Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Robert101083 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:38:
[...]

Als het goed is, is dit het zelfde boek, maar dan in het Engels.

Ik hou het boek wel gewoon. Mocht ik er niet uitkomen, dan laat ik wel weer van me horen. :+
Het mooie van jezelf 'dwingen' zo'n uitgebreid boek te lezen is dat je ook leert over technieken waar je normaliter zelf niet zomaar naar zou zoeken.

Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.

quote:
..Piet.. schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:32:
Tsja... Waarom zou je een boek kopen voor PHP zeg ik altijd. PHP is vrij eenvoudig te leren, en zeker als je al een programmeerachtergrond hebt.

Een beetje aanklooien en www.php.net open, dan heb je zo onder de knie.

Een beetje zonde imho.
De vraag is dan wel of je alles uit zo'n taal haalt wat er in zit. Ga je met 'aankloten' bijvoorbeeld ook Object Georiënteerd programmeren? Ga je met 'aankloten' ook 'verstandig' om met de enorme vrijheid die PHP je geeft qua visibility. Leer je zonder boek naast de taal ook de technieken om complexiteit beheersbaar te maken?
Het maakt ook veel uit wat voor een achtergrond je hebt. Wel is het zo dat de documentatie goed is en de tutorials in overvloed. Blijft een feit echter dat boeken lekkerder lezen dan websites.

ot: zoals al eerder gezegd, zolang het maar over php5 gaat en niet over php4 of ouder zit je goed.

-- SoftwareSystems the_Tzar(Coffee coffee){ //the only method you need... -- specs workstation

Gelukkig bestaat er ook zoiets als oplagen, dus als je in je boek kijkt is de laatste oplage van mei 2006.

Het is een compleet boek, dat je prima als naslagwerk kan gebruiken.

Als leesboek is het met 1060 pagina's niet echt makkelijk vast te houden en kan je inderdaad misschien beter een PHP boek van Van Duuren Media pakken als je het in het Nederlands wilt.

In het Engels is er inderdaad een groter en meer up-to-date assortiment boeken en op internet kan je ook vele reviews vinden over deze boeken.

Succes met het voor jou juiste boek vinden en met leren! :)

Een absolute aanrader is voor mij:

Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd Edition) by Craig Larman (Author)

http://www.amazon.com/App...qid=1186129342&sr=8-1

Gebaseerd op Unified Process met een Agile benadering. Verder framework (J2EE/.NET) onafhankelijk. Larman heeft trouwens een aantal goede boeken, ook voor starters/managers.

Heeft er iemand ervaring met het volgende boek (lijkt heel interessant maar kost een pak geld):

http://www.amazon.com/gp/...P&colid=2AX8GDZWCR5LS

Cheers!

quote:
TimeShifter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:31:

Heeft er iemand ervaring met het volgende boek (lijkt heel interessant maar kost een pak geld):

Cheers!
Was een verplicht boek bij Technische Informatica.
Beschrijft zeer nauwkeurig alle stappen en fases die je moet doorlopen als je een watervalmodel/V-model of een variant daarop doorloopt, van analyse t/m testen (procedures, te schrijven hoofdstukken, hoe je aan informatie komt, hoe je het opschrijft en moduleert). Ook zeer nuttig als je niet het watervalmodel volgt omdat alles wel min of meer gebasseerd is op het waterval.

Compleet boek, goed om uit te leren en ook goed om als naslagwerk te gebruiken. Het is wat engels taalgebruik voor een Nederlander niet het makkelijkste boek om te lezen.

pluspunt is dat het je niet alleen UML leert, maar dat het je het hele proces leert waar UML deel van uitmaakt. Als je op zoek bent naar een boek wat je puur en alleen uml leert, dan is het misschien niet zo'n geschikt boek, omdat het nogal tussen de teksten door staat en meer de nadruk op het proces legt dan op de UML-techniek

The_Tzar wijzigde dit bericht 03-08-2007 10:42 (9%)

-- SoftwareSystems the_Tzar(Coffee coffee){ //the only method you need... -- specs workstation

Design-by-buzzword fanatic
Reg. datum: 11 januari 2004

quote:
TimeShifter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:31:
Een absolute aanrader is voor mij:

Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd Edition) by Craig Larman (Author)

http://www.amazon.com/App...qid=1186129342&sr=8-1

Gebaseerd op Unified Process met een Agile benadering. Verder framework (J2EE/.NET) onafhankelijk. Larman heeft trouwens een aantal goede boeken, ook voor starters/managers.

Cheers!
Dat eerste boek ken ik ook en is idd goed. Craig Larman staat qua boeken wat mij betreft op dezelfde hoogte als Alistar Cockburn (don't mind the name) en Martin Fowler.

Tweede boek, geen idee. Zelfs niet eens van gehoord. Ook de auteurs en hun andere werken ken ik niet. Ik hoor wel graag of het een goed boek was als je het gelezen hebt.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Ik heb na twee jaar HBO informatica al de nodige ervaring met Java en ik ben nu C++ aan het leren. Ik heb een C++ reader van de Universiteit Utrecht gekregen via een docent op school, op zich bevalt die redelijk maar het is duidelijk meer bedoelt voor mensen zonder ervaring. Bovendien is het met 150 pagina's nogal beknopt. Kortom, ik ben op zoek naar een goed C++ boek geschikt voor iemand met programmeerervaring. Ik vind het belangrijker dat goed omschreven wordt hoe bijvoorbeeld inheritance werkt in C++, wanneer je het gebruikt en hoe je het goed implementeert dan wat inheritance precies is, dat weet ik al. ;)
Ik twijfel zelf tussen de volgende drie boeken:Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze boeken vinden (ze zijn redelijk bekend), of dat er nog andere, meer geschikte boeken zijn. :)

Wezz6400 wijzigde dit bericht 23-08-2007 20:43 (8%)

Een mening zonder argumentatie is als een kettingzaag op een zoutvlakte: volkomen nutteloos.
Weblog | Systems specs

Ik zou toch de hulp willen vragen van wat gevorderde forum gebruiker op tweakers gezien ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil graag C++ leren als hobby om wat te beginnen op het gebied van Nintendo DS/Advance programming. Ik wil graag een goed boek kopen gezien daar toch de meeste kennis uit te halen is. Welk boek is nou goed? Gezien ik het online moet kopen en niet kan bladeren vraag ik me af waar te beginnen.

Kan iemand uit eigen ervaring vertellen welk boek goed is om te beginnen? Ik zie 100 boeken staan, maar welke ik zou moeten lezen is mijn een raadsel.

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Ik heb van de week de officiële .NET2.0 bijbel voor het MCST-examen aangeschaft, er vanuit gaande dat ik hiermee zonder voorkennis van .NET, Visual Basic en C# vooruit zou kunnen.

Momenteel ontwikkel ik aan een object geörienteerd geografisch informatie systeem, maar ik wil me breder gaan oriënteren, vandaar.

Ik las in het voorwoord al dat de auteurs van het bovengenoemde boek er vanuit gaan dat de student 2 tot 3 jaar ervaring met .NET (1.0 of 1.1), Visual Basic of C# heeft.

Mijn vraag is dan: is dit daadwerkelijk nodig voor de studie van het boek?
Uiteraard zal ik proberen door te gaan met het bestuderen, en kijken waar ik vastloop.
Maar als ik vastloop: welk boek raden jullie dan aan om mee te starten?
Zo'n 21 dagen boek ofzo?

Mijn signature loopt altijd achter...

Reg. datum: 28 april 2000

Tja het ligt er een beetje aan wat je verdere voorkennis is. Als je bijvoorbeeld al gedegen Java kennis hebt is het makkelijker om het te begrijpen dan dat je alleen nog maar in vb6 geprogrammeerd hebt.

Ik zou gewoon het boek eens proberen te lezen. Aangezien je al object georienteerd werkt zou dat ieder geval geen drempel moeten zijn.

De syntax kan je via de MSDN en de quickstart tutorial van microsoft ook wel aardig onder de knie krijgen.

To be, or not to be, those are the parameters

Acties: [view][quote]

Door: whoami Moderator PRG/SEA/DTE
Als je je echt wilt certificeren, en je ook wilt dat die certificering een manier is die je kennis / kunde aantoont, dan zal je toch echt goed het .NET framework moeten kennen en kennis hebben van OO. Zonder dat is die certificering waardeloos.

Voor de 'studie v/h boek' denk ik niet dat je dat echt nodig hebt, zeker niet als je al voorkennis hebt qua programmeren / OO ontwikkeling.

Verder: we hebben hier een centraal boekentopic, dus ik zal dit topic daar even mee mergen.
Huh.. zonet was het bericht van beverstee nog een topic... :? :P Nouja hierbij mijn antwoord:

Dat hangt van jouw voorkennis af. Als je ervaring hebt in bijvoorbeeld Delphi, Java, C++ of een andere object georienteerde taal kun je snel aan de slag met C#. In welke taal is dat geografische systeem geschreven?

Als ik jou was zou ik het gewoon gaan proberen. Als je vastloopt kun je altijd nog met een eenvoudiger boek beginnen.

Wat ik zelf wel een aardig boek vind is:

APress - Accelerated C Sharp - Trey Nash

Website
lordpalf of the flapdrols

Ik wil wel eens leren een simpele interpreter te schrijven voor een script taaltje. Iemand die me nog een boek hierover kan aanraden?

Ik kwam zelf al het volgende tegen:

Programming Language Pragmatics, Second Edition

Dit lijkt me overigens sowieso wel een heel interessant boek, dus ik denk dat ik die hoe dan ook ga aanschaffen. Daar wordt echter in een reactie ook dit boek aangeraden:

Programming Language Processors in Java: Compilers and Interpreters

Is dat een goed boek om erbij te nemen?

Ik ga overigens komend half jaar veel met C# doen, met name in ASP.NET. Nu zit ik te denken daarvoor dit boek aan te schaffen:

Pro C# with .NET 3.0, Special Edition

Echter komt volgens Amazon 29 oktober weer een nieuwe versie, namelijk over .NET versie 3.5. Gaat er weer veel veranderen of zal ik gewoon dit boek halen? Het is wel 2 maanden wachten dan als ik voor de nieuwe versie ga, dus misschien is dat niet zo'n goed plan.

Is er overigens verder nog een goed ASP.NET boek dat een beetje up-to-date is?

Mij lijkt dit me wel een goed boek:

Professional ASP.NET 2.0 Special Edition

Iemand die hier goede ervaringen mee heeft?

Als ik wat meer kennis van C# heb ga ik waarschijnlijk ook wel dat CLR boek aanschaffen, dat lijkt me wel zinvol.

Music is an expression of pure emotion

Door: RobIII Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

Tipje: ik kreeg vandaag in mijn mailbox:
quote:
40% korting op het MS Press-boek van de maand
MSDN Connection-leden krijgen in de maand september 40% korting op het MS Press-boek 'Code Complete, tweede editie' van Steve McConnel. Aanmelden bij MSDN Connection is gratis.
Lid worden van MSDN Connection kost 0,0 en je strijkt dus meteen 40% korting op ("De normale prijs is ¤ 42,90 (incl. BTW), u betaalt slechts ¤ 25,74!") en gezien de populariteit van dit boek leek het me wel even het vermelden waard.

Amazon.com prijs: $29.99
Bol.com prijs: ¤45.99

RobIII wijzigde dit bericht 10-09-2007 18:41 (4%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

-=Spring=-

quote:
Heb het zelf wel eens doorgebladerd maar imho een waste of space/money. Ik zou even kijken naar 'modern compiler implementation in Java'.

http://www.amazon.com/Mod...plementation-Andrew-Appel

En alhoewel de reviews niet even positief zijn, is het een van de beste java georienteerde boeken over het onderwerp. Ik heb op basis van dat boek meerdere type systemen geschreven en een paar taaltjes.. (prolog en nog een imperatieve taal met geparametriseerde types)

quote:
RobIII schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:39:
Tipje: ik kreeg vandaag in mijn mailbox:

[...]

Lid worden van MSDN Connection kost 0,0 en je strijkt dus meteen 40% korting op ("De normale prijs is ¤ 42,90 (incl. BTW), u betaalt slechts ¤ 25,74!") en gezien de populariteit van dit boek leek het me wel even het vermelden waard.

Amazon.com prijs: $29.99
Bol.com prijs: ¤45.99
Hmm, ik heb me vorig jaar ofzo -zeker een paar maand geleden- al lid gemaakt van MSDN Connection, maar de laatste maanden krijg ik die meeltjes nie meer.
Maar dat boek is zeker interessant... Eens voor kijken.

Papa van LucaIII \o/

quote:
whoami schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:32:
[...]

Hmm, ik heb me vorig jaar ofzo -zeker een paar maand geleden- al lid gemaakt van MSDN Connection, maar de laatste maanden krijg ik die meeltjes nie meer.
Het is sowieso wel de moeite waard om je aan te melden (mits dat werkt :P ) voor de MSDN connection want dan kun je het gratis .Net Magazine laten thuisbezorgen. En hoewel het écht geen rocket science is, staan er zo nu en dan best leuke artikelen of stukjes in. Voor een indruk kun je uit het archief de nodige PDF's downloaden en eens kijken of het je zou bevallen.

Zo, en nu effe met Ballmer bellen waar m'n provisie blijft :P

RobIII wijzigde dit bericht 11-09-2007 09:54 (3%)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Dat heb ik ook hoor; ik ben -zoals ik al zei- dus al een tijdje member van die connection dinges, en krijg dat .NET magazine vanaf editie 2 ofzo. :)
Ik krijg gewoon die mailtjes niet meer van die 'book of the month'. (Ofwel kijk ik erover, want m'n mailbox wordt de laatste tijd overstelpt)

Dusseh, Ballmer heeft geen reden om je een provisie ofzo te geven.

Papa van LucaIII \o/

Het was ook meer een algemene tip dan dat 'ie specifiek voor jou was ;) :>

echt ? Nou kijk, ben ik ff ontgoocheld. :+
misschien best weer ontopic

Iemand ervaring met het boek Head First Java (http://www.nl.bol.com/is-...OWNER_ID=1001004002418451)?

Ik heb hem moeten bestellen voor mijn opleiding van de LOI, maar ben benieuwd wat de eventuele ervaringen met het boek zijn.

quote:
pderaaij schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:43:
Iemand ervaring met het boek Head First Java (http://www.nl.bol.com/is-...OWNER_ID=1001004002418451)?

Ik heb hem moeten bestellen voor mijn opleiding van de LOI, maar ben benieuwd wat de eventuele ervaringen met het boek zijn.
Niet met Head First Java, wel met Head First Design Patterns. Veel tekeningetjes, uitgebreide uitleg, brengen dingen op verschillende manieren. Benadrukken de juiste dingen. Geen saaie boeken dus en ideaal om uit te leren. Als naslagwerk daardoor ook meteen ongeschikt en ook als je al veel van het onderwerp afweet gaat het tempo waarschijnlijk te langzaam. Ik heb begrepen dat hezelfde verhaal ook voor Head First Java opgaat.

quote:
RobIII schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:53:
[...]

Het is sowieso wel de moeite waard om je aan te melden (mits dat werkt :P ) voor de MSDN connection want dan kun je het gratis .Net Magazine laten thuisbezorgen. En hoewel het écht geen rocket science is, staan er zo nu en dan best leuke artikelen of stukjes in. Voor een indruk kun je uit het archief de nodige PDF's downloaden en eens kijken of het je zou bevallen.

Zo, en nu effe met Ballmer bellen waar m'n provisie blijft :P
Gracias!

Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.

Design-by-buzzword fanatic
Reg. datum: 11 januari 2004

quote:
The_Tzar schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:56:
[...]

Niet met Head First Java, wel met Head First Design Patterns. Veel tekeningetjes, uitgebreide uitleg, brengen dingen op verschillende manieren. Benadrukken de juiste dingen. Geen saaie boeken dus en ideaal om uit te leren. Als naslagwerk daardoor ook meteen ongeschikt en ook als je al veel van het onderwerp afweet gaat het tempo waarschijnlijk te langzaam. Ik heb begrepen dat hezelfde verhaal ook voor Head First Java opgaat.
Dat zijn ook de verhalen die ik hoor over Head First Serlvets and JSP. Veel uitleg, dus goed voor de beginner, maar veel te langdradig voor iemand die er al iets van afweet.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Okay, duidelijk. Bedankt voor de reacties. Zoals gezegd ik heb het boek nodig voor de opleiding dus het is geen keuze, maar wou toch even weten hoe de ervaringen zijn.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws