CoolerMaster Stacker STC-T01 / AMD Athlon 64 3500+ / Asus A8N-SLI Deluxe / Corsair TWINX 1024 PC3200XL / Powercolor X850XT / Maxtor DiamondMax 10 200 GB (2x) / Creative Soundblaster Audigy 2 ZS / Logitech MX518
[Alg] Centraal boekentopic - part II
Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last
Reageer Nieuw TopicWaarschijnlijk valt dat wel mee. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met Java, maar ze gaan behoorlijk diep in op de code. Voor mij was 1x doorlezen genoeg om 88% te halen.quote:FallenAngel666 schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:06:
Zojuist de Sun Certified Programmer For Java 5 - Study Guide van Sierra / Bates ontvangen.
Ik ga binnekort het SCJP examen afleggen en daarna door met SCJD.
Voor de zekerheid het boek maar gekocht, zodat ik mij goed kan voorbereiden op listige
examenvragen
Gezien de hoofdstukindeling en behandelde onderwerpen, verwacht ik niet dat ik nog veel nieuwe dingen van Java zal opsteken met dit boek.
2 vragen verkloot door de volgende syntax
Java:
1 | for ( ; ; ) {
|
Ik had verwacht dat het niet zou compileren, maar helaas, het compileerde wel.
Overigens zitten in het examen lekkere vragen met inner classes, 3 threads enz...
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
Ik ben zelf bezig in The C++ Programming Language van Bjarne Stroustrup. Tot hiertoe--ik zit ongeveer in de helft, en heb alle language features gezien--vind ik het niet veel soeps.quote:Wezz6400 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:39:
*knip* Kortom, ik ben op zoek naar een goed C++ boek geschikt voor iemand met programmeerervaring. Ik vind het belangrijker dat goed omschreven wordt hoe bijvoorbeeld inheritance werkt in C++, wanneer je het gebruikt en hoe je het goed implementeert dan wat inheritance precies is, dat weet ik al.
Ik twijfel zelf tussen de volgende drie boeken:Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze boeken vinden (ze zijn redelijk bekend), of dat er nog andere, meer geschikte boeken zijn.
- C++ primer Stanley B. Lippman, Josée Lajoie
- The C++ Programming Language Bjarne Stroustrup
- Object-Oriented Programming in C++ Robert Lafore
Het boek is niet erg geschikt om je C++ te leren. Het gaat wel, maar het vereist toch wat meer moeite omdat heel wat basis-concepten redelijk summier beschreven zijn (ik kom van Java, dus een aantal taal-features zijn wat bizar voor mij). Het is eerder bedoeld voor mensen die al kennis van C++ hebben en meer diepgaande technische kennis willen opdoen. Zo diepgaand is dat technische aspect niet overigens. De ambiguity resolution (mbt meervoudige overerving) en overload resolution rules worden bijvoorbeeld beschreven, maar mijn inziens zul je dat in eender welk ander C++ ook vinden (hoewel ik dus ook nog geen ander C++ gelezen heb). Verder wordt er af en toe vermeld dat bepaald gedrag ongedefinieerd is of dat een bepaalde feature implementatie afhankelijk is. Persoonlijk verwacht ik zulke informatie in elk boek over C++.
Verder merk je dat dit boek een tijdje geleden geschreven is. Bjarne kan het niet laten om zo af en toe een "goede" raad mee te geven. Een voorbeeldje: "Use first-time switches to minimize order dependencies". Micheal Jackson (Principles of Program Design, 1974) zal het graag horen!
Nick The Heazk wijzigde dit bericht 24-09-2007 15:59 (4%)
Performance is a residue of good design. -- heAzk
Ik heb al behoorlijk wat ervaring met Java, dus ik verwacht ook niet dat ik het hele boek kaft tot kaft zal lezenquote:JKVA schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:38:
[...]
Waarschijnlijk valt dat wel mee. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met Java, maar ze gaan behoorlijk diep in op de code. Voor mij was 1x doorlezen genoeg om 88% te halen.
2 vragen verkloot door de volgende syntax
Java:
1
2for ( ; ; ) {
}
Ik had verwacht dat het niet zou compileren, maar helaas, het compileerde wel.
Overigens zitten in het examen lekkere vragen met inner classes, 3 threads enz...
Bovenstaand code voorbeeld is volgens mij ook legaal, want alle onderdelen in de declaratie van een for-loop zijn optioneel, dacht ik...
Dus dan krijg je een oneindige loop of wordt het het weg geoptimaliseerd?
Edit:
Nee natuurlijk kan het niet zo maar genegeerd worden
Oneindige loop dus.
FallenAngel666 wijzigde dit bericht 24-09-2007 16:02 (4%)
CoolerMaster Stacker STC-T01 / AMD Athlon 64 3500+ / Asus A8N-SLI Deluxe / Corsair TWINX 1024 PC3200XL / Powercolor X850XT / Maxtor DiamondMax 10 200 GB (2x) / Creative Soundblaster Audigy 2 ZS / Logitech MX518
En laat dat nou juist net het boek zijn dat ik uiteindelijk gekozen heb.quote:Nick The Heazk schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:55:
* Geeft een schopje tegen deze vraag
[...]
Ik ben zelf bezig in The C++ Programming Language van Bjarne Stroustrup. Tot hiertoe--ik zit ongeveer in de helft, en heb alle language features gezien--vind ik het niet veel soeps.
Het boek is niet erg geschikt om je C++ te leren. Het gaat wel, maar het vereist toch wat meer moeite omdat heel wat basis-concepten redelijk summier beschreven zijn (ik kom van Java, dus een aantal taal-features zijn wat bizar voor mij). Het is eerder bedoeld voor mensen die al kennis van C++ hebben en meer diepgaande technische kennis willen opdoen. Zo diepgaand is dat technische aspect niet overigens. De ambiguity resolution (mbt meervoudige overerving) en overload resolution rules worden bijvoorbeeld beschreven, maar mijn inziens zul je dat in eender welk ander C++ ook vinden (hoewel ik dus ook nog geen ander C++ gelezen heb). Verder wordt er af en toe vermeld dat bepaald gedrag ongedefinieerd is of dat een bepaalde feature implementatie afhankelijk is. Persoonlijk verwacht ik zulke informatie in elk boek over C++.
Verder merk je dat dit boek een tijdje geleden geschreven is. Bjarne kan het niet laten om zo af en toe een "goede" raad mee te geven. Een voorbeeldje: "Use first-time switches to minimize order dependencies". Micheal Jackson (Principles of Program Design, 1974) zal het graag horen!
Tot nu toe bevalt het redelijk goed, al gaat de uitleg hier en daar idd wel uit van voorkennis. Ik ben nog lang niet ver genoeg om een definitief oordeel te kunnen vellen, maar ik denk wel dat ik nog heel wat jaren plezier ga hebben van dit boek.
Naast deze expert wil ik graag zelf ook wat meer kennis hebben van dit soort applicaties. Daarom ben ik opzoek naar een boek die de principes achter dit soort systemen uitlegt. Dat hierbij af en toe flink diep in de materie gedoken wordt is geen probleem. Graag zou ik zien dat het boek niet specifiek op 1 platform gericht is aangezien dit nog een open vraag is op dit moment.
Misschien dat er verschillende aan te raden boeken zijn die verschillende aspecten van dit soort systemen behandelen.
The hypothesis of God offers no worthwhile explanation for anything, for it simply postulates what we are trying to explain.
Programming in the Key of C# van Charles Petzold (Microsoft Press) ISBN 0-7356-1800-3quote:STIMPPYYY schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:21:
Ben bezig met .NET C# te leren, nou moest ik van school Basiscursus C# kopen. Het is dat ik wat overweg kan met C# maar ze springen van hak op de tak met dit boek, kom eigenlijk gewoon niet verder, leest ook niet lekker. Pas in HFST4 beginnen ze met object georienteerd programmeren. Welk boek leert je c# echt vanaf de roots, gewoon goed. Met duidelijke uitleg.
Memories of yesterday, will grow, but never die
Heeft er hier iemand suggesties. Ik ken de basis van c++.
Maar ben volledig nieuw in het ontwikkelen van games.
Hier staan een rij aardige boeken:quote:Sven_Vdb schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:20:
Ik ben op zoek naar een boek die over c++ en games ontwikkelen gaat.
Heeft er hier iemand suggesties. Ik ken de basis van c++.
Maar ben volledig nieuw in het ontwikkelen van games.
Programming FAQ - Game / 3D programming
Vooral 'The Zen of Direct3D Game Programming' beviel me erg goed.
Website
lordpalf of the flapdrols
zal het eens bekijkenquote:HawVer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:17:
[...]
Hier staan een rij aardige boeken:
Programming FAQ - Game / 3D programming
Vooral 'The Zen of Direct3D Game Programming' beviel me erg goed.
heb je daarmee iets gebouwt (kleine game,...)
Heb je mss een voorbeeld?wat je gerealiseerd hebt
Sven_Vdb wijzigde dit bericht 21-12-2007 11:30 (13%)
Maar als je (redelijk) eenvoudig een game in elkaar wilt zetten, met een relatief eenvoudig te leren taal als C#, zou je eens hier moeten kijken:
http://irrlichtnetcp.sourceforge.net/index.php/Main_Page
The hypothesis of God offers no worthwhile explanation for anything, for it simply postulates what we are trying to explain.
T-8one wijzigde dit bericht 25-01-2008 16:00 (11%)
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Linq in Action. Goed boek van mensen die er al lang mee werken.quote:JMfx schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:20:
Heeft iemand al ervaring met C#/Linq boeken?
Maar zoals met Linq wel vaker: het is ook al voldoende om de manual te lezen om dingen te begrijpen, en daarna is het toch afhankelijk van je project wat je wilt gaan doen DUS hoe je linq gaat toepassen. Je kunt op veel verschillende manieren iets doen in Linq, en het is niet altijd even duidelijk welke de efficientste is in jouw geval, m.a.w. wat stoeien met de materie is na het lezen van de manual een goede stap. Het boek hierboven kan je daarbij helpen natuurlijk, maar verwacht wel dat je na dat boek nog veel vragen overhoudt.
Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe
http://introducinglinq.com/
Je hoeft alleen even in te loggen met je passport account. Ook zijn er nog wat sample chapters van andere boeken.
Ik heb het boek hier ook gedownload, maar nog niet gelezen. Geen tijd voor gehad.
Consoles: Master System II | Mega Drive II | DC | GBA | PS 2 | GC
PC:P4 3.2 GHz, 3072MB DDR, Radeon 9800XT 256MB, 320 GB
Gadgets: HP iPaq 4150, HP R717, Philips LX8500W, Fujitsu Siemens ST5020, Qtek 8500
Na het doorwerken van veel tutorials en artikelen en het maken van een kleine applicatie dmv het MVC-pattern is het denk ik toch weleens tijd om een fatsoenlijk boek op dit onderwerp aan te schaffen.
Het leest toch een stuk fijner en gezien ik nog wel wat langer op deze manier wil blijven werken lijkt het me handig een naslagwerk te hebben.
Nu moet ik nog wel een goed boek zien te vinden. Nederlands of engels maakt me niet zoveel uit. Ik heb goede dingen gelezen over het "PHP 5 Superboek" van Duuren Media, helaas is deze niet meer verkrijgbaar.
Ik ben al wel vrij ervaren met PHP en vooral op het OOP-onderwerp is er een groot verschil in kwaliteit van tutorials en artikelen.
Heeft iemand een goede tip?
icemancool wijzigde dit bericht 03-02-2008 20:24 (9%)
Reg. datum: 17 september 2003
Je zou eens kunnen gaan werken met een andere taal - ik heb OOP niet geleerd met PHP of boeken, maar door met Java te programmeren en af en toe eens een aantal artikelen op internet te bekijken. Als je een programmeertaal gebruikt die echt OOP is, ipv een taal waar het min of meer een extra feature is, zul je het veel sneller leren.quote:icemancool schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:22:
Nu moet ik nog wel een goed boek zien te vinden. Nederlands of engels maakt me niet zoveel uit. Ik heb goede dingen gelezen over het "PHP 5 Superboek" van Duuren Media, helaas is deze niet meer verkrijgbaar.
Ik ben al wel vrij ervaren met PHP en vooral op het OOP-onderwerp is er een groot verschil in kwaliteit van tutorials en artikelen.
Heeft iemand een goede tip?
OOP is ook niet taalgebonden, maar meer een concept, een idee. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit in welke taal je het doet.
Reg. datum: 14 januari 2000
Hmwoah als je OO in Java geleerd hebt dan mist PHP natuurlijk wel een heleboel van de fijnere kneepjes. Ik vond C# en Java wel heel erg op elkaar lijken.quote:YopY schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:37:
[...]
OOP is ook niet taalgebonden, maar meer een concept, een idee. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit in welke taal je het doet.
BikkelZ wijzigde dit bericht 05-02-2008 10:37 (6%)
Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.
In mijn vrije tijd hobby ik af en toe ook wat en als ik rich client moet maken loop ik vaak tegen beperkte kennis van (meestal) Swing aan. Beperkt in de zin van: ik weet hoe Swing in elkaar zit, welke componenten er zijn en hoe die werken, maar meestal kom ik toch uit op redelijk functionele, maar saai ogende grauwe GUIs. Ik ben op zoek naar een boek wat mij kan helpen om meer uit Swing te halen.
In mijn zoektocht ben ik het boek Filthy Rich Clients tegengekomen. De reviews zijn lovend, maar zeer beperkt in aantal. Kent een van jullie dit boek (longshot) of kennen jullie andere boeken die dit onderwerp behandelen (niet de basics van Swing)?
Het boek Distributed Systems: Principles and Paradigms, is vaste kost op de Vrije Universiteit.quote:xos schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:17:
De applicatie waaraan ik werk groeit langzaam uit zijn voegen en wordt steeds meer bedrijfskritischer als het bestuur de huidige strategie blijft volgen die ze voor 2008 heeft uigestippeld. Daarom is besloten om de applicatie te herbouwen als een distributed systeem. Op deze manier wil het management in de toekomst de capaciteit makkelijker kunnen opschalen en minder afhankelijk worden van (hardware) storingen. Hiervoor worden externe experts ingehuurd die ons moeten helpen bij deze klus.
Naast deze expert wil ik graag zelf ook wat meer kennis hebben van dit soort applicaties. Daarom ben ik opzoek naar een boek die de principes achter dit soort systemen uitlegt. Dat hierbij af en toe flink diep in de materie gedoken wordt is geen probleem. Graag zou ik zien dat het boek niet specifiek op 1 platform gericht is aangezien dit nog een open vraag is op dit moment.
Misschien dat er verschillende aan te raden boeken zijn die verschillende aspecten van dit soort systemen behandelen.
Het is zeker een aanrader.
Meer info zie: http://www.cs.vu.nl/~ast/books/ds1/ en http://www.nl.bol.com/is-...OWNER_ID=1001004002903730
rremzie wijzigde dit bericht 08-02-2008 11:19 (0%)
Reden: typo
Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last