Gathering of Tweakers

Quicksearch
KEFalicious..

quote:
GuidoMols1989 schreef op 07 september 2004 @ 20:18:
[...]

ik heb meer interesse in die KEF Q5's :+
mail me ff.. Ook voor een onkyo TXSR501E receiver of de eindversterkers: mail esloots@hotmail.com

Gemineye wijzigde dit bericht 07-09-2004 20:46 (21%)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Reg. datum: 23 augustus 2004

quote:
De spullen zijn zeker o.k.! _/-\o_ De front-speakers staan alleen wel ERG dicht tegen de muur... :/

Maakt dat veel uit dan dat ik de boxen zo dicht tegen de muur aan hebt?
Zou ik beter geluid krijgen als ik ze meer ruimte gaf?
Het gaat alleen een beetje moeilijk op me kamer :P

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

quote:
sjaak88 schreef op 07 september 2004 @ 22:14:
[...]

Dat probleem heb ik ook :P
Tijd voor een eigen huiskamer ;)

Maar het geeft idd wel een opener, gebalanceerder geluid.
Als je boxen ver genoeg uit elkaar staan, met genoeg ruimte om de boxen heen, krijg je een stuk mooier geluid.
Alleen is het altijd een compromis als je niet een eigen bioscoopruimte hebt :P

...call for a Big Lebowski

KEFalicious..

quote:
sjaak88 schreef op 07 september 2004 @ 22:14:
[...]

Het geluid wordt vaak wat ruimtelijker, en de bas wat natuurlijker (lees; minder bonkerig) Hiervoor geldt altijd; probeer het eens uit: het maakt vaak meer uit dan je op het eerste gezicht zou denken!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Reg. datum: 23 augustus 2004

quote:
Gemineye schreef op 08 september 2004 @ 00:20:
[...]

Het geluid wordt vaak wat ruimtelijker, en de bas wat natuurlijker (lees; minder bonkerig) Hiervoor geldt altijd; probeer het eens uit: het maakt vaak meer uit dan je op het eerste gezicht zou denken!

Ik heb laatst nog mijn boxen en de marantz receiver naar beneden genomen en in de huiskamer aangesloten en tot mijn schrik klinkt het daar gewoon veel en veel mooier. Ik kon me oren niet geloven maar het was zon groot verschil als op mijn kamer.
Maar ik weet nou nog steeds niet waardoor het komt dat het op mijn kamer een stuk minder klinkt.
Ik zelf dacht misschien dat het aan de akoestiek van mijn kamer ligt want ik heb haast niks echt absordberends in mijn kamer bv een kleed ofzo achter de bank staat een volledig lege muur dus mss ligt het wel daaraan, want dan koop ik wel een kleed of misschien een wandkleed.
Of ligt het gewoon aan het feit dat me kamer gewoon een stuk kleiner is dat het daarom niet tot zijn rechtkomt?
Wie weet waar het misschien aan kan liggen.
Beneden in de woonkamer hebben we dikke gordijne en een kleed, houten vloer en veel leren meubels.
Wat kan ik het beste doen om het geluid beter te maken?

KEFalicious..

quote:
sjaak88 schreef op 08 september 2004 @ 00:27:
[...]

Ik heb laatst nog mijn boxen en de marantz receiver naar beneden genomen en in de huiskamer aangesloten en tot mijn schrik klinkt het daar gewoon veel en veel mooier. Ik kon me oren niet geloven maar het was zon groot verschil als op mijn kamer.
Maar ik weet nou nog steeds niet waardoor het komt dat het op mijn kamer een stuk minder klinkt.
Ik zelf dacht misschien dat het aan de akoestiek van mijn kamer ligt want ik heb haast niks echt absordberends in mijn kamer bv een kleed ofzo achter de bank staat een volledig lege muur dus mss ligt het wel daaraan, want dan koop ik wel een kleed of misschien een wandkleed.
Of ligt het gewoon aan het feit dat me kamer gewoon een stuk kleiner is dat het daarom niet tot zijn rechtkomt?
Wie weet waar het misschien aan kan liggen.
Beneden in de woonkamer hebben we dikke gordijne en een kleed, houten vloer en veel leren meubels.
Wat kan ik het beste doen om het geluid beter te maken?
Grotere kamer is sowieso al een belangrijk punt denk ik, dat klinkt tot op zekere hoogte meestal beter dan een kleine slaapkamer.. Maar om op jouw kamer een zo goed mogelijke akoestiek te verkrijgen, zou ik persoonlijk een kleed ophangen, en meer van dat soort dingen; je kan het zelf wel een beetje invullen denk ik; de akoestiek wordt er minder 'kil' van.

...........

quote:
Gemineye schreef op 07 september 2004 @ 20:12:
Zo mijn nieuwste update is wellicht wat onverwacht, maar ik heb een set zelfbouwluidsprekers gekocht, ter vervanging van mijn Kef Q5's. Het zijn luidsprekers met ingebouwde eindversterkers, dus je kan wel zeggen dat mijn enelaatste update (een stel Vincent SP996 eindversterkers; zie een eind terug in dit topic) een beetje overhaast was. Ik ga beginnen aan de zelfbouwspeakers zodra ik meer tijd heb. Mochten er ondertussen geinteresseerden zijn voor de oude eindversterkers; gelieve zich te melden via mail esloots@hotmail.com

Zo hier baal ik dus echt ff gigantisch van, wilde dezelfde eindversterkers kopen maar jij was me voor, terwijl de verkoper echt bij mij om de hoek woonde...

Heb helaas net een sub gekocht en dus ook geen geld fftjes om snel deze ook te kopen. Maar als je ze over enkele weken nog hebt dan kan je zeker een mailtje verwachten.

De sub is trouwens een MJ Acoustics Pro, klein maar fijn.

Ook nog een fototje van de sub, hij staat op een mooie tuintegel zodat hij niet al teveel door dreunt:
http://www.jordis.nl/ht/sub.jpg

check mjacoustics.co.uk voor specs etc.

KEFalicious..

quote:
Speedy_J schreef op 08 september 2004 @ 02:20:
[...]

Zo hier baal ik dus echt ff gigantisch van, wilde dezelfde eindversterkers kopen maar jij was me voor, terwijl de verkoper echt bij mij om de hoek woonde...

Heb helaas net een sub gekocht en dus ook geen geld fftjes om snel deze ook te kopen. Maar als je ze over enkele weken nog hebt dan kan je zeker een mailtje verwachten.
we zullen zien!

Feel the BASS!!

quote:
Gemineye schreef op 07 september 2004 @ 20:19:
[...]

mail me ff.. Ook voor een onkyo TXSR501E receiver of de eindversterkers: mail esloots@hotmail.com

Ik ben ook helemaal O+ op die kef Q5's.
Denk alleen niet dat je ze weg wil doen voor het bedrag dat ik te besteden heb..
* Nog een aantal dagen wachten, dan is triple_A jarig, en wordt zijn bod misschien wel een stukje interessanter ;)

fun...anyone?

KEFalicious..

lol, ik heb vandaag mijn zelfbouwluidsprekers terug gebracht, en geruild voor een stel andere.. Ik ben vandaag weer heen geweest en hoorde toevallig een stel andere speakers die overigens wel iets duurder waren :X De Scan-Speak Ultimo! Op dit moment echt vreselijk weinig tijd om ze in elkaar te zetten, dus dat zal nog wel enige tijd duren. Ik ben de komende tijd vreselijk weinig thuis, dus missen zal ik ze ook nog wel niet echt. Houdt overigens wel in dat het spul hier eerst blijft staan in afwachting op het afbouwen van de speakers. Ik vrees dat ik er tegen november pas mee zal kunnen beginnen :'(

Dude... zou je voortaan niet eens eerst bedenken wat je wilt hebben voordat je iets koopt... Scheelt volgens mij op de lange termijn flink wat duiten... :X

MikeyMan wijzigde dit bericht 08-09-2004 19:39 (13%)

www.carina-avensisclub.nl

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Wie weet hoe helder Rotel RMB eindversterkers klinken ? Ik weet bijvoorbeeld dat Pioneer niet helemaal goed matched met B&W omdat dat te helder wordt. De reden dat ik dit vraag is omdat ik misschien goedkoop een RMB1075 uit Dld kan halen en dan kan ik dus niet luisteren.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

KEFalicious..

quote:
MikeyMan schreef op 08 september 2004 @ 19:31:
Dude... zou je voortaan niet eens eerst bedenken wat je wilt hebben voordat je iets koopt... Scheelt volgens mij op de lange termijn flink wat duiten... :X
Tot nu toe valt dat altijd nog reuze mee ;)

quote:
Gemineye schreef op 08 september 2004 @ 20:36:
[...]

Tot nu toe valt dat altijd nog reuze mee ;)
t scheelt ook een boel verwarring onder de mensen hier op GoT :+ en jou een hoop posts :X
©

quote:
JT schreef op 31 augustus 2004 @ 12:46:
Weet iemand wat de Rotel RB1080 levert op 4 ohm ? Staat nergens op de site :/

2x 200w RMS @8ohm

4 Ohm wordt idd niet gespecificeerd.

tbusquet wijzigde dit bericht 08-09-2004 23:35 (10%)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Mountainbike t3h pwn

Ja, maar het ging mij op 4 ohm :P Heb trouwens eindelijk antwoord gekregen: tis 300w op 4 ohm. Heb jij niet een amp gehad uit de RMB serie ? Op B&W DM600 serie ? Klonk dat te fel in het hoog of viel dat wel mee ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

©

quote:
JT schreef op 08 september 2004 @ 23:35:
Ja, maar het ging mij op 4 ohm :P Heb trouwens eindelijk antwoord gekregen: tis 300w op 4 ohm. Heb jij niet een amp gehad uit de RMB serie ? Op B&W DM600 serie ? Klonk dat te fel in het hoog of viel dat wel mee ?

Heb ik nog steeds. 2x een RB976 MK2 op 600 serie. Fel in het hoog ? Nooit last van gehad. Moest in het begin wel wennen aan de titanium tweeters van B&W maar heb eigenlijk nooit last van verder.

Heb trouwens de RB990 is de voorloper van de 1080 zelfde specs etc.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Mountainbike t3h pwn

Ik wil dus misschien een RMB1075 halen uit Dld. En ik heb nu Jamo Concert 8, welke ook aardig fel zijn in het hoog, beetje vergelijkbaar met de 600S3 serie (heb ik hier een paar van liggen). Maar bijvoorbeeld Pioneer + 600S3 gaat niet goed samen, te fel. Daarom wou ik dat dus even weten :) Zijn de amps een beetje direct ?

©

quote:
JT schreef op 08 september 2004 @ 23:43:
Ik wil dus misschien een RMB1075 halen uit Dld. En ik heb nu Jamo Concert 8, welke ook aardig fel zijn in het hoog, beetje vergelijkbaar met de 600S3 serie (heb ik hier een paar van liggen). Maar bijvoorbeeld Pioneer + 600S3 gaat niet goed samen, te fel. Daarom wou ik dat dus even weten :) Zijn de amps een beetje direct ?

Wat bedoel je met direct ?

Ze hebben een redelijk hoge dempingsfactor, als je dat bedoelt.

KEFalicious..

quote:
GuidoMols1989 schreef op 08 september 2004 @ 21:13:
[...]

t scheelt ook een boel verwarring onder de mensen hier op GoT :+ en jou een hoop posts :X
een beetje impulsief zijn hoort bij een verslaving :+

Mountainbike t3h pwn

quote:
tbusquet schreef op 09 september 2004 @ 00:01:
[...]

Wat bedoel je met direct ?

Ze hebben een redelijk hoge dempingsfactor, als je dat bedoelt.
Um, ja, beetje moeilijk uitleggen. Zeg maar aanvalled. Geen relaxed geluidje, maar juist opwindend. Ik vind het moeilijk uit te leggen...

Reg. datum: 01 oktober 2000

quote:
JT schreef op 08 september 2004 @ 19:48:
Wie weet hoe helder Rotel RMB eindversterkers klinken ? Ik weet bijvoorbeeld dat Pioneer niet helemaal goed matched met B&W omdat dat te helder wordt. De reden dat ik dit vraag is omdat ik misschien goedkoop een RMB1075 uit Dld kan halen en dan kan ik dus niet luisteren.

Ik heb een RC1070/RB1070 combi gehad, daarmee was mijn ervaring dat hij echt baas was van mijn luidsprekers, het laag heeft nog nooit zo strak geklonken. Het hoog daarintegen viel mij echt tegen. Veel te fel naar mijn mening, terwijl mijn tweeters gewone softdomes van vifa zijn.

Ik denk toch dat je gewoon ff naar een nl dealer moet stappen en even die RMB1075 te luisteren. Moet imho geen probleem zijn toch? :)

Rotel maakt op zich mooie versterkers, een zeer direct geluid met veel power, ging helaas een beetje ten koste van de muzikaliteit.

Hackintosh: Core 2 Duo 3GHz | Asus P5W DH Deluxe | 8GB G.Skill PC6400 | Asus 7900 GTX

Mijn poes popelt.

quote:
Da_man schreef op 07 september 2004 @ 23:03:

Als je boxen ver genoeg uit elkaar staan, met genoeg ruimte om de boxen heen, krijg je een stuk mooier geluid.
Alleen is het altijd een compromis als je niet een eigen bioscoopruimte hebt :P

Wel jammer dat bijna alle bioscopen waar ik naar binnen kijk de speakers tegen de muur geschroefd hebben :)

Hebben ze eens een eigen bioscoopruimte, doen ze er niks mee. :?

Nouja, vaak gebruiken ze daar dipool speakers, en die zijn gemaakt om tegen de muur te hangen...

www.carina-avensisclub.nl

Mountainbike t3h pwn

quote:
PsychoRealm schreef op 09 september 2004 @ 04:26:
[...]

Ik heb een RC1070/RB1070 combi gehad, daarmee was mijn ervaring dat hij echt baas was van mijn luidsprekers, het laag heeft nog nooit zo strak geklonken. Het hoog daarintegen viel mij echt tegen. Veel te fel naar mijn mening, terwijl mijn tweeters gewone softdomes van vifa zijn.

Ik denk toch dat je gewoon ff naar een nl dealer moet stappen en even die RMB1075 te luisteren. Moet imho geen probleem zijn toch? :)

Rotel maakt op zich mooie versterkers, een zeer direct geluid met veel power, ging helaas een beetje ten koste van de muzikaliteit.
Mjah, op zich een beetje lullig als ik het daar niet ga halen :P Maar misschien moet het maar ff ja :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws