Reg. datum: 21 april 2005
Goedkoop ADSL + Telefonie van Compuserve
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 21 april 2005
Reg. datum: 19 april 2004
"Waarom zeg je dan ook op bij ons". Alsof dit mijn straf was omdat ik had besloten mijn abo niet te verlengen bij Orange.
Reg. datum: 21 april 2005
Reg. datum: 19 april 2004
Orange kijkt volgens mij direct na de opzegging of de lijn niet al is overgenomen en zet dan een sloopopdracht/blokkade in. Je kan dan bellen naar ze maar ze blijven weigeren om de blokkade op te heffen. De enige mogelijkheid om dan niet zonder internet te zitten is je abo bij Orange alsnog te verlengen.
Erg jammer, voor de rest weining problemen met ze gehad. Dan maar een paar weekjes (en hopelijk geen maanden) zonder internet. Maar nu nog de Orange bij mn ouders opzeggen volgend jaar en dan nooit meer Orange. Ik ga trouwens wel een klacht indienen bij de OPTA, hopelijk wordt er wat gedaan aan zulke praktijken.
Reg. datum: 15 juli 2007
Met heel grote regelmaat ligt het eruit en dat is niet een keer, maar gewoon meerdere keren per dag en dat elke dag!
Uiteraard weet ik niet of het constant is, maar als ik op internet zit merk ik het vaak dat msn om de paar minuten opnieuw opstart of de gevraagde pagina kan niet gevonden worden. Dit ligt 100% zeker niet altijd aan mn computer. Daarnaast haal ik niet eens de helft van het aantal MBit dat de lijn is. Ik moet blij zijn als ik tegen de 3Mbit aankom met speedtesten
Als ik bij zo;n storing met mn mobiel naar mn telefoonlijn van CS bel, krijg ik direct de voicemail. Midden in een gesprek valt opeens de lijn weg, waarna het akelig stil is
Zijn er meerdere mensen in de omgeving Delft die hier last van hebben?
Digitenne tuners te koop! Singletuner Cash&Carry pakketten (nieuw, ongebruikt en geheel compleet in doos) voor 70 euro, 2 stuks voor 130 euro. Interesse, stuur een mail naar digitennerotterdam@hotmail.com
Reg. datum: 11 juni 2004
Waarom stuur je niet even een mailtje naar ledenservice@cs.com ?
Zet je NAW gegevens in de mail en leg uit wat het probleem is.
Dan kunnen zij een lijnmeting uitvoeren en kijken waar het probleem zit.
Er is een monteur gekomen en die heeft de zooi doorgemeten. Modem van plaats verwisseld (dichter bij ISRA neergezet) en wederom alles doorgemeten, alleen nu met zijn laptop. Heeft ook de splitter opnieuw geinstalleerd en daarna even testje gedaan. Bleek dat de lijn in orde was. Ok, het zal wel dan...
Echter, de monteur was nog geen uur weg, of de verbinding viel weer weg
Dat heeft dus niet geholpen en daarna heb ik CS maar weer gemaild. Uiteindelijk bleek dus dat mn IP om de zoveel tijd eruit gegooid werd ofzoiets. Dat was een bekend iets waar meerdere klanten last van hadden. Daarna geen last meer gehad van wegvallende telefoonlijn en verbroken verbindingen. Heel raar, blijkbaar zat het toch fout aan de kant van CS betreffende de wegvallende lijn.
Geen idee waarom dat niet tijdens het eerste gesprek geconstateerd kon worden? Monteur is dus m.i. voor niets gekomen eigenlijk.
Digitenne tuners te koop! Singletuner Cash&Carry pakketten (nieuw, ongebruikt en geheel compleet in doos) voor 70 euro, 2 stuks voor 130 euro. Interesse, stuur een mail naar digitennerotterdam@hotmail.com
CS heeft toch een dynamisch IP?
Modem is trouwens een ZyXel.
Als er geen netwerkwijziging plaatsvindt of een ander MAC adres zich aanmeldt (dit is dus het MAC adres van het zyxel modem) zul je geen ander IP krijgen.
Jammer, ik had gehoopt een ban op een bepaalde site te omzeilen en dacht dat dat met CS kon omdat je een dynamisch IP had. Had ooit eens begrepen dat je een IP bij sommige providers kon veranderen door het modem te resetten.
Reg. datum: 04 juni 2005
Geen ervaring met Compuserve en ben toch erg geinteresseerd in de 20mb abbonnement, kom zelf van KPN ADSL Direct vandaan en in die 2 jaar maar 1x mijn internet eruit geweest
Jammer alleen dat KPN qua verhouding van prijzen behoorlijk duur is
Zal ik het doen of is het behoorlijk riskant? Voor KPN een maand of 2 Wanadoo gehad en heb daar nogsteeds een trauma van opgelopen.
Internet dat om de 5 minuten eruit lag, telefonie dat niet werkt en je zelf ook niet te bereiken bent... brrr alleen daar al aan denken doet mijn bloed koken
Het is uiteindelijk tot een rechtzaak gekomen waar ik in mijn gelijkheid ben gesteld.
Contract ontbonden en een schadevergoeding gekregen.
Achillias wijzigde dit bericht 18-05-2008 12:42 (35%)
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Reg. datum: 29 september 1999
Ik vind 'm heel stabiel, en haalt de beloofde snelheid.
Reg. datum: 04 juni 2005
Ja maar als ik allerlei klachtenfora's bekijk zie ik tot mijn constinatie dat deze 2 providers Speedling en Telfort behoorlijk veel mensen hebben die problemen hebben met het internet.quote:JvS schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:37:
Compuserve is volgens mij gewoon hetzelfde als Speedlinq of Telfort. Allemaal een KPN of Tiscali verbinding. WMB zit er amper verschil tussen adsl verbindingen bij de verschillende providers (waardoor telfort imo de beste aanbieding heeft op dit mometn).
Doet me gelijk weer denken aan Wanadoo (nu Orange) waar het nogsteeds een en al rotzooi is, huilen met de pet op.
En dat wil ik echt niet hebben.
De technische kant van zowel Speedlinq, Telfort als Compuserve (lees: De eigenlijke adsl verbinding) wordt gewoon door het netwerk van tiscali /kpn gelevert en is gewoon hetzelfde en even storingsgevoelig.
Je zou naar extra's kunnen kijken, mailboxen, prijs van de helpdesk enzo, verder maakt het amper verschil.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Reg. datum: 22 juli 2000
Gisteravond had ik de hele avond storing (Alkmaar). Eerst zelf alles uitgebreid gecheckt: modem herstarten, bekabeling nalopen, splitter vervangen, maakte allemaal niet uit. Bij de buren even op de website van Compuserve gekeken of er wellicht een storing bekend was. Niks te zien, alleen een oudere storing ergens in het zuiden van het land. Nog eens alles nalopen, en toen dan maar met Compuserve gebeld. Ik bel ook via Compuserve, maar heb als backup de oude KPN verbinding aangehouden (via huiscentrale met 2 buitenlijnen). Een storing in Alkmaar was al bekend, werd aan gewerkt. Heeft tot in de nacht niet gewerkt (of zelfs volgende ochtend? ben er niet voor wakker gebleven). Deze storing heeft echter niet op de website gestaan.
Het is voor mij de eerste storing in meer dan een jaar die ik bemerk, dus verder heb ik er weinig op aan te merken. Maar het wekt wel de indruk dat ze liever niet alle storingen op de website vermelden.
Onderhoud wordt normaal gezien altijd wel vermeld, maar storingen correct vermelden is soms lastig.
En *talk* daarover is overigens verboden op GoTquote:koektrommeltje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:04:
Ik ben een totale leek helaas, dus zou niet weten wat een MAC adres is eigenlijk.
Jammer, ik had gehoopt een ban op een bepaalde site te omzeilen en dacht dat dat met CS kon omdat je een dynamisch IP had. Had ooit eens begrepen dat je een IP bij sommige providers kon veranderen door het modem te resetten.
IEF wijzigde dit bericht 29-05-2008 15:31 (48%)
Discussie, iets wat je nooit uit de weg moet gaan.

Hoe zijn de ervaringen met VOIP Bellen en Internet van Compuserve? Mijn ouders hebben nu Telfort Bellen en dat is drama! Vrijwel wekelijks storingen en sowieso slechte en dure ondersteuning Helpdesk. Bij Tele2 ben ik wel tevreden maar voor soortgelijk pakket daar betaal je nu 40 euro p/mnd waar het bij Telfort 29,95 kost.
Waar ik alleen een beetje van baal is het ip-adres wat nu opeens dynamisch blijkt te zijn. Ik ben al 3/4 jaar klant en tot een maand of 3 geleden heb ik altijd hetzelfde ip-adres gehad. De laatste tijd is dit echter veranderd...
"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..
Reg. datum: 29 januari 2003
Reg. datum: 11 oktober 2006
Goed lezen is ook een kunst. Geen extra kosten voor de vaste lijn. Staat duidelijk. Persoonlijk gebruik ik telfort internet only in combinatie met voipcheap. Is nog goedkoper.quote:aeacus schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:29:
Je kunt haast niet om deze aanbieding heen als je opzoek bent naar een internet+bellen abonnement. Zitten hier nog verborgen maandelijkse kosten achter? Moet men ook nog voor de lijnhuur betalen?
givemebeer wijzigde dit bericht 23-07-2008 10:56 (10%)
Reg. datum: 09 mei 2003
Is het 1 keer veranderd en is het nu al weer 3 a 4 maanden hetzelfde? Of krijg je nu regelmatig een ander adres? Met het eerste kan ik nog wel leven.. het tweede geval is wat minder prettig natuurlijk.quote:Heineken schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:47:
Waar ik alleen een beetje van baal is het ip-adres wat nu opeens dynamisch blijkt te zijn. Ik ben al 3/4 jaar klant en tot een maand of 3 geleden heb ik altijd hetzelfde ip-adres gehad. De laatste tijd is dit echter veranderd...
Reg. datum: 09 mei 2003
IP adressen zijn semi-dynamisch (of semi-statisch) - ofwel: blijft hetzelfde zolang er geen major netwerkverandering plaatsvindt.
Dat is niet helemaal waar. Het ADSL netwerk wel, heb je dus een probleem met je DSL signaal zelf, dan zal dit niet veranderen door binnen hetzelfde netwerk over te stappen.quote:JvS schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:55:
De technische kant van zowel Speedlinq, Telfort als Compuserve (lees: De eigenlijke adsl verbinding) wordt gewoon door het netwerk van tiscali /kpn gelevert en is gewoon hetzelfde en even storingsgevoelig.
Het achterliggende (ISP) netwerk wordt voor CompuServe wel door hunzelf verzorgd.
Om precies te zijn: door het AOL Transit Data Network (ATDN).
Telefonie CompuServe == Telefonie Telfort. Beide maken gebruik van de voip diensten van Tiscali/Green ISP. Je kunt natuurlijk altijd een voip aanbieder apart erbij pakken (bijv. Budgetphone).quote:funrider schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:10:
Hoe zijn de ervaringen met VOIP Bellen en Internet van Compuserve? Mijn ouders hebben nu Telfort Bellen en dat is drama! Vrijwel wekelijks storingen en sowieso slechte en dure ondersteuning Helpdesk. Bij Tele2 ben ik wel tevreden maar voor soortgelijk pakket daar betaal je nu 40 euro p/mnd waar het bij Telfort 29,95 kost.
Ben je meteen niet meer afhankelijk van 1 aanbieder (en het is wellicht nog flexibeler ook).
IEF wijzigde dit bericht 28-07-2008 01:17 (23%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last