quote:
Gemineye schreef op 08 september 2004 @ 00:20:
[...]
Het geluid wordt vaak wat ruimtelijker, en de bas wat natuurlijker (lees; minder bonkerig) Hiervoor geldt altijd; probeer het eens uit: het maakt vaak meer uit dan je op het eerste gezicht zou denken!
Ik heb laatst nog mijn boxen en de marantz receiver naar beneden genomen en in de huiskamer aangesloten en tot mijn schrik klinkt het daar gewoon veel en veel mooier. Ik kon me oren niet geloven maar het was zon groot verschil als op mijn kamer.
Maar ik weet nou nog steeds niet waardoor het komt dat het op mijn kamer een stuk minder klinkt.
Ik zelf dacht misschien dat het aan de akoestiek van mijn kamer ligt want ik heb haast niks echt absordberends in mijn kamer bv een kleed ofzo achter de bank staat een volledig lege muur dus mss ligt het wel daaraan, want dan koop ik wel een kleed of misschien een wandkleed.
Of ligt het gewoon aan het feit dat me kamer gewoon een stuk kleiner is dat het daarom niet tot zijn rechtkomt?
Wie weet waar het misschien aan kan liggen.
Beneden in de woonkamer hebben we dikke gordijne en een kleed, houten vloer en veel leren meubels.
Wat kan ik het beste doen om het geluid beter te maken?