[Stampede] #3 Planning

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps... ik zie net dat je niet mag stemmen op je eigen project... dus mijn stem valt af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 09:41:
Oeps... ik zie net dat je niet mag stemmen op je eigen project... dus mijn stem valt af :X
Ik begreep dat Funcracker een scriptje wil maken/heeft gemaakt om de stemmen te tellen, dus misschien kan je beter even je oude bericht wijzigen?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik stem op TSC, vooral omdat het ook echt nodig is, zo duurt het nog minstens 10 jaar, en dan staan we nog niet eens op 1 :/
Maar omdat ik er al aan meedoe vervalt mijn stem helaas... dus ik stem helemaal niet, sorry.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wat kenmerken van de TSC client noemen zodat je een beetje beter beeld krijgt van de voordelen (en nadelen):

-Geheugengebruik: ~70MB
-Units: 1 punt per stuk, grote verschillen in rekentijd, maar gemiddeld kom je toch wel op dezelfde score uit dagelijks bij snellere systemen, geen mega-uitschieters. De units moeten helemaal uitgerekend worden, anders beginnen ze weer overnieuw.
-Een snelle PC is handig ivm met soms grote units die helemaal uigerekend moeten worden. Beneden de 400MHz gaat het echt lang duren bij sommige units.
-Stats: Zo af en toe, en dan meestal in het weekend, wil er wel eens een serveruitval plaatsvinden waardoor je geen stats kunt bekijken maar nog wel kunt up- en downloaden van units. Verder goeie stats :) updaten om de 10-12 minuten. Opbouw is team-member-node. De Site van TRI kan de stats op vele manieren laten zien, zoals overall/week/dag stats en dat weer per team, member en node. Geen subteamstats vanaf de site, maar wel via R4NCOR's site.
-Sparen: via offline werken tot 2000 units per PC (dit is op een erg snelle PC 2 weken werk). Andere manier (node niet toevoegen) is leuker: oneindig sparen en flushen zonder dat je daarmee de server platlegt en TRI heeft je resultaten meteen al, alleen DPC kan het nog niet zien :*) Verder zit er geen houdbaarheidsdatum aan je units.
-Installatie als service: alleen via externe progjes
-Mogelijkheid hidden te draaien.
-Clients: Windows, Linux, Mac, Solaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desocupada
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 00:10
TSC lijkt me de leukste keus.. daar is denk ik het meest te bereiken.

Living on the edge gives me a view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 09:17
TSC

Vuur(Vliegende)Vogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

TSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

TSC

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil stats :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Ik heb even een rondvraag langs alle projecten gedaan, en op basis van heel veel natte vingerwerk en ruwe schattingen een idee gekregen van wat een stampede zou kunnen doen op het betreffende project. Dit alles gebaseerd op de power van stampede 2.
  • UD: Aan dit project doe ik zelf mee, heb dus niets na hoeven vragen. Hier levert het plm. 200.000 per dag -> 6M totaal op. Dat betekent (samen met de gewone dagscore) een halvering van het verschil naar de volgende positie overall (8 -> 7)
  • SoB: Een kleine 9.000 G ~> 250.000 G in een maandje. Dan zouden we op een hele ruime 4e plek uitkomen (nu 5e).
  • TSC: dat zou 30k per dag opleveren, maal 30 dagen is dat een kleine miljoen puntjes extra, wat ons van 5 naar 3 overall brengt.
  • DPAD: zo'n 4.500.000 punten per dag, dus 130 miljoen voor een maand. Naast wat we normaal inlopen kan dat betekenen dat we AnandTech net inhalen aan het eind van de stampede (overall van 2 naar 1).
  • F@h: rond de 30~35 duizend puntjes per dag (dus 1.000.000 puntjes in een maand) extra , brengt ons tot net onder of net boven de KWSN (van 25 -> 24 overall).
  • FaD: zo'n 40.000.000 extra punten in een maand. Daarmee zouden we richting een 7e/8e plek kunnen vliegen (nu 21e).
Berekeningen:
[rml]NightBird in "[ SoB] hitparade van 25 juli"[/rml]
[rml]NightBird in "[ TSC] hitparade van 25 juli"[/rml]
[rml]NightBird in "[ DPAD] hitparade van 25 juli"[/rml]
[rml]NightBird in "[ Folding@Home] hitparade van 25 juli"[/rml]
[rml]NightBird in "[ FaD] hitparade van 25 juli"[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door NightBird op 26-07-2004 20:51 . Reden: FaD toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Kwestie van tellen...

Tussenstandje:

DPAD: 5
FaD: 19
F@H: 15
TSC: 23
SoB: 7
UD Grid: 6

(Telfoutjes voorbehouden :+ )

[ Voor 41% gewijzigd door JustMe op 26-07-2004 18:57 ]

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan wat info over de FaD client:

- Geheugengebruik: ~10MB

- Work units: het aantal punten wordt bepaald door de processor snelheid en de rekentijd die nodig was om de WU door te rekenen. Grote verschillen in rekentijd, van enkele uren tot enkele dagen. Je kunt zelf kiezen welke soort WUs (Cancer, HIV, etc) je download dus heb je invloed op de rekentijden. Je kunt de computer tussendoor uitzetten, hij gaat de volgende keer verder waar hij gebleven was.

- Stats: worden 4 keer per dag ge-update. Zijn redelijk betrouwbaar, heel soms wordt er een update overgeslagen door server uitval. In de FaD stats zit je in het DPC team, DPC subteams zijn alleen zichtbaar in de DPCH stats.

- Sparen: is mogelijk. Er is wel een houdbaarheidsdatum, maar die mag geen probleem zijn (is een maand nadat alle WUs van een target processed zijn)

- Installatie als service: is mogelijk, ik ken de details echter niet

- Mogelijkheid hidden te draaien.

- Clients: Windows, Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat SOB wel eens aan de beurt is.. maar ja, je raad het al... dat doe ik al :X
DPAD dan maar aangezien we daar misschien een no.1 kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightBird schreef op 26 juli 2004 @ 18:36:
Ik heb even een rondvraag langs alle projecten gedaan, en op basis van heel veel natte vingerwerk en ruwe schattingen een idee gekregen van wat een stampede zou kunnen doen op het betreffende project. Dit alles gebaseerd op de power van stampede 2.
Heel overzichtelijk lijstje, mijn complimenten hiervoor, maar ik mis alleen Fad :P
Voor de objectiviteit zou die er eigenlijk ook tussen moeten staan. :+

Ik kan je zelf helaas niet vertellen wat een pc gemiddelt doet, maar er is vast wel iemand die de output van zijn Fad client beter in de gaten heeft gehouden.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 10:08

My

TSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

TSC

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
FaD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:39:
[...]

Heel overzichtelijk lijstje, mijn complimenten hiervoor, maar ik mis alleen Fad :P
Voor de objectiviteit zou die er eigenlijk ook tussen moeten staan. :+

Ik kan je zelf helaas niet vertellen wat een pc gemiddelt doet, maar er is vast wel iemand die de output van zijn Fad client beter in de gaten heeft gehouden.. >:)
Wat een ontzettend half werk lever ik weer :/
*edit andere post*
Nu staat FaD er wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse1983
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-01-2023
FaD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: /me mompelt iets van ikmagvolgensglurpgeen TSCstemmenalsikalTScdoeenookmagiknietstemmenalsikgeenstampedegadoen

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Voor F@H geldt dat je op een veel hogere output kan komen. En dan praten we dus over echt minimaal 150.000 punten wat er bij kan gaan komen... :) Dat betekend dat we KWSN dus echt voorbij denderen en dat ze flink gaan huilen (wat ik graag wil zien dan :P)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt NightBird, ik had nog niet gezien dat je daar al wel geinformeerd had naar de output van een client 8)7

Persoonlijk denk ik dat je wat Fad betreft wel aan de voorzichtige kant bent met je schatting >:) Wij komen net bij Fad weg en hadden na een maand een dikke 4 miljoen punten :o

Ik kan me niet heugen dat we 1/10 de van de output van Stampede II voor onze rekening hebben genomen O-) Waren we maar zo groot :P

(Even zoeken.....)

Bij de vorige stampede vertegenwoordigden wij 1/15 van het uiteindelijke totaal. Dat zou betekenen dat een even sterke stampede ongeveer 15 x 4 miljoen = 60 miljoen zou kunnen opleveren. Dit zou DPC op een 5e plek binnen Fad brengen.

Nu is het ook nog zo dat Switch bij Fad een stuk minder sterk was als tijdens de stampede. Onze grootse producer aKra was niet bij en My, WgV en Chickn zijn een ander team begonnen. Dat meegerekend zit er wellicht een 3e plek in bij Fad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightBird schreef op 26 juli 2004 @ 18:36:
  • UD: Aan dit project doe ik zelf mee, heb dus niets na hoeven vragen. Hier levert het plm. 200.000 per dag -> 6M totaal op. Dat betekent (samen met de gewone dagscore) een halvering van het verschil naar de volgende positie overall (8 -> 7)
  • SoB: Een kleine 9.000 G ~> 250.000 G in een maandje. Dan zouden we op een hele ruime 4e plek uitkomen (nu 5e).
  • TSC: dat zou 30k per dag opleveren, maal 30 dagen is dat een kleine miljoen puntjes extra, wat ons van 5 naar 3 overall brengt.
  • DPAD: zo'n 4.500.000 punten per dag, dus 130 miljoen voor een maand. Naast wat we normaal inlopen kan dat betekenen dat we AnandTech net inhalen aan het eind van de stampede (overall van 2 naar 1).
  • F@h: rond de 30~35 duizend puntjes per dag (dus 1.000.000 puntjes in een maand) extra , brengt ons tot net onder of net boven de KWSN (van 25 -> 24 overall).
  • FaD: zo'n 40.000.000 extra punten in een maand. Daarmee zouden we richting een 7e/8e plek kunnen vliegen (nu 21e).
Berekeningen:
[rml]NightBird in "[ SoB] hitparade van 25 juli"[/rml]
[rml]NightBird in "[ TSC] hitparade van 25 juli"[/rml]
[rml]NightBird in "[ DPAD] hitparade van 25 juli"[/rml]
[rml]NightBird in "[ Folding@Home] hitparade van 25 juli"[/rml]
[rml]NightBird in "[ FaD] hitparade van 25 juli"[/rml]
Lijstje ziet er leuk uit.
Hou je er wel rekening mee dat dit schattingen zijn?
Binnen ons subteam b.v. hebben een paar leden namelijk al aangegeven niet mee te gaan doen.
En dit waren niet de kleine users :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Aangezien F@H niet mag :'( voor mij doe dan maar FAD
Alleen een vraagje kan je in deze client ook het proccesor gebruik in stellen
(ivm geluids productie is toch wel belangrijk tijdens het slapen en parrallel laten draaien als het mogelijk is met F@H)

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:12

SandStar

DPC-Crew

Zandster

FAD

[ Voor 54% gewijzigd door SandStar op 27-07-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk TSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:21
Ik stem niet omdat ik pas na 14 september kan beginnen, ivm vakantie. Mocht ik het willen, mag ik na mijn vakantie wel meedoen? Ook al heb ik niet gestemd?

Owja, in de faq staat dat je tijdens stampede niet mag sparen en MF'en, maar ik heb voor in september een kleine mf gepland, mag ik dat niet doen als TSC gekozen wordt?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

1. Je mag altijd meedoen!
2. Als TSC wordt gekozen en je doet niet mee mag je MF'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Correctie. Je mag volgens mij wel MF-en alleen worden deze punten dan uit de stampede stats gehaald. En daarom dus even vantevoren melden bij Funcracker of Silkie :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
SoB

Maar als TSC gekozen word doe'k ook wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Mobster schreef op 27 juli 2004 @ 08:44:
Correctie. Je mag volgens mij wel MF-en alleen worden deze punten dan uit de stampede stats gehaald. En daarom dus even vantevoren melden bij Funcracker of Silkie :)
In principe geen MF's, tenzij het echt niet anders kan (en dat moet je dan even aangeven bij ons, zoals Mobster reeds zei)
Als je de punten niet hebt gespaard tijdens de Stampede en je wilt dan echt MF'en dan halen we je flush inderdaad uit de stats. Gelieve dit ook aan te geven.

Liever hebben we dit niet, want het kost ons weer flink werk (afhankelijk van de statsbakker :P), maar we gaan jou natuurlijk niet vertellen wanneer je moet MF'en. Dus fire away ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens die maand ben ik wel van plan om te flushen voor TSC.
En dat doe ik gewoon!
Maar het zijn dan maar 2000 candidates dus dat moet geen probleem zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoB

Het project is al twee keer tweede geworden in de stemming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

DPAD: 6
FaD: 24
TSC: 27
SoB: 9

oftewel het is spannend tussen mijn 2 favorietjes :+

[ Voor 35% gewijzigd door JustMe op 27-07-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:36

FlashBang

Hoi.

FaD

Goed begin is halve werk (oh dat is al gezegd? Nou dan omdat we onder de "Christians" staan 8)7)

[ Voor 7% gewijzigd door FlashBang op 27-07-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 11:44

Z!oN

Team Coldfusion

TSC

http://www.teamcoldfusion.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JustMe_ schreef op 27 juli 2004 @ 13:07:
FaD: 24
TSC: 27
SoB: 9

oftewel het is spannend tussen mijn 2 favorietjes :+
Bedankt voor het tellen _/-\o_
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kies SoB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kies UD Grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een poosje moeten nadenken, maar kies toch voor Fad, dit is een zeer nuttig project met een stabiele server en client... Het druist een beetje tegen de regels van Switch in om in korte tijd tweemaal hetzelfde project te bezoeken, maar voor een Stampede bij zo'n project moet een uitzondering mogelijk zijn ;)

Daarnaast kunnen we FreeDC stomweg verpletteren bij Fad (zoals ze ons nu doen bij DF) en lukt het misschien ook wel om TeAm Anandtech daar te passeren :9~

Bovendien zal een stampede bij Fad een geweldige impact hebben en dat vind ik persoonlijk een stuk leuker dan na een maand één plek te zijn gestegen :twisted: Jammer dat de Knights Who Say Ni niet meer boven ons staan :+

Misschien dat we nu ook eindelijk een beetje tegenstand krijgen bij Fad O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueInk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 20:52
Wat is het verschil tussen SoB en FaD?

In de FAQ vind ik geen omschrijving van FaD(*), en als ik bij de FaD stats langs ga vind ik FAQ's die verwijzen aar SoB???

Wie kan klare Moezelwijn schenken???

(*) Disclaimer: tenzij ik er naast heb gekeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Fad doen ze onderzoek naar ziekten en bij SoB zijn ze bezig een wiskundige stelling te bewijzen..

Dat de linkjes in de Fad DPCH nog niet kloppen komt omdat deze DPCH sinds kort word gepost. Deze kleine 'foutjes' zijn nog niet gecorrigeerd >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 19:44:
Bovendien zal een stampede bij Fad een geweldige impact hebben en dat vind ik persoonlijk een stuk leuker dan na een maand één plek te zijn gestegen :twisted: Jammer dat de Knights Who Say Ni niet meer boven ons staan :+
Die luxe heb je nog wel bij F@H O-) Maar FAD is verder ook een prima keuze :)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
TSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

SOB

Jaja, zeg maar dat ik er crunch. Dat doe ik atm toevallig niet, ik ben nu ff RC5 voor I'R Cow aant draaien.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me stampt wel lekker door op seti :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik ben niet echt weg van het BOINC icm SETI gebeuren, maar goed. Ik mis stats, ik mis continuiteit (beide problemen worden in principe door Berkeley veroorzaakt).

Ik ben dus op zoek naar een nieuw project, en deze stampede geeft me mooi de gelegenheid om wat anders te proberen :)

FAD krijgt dus mijn stem, klinkt wel nuttig, en is ook relatief licht voor mijn koetjes.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff en de aapjes en sssf doen seti met zijn tweetjes :D ow ja nog die rare limbabwer ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik stem op (even neutraal), tenzij er een ander project is waarvan er een client is die goed in de *commandline* van Mac OS X werkt. (ik wil per se geen grafische clients voor OSX ivm bediening via SSH, voor Windows maakt het me niet uit). De enige waarvan ik weet dat er een CLI-versie voor OSX is, is F@h. Suggesties zijn welkom :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wortelsoep op 29-07-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TSC heeft een CLI optie. Ik heb even gezocht op het mac forum bij The Rothberg Institute maar ik zie zo geen users die het ook gebruiken. Zelf heb ik ook geen mac dus als je zou willen: test het even uit of het werkt.

Hoe dan: lees die installatiefaq in m'n signature en installeer de client. Daarna zul je in je "Res" directory van TSC een README bestand tegenkomen waarin staat uitgelegd hoe er een cli client van te maken (de toevoeging controller:cli aan je snelkoppeling toevoegen). En verdere uitleg hoe ermee te werken.

Maar test het even uit, dan weet je zeker dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

TSC

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

FaD: 27
F@H: 16
TSC: 30
SoB: 11
UD Grid: 7

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 11:29:
TSC heeft een CLI optie. Ik heb even gezocht op het mac forum bij The Rothberg Institute maar ik zie zo geen users die het ook gebruiken. Zelf heb ik ook geen mac dus als je zou willen: test het even uit of het werkt.

Hoe dan: lees die installatiefaq in m'n signature en installeer de client. Daarna zul je in je "Res" directory van TSC een README bestand tegenkomen waarin staat uitgelegd hoe er een cli client van te maken (de toevoeging controller:cli aan je snelkoppeling toevoegen). En verdere uitleg hoe ermee te werken.

Okay bedankt, ik ga er morgen even mee aan de slag. Hierbij stem ik voorlopig nog even neutraal, tot ik zeker weet dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik stem voor FaD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilko2 schreef op 29 juli 2004 @ 12:53:
[...]

Okay bedankt, ik ga er morgen even mee aan de slag. Hierbij stem ik voorlopig nog even neutraal, tot ik zeker weet dat het werkt :)
Hier een link http://www.childhooddisea...bb=get_topic;f=7;t=000020
waarin staat dat het mogelijk is de TSC client vanaf de cli te draaien met OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Fundamenteel wetenschappelijk onderzoek heeft mijn voorkeur, daar is veel te weinig geld voor. Medische projecten stikken in 2e en 3e geldstroom mogelijkheden, dus ik kies voor DPAD. Hij zal het wel niet eer worden gezien de tussenstand :| , maar het onderwerp is het interessantst.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 11:29:

TSC/D2OL heeft inderdaad een CLI mode, maar je hebt nog steeds java nodig (dus 70 Mb geheugen)
Ik weet nog steeds niet te kiezen tussen TSC of FaD :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

O+ toch geen voorkeur 8)7 :X

[ Voor 100% gewijzigd door wizzkizz op 29-07-2004 22:30 . Reden: voorkeur verwijderd ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

FaD wegens de plaatswinst die we kunnen boeken.

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:09:
[...]

Ik weet nog steeds niet te kiezen tussen TSC of FaD :|
Ik heb zelf toendertijd TSC gekozen omdat ik zelf 2 kleine kinderen heb. Wat ik ervan begrepen heb is TSC speciaal gericht op een aantal kinderziektes en dat sprak me persoonlijk erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mede voor Fad gekozen omdat ze regelmatig laten weten wat ze bereikt hebben met onze CPU power. Daarnaast is de client een stuk lichter mbt RAM ( en gebruikt geen java)

Verder is de Crew erg open en laten ze regelmatig van zich horen waarbij vragen serieus en redelijk snel worden beantwoord. Een persoonlijke motivatie is dat mijn vader aan kanker is overleden. Als ik het goed heb begrepen werken ze samen met UD-Grid aan kankeronderzoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom sommige mensen qua datum op 1 oktober stemmen. Niet dat er iets mis mee is, verre van. Maar ben gewoon nieuwsgierig ;)

Dus als iemand erop stemt, laat gerust even weten wat daar de oorzaak van is, als je wilt :P

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesmo
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FaD

keesmo.nl 100% snowboarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Laatst online: 12:20
FaD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 30 juli 2004 @ 01:53:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom sommige mensen qua datum op 1 oktober stemmen. Niet dat er iets mis mee is, verre van. Maar ben gewoon nieuwsgierig ;)

Dus als iemand erop stemt, laat gerust even weten wat daar de oorzaak van is, als je wilt :P
Voor mij is dat ivm met vakanties en geplande dingen. Oktober zou voor mij beter uitkomen dan in spetember.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Laatst online: 08-07 18:48
DPAD: 7
FaD: 31
TSC: 30
SoB: 11

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke dag een tussenstand hoeft echt niet hoor :/

van mij hoeven ze helemaal niet, zonder tussenstanden wordt er veel gevarieerder gestemd, mensen kijken niet naar welke projecten al vooraan staan in de poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ok mijn stem gaat naar TSC. Heb het nog niet kunnen uittesten maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het allemaal gaat werken met die CLI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

FaD

[ Voor 30% gewijzigd door _WgV_ op 12-08-2004 21:14 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussenstand
code:
1
2
3
4
5
6
FaD: 32
TSC: 31
SoB: 12

En nu maar hopen dat TSC de meeste stemmen krijgt.
(of mag ik niet hopen dat mijn project wint :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
boerenlater: lees eens 4 en 5 posts boven de jouwe. Als aangegeven wordt dat het niet elke dag hoeft, dan hoeft het zeker niet om de drie uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 13:53:
Tussenstand
code:
1
2
3
4
5
6
FaD: 32
TSC: 31
SoB: 12

En nu maar hopen dat TSC de meeste stemmen krijgt.
(of mag ik niet hopen dat mijn project wint :+ )
hallo, er wordt net een stats gepost, dan komen er 3 bij en jij post meteen een nieuwe?

te laat |:(

[ Voor 5% gewijzigd door FlashBang op 30-07-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSSF
  • Laatst online: 08-09 09:49

SSSF

BLAAT !!

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 22:19:
nog ff en de aapjes en sssf doen seti met zijn tweetjes :D ow ja nog die rare limbabwer ook :D
hehe, tja en al helemaal tijdens de stampede (als seti dan nog draait).

Als het TSC wordt dan draai ik ook met een paar machines mee (ga mijn parkje niet verkloten). Wel flush ik dat dan in een keer omdat die machines achter een ISDN verbinding staan en de portemonnee word daar niet vrolijk van als die elke dag open moet staan voor de stampede.

Ik mag ook niet op TSC stemmen omdat ik daar al aan meedoen én omdat ik niet mijn parkje om kan gooien naar TSC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
SSSF schreef op 30 juli 2004 @ 14:09:
[...]
Ik mag ook niet op TSC stemmen omdat ik daar al aan meedoen én omdat ik niet mijn parkje om kan gooien naar TSC :(
Erm :P Zou je het dan ook niet bold willen zetten ;). Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Funcracker schreef op 30 juli 2004 @ 14:20:
[...]
als ik jou was zou ik niet met scripts aan de gang gaan, aangezien er nog meer dpc-ers zijn die het princiepe niet snappen.
NightBird schreef op 30 juli 2004 @ 13:57:
boerenlater: lees eens 4 en 5 posts boven de jouwe. Als aangegeven wordt dat het niet elke dag hoeft, dan hoeft het zeker niet om de drie uur.
Het hoeft idd niet ieder uur, maar van al die tussenstanden klopt geen f*** meer aangezien een aantal mensen stemmen gewijzigd hebben en een aantal mensen geen duidelijke stem uitgebracht hebben.
Na enig turfwerk is dit de werkelijke stand (op een enkel telfoutje na)
code:
1
2
3
4
5
6
DPAD = 7
FaD = 29
F@H = 15
TSC = 29
SoB = 10
UD = 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Funcracker schreef op 30 juli 2004 @ 14:20:
[...]
tis wel jammer, maar ik denk toch niet dat het met het BOLD gaat lukken

gezien de foute stemmingen die ertussen zitten

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Hmm... begint er steeds meer op te lijken dat er hier meer mis is met de stemming dan alleen een foute telling ;)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wil dat iedereen TSC stemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
CaLeX schreef op 30 juli 2004 @ 14:32:
[...]

tis wel jammer, maar ik denk toch niet dat het met het BOLD gaat lukken

gezien de foute stemmingen die ertussen zitten
True.
Ook @ Fear: Het valt me op dat iets wat zo eenvoudig lijkt toch nog door 5% niet helemaal begrepen wordt. Is toch jammer. Dat script was trouwens niet bedoeld om de uiteindelijk stand uit te lezen. Hooguit om de voortgang wat beter in kaart te kunnen brengen. Dit principe van bold stemmen maakt het wel wat makkelijker voor ons straks als we de zaak handmatig langs gaan lopen. Dus opzich mag het er wel in blijven en misschien dat na een paar keer zo'n script nog eens geinig kan zijn.

Moet het er ook even met Silk over hebben, want die voelt (zo te lezen) zoiezo al weinig voor tussenstanden, maar die is/was dan ook weken op vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Funcracker schreef op 30 juli 2004 @ 01:53:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom sommige mensen qua datum op 1 oktober stemmen.
1. Er moeten niet teveel stampede's per jaar zijn (kijk maar naar Ars wat het effect is)
2. Er zijn misschien nog mensen die een late vakantie vieren.
3. Minder warm.
Tot zover mijn beweegredenen. :)
Funcracker schreef op 30 juli 2004 @ 14:46:
Moet het er ook even met Silk over hebben, want die voelt (zo te lezen) zoiezo al weinig voor tussenstanden, maar die is/was dan ook weken op vakantie :P
Tja als je het hebt over het beïnvloeden van de stemming, mensen gaan toch wel zelf tellen... We moeten er maar vanuit gaan dat de meeste mensen fair stemmen.

[ Voor 35% gewijzigd door Fear-factoR op 30-07-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

* JustMe zal geen tussenstanden meer posten :)
Maar het beinvloeden van het stemgedrag gebeurt volgens mij eerder door de reclame die hier wordt gemaakt voor projecten dan door de invloed van een weergegeven tussenstandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Folding@Home

Heb ik een aantal maanden geleden snachts ook wat pc's voor aan laten staan maar dat had allemaal weinig effect op de stats :P
Kan nu wel weer een aantal pc's op t werk aan het werk zetten in de koele herfst nachten.
Hoop ik wel dat er een simpele methode is om het icoontje uit de systray te weren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op 30 juli 2004 @ 16:31:
Folding@Home

Heb ik een aantal maanden geleden snachts ook wat pc's voor aan laten staan maar dat had allemaal weinig effect op de stats :P
Kan nu wel weer een aantal pc's op t werk aan het werk zetten in de koele herfst nachten.
Hoop ik wel dat er een simpele methode is om het icoontje uit de systray te weren :P
Typex op dat plekje van je systray :+ en tegen baas zeggen :"Maar het was een ongelukje." :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Folding@Home
[...]
Dit is wat je zoekt. (niet de grafische cliënt gebruiken ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door Crack op 30-07-2004 17:29 ]

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 14:42:
/me wil dat iedereen TSC stemt ;)
* DPCKippie mee eens is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPCKippie schreef op 30 juli 2004 @ 17:43:
[...]

/me ook al mee eens is

Heeft iemand al een nieuwe tussenstand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

[...]

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 17:58:
[...]

* FlashBang ook al mee eens is
* FlashBang vindt dat FaD veel nuttiger is :P

[ Voor 31% gewijzigd door FlashBang op 30-07-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op 25 juli 2004 @ 01:02:
* Jive stemt voor een project waar
1: de client native als service kan draaien
2: eventueel via een proxy of sneakernetten geflushed kan worden
3: de client niet teveel mem vreet of onstabiel is.

:P
en even later
Jive schreef op 25 juli 2004 @ 05:05:
....
* Jive blijft bij zijn eerste post.
....
Waar stem je nu eigelijk op :? Want ik wordt er niet veel wijzer van en waarschijnlijk wordt dit nu niet meegeteld. Tenzij dat je bedoeling is natuurlijk, dan heb ik niks gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 09-09 18:12

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Folding@Home

Ik ken een hoop verschillende manieren om Folding@home hidden te draaien, post anders in een Folding@home Hitparade je specs dan kan ik wel zeggen wat de opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
[...]

en ook @ boerenlater en Russian Phoenix:

Zullen we dit soort zaken tot een minimum proberen te beperken? Mensen komen hier om te stemmen en eventueel iets nieuws te leren over bepaalde projecten. Dit draagt helemaal niets bij op dat gebied.

Dat je het mee post tijdens je stem is 1 ding. Dit is gewoon niet de bedoeling van dit topic.

Thnx ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Funcracker op 30-07-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 30 juli 2004 @ 20:27:
[...]

en ook @ boerenlater en Russian Phoenix:

Zullen we dit soort zaken tot een minimum proberen te beperken? Mensen komen hier om te stemmen en eventueel iets nieuws te leren over bepaalde projecten. Dit draagt helemaal niets bij op dat gebied.

Dat je het mee post tijdens je stem is 1 ding. Dit is gewoon niet de bedoeling van dit topic.

Thnx ;)
/me agrees with Funcracker

Maar wat ik me nou afvraag dus: als ik het goed lees hier dan kan je TSC als een niet grafisch client laten draaien en als service of iig hidden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 23:19:
[...]

/me agrees with Funcracker

Maar wat ik me nou afvraag dus: als ik het goed lees hier dan kan je TSC als een niet grafisch client laten draaien en als service of iig hidden?
Klopt: Niet grafisch kun je doormiddel van de optie controller:file doen (controller:file moet je dan toevoegen aan je snelkoppeling), dan is ie ook meteen hidden.
Als service kan via het progje firedeamon.

Kijk hier eens voor een wat uigebreidere uitleg (alle opties staan er en de serviceinstall is uitgelegd): http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=328&page=2 en dan bij 'Geavanceerde opties'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TSC client draait ook op een 64bit linux computer met de emu libs installed als een raket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Fly
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 10:20

The_Fly

Bzzzzzzzzzzzzz.....

FaD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 16:20
Folding@home: wordt tijd dat die KWSN weer eens de schrik van hun leven krijgen >:)

Uitleg: Omdat ik normaal wissel tussen TSC en DF, maar de laatste tijd geheel DF heb gedraaid heb ik om toch geen rare gezichten te krijgen voor F@H gekozen :)

[ Voor 53% gewijzigd door MarcyDarcy op 31-07-2004 02:59 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste