Je toetsenbord moet ook stroom krijgen. Is het ook mogelijk om die af te tappen voor dit doel zonder dat je toetsenbord er onder lijdt?Anoniem: 86836 schreef op 06 augustus 2004 @ 20:27:
[...]
ferry beantwoord je vraag al deels. En waar hij z'n stroom vandaan haalt. Kijk eens naar de gewone kabel die van z'n toetsenboard komt. Daar zie je nog een kabel langsheen lopen, en die gaat denk ik rechtstreeks naar z'n voeding.
Hahah... tering dat is al lang geleden...Anoniem: 119424 schreef op 06 augustus 2004 @ 16:53:
Ik heb uit 1 vd vorige post hier je kleine mods topic een plaatje gehaald:
[afbeelding]
Hoe krijg je dit voor elkaar Kram335? Als je een glowwire onder je toetsen hebt liggen kan je toch niet meer typen? En waar haal je de stroom vandaan?

Maar hoe ik het gedaan heb...
Alle toetsen er 1 voor 1 uitgehaald (maak ff van tevoren een foto hoe ze zitten!!).
Daarna tussen de toetsen door een gleuf gefreesd met de dremel zodat de glowwire verzonken tussen de toetsen komt te zitten, zodat als je typt je er geen last van ondervind.
Jammer dat ik toen geen digicam had om foto's te maken van tijdens de mod. Daarom ff deze fotos achteraf, maakt misschien het een en ander duidelijk...
Hier kun je goed zin dat de wire soort van verzonken zit, en dat er een gleuf is gefreest.
Hier zie je de wire bij de backspace in de buurt binnen komen...
Ik heb de stroom van gewoon uit m'n kast, op z'n standaard inverter aangesloten. Dit is allemaal net lang genoeg omdat ik m'n case een halve meter voor me, langs de monitor op het bureau heb staan.
@ hawkienl
waar dient dat usb kabeltje voor?
verder wel strakke mod hoor
Anoniem: 113749
dat usb kabeltje dient voor mijn lcd scherm aangezien ik de interne op mijn mobo vol had had ik geen andere keuszoeperman schreef op 07 augustus 2004 @ 12:24:
@ hawkienl
hier tevens wat info over mijn lcd schermpje wat niet in nl te verkijgen was
het is een LiS 2 LCD Display VFD zwart met rode display
• Fanbesturing (max. 4 fans)
• Moederbord monitor
• CPU en RAM belasting
• Sensoren: temperatuur, fan toerental, spanning
• Windows- en systeem informatie
• Winamp plug-in visualisatie
• Real-time datum en tijd
• Bericht bij nieuwe e-mail
• Achtergrondverlichting
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 113749 op 07-08-2004 12:36 ]
ff snel een vraagje hier, zijn er fans die de leds apart voeden?
Want ik wil namelijk ledfans gaan kopen, maar ik wil absoluut geen lawaai en wil ze dus op 5 of 7v laten draaien. Maar het probleem is dan dat de leds bijna geen licht meer geven omdat die ook op een lager voltage gaan draaien.
Dus zijn er fans die dat probleem niet hebben?
Want ik wil namelijk ledfans gaan kopen, maar ik wil absoluut geen lawaai en wil ze dus op 5 of 7v laten draaien. Maar het probleem is dan dat de leds bijna geen licht meer geven omdat die ook op een lager voltage gaan draaien.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Anoniem: 118843
denk niet dat die er zijn, maar met een beetje klooien kan je wel die draadjes die de leds voeden uitspitten en dan appart op 12V aansluiten hoor
jawel die zijn er wel...neem bijv. de Tt Ufo fan's(oa op http://www.coolcase.nl)..heb ik hier ook in m'n kast..super fijne fan's.El Snorro schreef op 07 augustus 2004 @ 18:09:
ff snel een vraagje hier, zijn er fans die de leds apart voeden?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ja, maar ik heb geen zin in pci fancontroller enzo, ik wil gewoon mijn eigen fancontroller blijven gebruiken.LuPo schreef op 07 augustus 2004 @ 19:37:
[...]
jawel die zijn er wel...neem bijv. de Tt Ufo fan's(oa op http://www.coolcase.nl)..heb ik hier ook in m'n kast..super fijne fan's...ook super goede airflow en je krijgt er een pci fancontroller bij
..wel iets duurder dan de "normale" fan's..maarja..dan heb je ook wat
En ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo op thermaltake (ik heb een tijdje een dragon orb 3 gehad

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
je hoeft em er ook niet op aan te sluiten..je kunt ook gewoon je eigen fancontroller op die 3 pin's aansluiten ipv die pcifancontroller..maarja..als je geen Tt wil moet je et zelf wetenEl Snorro schreef op 07 augustus 2004 @ 19:54:
[...]
Ja, maar ik heb geen zin in pci fancontroller enzo, ik wil gewoon mijn eigen fancontroller blijven gebruiken.
En ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo op thermaltake (ik heb een tijdje een dragon orb 3 gehad)
Jah, maar ze zijn ook wel best duur, ik wil gewoon een fan zonder zooi erbij ofzo, gewoon een fan met kableltje, klaar. TT doet er altijd van die (onnuttige) zooi imo bij, die t alleen maar duurder maakt.LuPo schreef op 07 augustus 2004 @ 19:58:
[...]
je hoeft em er ook niet op aan te sluiten..je kunt ook gewoon je eigen fancontroller op die 3 pin's aansluiten ipv die pcifancontroller..maarja..als je geen Tt wil moet je et zelf weten..je vroeg om een fan waarbij de ledjes wel vel bleven branden..en ik gaf je er 1tje dus...suc6 met zoeken
Maar ik mod dan wel een fan ofzo.
onnodig wil ik niet zeggen...maar je hebt imho wel gelijk...ze doen er wel extra dingen bij zodat de prijs flink oploopt...maar voor mij waren die pci fancontroller's wel handig...;)El Snorro schreef op 07 augustus 2004 @ 20:28:
[...]
Jah, maar ze zijn ook wel best duur, ik wil gewoon een fan zonder zooi erbij ofzo, gewoon een fan met kableltje, klaar. TT doet er altijd van die (onnuttige) zooi imo bij, die t alleen maar duurder maakt.
Maar ik mod dan wel een fan ofzo.
daar hebben we weer een minimod
ik heb ff een waterkoeling ingebouwd: Asetek WaterChill CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12-L20 [220V/10mm]
Dus ik ging mooi gaatje voor mn Radiator maken, d8 van: Korte slangen = Sidepanel.
gaten klaar... SH*T
, kan natuurlijk niet zo makkelijk zijpanel loshalen, naja, dan maar iets langere slangen

Kost het me ook nog eens een voeding doordat de schroeven tegen de achterkant van mn kast kwamen, en ipv een zekering gingen mn weerstanden roken.
zit nu plakband tussen, want Pr*x*s had geen dopjes voor die maat
Nieuwe PSU gekocht, met grote 120mm fan,

zou iets stiller moeten zijn, vond ik niet, dus heb die fan nu op 7volt gezet
De WC set had ook geen flowmeter, dus die heb ik ook ff gemaakt
RVS ketting, onderin een paar lusjes maken, zodat het wat water vangt, en beetje gewicht heeft,
dan de hoogte bepalen, waar die het meest beweegt.
LEDje door het dopje van mn reservoir halen, en daar de ketting aan hangen

(plakbandje bovenop om verse luchttoevoer te voorkomen!!!)
LEDje brand = Stroom op controller
Ketting beweegt = Stromend water
nu nog een tempmetertje in t water hangen
ik heb ff een waterkoeling ingebouwd: Asetek WaterChill CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12-L20 [220V/10mm]
Dus ik ging mooi gaatje voor mn Radiator maken, d8 van: Korte slangen = Sidepanel.
gaten klaar... SH*T

Kost het me ook nog eens een voeding doordat de schroeven tegen de achterkant van mn kast kwamen, en ipv een zekering gingen mn weerstanden roken.
zit nu plakband tussen, want Pr*x*s had geen dopjes voor die maat
Nieuwe PSU gekocht, met grote 120mm fan,

zou iets stiller moeten zijn, vond ik niet, dus heb die fan nu op 7volt gezet
De WC set had ook geen flowmeter, dus die heb ik ook ff gemaakt

RVS ketting, onderin een paar lusjes maken, zodat het wat water vangt, en beetje gewicht heeft,
dan de hoogte bepalen, waar die het meest beweegt.
LEDje door het dopje van mn reservoir halen, en daar de ketting aan hangen

(plakbandje bovenop om verse luchttoevoer te voorkomen!!!)
LEDje brand = Stroom op controller
Ketting beweegt = Stromend water
nu nog een tempmetertje in t water hangen
. . . . . Youp.net . . . . .
Anoniem: 120591
Mijn jaarlijks terugkerende zomermod:

Een stuk 92mm flexibele buis aan de voeding gehangen. Door dit modje is de hitte op mijn kamer een stuk dragelijker geworden, wat natuurlijk ook bijdraagt aan een lagere kast-temperatuur.

Een stuk 92mm flexibele buis aan de voeding gehangen. Door dit modje is de hitte op mijn kamer een stuk dragelijker geworden, wat natuurlijk ook bijdraagt aan een lagere kast-temperatuur.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120591 op 09-08-2004 19:20 ]
Hoe heb je dat bevestigd dan aan je voeding
?
lijkt m'n zeer handige 'mod' voor mij.. Mijn 360W Chieftec voeding blaast alleen maar warme lucht..
en mijn Wc-Compartiment (home made
) staat boven op de Case...
+ dat ik de zolder heb ik het hier niet uit te houden af en toe...
ik zal 's fotos make
haha
en heb je die uisterste 92Mm ook voorzien van stroom of ?
Wc-Compartiment:
Oude top en bottom van een Aopen Case
Uv balk moet ik nog ergens kwijt ...
Voorop zit een Temp metertje (2.99 bij de blokker, internal en external temps. In dit geval Kamer en water)

lijkt m'n zeer handige 'mod' voor mij.. Mijn 360W Chieftec voeding blaast alleen maar warme lucht..
en mijn Wc-Compartiment (home made
ik zal 's fotos make
Wc-Compartiment:
Oude top en bottom van een Aopen Case
Uv balk moet ik nog ergens kwijt ...

Voorop zit een Temp metertje (2.99 bij de blokker, internal en external temps. In dit geval Kamer en water)
[ Voor 69% gewijzigd door Silent Hunter op 09-08-2004 20:22 ]
1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
k heb vandaag mijn kabels maar gemeshed, Toch maar met tape gedaan
....
het resultaat is best oke! dit is echt vele malen makkelijker en sneller als zo'n krimpkous
(maar krimpkous is natuurlijk wel wat mooier) maar het ziet er al een stuk beter uit als gewoon die zooi in je kast
(pics komen nog wel eens) 
Ik moet nu nog 2 rounded cables kopen, 1 Red CCFL, 2 Fans en misschien ga ik mijn kast metallic donkerrood spuiten
(deze traanplaatfolie bevalt me niet zo 100%) en als ik in een ouwe sok nog wat geld vind
dan koop ik me een nieuwe kast
het resultaat is best oke! dit is echt vele malen makkelijker en sneller als zo'n krimpkous
Ik moet nu nog 2 rounded cables kopen, 1 Red CCFL, 2 Fans en misschien ga ik mijn kast metallic donkerrood spuiten
[ Voor 30% gewijzigd door RMB op 09-08-2004 20:32 ]
wilde ik ook doen, lukt dat ook zonder die ventilator buitenaan? of kan hij het dan niet overbruggen (gewone 80 mm fan bij uitgang dan...)Anoniem: 120591 schreef op 09 augustus 2004 @ 19:19:
Mijn jaarlijks terugkerende zomermod:
[afbeelding]
[afbeelding]
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
Anoniem: 120591
Als je zonder die fan je hand erbij houd voel je er ongeveer net zoveel lucht uitkomen als bij de fan zelf. De 92mm fan extra is zodat de kasttemperatuur ook nog wat lager wordt. Er komt echt flink warme lucht uit.Biglines schreef op 09 augustus 2004 @ 20:31:
[...]
wilde ik ook doen, lukt dat ook zonder die ventilator buitenaan? of kan hij het dan niet overbruggen (gewone 80 mm fan bij uitgang dan...)
Die 92mm fan draait inderdaad gewoon op een 12 volt adaptertje. De slang zit vast met de 4 schroeven voor de gebruikelijke fan in de voeding.Silent Hunter schreef op 09 augustus 2004 @ 20:10:
Hoe heb je dat bevestigd dan aan je voeding?
en mijn Wc-Compartiment (home made) staat boven op de Case...
hoe krijgen jullie die draden in de pc toch zo goed weggewerkt. het wilt me echt niet lukken. kabel meshen lukt me nog wel, maar zoals ik bij jullie zie kan ik nauwelijks de IDE kabel zien, zo mooi in de hoek geduwd lijkt mij? zijn hier nog tips over van hoe je de kabels het beste kunt verbergen?
Anoniem: 94113
he jongen even een vraag?
Ik heb een zwarten pc maar een wit beeldscherm.
waar me kan ik het best me beeldscherm kast zwart maaken
met verf of iets ander zonder me beeld scherm te sloopen
nee met zwarte tapeAnoniem: 94113 schreef op 10 augustus 2004 @ 00:21:
he jongen even een vraag?

zoek eens in de zoekmachine. laatst was er nog iemand die zijn beeldscherm zwart had gemaakt. wat net zo strak was/is als mijn dell zwarte scherm.
nouw ik heb gekeeken maar ik vond alleen maar waarom het beeld zwart is bij windows en zo
ik zoek wel ff. tis dat het zo laat is en ik zo'n aardig jog die dat dan wel ff doetAnoniem: 94113 schreef op 10 augustus 2004 @ 00:55:
nouw ik heb gekeeken maar ik vond alleen maar waarom het beeld zwart is bij windows en zo
Ik heb van de week nog gedaan.
Eerst alle kappen van je monitor afhalen, en dan afplakken wat je niet wilt spuiten, vervolgens spuiten en weer in elkaar zetten
De tussenstappen staan in de CME Faq
Eerst alle kappen van je monitor afhalen, en dan afplakken wat je niet wilt spuiten, vervolgens spuiten en weer in elkaar zetten
sorry maar wat is het CME Faq
klinkt meschien dome vraag
klinkt meschien dome vraag
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 94113 op 10-08-2004 11:37 ]
Klinkt niet alleen dom, is ook dom...Anoniem: 94113 schreef op 10 augustus 2004 @ 11:31:
sorry maar wat is het CME Faq![]()
klinkt meschien dom
Frequently Asked Questions CME
Hoi allemaal,
Momenteel ben ik aan het voorbereiden om mijn 'saaie' computer te modden.
Ik heb al op gathering.tweakers al verscheidene ideeën gezien/gelezen die erg interessant zijn (niet dat ik ze ga namaken, heb mijn eigen idee al op papier gezet)
Mijn probleem is nu dat ik 3x 5.25 drives heb en 2x 3.25 drives.
In mijn 5.25 drives zit DVD-player / CD-burner / Slee voor mijn 2de harde schijf (ben DJ met harde schijven
). Die zitten dus helemaal vol.
Maar mijn diskdrive (A) gebruik ik al bijna een jaar niet meer, zit eigenlijk voor de sier erin.
Dus ik dacht bij mezelf, "nou dat prop ik daar wel een Audiobay en een FAN/TEMP Control panels erin" Ik heb op verscheidene sites gekeken maar ik heb nergens een Audiobay of een FAN/TEMP Control panels set gevonden die in een 3.25 drive passen. Bestaat dat überhaupt niet of heb ik niet goed gezocht??
p.s. Ik ga geen nieuwe behuizing kopen, anders is de lol ervan af van casemodding (ben erg gehecht op mijn huidige behuizing)
Momenteel ben ik aan het voorbereiden om mijn 'saaie' computer te modden.
Ik heb al op gathering.tweakers al verscheidene ideeën gezien/gelezen die erg interessant zijn (niet dat ik ze ga namaken, heb mijn eigen idee al op papier gezet)
In mijn 5.25 drives zit DVD-player / CD-burner / Slee voor mijn 2de harde schijf (ben DJ met harde schijven

Maar mijn diskdrive (A) gebruik ik al bijna een jaar niet meer, zit eigenlijk voor de sier erin.
Dus ik dacht bij mezelf, "nou dat prop ik daar wel een Audiobay en een FAN/TEMP Control panels erin" Ik heb op verscheidene sites gekeken maar ik heb nergens een Audiobay of een FAN/TEMP Control panels set gevonden die in een 3.25 drive passen. Bestaat dat überhaupt niet of heb ik niet goed gezocht??
p.s. Ik ga geen nieuwe behuizing kopen, anders is de lol ervan af van casemodding (ben erg gehecht op mijn huidige behuizing)

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..
deze zijn er zeker, meestal fancontrol met 4 potmetersLord_Salo schreef op 10 augustus 2004 @ 11:37:
Hoi allemaal,
Momenteel ben ik aan het voorbereiden om mijn 'saaie' computer te modden.![]()
![]()
In mijn 5.25 drives zit DVD-player / CD-burner / Slee voor mijn 2de harde schijf (ben DJ met harde schijven). Die zitten dus helemaal vol.
Dus ik dacht bij mezelf, "nou dat prop ik daar wel een Audiobay en een FAN/TEMP Control panels erin" Ik heb op verscheidene sites gekeken maar ik heb nergens een Audiobay of een FAN/TEMP Control panels set gevonden die in een 3.25 drive passen. Bestaat dat überhaupt niet of heb ik niet goed gezocht??![]()
![]()
p.s. Ik ga geen nieuwe behuizing kopen, anders is de lol ervan af van casemodding (ben erg gehecht op mijn huidige behuizing)![]()
![]()
ik weet dat Revoltec en Cooltek deze leveren
enermax levert ze ook met schermpje

[ Voor 6% gewijzigd door archetta op 10-08-2004 11:45 ]
hahah nouw bedanktGhannes schreef op 10 augustus 2004 @ 11:32:
[...]
Klinkt niet alleen dom, is ook dom...
Frequently Asked Questions CME
hahha
Erg bedankt voor je info...ArchettA schreef op 10 augustus 2004 @ 11:42:
[...]
deze zijn er zeker, meestal fancontrol met 4 potmeters
ik weet dat Revoltec en Cooltek deze leveren
enermax levert ze ook met schermpje
Ik wil wel met schermpje, ziet cooler uit.
p.s. Ook audiobay's??
[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Salo op 10-08-2004 11:54 ]
I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..
Je kan er ook weinig aan doen hoor
Anoniem: 120557
Pas, als je een CRT wilt gaan spuiten in ieder geval op. Je kunt, ook als hij al een tijd niet meer heeft aangestaan, een fikse opdoffer krijgen.
Anoniem: 64168
Mijn chieftec Case heeft een deurtje, maar als het deurtje dicht zit, kun je niet bij de aan/uit knop. Al tijden zat ik mij hier aan te ergeren en was ik van plan om er iets op te vinden. Ik heb het slotje uit het deurtje gehaald en daar voor in de plaats een mooie glimmende knop geplaatst, die vervolgens verbonden met het power switch kabeltje. Simpel maar effectief...

[AANKONDEGING]
*Nieuw casemod van Decon Frost <--- Me
*
Athlon 64 3800+ (2.4 GHz)
K8N Neo2 Platinum-54G
ValueRAM DIMM 1 GB (DDR400)
Custom WC Setup
+/- 12 Hardeschijven,
Behuizing.
MDF Big tower met vele leuke mod's erin verwerkt.
ultimate koeling ofwel ik ga de kast zo bouwen dat alles ultiem en maximaal gekoeld is en tevens nog een beetje stil is ook.
Ik heb al een aantal case's gemod maar heb nooit de moeite genomen er een CIP of in iedergeval een mooi toipic aan te wijden. dus bij deze wel. dit is alleen de aankondiging ik zal later een paar schetjes posten en als ik alle spullen binnen heb vraag ik een eigen topic aan. Hoop dat ik daar wat van jullie terug zie.
*Nieuw casemod van Decon Frost <--- Me
K8N Neo2 Platinum-54G
ValueRAM DIMM 1 GB (DDR400)
Custom WC Setup
+/- 12 Hardeschijven,
Behuizing.
MDF Big tower met vele leuke mod's erin verwerkt.
ultimate koeling ofwel ik ga de kast zo bouwen dat alles ultiem en maximaal gekoeld is en tevens nog een beetje stil is ook.
Ik heb al een aantal case's gemod maar heb nooit de moeite genomen er een CIP of in iedergeval een mooi toipic aan te wijden. dus bij deze wel. dit is alleen de aankondiging ik zal later een paar schetjes posten en als ik alle spullen binnen heb vraag ik een eigen topic aan. Hoop dat ik daar wat van jullie terug zie.
[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 10-08-2004 12:55 ]
FreeReef.nl
Anoniem: 101975
Sorry maar die cpu bestaat niet, probeert u het later nog eens

Je bedoelt denk ik de AMD Athlon 64 3800+, FX serie (1mb cache, dual channel) telt anders en is veel duurder zoals de FX-53.
WHAHAHA dat bedoel ik sorry k zal ff changenAnoniem: 101975 schreef op 10 augustus 2004 @ 12:52:
[...]
Sorry maar die cpu bestaat niet, probeert u het later nog eens![]()
Je bedoelt denk ik de AMD Athlon 64 3800+, FX serie (1mb cache, dual channel) telt anders en is veel duurder zoals de FX-53.
FreeReef.nl
Nee hoeft in princiepe niet, wel goed ontvetten en grondverf en dan eventueel ook blanke lak, voor de bescherming.
Anoniem: 71569
voorzover ik weet is dit niet nodig, dit is vooral handig als je je case gaat painten (metaal moet geschuurd worden voor paintjob). belangrijk is om je toetsenbord goed te ontvetten primer eroverheen gooien (indien nodig) en dan te painten...Anoniem: 94113 schreef op 10 augustus 2004 @ 15:11:
ik wil mijn toetsen bord ook doen moet ik die ook schuuren
één ding; vergeet niet een foto te maken van je toetsenbordindeling
Ik ben vandaag aan mijn Acropolis mod begonnen
Ik ga heel de acropolis proberen na te maken in kalksteen
De Nederbelg !
oke bedankt man ik zal zeker een foto maaken wanner hij af isAnoniem: 71569 schreef op 10 augustus 2004 @ 15:23:
[...]
voorzover ik weet is dit niet nodig, dit is vooral handig als je je case gaat painten (metaal moet geschuurd worden voor paintjob). belangrijk is om je toetsenbord goed te ontvetten primer eroverheen gooien (indien nodig) en dan te painten...
één ding; vergeet niet een foto te maken van je toetsenbordindeling
liever ervoor, dan weet je nog hoe je de toetsen terug moet plaatsenAnoniem: 94113 schreef op 10 augustus 2004 @ 15:29:
oke bedankt man ik zal zeker een foto maaken wanner hij af is
Nog een lange reis voor de boegjellabie schreef op 10 augustus 2004 @ 15:26:
Ik ben vandaag aan mijn Acropolis mod begonnenIk ga heel de acropolis proberen na te maken in kalksteen

Ik zal ook meteen maar aankondigen
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
ik ben het nu eerst bij me ouden toesen bord aan het doen kijken of het mooi isAnoniem: 71569 schreef op 10 augustus 2004 @ 15:56:
[...]
liever ervoor, dan weet je nog hoe je de toetsen terug moet plaatsen
en ik heb de kap er gewoon afgeschroeft dus het niks er af hoeven halen
)
(eigenlijk vond ik het onzin om een nieuwe processor aan te schaffen, had eerst AMD athlon 2000+xp.... toch maar geüpgrade
)
AMD 64 3800+ 
Wat voor een VGA kaart krijg je er eigenlijk in? (of heb ik 3x eroverheen gelezen
)
En ik blij met m'n pas nieuwe AMD 64 3200+nketelaar schreef op 10 augustus 2004 @ 12:48:
[AANKONDEGING]
*Nieuw casemod van Decon Frost <--- Me*
.

Wat voor een VGA kaart krijg je er eigenlijk in? (of heb ik 3x eroverheen gelezen

[ Voor 35% gewijzigd door RMB op 10-08-2004 16:16 ]
Idd, Ik ben een vorige week gewonnen met een casemod compo op de lan, en er was 1 iemand die het niet eerlijk vond, en hij zei tegen mij:langezwieper schreef op 10 augustus 2004 @ 16:08:
[...]
Nog een lange reis voor de boegmaar succes he
![]()
Ik zal ook meteen maar aankondigenben begonnen met een kast te maken voor wc en die onder mijn pc te zetten.
En zoiets moet je dus niet tegen mij zeggenTot volgend jaar, dan zien we de ware modder
De basis wordt gemaakt uit MDF, de zuilen enzo worden gemaakt in kalksteen, achter de zuilen komt een kist van melk-plexiglas. Die wordt dan opgelicht met blauwe en witte ccfl's...
En idd, het zal nog maanden duren voor het af is. Maar die kerel gaat ogen trekken
Dit gaat wat worden, waarschijnlijk ga je me nog enkele malen tegen komen in "post hier je mislukkelingen topic"

en jij ook nog succes hé
offtopic:
maak dat mee, het is langezwieper
, ga je de vrijdag mee naar fatlan? 
maak dat mee, het is langezwieper

[ Voor 9% gewijzigd door Jellabie op 10-08-2004 16:23 ]
De Nederbelg !
of allebijAnoniem: 71569 schreef op 10 augustus 2004 @ 15:56:
[...]
liever ervoor, dan weet je nog hoe je de toetsen terug moet plaatsen
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
dat maken we hem na t painten nog wel wijsBiglines schreef op 10 augustus 2004 @ 17:41:of allebij
ziet r al strak uit maar waar zijn je frontbays en je scoubidou draadjes gebleven?YellowNeck schreef op 10 augustus 2004 @ 17:54:
Kleine update
Haha..front bays heb ik weten te verkopen voor een schappelijke prijs. Onderweg is nu een Asus DVD-Rom speler. En daarna komt nog wel een keer een Nec - 3500Anoniem: 71569 schreef op 10 augustus 2004 @ 17:59:
[...]
dat maken we hem na t painten nog wel wijs
[...]
ziet r al strak uit maar waar zijn je frontbays en je scoubidou draadjes gebleven?
Scoubidou touwtjes worden op dit moment gemaakt door mijn slaven (red.: moeder en zussen)......
offtopic:
Ik heb net een Thermalright SLK-947 erop gezet, met een YSTech fan welke 83 m3/h weet te pushen. Nu wordt mijn heatsink echt heet. Kan et nog wel vasthouden (maar net) ...wat doe ik verkeerd. Temps zijn btw 49C stressed (2500+), dit was 52C met de boxed cooler, dus verwacht minstens 45 van de Thermalright
. Misschien iets strakker aanschroeven??
Ik heb net een Thermalright SLK-947 erop gezet, met een YSTech fan welke 83 m3/h weet te pushen. Nu wordt mijn heatsink echt heet. Kan et nog wel vasthouden (maar net) ...wat doe ik verkeerd. Temps zijn btw 49C stressed (2500+), dit was 52C met de boxed cooler, dus verwacht minstens 45 van de Thermalright
[ Voor 30% gewijzigd door Yellowneck op 10-08-2004 18:09 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik heb nu zelf ook een 2000+ en wou eigenlijk ook geen nieuwe. maar met de gedachte dat ik volgend jaar uit huis ga heb ik toch maar besloten om nu een nieuwe pc aan te schaffen zodat ik dan ff lekker een bankstel enz bijelkaar kan sparen.RMB schreef op 10 augustus 2004 @ 16:14:
)
[...]
En ik blij met m'n pas nieuwe AMD 64 3200+(eigenlijk vond ik het onzin om een nieuwe processor aan te schaffen, had eerst AMD athlon 2000+xp.... toch maar geüpgrade
)
AMD 64 3800+
Wat voor een VGA kaart krijg je er eigenlijk in? (of heb ik 3x eroverheen gelezen)
Er komt een ATI Radeon 9800 XXL uit een medion pc in. nee ik ben er ook niet super blij mee maar anders moet ik ook weer gaan sparen voor een video-kaart en dan duurt het allemaal weer zo lang. Op die XXL zit een XT chipset dus kijk ik wel oof ik hem een keer kan unlocken en overclocken. maar het is beter als niets. en Far-Cry draait er op zijn aller hoogst lekker smooth op. dus nog niet een zo slecht dacht ik.
er komt ook een duallayer dvd brander in maar welke weet ik nog niet. het liefste heb ik dan als die er zijn een Plextor burn-proof maar dat zoek ik nog wel uit.
het princiepe van de kast. is dat het verdeeld is in 3 delen. dus je hebt een bigtower met een onder, midden en boven gedeelte wat doormiddel van een fancontroller appart te koelen is. onderste gedeelte worden HD's en midden alleen het mobo en dan boven de voeding WC en drives. het gaat bij deze kast ook echt om de koeling. en design.
"pic's comming" van het schetsen en als hij af is vraag ik wel een topic aan en plaats ik de hele making off.
FreeReef.nl
is dat carbon? dan heb je dus nu een lichtgewicht frontjeDerek Vinyard schreef op 11 augustus 2004 @ 19:20:
Vandaag eindelijk mijn musketeer binnengekregen. Aangezien het zilver helemaal niet bij mijn nieuwe case gaat passen, kon ik het niet laten hem gelijk even te modden. Ik heb daarna mijn aerogate II ook maar even gedaan.
De rest van mijn nieuwe case komt binnekort,
[afbeelding])
ziet er wel
Is Carbon-look. Frontje wordt er niet lichter van. Ik vond het ook wel geinigRMB schreef op 11 augustus 2004 @ 19:31:
[...]
is dat carbon? dan heb je dus nu een lichtgewicht frontje![]()
ziet er weluit!
Frontje wordt er zelfs zwaarder opDerek Vinyard schreef op 11 augustus 2004 @ 19:34:
[...]
Is Carbon-look. Frontje wordt er niet lichter van. Ik vond het ook wel geinig
Niet dat het uitmaakt, maargoed.
Ioniq 5 P45
ik miste een front usb ingang voor mijn usb stick. achter mijn pc had ik nog een extra usb ingang naast mijn game-port ingang zitten
die heb ik los geschroefd,

daarna heb ik het plaatje dat onder de diskette ding zat er uit gehaald. 2 gaatjes boren + 2 keer rechthoekje uitslijpen...
vastschroeven, en dan heb je dit resultaat:

inmiddels heb ik dit ook succesvol bij mijn broertjes pc. en het bevalt goed. lkkr zelf maak front usb

daarna heb ik het plaatje dat onder de diskette ding zat er uit gehaald. 2 gaatjes boren + 2 keer rechthoekje uitslijpen...

inmiddels heb ik dit ook succesvol bij mijn broertjes pc. en het bevalt goed. lkkr zelf maak front usb
Anoniem: 104854
Ik zoek al heel lang carbon-look voor mijn case, waar heb je het gehaald, en wat kost het?Derek Vinyard schreef op 11 augustus 2004 @ 19:20:
Vandaag eindelijk mijn musketeer binnengekregen. Aangezien het zilver helemaal niet bij mijn nieuwe case gaat passen, kon ik het niet laten hem gelijk even te modden. Ik heb daarna mijn aerogate II ook maar even gedaan.
De rest van mijn nieuwe case komt binnekort,
[afbeelding])
kijk ns bij een motor/scooterzaak, daar hebben ze vaak carbon stickers...Anoniem: 104854 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:43:
[...]
Ik zoek al heel lang carbon-look voor mijn case, waar heb je het gehaald, en wat kost het?
dit zegt google
Anoniem: 80011
Ik heb een zelfgemaakte (prachtige
) tekening gemaakt en deze wil ik voor de zijkant van mijn kast gebruiken, hoe kan ik het symbool het beste eruit halen.
Stanleymes niet echt makkelijk lijkt me, is de schaar toch het makkelijkst denken jullie? Wel een beetje link, en klein "misknipje" en de halve tekening is naar de ....

Stanleymes niet echt makkelijk lijkt me, is de schaar toch het makkelijkst denken jullie? Wel een beetje link, en klein "misknipje" en de halve tekening is naar de ....
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 12-08-2004 17:21 ]
Misschien kun je het origineel kopiëren en dat kopietje voor op je kast gebruiken, dan maakt het niet uit of het misgaat.Anoniem: 80011 schreef op 12 augustus 2004 @ 17:21:
Ik heb een zelfgemaakte (prachtige) tekening gemaakt en deze wil ik voor de zijkant van mijn kast gebruiken, hoe kan ik het symbool het beste eruit halen.
Verder zou ik voor knippen kiezen want dat werkt(vaak) het makkelijkst en nauwkeurigst, een stanleymes is meer voor het grove/rechte lijnen werk.
Ik heb hiervoor A4 vellen carbon-look folie gebruikt. We hebben thuis een motorbedrijf, vadaar dat ik het had liggen. Wat de prijs ervan is weet ik zo niet, want ik heb niks afgerekend. Heb het "geleend" zeg maar. Als je interresse hebt wil ik wel even vragen hoeveel het kost.Anoniem: 104854 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:43:
[...]
Ik zoek al heel lang carbon-look voor mijn case, waar heb je het gehaald, en wat kost het?
alvast een kleintje

de rest komt iets later even de inhoud opruimen en puntjes op de i zetten.
edit:
ahahahah bios alweer dood

de rest komt iets later even de inhoud opruimen en puntjes op de i zetten.
edit:
ahahahah bios alweer dood
[ Voor 60% gewijzigd door ikman op 12-08-2004 20:40 ]
Dit wordt heel erg veel gebruikt voor scooters om de kickstarter 'kast' te beplakken met carbon (heb ik nóg niet)Anoniem: 104854 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:43:
[...]
edit: Te laat
[ Voor 6% gewijzigd door El Snorro op 12-08-2004 19:49 ]
Anoniem: 112352
mijn klein "mod"... ik heb een 8 cm casefan geplaatst en uit mij Aerogate II de fan gehaald, gebruikte ik toch niet, en deze tegen mijn heatsink van m'n radeon 9600 gezet
temps zijn 2 graden omlaag gegaan en van de case 6 graden
Mijn Tux-inside casemode.
Ik heb eerst maar alle kabels gesleeved (is dat een woord?), en voorzien van groene molexen. Ook heb ik de IDE kabels rond gemaakt, door om de 2-3 draadje hem los te snijden, en hem daarna op te rollen met een tywrap (hoe schrijf je dat?) eromheen. Daarna alle kabels weggewerkt, etc.

De window van de kast heb ik niet zelf gezaagd, das een kant-en-klaar ding. Een raam met een groene ccfl + 4 groene casefans doet al wonderen.

Maar ik vond mijn kast toch nog saai en premodded. Ik wilde graag een tux op mijn raam. Maar zanstralen leek me nix, dus ben ik wat gaan klooien met transparant printpapier.

Raampje lappen, vastplakken

En af was ie

De kwaliteit van de foto's is slecht, maar heb alleen een cheapass trust digicam tot mijn beschikking, maar het geeft een idee.
Ik wil misschien nog mijn drives stealthen, en ik wil zo'n casebadge:

Nog wat specs:
Aopen H600M (Mycom, bah
) Behuizing
Aopen 400 watt voeding
AMD Athlon XP2200+
256 MB DDR-RAM (PC2700)
2x WD 40GB 7200rpm (1 van de 2 is van school, maar heb hem toch niet nodig in vakantie en op stage dus die kon mooi mee naar huis
)
Madview Ati Radeon 9600 Pro
Creative 5.1 player of digital (geen id, geeft geluid in ieder geval)
Haupauge Wintv GO
4 Coolermaster groene neon casefans, een Cold Cathode 30 cm
En ik draai uiteraard Linux erop. Slackware Linux 9.1 met KDE als desktop om precies te zijn.
Dat was het wel zo'n beetje. Ik ben in ieder geval tevreden over het resultaat. Het is immers mijn eerste casemod
Ik heb eerst maar alle kabels gesleeved (is dat een woord?), en voorzien van groene molexen. Ook heb ik de IDE kabels rond gemaakt, door om de 2-3 draadje hem los te snijden, en hem daarna op te rollen met een tywrap (hoe schrijf je dat?) eromheen. Daarna alle kabels weggewerkt, etc.

De window van de kast heb ik niet zelf gezaagd, das een kant-en-klaar ding. Een raam met een groene ccfl + 4 groene casefans doet al wonderen.

Maar ik vond mijn kast toch nog saai en premodded. Ik wilde graag een tux op mijn raam. Maar zanstralen leek me nix, dus ben ik wat gaan klooien met transparant printpapier.

Raampje lappen, vastplakken

En af was ie

De kwaliteit van de foto's is slecht, maar heb alleen een cheapass trust digicam tot mijn beschikking, maar het geeft een idee.
Ik wil misschien nog mijn drives stealthen, en ik wil zo'n casebadge:

Nog wat specs:
Aopen H600M (Mycom, bah
Aopen 400 watt voeding
AMD Athlon XP2200+
256 MB DDR-RAM (PC2700)
2x WD 40GB 7200rpm (1 van de 2 is van school, maar heb hem toch niet nodig in vakantie en op stage dus die kon mooi mee naar huis
Madview Ati Radeon 9600 Pro
Creative 5.1 player of digital (geen id, geeft geluid in ieder geval)
Haupauge Wintv GO
4 Coolermaster groene neon casefans, een Cold Cathode 30 cm
En ik draai uiteraard Linux erop. Slackware Linux 9.1 met KDE als desktop om precies te zijn.
Dat was het wel zo'n beetje. Ik ben in ieder geval tevreden over het resultaat. Het is immers mijn eerste casemod
Nice
Zou je die laag stof is nie ff van je hardware afhalen?
mag wel weer eens ja, alleen meestal zit het er na 1 dag alweer, die fans zuigen meer stof dan lucht volgens mijEl Snorro schreef op 13 augustus 2004 @ 13:55:
Zou je die laag stof is nie ff van je hardware afhalen?
Dan nog wat... achter de fans zie ik kleine gaatjes. Die belemmeren luchtdoorvoer en stapelen meer stof op (gaatjes worden nog nauwer) en maken meer zuigend geluid. Wegzagen en zet er fingerguards erachter. Dan stroomt er meer lucht en wordt het toch nog iets stiller. In feite heb je eigenlijk al genoeg aan 1 intake en 1 outtake voor vlotte doorstroming, mits je die kleine gaatjes wegzaagt.polu schreef op 13 augustus 2004 @ 14:01:
[...]
mag wel weer eens ja, alleen meestal zit het er na 1 dag alweer, die fans zuigen meer stof dan lucht volgens mij
Ik heb wat ledjes (en een andere fan, fan van een Spire Whisperrock 4 - zou ik nog wat gaan zien van dat UV reactive?) in m'n voeding geknoeit.. Aangezien het me wel een paar uur heeft gekost zal ik het maar posten ook
. Overigens heb ik alles kunnen doen met zooi die gewoon in huis was.. Het mag improvisorisch lijken (is het ook), maar het werkt best goed
. Zo laat je een goedkope Codegen 300W er dus duurder uitzien 
Benodigdheden :
Soldeer alle ledjes achter elkaar in serie, zo kan je er rustig 12V op zetten. Iedere led krijgt nu 2V, en dat klopt redelijk aangezien ik ergens las dat een rode led 2,3V moet hebben.. Aangezien de machine volgens planning wel een aantal jaar moet draaien zit ik niet te wachten op ledjes die "op" zijn, ik denk dat ze zo langer meegaan
. Bovendien is er geen weerstand nodig
. Plak het rijtje ledjes met Pattex contact op het uitgesneden reepje plastic van de deksel van de bus pringles van de Appie Heijn en soldeer aan de eerste en laatste led een IDE kabeltje (en maak het andere uiteinde ergens aan 12V vast). Maak 2 gaten in het plastic en maak het plastic reepje met tie-wraps vast aan een fan, en schuif het geheel in de voeding. Eet smakelijk!

Met dank nog aan Abbadon voor de fanguard
. En de rode gloed liet zich niet zo goed fotograferen
Benodigdheden :
- 6 rode ledjes
- 2 kabeltjes van een IDE kabel gesloopt
- 2 tie-wraps
- 1 stukje plastic uit de deksel van een bus pringles (
) gesneden
- Pattex contact
Soldeer alle ledjes achter elkaar in serie, zo kan je er rustig 12V op zetten. Iedere led krijgt nu 2V, en dat klopt redelijk aangezien ik ergens las dat een rode led 2,3V moet hebben.. Aangezien de machine volgens planning wel een aantal jaar moet draaien zit ik niet te wachten op ledjes die "op" zijn, ik denk dat ze zo langer meegaan

Met dank nog aan Abbadon voor de fanguard

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 14-08-2004 00:30 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast
Voor een LED is _altijd_ een voorschakel weerstand nodig. Ook in het extreme geval dat er preceis 12 volt over die LED's aan spanningsval is. De voorschakelweerstand zorgt ervoor dat er geen oneindige strom kan gaan lopen die je ledjes zal slopen. Hang er dus ff een kleine weerstand voor
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Er zijn LEDs met ingebouwde voorschakelweerstand
. Maar idd, zonder zo'n weerstand gaat er een veel te grote stroom lopen en gaat je LED kapot.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hmm, dat wist ik nietAtlas schreef op 14 augustus 2004 @ 00:32:
[...]
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast
Voor een LED is _altijd_ een voorschakel weerstand nodig. Ook in het extreme geval dat er preceis 12 volt over die LED's aan spanningsval is. De voorschakelweerstand zorgt ervoor dat er geen oneindige strom kan gaan lopen die je ledjes zal slopen. Hang er dus ff een kleine weerstand voor
Op het plaatje staat wel "resistor", maar niet dat die noodzakelijk wasHowever, if you take that same 12V power source and put 4 LEDs in series, there would be 3V going to each LED and (assuming the LEDs are made to run off 3V) each would be powered and just dandy

Ik lees net op Wikipedia dat het dus idd noodzakelijk is.. Ben alleen geen rekenwonder, dus ik weet nog even niet wat voor weerstand er nu voormoet.
Ik neem aan dat mijn ledjes 2,3V vragen (op Wikipedia staat 1,6V voor rood, maar dat geloof ik niet, ze branden op 2V al behoorlijk zacht. Ik ga dus uit van theledlight). Ik ga maar uit van 20mA, want dat weet ik niet van deze leds..
R = ( (Us - Ul) / I) =
R = ( (12 - 6x2,3) / 0,02 =
R = ( (12 - 13,8) / 0,02 = -90Ohm

Die bestaat geloof ik niet. Ok, ik weet het niet

Als ik deze rode leds op 1,6V aansluit denk ik dat ze het niet eens meer doen.. Ze zijn overigens al redelijk oud als dat uitmaakt (moeten ondertussen al 5 jaar oud zijn ofzoSine schreef op 14 augustus 2004 @ 00:44:
precies ... en een rode led heeft de kleinste spanningsval van alle leds, ongeveer 1.6 tot 1.8 V
[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 14-08-2004 00:51 ]
Die bestaat wel, maar das een spannings bron ipv een weerstand. Maar daar zal ik je niet mee gaan vermoeien want dit getal is natuurlijk onzinW3ird_N3rd schreef op 14 augustus 2004 @ 00:48:
[...]
R = ( (Us - Ul) / I) =
R = ( (12 - 6x2,3) / 0,02 =
R = ( (12 - 13,8) / 0,02 = -90Ohm
Die bestaat geloof ik niet. Ok, ik weet het niet
Je gaat nu uit van een drempelspanning van 2.3 volt. Dat staat in de formule. En als je dan 12 volt hebt en je hebt 13.8 nodig dan heb je idd power te weinig, vandaar de negatieve weerstand aka spanningsbron
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Op die ene page staat een mooie calculator, of had je die al geprobeerd. 1.6V spanningsval kan wel kloppen. Groen is 2.3 geloof ik en blauw rond de 3.6 V.[b]W3ird_N3rd schreef op 14 augustus 2004 @ 00:48Ben alleen geen rekenwonder, dus ik weet nog even niet wat voor weerstand er nu voormoet.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En dan moet er dus toch nog een weerstand bij? Undervolten is prima wmb met de huidige lichtopbrengst..Atlas schreef op 14 augustus 2004 @ 00:51:
[...]
Die bestaat wel, maar das een spannings bron ipv een weerstand. Maar daar zal ik je niet mee gaan vermoeien want dit getal is natuurlijk onzin
Je gaat nu uit van een drempelspanning van 2.3 volt. Dat staat in de formule. En als je dan 12 volt hebt en je hebt 13.8 nodig dan heb je idd power te weinig, vandaar de negatieve weerstand aka spanningsbron
Ohja, die pagina had ik ook al. Dat was makkelijker geweestzonoskar schreef op 14 augustus 2004 @ 00:54:
[...]
Op die ene page staat een mooie calculator, of had je die al geprobeerd. 1.6V spanningsval kan wel kloppen. Goren is 2.3 geloof ik en blauw rond de 3.6 V.
Maar is spanningsval dan iets anders dan het voltage waar het ding normaal op werkt? Nu op 2V geven ze al niet erg veel licht hoor. En het zijn dus oude leds, als dat wat uitmaakt. Als ik er eentje tussenuit haal zou ik er dus een rood-violet-zwart-goud bij kunnen plaatsen, en dan moet het stabiel werken..
[edit]
Bij het bladeren kom ik toevallig op http://www.inkoopacties.net/ia/d945zvrx/1?g=m3crrjvh.
Is dat ook waar, en zou dat met een serie ook nog gaan danWeerstand 470 Ohm (10 Stuks)
Deze weerstand is geschikt om de leds op 12V te laten werken.
[edit]
Ik ga denk ik morgen (oh, het is al morgen
Moet ik 't maar helemaal opnieuw maken..
[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 14-08-2004 01:46 ]
snuggel schreef op 21 juli 2004 @ 18:06:
Nou, dan zal ik men casemod ook maar ff posten.
weinig bijzonders, de aan/uit switch is een aanraakschakelaar.
[afbeelding]
Geen window, want die staat toch maar van mij afgekeerd / naar de muur toe.
Deze verlichting omdat ik vaak de drives niet kan vinden in het donker onder mijn bureau
om het mooi bijpassend te houden, wil ik ook mijn HDD/Power ledjes gaan vervangen
(zo. plannen neergezet: nu moet ik wel
Heb ik alleen nog een vraagje: hoe buigzaam is glowwire eigenlijk? het mooiste zou natuurlijk een hoek van 90 graden zijn, maar ik neem aan dat dat niet gaat... (dus dat wordt 'smokkelen')
I don't have a solution; but I do admire the problem.
Anoniem: 72220
90 graden gaat zeker niet lukken.... tjah ok, gaat wel lukken maar ik neem aan dat je het over de drives hebt.... in zon kleine ruimte kan een glowwire geen 90 graden hoeken maken
dan moet je mischien verticaal langs de drives met de wire, of horizontaal... moet je zelf kijken wat het makkelijkst is, en wat jij het mooiste vind 
maar die 90 graden gaat nooit lukken ben ik bang

En als je smokkelt doormiddel van een 'lusje' (buiten zicht natuurlijk) zodat het lijkt alsof de wire een hoek van 90 graden maakt? hoe groot moet die lus dan zijn?Anoniem: 72220 schreef op 14 augustus 2004 @ 02:44:
90 graden gaat zeker niet lukken.... tjah ok, gaat wel lukken maar ik neem aan dat je het over de drives hebt.... in zon kleine ruimte kan een glowwire geen 90 graden hoeken makendan moet je mischien verticaal langs de drives met de wire, of horizontaal... moet je zelf kijken wat het makkelijkst is, en wat jij het mooiste vind
ik ben bang dat ie dan aardig groot moet zijn, want zo soepel is zon wire nou ook weer niet, maar dat zou je zelf moeten proberen 
ik had trouwens zelf ook nog even een vraag:
ik wil een 2e voeding in mn pc zetten, zodat 1 voeding de stroom voor de apparaten geeft, en de andere alleen voor het moederbord...
welke kabeltjes je dan met elkaar moet verbinden zoek ik zelf wel op
maar ik wou even vragen of dat enig nut gaat hebben voor de stabiliteit...
mijn voltages nu:
Vcore: 1.68
+3.3V: 2.72
+5V: 5.00
+12V: 11.92
en volgens mij hebben die '- voltages' niet veel zin of wel??
ik hoop dat het nut heeft, want dat is nog moeilijker dan t lijkt ben ik bang
owjah
:
ik heb er nou één 350Watt voeding in hangen, en wil er dus een tweede 350Watt inhangen, saampjes 700!
*zucht* alweer een edit
:
ik heb namelijk problemen met mijn stabiliteit tijdens games
speccies:
Epox 8RDA3+
XP2500+
256MB Samsung 333Mhz
ATI 9800se AIW
1x 30GB ata
2x 120GB S-ata
dus ik denk dat het een voltage probleem is, en aangezien ik geen geld heb voor een hele goede voeding, maar wel een 2e 350Watt heb liggen, lijkt t me leuk en handig om die erbij in te bouwen....
ik had trouwens zelf ook nog even een vraag:
ik wil een 2e voeding in mn pc zetten, zodat 1 voeding de stroom voor de apparaten geeft, en de andere alleen voor het moederbord...
welke kabeltjes je dan met elkaar moet verbinden zoek ik zelf wel op
maar ik wou even vragen of dat enig nut gaat hebben voor de stabiliteit...
mijn voltages nu:
Vcore: 1.68
+3.3V: 2.72
+5V: 5.00
+12V: 11.92
en volgens mij hebben die '- voltages' niet veel zin of wel??
ik hoop dat het nut heeft, want dat is nog moeilijker dan t lijkt ben ik bang
owjah
ik heb er nou één 350Watt voeding in hangen, en wil er dus een tweede 350Watt inhangen, saampjes 700!
*zucht* alweer een edit
ik heb namelijk problemen met mijn stabiliteit tijdens games
speccies:
Epox 8RDA3+
XP2500+
256MB Samsung 333Mhz
ATI 9800se AIW
1x 30GB ata
2x 120GB S-ata
dus ik denk dat het een voltage probleem is, en aangezien ik geen geld heb voor een hele goede voeding, maar wel een 2e 350Watt heb liggen, lijkt t me leuk en handig om die erbij in te bouwen....
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 72220 op 14-08-2004 14:08 ]
sorry, ik posten het eigenlijk hier omdat ik het wel een mod vind eigelijk, 2 voedingen
maar ik dwaalde ff af
want ik wil namelijk 1 tunnel maken boven in mn pc, en daar dan 2 voedingen in maken... dat is toch een mod??
want ik wil namelijk 1 tunnel maken boven in mn pc, en daar dan 2 voedingen in maken... dat is toch een mod??

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 72220 op 14-08-2004 16:44 ]
* Rac-On dankt willy voor de inspiratie. Ik had een usb-poorten tekort, dus heb mijn Chieftec ook maar onder handen genomen. Met een flinke klodder lijm overgens, geen schroefjes..willy1986 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:18:
ik miste een front usb ingang voor mijn usb stick. achter mijn pc had ik nog een extra usb ingang naast mijn game-port ingang zitten
[afbeelding]
[afbeelding]
Picca (eerste Case Mod, jawel
Het is niet super netjes, maar ik heb dan ook geen Dremel-like werktuig hier in huis, dus het is gedaan met zakmes + boormachine.. Heb nog een frontje over, dus wellicht doe ik het nog eens over...
[ Voor 10% gewijzigd door Rac-On op 14-08-2004 22:58 ]
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Dan even een vraagje:
Ik wil graag UV fans bleu/green
Nu kwam ik op op dit model
AC Ryan Blackfire4 UV LEDFan - UVBlue-Green / 4x UV LED
Precies wat ik wil hebben dus,
echter kom ik al snel op 2 plaatjes uit
te weten:

En

Waarbij ik dus de eerste afbeelding beduidend mooier vind, licht veel beter op
Kan iemand mij vertellen welk plaatje klopt en hoe deze fans in het echt dus ongeveer zijn?
Prijs is trouwens hetzeflde omdat het gewoon dezelfde fan is
Echter vind ik het eerste plaatje ook nog wel eens staan als zijnde een cooltek fan
Edit:
3d plaatje:

Die lijkt al aardig op de eerste
Ik wil graag UV fans bleu/green
Nu kwam ik op op dit model
AC Ryan Blackfire4 UV LEDFan - UVBlue-Green / 4x UV LED
Precies wat ik wil hebben dus,
echter kom ik al snel op 2 plaatjes uit
te weten:

En

Waarbij ik dus de eerste afbeelding beduidend mooier vind, licht veel beter op
Kan iemand mij vertellen welk plaatje klopt en hoe deze fans in het echt dus ongeveer zijn?
Prijs is trouwens hetzeflde omdat het gewoon dezelfde fan is
Echter vind ik het eerste plaatje ook nog wel eens staan als zijnde een cooltek fan
Edit:
3d plaatje:

Die lijkt al aardig op de eerste
[ Voor 8% gewijzigd door JBplap op 14-08-2004 23:44 ]
het eerste plaatje is onder uv licht,
het 2e alleen met de ledjes die erin zitten
het 2e alleen met de ledjes die erin zitten
ff een oude oprakelen, ik blijf er trots op 
ja is die, in het echt nog 10 keer beter dan op de foto's
zie me mod page voor meer
meer dan 200 hits per dag continue, van over de hele wereld
[ Voor 8% gewijzigd door Rebels op 15-08-2004 00:28 ]
Ziet er zeker wel vet uit
Gewoon er uit dremelen.. mat glas en ccfl ?
Nou, de ledjes zitten in mijn kast 
Ik ben na het posten van mijn idee gisteravond dus maar naar de winkel gegaan voor ledjes, bijpassende weerstandjes en een contramolex.
eerst maar eens de Power / HDD ledjes losgesoldeerd, mooie blauwe voor in de plaats gezet (klinkt makkelijk, en dat is het eigenlijk ook
) Ik begrijp nu wel waarvoor krimpkous is (had het dus eigenlijk ook moeten kopen, nu maar met isolatieband aan de slag gegaan
De ledjes per 2 in serie gezet met een weerstandje ertussen (als het goed is maakt het niet uit waar het weerstandje staat), aangesloten op 12 volt en ground... voor solderen is het altijd handig een extra paar handen te hebben (bedankt pa
). Toen getest: en er was licht! 
Vervolgens het 'afdakje' van het frontje van de (AOpen) H600B gehaald, en daar netjes 4 gaatjes ingemaakt, en in die (zeer beperkte) ruimte de ledjes tussengeproptstopt. daar nog een stukje karton tussen, dat het ledje op de goede hoogte zit.
Het afdakje er weer opzetten was een ander verhaal, die is namelijk niet bedoeld om er ledjes/weerstanden en draden te hebben lopen, laat staan dat karton
(dat moet nog beter op maat worden geknipt), dus vrolijk het mes in het plastic van het front gezet, een paar afscheidingen onder het dakje weggesneden, zodat er meer ruimte was, draden naar de zijkant van het front geleidt. is dus mooi onzichtbaar afgewerkt 
Toen was het al 3 uur later (beginnende casemodder
), dus maar de contramolex erop aangesloten, en aangesloten op een vrije molex van de voeding.
In de planning ligt nu nog een schakelaartje inbouwen, om deze verlichting te kunnen uitschakelen (comp. geeft nu een hoop licht, moet uitkunnen ivm slapen 's nachts) Schakelaartje is al gekocht, alsmede nog 2 ledjes voor verlichten van frontside usb ruimte achter klepje. Dat was ook de geplande plaats voor schakelaar, maar is niet te doen zonder meer dan mijn front te slopen... hier moet ik dus nog ff een nette oplossing voor bedenken. Ik wil namelijk het front er nog wel kunnen afhalen
Foto's volgen nog, eerst nog een ledje rechtduwen (dus moet dat rotding weer uit elkaar
)
Glowwire, wat ik eerst van plan was, stel ik voorlopig nog uit
schema hoe leds zitten aangesloten:
Toch leuk, zo'n 1e casemod; ik ben er wel trots op
O ja: Snuggel, bedankt voor de inspiratie!
Ik ben na het posten van mijn idee gisteravond dus maar naar de winkel gegaan voor ledjes, bijpassende weerstandjes en een contramolex.
eerst maar eens de Power / HDD ledjes losgesoldeerd, mooie blauwe voor in de plaats gezet (klinkt makkelijk, en dat is het eigenlijk ook

De ledjes per 2 in serie gezet met een weerstandje ertussen (als het goed is maakt het niet uit waar het weerstandje staat), aangesloten op 12 volt en ground... voor solderen is het altijd handig een extra paar handen te hebben (bedankt pa
Vervolgens het 'afdakje' van het frontje van de (AOpen) H600B gehaald, en daar netjes 4 gaatjes ingemaakt, en in die (zeer beperkte) ruimte de ledjes tussengeproptstopt. daar nog een stukje karton tussen, dat het ledje op de goede hoogte zit.
Het afdakje er weer opzetten was een ander verhaal, die is namelijk niet bedoeld om er ledjes/weerstanden en draden te hebben lopen, laat staan dat karton
Toen was het al 3 uur later (beginnende casemodder
In de planning ligt nu nog een schakelaartje inbouwen, om deze verlichting te kunnen uitschakelen (comp. geeft nu een hoop licht, moet uitkunnen ivm slapen 's nachts) Schakelaartje is al gekocht, alsmede nog 2 ledjes voor verlichten van frontside usb ruimte achter klepje. Dat was ook de geplande plaats voor schakelaar, maar is niet te doen zonder meer dan mijn front te slopen... hier moet ik dus nog ff een nette oplossing voor bedenken. Ik wil namelijk het front er nog wel kunnen afhalen
Foto's volgen nog, eerst nog een ledje rechtduwen (dus moet dat rotding weer uit elkaar
Glowwire, wat ik eerst van plan was, stel ik voorlopig nog uit
schema hoe leds zitten aangesloten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| X - ledje R - weerstand |---X-R-X---| | | |---X-R-X---| | | 12v gnd |
O ja: Snuggel, bedankt voor de inspiratie!
[ Voor 3% gewijzigd door -Sander1981- op 15-08-2004 02:43 ]
Anoniem: 102422
Je mag ook best Trots zijn, casemodden is best verslavend. Dat merk ik wel aan mijn vriend. Hij heeft mij er ook erg enthousiast over gemaakt. Ik ben nu zelf ook bezig met een paar ontwerpen, wel allemaal erg meisjes achtig, maar dat is hier wel orgineel-Sander1981- schreef op 15 augustus 2004 @ 02:38:
.............................................................................................
Zoals je een aantal posts terug had kunnen zien weet ik ook maar bijzonder weinig van leds enzo, maar ik denk dat je zo de eerste led van iedere serie gaat frituren. In alle opstellingen die ik tot nu heb gezien kwam de weerstand ook altijd direct na de voeding..-Sander1981- schreef op 15 augustus 2004 @ 02:38:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 X - ledje R - weerstand |---X-R-X---| | | |---X-R-X---| | | 12v gnd
Maar mogelijk zit ik er wel naast
Maar het werkt dus wel.. Ik probeer nog te verzinnen of dit nou moet kunnen of niet, maar ik kom er niet uit
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 15-08-2004 21:28 ]
Ik heb gisteren een klein beetje gemodderd:
Een klein case'je voor de snoertjes van een iPod!

http://gathering.tweakers...message/21436943#21436943
in verband met de load ga ik mn plaatjes niet allemaal dubbelposten...
Een klein case'je voor de snoertjes van een iPod!

http://gathering.tweakers...message/21436943#21436943
in verband met de load ga ik mn plaatjes niet allemaal dubbelposten...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Omdat mn harde schijven (40&160GB Maxtor) een beetje boel heet worden (>50C), werd het tijd voor een beetje verkoeling. Nou ben ik bepaald niet een expert op dit gebied, maar hier een tussentijdse foto:

Bestaat dus uit twee plaatjes plexiglas en twee cheap-ass Spire koelertjes. Om het Db-niveau nog een beetje binnen de perken te houden komen ze allebei @ 7v te draaien. De fans worden min of meer gesandwiched tussen de twee plaatjes plexi en de gehele boterham past dan precies in een 3,5" bay. Na een beetje testen gingen de 40Gb en 160Gb HD's respectievelijk van 56C naar 42, en van 52C naar 36C.
Het geheel moet nog beter afgewerkt worden (polijsten en meer gaatjes, that is). Daarna alles aan elkaar schroeven en een een mooie molex connector aan solderen. Tot zover.

Bestaat dus uit twee plaatjes plexiglas en twee cheap-ass Spire koelertjes. Om het Db-niveau nog een beetje binnen de perken te houden komen ze allebei @ 7v te draaien. De fans worden min of meer gesandwiched tussen de twee plaatjes plexi en de gehele boterham past dan precies in een 3,5" bay. Na een beetje testen gingen de 40Gb en 160Gb HD's respectievelijk van 56C naar 42, en van 52C naar 36C.
Het geheel moet nog beter afgewerkt worden (polijsten en meer gaatjes, that is). Daarna alles aan elkaar schroeven en een een mooie molex connector aan solderen. Tot zover.
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Anoniem: 89432
Meer gaatjes?ACID-dude schreef op 16 augustus 2004 @ 01:02:
Omdat mn harde schijven (40&160GB Maxtor) een beetje boel heet worden (>50C), werd het tijd voor een beetje verkoeling. Nou ben ik bepaald niet een expert op dit gebied, maar hier een tussentijdse foto:
...
Waarom maak je de fans niet aan elkaar vast met tie-wraps (ja, die kunnen ook door de schroefgaten
) en doe je er normale fingerguards voor? Betere airflow en lijkt me iets simpeler. Ik heb hetzelfde, alleen heb ik het voor m'n HD's staan. 2 goedkope coolermasters op 6V oid (stil, is de fanconnector van m'n Antec Truebleu
), als ik ze uitzet zijn m'n HD's zo een slordige 15 graden warmer 
Alleen moet je in jouw geval begrijp ik ze in een 3.5" bay plaatsen zonder dat het kan wegschuiven oid. Hoe doe je dat nu eigenlijk

Alleen moet je in jouw geval begrijp ik ze in een 3.5" bay plaatsen zonder dat het kan wegschuiven oid. Hoe doe je dat nu eigenlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 16-08-2004 02:25 ]
Dit topic is gesloten.