan de helpdesk heb je ook niks vind ik ze weten naar mijn idee net genoeg om het aan knopje op de computer te vinden. Hebben mij ook beloofd om nieuw rommel op te sturen (modem en splitter) heb alleen een nieuwe splitter ontvangen ik heb geen flauw idee waarom want aan die splitter ligt et niet (modem rechtstreeks op de tel lijn aangesloten en krijgt nog geen signaal een copperjet 810 ook van quicknet). Tot nu toe heb ik er dus nog niks dan problemen mee beleeft. Hoop dat dit anderen bespaart blijft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook quicknet ( 8-2/1 ) gaan bestellen maar ik zit ongeveer 1,5 km van een kastje af.
Hoeveel mbit haal ik dan ongeveer maximaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 moet gewoon te halen zijn als je lijn van goede kwaliteit is..

hoelang zal het omschakelen van demon naar quicknet duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:02:
Ik wil ook quicknet ( 8-2/1 ) gaan bestellen maar ik zit ongeveer 1,5 km van een kastje af.
het is wel een lange afstand, maar ik denk dat je wel ver komt hoor. ikzelf zit er maar 350 meter vanaf :D:D dus dat word gewoon gegarandeerd blazen.

nu maar hopen dat de service goedblijft en niet net zoals bij Looner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Svennos86 schreef op 03 november 2004 @ 10:44:
offtopic:
ik kreeg ivm mijn opzegging bij zeelandnet een mailtje dat ik absoluut niet bij ZLnet weg moest gaan omdat er geweldige nieuwe acties aan zouden komen :? :? de limiet werd wel helemaal verdubbeld naar 7,5 gig! :X
ik vraag me af hoe lang hun nog kunnen blijven bestaan als iedereen daar weggaat :)
Ha, waarom denk je dat Zeelandnet de limieten omhoog haalt en zulke briefen stuurt? waarschijnlijk lopen de klanten ook massaal weg en komen er geen nieuwe leden. En terecht, trieste lui. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
offtopic:
ja zeker, da had ik ook wel al begrepen ;) haha ik lach me echt he-le-maal kapot gewoon. en dan denken ze nog dat ze met het verdubbelen van de limieten er wel komen... ze snappen het gewoon niet, limiet=KILL

ik denk dat als ze die limieten er gewoon afsmijten, het eigluk gewoon een goede ISP is hoor, wel een iets duurdere dan, maar wel stabiel. in de 4-5 jaar dat ik van zeelandnet gebruik heb gemaakt heb ik heeel weinig lange storingen gehad, ik kan me de laatste ook niet herinneren.

maaaar, alsnog, het blijft een trieste bedoeling daar...

maar weer ff ONtopic, zijn er nog meer mensen die slechte ervaringen met QuickNet hebben??? ik wil natuurluk wel weten wat ik binnenhaal :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Svennos86 op 03-11-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennos86 schreef op 03 november 2004 @ 13:45:
[...]

het is wel een lange afstand, maar ik denk dat je wel ver komt hoor. ikzelf zit er maar 350 meter vanaf :D:D dus dat word gewoon gegarandeerd blazen.

nu maar hopen dat de service goedblijft en niet net zoals bij Looner...
Ik moet eigenlijk iemand hebben die precies even ver er van af zit..
Ik heb nu namelijk chello wat elk moment 4 mbit wordt en als ik niet minimaal 6 mbit haal met quicknet ga ik het niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan welliswaar cable van Quicknet en geen ADSL maar desondanks wil ik toch graag kwijt dat in de 5 jaar tijd dat ik bij Multikabel zit ik prima tevreden ben over de kwaliteit, dienstverlening en organisatie. Nee, ik werk niet bij Multikabel ofzo. Gewoon goed! Daarnaast komen ze vanaf 1 januari ook nog eens met GRATIS digitale tv ontvangst via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Beter laat dan nooit zal ik dan maar zeggen.

Mijn bevindingen.
'Kheb nu al een aantal weken quicknet in huis en kan het positiefste punt al melden in deze (korte) tijd heb ik nog geen 1 storing gehad.
De nieuwsserver van quicknet is goed, maar niet perfect. Ze ondersteunen voor zover ik weet alle groepen maar de retentie is +- 2 dagen. (Dit gaf newsleecher aan - kweet niet of dit dus echt zo is -)

Verder heb ik zelf ook eweka als payserver, van beide newsservers download ik met 700+ kbs. Alleen rond 18:00/20:00 uur wil de snelheid wel eens terug vallen naar de 600kbs.

De upload is altijd stabiel, en stuur mijn files dan ook het internet op met 100kbs. Dat is echt retesnel vergeleken met me oude 16 (en voor enkele maand toen 40) kbs.

Aangezien ik veel multiplayer game is voormij de ping belangrijk, gelukkig komt deze dan ook nooit boven de 40m/s uit. (ook niet rond de spitsuren waar soms mijn download snelheid wel iets naar beneden gaat!)

Datalimiet merk ik tot op heden nog niks van, persoonlijk denk ik dat het geen probleem is als je meer als 200gb per maand gebruikt. Wel zit er een 200gb per maand limit op de quicknet newsserver (dus alleen op hun eigen nieuwsserver niet op payed servers).

Zijn er dan nog minpunten aan quicknet? Ja.
En dan wel in de vorm van de helpdesk, deze heb ik nog niet echt nodig gehad. Maar wou op de dag van de realisering even een testje doen. Toen ik belde was er een wachttijd van 20 mins. Dus heb ik maar 's avonds rond etenstijd terug gebelt.

Die avond kwam ik er in een keer doorheen. Toen ik zei dat ik een verbinding test wou doen, omdat ik vandaag aangesloten was, was dit geen probleem. Ze vroegen wel of mijn modem direct op de pc zat. Mijn antwoord was nee, op de router.
Daarna heb ik de cross vanaf de modem direct op de pc gezet, maar nu kreeg ik geen verbinding. (Waarschijnlijk omdat ik een oud netwerk kaartje in die pc heb zitten).
Dus ik vroeg of hun mischien wisten hoe ik wel verbinding kon krijgen op mijn pc (zonder router ertussen). Het enige wat ik te horen kreeg was "ehhhh" en vervolgens de mededeling: "We kunnen wel een lijntestje doen, maar dan moet u eerst even de verbinding aan de gang krijgen."
Hier was ik het niet helemaal mee eens, aangezien hun de helpdesk zijn en ik niet. Maar ze bleven bij hun antwoord.

Conclusie:
Quicknet is een goede provider, de snelheid is goed en de nieuwsserver is voor dit geld zeker een goede bijkomstigheid. De aanvraag was snel behandeld en ik had mijn spulletjes netjes 1 dag van te voren. Het aansluiten was een piece of cake, hoewel de handleiding dmv een schema mischien net iets makkelijker zou zijn. Jammer dat de helpdesk niet echte kennis van zaken heeft, en als je in de problemen zit mischien niet met 2 telefoontjes klaar bent.

(PS. Sorry voor mijn late ervaring het is flink druk op stage. Typfouten zijn gekomen door het haastig type van dit repliedje :) En nu back 2 work!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 14:16:
[...]

Ik moet eigenlijk iemand hebben die precies even ver er van af zit..
Ik heb nu namelijk chello wat elk moment 4 mbit wordt en als ik niet minimaal 6 mbit haal met quicknet ga ik het niet doen...
als je ff de search doet, zie je op de meeste topics wel dat er pas problemen optreden rond de 2,5 km ofzo...

GoT Search: afstand telefooncentrale adsl snelheid

dus het zal met 1500 meter wel moeten gaan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Mischien handig om te vermelden, ik zit op +- 750m afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Bjk schreef op 03 november 2004 @ 14:47:
Beter laat dan nooit zal ik dan maar zeggen.

<knip> nuttige ervaringen</knip>
Inderdaad ;)

In ieder geval nog bedankt! Ik zit zelf zo'n 700 meter van de centrale af geloof ik, maar ik heb om te beginnen maar het XL pakket genomen. Ik zit nu met smart te wachten op het starterspakket 8)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

omg m'n emailadressen doen het al wel, maar mijn aansluiting is nog niet eens gerealiseerd en toch al twee spam mailtjes ;(

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Svennos86 schreef op 03 november 2004 @ 15:11:
[...]

als je ff de search doet, zie je op de meeste topics wel dat er pas problemen optreden rond de 2,5 km ofzo...

GoT Search: afstand telefooncentrale adsl snelheid

dus het zal met 1500 meter wel moeten gaan he :)
Lijnlengte wat een postcode check geeft is de afstand tussen de twee postcodes. Kabels liggen soms wat minder direct dan in een rechtelijn.

Mijn eigen situatie is dat postcode controle 1900 meter aan geeft ongeveer en in de praktijk (na meting KPN) 2550 blijkt te zijn.

Elke lijn is anders qua kwaliteit, qua demping etc etc. Verschillende telco's als BBned & babyXL gebruiken verschillende fabrikanten van DSLAM's in centales. En dat kan ook enig verschil maken en een bepaald type modem kan hogere resultaten geven op een lijn dan een andere. (of het verschil maken tussen stabiel & onstabiel). Dit heeft wel voornamelijk betrekking op een wide-open DSL verbinding , dus downstream van 8064kbit.

Upload is ook afhankelijk van de lijn en de combinatie van apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Weet iemand hoeveel IP adressen je krijgt? Eentje maar of meerdere zodat je niet met een router moet gaan zitten spelen?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Darkvater schreef op 05 november 2004 @ 17:30:
Weet iemand hoeveel IP adressen je krijgt? Eentje maar of meerdere zodat je niet met een router moet gaan zitten spelen?
1 IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Laatst online: 20-09 19:39
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:02:
Ik heb ook quicknet en zit 2548 meter van de centrale. M'n modem synct op 7616 kbps down en 960 kbps up :)

Btw, datalimiet voor de nieuwsserver is bij 8Mbit abo 200 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een maand het XXL abonnement van Quicknet en ik ben zeer tevreden, ik woon in een flatje op 13 hoog en had eigenlijk verwacht dat ik rond de 600kb zou zitten, echt ik haal met gemak 813kb/ps, had een volledige cd in 13 minuten binnen, 16 mb in 20 seconden, zat wel even :o

Maar heb ook geen enkel probleem gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Octopuz schreef op 05 november 2004 @ 17:49:
[...]

Ik heb ook quicknet en zit 2548 meter van de centrale. M'n modem synct op 7616 kbps down en 960 kbps up :)

http://www.quicknet.nl/actueel/nieuwsbrieven/3/21
Voor iedere gebruiker wordt per 1 oktober een teller ingesteld die bijhoudt hoeveel data van de nieuwsservers wordt verbruikt*. De eerste paar maanden wordt de grens op 200GB gezet waardoor alleen de allergrootste gebruikers er iets van zullen merken.
Alle gebruikers kunnen op deze manier kennismaken met het nieuwe systeem. In de loop van dit najaar wordt er per abonnementsvorm een maximum ingesteld met betrekking tot de toegestane hoeveelheid dataverkeer, een zogenaamd nieuwsquotum. Vanaf dat moment logt u in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

De nieuwsquota verschillen per abonnement. Bij het vaststellen hiervan is uitgegaan van het gemiddelde gebruik van abonnees met eenzelfde profiel. Op basis van deze gemiddelden worden in de loop van dit najaar de volgende limieten ingesteld voor nieuws:
Small 1 GB
Medium 5 GB
Large 25 GB
Extra Large 50 GB
Extra Extra Large 50 GB
Ik ben dus bang dat dat niet lang meer is...

Edit: 5 november kreeg ik brief 2 met de vermelding dat de aansluitdatum 13 november is \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Apie! op 08-11-2004 08:06 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Laatst online: 23:03
Darkvater schreef op 05 november 2004 @ 17:30:
Je moet ff spelen met de web-interface. Het copperjetmodem kent ook een routing-functie.

Btw ik neem aan dat de TS alles in kByte/s uitdrukt?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
Joepie! ik kreeg vrijdag al mijn brief dat ik de 11e (donderdag) al aangesloten ben en dat ik dinsdag mijn starterskit ontvang :) echt supersnel gewoon! 2-1/2 week naa aanmelding op de site!!!

_/-\o_ hulde aan QuickNet!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik lees net op de service site dat de modem ook al is verzonden. Ik vraag me alleen af hoe die adsl-splitter er uit ziet. Ik was zaterdag bij de macro en daar zag ik toevallig een vierkant-telefoon-stekker versie hangen met 2 nette vierkant-stekker-uitgangen voor telefoon en adsl. Is dit er ook zo eentje of is het een plak en knip model :?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Momenteel ben ik nog aangesloten bij Demon. Daar heb ik Demon DSL Express 8192/1024.

Aangezien ik nogal een hoop download vind ik het zeer belangrijk dat waar ik voor betaal ook krijg.

Ik betaal nu dus 65 euro per maand bij Demon maar haal een maximale snelheid van 450 KB/s zowel bij de snelheid test van demon als bij mijn payservers.
Ik heb zowel usenetserver als newshosting als payserver maar als de lijn maar 450 KB/s haalt valt daar dus ook niet sneller te downloaden. Voorheen, zeggen en schrijven 3 maanden geleden was de download snelheid nog wel 800 KB/s maar Demon zegt dat er niets aan de hand is 8)7

Nu heb ik vandaag Demon dus een opzegging gestuurd via mijn dsl express. Gaat via internet dus. ;) mooie service dat, had Demon wel goed voor elkaar.

Maar gelijk maar even gekeken en gevonden.... :Y) 55 euro quicknet de eerste 3 maanden 27,50 :9
En ja gratis webcam :Y)
Gebeld met Quicknet en gevraagt dat ik niet weer via BBned wordt aangesloten. Quicknet heeft waar mogelijk, dus voorkeur voor Tiscali (voorheen babyxl) dus daar word ik gegarendeer op aangesloten hebben ze me toegezegt na een check.

Ik hoop dat ik snel kan beginnen met quicknet... en dat de snelheid nu wel weer goed is. Ik hou dit topic in de gaten en laat mijn bevindingen zekers weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
die webcam moet je nog maar afwachten lees ik...aan het eind van het jaar weet je pas of je die krijgt :P
overigens wil ik van chello ook op adsl overstappen. Ik twijfel tussen surfsneladsl en quicknet, dus al uw ervaringen blijven welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er allemaal goed & goedkoop uit. Ik denk er ook over om naar quicknet over te stappen, ik heb enkel nog nooit eerder van quicknet gehoord.. Draaien ze al lang mee? Is het wel 'betrouwbaar' voor langer termijn? Beetje irritant dat je er meteen een jaar aan vast zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 23:32:
Ziet er allemaal goed & goedkoop uit. Ik denk er ook over om naar quicknet over te stappen, ik heb enkel nog nooit eerder van quicknet gehoord.. Draaien ze al lang mee? Is het wel 'betrouwbaar' voor langer termijn? Beetje irritant dat je er meteen een jaar aan vast zit :p
Quicknet == multikabel, kabelprovider in N-Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Volgens mij zijn alle adsl abo's voor minimaal een jaar hoor.

Edit: gisteren kwam ik thuis en volgens zo'n tpg briefje ik kon het startpakket bij 't postkantoor ophalen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Apie! op 10-11-2004 09:05 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort quicknet large. Eerst even in forums en dergelijke gekeken voor eventuele negatieve reacties maar die vielen erg mee. Komt misschien ook wel omdat het niet zo'n grote provider is. Uiteindelijk wel gekozen want de prijs is erg goed.

Had ook nog even de helpdesk gebeld (overdag) en werd vrijwel meteen geholpen met mijn vraag hoewel de helpdesker een beetje bot overkwam, maar ja maakt niet uit.

Ik moet zeggen tot nu toe alleen maar positieve ervaring.

18 oktober aangevraagd en netjes bevestigingen gehad per post. Makkelijk status van bestelling te volgen op de website.

Afgelopen zaterdag (6 november) de modem (copperjet 810) binnengekregen. Even kabeltjes aangesloten en het deed het direct. Het kan dus heel snel gaan :)

Enige 'nadeel' wat ook misschien een voordeel is, is dat de modem inderdaad als bridge is geconfigureerd. Je PC krijgt dus een direkte verbinding met Internet, inclusief Internet IP adres. NAT moet je dus nog zelf regelen als je dit wilt. En natuurlijk een firewall op je PC want alles staat dus open.

Verbinding voelt erg snel aan met browsen en snelheden en pings zijn goed zover ik in de 4 dagen heb kunnen zien.

Verder hebben ze een duidelijke website, HTTPS webmail, en alles van het abonnement online in te stellen.

Voor het geld wat je er voor betaald verbaasd de service en kwaliteit me tot nu toe enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 10:50:
Ik heb ook sinds kort quicknet large. Eerst even in forums en dergelijke gekeken voor eventuele negatieve reacties maar die vielen erg mee. Komt misschien ook wel omdat het niet zo'n grote provider is. Uiteindelijk wel gekozen want de prijs is erg goed.

Had ook nog even de helpdesk gebeld (overdag) en werd vrijwel meteen geholpen met mijn vraag hoewel de helpdesker een beetje bot overkwam, maar ja maakt niet uit.

Ik moet zeggen tot nu toe alleen maar positieve ervaring.

18 oktober aangevraagd en netjes bevestigingen gehad per post. Makkelijk status van bestelling te volgen op de website.

Afgelopen zaterdag (6 november) de modem (copperjet 810) binnengekregen. Even kabeltjes aangesloten en het deed het direct. Het kan dus heel snel gaan :)

Enige 'nadeel' wat ook misschien een voordeel is, is dat de modem inderdaad als bridge is geconfigureerd. Je PC krijgt dus een direkte verbinding met Internet, inclusief Internet IP adres. NAT moet je dus nog zelf regelen als je dit wilt. En natuurlijk een firewall op je PC want alles staat dus open.

Verbinding voelt erg snel aan met browsen en snelheden en pings zijn goed zover ik in de 4 dagen heb kunnen zien.

Verder hebben ze een duidelijke website, HTTPS webmail, en alles van het abonnement online in te stellen.

Voor het geld wat je er voor betaald verbaasd de service en kwaliteit me tot nu toe enorm.
Dus op 6 oktober toen je je modem binnenkreeg heb je meteen de kabeltjes aangesloten en je was online? Was 6 oktober ook de aangegeven aansluitdatum?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apie! schreef op 10 november 2004 @ 10:59:
[...]

Dus op 6 oktober toen je je modem binnenkreeg heb je meteen de kabeltjes aangesloten en je was online? Was 6 oktober ook de aangegeven aansluitdatum?
6 november de modem binnengekregen. De aansluitdatum zou volgens de ontvangen brief pas 10 november zijn, maar het werkte dus al direkt.

• Apie!

Apie!

M'n vriendin was zo vriendelijk geweest om naar het postkantoor te gaan voor me (de schat :> ). Ik heb natuurlijk meteen de boel maar eens aangesloten. Ik heb alleen geen flauw idee of het al werkt, want dat rode ethernetkabeltje was veel te kort om 20 meter te overbruggen :+
vanavond dan maar een access point kopen denk ik, want ik heb ook geen zin om kabels te trekken :/

Blown past falling sands

Verwijderd

Apie! schreef op 11 november 2004 @ 09:56:
M'n vriendin was zo vriendelijk geweest om naar het postkantoor te gaan voor me (de schat :> ). Ik heb natuurlijk meteen de boel maar eens aangesloten. Ik heb alleen geen flauw idee of het al werkt, want dat rode ethernetkabeltje was veel te kort om 20 meter te overbruggen :+
vanavond dan maar een access point kopen denk ik, want ik heb ook geen zin om kabels te trekken :/
Ik denk niet dat je zomaar een willekeurige access point op de standaard configuratie van de copperjet kan aansluiten. Waarschijnlijk moet je zo'n firewall/router accespoint kopen die DHCP kan accepteren en eventueel een NAT netwerk erachter kan opzetten.

• Apie!

Apie!

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:38:
[...]

Ik denk niet dat je zomaar een willekeurige access point op de standaard configuratie van de copperjet kan aansluiten. Waarschijnlijk moet je zo'n firewall/router accespoint kopen die DHCP kan accepteren en eventueel een NAT netwerk erachter kan opzetten.
dat is wel de bedoeling ja :)

Edit: mocht er iemand nog tips hebben over welke APs hier geschikt voor zijn, dan graag :)

[ Voor 13% gewijzigd door Apie! op 11-11-2004 15:48 ]

Blown past falling sands

• xerix
  • Laatst online: 10-12-2020
Quicknet is de adsl afdeling van multikabel. Multikabel bestaat al een tijdje.. leverde voorheen alleen kabelinternet in noord- en delen van zuidholland. Maar nu dus ook landelijk internet via adsl.
Ik heb zelf kabelinternet via multikabel, nu al een jaar of 8, en heb eigenlijk nooit meer problemen (was in het verleden nog wel anders). Service is erg goed, laatst een keer een storing gehad en er werd gelijk een monteur langsgestuurd. Achteraf werd ik nog gebeld of alles weer naar behoren werkte. Snelheid is altijd top, ook in de avonduren. Haal vrijwel altijd de max downloadsnelheid.
Er is bij multikabel geloof ook nog nooit iemand aangesproken op zijn of haar downloadgedrag.
Ze zijn niet de goedkoopste maar voor kwaliteit mag ook wel wat betaald worden imho. Als je ziet hoeveel problemen er zijn bij vele andere (goedkope) providers..
Het is niet voor niets dat multikabel al meerdere malen als beste kabelprovider is utigeroepen.

vtec just kicked in yo!

Verwijderd

Vanaf deze kant gematigd positief. Heb nu gelukkig nog een Demon lijn erbij liggen maar dat wordt straks een probleempje.

Ik ben zeer tevreden over:
- snelheid (vele malen hoger dan Demon, heb ze allebei liggen op 2 telefoonaansluitingen)
- helpdesk
- snelheid van oplevering

Maar wat ik wel heeeeel vervelend vind is dat poort 25 dichtstaat zonder dat ik dit wist. Dit is voor mij onaanvaardbaar (ik heb 5 domeinen waar ik actief mail op krijg). Heb hierover al aangetekende brief gestuurd (3 november aangekomen) maar tot op heden niets van gehoord. Vooralsnog betaal ik ze geen cent, want ik heb dit niet aangeschaft (als ik het geweten had was ik niet overgestapt).

Gelukkig nog 9 dagen Demon voor de mail.. Daarna weet ik nog niet wat ik moet doen, zit met me handen in het haar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
_/-\o_ Hulde Aan QuickNet!!! _/-\o_

woensdag kwam mijn starterskit binnen, en donderdag (gisteren) was de aansluitingsdatum. ik gisteren alles aangesloten, maar het werkte nog niet meteen, dus ik naar de helpdesk gebeld die tot 21uur bereikbaar is!!! ook dat is een super pluspunt van ze!

en daar werd ik gelijk geholpen en bleek het gewoon aan mijn UTP kabel te liggen (RJ-45 is irri om aan te sluite :X ) en heb ik dat probleem verholpen, en ik was gelijk online!!!!

download heb ik tot nu toe 124 gehaald met large abbo, dus ben wel al tevreden:)

nogmaals: QN Roeleert :) ik kan het iedereen aanraden

zijn er eigluk wel mensen met negatieve berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarneer Quicknet een telco-telco migratie gaat ondersteunen (van KPN naar hun netwerk) ?

Ik heb de helpdesk gemaild en die zeiden dat ze er wel mee bezig waren, maar nog niet wisten waarneer het rond zou komen.

IK WIL OOK 8 mbit voor € 55 !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambi80
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Heeft iemand wat ervaringen met de pingtijden van Quicknet 's avonds?

Zit nu nog op @Home in Groningen en 's avonds zit ik zo rond de 70-100 ms. Dit is vaak erg hinderlijk als je COD speelt tegen mensen die een ping van 20 ms hebben.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 23:07:
Maar wat ik wel heeeeel vervelend vind is dat poort 25 dichtstaat zonder dat ik dit wist. :(
Lol, gematigd positief omdat jij iets niet wist. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

woei \o/

* Apie! is online met Quicknet XL \o/
Ik heb maar een Sitecom wireless 11mbit routertje gekocht. Die was voor maar 39 pleuro in de aanbieding namelijk :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 13:27:
[...]

Lol, gematigd positief omdat jij iets niet wist. :-)
en omdat dat niet vooraf duidelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Laatst online: 10-12-2020
lambi80 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 13:07:
Heeft iemand wat ervaringen met de pingtijden van Quicknet 's avonds?

Zit nu nog op @Home in Groningen en 's avonds zit ik zo rond de 70-100 ms. Dit is vaak erg hinderlijk als je COD speelt tegen mensen die een ping van 20 ms hebben.
Mijn ping zit nu op ~8ms naar xs4all toe. Ik heb kabelinternet maar neem aan dat het voor adsl niet veel hoger zal zijn.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week het XXL abbo, zit 960 meter van de centrale af maar haal maar 224KB/s :| Lekker is anders zal ik maar zeggen. Van alles geprobeerd, ander OS, nieuwe crosscable geknepen maar mocht niet baten. Dus maar even contact opgenomen met de helpdesk. Deze hebben navraag gedaan bij BBned en naar blijkt zit ik volgens hun véél te ver (!!?) van de centrale af. 960 meter is toch niet extreem ver? Ik dacht wellicht dat ik op het verkeerde abbo was gezet maar helaas. Het koper ligt er pas een jaar of vijf maar goed, wellicht heb ik een gaar aderpaar ofzo. Dan maar een downgrade... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

mijn 1e ping test :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Pingen naar www.xs4all.nl [194.109.6.92] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=16 ms TTL=250
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=14 ms TTL=250
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=15 ms TTL=250
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=15 ms TTL=250

Ping-statistieken voor 194.109.6.92:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van &#8218;&#8218;n bewerking in milliseconden:
    Minimum = 14ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 15ms

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=16 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=15 ms TTL=249

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van &#8218;&#8218;n bewerking in milliseconden:
    Minimum = 15ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 15ms

test op www.mordax.nl:
Downstream / Upstream
1e: 229 KB/s / 79 KB/s
2e: 226 KB/s / 97 KB/s
3e: 227 KB/s / 95 KB/s
4e: 227 KB/s / 97 KB/s
5e: 227 KB/s / 97 KB/s

test op www.speedtest.nl:
1e keer:
Download : 225.8
Upload: 82.8
Connection: 357.0
Ping test Nederland : incoming pings worden geblocked door m'n router :)

2e keer:
Download : 232.4
Upload: 84.4
Connection: 755.0

Edit: ohja m'n postcode is 6811 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 13-11-2004 10:30 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:10:
[...]

en omdat dat niet vooraf duidelijk is
En nu helemaal pissed omdat ze naar voorwaarden verwijzen waar helemaal niets staat over zoals hun het zeggen: "een smtp server".

Ofwel, de laatste steen is nog niet boven want ik ga hier uiteraard niet mee akkoord. Desnoods naar de consumentenbond, volgens mij mogen ze namelijk helemaal geen verbindingen verkopen waarbij achteraf dingen niet blijken te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:31:
Ik heb sinds een week het XXL abbo, zit 960 meter van de centrale af maar haal maar 224KB/s :| Lekker is anders zal ik maar zeggen. Van alles geprobeerd, ander OS, nieuwe crosscable geknepen maar mocht niet baten. Dus maar even contact opgenomen met de helpdesk. Deze hebben navraag gedaan bij BBned en naar blijkt zit ik volgens hun véél te ver (!!?) van de centrale af. 960 meter is toch niet extreem ver? Ik dacht wellicht dat ik op het verkeerde abbo was gezet maar helaas. Het koper ligt er pas een jaar of vijf maar goed, wellicht heb ik een gaar aderpaar ofzo. Dan maar een downgrade... :(
Als de postcode controle 960 meter aangeeft is dit een redelijke schatting. De werkelijke lijnlengte is in de praktijk altijd langer (gemiddeld 10 a 25% langer). Er zijn situaties dat de bekabeling via een omweg het pand pas bereikt en dus veel langer is dan de 960meter uit de postcode-->postcode meting/controle.

Niet te snel opgeven, misschien is er iets oplosbaars op de lijn en een kwestie van meten door BBned op locatie kan een hoop duidelijkheid geven. Zorg wel dat je intern alles hebt uitgesloten. En controleer op welke snelheid je modem ene sync opbouwt met de apparatuur in de centrale. Zorg voor een optimale (echt optimale) verbinding (kost ook) tussen ISRA --> splitter --> modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCal
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb ook Quicknet XXL (8192/1024) en ik ben er best tevreden over. Upload haal ik om en nabij 90k/sec, downloaden zit ik meestal rond 750-800 k/sec. Helemaal niet verkeerd dus.

Wat de meeste mensen schijnen te vergeten is dat het abonnement aangeduid wordt als 2048-8192. Dat betekent dat de snelheid kan variëren tussen die waarden :)

Overigens, Quicknet ís Multikabel.

btw: 650m van de centrale af en via Tiscali :D (beter dan dat fucking bbned....)

[ Voor 10% gewijzigd door ProCal op 13-11-2004 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zit ik aangesloten op centrale: Alr-Sfk locatie: Almere-Stad Flevokant. Iemand anders ervaring in Almere vanaf deze centrale met Quicknet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 21:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Zo, na de bekende mail van Chello, mijn Chello Classic maar opgezegt en me aan gemeld bij XXL bij Quicknet ( vrijdag 12-11-04). Nu maar de komende weken zien hoe snel Quicknet mijn aanmelding afhandeld..... Maar ook hoe Chello mijn opzegging ( jaren lang gehad) netjes afhandeld. Ik hou jullie op de hoogte.

Wel een vraagje; hoe kom ik er achter wat de afstand van mijn huis naar een centrale is. (Bij de bekende Quicknet postcodecheck komt alleen naar boven dat Quicknet haar diensten kan aanbieden.) Ik ben daarwel benieuwd naar.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook rond aan het snuffelen voor een ADSL lijn.Heb nou @home maar wordt er strond ziek van.Ping pong effect en downloaden maar 400KB in het weekend haal ik het niet.Ping tijden over de 150ms etc etc.

Nou heb ik er 2 op het oog Quicknet en/of tweakdsl.Allebei 8mbit 1mbit.
Prijs verschilt enorm 55 euro of 69.95 euro(wel de 3mnd voor de helft van het geld maar doet er niet toe)
Nou wilde ik eens een vragen of quicknet een datalimiet kent.Ik las alleen op hun eigen newsservers.Dat intresseert mij niet die eigen newsservers want ik heb een payserver en ook nog een verdomd goeie :*) .Die gebruik ik en niet de eigen newsserver

Ik zie ook dat de service wel in orde is.Maar ik wilde toch even weten met het datalimiet.Tweakdsl heeft er geen.

Alvast bedank voor jullie moeite.
O ja die modem Copperjet wat is het maximale haalbaar.Ik lees dat sommige modems/routers maar 832kbps upload halen terwijl een draytek vigor 1mbit haalt.Weet dat het aan de lijn ligt van kwaliteit etc maar wil het toch even vragen.Want ik weet dat hier een goede lijn ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Multikabel/Quicknet hebben geen datalimiet.

Gelukkig heb ik geen ADSL.

1200K/sec down en 210K/sec up met Multikabel X-tra ;)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multikabel, een heerlijk bedrijf, heeft over het algemeen geen verstand van moeilijke dingen, maar leveren gewoon goed werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou weinig ervaringen hier te lezen over Quicknet.
Kan goed zijn ;) maar ook weer niet.
Ik hou het maar op goed.Want meestal lopen ervaringen uit de hand met gods geklaag over de kleinste details.
Geen nieuws goed nieuws toch :Y)

Ik heb contact gezocht met de klantenservice en een paar vragen gesteld.Moest zeggen was beter als @home klantenservice :+

Het spreek me wel aan.Ook nadrukkelijk gevraagd over Datalimiet en AUP.Ze zeiden als je via een payserver gebruik maakt via de inloggegevens van jou payserver is er geen datalimiet.
Keurig :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Octopuz schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 17:49:
[...]

Volgens de postcodecheck van Bbned zit ik 960 meter verwijderd. De werkelijke afstand ligt bij mij wellicht veel verder aangezien ik niet verder kom dan 1792kbps down en 272kbps up. Kpn wil de lijnafstand niet vrijgeven en Bbned zegt dat de afstand veel te groot is maar kan/wil niet zeggen hoeveel. En van Quicknet wordt ik al helemaal niet wijzer want die houden zich van den domme...een beetje van het kastje naar de muur verhaal want de lijnen zijn immers niet van hun. Toch jammer daar ik ruim 8 jaar een tevreden kabelaar bij hun geweest ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Laatst online: 12-09 16:36
Ik heb het ook aangevraagd, nu nog ff chello afzeggen! En dan eindelijk genieten van 8mbit!!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze wordt het bij mij niet.Heb met de klantenservice contact opgenomen en gevraagd als ik alleen via mijn payserver download wat ik dan mag leechen.Ik zei dat ik in extreem geval 300gb leech.Was teveel volgens het AUP.Kon ik een mailtje verwachten.

Zo doende word het geen quicknet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

300 Gb per maand is ook wel erg veel, andere providers zullen hier ook niet blij mee zijn.
* 2mb is al een paar maand Quicknet Medium abbonee, ben er erg tevreden over. Haast nooit storingen, snelheid is prima en het is alleen maar goedkoper geworden sinds ik abonnee ben.

Installatie ging er makkelijk, cross kabeltje naar router en ff instellingen aanpassen, en alles werkte.

[ Voor 19% gewijzigd door 2mb op 20-11-2004 14:26 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300gb per maand is niet veel.Als je kijkt dat een dvd tussen de 4.5 en 8.5gb is.
En ja met @home nergens geen last van , zeggen niks en ik heb geinformeerd bij tweakdsl geen probleem.Ze zeggen van mijn part trek je alles eraf intresseert ons niet.

Demon intresseert het ook niet.Lees de topics er maar over en ook die van tweakdsl.

En met een 8mbit lijntje is het wel makkelijk voor die hoeveelheid.En wat ik niet snap is ik trek alles van de payserver af en niet van de eigen newsservers.Ook niet bij een andere(nieuwe provider)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste