Hoofdcategorieën
Topicacties

[Stampede] #3 Planning

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

Reageer Nieuw Topic
Ugh...

Bij NC hebben we 320 nodes (give and take a few) en daar halen we binnen de minuut alle gegevens van op! Dus ik snap het probleem niet helemaal. Je geeft op met welke node je aan het grazen bent (1 node voor meerdere PC's is ook nog mogelijk!) en het stats script doet de rest. Bij TRI heb je zo wie zo 12 minuten de tijd om de stats binnen te halen en te verwerken, na die 12 minuten is namelijk de volgende statsupdate.

Join us at [DPC]Noizy Cows or at irc.sorcery.net #NoizyCows

Stampûh, wreed uit je dak!

Er kan toch gewoon op nodenummer gezocht worden? En elke niet doorgegeven nodenummer doet niet mee ... t'is alleen wel veul werk ...

En dat iedereen de gegevens geeft, dat gaat vast niet goed werken.

Maarja, wat er ook gekozen word, de plannen moeten redelijk snel gemaakt worden, want als we iets nieuws moeten doen, dan hebben een aantal leden ook wat tijd nodig denk ik

Join ..:: DPC~Team~Switch ::..
~ Het switchersleven!!
If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the strategical flushers!

|:( Nu ben ik het echt helemaal kwijt... al dat subteam en virtueleteams gebrabbel :?

Even een reconstructie!
Ik install de client waarbij ik mijn e-mailadres moet opgeven. Na installatie krijg ik mijn node-nummer te zien.
Ik ga naar de TSC website en maak een account aan. Hierbij geef ik bovenstaand mailadres en nodenummer op

Als ik wil dat de puntjes die ik scoor op naam van DPC komen, wat de hele bedoeling is van dit verhaal.. wat moet ik dan doen?!

En wat als ik alle pc's op mijn werk ook wil laten draaien...
Moet ik dan voor elke pc een nieuw account op de site aanmaken, of log ik in met mijn bestaande account en 'add' ik deze extra nodes onder mijn naam?

En wat als deze extra nodes geen computers op mijn werk zijn, maar bij Piet. Moet Piet dan zijn nodenames en emailadres aan mij geven zodat ik hem aan mij toevoeg, en mijn account eigenlijk een subteam wordt?
Waar kan Piet dan nog zijn statistieken vinden?

(antwoord op deze vragen is voor mij erg belangrijk, gezien ik denk een groot subteam te kunnen gaan realiseren met een heleboel nieuwe koetjes. Uit de TSC FAQ werd ik niet wijzer)

En ik begrijp dat ik nu niet alvast mag sparen en 1 september mag flushen ivm het competitieverband? Hiermee wordt het onderlinge DPC competitieverband bedoeld neem ik dan maar aan? Ik zie namelijk geen reden om niet te sparen tegenover de andere niet-DPC teams. Maar snap dat het binnen de groep een eerlijke strijd moet zijn, en iedereen dus op hezelfde moment moet beginnen. Als bijdrage voor de Stampede lijkt het me daarintegen wel weer positief.
Maar gezien ik geen gevaar vorm met mn P3 733mhz laat ik m nog even offline doordraaien O-)

Reg. datum: 21 november 2003

Het een en ander zal snel duidelijker worden.

In jouw geval zou ik gewoon een eigen teampje vormen, daarnaast zijn er de reguliere DPC teams en de speciale Stampede teams die straks in het leven geroepen worden.

En het is de bedoeling dat je nog even flusht VOOR de stampede begint...

Na 3 dagen toch al 4 conformers :P
Tegen het eind van de stampede heeft mn thuiscomputer de eerste candidate erdoor :P
Maar zal hem gewoon online laten staan dan flusht ie zelf wanneer t nodig is..

Overigens ontdekt hoe ik mezelf in DPC zet.. en dat is gedaan. Stond wél netjes in de faq.. maar dan op de 1ste pagina.

Reg. datum: 24 februari 2002

Mooizo :) Welkom alvast!

Voor andere mensen die nog vragen hebben, geef gewoon een gil in de DPCH of mail me of kom even op IRC en geef me een PM. Ik probeer altijd zo goed mogelijk te helpen voorzover dat in m'n vermogen ligt. Ik heb al heel wat supermaffe vragen gehad dus schaam je niet als je iets niet weet ;)

Doe mee met TSC! -TSC FAQ- - - .Plan van Glurp - - - - R4NCOR's TSC Stats

Volgens mij heeft frickY alleen maar antwoord gevonden op de vraag hoe DPC te joinen. De volgende vragen staan nog open (en je begrijpt dat ik er ook graag antwoord op zou hebben, liefst in de FAQ):

1. Kan je meer dan 1 pc gelijktijdig op het zelfde node nummer draaien. In de uitgebreide FAQ staat dit:
Op hetzelfde nodenummer doorwerken na een nieuwe installatie

Standaard zal het installatieprogramma van TSC je een nieuwe node toewijzen. Wil je dit voorkomen (en dat is best handig want voor je het weet heb je net zoals ik 49 nodes waarvan er maar 3 actief zijn ) doe dan het volgende:
Voordat je een nieuwe installatie gaat doen, zorg ervoor dat je de file node.prp bewaard. Deze is te vinden bij C:\Program Files\CommunityTSC\TSC\res\node.prp. Vervolgens ga je bij de nieuwe installatie van TSC deze installatie stoppen op het moment dat je e-mailadres gevraagd wordt. Vervolgens plaats je de node.prp file terug op de plek waar deze hoort. Daarna kun je gewoon TSC opstarten en zal de TSC client weer netjes doorwerken met je oude nodenummer.

Merk op dat er nergens in dit verhaal staat of je 2 of meer PC's gelijktijdig op 1 node nummer kan laten werken. Als dat zo is, zou het fijn zijn als het er expliciet instond, dat is voor mensen met veel koetjes belangrijke info.

2. Het verhaal over subteams begrijp ik niet, maar ik vind het ook niet relevant. Wel relevant is: Hoe geef ik aan in welk stampede team ik wil meedoen? Die informatie in een FAQ zou ook wel handig zijn, voor mij en vele anderen.

Sorry als ik vragen stel die al ergens beantwoord zijn, maar een thread van 16 pagina's helemaal doorlezen lukt mij niet naast mijn werkdag van meestal 14 uur+
Ik zou een bondig antwoord in het begin van deze thread of op een andere snel terug te vinden plek erg op prijs stellen. Alsjeblieft _/-\o_

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Meerdere computers op één node: ja dat kan gewoon. Wordt niet 'officieel ondersteund' maar ik heb nog nooit iemand gezien met problemen (ikzelf heb ook een hele tijd met 3 computers op 1 nodenummer gewerkt) Edit: Ik zal het ook in de FAQ vermelden.

Hoe de stampede registratie is weet ik niet precies. Daarvoor moeten we het antwoord van de stampedecrew/statsbouwer(s) krijgen.

Glurp wijzigde dit bericht 16-08-2004 22:21 (36%)

Dankjewel _/-\o_
Nu kan ik in elk geval beginnen m'n koetjes op TSC over te zetten :)

berend_engelbrecht wijzigde dit bericht 16-08-2004 22:23 (68%)

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Ik heb de FAQ ook meteen aangepast.

Reg. datum: 21 november 2003

quote:
berend_botje schreef op 16 augustus 2004 @ 22:21:
Dankjewel _/-\o_
Nu kan ik in elk geval beginnen m'n koetjes op TSC over te zetten :)
Ja, zo "oefen" ik ook vast wat, er wordt vast hard aan gewerkt op dit moment maar de officiele aankondiging van de stampede moet nog komen he, dan pas gaan we teams vormen enzo.

Ik geloof dat de bedoeling was om daar vandaag een officieel stampede-crewbericht over te posten, maar haastige spoed is zelden goed...

Edit: overigens, als je ze allemaal op een node zet, verlies je denk ik wel de mogelijkheid om te zien welke nodes het goed doen en welke niet, ik zet ze zelf liever op een eigen node, kun je allemaal met dezelfde account doen.

MrStubborn wijzigde dit bericht 16-08-2004 22:48 (20%)

Hm.. wat is het voordeel van meerdere pc's onder dezelfde node te laten draaien?
In principe zijn die node's maar nummertjes.. en je kunt er voor zover ik kan zien zoveel als je wilt toevoegen aan je account.
Lijkt mij dus logisch om gewoon aparte node's te gebruiken en ze te add-en aan je account?

Glurp.. kunnen wij even n keertje MSNen mbt n 'publiciteitsstuntje' die ik wil doen met betrekking tot deze stampede?

Ligt maar net aan de persoon zelf, de een vindt meerdere nodes handig, de ander wil juist 1 nodenummer gebruiken.

frickY: als het echt betrekking heeft op de stampede kun je het beste terecht bij de stampede crew. Maar MSN mag (liever IRC, daar zit ik 24/7... iuturna.sorcery.net #dpc) :) Ben niet 24/7 wakker :+

Glurp wijzigde dit bericht 16-08-2004 23:50 (5%)

Ik ben IRC n00b |:(
Het heeft betrekking op het TSC-project, met deze stampede in het bijzonder.

Reg. datum: 14 oktober 2003

quote:
frickY schreef op 16 augustus 2004 @ 23:41:
Hm.. wat is het voordeel van meerdere pc's onder dezelfde node te laten draaien?
In principe zijn die node's maar nummertjes.. en je kunt er voor zover ik kan zien zoveel als je wilt toevoegen aan je account.
Lijkt mij dus logisch om gewoon aparte node's te gebruiken en ze te add-en aan je account?

Glurp.. kunnen wij even n keertje MSNen mbt n 'publiciteitsstuntje' die ik wil doen met betrekking tot deze stampede?
Doordat ik een HT machine heb staat er 2 keer tsc te draaien op mijn pc omdat als ik er maar 1 zou doen gebruikt hij maar 50% van mijn cpu idle kracht. Nu heb ik allebei de programma's onder het zelfde node-nummer zodat ik toch flush als 1 pc. :+
Daar zie ik dan wél weer het voordeel om dit te doen.
Maar waarom zou ik bijvoorbeeld alle pc's op mn werk als dezelfde node willen laten draaien?

wocka wocka
Reg. datum: 17 juli 2002

quote:
frickY schreef op 17 augustus 2004 @ 07:43:
Maar waarom zou ik bijvoorbeeld alle pc's op mn werk als dezelfde node willen laten draaien?
Misschien om snel hoog in de node top te komen? Persoonlijk boeit mij dat niet. Ik draai ook ieder koetje onder een eigen nummer.

Why was Cleopatra so negative? She was Queen of denial! Get it? DENIAL! DE-NILE! Ahh AHH Ahh!

The LedZ Collective

Even snelle update vanaf mijn werk.
We hopen vanavond/vannacht met het vervolg topic te kunnen komen.

Alvast bedankt iedereen voor het meedenken, en ga er rustig nog even mee verder :P

Funcracker wijzigde dit bericht 17-08-2004 12:22 (3%)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Moet je niet werken ofzo in plaats van GoT'ten? ;)

~ Het switchersleven!!
If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the strategical flushers!

Is Ook Schitterend
Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
djklungel schreef op 17 augustus 2004 @ 13:00:
Moet je niet werken ofzo in plaats van GoT'ten? ;)
Funcracker: GoT is toch ook werk :P

Reg. datum: 14 oktober 2003

quote:
frickY schreef op 17 augustus 2004 @ 07:43:
Daar zie ik dan wél weer het voordeel om dit te doen.
Het scheelt ook een beetje tijd met het elke keer toevoegen van een node bij je account. Even de node.prp kopieren kost niet zo veel tijd.

Gewoon alles in 1x toevoegen is nog makkelijker :+ ... gewoon alles overzetten en dat voor de stampede alles overzetten (dit is niet eens nodig eigenlijk als alles met nodenummers gebeurt ... kun je je voorstellen wat er gebeurt als iedereen pas aan het einde van de stampede zijn nodes toevoegd aan de accounts :9~)

~ Het switchersleven!!

Is er een mogelijkheid om van te voren in een switch-file aan te geven welk e-mailadres bij de installatie moet worden gebruikt, zodat de gebruiker helemaal niets hoeft te doen en de installatie volledig draait?

Oftewel, kan ik een nieuwe installatiepakket maken waar al standaard een e-mailadres inzit?
Ik neem aan dat ik wel gwn mijn schone install-dir kan zippen, en dit als volwaardige installatie geld. Dan zit je alleen met je nodenummer welke dubbel wordt gebruikt.
En ik gok dat als je het node.prp filetje weggooid, hij weer om een mailadres gaat vragen...

Klopt je moet het wel invullen om een aparte node te krijgen. Anders komt alles op dezelfde node. Maar invullen is ook zo gebeurd.

Tgaat mij erom een kant-en-klaar pakketje te maken waar je alleen even op hoeft te dubbel-klikken. diit voor verspreiding onder eventuele computeranalfabeten :P (of voor remote installaties via filesharing en taakplanner)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: