Gathering of Tweakers

Quicksearch
Als ik mijn cam vandaag nog even bijdehand heb en de prut hier een beetje opruim zal ik jullie mijn setupje even laten zien ;) .

Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA

KEFalicious..

quote:
xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 02:28:-Rotel Rmb 1075 en de RSP 1066 (voor en eindversterker)
Hoe bevalt die RSP-1066? Ik ben ook bezig over zo'n apparaat, maar is het ook in stereo een beetje te pruimen, of is het vooral voor meerkanaals? ik neem aan dat bij deze voorversterker WEL een a.b. zit? (in tegenstelling tot de vincent voorversterker die ik laatst al bijna gekocht had..)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Reg. datum: 11 december 2000

quote:
Gemineye schreef op 22 oktober 2004 @ 13:28:
[...]

Hoe bevalt die RSP-1066? Ik ben ook bezig over zo'n apparaat, maar is het ook in stereo een beetje te pruimen, of is het vooral voor meerkanaals? ik neem aan dat bij deze voorversterker WEL een a.b. zit? (in tegenstelling tot de vincent voorversterker die ik laatst al bijna gekocht had..)

Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet uit of het ook *Echt* goed is voor stereo weergave, ik heb hem nog maar net .....

Ik gebruik hem zowel in stereo als ik 5.1 opstelling , voor de 5.1 is hij echt perfect moet ik zeggen ,
Er zit een Rotel AB bijgeleverd , een hele uitgebreide zelfs , een die alle andere AB's vervangt , want er zit een learn fucntie op
de rotel rr-1050 *zoek maar op google* schijnt los een vrij dure Ab te zijn van pak em beet 170 euro , dacht ik uit mijn hoofd

quote:
Waypoint schreef op 22 oktober 2004 @ 02:42:
whoei mooie set man. Alleen waarom ook stenen onder de fronts? Ik heb het eens getest, stenen onder me sub. Maar je hoort het even goed beneden bij ons... dus het heeft geen enkele zin. Mijn ouders hoorden geen verschil en ik ook niet. Maarja.

offtopic:
Hebbie geld over ofzo:P?? Die CSI series kost per box zo'n 30 euro kwam ik achter toen ik ze ook wilde halen 8)7

Enne ik zie helemaal geen specs over de speakers?? Alleen over de interlinks en kabels :o ?

Die stenen onder de fronts zijn niet voor het geluidsoverlast naar de benedenverdieping , maar voor verbetering van de weergave van de fronts , of het daadwerkelijk helpt , weet ik niet :) , maar baat het niet dan schaadt het niet.

de CSI Boxsets heb ik meegenomen uit Shanghai afgelopen zomer , en daar waren ze geen 30,- Eu per box :9

De speakers specs staan in mijn sig ....

quote:
Abaddon1 schreef op 22 oktober 2004 @ 09:52:
XDC mooie set hoor! Wel op audio direct douwen op je 963 als je muziek luisterd ;)

helemaal vergeten :)
bedankt voor de tip!

quote:
tatata schreef op 22 oktober 2004 @ 08:27:
[...]

Mooi spul maar GA eens groter wonen. Mooie spullen verdienen ook de ruimte. :)

was het inderdaad maar zo makkelijk , het is wat behelpen in de kleine kamer.

De speaker staan nu zo opgesteld voor weergave van stereo , en niet te ver in de hoek , daardoor klopt de verhouding niet meer tov het scherm , het is kiezen of delen ....

xdc wijzigde dit bericht 22-10-2004 14:49 (60%)

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

quote:
xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 02:28:
Een set waar ik de komende jaren jaloers op zal zijn...

Zeeeeer mooie set. Alleen een beetje krap, zoals al meer mensen opmerkte.
Maarre, of jij hebt een studiefinanciering die 'ietsie' hoger ligt dan die van mij of je werkt gruwelijk veel of je bent geen 'echte' student en zuipt niet elke dag :+ ...
Kamer met daarin PC met TFTtje en zo`n prijzige mini-laptop en dan nog zo'n set.
Petje af hoor, _/-\o_ :9~
Ik doe je het nie na :'(

Edit:
Zijn er ook pics van de projector in werking. Ik heb sowieso geen pics van een projector gezien :?

Trasos wijzigde dit bericht 22-10-2004 16:12 (17%)

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
scarface666 schreef op 22 oktober 2004 @ 09:25:
[...]

Op het GOT zijn ze nogal op de centjes, Vibrapods horen meer op htforum thuis waar ook bijna iedereen ze heeft. Daar ligt het budget iets hoger :P
Met geld heeft het niets te maken. Je kan moeilijk beweren dat ik een budget setje heb staan. Ik leg alleen de accenten wat anders ;).
quote:
xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 02:28:Maar mijn set heeft zoveel uitbreidingen de laaste tijd dat ik jullie de pics niet wil onthouden !
Welke projector heb je staan?

Jag wijzigde dit bericht 22-10-2004 16:46 (22%)

Zie zn sig Sanyo Z1

@baddon wijzigde dit bericht 22-10-2004 17:51 (6%)

quote:
xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 14:42:
De speakers specs staan in mijn sig ....
quote:

Is het tegenwoordig teveel moeite om het er ff bij te zetten? 8)7

Dit werkt zo niet echt handig, niet iedereen ziet signatures (kun je gewoon aan en uit zetten, ja), en als je over een tijdje besluit om iets totaal anders in je sig te zetten is het onmogelijk om oudere topics nog door te lezen... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Reg. datum: 27 januari 2000

Ik heb sinds dat ik mijn Radeon8500 vervangen heb voor een Radeon9700 problemen met het DVI signaal naar de projector toe: ruis en strepen door het beeld, alleen op hoge resoluties.
Vanmiddag tijd gehad om de hele boel los te gooien en met een korte DVI kabel aan mijn projector te knopen, om uit te sluiten dat het probleem in de kabel zat. Resultaat is niet wat ik hoopte: de kabel is toch de schuldige. Het is een raar probleem, want met dezelfde resolutie geeft een korte DVI kabel geen enkel artefact, terwijl de lange kabel het beeld totaal verneukt. Daarmee is de diagnose gesteld dat het toch aan de kabel ligt. De vervangende kabel die dus geen problemen geeft, is overigens het kabeltje dat ik bij mijn TFT meegeleverd kreeg. Ziet er behoorlijk dun en cheap uit. Het is een single link kabel, de kabel van 10m die ik voor mijn projector gebruikte is dual link.
Het opmerkelijke blijft toch dat als ik de DVI kabel van 10 meter in mijn TFT ipv mijn projector steek, dat er geen enkel artefact te zien is. En met de Radeon8500 had ik ook geen problemen met deze kabel op mijn projector. Daarom achtte ik het zeer onwaarschijnlijk dat het de kabel was. Maar ja, uiteindelijk moet je toch ook de onwaarschijnlijke mogelijkheden langslopen.
Wat er nou precies fout gaat waardoor die artefacten ontstaan is mij onduidelijk maar wat het probleem ook is, het werkt niet dus ik zal een andere oplossing moeten zoeken.

Testopstelling
http://www.van-weert.com/~jag/DVI_probleem/DVI_probleem_1.jpg

De nieuwe DVI kabel
http://www.van-weert.com/~jag/DVI_probleem/DVI_probleem_2.jpg

Artefacten heel duidelijk op 1280x1024 met 10m kabel
http://www.van-weert.com/~jag/DVI_probleem/DVI_probleem_3.jpg

http://www.van-weert.com/~jag/DVI_probleem/DVI_probleem_4.jpg

Ben tegen het zelfde probleem op gelopen 10 meter noname allemaal strepen. Toen een 10 meter Oehlbach DVI no problemo die kabel van je heeft waarschijnlijk niet genoeg bandbreedte en te veel verlies.

Als de kabel wel goed werkte met de andere videokaart zou je toch eerder denken dat het de videokaart is. Waarschijnlijk in combinatie met de lengte van de kabel ofzo? Dat het signaal niet sterk genoeg overkomt voor de projector om het nog te snappen (maar die tft wel), zodat de oorzaak misschien uiteindelijk videokaart, kabel, projector is.

Het is verder enkel in donkere delen zo te zien of niet?

Mac powered

Zo te horen een probleem van combinatie tmds in de 9700, de kabel en/of de tmsd in de projector (met 10 meter wordt er nogal wat gevergd van het signaal en de kwaliteit van boven genoemde onderdelen). Overigens maakt het geen verschil uit of je single- of duallink hebt (kaart en projector ondersteunen toch geen duallink). Je kunt de kabel eens vervangen door een ander exemplaar, da's de goedkoopste en meest voor de hand liggende oplossing om te proberen.

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Feel the BASS!!

*sneak preview van mijn nieuwe prooi*

http://img36.exs.cx/img36/9035/sneakpreview.jpg

:P

fun...anyone?

quote:
triple_A schreef op 22 oktober 2004 @ 20:55:
*sneak preview van mijn nieuwe prooi*

[afbeelding]

:P
Pioneer VSX-D*14-K ? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Feel the BASS!!

quote:
XanderH schreef op 22 oktober 2004 @ 21:03:
[...]

Pioneer VSX-D*14-K ? :P

Spelbreker :P

Ja idd het is de VSX-D714.

Met meer details ga ik niet lopen gooien, want ik heb 'm nog niet..

NOG niet &gt;:)

fun...anyone?

Reg. datum: 17 december 2003

Lijkt wel wat op marantz met dat brushed metal

[ help me (A) ]

Het is dan wel niet me eigen home cinema maar vond em toch wel leuk te posten hier in dit topic

http://www.boskriekoord.demon.nl/pump_up_the_bass%20(2).jpg

LG PX4RV In tha house

veerboot met underscores

quote:
Jag schreef op 19 oktober 2004 @ 17:27:
[...]
Ik zou je speakers naar binnen draaien, zeker als je ook achter de pc zittend er naar luistert.
Heb ik ook even gedaan, meteen een wereld van verschil in positieve vorm :)
http://www.tweakers.net/ext/f/43573/thumb.jpg
http://www.tweakers.net/ext/f/43574/thumb.jpg
Klinkt IDD beter, heb ze niet recht naar me toe gericht. Ter indicatie, ze staan nu gericht op een plek tussen het midden van me kamer en de achterwand.

quote:
The Pimp schreef op 22 oktober 2004 @ 21:53:
Het is dan wel niet me eigen home cinema maar vond em toch wel leuk te posten hier in dit topic

[afbeelding]
home chinema? waar is het beeld dan? ;) stereo setup dus :P

_ferry_ wijzigde dit bericht 22-10-2004 21:56 (22%)

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

Feel the BASS!!

quote:
yash schreef op 22 oktober 2004 @ 21:51:
Lijkt wel wat op marantz met dat brushed metal
Ja vervelend he? :P

fun...anyone?

Nou ok niet echt home cinema maar dit mooie plaatje wou ik jullie niet onthouden .

Ik heb deze speakers bij de Mediamarkt in amsterdam zien staan het is zeker een apart gezicht om dat te hebben maar dan zal je toch een loterij moeten winnen :)

LG PX4RV In tha house

quote:
The Pimp schreef op 22 oktober 2004 @ 21:59:
Nou ok niet echt home cinema maar dit mooie plaatje wou ik jullie niet onthouden .

Ik heb deze speakers bij de Mediamarkt in amsterdam zien staan het is zeker een apart gezicht om dat te hebben maar dan zal je toch een loterij moeten winnen :)
Zou je denken dat ze daar staan, dit plaatje komt uit japan.. :P
Die grote Speakers heb ik zelf daar gezien in dat Showroom gedeelte .

Dat weet ik wel honder procent zeker en die dingen kosten toen iets van 15000 gulden.

LG PX4RV In tha house

KEFalicious..

quote:
The Pimp schreef op 22 oktober 2004 @ 22:14:
Die grote Speakers heb ik zelf daar gezien in dat Showroom gedeelte .

Dat weet ik wel honder procent zeker en die dingen kosten toen iets van 15000 gulden.
geloof mij, dat waren deze niet.. die waren veel kleiner.. (hoewel nog steeds best groot..) Niet elke speaker met van die hoorns is dezelfde.. Hij leek er wel op, ben ik met je eens..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

veerboot met underscores

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

Music Addicted

quote:
Gemineye schreef op 22 oktober 2004 @ 22:18:
[...]

geloof mij, dat waren deze niet.. die waren veel kleiner.. (hoewel nog steeds best groot..) Niet elke speaker met van die hoorns is dezelfde.. Hij leek er wel op, ben ik met je eens..
Hmm in Zwolle hadden we eerst ook van die grote hoorn's bij de luidsprekers staan @ de mediamarkt... De eerste keer dat ik die zag, dacht ik echt zo van WTF 8)7

quote:
triple_A schreef op 22 oktober 2004 @ 21:07:
[...]Ja idd het is de VSX-D714.

Met meer details ga ik niet lopen gooien, want ik heb 'm nog niet..
NOG niet &gt;:)
Leuk ding, ik heb hier vd week de VSX-D814 om te proberen, en ik moet zeggen, voor het geld zit klinken ze gewoon erg goed. :) De AB is m'n enige puntje van kritiek..

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws