[Stampede] #3 Planning

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 16:20
Mobster schreef op 13 augustus 2004 @ 09:29:
...

TSC is in ieder geval een mooi project waar we als DPC een aardig potje kunnen breken. Er staan nu al teams in de inhaalstats en dat kan met zo'n stampede alleen maar meer worden. :)
of minder :P
Soort van negatieve stampede waarbij het de bedoeling is, gedurende een maand een project zo min mogelijk aandacht te geven. Bij deze claim ik dit idee al voordat X-G zegt dat het zijn idee was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me had ook niet gestemd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Fuk, die hoed valt slecht man :/
Maar goed, tijd dat wij eens gaan ownen bij TSC! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
MarcyDarcy schreef op 13 augustus 2004 @ 09:58:
Soort van negatieve stampede waarbij het de bedoeling is, gedurende een maand een project zo min mogelijk aandacht te geven.
Als iedereen nou zijn nodenummers doorgeeft op GoT ... dan kun je ook stats maken zonder dat de nodes al toegevoegd zijn aan de personen/teams ... en aan het eind van de stampede dan kun je leuk even een paar miljoen nog toevoegen, gaan de andere teams schrikken. (Wij niet, want wij weten wel hoeveel er nog als tegoed staat ;))
Kweet niet in hoeverre dit allemaal goed mogelijk is, maare ... het is wel mijn idee, niet dat MarcyDarcy het opeens gaat claimen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mark83 op 13-08-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

Helaas geen F@H :/ maar TSC is ook een nuttig project, ik heb maar niet gestemd omdat ik op 1 sept op vakantie ben!
Is het nog mogelijk om een van de Stampede-teams te joinen halverwege september, of moet je vanaf het begin meedoen :?

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Je schrijft je gewoon in voor een team en gaat pas halverwege output leveren ... lijkt me geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

En nu het tsc is geworden kan iemand dan ook nog even vermelden waarvoor tsc staat (doel van het project dus) en waar we de client kunnen downloaden.
En wat we verder nog moeten doen om alles goed te laten verlopen voor de stampede.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
Op http://82.210.84.243/sid/faq.cfm?project=9 staat een faq voor het project, precieze stampede instellingen e.d. zullen vast nog wel volgen, maar kan je vast een beetje inlezen 8)

Cool dat het TSC geworden is (al doe ik er zelf verder niet aktief aan mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Schapie schreef op 13 augustus 2004 @ 12:12:
En nu het tsc is geworden kan iemand dan ook nog even vermelden waarvoor tsc staat (doel van het project dus) en waar we de client kunnen downloaden.
En wat we verder nog moeten doen om alles goed te laten verlopen voor de stampede.
Hoho, rustig :)
Uiteraard zal iedereen bijtijds worden voorzien van de nodige informatie.

En voor de vraag hierboven: Uiteraard kun je halverwege instromen. Geef je dan alleen wel even gewoon op zodra het kan.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

ParaNoiMia schreef op 13 augustus 2004 @ 12:15:
Op http://82.210.84.243/sid/faq.cfm?project=9 staat een faq voor het project, precieze stampede instellingen e.d. zullen vast nog wel volgen, maar kan je vast een beetje inlezen 8)

Cool dat het TSC geworden is (al doe ik er zelf verder niet aktief aan mee)
Of je verwijst naar de officiële FAQ's :P
Dutch Power Cows Kleine TSC FAQ
Dutch Power Cows TSC FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Ik heb nog wat scrippies liggen van de vorige keer.
Zal ik eens kijken of ik die aan de praat krijg voor TSC? :)

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33

NightBird

DPC-Crew Coding
Marcelloz schreef op 13 augustus 2004 @ 13:23:
Ik heb nog wat scrippies liggen van de vorige keer.
Zal ik eens kijken of ik die aan de praat krijg voor TSC? :)
Overleg dat even met R4NCOR, dat is de statsbouwer van TSC.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Beter: overleg even met mij :)
De vorige keer waren er ook teveel enthousiaste mensen, en ik heb liever niet dat ik er weer een aantal moet teleurstellen. Thnx ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Hey Funny ... als je nog keertje ergens hulp mee nodig hebt laat je het maar weten hè ...

P.S. Gaan we bij elkaar in een team of gaan we 2 teams maken die tegen elkaar op gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Nou! Marcy! De volgende keer als je me hackt en mijn plannen leest om DPC over te nemen en er het grootste DC team ter wereld van te maken (nouja, nog groter dan =) ), ga dan niet mijn anti-Stampede plan lezen!

Bah..

En ja, het was mijn idee =)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Funcracker schreef op 13 augustus 2004 @ 13:42:
Beter: overleg even met mij :)
De vorige keer waren er ook teveel enthousiaste mensen, en ik heb liever niet dat ik er weer een aantal moet teleurstellen. Thnx ;)
ow, dat heb je mij nooit verteld :)

Maar je hebt gelijk, ik sta ook te trappelen om te beginnen >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Marcelloz op 13-08-2004 16:27 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
JohFraEl schreef op 13 augustus 2004 @ 10:18:
Helaas geen F@H :/ maar TSC is ook een nuttig project, ik heb maar niet gestemd omdat ik op 1 sept op vakantie ben!
Is het nog mogelijk om een van de Stampede-teams te joinen halverwege september, of moet je vanaf het begin meedoen :?
Ben je gek?
Gewoon even je client aanzetten vóór je op vakantie gaat.. doet je cpu ook nog wat nuttigs als jij in de zon ligt te bakken :Y) }:O

Gezien ik gestemt heb voel ik me verplicht mee te gaan doen. Zal dus eens even boven genoemde FAQ gaan doorlezen..

Ook meteen maar ff uitzoeken hoe WOL werkt.. laat ik om 20u alle pcs op mn werk aanspringen en draaien.. en rond een uurtje of 8 weer netjes afsluiten voor als rond half 8 de 1ste mensen weer binnen komen :P
Of kan de client niet als service draaien en doet ie t alleen als je bent ingelogd? Nouwja.. lees de faq wel ff =)

Ik ga nog even met mijn collega's overleggen, maar waarschijnlijk plaats ik een item over dit project op goede doelen portal www.fondsen.org en op een portal-pagina op MSN. Is dat liev? O+

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 13-08-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Dat is lievvvv O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjow, ff de client geinstalleerd :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat mag toch pas 1 september? :P

Als we nu allemaal vast de client installen en 1 september beginnen met een grote orgieflush? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op 13 augustus 2004 @ 20:04:
Dat mag toch pas 1 september? :P

Als we nu allemaal vast de client installen en 1 september beginnen met een grote orgieflush? B)
Ik heb nu ook flink wat candidates gedownload en daarna offline gezet ;). 1 Sept megaflush van moi :P.

Edit:
Het is niet toegestaan gespaarde buffers van voor de aanvang van de Stampede tijdens de Stampede te flushen. Dit kan enkel daarvoor of na afloop. Aangezien dit moeilijk te controleren is vertrouwen we op je sportiviteit. Verder is het ook handig niet tijdens de Stampede te gaan sparen voor een MF, omdat dit mogelijk wantrouwen in de hand werkt, en dat brengt de sfeer schade toe.
Ok ik zet de client wel zolang stil hehe :).
Heb ik in ieder geval alvast de WU's gedownload.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Of gewoon je node nog niet toevoegen aan je account ... is minder risicovol bij crashes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet toegestaan gespaarde buffers van voor de aanvang van de Stampede tijdens de Stampede te flushen. Dit kan enkel daarvoor of na afloop. Aangezien dit moeilijk te controleren is vertrouwen we op je sportiviteit. Verder is het ook handig niet tijdens de Stampede te gaan sparen voor een MF, omdat dit mogelijk wantrouwen in de hand werkt, en dat brengt de sfeer schade toe.
*negeert* Hoe wil ik anders mijn 2K flush realiseren? Daar doe ik 40+ dagen over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 23:41:
[...]

*negeert* Hoe wil ik anders mijn 2K flush realiseren? Daar doe ik 40+ dagen over!
Twee opties
a) Je doet niet mee aan de Stampede
b) Je ligt ons in over het waar en wanneer en wij gaan de score uit de stats slopen. Dan ben je dus je hele flush kwijt in de Stampede stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Ideetje: iedereen maakt voor de Stampede een nieuw account aan wat hij/zij merged...

[ Voor 41% gewijzigd door Marcelloz op 14-08-2004 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Marcelloz schreef op 14 augustus 2004 @ 01:42:
Ideetje: iedereen maakt voor de Stampede een nieuw account aan wat hij/zij merged...
Dat lijkt me een intelligente oplossing. Ik moet daar wel bijzeggen dat ik een niet te onderschatten promillage heb momenteel. :Y) Ik ben benieuwd of dat morgen klopt :P

[ Voor 23% gewijzigd door Rollerjooster op 14-08-2004 01:46 ]

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
Rollerjooster schreef op 14 augustus 2004 @ 01:44:
[...]

Dat lijkt me een intelligente oplossing. Ik moet daar wel bijzeggen dat ik een niet te onderschatten promillage heb momenteel. :Y)
Dan tiep je nog aardig recht haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

ParaNoiMia schreef op 14 augustus 2004 @ 01:46:
[...]
Dan tiep je nog aardig recht haha :+
Allemaal dankzij React _/-\o_

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Bestaande TSC teams mogen toch wel even sparen om tijden de stampede ook met mooi scores te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op 14 augustus 2004 @ 01:50:
Bestaande TSC teams mogen toch wel even sparen om tijden de stampede ook met mooi scores te komen :)
Wat mij betreft wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
André schreef op 14 augustus 2004 @ 01:50:
Yeah sure, als dat inhoudt dat je niet mee gaat doen met de Stampede?

Vergeet niet dat bestaande TSC subteams en personen ook gewoon mee mogen doen he.

Morgen verschijnt trouwens het Team topic ten tonele. Zelf ben ik ook pas weer morgen bereikbaar voor commentaar en ik heb even geen idee of Silk_dude dit weekend tijd heeft.

Tot morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Tot morgen!

Maare ... bij DF hadden we het team "oude koeien" misschien dat er ook zo'n team weer van de grond kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Funcracker schreef op 14 augustus 2004 @ 00:24:
[...]
Twee opties
a) Je doet niet mee aan de Stampede
b) Je ligt ons in over het waar en wanneer en wij gaan de score uit de stats slopen. Dan ben je dus je hele flush kwijt in de Stampede stats.
c) Je flusht nog voordat de Stampede daadwerkelijk begint

Of snap ik het nu niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Je hebt gelijk :)
Tuurlijk mag je sparen en flushen net voordat de stampede begint. Je mag ook best doorsparen, maar dan wordt de flush uit de stampedestats verwijderd als je meedoet. Of je kiest ervoor om niet mee te doen, maar het kost niet om mee te doen, is juist leuk. Extra stats en je leert de medeDPC'er eens wat beter kennen.

Bestaande TSC'ers die hun output niet kunnen verhogen,. mogen (zoals eerder gezegd) natuurlijk ook meedoen. Hoe meer hoe gezelliger :)

Die regel van niet sparen tijdens de stampede is ervoor om te zorgen dat er geen peeps zijn die al maanden sparen, meedoen met de stampede en dan even flushen waardoor er oneerlijke competitie ontstaat.
In short: de stampede gaat erover om gedurende 1 maand zoveel mogelijk te produceren met z'n allen/ de stampede teams. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, TSC it is. Dan zal ik mijn 7 thuis computers maar ff tijdelijk naar TSC overzetten. Zullen we eens een mooie score gaan halen daar.

Kom maar op met de teams dan zal ik eens kijken welk subteam ik aan de overwinning kan helpen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Leuk thuisfarmpje heb je Jacsoft :D
Even voor de duidelijkheid: tijdens de stampede worden er virtuele teams gemaakt (een stuk of 4 a 5 oid). Deze virtuele teams kunnen bestaan uit losse users, maar kunnen ook deels uit subteams bestaan .

Jouw 'roep' om welk subteam je naar de top kan helpen is in zoverre niet van toepassing, dat je ook zonder joinen van een subteam natuurlijk kunt meedoen aan de stampede. Het gaat om de virtuele teams.

Virtueel team 1 bestaat bijv. uit:
user A
user B
user C
subteam A
subteam B
e.d.

Is het nog een beetje duidelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Funcracker schreef op 14 augustus 2004 @ 09:51:
[...]
Yeah sure, als dat inhoudt dat je niet mee gaat doen met de Stampede?

Vergeet niet dat bestaande TSC subteams en personen ook gewoon mee mogen doen he.

Morgen verschijnt trouwens het Team topic ten tonele. Zelf ben ik ook pas weer morgen bereikbaar voor commentaar en ik heb even geen idee of Silk_dude dit weekend tijd heeft.

Tot morgen ;)
Ben wel benieuwd hoe jullie dat subteam-"probleem" gaan oplossen: alle subteams flushen op eenzelfde email-adres maar hebben verschillende nodes (dat is de manier om voor een subteam eigen stats te kunnen bakken).

Maar hoe gaat het tijdens de stamp? Kunnen de afzonderlijke leden van een subteam zich verdelen over de stampedeteams of is een subteam in zijn geheel "verplicht" zich aan te sluiten bij een stamp-team?

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Kuuke schreef op 14 augustus 2004 @ 13:02:
[...]

Ben wel benieuwd hoe jullie dat subteam-"probleem" gaan oplossen: alle subteams flushen op eenzelfde email-adres maar hebben verschillende nodes (dat is de manier om voor een subteam eigen stats te kunnen bakken).

Maar hoe gaat het tijdens de stamp? Kunnen de afzonderlijke leden van een subteam zich verdelen over de stampedeteams of is een subteam in zijn geheel "verplicht" zich aan te sluiten bij een stamp-team?
Het is toch heel goed mogelijk om op basis van persoonlijke nodes stampede stats te maken.
De stampede stats staan los van de normale TSC stats.
Dus op het moment dat de stampteams bekend zijn kunnen leden uit de huidige subteams bij de statsmaker opgeven welke nodes zij zullen gebruiken tijdens de stamp.
Dit maakt het ook makkelijker voor de mensen die toch willen blijven sparen tijdens de stampede hoeven die nodes niet op te geven voor de stampede, ze kunnen eventueel gewoon een tijdelijke nieuwe node aanmaken om mee te stampen.
Dus nieuwe users aanmaken voor de leden van subteams is imho geheel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is idd wel een goed punt wat je daar naar boven brengt kuuke.
want gondor [mijn teammaatje] doet volgens mij niet mee, en is wel van plan en flushje ter ere van zijn verjaardag te doen.
en ik ben niet van plan uit mijn subteam te stappen voor de stampede.
ik blijf gewoon doorgaan zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

We doen het gewoon zo. De dag voordat de Stampede begint doet iedereen zijn buffers leegflushen dat die daar in rusland zoiets hebben van 'WTF ^^'! (Van dat 'The End Of The World' filmpje). En dan vol met de Stampede eroverheen =)...

DIEEEEEE YOU BITCHES>>> THE COW IS COMING =)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. wat is het nut van een stampede
2. kan ik hier aan meedoen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk kan je er aan meedoen, maar ik weet niet hoe die sgi's draaien op TSC, dat zou die rare aap van een soulmaster je wel beter kunnen vertellen.
en het nut is in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk punten te vergaren om het project en boost te geven richting de top.
het gebeurt ook maar een keer per jaar bij DPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, je hebt gelijk MarcyDarcy.
Mijn fout, ik bedoelde geen subteam, maar virtueel team, beetje onduidelijkheid in mijn post, maar je snapt het idee denk ik.

GO COWS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:28:
dat is idd wel een goed punt wat je daar naar boven brengt kuuke.
want gondor [mijn teammaatje] doet volgens mij niet mee, en is wel van plan en flushje ter ere van zijn verjaardag te doen.
en ik ben niet van plan uit mijn subteam te stappen voor de stampede.
ik blijf gewoon doorgaan zoals altijd.
Ja, kijk dat bedoel ik dus. Je denkt toch niet dat ik met Fear-factoR in 1 stampede-team wil zitten :9 ??

maar van de andere kant: waar maak ik me druk om: ik zal de stampede naar alle waarschijnlijkheid wel gaan missen vanwege m'n vakantie. De koeien draaien dan wel door maar megaflushen is verboden dus dan kan ik me misschien beter onthouden van deelname. (alhoewel mijn "megaflush" waarschijnlijk niemand zal opvallen, hahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik vraag me trouwens wel af hoe jullie het in gedachten hadden met subteams... Niet de stampede-teams, maar de normale subteams.. Bij TSC flushen alle members namelijk onder 1 account! Dus dan zou je al automatisch het hele subteam per se in 1 'stampede-team' moeten hebben? Of je moet de nodes uit mekaar plukken zoals ik dat doe in m'n stats, maar dat is wel erg omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

R4NCOR schreef op 14 augustus 2004 @ 17:55:
Ik vraag me trouwens wel af ...
PS, lees ff fdo :)

[ Voor 55% gewijzigd door Marcelloz op 14-08-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Ik dacht dat ik de oplossing toch al aangedragen heb... :/
Fear-factoR schreef op 14 augustus 2004 @ 13:20:
[...]

Dus op het moment dat de stampteams bekend zijn kunnen leden uit de huidige subteams bij de statsmaker opgeven welke nodes zij zullen gebruiken tijdens de stamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Sorry, was een beetje gehaast ten tijde van die reply, toch nog ergens overheen gelezen. Excuses :)

Anyway, de manier zoals je hem daar aangeeft brengt problemen met zich mee.
- Hoe controleer je dat de node daadwerkelijk van die persoon is? (Hoe voorkom je dat users andere nodes opgeven (nummer verzinnen? Elke node natrekken?) En nodes van subteam-genootjes? etc.. )
- Wil je voor ELKE stampede-node een request doen naar de TRI-server om zijn gegevens binnen te halen en te verwerken? (Het aantal komt met gemak over de 100, 200!, en dat moet allemaal om 0:00 's nachts?)

Niet om je idee af te kraken, ik denk wel dat het realiseerbaar is, alleen op een andere manier. :) Die moet nog even gevonden worden ;)

edit:
Tweede discussiepunt, lopen de Stampede-stats net als de TSC-stats van 02:00 tot 02:00? Of lopen ze af om Nederlandse tijd?

[ Voor 9% gewijzigd door R4NCOR op 14-08-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Kan er ook gewerkt worden met bijvoorbeeld DPC_Team_Switch0DJKlungel ... zo ja ... dan lijkt me dit een oplossing voor teams die niet als geheel over gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je verplicht dpc lid zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat hoeft natuurlijk niet, maar het enige wat het kost is en aanmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 22:17:
moet je verplicht dpc lid zijn ??
Als je meedoet ben je dpc lid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

de Subteam0Naam constructie is NIET van toepassing bij TSC en dat is ook NIET de bedoeling :) Moge dat duidelijk zijn ;)

Vertrouw op uwer statsbouwers, alles komt in orde voor de Stampede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

R4NCOR schreef op 15 augustus 2004 @ 04:46:
de Subteam0Naam constructie is NIET van toepassing bij TSC en dat is ook NIET de bedoeling :) Moge dat duidelijk zijn ;)

Vertrouw op uwer statsbouwers, alles komt in orde voor de Stampede ;)
Je mag best een een Subteam0Naam gebruiken, er wordt echter (op dit moment) niets mee gedaan in de DPCH. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marcelloz op 15-08-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Marcelloz schreef op 15 augustus 2004 @ 10:46:
[...]

Je mag best een een Subteam0Naam gebruiken
en:
R4NCOR schreef op 15 augustus 2004 @ 04:46:
...en dat is ook NIET de bedoeling :) Moge dat duidelijk zijn ;)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha thanatos :D idd een beetje vaag, maar volgens mij komt het hierop neer.

In tegenstelling tot projecten als DF waar je de construcite subteamnaam0usernaam MOET gebruiken heeft dit bij TSC geen nut. De puntentelling voor een subteam gaat bij TSC middels het emailadres wat in de client staat.

Je kan die username dus wel aanmaken (met subteamnaam0usernaam) maar dat heeft geen nut, het gaat er dus om dat je niet het emailadres van je subteam gebruikt (tenzij niemand anders dat gebruikt).

Clear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

:D het is inderdaad verwarrend :D

Door Rancor worden subteam0username niet ondersteund, hij regelt subteamstats op een andere manier. Maar niets belet je om zo'n gebruikersnaam te nemen. beetje flauwe opmerking, ik weet het, maar er staat geen straf op. :)

Ik heb zaterdag overigens een testje gedaan om te zien of dit bij mij automagisch goed gaat; moeten die statsservers wel werken aldaar want ik zie nog steeds niks :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Maar zou het theoretisch gezien mogelijk zijn?? (kweet het ... ik ben lastig ... maar dat zijn jullie van me gewend). Nodenummers zijn wat meer werk en wat lastiger, en bij DF werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Het is heel goed mogelijk ja. Maar TSC werkt al jaren met hetzelfde systeem, en imo is het een beetje onzinnig om de boel overhoop te gaan gooien nou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Het punt dat Fear-Factor en Kuuke aanhalen is een zeer praktische.
De manier waarop subteams worden gemaakt bij TSC is anders dan bij DF, maar vertoont lichte overeenkomsten met ECC2-109.

Bij DF was scheiding mogelijk op het niveau van individuele gebruikers, wat de zaak erg makkelijk maakte. Bij ECC2-109 kon dit grotendeels ook, maar door gebruik van proxies waren er ook een aantal subteams die niet te scheiden waren.

Toentertijd hadden die subteams geen keus dan om met zijn allen aan een Stampede mee te doen of het juist te laten afweten. Dit is een optie die we hier dus ook hebben (niet de mooiste inderdaad).

Bij TSC zitten alle subteams onzichtbaar in elkaar, tenzij je op het niveau van nodes gaat kijken. Dit houdt in dat, willen we hetzelfde doen als bij DF, iedere gebruiker steeds ergens al zijn/haar nodes moet kunnen opgeven. Dat vereist veel inspanning van die kant, maar ook van de onze, want wij moeten dit natuurlijk faciliteren.

Nu is het wel zo dat R4NCOR van een aantal subteams de gegevens heeft om ze per gebruiker te kunnen uitsplitsen, dus mogelijk dat we daar gebruik van kunnen maken. Tevens kunnen andere subteams hun gegevens nog aan R4NCOR overdragen.

Dit houdt het voor de nieuwe DPC leden tenminste ook eenvoudig want die moeten al genoeg doen om hun naam in de DPC stats te zien verschijnen.

Al met al houdt dit in dat ik het Team topic nog tot ten minste morgen uitstel, omdat het vooraf duidelijk moet zijn hoe mensen zich aan moeten gaan melden.
Jullie kunnen er in ieder geval vanuit gaan dat we er hard aan werken.

Mochten hier nog enkele heldere denkers zitten, huiver dan niet en laat nuttige suggesties achter in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Marcelloz en ik hebben op zich al wel een werkende (vrij) stabiele constructie bedacht: Ik heb een script draaien dat de subteams 'uit elkaar pluist' en voor elke dag de totals per MEMBER uitpoept. Dit kan de Stampede-statsbouwer verwerken in zijn stats op de oude manier, in de engine van Marcelloz zou bijv. zelfs vrijwel niets veranderd hoeven te worden.

Maar goed, er is nogal wat discussie over wat nou de beste methode is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Kan ik al beginnen? :9

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb samen met soulmaster gekeken of wij iets konden gaan betekenen voor DPC en TSC maar helaas.. Er is geen Irix client..

Als dit soort projecten graag rekenkracht willen gebruiken waarom maken ze dan geen irix client ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 22:36:
ik heb samen met soulmaster gekeken of wij iets konden gaan betekenen voor DPC en TSC maar helaas.. Er is geen Irix client..

Als dit soort projecten graag rekenkracht willen gebruiken waarom maken ze dan geen irix client ?
Als ze de source-code open wordt gegooit, dan kan je het toch zelf compileren voor o.a. Irix?
* VisionMaster stuurt zijn Grid jobs meestal naar nodes die voldoen aan arch="x86" OS>"RH-7.3"

[ Voor 10% gewijzigd door VisionMaster op 15-08-2004 22:55 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

R4NCOR schreef op 15 augustus 2004 @ 21:24:
Marcelloz en ik hebben op zich al wel een werkende (vrij) stabiele constructie bedacht: Ik heb een script draaien dat de subteams 'uit elkaar pluist' en voor elke dag de totals per MEMBER uitpoept. Dit kan de Stampede-statsbouwer verwerken in zijn stats op de oude manier, in de engine van Marcelloz zou bijv. zelfs vrijwel niets veranderd hoeven te worden.

Maar goed, er is nogal wat discussie over wat nou de beste methode is :)
Betekent dat dat iedere member uit een subteam dat mee wil gaan doen aan de stampede de username/passwd combi moet geven aan jou?

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

mcB schreef op 15 augustus 2004 @ 22:53:
[...]
Betekent dat dat iedere member uit een subteam dat mee wil gaan doen aan de stampede de username/passwd combi moet geven aan jou?
Ik spreek nu even voor Rancor want ik weet het antwoord denk ik ook wel. :)

Nee, een subteam is bij TSC een user. Alle leden van Los Alcoholicos bijvoorbeeld flushen alles onder 1 account omdat er geen andere manier is. Bij rancor kan je vervolgens zelf aangeven welke nodes bij welke user horen binnen je subteam. De account gegevens worden enkel gebruikt om periodiek de nodelijst van je gehele subteam op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcB schreef op 15 augustus 2004 @ 22:53:
[...]
Ik denk dat R4NCOR van de meeste, de informatie over de sub-team al heeft, de team-leader had de nodes-member list al bijgehouden.
Het is wel zo dat niet iedere team leader dat heeft gedaan (van wege privacy, taktiek or whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Van Team Switch zijn in ieder geval ook alle nodes geregistreerd. Dus dat lijstje kunnen we je zo geven. Maar bij sommige teams zie ik wel problemen ontstaan, vooral als bepaalde nodes moeilijk bereikbaar zijn is het nummer niet te achterhalen (nouwja, beetje zoek en speurwerk en je hebt ook het node-nummer, maar dan moet je wel ffies handig bezig zijn).

Maar misschien kunnen de stats-bouwers eens kijken naar het simpele sommetje van: does gek 500 boeren doen mee. Per boer hebben we gemiddeld 3 koeien (kleine zelfstandige boeren zijn het). Dat zijn 1500 koetjes, en alle koetjes hebben hun eigen oormerk. Hoelang duurd het om 1500 oormerken na te zoeken? Als dit teveel tijd kost zou ik zelf kiezen voor, bied teams de mogelijkheid om individueel het aan te maken (door bijvoorbeeld de 0 als scheidingsteken te gebruiken) of gewoon ouderwets als 1 user te fungeren, en dan misschein als team zelf stats te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

djklungel,

Dat probleem zou zich normaal inderdaad voordoen. In deze constructie echter niet. :) Zolang het subteam bij mijn stats geregistreerd staat en de nodes daar verdeeld zijn, is dat allemaal dik in orde. M'n script doet niet per node een aanvraag, maar slechts 1x per subteam met subteam-stats.. :)

En Marcelloz, thnx voor antwoorden, klopt helemaal. :)

[ Voor 14% gewijzigd door R4NCOR op 16-08-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
kben lastig hè :$ ... maar als het maar allemaal goed werkt straks ben ik happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik qoute even uit het andere draadje:
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 00:18:
Ik heb ze net een paar uur geleden een mailtje gestuurd :) (denk dat ze dat wel aankunnen hoor, zolang we maar geen gigaflushes gaan doen op de manier dat je candidates daadwerkelijk nog moet versturen i.p.v. nodes adden :) )
Dat wordt nog een komen en gaan van nodes elke dag weer, lijkt me wel gaaf zo'n "addnode" mega flush 8)7

Edit, ik ben alvast begonnen, voor een flush van een paar nodes :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

MrStubborn, zoals ik ookal zei in het TSC draadje..

Megaflushen blijft altijd mogelijk, op wat voor manier dan ook. Dat kunnen we niet zomaar ongedaan maken ofzo.. :)
We rekenen allemaal gewoon op elkaars sportiviteit. Een van de regels van de stampede is dat je niet gaat megaflushen, en dus rekenen we er op dat niemand dat doet. 't is een groeps-project, moet wel leuk blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Maar zoals altijd is er wel een begin van stampede flush mogelijk ... en als we die al verschrikkelijk lekker maken .... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Mark83 schreef op 15 augustus 2004 @ 23:35:
Van Team Switch zijn in ieder geval ook alle nodes geregistreerd. Dus dat lijstje kunnen we je zo geven. Maar bij sommige teams zie ik wel problemen ontstaan, vooral als bepaalde nodes moeilijk bereikbaar zijn is het nummer niet te achterhalen (nouwja, beetje zoek en speurwerk en je hebt ook het node-nummer, maar dan moet je wel ffies handig bezig zijn).

Maar misschien kunnen de stats-bouwers eens kijken naar het simpele sommetje van: does gek 500 boeren doen mee. Per boer hebben we gemiddeld 3 koeien (kleine zelfstandige boeren zijn het). Dat zijn 1500 koetjes, en alle koetjes hebben hun eigen oormerk. Hoelang duurd het om 1500 oormerken na te zoeken? Als dit teveel tijd kost zou ik zelf kiezen voor, bied teams de mogelijkheid om individueel het aan te maken (door bijvoorbeeld de 0 als scheidingsteken te gebruiken) of gewoon ouderwets als 1 user te fungeren, en dan misschein als team zelf stats te bakken.
Ook bij de Aapjes zijn alle nodes geregistreerd want we gebruiken die om eigen subteam-stats te bakken. Maar volgens mij moeten we straks de accountgegevens kenbaar maken bij de stampede-statsbouwer want anders is het niet mogelijk een uitsplitsing te maken naar node.

In het verleden hebben we dit geweigerd (privacy, etc.) dus zoals het er dan nu naar uitziet zal het complete Apenteam dan ergens in een stampedeteam moeten inschuiven. Dat wordt gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij NC hebben we 320 nodes (give and take a few) en daar halen we binnen de minuut alle gegevens van op! Dus ik snap het probleem niet helemaal. Je geeft op met welke node je aan het grazen bent (1 node voor meerdere PC's is ook nog mogelijk!) en het stats script doet de rest. Bij TRI heb je zo wie zo 12 minuten de tijd om de stats binnen te halen en te verwerken, na die 12 minuten is namelijk de volgende statsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Er kan toch gewoon op nodenummer gezocht worden? En elke niet doorgegeven nodenummer doet niet mee ... t'is alleen wel veul werk ...

En dat iedereen de gegevens geeft, dat gaat vast niet goed werken.

Maarja, wat er ook gekozen word, de plannen moeten redelijk snel gemaakt worden, want als we iets nieuws moeten doen, dan hebben een aantal leden ook wat tijd nodig denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
|:( Nu ben ik het echt helemaal kwijt... al dat subteam en virtueleteams gebrabbel :?

Even een reconstructie!
Ik install de client waarbij ik mijn e-mailadres moet opgeven. Na installatie krijg ik mijn node-nummer te zien.
Ik ga naar de TSC website en maak een account aan. Hierbij geef ik bovenstaand mailadres en nodenummer op

Als ik wil dat de puntjes die ik scoor op naam van DPC komen, wat de hele bedoeling is van dit verhaal.. wat moet ik dan doen?!

En wat als ik alle pc's op mijn werk ook wil laten draaien...
Moet ik dan voor elke pc een nieuw account op de site aanmaken, of log ik in met mijn bestaande account en 'add' ik deze extra nodes onder mijn naam?

En wat als deze extra nodes geen computers op mijn werk zijn, maar bij Piet. Moet Piet dan zijn nodenames en emailadres aan mij geven zodat ik hem aan mij toevoeg, en mijn account eigenlijk een subteam wordt?
Waar kan Piet dan nog zijn statistieken vinden?

(antwoord op deze vragen is voor mij erg belangrijk, gezien ik denk een groot subteam te kunnen gaan realiseren met een heleboel nieuwe koetjes. Uit de TSC FAQ werd ik niet wijzer)

En ik begrijp dat ik nu niet alvast mag sparen en 1 september mag flushen ivm het competitieverband? Hiermee wordt het onderlinge DPC competitieverband bedoeld neem ik dan maar aan? Ik zie namelijk geen reden om niet te sparen tegenover de andere niet-DPC teams. Maar snap dat het binnen de groep een eerlijke strijd moet zijn, en iedereen dus op hezelfde moment moet beginnen. Als bijdrage voor de Stampede lijkt het me daarintegen wel weer positief.
Maar gezien ik geen gevaar vorm met mn P3 733mhz laat ik m nog even offline doordraaien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het een en ander zal snel duidelijker worden.

In jouw geval zou ik gewoon een eigen teampje vormen, daarnaast zijn er de reguliere DPC teams en de speciale Stampede teams die straks in het leven geroepen worden.

En het is de bedoeling dat je nog even flusht VOOR de stampede begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Na 3 dagen toch al 4 conformers :P
Tegen het eind van de stampede heeft mn thuiscomputer de eerste candidate erdoor :P
Maar zal hem gewoon online laten staan dan flusht ie zelf wanneer t nodig is..

Overigens ontdekt hoe ik mezelf in DPC zet.. en dat is gedaan. Stond wél netjes in de faq.. maar dan op de 1ste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooizo :) Welkom alvast!

Voor andere mensen die nog vragen hebben, geef gewoon een gil in de DPCH of mail me of kom even op IRC en geef me een PM. Ik probeer altijd zo goed mogelijk te helpen voorzover dat in m'n vermogen ligt. Ik heb al heel wat supermaffe vragen gehad dus schaam je niet als je iets niet weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Laatst online: 29-04-2015
Volgens mij heeft frickY alleen maar antwoord gevonden op de vraag hoe DPC te joinen. De volgende vragen staan nog open (en je begrijpt dat ik er ook graag antwoord op zou hebben, liefst in de FAQ):

1. Kan je meer dan 1 pc gelijktijdig op het zelfde node nummer draaien. In de uitgebreide FAQ staat dit:
Op hetzelfde nodenummer doorwerken na een nieuwe installatie

Standaard zal het installatieprogramma van TSC je een nieuwe node toewijzen. Wil je dit voorkomen (en dat is best handig want voor je het weet heb je net zoals ik 49 nodes waarvan er maar 3 actief zijn ) doe dan het volgende:
Voordat je een nieuwe installatie gaat doen, zorg ervoor dat je de file node.prp bewaard. Deze is te vinden bij C:\Program Files\CommunityTSC\TSC\res\node.prp. Vervolgens ga je bij de nieuwe installatie van TSC deze installatie stoppen op het moment dat je e-mailadres gevraagd wordt. Vervolgens plaats je de node.prp file terug op de plek waar deze hoort. Daarna kun je gewoon TSC opstarten en zal de TSC client weer netjes doorwerken met je oude nodenummer.

Merk op dat er nergens in dit verhaal staat of je 2 of meer PC's gelijktijdig op 1 node nummer kan laten werken. Als dat zo is, zou het fijn zijn als het er expliciet instond, dat is voor mensen met veel koetjes belangrijke info.

2. Het verhaal over subteams begrijp ik niet, maar ik vind het ook niet relevant. Wel relevant is: Hoe geef ik aan in welk stampede team ik wil meedoen? Die informatie in een FAQ zou ook wel handig zijn, voor mij en vele anderen.

Sorry als ik vragen stel die al ergens beantwoord zijn, maar een thread van 16 pagina's helemaal doorlezen lukt mij niet naast mijn werkdag van meestal 14 uur+
Ik zou een bondig antwoord in het begin van deze thread of op een andere snel terug te vinden plek erg op prijs stellen. Alsjeblieft _/-\o_

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meerdere computers op één node: ja dat kan gewoon. Wordt niet 'officieel ondersteund' maar ik heb nog nooit iemand gezien met problemen (ikzelf heb ook een hele tijd met 3 computers op 1 nodenummer gewerkt) Edit: Ik zal het ook in de FAQ vermelden.

Hoe de stampede registratie is weet ik niet precies. Daarvoor moeten we het antwoord van de stampedecrew/statsbouwer(s) krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Laatst online: 29-04-2015
Dankjewel _/-\o_
Nu kan ik in elk geval beginnen m'n koetjes op TSC over te zetten :)

[ Voor 68% gewijzigd door berend_engelbrecht op 16-08-2004 22:23 ]

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de FAQ ook meteen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berend_botje schreef op 16 augustus 2004 @ 22:21:
Dankjewel _/-\o_
Nu kan ik in elk geval beginnen m'n koetjes op TSC over te zetten :)
Ja, zo "oefen" ik ook vast wat, er wordt vast hard aan gewerkt op dit moment maar de officiele aankondiging van de stampede moet nog komen he, dan pas gaan we teams vormen enzo.

Ik geloof dat de bedoeling was om daar vandaag een officieel stampede-crewbericht over te posten, maar haastige spoed is zelden goed...

Edit: overigens, als je ze allemaal op een node zet, verlies je denk ik wel de mogelijkheid om te zien welke nodes het goed doen en welke niet, ik zet ze zelf liever op een eigen node, kun je allemaal met dezelfde account doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Hm.. wat is het voordeel van meerdere pc's onder dezelfde node te laten draaien?
In principe zijn die node's maar nummertjes.. en je kunt er voor zover ik kan zien zoveel als je wilt toevoegen aan je account.
Lijkt mij dus logisch om gewoon aparte node's te gebruiken en ze te add-en aan je account?

Glurp.. kunnen wij even n keertje MSNen mbt n 'publiciteitsstuntje' die ik wil doen met betrekking tot deze stampede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt maar net aan de persoon zelf, de een vindt meerdere nodes handig, de ander wil juist 1 nodenummer gebruiken.

frickY: als het echt betrekking heeft op de stampede kun je het beste terecht bij de stampede crew. Maar MSN mag (liever IRC, daar zit ik 24/7... iuturna.sorcery.net #dpc) :) Ben niet 24/7 wakker :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben IRC n00b |:(
Het heeft betrekking op het TSC-project, met deze stampede in het bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:32
frickY schreef op 16 augustus 2004 @ 23:41:
Hm.. wat is het voordeel van meerdere pc's onder dezelfde node te laten draaien?
In principe zijn die node's maar nummertjes.. en je kunt er voor zover ik kan zien zoveel als je wilt toevoegen aan je account.
Lijkt mij dus logisch om gewoon aparte node's te gebruiken en ze te add-en aan je account?

Glurp.. kunnen wij even n keertje MSNen mbt n 'publiciteitsstuntje' die ik wil doen met betrekking tot deze stampede?
Doordat ik een HT machine heb staat er 2 keer tsc te draaien op mijn pc omdat als ik er maar 1 zou doen gebruikt hij maar 50% van mijn cpu idle kracht. Nu heb ik allebei de programma's onder het zelfde node-nummer zodat ik toch flush als 1 pc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Daar zie ik dan wél weer het voordeel om dit te doen.
Maar waarom zou ik bijvoorbeeld alle pc's op mn werk als dezelfde node willen laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op 17 augustus 2004 @ 07:43:
Maar waarom zou ik bijvoorbeeld alle pc's op mn werk als dezelfde node willen laten draaien?
Misschien om snel hoog in de node top te komen? Persoonlijk boeit mij dat niet. Ik draai ook ieder koetje onder een eigen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Even snelle update vanaf mijn werk.
We hopen vanavond/vannacht met het vervolg topic te kunnen komen.

Alvast bedankt iedereen voor het meedenken, en ga er rustig nog even mee verder :P

[ Voor 3% gewijzigd door Funcracker op 17-08-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Moet je niet werken ofzo in plaats van GoT'ten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Mark83 schreef op 17 augustus 2004 @ 13:00:
Moet je niet werken ofzo in plaats van GoT'ten? ;)
Funcracker: GoT is toch ook werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:32
frickY schreef op 17 augustus 2004 @ 07:43:
Daar zie ik dan wél weer het voordeel om dit te doen.
Het scheelt ook een beetje tijd met het elke keer toevoegen van een node bij je account. Even de node.prp kopieren kost niet zo veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Gewoon alles in 1x toevoegen is nog makkelijker :+ ... gewoon alles overzetten en dat voor de stampede alles overzetten (dit is niet eens nodig eigenlijk als alles met nodenummers gebeurt ... kun je je voorstellen wat er gebeurt als iedereen pas aan het einde van de stampede zijn nodes toevoegd aan de accounts :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Is er een mogelijkheid om van te voren in een switch-file aan te geven welk e-mailadres bij de installatie moet worden gebruikt, zodat de gebruiker helemaal niets hoeft te doen en de installatie volledig draait?

Oftewel, kan ik een nieuwe installatiepakket maken waar al standaard een e-mailadres inzit?
Ik neem aan dat ik wel gwn mijn schone install-dir kan zippen, en dit als volwaardige installatie geld. Dan zit je alleen met je nodenummer welke dubbel wordt gebruikt.
En ik gok dat als je het node.prp filetje weggooid, hij weer om een mailadres gaat vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt je moet het wel invullen om een aparte node te krijgen. Anders komt alles op dezelfde node. Maar invullen is ook zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Tgaat mij erom een kant-en-klaar pakketje te maken waar je alleen even op hoeft te dubbel-klikken. diit voor verspreiding onder eventuele computeranalfabeten :P (of voor remote installaties via filesharing en taakplanner)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste