Hoofdcategorieën
Topicacties

TomTom Mobile BeNeLux

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 april 2004

Niet veel over de nieuwe TomTom Mobile gezien hier, dus ik post even wat details :)

TomTom Mobile
bron: http://www.tomtom.nl

http://www.tomtom.nl/lib/img/boxshots/box_mobile_promobox_home.jpg

- Details -

- Complete autonavigatieoplossing op uw smartphone
- Kleinste en lichtste Bluetooth GPS ter wereld
- Moeiteloze installatie, alles is al geladen op een plugin geheugenkaart
- Heldere 3D-kaarten en duidelijk gesproken instructies leiden u van deur tot deur
- Extra informatie met duizenden nuttige plaatsen (restaurants, hotels,
parkeren...)
- Deur-tot-deurnavigatie met behulp van huisnummers
- Favoriete bestemmingen: u bereikt snel en veilig uw favoriete plaatsen door
middel van sneltoetsen (b.v. u toetst 123= thuis; uw terugweg wordt
automatisch berekend)
- Persoonlijke nuttige plaatsen: voeg uw eigen plaatsen toe en laat u
waarschuwen als u in de buurt van een nuttige plaats bent, bijvoorbeeld de
woning van een vriend, een bedrijfslocatie, een benzinestation of een hotel
- U kunt gewoon telefoontjes blijven ontvangen; als er wordt gebeld, blijven de
visuele instructies zichtbaar maar worden de gesproken instructies tijdelijk
uitgeschakeld
- Inclusief TomTom Wireless GPS-ontvanger, samen met een kaart van uw land of
gebied
- Werkt met Nokia 6600, Orange SPV-E200 en Qtek 8080, en binnenkort met nog
meer telefoons
- Vooraf geïnstalleerde geheugenkaart die opnieuw kan worden gebruikt;
dezelfde kaart kan bij een upgrade in een nieuwe compatibele telefoon worden
geplaatst

- Screenshots -

http://www.tomtom.nl/lib/img/screenshots/mob_nl_1.gif
http://www.tomtom.nl/lib/img/screenshots/mob_nl_3.gif
http://www.tomtom.nl/lib/img/screenshots/mob_nl_4.gif

- Inhoud Pakket -

http://www.tomtom.nl/images/inbox_mob1.jpg
1. TomTom Wireless GPS-ontvanger
2. Geheugenkaart met vooraf geïnstalleerde applicatie en kaart
3. Gebruikershandleiding op cd, voor de software en de GPS-ontvanger
4. Oplaadkabel om GPS-ontvanger via de sigarettenaansteker op te laden
5. Poster met installatie-instructies en een verkorte handleiding

Prijs: ¤ 299,-

Voor meer info kijk op http://www.tomtom.nl

Neerlandici.

Klinkt veelbelovend.
Hopelijk wordt ook de SE P900/910 ondersteund.

Maar met (praktisch) hetzelfde OS als de Nokia 6600 moet dat goedkomen. :*)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

zal wel moeten, als het een S60 is lijkt me dat het goed komt :)

Journalist en Editor Mobiwoo
Reg. datum: 14 mei 2004

Nee, helaas de P900/P910 en dus de UIQ interface wordt niet ondersteund. Het pakket
zal alleen werken op Series 60 toestellen met Symbian 7.0 en Windows smartphone
toestellen. Dus alleen de Nokia 6600, Nokia 7610 (met een omweg, omdat je de BT aan
moet zetten als je het programma start en de normale MMC kaart niet in de 7610 past),
wellicht ook 6260, Orange SPV e200, Qtek 8080, Qtek 8060. Daar zal men het mee
moeten doen. Daarnaast is het niet mogelijk om het pakket te gebruiken zonder de
TomTom Wireless GPS. Een andere GPS gebruiken gaat niet. De beveiliging van het
programma is de link met deze GPS. Als je het in de winkel komt dan kan je het zo in
je toestel stoppen en kan je gelijk navigeren. Je hoeft niks te installeren, gewoon erin
en BT GPS ontvanger aan en gaan met de banaan.

Elke week een ander mobieltje

Neerlandici.

Persoonlijk vind ik dat ze dan de plank een klein beetje misslaan.
De P900/P910 wordt door vele gezien als de (bijna) ideale Smartphone. Om deze nu NIET te ondersteunen... :(

* Majestic heeft een P910 in bestelling staan..

No Pain, No Gain
Reg. datum: 10 oktober 2000

Dat je persé die "TomTom Wireless GPS" moet hebben die in het pakket zit vind ik wel een beetje krom.
Stel je hebt eerder een andere dure BT gekocht.... dan kan je die net zo goed weer verkopen :S

markklok wijzigde dit bericht 16-09-2004 11:58 (9%)

Antec 420W/Asus P4c800-E/P4 2,4@3,24 FSB 270 Mhz /TWINX 1024-4000PT/Hercules 9700 Pro 390-351(ZM80A0-HP) Mhz /Sony Dru500/Pioneer 16*40/Sb audigy + FW/IIyama 17"/1x 80 Gb maxtor 2x 80 GB WD800JB + 2x WD1800JB = 600 Gb

ja, dat kan! Alleen de beveiliging is nu stukken beter.

En Majestic maak je niet druk. Ondersteuning voor UIQ zal ooit wel komen. Het pakket
dat je nu koopt voor TomTom mobile is speciaal geschikt voor MS smartphone en voor
series 60, maar dat komt vooral door de resolutie van het scherm en manier waarop
je het pakket bedient. Bij UIQ gaat dat totaal anders en moet je ook een ander pakket
brengen.

Neerlandici.

Ik heb inmiddels gezien dat een versie voor UIQ op stapel staat. Er wordt al getest en de resultaten zijn hoopgevend.

Reg. datum: 22 mei 2004

quote:
Majestic schreef op 24 september 2004 @ 15:25:
Ik heb inmiddels gezien dat een versie voor UIQ op stapel staat. Er wordt al getest en de resultaten zijn hoopgevend.

Ooh waar heb jij dat gezien, vertel meer :9~
Hoe ziet het eruit? etc.

Page Not Found
Reg. datum: 20 oktober 2002

...

404error wijzigde dit bericht 01-10-2004 16:36 (98%)

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Touch
Reg. datum: 01 maart 2003

Waarom werkt de software niet op e C500?

Page Not Found
Reg. datum: 20 oktober 2002

quote:
Pamas schreef op 25 september 2004 @ 23:07:
Waarom werkt de software niet op e C500?
Schijnt een probleempje met de BT te zijn. Er wordt aan een update gewerkt die volgens TomTom "soon" uitkomt.

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Reg. datum: 05 september 2001

En ???????? kan er al iemand iets vertellen over de werking?

Is het stemgeluid van die sensuele dame een beetje duidelijk ? Kan hij adressen makkelijk vinden .. reageert hij snel genoeg of pas nadat je de afslag voorbij bent?
Zijn de kaarten identiek aan de PDA versies of zijn het aangepaste, nieuwere kaarten ....

ben benieuwd...

AthlonTB1,333Mhz@1400Mhz/kt7a-raid/256MB SDRAM/SbLive/V3800AGP-Ultra/DV500/HW+/AopenDVD/LiteOn 16*10*40/3ComNIC

quote:
Snowbro schreef op 30 september 2004 @ 21:28:
En ???????? kan er al iemand iets vertellen over de werking?

Is het stemgeluid van die sensuele dame een beetje duidelijk ? Kan hij adressen makkelijk vinden .. reageert hij snel genoeg of pas nadat je de afslag voorbij bent?
Zijn de kaarten identiek aan de PDA versies of zijn het aangepaste, nieuwere kaarten ....

ben benieuwd...
Ga naar http://www.tomtom.nl voor een demo filmpje van het programma in aktie :)

whiteclear wijzigde dit bericht 01-10-2004 00:06 (36%)

Trotse papa van Tigo Nova
Reg. datum: 13 april 2000

Correctie: Het is een MMC (MultiMedia Card) door een edit overbodig

Heb trouwens ook zitten kijken naar deze versie; maar haak toch af door het feit dat je hem alleen kunt gebruiken met de tomtom gps module.

Zelf heb ik nu Route66 op mijn 6600 staan icm de tomtom module van mijn broer (helaas moet ie hem terug hebben :)), maar route66 blijft zeker erop staan en ben zeker van plan om een gps module voor mezelf te kopen. Voordeel is dat ie ook traffic info kan ophalen (TMC), nadeel is dan wel dat ie alles ophaalt voor de benelux en het niet echt zo up-to-date is.

Krypt wijzigde dit bericht 01-10-2004 00:10 (3%)

Tevree met z'n PSTWEE/3

Heb nu de nieuwe TomTom Mobile al een paar weken kunnen testen op mijn Nokia 6600, zowel in de auto, op de fiets als tijdens het lopen. Ben er tot nu toe zeer tevreden over. :)

In het pakket zitten de volgende onderdelen:
- 128Mb geheugenkaart met kant en klare TomTom software
- TomTom GPS-ontvanger (volgens hun de kleinste die er bestaat)
- Autolader voor de GPs-ontvanger
- CD met handleiding
- verkorte handleiding op poster.

Prijs van deze set ligt tussen de 265 (online) en 299 Euro.

Of die GPS-ontvanger de kleinste is weet ik niet, maar hij is veel kleiner als de 6600 en past gemakkelijk in je broek of jaszak:

http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/voorkant.jpg

http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/zijkant.jpg

Je stopt het MMC-kaartje in de telefoon en je kan direct aan de slag. :Y) Even de taal instellen, verbinding maken mat de GPS-module en als die contact heeft (allereerste keer duurt het even) dan kan je meteen je eerste route plannen.

Het programma beslaat zo'n 100Mb op het 128Mb MMC-kaartje, maar bevat dan ook nog vele gesproken talen. Als je de talen die je niet gebruikt allemaal weghaald dan hou je ongeveer 65Mb over. Het kopiëren van het gehele pakket naar een ander MMC-kaartje werkte bij mij zonder problemen. Dit vind ik wel een heel groot pluspunt! _/-\o_

Verder is de software zeer gemakkelijk in gebruik. Je kan merken dat deze versie speciaal gemaakt is voor de resolutie van dit telefoonscherm. Het menu is zeer duidelijk en makkelijk in gebruik. Alle menupunten hebben sneltoetsen (cijfers die er netjes voorstaan) zodat je nog sneller je instellingen kan wijzigen.

Accu van GPS-ontvanger gaat zo'n 5 tot 6 uur mee, en is natuurlijk in de auto direct bij te laden.

Een aantal punten die mij zijn opgevallen:
- Het geluid is zeer duidelijk. In de auto is het goed hoorbaar, zelfs op de fiets met de telefoon in mijn jaszak (niet dichtgeritst) is het nog te verstaan.

- Software rekent zeer snel een nieuwe route uit, mocht je een andere afslag nemen. Binnen 5 seconden weet hij meestal al hoe je verder moet rijden.

- Afhankelijk van je snelheid, worden de afslagen van 1200 mtr tot 50 mtr van te voren aangegeven. Toen ik op de fiets was viel het me op dat pas 100 of 50 meter voor een kruispunt werd aangegeven dat ik af moest slaan. In de auto was dit veel eerder (afhankelijk van de snelheid). Ook wordt niet bij elk kruispunt aangegeven dat je rechtdoor moet, alleen bij grote kruispunten. Telefoon zit gelukkig niet voor alle akkefietjes tegen je te praten.

- Ook wordt er automatisch in en uit-gezoomd op de kaart, afhankelijk van de snelheid waarmee je je verplaatst. Rij je langzaam in de stad, dan wordt er ingezoomd zodat belangrijke straatnamen al zichtbaar zijn. Op de snelweg heb je een wat groter overzicht. Je kan ook tussendoor in en uit-zoomen om de route wat beter te bekijken.

- Software zit tjokvol met handige bestemmingen, zoals: benzinestations, geldautomaten, hotels, restaurants, bezienzwaardigheden, parkeergelegenheden, garages, bioscopen, campings, ziekenhuizen, golfbanen, tennisbanen, cafe's, wikelcentra, en nog veel meer.....
Ben je ergens op bezoek/vakantie en je wilt naar een speciale bestemming in de buurt: start je TomTom op, selekteer de betreffende categorie en je krijgt een hele lijst te zien op volgorde van afstand vanaf je huidige lokatie. Super handig! :Y)

- Route's zijn op meerdere manieren te plannen: direct, alternatief, via andere lokatie

- Alle geplande bestemmingen zijn in je favorieten te plaatsen voor snel gebruik.

- Op de kaart is aan te geven of je sommige bestemmings-categoriën wel of niet wil zien. Bijvoorbeeld kan je instellen dat alle benzine stations en parkeerplaatsen altijd op de kaart wil zien. Ook is het mogelijk om een alarm af te laten gaan als je binnen een bepaalde afstand (instelbaar) van een benzinestation (of andere lokatie) bent.

Al met al ben ik er zeer tevreden over. Zonder de GPS-ontvanger is het programma alleen te gebruiken om via de kaart bestemmingen op te zoeken. Het is dan dus mogelijk om een lokatie met wat zoek en scrollwerk toch te vinden als je onderweg bent.

Mischien nog een enkel minpuntje:
- Het was handig geweest als je ook de telefoon aan die autolader kon aansluiten, alhoewel mijn telefoon het tot nu toe gemakkelijk heeft volgehouden.
- Volgens TomTom kan het pakket niet samenwerken met andere GPS-ontvangers. (heb ik verder niet kunnen uitproberen). Dit is dus de kopiëer beveiliging.

Als er nog vragen van jullie zijn, stel ze gerust. B)

Chrasher wijzigde dit bericht 09-10-2004 11:17 (7%)

PSN-id: Chrasher, GT5P PSN-id: TooFast4Stig - Chrasher's Canon 300D/350D foto albums

Reg. datum: 11 juni 2004

Kerel, dat klinkt super wat je daar vertelt! Ben enthousiast geworden na het lezen van je verhaal. Kun je misschien eens wat 'live' screenshots posten? Dat zou een mooie aanvulling zijn op je verhaal hierboven. _/-\o_

forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van dat GPS gevalletje. Ik heb zelf een leadtek, en die is echt super, werkt zelfs binnenshuis. Een vriend van me heeft een andere (fortuna geloof ik) en die stopt er al mee als ie hem in zijn zak steekt, dus daar zit toch een hoop verschil tussen. Origens gebruik ik zelf Route 66 en dat bevalt me ook erg goed, ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de twee pakketten

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

De GPS ontvanger van TomTom is samen met de Leadtek, Ricaline, Royaltek en Emtac de beste op de markt.

life's Short
Reg. datum: 09 oktober 2003

Top uiteg man. Nu nog ff wachten op de versie die is geschikt voor de p910i.

ola

quote:
Chrasher schreef op 09 oktober 2004 @ 10:48:
Als er nog vragen van jullie zijn, stel ze gerust. B)

Vraag :)

Hoe zit het met de battery duur van je telefoon? Het licht van het scherm kost nogal wat stroom volgens mij. Blijft het scherm dus aan tijdens de rit of gaat het licht uit?

Heb je ook een houder voor je 6600 in je auto zitten? Zo ja, waar vandaan?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Tevree met z'n PSTWEE/3

@jobcohen: Screenshots kan je het beste op de site zelf bekijken. Als ik een direct shot van mijn schermpje maak, zitten er allemaal strepen op.

@Byte_Me: GPS-ontvanger werkt ook bij mij thuis, maar de kamer waar ik in sta moet dan wel in de buurt van een raam of buitenkant van gebouw zijn. Als ik onder in de kelder sta dan heeft hij geen ontvangst meer.
Bedenk wel dat als ik eenmaal weer buiten ben het contact vrij snel weer gelegd is. Volgens mij zullen de meeste GPS-ontvangers niet meer werken in extreme omstandigheden.

@-Marshal-: Het licht van het scherm blijft tijdens gebruik van TomTom gewoon aan staan. Wat betreft de levensduur, heb ik de telefoon nog niet langer dan zo'n 3 uur aan laten staan met TomTom actief. Accu was toen nog niet half leeg (bedenk wel dat ik hem de avond ervoor al opgeladen had). Ik heb wel de lichtintensiteit standaard op 50% staan van mijn telefoon. s'Avonds zou je dat zelf minder kunnen zetten.

Een houder heb ik niet, maar heb wel een goedkoop standaard telefoonhoesje (met doorzichtige voorkant) die ik ga voorzien van stevig klitteband. Dan kan ik hem zowel in de auto als op de fiets vastzetten.
In de auto heb ik vooral op de spraak van het pakket gereden en alleen op sommige momenten op het display gekeken (telefoon lag gewoon beneden in een open opbergvak). Het is eigenlijk zelden nodig om op het scherm te kijken. In de meeste gevallen wordt de route zeer duidelijk aangegeven. Er wordt zelfs gezegd of je links of rechts moet voorsorteren voordat je bij een bepaald kruispunt bent. :)

Chrasher wijzigde dit bericht 09-10-2004 18:21 (5%)

PSN-id: Chrasher, GT5P PSN-id: TooFast4Stig - Chrasher's Canon 300D/350D foto albums

Reg. datum: 15 april 2003

quote:
404error schreef op 26 september 2004 @ 15:57:
[...]

Schijnt een probleempje met de BT te zijn. Er wordt aan een update gewerkt die volgens TomTom "soon" uitkomt.

Hoe kom je aan deze informatie mbt de SPV C500? Ik kreeg deze mail terug:

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom.

Helaas kunnen wij u nog niet garanderen dat wij de SPV C500 voor TomTom Mobile gaan ondersteunen.
Wij adviseren u om hiervoor de compatibility-lijst op onze website in de gaten te houden.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop dat u voldoende door ons bent geinformeerd.
Mocht u vragen of suggesties hebben, dan horen wij dat graag.

Vriendelijke groeten,

TomTom Supportteam

KiTsEr wijzigde dit bericht 13-10-2004 12:19 (9%)

Intel Pentium 4 2800 MHz | Asus P4P800 Deluxe | 1536 MB RAM | RADEON 9250 | Creative SB Live! Sound Card | Maxtor 6B200M0 (200 GB, 7200 RPM, SATA) | FloppyDTV-T | NEC DVD_RW ND-3500AG | LITE-ON LTR-40125S | 3Com Gigabit LOM (3C940)

forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

wat ik trouwens wel vaag vind is dat al deze pakketten (tomtom en route66) inc MMC worden verkocht. die krijg je dus al bijna vol, terwijl de meeste mensen vast nog wel wat extra dingen op hun mmc willen zetten. je kunt er beter een losse bijkopen met de grootte die je nodig hebt.

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

Tevree met z'n PSTWEE/3

Omdat ik van de week de mogelijkheid heb gehad om ook Route66 benelux 2005 te testen (zie: Chrasher in "Route 66 Mobile Symbian S60" ), zet ik hier nog even wat nieuwe ervaringen/aanvullingen neer over TomTom-Mobile.

Tijdens het vergelijken ben ik op een aantal puntjes gekomen, waarvan ik eerst niet dacht dat dit belangrijk zou zijn om te vermelden. Maar na het werken met Route66 ben ik TomTom nog meer gaan waarderen. :)

Hier zijn nog een aantal punten waardoor TomTom-Mobile tijdens deze test volgens mij met kop en schouders boven Route66 uitstak.

- Snelheid van het berekenen van de route en het updaten van de realtime kaart(en) onderweg. TT-M doet dit met een gemiddelde van 3 a 4 fps, Route66 haalt maar 1 frame per 2 a 3 sec. Een rit van Den Haag naar Emmen werd door TT in 8 seconden berekend, Route66 deed daar meer dan 25 seconden over.

- Informatie die op het scherm wordt weergegeven tijdens het rijden en het automatisceh inzoomen van de kaart. Bij Route66 had ik na een blik op de kaart geen enkel idee waar ik was of waar ik naartoe moest. Er werd teveel ingezoomd waardoor ik vaak het kruispunt nog niet kon zien als ik voor een stoplicht stond.
TT-Mobile zoomt veel verder uit waardoor je altijd een goed overzicht hebt.

Bij Route66 is er geen extra info beschikbaar bij gebruik van de kaart (2D of 3D), TT-Mobile heeft een kader onderin het scherm waarvan de belangrijkste informatie duidelijk leesbaar is.

http://home.wanadoo.nl/hermanie/gif/3dkaart.gif

Je kan onderweg dus altijd zien hoever het nog is naar de volgende afslag/rotonde en welke kant je dan op moet. Deze afstand wordt tot 5 meter nauwkeurig weergegeven. Mocht je dus de spraak missen dan is 1 blik op het scherm voldoende. _/-\o_
Route66 kan ook deze info (gedeeltelijk) weergeven, maar dan heb je geen kaart op het scherm, alleen maar iconen.

Ook is het mogelijk om rechtsbovenin een kadertje weer te geven met info over de volgende afslag-nummer/snelweg/doorgaande weg waar je naartoe moet. Indien je dus op de snelweg rijdt, zie je daar al direct staan welke afslag je moet nemen. Deze info is direct vanaf het begin zichtbaar, ook al is de afslag pas 50Km verderop.

Ik vond dit toch nog zeer relevante info, waar je eigenlijk alleen achterkomt als je de twee verschillende programma's in de praktijk kan testen.

Tot slot is het ook nog mogelijk om TT-Mobile te upgraden met actuele of interessante POI's (Nuttige plaatsen), net zoals dat ook kon met sommige andere TomTom versies.
Op www.flitspaal.nu kan je na registratie bestanden downloaden die de lokaties bevatten van vaste flitspalen voor zowel snelheid als roodlicht controle.
Kopiëer ze naar de juiste map, selecteer ze bij het onderdeel "nuttige plaatsen" en koppel ze eventueel aan een alarmsignaal als ze binnen ...... meter van je route komen. Werkt perfect! :Y)
Houdt er wel rekening mee, dat bij gebruik van de waarschuwingen bij "nuttige plaatsen" TT-Mobile duidelijk wat trager wordt met updaten van de kaart, maar nog steeds veel sneller dan Route66. :)

Chrasher wijzigde dit bericht 14-10-2004 20:34 (7%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: