Dat er úberhaupt nog mensen zijn die in deze onzin gelovenquote:Mosez schreef op 21 oktober 2004 @ 15:41:
Klein upgrade-tje: Vibrapods.
Deze nemen naar het schijnt hinderlijke trillingen weg, wat de geluidskwaliteit ten goede zou moeten komen. Aangezien mijn componenten gestapeld op de vloer staan (2x bah), leek het me geen slechte investering.
Ik heb ze overigens besteld bij Antique Electronic Supply voor $4,95 per stuk. Laten bezorgen in de VS (daar was ik vorige week weer ff).
Model 1 (tussen 0.90 en 1.36 KG per stuk) en model 2 (1.81 - 3.62 KG):
[afbeelding]
'Gemonteerd':
[afbeelding]
Ik had verwacht dat de pods met name in het laag verschil zouden maken, maar mijn eerste indruk is dat vooral het hoog beter klinkt, minder scherp. Kan dat niet direct verklaren. Eerst nog maar eens wat luisteren dan...
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicNou, dat pods onder een cdspeler verbetering kunnen brengen kan ik me nog enigszins voorstellen. Door trillingen kunnen er meer errors komen, waardoor de geluidskwaliteit achteruit gaat. Niet dat ik het verschil ga horen denk ik maar het zal wellicht iets uit kunnen maken. Pods onder versterkers lijkt me wel 'onzin'.
...call for a Big Lebowski
nadquote:
* Dupje heeft nu nog altijd geen Nad Receiver aangeschaft... Wil nu al 3 maand ene kopen
Ik heb eerder dan verwacht mn nieuwe televisie binnen (Sony KV-28CS70 100hz digital scan 71cm bb)
hier een foto van hoe het nu is:

Ik had niet verwacht dat ie vandaag al zou komen, al met al heel erg blij natuurlijk
Ik heb al weer een aantal films achter de rug

Ik had niet verwacht dat ie vandaag al zou komen, al met al heel erg blij natuurlijk
edit:
wie wil zien wat ik nog meer in huis heb die moet even terugbladeren naar pagina 37
wie wil zien wat ik nog meer in huis heb die moet even terugbladeren naar pagina 37
SCSI beest wijzigde dit bericht 21-10-2004 18:54 (13%)
quote:SCSI beest schreef op 21 oktober 2004 @ 18:52:
Ik heb eerder dan verwacht mn nieuwe televisie binnen (Sony KV-28CS70 100hz digital scan 71cm bb)hier een foto van hoe het nu is:
[afbeelding]
Ik had niet verwacht dat ie vandaag al zou komen, al met al heel erg blij natuurlijk![]()
edit:
wie wil zien wat ik nog meer in huis heb die moet even terugbladeren naar pagina 37![]()
Leuke set
Wat wordt de volgende upgrade? Nieuwe cd- of dvdspeler?
...call for a Big Lebowski
Ziet er idd een beetje donker uit. Wat voor projector heb je staan? En is dat Dust to Glory die aanstaat (toevallig in High Def)?quote:Bram77 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje donker niet ?
+ Zo'n 800Watt verdeeld over 4 speakers (2 maal zelfbouw + 2 maal B&W) op een 600Watt gewoon ouderwetse stereo versterker.
PS: je maakt geen indruk door vermogens te noemen
Maar in het laag kan je wel verklarenquote:Bram77 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:18:Ik had verwacht dat de pods met name in het laag verschil zouden maken, maar mijn eerste indruk is dat vooral het hoog beter klinkt, minder scherp. Kan dat niet direct verklaren. Eerst nog maar eens wat luisteren dan...
quote:Da_man schreef op 21 oktober 2004 @ 18:57:
Leuke set![]()
Wat wordt de volgende upgrade? Nieuwe cd- of dvdspeler?
Harddisk recorder
Dat betekend dus dat de Minidisc speler eruit gaat (heb mp3 speler die veel handiger is) de CD speler gaat eruit, maar die DVD speler blijft, simpelweg omdat hij nooit problemen geeft met verschillende soorten media, hij speelt alles af, zou zonde zijn als ik hem wegdeed natuurlijk
quote:Jag schreef op 21 oktober 2004 @ 19:22:
[...]
Ziet er idd een beetje donker uit. Wat voor projector heb je staan? En is dat Dust to Glory die aanstaat (toevallig in High Def)?
Ik weet eigenlijk niet meer welke film. In ieder geval geen High Def...gewoon een Xvid'je
Tis een Sony, die projector. Hij is niet van mij
Ik heb zelf een Philips Matchline met 86cm beeldbuis. Geen breedbeeld.
Vermogen is het enige wat nog een beetje indrukwekend is aan m'n stereoquote:
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Reg. datum: 17 mei 2004
Reg. datum: 17 mei 2004
Maar in het laag kan je wel verklaren? Beetje zonde om aan dit soort voodoo praktijken je zuur verdiende centjes uit te geven.
Nou, wat er door fabrikanten en fanatiekelingen word beweerd is dus dat de voetjes trillingen absorberen, en dat daardoor de cp soepeler draait in de speler, Dit zou dan de kleine afwijkinkjes van de laser op het oppervlak verminderen, waardoor de speler elektronisch minder hoeft te compenseren/corrigeren. En dat zou dan weer beter zijn voor het geluid
(Ik zou ze zelf ook niet kopen hoor, daar niet van. En zeker niet voor me versterker dan..)
Jzpr wijzigde dit bericht 21-10-2004 19:55 (8%)
Ook in de luidsprekerbouw gaat men trillingen in het filter tegen door het filter extern te plaatsen of door het in hars te gieten bijvoorbeeld. Het ongewenste effect wat trillingen hebben op spoelen enzo gaat onder de naam microfonie. Vraag me echter geen details en geen mening. Hier staat wel wat over microfonie (in het duits): http://www.musik-produkti...sp/wg_id/21/sid/!18121995
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Morgen of in het weekend gaat me centerspeaker netjes boven de tv, ik zal dan wel weer wat pics maken 
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
quote:Verbal Kint schreef op 21 oktober 2004 @ 09:10:
[...]
Is het niet beter om je centre onder je TV te plaatsen? Dan liggen de tweeters (fronts + centre) nagenoeg op één lijn. Dat komt een vloeiende surround sound ten goede. Sowieso zit de tweeter dan ook nog eens op oorhoogte (tenzij je staand films kijkt natuurlijk).
Ik heb je post gemist
Maar goed, ja dat klopt ook wel wat je zegt, maar ten eerste ik heb geen plek in mn kast meer ivm apparatuur en ten 2e ik heb de center iets bijgesteld naar beneden toe dmv rubbers eronder (dik aan de achterkant en dun aan de voor kant) zodat de center speaker meer naar luiterhoogte gericht staat.
Ik heb trouwens gelezen dat het verschil niet meer dan 50 cm mag zijn tussen de tweeters, ik zit dus ook nog binnen de marge
Als ik jou was had ik gewoon een paar zwarte squash-balletjes (doormidden zagen/snijden en onder je equipment) geprobeerd... werkt waarschijnlijk net zo goedquote:
Model 1 (tussen 0.90 en 1.36 KG per stuk) en model 2 (1.81 - 3.62 KG):
[afbeelding]
'Gemonteerd':
[afbeelding]
Ik had verwacht dat de pods met name in het laag verschil zouden maken, maar mijn eerste indruk is dat vooral het hoog beter klinkt, minder scherp. Kan dat niet direct verklaren. Eerst nog maar eens wat luisteren dan...
wilde eigenlijk even wachten tot een vers nieuw topic
deel 12 komt er weer bijna aan ...
Maar mijn set heeft zoveel uitbreidingen de laaste tijd dat ik jullie de pics niet wil onthouden !
De volgende onderdelen zijn Nieuw / 2e hands aangekocht):
-Rotel Rmb 1075 en de RSP 1066 (voor en eindversterker)
-Nordost Red Dawn ver I Speakerwire,
-Nordost Blueheaven Interlink
-Schroers & Schroers Audiomeubel
allemaal nog vrij krap opsteld, in de studentenkamer............
dus met gepaste trots de fotos

Maar mijn set heeft zoveel uitbreidingen de laaste tijd dat ik jullie de pics niet wil onthouden !
allemaal nog vrij krap opsteld, in de studentenkamer............
dus met gepaste trots de fotos
xdc wijzigde dit bericht 22-10-2004 02:34 (7%)
whoei mooie set man. Alleen waarom ook stenen onder de fronts? Ik heb het eens getest, stenen onder me sub. Maar je hoort het even goed beneden bij ons... dus het heeft geen enkele zin. Mijn ouders hoorden geen verschil en ik ook niet. Maarja.
Enne ik zie helemaal geen specs over de speakers?? Alleen over de interlinks en kabels
?
offtopic:
Hebbie geld over ofzo:P?? Die CSI series kost per box zo'n 30 euro kwam ik achter toen ik ze ook wilde halen
Hebbie geld over ofzo:P?? Die CSI series kost per box zo'n 30 euro kwam ik achter toen ik ze ook wilde halen
Enne ik zie helemaal geen specs over de speakers?? Alleen over de interlinks en kabels
Waypoint wijzigde dit bericht 22-10-2004 02:43 (3%)
Reg. datum: 27 september 2002
Mooi spul maar GA eens groter wonen. Mooie spullen verdienen ook de ruimte.quote:xdc schreef op 22 oktober 2004 @ 02:28:
wilde eigenlijk even wachten tot een vers nieuw topicdeel 12 komt er weer bijna aan ...
Maar in het laag kan je wel verklaren? Beetje zonde om aan dit soort voodoo praktijken je zuur verdiende centjes uit te geven.
Virapods noem je voodoo praktijken?
Als iets toch wel lovende reviews al jaren heeft en voor weinig geld net je set extra tweakt. Maar ja dit is GOT en als de boer het niet kent...
Was het maar zo makkelijk.quote:tatata schreef op 22 oktober 2004 @ 08:27:
[...]
Mooi spul maar GA eens groter wonen. Mooie spullen verdienen ook de ruimte.
Dit is GoT en over audiofiele middeltjes lopen de meningen nogal uitéén. dat is alleen maar leuk als beide kampen met repect met elkaar omgaan.quote:tatata schreef op 22 oktober 2004 @ 08:38:
[...]
Als iets toch wel lovende reviews al jaren heeft en voor weinig geld net je set extra tweakt. Maar ja dit is GOT en als de boer het niet kent...
www.hospitalitylife.nl
Op het GOT zijn ze nogal op de centjes, Vibrapods horen meer op htforum thuis waar ook bijna iedereen ze heeft. Daar ligt het budget iets hogerquote:Play schreef op 22 oktober 2004 @ 09:15:
[...]
Was het maar zo makkelijk.![]()
[...]
Dit is GoT en over audiofiele middeltjes lopen de meningen nogal uitéén. dat is alleen maar leuk als beide kampen met repect met elkaar omgaan.
Heeft niks met budget te maken. De meesten hier geloven ook niet in kabel van 100e de meter.
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
Nee, het moet zijn: Als de wetenschap het niet kent.... (in ieder geval geldt dat voor mij)quote:tatata schreef op 22 oktober 2004 @ 08:38:
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
XDC mooie set hoor! Wel op audio direct douwen op je 963 als je muziek luisterd 
quote:deepspace schreef op 22 oktober 2004 @ 09:36:
[...]
Nee, het moet zijn: Als de wetenschap het niet kent.... (in ieder geval geldt dat voor mij)
Volgens mij gewoon: wat de boer niet kent vreet ie niet, toch?
Maar zoals iedereen weet: laat iedereen nou geloven wat hij wil, zolang we allemaal maar gelukkig zijn met onze set, dan is er toch niks aan de hand?
And now I find you left me behind, I don't know what to say so nevermind!
Zeker! Ook mensen met een Vibapod kunnen een prachtige set hebben!quote:MeMpHiS schreef op 22 oktober 2004 @ 10:28:
Maar zoals iedereen weet: laat iedereen nou geloven wat hij wil, zolang we allemaal maar gelukkig zijn met onze set, dan is er toch niks aan de hand?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Juist! Want ook onder Burmester apparatuur passen Vibrapods 
And now I find you left me behind, I don't know what to say so nevermind!
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.