Goedkoop ADSL + Telefonie van Compuserve

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 21.669 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:16

IEF

Why so serious?

of je anders even wil mass-posten.

Wellicht handig om even op een andere PC te proberen met die gesprekskosteninfo.

Heb je uberhaupt al gebeld met Telefonie ? Anders kan het natuurlijk kloppen dat je er geen info is op je rekening.

Bovendien zijn binnenlandse (naar vast) nummers gratis. Dus wat weerhoudt je ervan om een aantal gesprekken daarnaar te proberen en dat morgen eens te bekijken of dat te zien is ?

Rekeninginfo kan alleen via de CS software. Ik snap dat je geen prijsplan hebt aangevraagd.

Waar ik op doel is dat ze je VOORDAT je aangesloten bent bij ADSL kosten in rekening brengen
indien je van de CS diensten (software) gebruik maakt. Heb je dit wellicht dan al gebruikt op je Casema verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebeld naar compuserve Gesprekskosten-informatie online word maandelijks bijgewerkt in plaats van dagelijks momenteel staat huidigemaand op 105 euro terwijl ik volgens deze medewerker niet in bel.
nu wil ik mij 071 nummer die ik bij compuserve heb aangevraagd portere naar budgetphone in de voorwaarden staat,

Kan ik CompuServe Telefonie opzeggen, maar mijn nummer behouden?
Ja, dat kan. In dat geval zegt u niet op bij CompuServe, maar dient u een porteringsverzoek aan bij de partij waar u uw nieuwe telefoonaansluiting aanschaft.
Het porteringsverzoek komt vervolgens automatisch binnen bij CompuServe, welke tevens wordt gezien als een beëindiging van CompuServe Telefonie.

kan dit zonder problemen niet dat afgesloten wordt van internet of niet uit kan bellen via een ander voip provider?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Ik neem aan dat je dus CS Telefonie wil opzeggen en wil porteren naar een andere voip provider (budgetphone).

Dat kan gewoon. Let er wel op dat CS Telefonie initieel een jaarcontract is. Na dit eerste jaar is het per maand opzegbaar. (alleen Telefonie, niet ADSL)

Een porteringsverzoek staat los van ADSL. Als jij puur en alleen voip aanvraagt met nummerportering bij een andere partij, dan porteren ze alleen je Telefoonnummer. Niet ADSL. Tenzij dat ook aangevraagd wordt natuurlijk.

Je hebt trouwens Direct Messages uitstaan..Ik kan je eventueel wel verder helpen op Afbeeldingslocatie: http://www.trueline.nl/storage/ieftmaol-trans.png

[ Voor 9% gewijzigd door IEF op 05-07-2007 16:11 ]

Verwijderd

Weet iemand of de 8 mb aanbieding van compuserve een adsl2+ verbinding is of een adsl verbinding?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Alle verbindingen besteld bij Compuserve worden geleverd via het xDSL netwerk van Tiscali. Dat is helemaal ADSL2+, overal en elke snelheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je bjck voor je antwoord.

Ik heb nu 20mb van orange, ik zit op 2200 meter van de centrale, en krijg 9 mb geleverd.
Als ik nu overstap naar compuserve 8 mb adsl2+ dan is de kans erg groot dus dat ik ook feitelijk 8 mb geleverd krijg dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:57:
Dank je bjck voor je antwoord.

Ik heb nu 20mb van orange, ik zit op 2200 meter van de centrale, en krijg 9 mb geleverd.
Als ik nu overstap naar compuserve 8 mb adsl2+ dan is de kans erg groot dus dat ik ook feitelijk 8 mb geleverd krijg dus?
Een topic kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling. Die heb ik maar gedelete.

Je hebt grote kans dat je inderdaad dan die 8Mbps gaat halen. Echter levert Compuserve (Tiscali) altijd 10% extra snelheid om de overhead op ATM/ADSL te compenseren. Dus je hebt grote kans dat je lijnsnelheid dan 9100/1100 is zo'n beetje :)

Sowieso is mijn ervaring dat je op dezelfde lijn met de ZyXEL van Compuserve in combinatie met het netwerk van Tiscali (hun DSLAM's op de centrale) al een hogere snelheid kan halen. Niet schokkend natuurlijk, maar kan best een Mbit zijn qua snelheid verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 25-08-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 1100 is dan toch geen reele verwachting als het * mb + 10% is? ik kies voor het 8 mb abonnement van compuserve.
Dan kom ik uit op: 8 x 1024 x 110% = 9 mb.
Of vergis ik me ergens in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:33:
Maar 1100 is dan toch geen reele verwachting als het * mb + 10% is? ik kies voor het 8 mb abonnement van compuserve.
Dan kom ik uit op: 8 x 1024 x 110% = 9 mb.
Of vergis ik me ergens in?
Zowel up- en downstream maxima zijn afhankelijk van lijnlengte & kwaliteit. Het kan zijn dat je niet 1100kbps haalt, maar 1050kbps lijnsnelheid natuurlijk.

Effectieve snelheid is altijd zo'n 10% lager dan lijnsnelheid bij ADSL, vandaar de 10% extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 15:35
bjck schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:22:
[...]

Zowel up- en downstream maxima zijn afhankelijk van lijnlengte & kwaliteit. Het kan zijn dat je niet 1100kbps haalt, maar 1050kbps lijnsnelheid natuurlijk.

Effectieve snelheid is altijd zo'n 10% lager dan lijnsnelheid bij ADSL, vandaar de 10% extra.
bedankt bjck voor de info :) Mijn lijn is vorige jaar vernieuwd toen kreeg ik een brief van tiscali(of kpn herriner me het niet meer precies)en ik haal nu ook soms 1200 kb maar dan sloomt die af naar 500 kb(4 mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weebeast, haal je 1200 met een 8 mb abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:56:
weebeast, haal je 1200 met een 8 mb abonnement?
nee ik bedoel als ik iets download met mijn 4 mbit snelheid dan begint die soms bij 1200 kb en sloomt die langzaam af naar 500 kb

dit gaat dus niet om compuserve 8 mbit maar om 4mbit van tiscali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jij hebt het nu weer over downstream snelheid terwijl ik het over upstream had.

En je hebt het over kiloByte/s in plaats van kilobits/s waar ik het over heb.

Dat je programma bij 1200kByte/s (grote B=Byte) en zakt komt gewoon door het berekenen van de snelheid en omdat er vaak al een stukje is gedownload voordat jij de locatie aangeeft waar het moet staan.

Uiteindelijk zakt het niet echt dus naar je 500kByte/s van je 4Mb abonnement, alleen de berekening klopt dan weer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:39:
Jij hebt het nu weer over downstream snelheid terwijl ik het over upstream had.

En je hebt het over kiloByte/s in plaats van kilobits/s waar ik het over heb.

Dat je programma bij 1200kByte/s (grote B=Byte) en zakt komt gewoon door het berekenen van de snelheid en omdat er vaak al een stukje is gedownload voordat jij de locatie aangeeft waar het moet staan.

Uiteindelijk zakt het niet echt dus naar je 500kByte/s van je 4Mb abonnement, alleen de berekening klopt dan weer netjes.
Hallo,

Ik heb bij The Phone House een CompuServe abb. aangevraagd met telefonie, ik heb nu Tiscali T6 met telefonie. Blijf ik nu online op de overstap datum met ADSL en telefonie of zit ik dagen/weken zonder ADSL en telefonie?

Groeten,

Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:06

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:02:
[...]

Ik heb bij The Phone House een CompuServe abb. aangevraagd met telefonie, ik heb nu Tiscali T6 met telefonie. Blijf ik nu online op de overstap datum met ADSL en telefonie of zit ik dagen/weken zonder ADSL en telefonie?
Ligt eraan. Heb je Tiscali al opgezegd? Per wanner loopt je contract af? In het ideaalste geval loopt tiscali contract tot 1 november. Je kan dan over een week of 3 opzeggen, als je een aansluitdatum van compuserve ontvangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 16:20
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:02:
[...]

Hallo,

Groeten,

Ton
Compuserve maakt gebruikt van het Tiscali Wholesale netwerk, dus het wordt geen echte telco-telco migratie. Je wordt alleen op een ander VPN gegooid dus dit zou vlekkeloos moeten verlopen. Je kunt zelfs je huidige modem blijven gebruiken. Ik denk dat je misschien 5 minuten zonder internet zit :+

Telefonie is natuurlijk ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33
trolleystad schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:33:
Telefonie is natuurlijk ander verhaal.
Waarom natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat dat bij telefonie dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je overstapt en je vraagt bij Compuserve geen telefonie aan ben je je nummer kwijt wellicht.

Omdat je weggaat met je ADSL bij Tiscali stopt Tiscali automatisch je telefonie abonnement ook. Compuserve moet wel aangeven dat je overstapt ook met telefonie om je nummer te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
M.a.w. even bellen met CompuServe is wel wijs denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
ik heb nog steeds geen bevestigings brief gekregen van tiscali en compuserve:S

tiscali:het afzeggen van abbo

compuserve:het aansluiten van een abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
weebeast schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:29:
ik heb nog steeds geen bevestigings brief gekregen van tiscali en compuserve:S
Je hebt de 27e een aanmelding bij The phone house gedaan zag ik in het andere topic. Dat is dus 4 werkdagen geleden. Misschien is de order pas woensdag naar CompuServe doorgezet, dan is het niet zo raar dat je nog geen reactie hebt gehad.
Niet zo handig dat je Tiscali al hebt opgezegd zonder dat je de opleverdatum van CompuServe weet trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 31-08-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
musicfreak schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:26:
[...]

Je hebt de 27e een aanmelding bij The phone house gedaan zag ik in het andere topic. Dat is dus 4 werkdagen geleden. Misschien is de order pas woensdag naar CompuServe doorgezet, dan is het niet zo raar dat je nog geen reactie hebt gehad.
Niet zo handig dat je Tiscali al hebt opgezegd zonder dat je de opleverdatum van CompuServe weet trouwens.
bedankt ;) maar mijn abbo bij tiscali eindigt pas 1 november dus ze hebben 2 maanden tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
weebeast schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:36:
[...]

bedankt ;) maar mijn abbo bij tiscali eindigt pas 1 november dus ze hebben 2 maanden tijd
Het gaat niet over het moment dat het eindigt, het gaat erom wanneer je opzegt.

Als Tiscali je opzegging namelijk verwerkt en inplant kan Compuserve je verbinding niet meer overnemen, ondanks de opheffing pas staat voor november. Er kan immers maar 1 opdracht per aansluiting/lijn worden ingepland altijd.

Als de opheffing eerder is ingepland dan de overzetting van Compuserve gaat je feest niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
ik heb tiscali 2 weken geleden afgezegt en ik heb ze verteld om de adsl lijn actief te houden voor een overname dus volgens mij komt het goed^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weebeast schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:31:
ik heb tiscali 2 weken geleden afgezegt en ik heb ze verteld om de adsl lijn actief te houden voor een overname dus volgens mij komt het goed^^
Ik heb Tiscali nog niet opgezegd en CompuServe aangevraagd met Telefonie. Ik heb nog geen bevestiging met een overzicht van de aanvraag gehad. Dus nog even afwachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
heb het zaterdag binnengekregen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:40:
[...]

Ik heb Tiscali nog niet opgezegd en CompuServe aangevraagd met Telefonie. Ik heb nog geen bevestiging met een overzicht van de aanvraag gehad. Dus nog even afwachten denk ik.
Ik heb mijn brief van CompuServe vandaag gekregen, maar daar staat in Down 8064Kb/s - Up 830Kb/s. Maar op de site en de aanvraag van The Phone House staat Down 8Mb en Up 1Mb.

Wat is nu juist, want bij navraag bij The Phone House zeggen ze: dan staat het fout op de stite, want ze hebben geen Down 8Mb/s en een Up van 1Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb mijn brief van CompuServe vandaag gekregen, maar daar staat in Down 8064Kb/s - Up 830Kb/s. Maar op de site en de aanvraag van The Phone House staat Down 8Mb en Up 1Mb.

Wat is nu juist, want bij navraag bij The Phone House zeggen ze: dan staat het fout op de stite, want ze hebben geen Down 8Mb/s en een Up van 1Mb/s.
Het is inderdaad wat verwarrend. Op de algemene infopagina van The Phonehouse staat de verkeerde info (1 Mbit down). Als je gaat bestellen staat het het er wel goed.

Uit de site van CS zelf blijkt dat de info op de eerste pagina van TPH niet klopt, daar staat nl. een upstream/load van 830 kbit/s. Pas bij het platina-abonnement wordt dit 1024 kbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volgens mij doet Tiscali bij 8064kbps down alleen 1024kbps upstream leveren, dus zal wel 1Mb/s up moeten zijn.

Denk dat de 830kbps nog uit de ADSL1 tijd komt, toen haalde je de 1024kbps eigenlijk nooit.

Daar bovenop komt nog eens dat ze 10% extra lijnsnelheid leveren, dus je ADSL verbinding kan maximaal op 9000/1100 verbonden zijn zelfs.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 05-09-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Aangezien ik CompuServe Goud heb wil ik best even testen welke upload ik heb Hoe kan ik dat het beste doen? Speedtest is niet zo betrouwbaar weet ik, moet ik een groot bestand FTP-en ofzo?

Mijn modem traint in op 9117 kbps / 1121 kbps. Dat zegt ook al wel wat denk ik zo.

[ Voor 18% gewijzigd door musicfreak op 05-09-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op welke afstand zit je van de telefooncentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:57:
En op welke afstand zit je van de telefooncentrale?
Geen idee, http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ geeft deze info bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Aha, dat helpt, dank:

Centrale: Amf-Zlh
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1307 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:00:
[...]

De brief die ik gehad heb is een bevestiging van mijn bestelling, met een wensdatum voor installatie. Kan ik nu Tiscali opzeggen, of moet ik nog wachten op een definitieve bevestiging van CompuServe?

• musicfreak
Tot voor kort was het alleen mogelijk om je facturen via de CS software in te zien. Dit is nu veranderd, je kan ze nu bij de Ledenservice opvragen via een webformulier, zie http://www.compuserve.nl/ledenservice/helpdesk/default.asp.

• musicfreak
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:29:
[...]
De brief die ik gehad heb is een bevestiging van mijn bestelling, met een wensdatum voor installatie. Kan ik nu Tiscali opzeggen, of moet ik nog wachten op een definitieve bevestiging van CompuServe?
Ik heb op het moment dat ik de bevestiging ontving xs4all opgezegd, en de overstap ging bij mij goed. Ik zou dus ja zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

musicfreak schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:48:
[...]

Ik heb op het moment dat ik de bevestiging ontving xs4all opgezegd, en de overstap ging bij mij goed. Ik zou dus ja zeggen.
is afhankelijk of op dat moment de overstap al aangevraagd is bij <oude ISP>.

Als dat niet het geval is, dan is het mogelijk dat de oude ISP een opheffing op de lijn zet.

Er kan dan niets meer worden overgenomen, de opheffing blokkeert namelijk elke nieuwe order (ook dus de overname).

Een eerste bevestiging van je bestelling is in principe nog niet voldoende. Pas als je de leverdatum hoort (ook weer via mail) weet je zeker dat de overname bevestigd is.

Als je oude ISP zo vriendelijk wil zijn om je lijn WEL administratief te behandelen maar 'nog niet' technisch vanwege de overname, dan is het natuurlijk geen probleem.

Helaas zijn er ISPs die niet op deze manier werken. Die behandelen een opheffing als een opheffing
en niet anders. 'Openlaten voor een andere ISP' is er dus niet bij.. Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
IEFtm schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:43:
[...]
Een eerste bevestiging van je bestelling is in principe nog niet voldoende. Pas als je de leverdatum hoort (ook weer via mail) weet je zeker dat de overname bevestigd is.
Je hebt gelijk, excuus. De leverdatum wordt idd gemaild door CS.
Als je oude ISP zo vriendelijk wil zijn om je lijn WEL administratief te behandelen maar 'nog niet' technisch vanwege de overname, dan is het natuurlijk geen probleem.
Blijkbaar was xs4all zo aardig, fijn voor mij. ;-)

Verwijderd

Bij mij is het modem geleverd door compuserve en daar zat een bevestigingsbrief met opleverdatum bij (conform de datum die ik had gevraagd). Ik heb geen e-mail ter bevestiging ontvangen.

• musicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:38:
Ik heb geen e-mail ter bevestiging ontvangen.
Deze bevestiging kwam bij mij op het cs.com account binnen, misschien bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

E-mails worden alleen verstuurd als je een 'alternatief' mailadres hebt opgegeven, ze moeten natuurlijk wel je mailadres weten dan namelijk :)

Anders krijg je ze op je @cs.com mailadres en/of per brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kun je toch niet bij, bij je cs.com mail account??? Ik niet in ieder geval. En ik heb gewoon bij aanmelding een mail adres opgegeven, zou ik moeten informeren of het allemaal wel goed is gegaan. Ik heb wel een brief bij het modem nmet de (juiste) opleverdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

- voor mensen met een alternatief mailadres (en daar dus ook kijken) -> bevestiging per mail daarheen
- voor mensen zonder alternatief, kopie naar @cs.com mailadres + brief.

Lijkt me toch vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
De 1e jaar 9,95, 2e jaar 19,95 per maand actie is nu ook weer via Compuserve te bestellen.

Er is echter een actie bijgekomen: 14,95 voor 20 Mbit ADS: + telefonie. Na een jaar wordt dat 29,95. Da's het eerste jaar dus de helft die bijvoorbeeld Alice vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar alice is inclusief vaste lijn toeslag en compuserve niet.
Is bellen naar vast nogsteeds zonder start tarief bij compuserve. Ik kan het niet meer vinden op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:58:
Maar alice is inclusief vaste lijn toeslag en compuserve niet.
Klopt, excuus. Dan is CS het eerste jaar 24,95, daarna 40,00 en heeft het alleen zin als je na het 1e jaar switcht, dan bespaar je 60 euro.
Is bellen naar vast nogsteeds zonder start tarief bij compuserve. Ik kan het niet meer vinden op de website
Voor het bellen naar mobiele nummers staat een starttarief vermeld, voor vast niet. Ik bel alleen vast en heb (naast kosten voor 0900 nummers) nog nooit iets betaald voor telefonie, je kan er dan ook vanuit gaan dat er geen starttarief is.

Overigens: als je via CS zelf besteld dan betaal je ook geen kosten voor aan KPN aansluitkosten als je nog geen vaste lijn hebt. Als je dit via TPH deed dan kostte dit je 50 euro (zie onder overige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om compuserve adsl te nemen.
Welke usenet providers kunnen niet gebruikt worden in combinatie met compuserve ?

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 08-10-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

givemebeer schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:57:
Ik overweeg om compuserve adsl te nemen.
Welke usenet providers kunnen niet gebruikt worden in combinatie mer usenet ?
dubbelpost :p

Alleen Eweka niet. Staat ook netjes vermeld op de aanmeldpagina bij Eweka.
Is al een langlopend probleem en zal ook hoogstwaarschijnlijk niet in de toekomst veranderen.

Eweka blijft koppig door alleen te willen peeren met elke provider (geen transit).
En dat gaat helaas niet met het netwerk van AOL/CompuServe (ATDN).

Eweka is hier als enige afwijkend in onder usenet providers, en daarom zijn ze ook de enige
die niet werken :)

Dus: of Eweka wil betaald koppelen met AOL/CS, of ze gaan koppelen via transit. Dan
zou het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle en duidelijk ontwoordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:27:
Bedankt voor je snelle en duidelijk ontwoordt
Accountje bij Tweaknews nemen en je hebt nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
Sinds wanneer was het Compuserve ADSL+Telefonie Goud weer verkrijgbaar voor 9,95 p/m gedurende de eerste 12 maanden via Phonehouse?

Was dat al gedurende het gehele jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ja, ik geloof zelfs al sinds eind 2006. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om over te stappen naar compuserve 'platina" aangezien deze een super aanbieding is.
Zijn mensen over het algemeen te spreken over deze provider en hoe is de kwaliteit van telefonie bij deze club ?
Is de bijgeleved modem ook te configureren voor b.v voipbuster of zit dat ding "op slot"
Alvasr bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:55:
Ik overweeg om over te stappen naar compuserve 'platina" aangezien deze een super aanbieding is.
Zijn mensen over het algemeen te spreken over deze provider en hoe is de kwaliteit van telefonie bij deze club ?
Is de bijgeleved modem ook te configureren voor b.v voipbuster of zit dat ding "op slot"
Alvasr bedankt.
Met CompuServe zit het wel goed, niets noemenswaardigs op aan te merken naar mijn ervaring.

Telefonie werkt zoals het hoort.

Houd wel rekening met de vaste lijn toeslag à €9,95 bij het opzeggen van KPN telefonie, dus zo geweldig is dit aanbod nou ook weer niet.

Wees erop bedacht dat ze stilzwijgend met een jaar verlengen, anders dan bij bijv. Telfort waar na het eerste jaar maandelijks kan worden opgezegd.

De ZyXEL's zitten niet 'op slot', dus staan VoipBuster niet in de weg. Helaas geen dial plans en geen lifeline poort.

Aanvulling: CompuServe rekent overigens €9,95 'verzend- en administratiekosten'.

[ Voor 4% gewijzigd door Dav1d op 18-10-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dav1d schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:52:
Houd wel rekening met de vaste lijn toeslag à €9,95 bij het opzeggen van KPN telefonie, dus zo geweldig is dit aanbod nou ook weer niet.
Precies. Dit aanbod was leuk en goed voordat Alice en Telfort met hun aanbiedingen kwamen. Ik zou voor Telfort gaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
musicfreak schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:26:
[...]

Ja, ik geloof zelfs al sinds eind 2006. Hoezo?
Omdat k het pas heb aangevraagd voor het tarief van 24,95 voor de eerste 6 maanden, en daarna 29,95 per maand :(

Ik kwam er later achter dat ik dus erg duur uit was nadat mn broer het voor 9,95 had gezien bij Phonehouse (waarvan ik dacht dat het wel ander pakket zou zijn. Niet dus...:X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb adsl Goud van compuserve, snelheid en verbinding is echt prima in orde. Heb vandaag telefonie aangevraagd, hopen dat dit gaat werken.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je afstand tot de centrale en wat is je snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:26:
Ik heb adsl Goud van compuserve, snelheid en verbinding is echt prima in orde. Heb vandaag telefonie aangevraagd, hopen dat dit gaat werken.
Vaat wel, zeker sinds de telefonie werkzaamheden een aantal maanden terug werkt het prima. Mocht het niet stabiel zijn dan is het slim je modem te voorzien van de laatste firmware (dat kan sinds de laatste releases vanuit het modem zelf), de modem op de fabrieksinstellingen terug te zetten en vervolgens alles weer in te stellen (wat op zich best meevalt, tenzij je veel portforwards hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
koektrommeltje schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:20:
[...]

Omdat k het pas heb aangevraagd voor het tarief van 24,95 voor de eerste 6 maanden, en daarna 29,95 per maand :(
Oeps, dat is jammer inderdaad. Had je via CS zelf besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
musicfreak schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:19:
[...]

Oeps, dat is jammer inderdaad. Had je via CS zelf besteld?
Nee, niet via CS zelf maar via adslwinkel.

Laat die nu net een laagsteprijsgarantie hebben ;) M'n bewijs is nu waterdicht, voor zover ik kan oordelen, maar als ze dus moeilijk gaan doen...kan ik het dus ook:)

[ Voor 31% gewijzigd door koektrommeltje op 22-10-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

koektrommeltje schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 01:47:
[...]
Nee, niet via CS zelf maar via adslwinkel.

Laat die nu net een laagsteprijsgarantie hebben ;) M'n bewijs is nu waterdicht, voor zover ik kan oordelen, maar als ze dus moeilijk gaan doen...kan ik het dus ook:)
Voor retourbetaling van het prijsverschil + 100% van het verschil voor een elders goedkoper aangetroffen abonnement gelden de volgende voorwaarden:

1. het goedkopere abonnement moet hetzelfde pakket van dezelfde provider zijn dat u bij ons heeft besteld
2. de prijsgarantie geldt alleen als u het door u bestelde pakket tijdens de bij uw bestelling lopende actie ergens anders goedkoper aan wordt geboden.
3. de bij het goedkopere abonnement geleverde randapparatuur moet gelijk zijn aan de door u bestelde randapparatuur tijdens uw aanvraag op ADSLwinkel
4. indien een lopende actie af is gelopen en tijdens een nieuwe actieperiode het door u bestelde abonnement goedkoper blijkt te zijn is de prijsgarantie helaas niet geldig. Dit aangezien ADSLwinkel altijd de prijzen direct aanpast zodra een nieuwe actieperiode bij een of meerdere abonnementen aanvangt.
5. ADSLwinkel moet het prijsverschil kunnen controleren door middel van een officiële prijslijst, advertentie of andersoortige schriftelijke bevestiging van de goedkopere aanbieder.
6. het artikel moet duidelijk en openbaar zijn geprijst
Hoop ik toch voor je dat de actieperiode/bestelperiode overeenkomen. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze het heel moeizaam zullen gaan toegeven (als aan bovenstaande voorwaarden voldaan is).

Ben toch benieuwd hoever je hiermee komt (bij ADSLWinkel heet dat, CS doet hier niets mee natuurlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door IEF op 24-10-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort Compuserve en probeer via een Linksys SPA 3000 de KPN lijn en de VOIP lijn te combineren. Weet iemand de juiste instellingen voor Compuserve in combinatie met de Linksys SPA 3000?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:22:
Ik heb sinds kort Compuserve en probeer via een Linksys SPA 3000 de KPN lijn en de VOIP lijn te combineren. Weet iemand de juiste instellingen voor Compuserve in combinatie met de Linksys SPA 3000?

Alvast bedankt!
die instellingen vind je gewoon terug in je voip modem.. staat er standaard in.

die gewoon overnemen op je SPA-3000, en klaar.

Helaas is de SPA-3000 wat 'geavanceerder', er is geen wizard ofzo die even alles voor je instelt.

Dan heb ik vooral over dingen als verschillende tonen (ingesprek, overgaan, etc etc), deze zijn normaal standaard voor de USA ingesteld.

Overigens zijn de CompuServe telefonie instellingen exact hetzelfde als die van Tiscali:

http://www.tiscali.nl/hel...ageno=1&question=sip#faq5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Ik heb het waterdicht volgens mij.

Op de datum van mijn aanvraag was idd het zelfde pakket van Compuserve bij Phonehouse 9,95 per maand. Ik heb het direct opgezocht toen mn broer ermee kwam en het ook direct uitgeprint en vastgelegd middels screenshots.

Zelfde actieperiode, zelfde specificaties. Enkel andere prijzen :(
We'll see.

tevens de vraag hoe ik bij mn cs.com-mailaccount kan. Ik heb geen password gekregen ervoor?

En nog een tip voor als je problemen hebt; je hoeft niet het 0900-nummer te bellen a 25ct/min. Je kan ook gewoon het Belgische nummer bellen. Dan betaal je enkel het tarief dat kpn rekent voor het bellen naar Belgie. Scheelt weer wat centen op het enorm dure abonnement :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft compuserve afsluit kosten? Er is momenteel een mooi aanbieding voor 15 euro's per maand maar deze wordt na een jaar 30 euro's. Indien ik na een jaar overstap weet iemand of er afsluit kosten aan verbonden zijn. Ik kan er niets over vinden op de compuserve site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:26:
Heeft compuserve afsluit kosten? Er is momenteel een mooi aanbieding voor 15 euro's per maand maar deze wordt na een jaar 30 euro's. Indien ik na een jaar overstap weet iemand of er afsluit kosten aan verbonden zijn. Ik kan er niets over vinden op de compuserve site.
Ik ook niet, ook niet in de algemene voorwaarden, dus ik neem aan van niet.

Is Telfort niet aantrekkelijker voor je? Daar zit de 10 euro KPN lijnhuur nl. al bij de 30 euro in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt, mijn vrouw wil de KPN lijn houden omdat zij zeker bereikbaar wil zijn i.v.m haar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
IEFtm schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:04:
[...]

[...]

Hoop ik toch voor je dat de actieperiode/bestelperiode overeenkomen. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze het heel moeizaam zullen gaan toegeven (als aan bovenstaande voorwaarden voldaan is).

Ben toch benieuwd hoever je hiermee komt (bij ADSLWinkel heet dat, CS doet hier niets mee natuurlijk)
Vandaag een bevestiging gekregen van een leuke dame van adslwinkel.nl
Het prijsverschil en 100% extra wordt op mn rekening gestort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
koektrommeltje schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:34:
Kijk eens aan, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

koektrommeltje schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:34:
[...]

en 100% extra? Dus als ik goed reken.. 40 euro ? :9

Dan verdien je zelfs nog op je abonnement.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
heb al 7 dagen adsl van compuserve en het bevalt me een beetje :P

Ping op nl gameservers liggen rond de 50-60(slecht)
Download snelheid is best goed (max 915 kb)upload(115 kb)

Problemen:

1 keer kon mijn modem geen ip krijgen werd binnen 10 minuten verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
IEFtm schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:40:
[...]

en 100% extra? Dus als ik goed reken.. 40 euro ? :9

Dan verdien je zelfs nog op je abonnement.. O-)
Of 210 euro extra :) Het verschil is namelijk 210 euro. En het max dat ze aan het 100%- verschil koppelen is 250 euro.

Althans, zo lees ik het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 21:31
Iets slechtere ping naar NL servers komt volgens mij omdat alle verkeer van CompuServe via het AOL netwerk in UK loopt.

Ik heb al een tijdje Compuserve met telefonie, het bevalt mij prima. KPN lijntje er gewoon bij aangehouden, de boel aan elkaar geknoopt met een kleine huiscentrale met twee buitenlijnen. Binnenkomende telefonie op het (bij iedereen bekende) KPN nummer, uitgaande telefonie via Compuserve. Alleen als de Compuserve lijn al bezet is, gebruik je vanzelf KPN voor uitbellen. Het meegeleverde modem is niet dicht getimmerd en heeft twee telefoonaansluitingen en twee VOIP kanalen. Je kunt dus naast CS telefonie nog een andere VOIP provider instellen.

Er zijn enkele dingen die voor sommigen onbelangrijk zijn, maar die voor anderen een groot struikelblok kunnen zijn om Compuserve te gebruiken. Email: uitgaande mail wordt alleen geaccepteerd door de SMTP server van CS als je een compuserve afzender gebruikt. Kun je dus niet gebruiken als je bijvoorbeeld een eigen maildomein als afzender hebt. Ik laat mijn uitgaande mail daarom via de SMTP server van de hoster van mijn domein lopen (nadeel daarvan is dat al mijn uitgaande mail nu ineens ook meetelt in traffic op mijn domein). Nog een eigenaardigheid: zoals bovenaan al gezegd, alle verkeer loopt via UK. Dus ping naar NL servers kan wat slechter liggen dan bij andere providers. CS heeft geen eigen newsserver. Ook geen directe uitwisseling met Eweka, dus die kun je niet gebruiken als betaalde newsserver.

Handig om te weten bij de telefonie: in het modem kun je allerlei instellingen aanpassen. Onder andere kun je ook caller ID uitschakelen. Niet doen, want dan kun je even later niet meer bellen. Caller ID kun je wel uitschakelen als je met CS belt, maar dat moet je niet in het modem doen. Doe dat in de webinterface van je telefonie account op de website van CS. Het duurde even voordat ik er achter was waarom ik ineens niet meer kon bellen 8)7

• koektrommeltje
Ik heb maar een snelheid van max 3,5-4 Mbit :(

Verwijderd

Hoi koektrommeltje,

Wat is je postcode en huisnummer?
Dan kan ik een lijnmeting voor je uitvoeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Aardig dat je het aanbiedt, maar ik gooi liever niet mn adresgegevens hier neer.

Meestal zit ik nog ruim onder de 4mbit zelfs, eerder rond de 3...

Ik heb het met beide pc's gemeten en bij beiden geeft speedtest.nl en de test op internetten.nl deze lage snelheid weer. De adslverbinding waar deze pc's eerder aanhingen bij mn ouders thuis leken nog sneller. Daar haalde ik meestal rond de 2,5 op een 3mbit abonnement en nu rond de 1,8mbit op een 2mbit abonnement.De pc's zijn hardware en softwarematig zo goed als hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
koektrommeltje schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:40:
Aardig dat je het aanbiedt, maar ik gooi liever niet mn adresgegevens hier neer.
Je kan ook een DM (DirectMessage) sturen rechtstreeks naar hem/haar via het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag aangesloten op Compuserve en het werkt perfect.Snelheid is 918 KB/s (ADSL Goud).
Alleen vraag ik me af of telefonie automatisch geactiveerd wordt?
Het was een all-in abonnement, internet en telefonie totaal voor 10 euro per maand.

Weet iemand dit? Op de meegeleverde cd-rom hebben ze het over een activatiecode, maar die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen zijn al opgelost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om er voor te zorgen dat ik mijn KPN op alle toestellen binnenkomt heb ik nu
ook zo'n linksys spa3000 kastje, en ik heb al van alles geprobeerd om het met tiscali te laten werken. Kan iemand mij zijn instellingen mailen of hier plaatsen? Gaat om compuserve(tiscali) telefonie in combinatie met spa3000. Je kunt via de webinterface een backup maken (via bestand opslaan als). Ik ben al avonden aan het uitproberen maar het lukt me nog niet.
Alvast bedankt! Nuttige tips zijn ook welkom.

Is al opgelost :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 17:39 ]

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:51
is er al nieuws of eweka gaat werken via Compuserve ?
of is dat hopeloos en moet en we het via een ander regelen.

• weebeast
problemen tot nu toe:

Ik merkte paar dagen geleden dat de kwaliteit van internet telefonie heel erg slecht is terwijl geen download aan staat.De gene die je belt hoort je dan erg slecht met een echo.Verder heb ik soms dat ik maar 15 kb haal bij een download waar iemand anders gewoon 200 kb haalt.Sinds dit week heb ik ook problemen om een site waar ik lid ben te bezoeken want hij laad de hele site niet terwijl andere mensen binnen 5 seconden erop zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ozziestroker1,

Dit is de stelling van CompuServe/AOL:
Wegens financiële redenen heeft Eweka besloten niet mee te werken aan de door AOL voorgestelde oplossing om het internetverkeer tussen beide partijen te herstellen; de verbinding van AOL met de upstream-provider van Eweka is in orde, maar Eweka gebruikt deze NIET voor hun internetverkeer.
AOL betreurt dit beleid van Eweka en hoopt dan ook dat klanten van Eweka snel weer gebruik kunnen maken van deze betaalde dienst.

U kunt via www.tweaknews.nl een betaalt account nemen en gebruiken.
Net als bij www.usenetserver.com of www.giganews.com O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Beste mensen, waarom is Compuserve zo goedkoop? Ik zie een aanbieding voor €14,95 per maand 20 Mbit incl. gratis bellen. Is dit gewoon een ADSL abonnement net zoals je die bij elke andere provider ook kan bestellen? Of moet je hiernaast ook nog één of ander lidmaadschap betalen wat er nog bij komt?
Overstappen naar een CompuServe ADSL-abonnement is mogelijk met behoud van alle voordelen van het CompuServe-lidmaatschap. Dit geldt voor alle bestaande inbel-abonnementen van CompuServe. Ook nieuwe leden van CompuServe kunnen gebruik maken van deze aanbieding.
Waarvan moet je lid zijn dan? :?

edit: Hmm... Uit de FAQ:
Betaal ik naast het CompuServe ADSL-abonnement ook nog € 6,99 voor mijn CompuServe-lidmaatschap?
Nee. In de prijs van uw CompuServe ADSL-abonnement is uw normale lidmaatschapsbijdrage van € 6,99 begrepen.
dus ik betaal echt maar 14,95 per maand..? :9

[ Voor 19% gewijzigd door Bakove op 15-01-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 16:20
Bakove schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:27:
Beste mensen, waarom is Compuserve zo goedkoop? Ik zie een aanbieding voor €14,95 per maand 20 Mbit incl. gratis bellen. Is dit gewoon een ADSL abonnement net zoals je die bij elke andere provider ook kan bestellen? Of moet je hiernaast ook nog één of ander lidmaadschap betalen wat er nog bij komt?

[...]
Waarvan moet je lid zijn dan? :?
Als je nog inbel internet hebt. Houd wel rekening ermee dat je OF een kpn telefoon abonnement moet hebben OF 9,95 lijnhuurt bovenop die 14,95 moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ja ok een KPN belbudget abonnement hou ik sowieso nog wel als backup voor de bereikbaarheid..

jeetje.. die algemene voorwaarden is wel een hele waslijst.. voordat ik klaar ben met het lezen van die voorwaarden is die actieperiode alweer voorbij :P

[ Voor 45% gewijzigd door Bakove op 15-01-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
En we hebben ook nog eens actievoorwaarden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Bakove schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:40:
Ja ok een KPN belbudget abonnement hou ik sowieso nog wel als backup voor de bereikbaarheid..

jeetje.. die algemene voorwaarden is wel een hele waslijst.. voordat ik klaar ben met het lezen van die voorwaarden is die actieperiode alweer voorbij :P
goed opletten op de regeltjes bij opzegging.
Bij sommige providers moet je hiervoor betalen.

Compuserve is alleen het 1e jaar erg goedkoop. Daarna kost het 30 euro + 10 euro voor de kpn (dus 40 euro)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Quacka schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:19:
goed opletten op de regeltjes bij opzegging.
Bij sommige providers moet je hiervoor betalen.
Dat geldt niet bij CompuServe. Wel wordt het contract na het eerste jaar met een jaar verlengt. Maar goed, dat geldt (nog) voor meer providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola,

Ik zit atm met een wazig probleem (of ik doe het niet goed, kan ook). Zit nl. net op kamers, en hier hebben ze dus compuserve...maar kom er niet helemaal uit.
Heb dus adsl van compuserve, en er staat hier een Zyxel apparaatje. (ZyNOS F/W Version: V3.40(IT.4))
Anyway, binnen het netwerk hier staan 3 comps, .33, .34, .37 (ip's). Nu is het de bedoeling dat ik de .33 wil instellen voor remote desktop, en .34 voor m'n wow pvt server (waarvoor 3 poorten open moeten). Nou heb ik dus bij NAT/SUA 4 poorten geforward:

3389-3389 -> .33 (remote desk)
8085-8085 -> .34 (wow server)
3724-3724 -> .34 (wow server)
3443-3443 -> .34 (wow server)
(die andere 3 poorten zijn voor die wow server). Is dat wel goed zo dan?
Er staat nl ook nog "ALL ports - ALL ports 0.0.0.0)

Maarrrrr... niemand kan dus naar mij connecten. Pingen kan wel naar m'n ip, maar telnet dus niet. De firewalls op beide OS (win xp sp2, allebij) zijn goed ingesteld (zelfde effect als ze ze volledig zijn uitgeschakeld dusja). Maar... het is dus niet mogelijk dat iemand naar mij kan connecten. Wat is hier een oplossing voor? Heb ook al een x.no-ip.com adres aangemaakt naar mijn ip, maar dat was eigenlijk voor die wow server, maar die werkt dus nog niet helemaal.

Iemand een idee wat hier kan zijn? Of blokt compuserve standaard die poorten oid?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Vanwege mijn overstap naar Telfort heb ik mijn CompuServe beëindigd. In mijn opzegbrief had ik verteld dat het om een Telco - Telco migratie ging (met behoud van ADSL signaal). In de brief die ik terugkreeg werd alleen over de beëindiging van het abo gesproken. Ik heb vervolgens een email naar de ledenservice gestuurd waarop ik de dag erop de volgende reactie kreeg:

Onze adsl lijn is altijd over te nemen, sommige providers ceasen (stoppen) de lijn. Compuserve laat de lijn open staan voor overname.

Wellicht handig om te weten. De term ceasen kende ik i.r.t. ADSL nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

musicfreak schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:19:
Vanwege mijn overstap naar Telfort heb ik mijn CompuServe beëindigd. In mijn opzegbrief had ik verteld dat het om een Telco - Telco migratie ging (met behoud van DASL signaal). In de brief die ik terugkreeg werd alleen over de beëindiging van het abo gesproken. Ik heb vervolgens een email naar de ledenservice gestuurd waarop ik de volgende reactie kreeg:

Onze adsl lijn is altijd over te nemen, sommige providers ceasen (stoppen) de lijn. Compuserve laat de lijn open staan voor overname.

Wellicht handig om te weten. De term ceasen kende ik i.r.t. ADSL nog niet.
CompuServe houdt er - klantvriendelijkere - methodes voor een opzegging op na dan de meeste providers. Het is slechts 1 stap meer om te controleren of de lijn ook echt overgenomen is, en je doet het voor een klant die eigenlijk weg gaat bij je 8)7 , dat is waarom veel providers het alleen doen als je het expliciet vermeldt.

btw: to cease is gewoon letterlijk "ophouden" / "beeindigen".
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:07:
Ola,

Ik zit atm met een wazig probleem (of ik doe het niet goed, kan ook). Zit nl. net op kamers, en hier hebben ze dus compuserve...maar kom er niet helemaal uit.
Heb dus adsl van compuserve, en er staat hier een Zyxel apparaatje. (ZyNOS F/W Version: V3.40(IT.4))
Anyway, binnen het netwerk hier staan 3 comps, .33, .34, .37 (ip's). Nu is het de bedoeling dat ik de .33 wil instellen voor remote desktop, en .34 voor m'n wow pvt server (waarvoor 3 poorten open moeten). Nou heb ik dus bij NAT/SUA 4 poorten geforward:

3389-3389 -> .33 (remote desk)
8085-8085 -> .34 (wow server)
3724-3724 -> .34 (wow server)
3443-3443 -> .34 (wow server)
(die andere 3 poorten zijn voor die wow server). Is dat wel goed zo dan?
Er staat nl ook nog "ALL ports - ALL ports 0.0.0.0)

Maarrrrr... niemand kan dus naar mij connecten. Pingen kan wel naar m'n ip, maar telnet dus niet. De firewalls op beide OS (win xp sp2, allebij) zijn goed ingesteld (zelfde effect als ze ze volledig zijn uitgeschakeld dusja). Maar... het is dus niet mogelijk dat iemand naar mij kan connecten. Wat is hier een oplossing voor? Heb ook al een x.no-ip.com adres aangemaakt naar mijn ip, maar dat was eigenlijk voor die wow server, maar die werkt dus nog niet helemaal.

Iemand een idee wat hier kan zijn? Of blokt compuserve standaard die poorten oid?

Thx!
CompuServe blockt geen enkele inkomende/uitgaande poort.

Hou er met port forwarden rekening mee dat het type poort van belang is (TCP of UDP).

NAT/SUA doet alleen TCP port forwarding. Voor UDP moet je ook firewall instellingen doen.

Heb je overigens die firewall in het ZyXEL modem aan of uit staan ? Daar moeten dan namelijk
dezelfde instellingen staan.. 8)

Prima voorbeeld waarbij http://www.portforward.com/ je kan helpen..

[ Voor 46% gewijzigd door IEF op 18-01-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEFtm schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:53:
[...]

CompuServe houdt er - klantvriendelijkere - methodes voor een opzegging op na dan de meeste providers. Het is slechts 1 stap meer om te controleren of de lijn ook echt overgenomen is, en je doet het voor een klant die eigenlijk weg gaat bij je 8)7 , dat is waarom veel providers het alleen doen als je het expliciet vermeldt.

btw: to cease is gewoon letterlijk "ophouden" / "beeindigen".

[...]

CompuServe blockt geen enkele inkomende/uitgaande poort.

Hou er met port forwarden rekening mee dat het type poort van belang is (TCP of UDP).

NAT/SUA doet alleen TCP port forwarding. Voor UDP moet je ook firewall instellingen doen.

Heb je overigens die firewall in het ZyXEL modem aan of uit staan ? Daar moeten dan namelijk
dezelfde instellingen staan.. 8)

Prima voorbeeld waarbij http://www.portforward.com/ je kan helpen..
Yeah, maar mn firewall op modem kan alleen "enabled" zijn, of niet dus. Aanvink-boxje. Tenminste, zo zag ik het?
Hmmm..word nog even puzzelen dan :<

edit: oh,
Firewall - WAN to LAN - Rule Summary
is er ook nog ;/

Vind 't nogal raar dat niemand kan connecten naar mn remote desktop, want echt ALLES werkt gewoon. elk spel online, skype, enz enz...niets van poorten voor hoeven aan te passen oid.

edit: nevermind!

alles opgelost. Bij wan-lan was ik een optie vergeten blijkbaar ;/.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een CompuServe Telefonie-telefoonnummer naast mijn vaste kpn telefoonnummer. Is het voor anderen even goedkoop om hierheen te bellen als naar mijn kpn-nummer?

Dus wordt het Compuserve nummer gezien als een "vast" nummer? Of wordt het anders berekend? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:41:
Ik heb een CompuServe Telefonie-telefoonnummer naast mijn vaste kpn telefoonnummer. Is het voor anderen even goedkoop om hierheen te bellen als naar mijn kpn-nummer?
Dat hangt niet zozeer van CompuServe af, maar van de aanbieder van degene die je belt. Zij bepalen welke kosten voor welk soort nummer in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gister ook internet aangesloten in mijn nieuwe huisje. Mijn vriendin kwam een aantal weken terug met het blije nieuws dat ze een internet abbo had afgesloten bij compuserve. Ik dus even na zoeken (tja ze had het dus AL afgesloten) en op zich beviel het me wel. Gister ging het abbonoment in dus modem/router aangesloten, computertjes erop.

Ik down nu via speedtest.nl rond de 420 kb/s en up rond de 90 kb/s, goed genoeg voor normaal internetgebruik. Ik lees her en der wat rond in dit topic en ik kom soms nog wel aardige horrorverhalen tegen. Bij mij was het een kwestie van inpluggen apparaten, cd-rom erin en verbinding maken via utp kabel, naam/adres/account confirmeren. Voila, internet. Makkelijker kan niet. Toen nog de router opgeweest en de wireless settings geconfigureerd (in de tutorial slaan ze de regel over encryptie gewoon over... wtf!?) en alles werkt. Met alle browsers en (tot nu toe geteste) internettoepassingen. Zijn er ook nog meer positieve ervaringen met compuserve?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:49:
Ik down nu via speedtest.nl rond de 420 kb/s en up rond de 90 kb/s, goed genoeg voor normaal internetgebruik. Zijn er veel positieve ervaringen met compuserve?
Dat is het 4Mb abo als ik het zo lees. Ik heb nu ADSL & Telefonie Goud (wordt niet meer geleverd, 8Mbit), en ben zeer tevreden over deze provider. Stabiele verbinding en een helpdesk die zowel per mail als telefoon snel en deskundig reageert.Ga alleen over naar Telfort omdat deze goedkoper is voor een 20 Mbit abo. Compuserve (CS) stunt alleen het 1e jaar.

Ook belangrijk trouwens is dat CS na het eerste jaar je abo weer met een jaar verlengt. Ga dus op tijd naar een eventueel alternatief kijken!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.