[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Topicstarter
Waarover gaat deze howto?

Deze howto gaat over het aansluiten van een Sony playstation one lcd'tje aan een vga kaart. Ook zal ik uitleggen hoe ik het schermpje gemonteerd heb in mijn pc (lian li pc60), aangezien het schermpje precies past in de 3 floppybays van deze kast :).

Het lcd scherm

Let op! Het gaat hier alleen om de Sony versie van het lcd'tje. Bij veel andere merken werkt het aansluiten via vga niet. De meeste schermpjes hebben wel een composiet ingang. Uiteraard kun je het hier ook mee aansluiten (is een stuk makkelijker), maar hierdoor krijg je een stuk slechter beeld. Ik heb mijn schermpje hier gekocht. Hoewel het product toen niet gelijk op voorraad was, werd ik dezelfde dag nog gebeld dat er de volgende dag een nieuwe voorraad binnen zou komen :).

Andere ingredienten

- Een videokaart met zogenaamde composite sync (csync) ondersteuning. De meeste ATI en oudere Matrox videokaarten ondersteunen dit. Nvidia kaarten niet. Ik heb een PCI Matrox Millennium II op de kop kunnen tikken. Je kunt ook non-csync videokaarten gebruiken, maar dan zul je eerst een apart printje moeten maken om het csync signaal uit het hsync en vsync signaal te genereren (zie hier en hier).
- De PT6101 voltage regulator (maakt niet uit of dit A of C is). Deze is samplebaar.
- Een 75 kOhm metaalfilm-weerstand (1% afwijking)
- Een 'normale' 330 ohm weerstand
- Een 100 uF condensator
- Een male molex stekkertje
- Een 5 aderige flatcable (tussen videokaart en lcd scherm)
- Montagemateriaal (schroefjes ed)
- Wat misc kabels en soldeerspul :)

Het eindresultaat

Na wat modwerk kwam het er bij mij zo uit te zien :)

Afbeeldingslocatie: http://fast.emielmols.info/lcd/4.png
Het resultaat :-)

Disclaimer & copyright

Ik ben niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van deze howto :P. Verder zal ik hier af en toe wat plaatjes uit andere howto's gebruiken (zie bronvermelding onderaan), ik hoop dat dit geen probleem is; mocht iemand problemen hebben met enkele plaatjes, mail mij dan en dan zal ik ze verwijderen.

Het slopen van het lcd

De meeste tweakers zullen dit toch zonder problemen moeten kunnen ;). Het is een kwestie van schroefjes losdraaien en de twee kanten voorzichtig uit elkaar trekken. Je hebt zowel het printje in de bovenste helft (met lcd) als de printjes in de onderkant (waar de connectors op gesoldeerd zitten) nodig. Mocht je hier problemen mee hebben dan staat er hier meer info.

Afbeeldingslocatie: http://fast.emielmols.info/lcd/psonelcd3.jpg
Het resultaat: de losse printjes

"always-on" mod

Ik heb op dit punt ervoor gekozen om de zogenaamde always-on mod te doen (bron). Dit houdt in dat ik een +- 300 ohm weerstand (ik heb een 330 ohm gebruikt) tussen een transistor aan de ene kant (7.5 volt lijn) en de dcc lijn van de vga aansluiting plaats. Hierdoor hoef ik geen 5 volt van de videokaart te trekken.

Pic volgt

Testen

Op dit punt kun je het display even testen door de kabeltjes terug aan te sluiten en de netvoeding er in te steken. Als het goed is gaat het backlight nu branden.

VGA aansluiten

Nu kun je volgens het onderstaande schema de videokaart aansluiten op het printje waar de connectors op zitten met behulp van de flatcable. Ik heb ervoor gekozen om de kabel gelijk op de videokaart te solderen, om te voorkomen dat er een lelijke stekker achter in mijn kast zit; je kunt natuurlijk ook ergens een vga kabel vandaan halen en hier de boel aan vastmaken.
FunctieVGALCD
R111
G212
B39
RGB gnd6, 7, 88
Sync135
Aansluittabel

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/psone_lcd/schematic.jpg
Aansluitdiagram

Voeding aansluiten

Op pins 2, 3 en 4 (v_in) van de PT6101 moet je de 12 volt van de computervoeding aansluiten; pins 5 t/m 8 zijn de gnd en uit pins 9, 10 en 11 (v_out) komt 7.5 volt als je tussen de gnd en pin 12 (v_adj) de 75 kOhm weerstand zet. Verder zegt de datasheet dat je tussen v_out en gnd de 100 uF condensator moet plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://fast.emielmols.info/lcd/voeding.png
Schematische weergave om de PT6101 aan te sluiten

Software

Als je nu het lcd aanzet (en 'Bureaublad naar deze monitor uitbreiden" aanzet in Windows) zul je waarschijnlijk strepen over het scherm zien lopen. Je moet nu met powerstrip (*download*) de videokaart settings aan gaan passen (rechterklik in system tray > Display Profiles > Config > videokaart selecteren > advanced timings). Dit proces gaat gegarandeerd een paar uur duren. Dit heeft bij mij heeft het een paar dagen geduurd omdat powerstrip steeds vastliep :X. Tenslotte werkten de volgende instellingen (let op! dit verschilt per display en de volgende instellingen zullen waarschijnlijk niet bij jou werken). Je moet in ieder geval de 720x576 resolutie aanhouden en csync en interlaced gebruiken. Verder moet de hsync rond de 16 kHz liggen en de vsync rond de 25 Hz.

Klik hier voor mijn instellingen. (layout-verziekende afbeelding)

In linux kun je het ook doen, maar dan moet je het allemaal in je X config aanpassen ;).

Montage

Ik heb het scherm gemonteerd aan de binnenkant van de case en niet op de front bezel. Met 12 moederbord afstandhoudertjes heb ik het geheel vastgezet. Het voordeel hiervan is dat ik de afstanden ook nog wat bij kan stellen. Ik heb gebruik gemaakt van een 3.3 mm boortje om door de case te boren. Met hetzelfde boortje heb ik ook even de gaten in de printplaat en het schermpje vergroot, zodat een standaard moederbord schroefje past. Hier een schetsje - rood geeft het schroefje aan en geel de afstandhoudertjes.

Afbeeldingslocatie: http://fast.emielmols.info/lcd/montage.png
Schematische weergave van montage

Hier zie je hoe het er bij mij uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://fast.emielmols.info/lcd/2.png
Met de afstandsbusjes het lcd gemonteerd

Afwerking

Verder heb ik de regulator en de connectorprint aan elkaar gelijmd en aan de binnenkant van de kast met een paar tie-wraps vastgezet :).

Afbeeldingslocatie: http://fast.emielmols.info/lcd/afwerking.png
Afwerking

Software (2)

Hier even een lijstje van de software die je kunt gebruiken om mooie statistiekjes weer te geven. Het is hier een kwestie van het een en ander proberen en zelf bekijken wat je mooi vindt.
- SysMetrix
- Samurize
- ScreenPaver (voor het weergeven van foto's oid na een tijdje)

Afbeeldingslocatie: http://fast.emielmols.info/lcd/PSone-011-thumb.jpg
MetalRush's mod met SysMetrix en Samurize

Bronnen
- http://www.bit-tech.net/modding/2004/07/07/psone_lcd/1.html (let op, dit gaat over de NTSC versie van het schermpje)
- http://starfox.ucc.asn.au/carcomp/serio_lcd.htm

Met dank aan
- ThaHandy voor wat extra pics.
- MetalRush voor foto en software tips.

Topic rules
Het is niet echt de bedoeling om in dit topic te gaan vragen of videokaart X gaat werken met dit display. Gebruik google (aldus euss). Ook heeft het geen zin om te vragen of deze mod werkt met andere playstation displays, want het antwoord is nee (in ieder geval niet op dezelfde manier :P). Opbouwende kritiek, tips of andere relevante info en vragen zijn altijd welkom.
update: Er zijn wel erg veel reacties in de trand van "het is gaaf, ik wil het ook, maar ik heb verder 0,0 electronica kennis" met vervolgens en hele reeks ontzettend simpele vragen. Graag even logisch nadenken voor je post en/of een beginnerssetje electronica kopen.

Ohja, als je pics in het topic post, heb je kans dat ik ze mirror en ze hier in de -start verschijnen - je bent gewaarschuwd :P.

Updatehistory
- 2004/09/05 - Origineel
- 2004/09/07 - Plaatje van ThaHandy toegevoegd
- 2004/10/10 - Software (2) en foto MetalRush toegevoegd, omschrijving bij plaatjes en typo's weggehaald
- 2005/06/17 - Bit-tech url's geupdate en typo's gefixed
- 2006/02/11 - Topic rules geupdate
- 2008/02/22 - Plaatjes url's gefixt

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 22-02-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 07:52
Je foto's werken hier niet. Misschien moet je er jpg van maken inplaats van de png die ze nu zijn.

Voor de rest een leuke en interessante how-to

[ Voor 43% gewijzigd door Steefph op 05-09-2004 22:34 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

alleereerst, je linkjes werken niet.... De pics zijn niet beschikbaar. Maar wat heb je voor dat matrox kaartje betaald? Ik wil namelijk ook dit projectje doen, alleen heb ik mijn op mijn ati kaart al 2 monitoren zitten, dus moet een pci kaartje hiervoor hebben. Ik kan een psone schermpje nieuw voor 50 E krijgen, hoe kom jij hieraan, ergens goedkoper??

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 14:39
Ik had die how-to op bet-tech ook al eens gelezen, maar het klinkt ernstig leuk moet ik zeggen :) De prijs van dat schermpje valt me erg mee, alhoewel ik geen verstand heb van de andere handel die erbij komt. Het lijkt me dat dit best mee valt, klopt dat?

Ik bookmark hem iig even, deze gat zeker van pas komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 21:49
http://www.nedgame.com/
49euro. niet echt goedkoper maar zeker niet duur. Heb er hier inmiddels twee liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Underground75 op 05-09-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmf, routing hier in huis doet vreemd, uploading pics Zo, nu @ 100mbit :). Ik heb mijn lcd'tje, zoals ook vermeld ^^, bij nedgame.com gehaald (51.50 euro inclusief verzendkosten)

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 05-09-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:02
Zeer interessant project! En ook erg fijn dat deze Sony schermpjes toch als VGA te gebruiken zijn :9

Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/article/136/winamp2.jpg

o-m-g :9~

Hoe groot zijn deze schermpjes eigenlijk? Aangezien ze DVD resolutie hebben, zouden ze mischien ook wel erg geschikt zijn om een Beamertje van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 21:49
Xandrios schreef op 05 september 2004 @ 22:47:
Zeer interessant project! En ook erg fijn dat deze Sony schermpjes toch als VGA te gebruiken zijn :9

[afbeelding]

Hoe groot zijn deze schermpjes eigenlijk? Aangezien ze DVD resolutie hebben, zouden ze mischien ook wel erg geschikt zijn om een Beamertje van te maken :)
Aspect ratio is 4:3, doorsnede 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xandrios schreef op 05 september 2004 @ 22:47:

[afbeelding]

Jupz :) Hier een wat scherpere pic van mij (hoewel het er in het echt toch nog veel 1337er uitziet :P):

Afbeeldingslocatie: http://fast.emielmols.info/lcd/4.png

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 22-02-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:02
The Undertaker schreef op 05 september 2004 @ 22:48:
[...]

Aspect ratio is 4:3, doorsnede 5"
Thanks. Dat is jammer genoeg eigenlijk net iets te groot voor een beamer, of je moet echt 'n grote lens kunnen vinden :P
Anoniem: 76570 schreef op 05 september 2004 @ 22:52:
[...]

Jupz :) Hier een wat scherpere pic van mij (hoewel het er in het echt toch nog veel 1337er uitziet :P):

[afbeelding]
Whaaa :9

Zeer, maar dan ook echt zeer strak \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 10:40
Geweldig!
Oh ik ben zo jaloers op alle mensen die zoiets hebben...8)7
heb zo'n schermpje zelf ook erg lang gewilt...maar dan dacht ik altijd: ja dan moet ik het wel meteen goed doen. ik heb nu namelijk een sweex xenon xb kast die bijna uit elkaar valt van ellendigheid, en dus wil ik dan eigenlijk meteen een lian-li kast ofzo erbij. maar daar heb ik simpelweg het geld niet voor. wordt over een jaartje 18, dan moet ik nieuwe studie beginnen, misschien/waarschijnlijk laptop kopen (nog afhankelijk van studie of dat misschien of waarschijnlijk is :+ ), en rijbewijs....dusss voorlopig ben ik nog een arm tweakertje :+

mja, genoeg zelfmedelijden. nogmaals mooie tutorial! Alleen ik begrijp dat van die "Always-on" niet echt, kun je misschien uitleggen wat dat precies inhoudt? Dat hij altijd aan is of wat? En wat is het alternatief hiervoor dan?? "Hierdoor hoef ik geen 5 volt van de videokaart te trekken." ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HyperioN. schreef op 05 september 2004 @ 22:59:
Geweldig!
Oh ik ben zo jaloers op alle mensen die zoiets hebben...8)7
heb zo'n schermpje zelf ook erg lang gewilt...maar dan dacht ik altijd: ja dan moet ik het wel meteen goed doen. ik heb nu namelijk een sweex xenon xb kast die bijna uit elkaar valt van ellendigheid, en dus wil ik dan eigenlijk meteen een lian-li kast ofzo erbij. maar daar heb ik simpelweg het geld niet voor. wordt over een jaartje 18, dan moet ik nieuwe studie beginnen, misschien/waarschijnlijk laptop kopen (nog afhankelijk van studie of dat misschien of waarschijnlijk is :+ ), en rijbewijs....dusss voorlopig ben ik nog een arm tweakertje :+

mja, genoeg zelfmedelijden. nogmaals mooie tutorial! Alleen ik begrijp dat van die "Always-on" niet echt, kun je misschien uitleggen wat dat precies inhoudt? Dat hij altijd aan is of wat? En wat is het alternatief hiervoor dan?? "Hierdoor hoef ik geen 5 volt van de videokaart te trekken." ??
Mja, er zit geen voor/nadeel aan :). Het enige punt was dat ik eerst wilde testen met een vga connector, en ik had er eentje van een monitor afgesloopt, maar toen bleek dat die dcc pin niet bestond in de connector :(. Blijkt dat dit bijna altijd het geval is. Ik heb het dus toen opgelost met die always-on mod. Als je gelijk gaat solderen zou het ook moeten werken door met de flatcable een draadje extra te wiren :). Zie voor de pins die je dan nodig hebt de tweede pagina van dat bit-tech artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

wtf :D
hebbuh, tnx!!1

8)7 iemand zo'n ding tekoop? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 05:43

Sprite_tm

Semi-Chinees

Volgende verhaal gaat ervanuit dat dat schermpje een negatieve sync ondersteunt:
Als je videokaart geen composite sync-uitgang heeft kun je ook dit schemaatje gebruiken om van een hsync + vsync een composite sync te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 -VS ------------------------+
                              |
                             |
                          |  /
        +-----+           |/
  -HS --+ 3k3 +-----*-----|     BC 548 B
        +-----+     |     |\
                    |     |  \|
                    |        -|     +-----+
                    |         *-----+ 68  +----- -CS 0.3 Vpp
                    |         |     +-----+
                   +++       +++
                   | |       | |
                   | |       | |
                   +++       +++
                    |         |
  GND --------------*---------*----------------- GND
                   1k2       820

Disclaimer: Ik heb het schermpje niet, dus ik kan het niet testen. Mocht het niet werken, kijk dan of je ergens je syncs op negatief of inverted kan instellen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sprite_tm schreef op 05 september 2004 @ 23:08:
Volgende verhaal gaat ervanuit dat dat schermpje een negatieve sync ondersteunt:
Als je videokaart geen composite sync-uitgang heeft kun je ook dit schemaatje gebruiken om van een hsync + vsync een composite sync te maken:

*knip*

Disclaimer: Ik heb het schermpje niet, dus ik kan het niet testen. Mocht het niet werken, kijk dan of je ergens je syncs op negatief of inverted kan instellen.
Dit zal ik er inderdaad even bijzetten. Dit staat ook op http://starfox.ucc.asn.au/carcomp/serio_lcd.htm :p.
j-w schreef op 05 september 2004 @ 23:20:
[...]

Is dit ook echt de resolutie van het schermpje?
Jup, dit is sowieso de standaard PAL resolutie en er is hier sprake van een PAL schermpje :)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 05-09-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 19:36

HeepH

Dope Rapper

wat kosten die onderdelen die je er bij moet kopen om het te laten werken eigenlijk ?

en kan een complete electronica/soldeer noob dit ook? zoniet, wie wil mij helpen :

erazer1987 AT hotmail.com

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 76570 schreef op 05 september 2004 @ 22:28:
Je moet in ieder geval de 720x576 resolutie aanhouden en csync en interlaced gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

j-w schreef op 05 september 2004 @ 23:20:
[...]

is toch resolutie van standaard tv ? (correct me if wrong)

btw : ik heb interesse in een ia, maar wil ook graag weten hoe het met de prijzen van die overige onderdelen zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
woooaaaah strak, bookmarked! Ik ga ook zeker ff naar zo'n schermpje zoeken, en dan misschien ook beginnen aan dit project. Alleen jammer dat mijn kast maar 2 floppyplaatsen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 16:13
Damn voor 50 euro wil ik dit ook wel proberen, tis nl goedkoper dan een graphic lcd en nog eens vetter ook maar zijn er ook net iets duidelijker plaatjes voor de soldeer punten?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
ThaKiller schreef op 05 september 2004 @ 23:49:
Damn voor 50 euro wil ik dit ook wel proberen, tis nl goedkoper dan een graphic lcd en nog eens vetter ook maar zijn er ook net iets duidelijker plaatjes voor de soldeer punten?
kweenie hoor, maar duidelijker dan dit kan denk ik niet. de foto is maybe niet zo duidelijk maar het schematische dingetje eronder toch wel?
Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/article/136/schematic.jpg

oh, ik zie nu urls van bit-tech.net

Tip voor TS: Als je slim bent zet je het even op eigen webhosting, voordat maybe bit-tech.net de plaatjes eraf gooit. zal wel niet gebeuren maar je weet nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 16:13
HyperioN. schreef op 05 september 2004 @ 23:57:
[...]

kweenie hoor, maar duidelijker dan dit kan denk ik niet. de foto is maybe niet zo duidelijk maar het schematische dingetje eronder toch wel?
[afbeelding]

oh, ik zie nu urls van bit-tech.net

Tip voor TS: Als je slim bent zet je het even op eigen webhosting, voordat maybe bit-tech.net de plaatjes eraf gooit. zal wel niet gebeuren maar je weet nooit...
Ik had het plaatje wel gezien maar ik zou graag goed kunnen zien hoe groot (en de afstand van elkaar) die soldeerpunten zijn i.v.m. mn gare soldeer bout

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mooie How-To _/-\o_ Krijg al helemaal zin :)

Even wat onduidelijkheden:

-Kun je een foto laten zien hoe alles op je videokaart is aangesloten?
- Voor de aansturing gebruik je dus geen speciale software oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Mocht iemand geen TI modules willen/kunnen gebruiken:

PSX recycle voeding:
Afbeeldingslocatie: http://narmi.net/psx/images/powersupply.jpg
1 Brown +7.6VDC
2 Red Ground
3 Green +3.6VDC (orange)
4 Yellow Ground
5 White Reset (pull low to reset)
Er zijn ook voedingen met 6 of 7 pinnen, bovenstaande blijven dan gelijk.
Bron: http://narmi.net/psx/ps.html

Zelfbouw voeding met PSX spanningen:
Afbeeldingslocatie: http://www.narx.net/~mike/projects/psxadaptor/img/schematic.jpg
Bron: http://www.narx.net/~mike/projects/psxadaptor/index2.html

Crossreference van aansluitingen:
FunctieVGAScartPSX/PS2 / LCD
Rood11511
Groen21112
Blauw379
RGBCS ground6, 7, 85, 9, 13, 17, 18(1+3), 8
Composiet Sync13206 (PSX/PS2) / 5 (LCD) :?
http://www.gamesx.com/avpinouts/psxav.htm
http://pinouts.ru/data/pin_PlayStationAV.shtml
http://doejo.emuhelp.com/PPP.html
NB: voor de PSX/PS2 is composiet sync 100% pin 6, zie ook hier alwaar de gebruikte kleurcodes voor de PSX/PS2 kabels staan. Met sommige PSX/PSone LCD's wordt daarvan afgeweken en wordt pin 5 gebruikt (en als pin 6 in het LCD niet eens aagesloten is weet je gelijk dat het scherm niet met Svideo gebruikt kan worden ;)).
Het simpelste is een oude PSX/PS2 RGB kabel te pakken en daar een VGA Dsub aan te prikken.

Als je een composiet sync circuit hebt voldoet geloof ik deze driver ook wel zodat je niet met powerstrip etc hoeft te tweaken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
; Sony Playstation PSone LCD driver - custom euss
; Max. resolution/Hz 720x576@25 
; H Freq/ V Freq: 14.5-16.5 Khz / 23-31 Hz

[Version]
Signature = "$CHICAGO$"
Class     = Monitor
ClassGUID = {4d36e96e-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Provider  = %MFG%

[Manufacturer]
%MFG%     = MonMfg

[MonMfg]
%MODEL%   = Mon.Install,Monitor\PSONE

[Mon.Install]
DelReg    = DEL_CURRENT_REG
AddReg    = Mon.AddReg,RES

[Mon.AddReg]
HKR,"MODES\720,576",Mode1,,"14.5-16.5,23-31,+,+"

[DEL_CURRENT_REG]
HKR,MODES
HKR,,MaxResolution
HKR,,DPMS

[RES]
HKR,,MaxResolution,,"720,576"

[Strings]
MFG       = "Sony"
MODEL     = "Playstation PSone LCD"

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 08-09-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 19:32
Ook ik ben heel erg benieuwd naar de resolutie van het LCD.
Via google kwam ik erop dat de NTSC-versie 640*480 zou zijn, maar daar was die persoon nogal vaag mee. (het was niet duidelijk of dat de output-settings waren of de werkelijke res)
De GWGBA (een Gameboy-avance => PSone-LCD-adapter) zou een res hebben van 348*240 pixels. (is dus ook niet duidelijk of dat de res van het LCD is)

@TS: wat zijn de specs van het scherm wat betreft de storage temp, operating temp stroomverbruik etc.?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 76570 schreef op 05 september 2004 @ 23:09:
[...]

Jup, dit is sowieso de standaard PAL resolutie en er is hier sprake van een PAL schermpje :)
Dus je weer zeker dat het schermpje 720x576 pixels heeft die allemaal apart aan te sturen zijn?

Het argument dat het hier om een PAL scherm gaat doet me weinig, er zijn vast ook wel schermpjes met lagere resolutie te koop met een PAL video ingang.

[ Voor 13% gewijzigd door j-w op 06-09-2004 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoamoR schreef op 06 september 2004 @ 00:03:
Mooie How-To _/-\o_ Krijg al helemaal zin :)

Even wat onduidelijkheden:

-Kun je een foto laten zien hoe alles op je videokaart is aangesloten?
- Voor de aansturing gebruik je dus geen speciale software oid?
Ik zal vanmiddag wat meer foto's maken :). Ik gebruik alleen powerstrip voor de software.
TD-er schreef op 06 september 2004 @ 01:43:
Ook ik ben heel erg benieuwd naar de resolutie van het LCD.
Via google kwam ik erop dat de NTSC-versie 640*480 zou zijn, maar daar was die persoon nogal vaag mee. (het was niet duidelijk of dat de output-settings waren of de werkelijke res)
De GWGBA (een Gameboy-avance => PSone-LCD-adapter) zou een res hebben van 348*240 pixels. (is dus ook niet duidelijk of dat de res van het LCD is)

@TS: wat zijn de specs van het scherm wat betreft de storage temp, operating temp stroomverbruik etc.?
Geen idee, heb de doos inmiddels al weer weggegooid. Mijn ervaring is dat het schermpje redelijk warm wordt als het niet gemonteerd zit. Maar door de koperen afstandhoudertjes wordt de warmte redelijk goed weggeleid :*). Verder verbruikt het ding (zelf gemeten) 0.55 ampere bij 7.5 volt, dit is dus 4,125 watt. De regulator heeft echter een efficientie van 90%, dus komt het totaalverbruik op 4,125 * 100/90 = 4,583 watt.

Het klopt inderdaad dat de NTSC versie 640*480 is.
j-w schreef op 06 september 2004 @ 08:45:
[...]

Dus je weer zeker dat het schermpje 720x576 pixels heeft die allemaal apart aan te sturen zijn?

Het argument dat het hier om een PAL scherm gaat doet me weinig, er zijn vast ook wel schermpjes met lagere resolutie te koop met een PAL video ingang.
Uhm, tja, hoe kan ik dit zien? In windows staat de resolutie op 720*576 en als ik er met de muis overheen ga zie ik altijd de zwarte rand om de muis (=1 pixel); volgens mij wil dit zeggen dat 720*576 ook echt de resolutie is :P

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 06-09-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 44568 schreef op 06 september 2004 @ 01:00:

*knip*

Als je een composiet sync circuit hebt voldoet geloof ik deze driver ook wel zodat je niet met powerstrip etc hoeft te tweaken:

*knip*
Hmm, interessant, kun je in zo'n driver ook csync op de een of andere manier aankrijgen :) Ik word dat powerstrip onderhand wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 76570 schreef op 06 september 2004 @ 09:40:
[...]

Uhm, tja, hoe kan ik dit zien? In windows staat de resolutie op 720*576 en als ik er met de muis overheen ga zie ik altijd de zwarte rand om de muis (=1 pixel); volgens mij wil dit zeggen dat 720*576 ook echt de resolutie is :P
misschien kun je in paint een wit scherm maken met 1 zwarte pixel.
Deze pixel moet dan ook te zien op het LCD scherm.
Dan kun je een pixel toevoegen (direkt naast de eerste pixel), en dan moet op het scherm ook een extra pixel verschijnen. En zo ga je een tijdje door. Test dit zowel horizontaal en vertikaal.

Als dit goed gaat voor een groot aantal pixels, dan kun je vrij zeker van zijn dat de 'native' resolutie van je LCD, en de aansturings resolutie niet veel van elkaar verschillen.

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 06-09-2004 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
j-w schreef op 06 september 2004 @ 09:58:
[...]

misschien kun je in paint een wit scherm maken met 1 zwarte pixel.
Deze pixel moet dan ook te zien op het LCD scherm.
Dan kun je een pixel toevoegen (direkt naast de eerste pixel), en dan moet op het scherm ook een extra pixel verschijnen. En zo ga je een tijdje door. Test dit zowel horizontaal en vertikaal.

Als dit goed gaat voor een groot aantal pixels, dan kun je vrij zeker van zijn dat de 'native' resolutie van je LCD, en de aansturings resolutie niet veel van elkaar verschillen.
Mja, dat werkt ook allemaal hoor :). Even iets anders, heeft iemand enig idee hoe ik een programma op die monitor kan uitvoeren en toch niet iedere keer met mijn muis van mijn huidige monitor afval als ik naar rechts ga?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 06-09-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat nou het mooie is met deze how-to, is dat je ipv zo'n klein LCDtje ook gewoon een TV of een arcade monitor er aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-01 10:16

Denhomer

Doh !

Anoniem: 76570 schreef op 06 september 2004 @ 10:02:
[...]

Mja, dat werkt ook allemaal hoor :). Even iets anders, heeft iemand enig idee hoe ik een programma op die monitor kan uitvoeren en toch niet iedere keer met mijn muis van mijn huidige monitor afval als ik naar rechts ga?
Kijk eens naar ultramon, die kan je muis locken op de primary desktop
Ultramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 12:55
hoe zit het met de kijkhoek van dat sony schermpje...ik weet wel dat sommige andere merken die psone schermpies maken dat daar de kijkhoek erg slecht is

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Afbeeldingslocatie: http://www.clanstygian.com/images/casemods/scyth/Moi.jpg
Niet een PSOne schermpje, maar een 4" tft van een of andere videomachine... Max reso van 1024x768 =)

En oh jah, de pic zuigt 'n beetje... de JPG rastert niet zo mooi hier

[ Voor 19% gewijzigd door Scyth op 06-09-2004 11:22 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:36
Waar kan je nu nog zo'n schermpie kopen?
Lijkt mij errug stoer om deze in de voorkant van mij pc te bouwen. :9~
Alleen hoeveel CM bij hoeveel is hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Danjel schreef op 06 september 2004 @ 11:27:
Waar kan je nu nog zo'n schermpie kopen?
Lijkt mij errug stoer om deze in de voorkant van mij pc te bouwen. :9~
Alleen hoeveel CM bij hoeveel is hij?
nedgame(.com)

10x7.5cm zijn afmetingen van het scherm zelf

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 12:48

Dutch_guy

WYSIWYG

Dit is al vaker gedaan en zeker iets dat ik binnenkort ga doen.

Zie bijvoorbeeld hier voor meer info:

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=14066

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
HeefStan schreef op 05 september 2004 @ 23:23:
[...]

is toch resolutie van standaard tv ? (correct me if wrong)

btw : ik heb interesse in een ia, maar wil ook graag weten hoe het met de prijzen van die overige onderdelen zit....
Als er een IA komt doe ik zeker mee, dan weet ik tenminste zeker dat ik de juiste onderdelen koop, op electronica gebied ben ik nml echt niet goed. Wel erg veel interesse in dit ding, wat dat betreft komt ie er zeker :) De vraag is even hoe.

Ik ben erg benieuwd naar meer pics van de TS, kom maar op :9

Edit: Zit net op de netgames site te kijken, het schermpje is nu al niet meer op voorraad, blijkbaar heeft TS veel mensen op een idee gebracht!

[ Voor 11% gewijzigd door Redshark op 06-09-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
toeter schreef op 06 september 2004 @ 11:44:
[...]

Als er een IA komt doe ik zeker mee, dan weet ik tenminste zeker dat ik de juiste onderdelen koop, op electronica gebied ben ik nml echt niet goed. Wel erg veel interesse in dit ding, wat dat betreft komt ie er zeker :) De vraag is even hoe.

Ik ben erg benieuwd naar meer pics van de TS, kom maar op :9

Edit: Zit net op de netgames site te kijken, het schermpje is nu al niet meer op voorraad, blijkbaar heeft TS veel mensen op een idee gebracht!
Ze krijgen elke paar weken nieuwe leveringen uit de US geloof ik. Als je een IA wil opzetten denk ik dat je via hen wel een betere prijs kunt krijgen. Er staan nog wat pics op ht tp://emiel.dezeserver.nl/public/lcd/ trouwens (high-res). Vanmiddag zal ik nog wat pics maken van soldeerwerk op videokaart enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

OMFG :9~
Niet normaal zo stoer 8)
Ik ga dit zeker doen, maar ik ben een beetje noob in elektronica, is het dan toch te doen?
Enneuh... ik heb op mijn 9800pro al 2 monitoren hangen+ultramon, als ik nou een pci vga kaartje koop, kan ik em dan zeg maar als '3de' monitor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 104854 schreef op 06 september 2004 @ 17:35:
OMFG :9~
Niet normaal zo stoer 8)
Ik ga dit zeker doen, maar ik ben een beetje noob in elektronica, is het dan toch te doen?
Enneuh... ik heb op mijn 9800pro al 2 monitoren hangen+ultramon, als ik nou een pci vga kaartje koop, kan ik em dan zeg maar als '3de' monitor gebruiken?
Jup, ik gebruik hier ook 2 monitoren + lcd'tje (1 agp, 2 pci videokaarten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje:
is de milennium (1?) ook goed genoeg? Met 2 MB >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Anoniem: 104854 schreef op 06 september 2004 @ 18:06:
Nog een vraagje:
is de milennium (1?) ook goed genoeg? Met 2 MB >:)
als die csync ondersteunt wel ja (of je moet zelf een printje in elkaar zetten) en als je er niet mee gaat gamen. Voor 2d is die zat

e-mail, hoe zit het nou met die kijkhoek?

[ Voor 8% gewijzigd door PASware op 06-09-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik wil dat schermpje voor winamp, en mss wat temps ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Laatst online: 08-04-2020
maruh ik kan dus ook een simpel oud PCI kaartje hiervoor gebruiken?

Hoe zit het trouwens met het ontmantelen van dit dign.. kan je hem zo ver strippen dat hij voor DIY beamer gebruikt kan worden? op diyprojector.nl staat er wel over dathet kan maar dat is niet met een officiele Sony lcd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PASware schreef op 06 september 2004 @ 18:15:
[...]

als die csync ondersteunt wel ja (of je moet zelf een printje in elkaar zetten) en als je er niet mee gaat gamen. Voor 2d is die zat

e-mail, hoe zit het nou met die kijkhoek?
Grote kans dat het met de Matrox Millennium I werkt ja. De kijkhoek is erg goed, als ik er plat (bijna 90 graden) op kijk, kan ik het beeld nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Anoniem: 76570 schreef op 06 september 2004 @ 17:51:
[...]

Jup, ik gebruik hier ook 2 monitoren + lcd'tje (1 agp, 2 pci videokaarten ;) )
Kan ik ook zonder enig risico mijn Radeon 9800 pro D-SUB aansluiting gebruiken voor het aansluiten van dit LCD schermpje mijn TFT zit gewoon op de DVI uitgang?

Als er een IA voor dit setje komt dan ben ik zeer geinteresseerd!

Wat is de all-in prijs van het inbouwen van zo'n LCD schermpje? Dus incl. alle onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Ik heb een MSI geforce 4 ti 4400, deze heeft 2 uitgangen, zou je ook het gewone scherm kunnen clonen, ook al zijn de resoluties anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
SHuisman schreef op 06 september 2004 @ 18:53:
Ik heb een MSI geforce 4 ti 4400, deze heeft 2 uitgangen, zou je ook het gewone scherm kunnen clonen, ook al zijn de resoluties anders ?
Grote kans dat alleen de Matrox kaarten dat kunnen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
\o/ mooi hoor! * addictive onthoudt dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor iedereen die zich afvraagt of zijn videokaart gebruikt kan worden zonder extra hardwaremods om composite sync te maken, check Google eens met de naam van je videochip/kaart + de trefwoorden composite sync.

De composite sync wordt gegenereert door je RamDac, dus als dat een aparte chip is kun je ook eens Googlen voor een datasheet of composite sync ondersteund wordt (al zal de fabrikant van de videokaart dan wellicht de optie niet gemaakt hebben in de drivers, zoals bij de Matrox Mystique - misschien dat er dan met tweaktools of gemodde drivers wél composite sync geactiveerd kan worden).

Videokaarten die meestal composite sync hebben:
- Radeon 7xxx en nieuwer
- Matrox Millenium en nieuwer
- Ati Graphics Expression
- Xpert@Play
- Ati RageII

Zie ook:
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
http://www.hut.fi/Misc/El...its/vga2tv/matrox_tv.html
http://www2.cs.uh.edu/~scamp/

Als voorbeeld, mijn Radeon 9500np, die vanuit de driver al composiet ondersteund:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42537/full.gif

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 44568 schreef op 06 september 2004 @ 23:38:
Voor iedereen die zich afvraagt of zijn videokaart gebruikt kan worden, check Google eens met de naam van je videochip/kaart + de trefwoorden composite sync
De Radeon 7xxx en nieuwer, de Matrox Millenium en nieuwer kunnen het iig:
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
http://www.hut.fi/Misc/El...its/vga2tv/matrox_tv.html
*knikt*

* Anoniem: 76570 heeft even stukje hierover @ startpost gezet.

Verder, misschien een idee om deze howto ook even bij contributed howto's te vermelden (daar doen we het toch allemaal voor he ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Weet ook iemand hoe ik hem op composiet aansluit ?

Moet ik dan ook met powerstrip fine-tunen zeg maar :P

[ Voor 38% gewijzigd door Shuisman op 07-09-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:08

FastBunny

Give it the Works !

Hoe kom je erachter of een videokaart csync ondersteund?

[spuit 11 door de bocht :X]
De New functie bevat laat niet alles zien, en wellicht een next page zou dan handig zijn :X

Wat is het nadeel van een PT6101 eigenlijk? Warmte ontwikkeling? Ik zit zelf te denken aan dit schermpje maar dan extern te maken en niet in te bouwen vandaar :)

[ Voor 85% gewijzigd door FastBunny op 07-09-2004 13:02 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kunt ook zelf een composite sync maken, mocht ie niet op je kaart zitten. Een simpele OR poort is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SHuisman schreef op 07 september 2004 @ 12:37:
Weet ook iemand hoe ik hem op composiet aansluit ?

Moet ik dan ook met powerstrip fine-tunen zeg maar :P
Lijkt me niet. Je moet misschien alleen even proberen om de goede PAL output aan te zetten (er zijn er verschillende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan volgende kaart kopen:

MATROX G2+/MSDP/8BN/20 8MB

enige kans dat deze sync ondersteuning heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 104854 schreef op 07 september 2004 @ 17:26:
Ik kan volgende kaart kopen:

MATROX G2+/MSDP/8BN/20 8MB

enige kans dat deze sync ondersteuning heeft ?
check de startpost. Laatste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meestal wel, maar dat wist je natuurlijk wel aangezien je eerst dit topic gelezen hebt en op Google gekeken. Je kunt voor kaarten zonder C-sync altijd nog een H/V > C-sync converter maken.

Daarnaast is er zo ontzettend veel over deze mod beschreven dat het mij onmogelijk lijkt er niet over te struikelen ;) :
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=26080
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=13313
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=15505
http://forums.hexus.net/showthread.php?t=17938
http://www.diyaudio.com/f...hread.php?&threadid=27838
http://www.diy-tronic.de/forum/viewtopic.php?t=644

Modbreak:lees eerst het topic goed en zoek op Google. Een Howto topic is geen 'plet hier je kleine zoekvraagjes waar je geen moeite voor wilt doen'. Anders kun je net zo goed beter op zoek gaan naar een kant-en-klaar product in de Pricewatch ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 08-09-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 19-05 23:38

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb em ff net gesloopt, deze kom ook bij nedgame weg

schroefjes: 2 boven, 2 in ieder speaker (wat nou lijm :? ), 3 onder
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd1.jpg
open
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd2.jpg
LCD los van behuizing
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd3.jpg
de connector
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd4.jpg
beeld,breedte: 10,5(3)CM
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd5.jpg
beeld hoogte: 8,00CM
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThaHandy schreef op 07 september 2004 @ 19:07:
ik heb em ff net gesloopt, deze kom ook bij nedgame weg

schroefjes: 2 boven, 2 in ieder speaker (wat nou lijm :? ), 3 onder
[afbeelding]
open
[afbeelding]
LCD los van behuizing
[afbeelding]
de connector
[afbeelding]
beeld,breedte: 10,5(3)CM
[afbeelding]
beeld hoogte: 8,00CM
[afbeelding]
Mooie pics, ik heb ze ff gemirrored en een aantal toegevoegd aan de startpost. Als je het niet ok vindt, dan hoor ik het wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
FastBunny schreef op 07 september 2004 @ 12:43:
Hoe kom je erachter of een videokaart csync ondersteund?

[spuit 11 door de bocht :X]
De New functie bevat laat niet alles zien, en wellicht een next page zou dan handig zijn :X

Wat is het nadeel van een PT6101 eigenlijk? Warmte ontwikkeling? Ik zit zelf te denken aan dit schermpje maar dan extern te maken en niet in te bouwen vandaar :)
nadeel van alle voltage regulators is de warmte ontwikkeling, maar....een regulator zoals de pt6101 is een switching regulator en die zijn veel efficienter dan een lineaire regulator zoals een LM7812 e.d.
De pt6101 zal met een ingang van 12v en 0.5A zo'n 85% efficient zijn (kromme zin) en datis goed te noemen. Of die passief te koelen is weet ik niet, maar ik denk wel dat dat mogelijk is gezien de datasheet.

extra's:
ingang 12v
verbruik: 0.5A
De pt6101 gebruikt dan zelf ongeveer 0.5watt en de c/w waarde is 40 c/w. Dus...40x0.5 = 20graden warmer dan de omgevingstemperatuur en de omgeving mag maximaal 85graden zijn. Moet dus zat kunnen.

Owja, als iemand vind datik het fout heb: zeg het maar :)

[ Voor 18% gewijzigd door PASware op 07-09-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Anoniem: 76570 schreef op 07 september 2004 @ 19:25:
[...]

Mooie pics, ik heb ze ff gemirrored en een aantal toegevoegd aan de startpost. Als je het niet ok vindt, dan hoor ik het wel :).
daar was het juist voor bedoeld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net een millenium 2 kaartje op de kop weten te tikken :Y)
En ik hoorde van nedgame dat ze deze maand weer binnen komen, dus nog ff geduld en dan kan ik gaan modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net Windows (XP) opnieuw geinstalleerd en ik kan je vertellen dat de huidige versie van powerstrip (3.53) echt een regelrechte ramp is (gebruikte videokaarten: gf 4 agp, hercules xt4000 pci, matrox millennium ii pci). Na ongeveer 20 driver herinstallaties herkende powerstrip de videokaart. Na ongeveer 3 uur opnieuw proberen de timings (die ik dus al wist) in te stellen, werkte het uiteindelijk zonder dat het systeem vastliep. Ik heb ook versie 3.49 geprobeerd, maar daar krijg ik de timings al niet eens aangepast. Als iemand een alternatief voor powerstrip heeft hoor ik het graag :X (zo'n eigen windows driver is wel nice :), maar dit is me nog niet gelukt met csync).

Btw, nu het eenmaal ingesteld is werkt het wel als een zonnetje.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 07-09-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248

Ben blij dat ik mijn lcd heb besteld voor het weekend :p, Vandaag binnen gekregen en kan er eindelijk mee aan de slag.

Ik wil deze lcd gaan voeden met een eigen gemaakte powersupply. De print die staat op de eerste pagina met 2 lm317's kan ik daar zo gewoon een lm317 van weg laten.

Namelijk de 3,6 volt want die heb ik toch niet nodig.

edit over onderstaande schema heb ik het dus

Afbeeldingslocatie: http://www.narx.net/~mike/projects/psxadaptor/img/schematic.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 54248 op 07-09-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

specs: 1 Amp Adjustable Positive Step-down Integrated Switching Regulator (PT6101)

en ben ff aan het meten geweest
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/psonelcd7.jpg
en is me opgemerkt dat pin 6 (Composiet Sync) van de AV connector niet is aangesloten met de LCD.
Volgensmij kan dat alleen via de 3,5mm AV-plug via het rechter(rode) kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

SHuisman schreef op 06 september 2004 @ 18:53:
Dat kan, met nvidia kaarten. Je ziet dan maar een blok van de maximale resolutie van dat scherm, alleen moet ik wel zeggen dat nvidea kaarten dachtik niet werkte op deze psone lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Anoniem: 122762 schreef op 07 september 2004 @ 23:50:
[...]

Dat kan, met nvidia kaarten. Je ziet dan maar een blok van de maximale resolutie van dat scherm, alleen moet ik wel zeggen dat nvidea kaarten dachtik niet werkte op deze psone lcd.
wel hoor, maar niet de csync optie werkt dan niet met powerstrip,dus moet je gaan solderen, staat ook op pagina 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThaHandy schreef op 07 september 2004 @ 23:42:
specs: 1 Amp Adjustable Positive Step-down Integrated Switching Regulator (PT6101)

en ben ff aan het meten geweest
[afbeelding]
en is me opgemerkt dat pin 6 (Composiet Sync) van de AV connector niet is aangesloten met de LCD.
Volgensmij kan dat alleen via de 3,5mm AV-plug via het rechter(rode) kabel :?
Ik snap je even niet, volgens mij heb je pin 5 nodig voor het sync signaal? Deze moet echt aangesloten zijn, want zonder die draad aangesloten werkt het niet ;).
Anoniem: 122762 schreef op 08 september 2004 @ 00:35:
Zijn de schermpjes niet out of the box op een composite aansluiting te hangen? Ik ben een beetje een soldernoob :)
Dat kan inderdaad, maar dan zul je
1) of een speciale kabel moeten kopen die in de av in/out (3,5 jack plug is dat geloof ik) kan
2) of alsnog moeten solderen aan het connectorprintje

Bovendien is de beeldkwaliteit dan een stuk slechter.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 08-09-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Zijn de schermpjes niet out of the box op een composite aansluiting te hangen? Ik ben een beetje een soldernoob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

maar om dit ps one schermpje aan te sluiten heb ik alleen een kabel nodig die met daaraan een VGA Connector en dan via de goede pinout op het lcd scherm? ik heb namelijk een ati videokaart.
en hoe zit het met de voeding precies? want ik word zo beetje verward door alles wat hier word genoemd. :(

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 122762 schreef op 08 september 2004 @ 00:35:
check het topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Kan ik het schermpje ook op een agp kaart aansluiten of alleen op pci? En weet iemand toevallig wat de + en wat de - bij een sigaretaanstekerstekker? (van een auto dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:08

FastBunny

Give it the Works !

ajampaniki schreef op 08 september 2004 @ 14:31:
Kan ik het schermpje ook op een agp kaart aansluiten of alleen op pci? En weet iemand toevallig wat de + en wat de - bij een sigaretaanstekerstekker? (van een auto dus)
Auto is 12V ongeveer :) Al is het 'normaal' dat als je hem gaat meten hij bv 14v is (onbelast)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ajampaniki schreef op 08 september 2004 @ 14:31:
+ dat is de middelste pin en de buitenste is de -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Anoniem: 76570 schreef op 08 september 2004 @ 00:31:
[...]

Ik snap je even niet, volgens mij heb je pin 5 nodig voor het sync signaal? Deze moet echt aangesloten zijn, want zonder die draad aangesloten werkt het niet ;).

[...]
ja, dat snap ik :)
maar ik heb et over de video IN aka het gele tulip plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119928

hey ik wil ook wel zo'n schermpje, maar is het genoeg om een gedownloade film of dvd op te kijke ?? :) en hoe lang kan je die draad ongeveer maken ?? dan wil ik hem wel ergens bij me bed inbouwe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
mydogisgone schreef op 08 september 2004 @ 15:29:
[...]

+ dat is de middelste pin en de buitenste is de -
Mijn dank is groot :)
Anoniem: 119928 schreef op 08 september 2004 @ 17:03:
hey ik wil ook wel zo'n schermpje, maar is het genoeg om een gedownloade film of dvd op te kijke ?? :) en hoe lang kan je die draad ongeveer maken ?? dan wil ik hem wel ergens bij me bed inbouwe >:)
Ligt eraan wat voor signaal je gaat gebruiken. Composiet is wel goed genoeg tot 15-20 meter.

Voor een film kijk zal het zeker wel genoeg zijn. Kijk maar hier voor wat voorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben inmiddels bezig met wat software schrijven (in vb.net) om wat leuke statjes weer te geven. Voelt iemand zich geroepen met photoshop een leuk grafisch iets er om heen te maken :P?

Klik hier voor de afbeelding (1.3 MB - heb geen resize progje bij de hand). In het echt ziet het er btw veel beter uit :P

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 08-09-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is het handiger als je de gebruiker zelf een achtergrond laat kiezen (evt. zelfs meerdere achter elkaar als een soort fotoalbum) of als dat teveel problemen geeft: een background.jpg zodat mensen dan zelf een extern script kunnen gebruiken om 1x per zoveel tijd die te veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

En anders wil ik wel iets liefs maken, hoewel ik niet echt een held ben B)

Kan er echt niemand een IA organiseren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Anoniem: 76570 schreef op 08 september 2004 @ 18:37:
Ik ben inmiddels bezig met wat software schrijven (in vb.net) om wat leuke statjes weer te geven. Voelt iemand zich geroepen met photoshop een leuk grafisch iets er om heen te maken :P?

Klik hier voor de afbeelding (1.3 MB - heb geen resize progje bij de hand). In het echt ziet het er btw veel beter uit :P
oeh, ziet er wel netjes uit. maar toch een beetje "zonde" om eerst een dik fullcolor tft'tje te kopen, om vervolgens stats te laten zien in blue background met witte letters...daar heb je ook gewoon blue/white character displays voor :P.
(ik snap wel dat het nog wel mooier wordt hoor :P)

maar even serieus: uptime in dagen, uren, minuten (, seconden) is denk ik iets begrijpbaarder dan seconden ;)

Topicstarter
HyperioN. schreef op 08 september 2004 @ 23:23:
[...]

oeh, ziet er wel netjes uit. maar toch een beetje "zonde" om eerst een dik fullcolor tft'tje te kopen, om vervolgens stats te laten zien in blue background met witte letters...daar heb je ook gewoon blue/white character displays voor :P.

maar even serieus: uptime in dagen, uren, minuten (, seconden) is denk ik iets begrijpbaarder dan seconden ;)
Juh, allemaal kleinigheidjes imo :) Gaat me nu meer om het ophalen van (remote) statjes. Ik ben atm op zoek naar een manier op leuke grafiekjes/uitrekbalken te fixen :P.

• TD-er
HyperioN. schreef op 08 september 2004 @ 23:23:
[...]

Dat niet alleen, het geheugengebruik kun je mooi weergeven in een (staaf)grafiekje.

Via een kameraad heb ik matrox kaart weten te bemachtigen. Deze gebruikt de tvp3026 ramdac chip.

Klik hier voor datasheet

Kom alleen niet wijs uit die datasheet of deze kaart nu een composite sync heeft.
De kaart is trouwens een oem kaart van matrox voor Compaq. Namelijk de Millennium MIL/2/FE met als productie code 576-05.

Kan iemand me helpen hiermee ??

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

wat ben je nou precies nodig om dit scherm aan het werk te zetten met een ati 9700pro?
want ik heb deze vraag al eerder gestelt maar niemand antwoord.. so please answer!

Topicstarter
mydogisgone schreef op 09 september 2004 @ 04:44:
wat ben je nou precies nodig om dit scherm aan het werk te zetten met een ati 9700pro?
want ik heb deze vraag al eerder gestelt maar niemand antwoord.. so please answer!
- Het lcd scherm
- Een videokaart met zogenaamde composite sync (csync) ondersteuning. De meeste ATI en oudere Matrox videokaarten ondersteunen dit. Nvidia kaarten niet. Ik heb een PCI Matrox Millennium II op de kop kunnen tikken. Je kunt ook non-csync videokaarten gebruiken, maar dan zul je eerst een apart printje moeten maken om het csync signaal uit het hsync en vsync signaal te genereren (zie hier en hier).
- De PT6101 voltage regulator (maakt niet uit of dit A of C is). Deze is samplebaar.
- Een 100 uF condensator
- Een male molex stekkertje
- Een 5 aderige flatcable (tussen videokaart en lcd scherm)
- Montagemateriaal (schroefjes ed)
- Wat misc kabels en soldeerspul

Het ligt er dus aan of je kaart csync ondersteunt of niet. Ik ben er in deze howto vanuit gegaan dat je een kaart hebt kunnen bemachtigen die het ondersteunt. Als dit niet zo is moet je hier en hier even kijken (dit staat dus gewoon in de howto).
Anoniem: 54248 schreef op 09 september 2004 @ 01:18:
Via een kameraad heb ik matrox kaart weten te bemachtigen. Deze gebruikt de tvp3026 ramdac chip.

Klik hier voor datasheet

Kom alleen niet wijs uit die datasheet of deze kaart nu een composite sync heeft.
De kaart is trouwens een oem kaart van matrox voor Compaq. Namelijk de Millennium MIL/2/FE met als productie code 576-05.

Kan iemand me helpen hiermee ??
Je kunt er achter komen door de kaart in je pc te doen, powerstrip op te starten en te kijken of je bij "Advanced timings" Composite Sync aan kunt vinken (als je kaart dit niet ondersteunt is dit hokje grijs). Zie het stukje software in de howto.

• Redshark
HeefStan schreef op 08 september 2004 @ 22:51:
En anders wil ik wel iets liefs maken, hoewel ik niet echt een held ben B)

Kan er echt niemand een IA organiseren ?
Volgens mij is er wel aardig wat interesse in een IA als ik het zo lees :)
Het lijkt mij iig erg handig om te doen. Heb er zelfs al aan zitten denken, maar de combinatie van 'IA-noob' en 'Electronica-kneus' gaat absoluut op bij mij dus dat lijkt mij niet het handigste :P

Het complete lijstje van de benodigde spullen staat iig al hierboven dus die is al bekend :)

• j-w
  • Niet online

j-w

mydogisgone schreef op 09 september 2004 @ 04:44:
mischien helpt het als je een *specifieke* vraag stelt! :) Er is door de TS een hele howto geschreven over hoe je dit schermpje aan het werk krijgt! :) Dus geen wonder dat vragen: hoe moet het precies? weinig antwoorden oplevert! :)

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 76570 schreef op 09 september 2004 @ 08:01:
[...]

- Een 100 uF condensator
maar ben je dat nodig als je videokaart csync ondersteunt?
of is dit alleen voor de voeding van dit vette lcd schermpje?
en waar is hij nog leverbaar? behalve nedgame.nl

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

m0nk

16-09-2003 15.15

erg gaaf! Zou het ook graag willen, alleen ben ik een volledige electronica n00b... :(

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

edit

[ Voor 99% gewijzigd door mydogisgone op 24-09-2004 00:00 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

is het mogelijk om er een lang vga-kabel op aan te sluiten en het beeldschermpje ergens anders neer te plaatsen?? niet iedereen, zoals ik wil zn o zo mooie kast slopen. al zou ik er een gat in maken, dan zal het opscheppen nog moeilijk gaan omdat de kast op de grond staat :+

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Als er een ia komt die ik zeker mee alleen nedgame wil dus nie helpen in een ia vanwege het weinig te leveren.

Topicstarter
mydogisgone schreef op 09 september 2004 @ 11:30:
[...]

maar ben je dat nodig als je videokaart csync ondersteunt?
of is dit alleen voor de voeding van dit vette lcd schermpje?
en waar is hij nog leverbaar? behalve nedgame.nl
Als je gewoon even de howto leest zie je dat die spullen inderdaad nodig zijn voor de voeding. De 300 ohm 'normale'weerstand is voor de always-on mod.

waar is hij nog leverbaar? behalve nedgame.nl
Anoniem: 44568 in "niet meer leverbaar psone lcd" maar in NL is Nedgame de goedkoopste. ;)
Als er een ia komt die ik zeker mee alleen nedgame wil dus nie helpen in een ia vanwege het weinig te leveren.
Als je bedenkt dat die schermpjes normaal 125 á 150 euro kosten kun je jezelf wel voorstellen dat de marge wel héél erg laag is voor Nedgame en dat een inkoopactie zo goed als gedoemd is te mislukken om onder de 50 euro compleet te komen...
is het mogelijk om er een lang vga-kabel op aan te sluiten en het beeldschermpje ergens anders neer te plaatsen?
Natuurlijk, net als ieder ander VGA/Pal scherm kun je, afhankelijk van de kwaliteit van de kabel (vnl. afscherming en aderdikte), het scherm ook >5 ~ 25 meter elders zetten.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 09-09-2004 13:35 ]

Anoniem: 76570 schreef op 09 september 2004 @ 08:01:

[...]

Je kunt er achter komen door de kaart in je pc te doen, powerstrip op te starten en te kijken of je bij "Advanced timings" Composite Sync aan kunt vinken (als je kaart dit niet ondersteunt is dit hokje grijs). Zie het stukje software in de howto.
thx voor de tip, meteen even geprobeerd en het is meteen gelukt. Ook op deze kaart zit composite sync. dat geeft ie aan te minste :P

heb ik alleen mijn vraag over de voeding over.

Als ik een schakeling maak met een LM317T en deze zet op 7,5 volt dan zou dit toch gewoon moeten gaan werken ???

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

bel ik net nedgame op.. zeggen ze dat ie niet meer leverbaar is :'(
dit is niet cool.. iemand nog suggeties behalve ebay :P ik wil graag rond de 50 euro blijven zitten haha. :) logisch toch :)

Topicstarter
Anoniem: 54248 schreef op 09 september 2004 @ 14:39:
[...]

thx voor de tip, meteen even geprobeerd en het is meteen gelukt. Ook op deze kaart zit composite sync. dat geeft ie aan te minste :P

heb ik alleen mijn vraag over de voeding over.

Als ik een schakeling maak met een LM317T en deze zet op 7,5 volt dan zou dit toch gewoon moeten gaan werken ???
Als je voeding stabiel blijft en zo'n 600 mA kan trekken wel ja.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste