Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC] rFactor "The Future of Race Simulation"

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last

Reageer Nieuw Topic
I race, therfore I am
Reg. datum: 27 november 2002

rFactor "The Future of Race Simulation"
http://www.rfactorgame.de/images/logos/header.gif
Welcom to the future of Racesims

rFactor is een race simulatie bestaande uit fictieve formule en sport auto's. Het spel heeft veel potentieel aangezien het een open platform is. Zoals het er nu naar uit ziet zal er veel nieuwe content voor gemaakt worden. Hierbij kan gedacht worden aan F1 mods, GT mods , toerwagen mods etc etc. Onderaan deze post kan je een lijst vinden met mods die voor rFactor aangekondigt/uitgekomen zijn.

Hieronder een lijstje van wat het spel bevat (in het engels).

Features

Physics
• Updated 15 degrees of freedom physics engine
• Advanced tire modeling
• Support for 4-link rear suspension
• Engine boost modeling
• Complex aerodynamics
• Head physics, cockpit vibrations, detailed bump modeling
• All-new track-specific terrain data file system

Graphics/Sound
• DX9 advanced graphics engine
• Real-time day/night transitions
• Projected headlights for nighttime driving
• Adjust player and opponent volume ratio
• See the apex with the Look Ahead slider
• Adjust your seat and mirror while in the driver's seat
• Updating real-time scoring towers
• Expanded and enhanced gauge and LCD features for vehicle cockpits
• Improved loading times
• Updated sound engine
• Changing engine sounds based on upgraded vehicle performance

Gameplay
• Career mode with upgrades that affect the vehicle's appearance, performance, and sound
• Define AI opponent types, strength and aggression
• Races can be lap based, time based or both
• Vehicle upgrade system
• Vehicle economy including mileage
• Ambient and track temperature changes throughout the race
• More configurable keys than you can shake a stick at
• Multiple Racing Series with vehicle and circuit filters
• Grid editing

Camera/Replays
• Full screen monitor and ability to rewind
• Freely move camera from any position including the ever famous exclusive ISI Swingman
• Spectator mode
• Greatly enhanced replay system including clip splicing
• Move, duplicate or delete replay clips while assigning camera movements to each
• Export replays to AVI files defining compression and size options

RaceCast
• Join or watch any race from RaceCast
• Search through past races
• Downloadable XML race results
• Driver profiles with statistics
• rRank formula utilizing a wide range of driver statistics
• See who's online and on what server

Open Architecture
• Extensive support for modders
• Easy to use customizable multi-language support
• Define a league schedule
• Rules to simulate different types of racing
• Completely customize your controller
• Drop in new vehicle liveries

Enkele Screenshots:

http://www.rfactor.net/images/screens/sc17_big.jpg http://www.rfactor.net/images/screens/sc15_big.jpg http://www.rfactor.net/images/screens/06.jpg http://www.rfactor.net/images/screens/sc18_big.jpg http://www.rfactor.net/images/screens/sc19_big.jpg

Hoe kan ik dit spel dan aanschaffen?
Dat kan niet zoals bij de meeste spellen door naar de winkel te gaan. Het spel is alleen online te downloaden en daarna doormiddel van een online betaling het spel te unlocken. Downloadlinks zijn te vinden op de officiele website. Na het instaleren van het spel wordt er automatisch gevraagt om je creditcard voor betaling.

rFactor Homepage

Gereleasde Mods

F3 2005 mod

http://www.stylelo.com/medias/spin.jpg

Maak je klaar om de Marlboro Masters op je PC te gaan racen.

Download de mod hier

Aangekondigde Mods

Extreem Driving Project

http://arjen.zanderz.org/s7/render1.jpg

Een mod met verschillende auto's in verschillende klassen. Met daarbij circuits en ook tracks die in steden liggen. Een soort Grand Tourismo project (zonder rallyracen dan) voor rFactor. Ziet er veel belovend uit.:

North American GT

http://forum.rscnet.org/attachment.php?attachmentid=308448

Een samenwerking van de teams RSR (F1C mod team) en The Pits (NR2003 mod team). In de Amerikaanse GT rijden verschillende GT en touringcars. Dit project kan wel is een van de beste mods voor rFactor worden aangezien hier twee grote teams aan werken die in het verleden al hebben aangetoont over veel kwaliteit te beschikken.

JGTC All Star MOD

http://teamurg.hsw.hu/20050417-nissan%20Z.jpg

Een mod met verschillende JGTC auto's van de afgelopen jaren. Verwacht o.a. de Nissan Skyline GTR, Honda NSX, Nissan 350Z etc etc. Zeker een mod waar ik naar uit kijk.

1992 F1 mod

http://members.chello.nl/a.rooij9/4.jpg

1992 F1 mod gemaakt door GP4italia team. Zoals je ziet stappen er veel mod teams over naar rFactor.

pur_DutchDevil wijzigde dit bericht 04-09-2005 16:16 (126%)

I race, therfore I am

Men eerste start post. Heb afgekeken bij de F1 Challenge startposts. Hoop dat dit goed genoeg is. Laat maar weten als er iets bij of af moet.

Owh jah nog geen screenshots van mods omdat die er nog neit zijn :) :)

PLVS VLTRA

Erg nette startpost hoor.
De nieuwe screenshots staan er mooi tussen, belichting ziet er toch erg goed uit. Ik denk dat rFactor het idd voornamelijk van de mods moet hebben.

Alleen wat typfoutjes :p

voordurent=voortdurend
bekent=bekend
/63 Roeleert!!!

Doet me wel erg denken aan Live for Speed - Deel II
Ook zo'n soortgelijke opzet toch?

(En dan heb ik het over het spel, niet de startpost :P)

NitroX infinity wijzigde dit bericht 13-09-2004 15:36 (24%)

I race, therfore I am

Aangepast :) :)

Typefoutjes sluipen bij mij er snel in.

Ik zelf kan ook niet wachten tot t uit is. Vooral die JGTC mod van RSR lijkt me super. Hmmm Honda NSX. Hoop alleen dat t genoeg support krijgt als t uit is. Iemand die niet bekent is met F1 Challenge en de mods zal denk ik niet warm lopen van die auto's.

I race, therfore I am

quote:
NitroX infinity schreef op 13 september 2004 @ 15:36:
Doet me wel erg denken aan Live for Speed - Deel II
Ook zo'n soortgelijke opzet toch?

(En dan heb ik het over het spel, niet de startpost :P)

Grote verschil is live for speed is niet modable. Dus je blijft met die autootjes spelen die hun maken. Hier kun je veel meer verwachten. Het doel is dus om alle race classes te kunnen rijden. Zie t voor je een Lotus F1 auto uit '64 tegen een Alfa 147 GTA.
En ga niet beginnen met kopieren LFS net of LFS alleen recht heeft op t uitbrengen van een sim met fictionele auto's. Als de website van Rfactor beetje doorleest zal de al snel zien dat t niks met LFS te maken heeft.

/63 Roeleert!!!

Ik zeg ook niet dat het een rip-off is. Ik zeg alleen dat het me aan LFS doet denken. :)
Reg. datum: 02 mei 2003

zal er ook een F1 mod komen voor dit spel? :D

Eigenaar van: Denon 1909 Zwart | HDX1000 | Mooie HD-AUDIO lampje!

I race, therfore I am

Zoals t er nu uit ziet en als IsI kan waarmaken wat ze beloven zullen alle mod teams van f1C overstappen naar rFactor. Dus denk dat RH en CTPD teams niet achter zullen blijven. En Speedwerx waar ik in zit zal denk ikd e1991 mod ook naar rFactor verhuizen.
Daarbij koment zijn er ook al teams die nu mods maken voor GPL en Nascar Heat die intresse hebben getoont in rFactor als de multiplayer zeer goed is denk ik dat er heel wat mod teams naar rFactor komen. Dat is de reden dat veel mod teams van GPL en ascar games achter bleven omdat de multiplayer van F1 2002 en F1C niet je van het waren.

Reg. datum: 07 maart 2002

rFactor gaat wat mji betreft een grote toekomst tegemoet. Als je ziet hoe populiar f1c is, en je weet dat isi nu all vrijheid heeft... :9~

En avi's ingame maken _/-\o_

Reg. datum: 03 maart 2000

Zo te zien eindelijk bump mapping op het wegdek, het ontbreken daarvan vind ik eigenlijk het enige grafische bezwaar van F1C en GTR.
Nu maar wachten totdat we aan de MP testversie kunnen beginnen :7

quote:
kNarf schreef op 13 september 2004 @ 17:59:
Zo te zien eindelijk bump mapping op het wegdek, het ontbreken daarvan vind ik eigenlijk het enige grafische bezwaar van F1C en GTR.
Nu maar wachten totdat we aan de MP testversie kunnen beginnen :7
Jep, ik had er ook al een mailtje van :)

Heaven Queen, Carry Me!

Acties:

Door: Fuelke
Moderator Spielerij
Forza Ferrari

Hoe komen jullie dan aan die mailjes :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima.
Legale gamescollectie|DVD Collection

Sign-up @ rFactor site. Maar het lijkt me niet dat die demo alleen is voor de mensen die zo'n mailtje hebben gekregen.

Reg. datum: 19 oktober 2001

Als ik zo die screens zie, dan ziet het er wel vet uit. Word weer eens tijd voor een goede racer op de PC.

Mijn team met Hattrick is F.C. Golden Goal (362599) en speel nu in divisie VI.575

quote:
pur_DutchDevil schreef op 13 september 2004 @ 15:41:
[...]
Grote verschil is live for speed is niet modable. Dus je blijft met die autootjes spelen die hun maken. Hier kun je veel meer verwachten. Het doel is dus om alle race classes te kunnen rijden. Zie t voor je een Lotus F1 auto uit '64 tegen een Alfa 147 GTA.
En ga niet beginnen met kopieren LFS net of LFS alleen recht heeft op t uitbrengen van een sim met fictionele auto's. Als de website van Rfactor beetje doorleest zal de al snel zien dat t niks met LFS te maken heeft.
toch zie ik veel overeenkomsten met Live for Speed. Verwacht wordt dat na LfS S3 ook een track en car editor uitkomen waardoor zelf banen en autos' te maken zijn. Voor de rest lijkt me dit een enorm vette game, zeker als je ziet dat grote modders ook hier voor aan de slag gaan :)
quote:
wheeler schreef op 14 september 2004 @ 10:27:
[...]

toch zie ik veel overeenkomsten met Live for Speed. Verwacht wordt dat na LfS S3 ook een track en car editor uitkomen waardoor zelf banen en autos' te maken zijn. Voor de rest lijkt me dit een enorm vette game, zeker als je ziet dat grote modders ook hier voor aan de slag gaan :)
Ja, het ziet er ook nog wat LFS uit, maar dat gaat zeker veranderen, geloof mij maar ;) Toevallig ken ik degene die de sounds maakt bij ISI

Heaven Queen, Carry Me!

is Super Elite...
Reg. datum: 13 juli 2000

Je ziet duidelijk de verbeteringen tov. de F1C en GTR engine.
Eindelijk wordt er gebruik gemaakt van effecten.
Echter vind ik het resultaat wat tegenvallen.
De cockpit is vrij simpel, de textures niet echt high-res.
Als het net zo goed te modden is als F1C dan zit dat ook wel snor :)

I race, therfore I am

Het wordt zelfs nog beter te modden dan f1C. :) :)

quote:
pur_DutchDevil schreef op 14 september 2004 @ 13:39:
Het wordt zelfs nog beter te modden dan f1C. :) :)
En dat is nou juist het mooie voor dit spel, ISI doet er alles aan om modders te ondersteunen, dat is vooral de kracht van deze game.

Heaven Queen, Carry Me!

Hmm ik zie nu pas dat in de 1e release geen eenzitters komen, das wel jammer aangezien die me veel leuker lijken dan die nep Civic's en Punto's (net als bij LFS)
Hopelijk betekent dat niet dat modmakers ook alleen maar roadcars kunnen toevoegen in de 1e release.

Het is Dieptriest
Reg. datum: 28 oktober 2000

Ik mag hem testen :9

We would like to invite you to participate in testing of the MultiPlayer component of rFactor

The rFactor family is currently very small and with the majority of its team members located in the same facility, extensive internet testing of the MP component is rather limited. Although we have been thoroughly enjoying near flawless close racing for months now in a LAN environment, unfortunately, we cannot expect everyone who plays rF to move in with us. Thus, the time has come to shift rF into internet gear, and hit the nitro button.

We believe that community input and feedback will be essential to providing the best online experience possible in rF. Therefore, we will be making an "MP Only" test version of rF available for your evaluation and feedback. Additionally, if you run a racing league, we would also be interested in your feedback so that we can help to facilitate the necessary flexibility and overall ultimate experience in league racing with rF.

So get your download trigger finger ready and come join us for a few laps around the world. Stay tuned...More details on this special event coming very soon!!!

...en het regent ook nog

Ja was al eerder langsgekomen, je bent niet de enige ;)

quote:
kNarf schreef op 14 september 2004 @ 19:16:
Ja was al eerder langsgekomen, je bent niet de enige ;)
zijn er altijd nog mensen die het topic niet lezen :P

Heaven Queen, Carry Me!

Reg. datum: 26 februari 2002

Ik vind de auto's beetje cartoony, cell shaded lijkt het wel.
En een beetje plat qua textures, dus de textures geven de auto's diepte zegmaar, niet dat het model zoveel vormen heeft. Ik doel dan eigenlijk vooral op de voorlampen en achterlichten.

Maar als deze game gaat groeien, de potentie gaat waarmaken, beetje als de Half-Life gaat worden voor de race scene... oef, gaat gaaf worden dan :D

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: