Goedkoop ADSL + Telefonie van Compuserve

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 21.669 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bevindingen tot nu toe m.b.t. Compuserve:

Ik heb op 5 april het t4t 3mbit abo aangevraagd. Op 7 april heb ik een schriftelijke bevestiging gekregen met (e-mail)accountgegevens van Compuserve, waarmee ik kan inloggen op de webmail van cs. Hierin stond dat via mail de opleverdatum gemeld zou worden (beetje onduidelijk of hiermee het cs-adres bedoeld werd of het adres van de huidige provider). Dit is (nog) niet gebeurd. Wel heb ik op afgelopen vrijdag 22 april het doe-het-zelf-pakket ontvangen. (Overigens een joekel van een doos, in tegestelling tot het handzame pakketje van Demon destijds :D ) Bij dit pakket zat ook een brief met de opleverdatum (in mijn geval ook migratiedatum), namelijk vrijdag 29 april aanstaande.
Het modem heb ik ondertussen al geinstalleerd en gebruik ik nu voor de laatste dagen van mijn Demon lijntje.

Met de accountgegevens uit de brief heb ik Outlook 2003 ingesteld volgens http://get.to/csmail en het mailen met imap werkt gewoon. Ik kan verzenden en ontvangen. Ik heb een rule ingesteld dat elk inkomend bericht gekopieerd moet worden naar de lokale inbox en dit werkt met testmailtjes gewoon goed. Berichten die je verstuurt worden automatisch naar de lokale sent items folder gekopieerd. Dit alles zonder dat de cs-software geinstalleerd is en draait, wat volgens http://get.to/csmail wel nodig is. Wellicht dat dit vroeger anders was.
Ik heb ook met outlook express getest. Ook dit werkt goed, zonder de cs-software, als je de aanwijzingen op het nlhelp forum opvolgt. Alleen is het niet mogelijk met outlook express een rule te maken voor een imap account, dus handiger is het om outlook of bv. mozilla thunderbird te gebruiken, waarvoor ook een handleiding staat op het nlhelp forum.

edit: Uit één van de berichten op het nlhelp forum blijkt dat alleen bij compuserve inbel-accounts het nodig is dat de cs-software gestart is bij het lezen/verzenden van mail met outlook e.d.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
WiNlUx schreef op maandag 28 juni 2004 @ 00:46:
Ik zie steeds goedkopere ADSL providers. Compuserve is er nu schijnbaar ook 1 van. Ik wilde even weten of dit een goeie provider is? Hieronder een overzicht van de ABBO's:

CompuServe BreedBand ADSL 1024/512

Gratis modem à € 69,00
Na 6 maanden € 24,95
Géén aansluitkosten à € 74,95
512 1024 kbit/s downstream / 256 512 kbit/s upstream
dit is toch niet goedkoop??
zie www.internetten.nl en de verschillende kabelproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zondag 24 april 2005 @ 00:39:
[...]

dit is toch niet goedkoop??
zie www.internetten.nl en de verschillende kabelproviders.
Nee, niet extreem, maar dit zijn wel goede aanbiedingen:

Phonehouse 2048 voor 19,95 per maand eerste jaar, daarna 24,95
TforTelecom 3072 voor 24,95 per maand (en eerste 3 14,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De migratie is probleemloos verlopen op de aangegeven dag (29 april) (ik heb trouwens pas na de oplevering demon opgezegd omdat ik geen risico's wilde nemen en maar een abonnement heb van 20 euro per maand bij demon (het was wat anders geweest als ik 65 euro per maand betaalde)). Heb vanochtend was het mailtje met de opleverdatum gekregen, dat had eigenlijk veel eerder gestuurd moeten worden. Vrijwel tegelijkertijd ook een mailtje met de bevestiving dat alles nu werkt en opgeleverd is. Ik had het op 5 april bij t4telecom aangevraagd, dus oplevertijd is in mijn geval 24 dagen geweest.

De imap server van cs geeft af en toe nog wel eens een time-out (in outlook), maar verder werkt alles goed. Lage ping van ongeveer 15ms, max dl ongeveer 370kB/s bij cistron speedtest en max. ul bij mordax.nl ongeveer 75kB/s. Modem traint in op 3392kb/736kb bij afstand van ca. 1100m van de centrale.
Ik gebruik news.tiscali.nl als newsserver (ik gebruik hem alleen voor text).

Verder is het misschien interessant te melden dat vanaf 2 mei compuserve met nieuwe adsl abonnementen komt. Dit las ik in een nieuwsbrief. Een 1536kb abonnement gaat 24,95 euro kosten.
Maar voor hetzelfde geld heb ik nu een 3mbit verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:42:
..
De imap server van cs geeft af en toe nog wel eens een time-out (in outlook), maar verder werkt alles goed. Lage ping van ongeveer 15ms, max dl ongeveer 370kB/s bij cistron speedtest en max. ul bij mordax.nl ongeveer 75kB/s. Modem traint in op 3392kb/736kb bij afstand van ca. 1100m van de centrale.
Ik gebruik news.tiscali.nl als newsserver (ik gebruik hem alleen voor text).
..
Dat 75 kB/s vind ik erg laag. Heb daar zelf over 'geklaagd' aangezien 832 kb/s moet kunnen oftewel 104 kB/s - +-10% Ik haal maar 460kb/s! Dat is 55% van wat er belooft wordt!
Blah blah overhead/afstand/bekabeling. Allemaal goed en wel, maar dan NOG is het weinig. Er is getest en het probleem is volgens het compuserver ticket 'verholpen' .. niet dus...

Maar ik stop met klagen want is nog altijd vele malen beter dan mijn 16kB/s wat ik had met @home en het gaat per slot van rekening toch om de download en de ping in mijn geval en die zijn prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 23:32
In de Metro van maandag 13 juni staat een advertentie van The Phone House(pagina 22). Daar staat ook een aanbieding van Compuserve bij: ADSL 5210. De specs:

- 5120/768 Kbits/s
- Gratis ethernetmodem t.w.v. 69 euro of 69 euro korting op een ander modem
- geen aansluitkosten
- geen datalimiet
- Installatie door monteur slechts 14,95 euro

Lijkt me geen verkeerde aanbieding. Op de site van the phone house staat hier echter nog niks over.
Zit geen telefonie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toad schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:47:
In de Metro van maandag 13 juni staat een advertentie van The Phone House(pagina 22). Daar staat ook een aanbieding van Compuserve bij: ADSL 5210. De specs:

- 5120/768 Kbits/s
- Gratis ethernetmodem t.w.v. 69 euro of 69 euro korting op een ander modem
- geen aansluitkosten
- geen datalimiet
- Installatie door monteur slechts 14,95 euro

Lijkt me geen verkeerde aanbieding. Op de site van the phone house staat hier echter nog niks over.
Zit geen telefonie bij.
En het belangrijkste vergeet je: De prijs per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08
Prijs per maand is € 24,95. Overigens staat de aanbieding alleen in de editie Rotterdam van de Metro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakersOnly schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:26:
Prijs per maand is € 24,95. Overigens staat de aanbieding alleen in de editie Rotterdam van de Metro. :)
Dat zou echt een ZEER nette prijs zijn!

Ik betaal 19,95 voor 2mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:17:
[...]

En het belangrijkste vergeet je: De prijs per maand :)
Ja, lekker stom van mij: 24,95 per maand zoals hierboven vermeld.

Er staat overigens bij: BLIJVEND 24,95 per maand, dus het zou geen truuk moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Toad op 13-06-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Toad schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:49:
[...]

Ja, lekker stom van mij: 24,95 per maand zoals hierboven vermeld.

Er staat overigens bij: BLIJVEND 24,95 per maand, dus het zou geen truuk moeten zijn.
wow, dat is wel een hele strakke aanbieding, ik ga denk ik dat abootje voor een kennis aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
dolby schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:39:
[...]

wow, dat is wel een hele strakke aanbieding, ik ga denk ik dat abootje voor een kennis aanvragen.
Hier heb je een url: http://tph.nedconcepts.nl/compare/compare.asp?sid=1115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Ja, het staat nu ook op die site. Er staat echter: "Tijdelijk 5 x sneller voor dezelfde prijs". Bedoelen ze dat als je je voor 1 augustus aanmeld je altijd die snelheid van 5.120 behoudt of bedoelen ze dat je tijdelijk(een half jaar of zo) die vijfvoudige snelheid krijg en dat je dan na dat half jaar gewoon weer de lage snelheid krijg?

Installatie door monteur voor slechts € 14,95
Actie: Tijdelijk 5x sneller voor dezelfde prijs!
Gratis modem t.w.v. € 69,00
Geen aansluitkosten t.w.v. € 74,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even met de helpdesk gebeld en daar zeggen ze dat die hogere snelheid blijvend is gedurende de looptijd van het abonnement, dus als je bijv. 3 jaar lid blijft, houdt je gedurendende drie jaar die 5120 kb

Een leuk aanbod, alleen vind ik bij compuserve de kosten voor een verhuizing wel erg hoog: 125 euro, dat was de eigenlijke reden waarom ik hun even belde. Dus als ik bijv. over 18 maanden zou verhuizen,dan betaal ik sowieso 125 euro, + normale abonnementskosten. Want hun opzeggingstermijn gaat per jaar, niet per maand.Bij wanadoo - m.u.v. de KPN abbo's - is verhuizen bijv. gratis en kun je vanaf 19 juli ook een abbo krijgen van 4 Mbit voor 22,95 , incl.livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:43:
ik heb even met de helpdesk gebeld en daar zeggen ze dat die hogere snelheid blijvend is gedurende de looptijd van het abonnement, dus als je bijv. 3 jaar lid blijft, houdt je gedurendende drie jaar die 5120 kb

Een leuk aanbod, alleen vind ik bij compuserve de kosten voor een verhuizing wel erg hoog: 125 euro, dat was de eigenlijke reden waarom ik hun even belde. Dus als ik bijv. over 18 maanden zou verhuizen,dan betaal ik sowieso 125 euro, + normale abonnementskosten. Want hun opzeggingstermijn gaat per jaar, niet per maand.Bij wanadoo - m.u.v. de KPN abbo's - is verhuizen bijv. gratis en kun je vanaf 19 juli ook een abbo krijgen van 4 Mbit voor 22,95 , incl.livebox
Ok, bedankt voor de info. 125 euro is inderdaad niet weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:43:
Bij wanadoo - m.u.v. de KPN abbo's - is verhuizen bijv. gratis en kun je vanaf 19 juli ook een abbo krijgen van 4 Mbit voor 22,95 , incl.livebox
Dit zie ik op de Wanadoo-site:

Nu een vaste maandprijs voor het eerste jaar: € 22,50 inclusief gebruik Livebox!
GEEN aansluitkosten t.w.v. € 74,95

Het eerste jaar dus 22,50 p/m, maar wat is de prijs het tweede jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik bezit over een verstal 1mbit lijntje,waar ik 30 euri per maand voor betaal.Nou loopt deze op 27 juli af en wil ik een ander abbonement nemen. Ik zag een aantrekkelijke aanbieding van CompuServe. Nou weet ik hier niks van af, en heb geen informatie over het bedrijf zelf,ik bedoel is qua verbinding goed en de snelheid is dat ook een beetje fatsoenlijk. Alle argumentaties en ervaringen met CompuServe zijn welkom. Is het verstandig om die actie van 5120 voor 25 euro per maand te nemen? Of raden jullie het totaal af? Ik weet nog niet namelijk welke provider ik moet gaan nemen,vandaar dat ik een beetje radeloos ben. Heb voor de rest geen andere providers in gedachten i.v.m. de actie van 5120 voor 25 euri per maand.Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds enige dagen heb ik die actie van 5120 voor 25 euro per maand van compuserve
en het bevalt me uitstekend :) . gemiddeld download ik met 600 Kb/sec . instellen van de router was een fluitje van een cent , stekkers erin en internet :7 .
ik ben nu alleen aan het bekijken hoe ik alle email adressen en homepage's kan instellen zonder die wazige compuserve software . mocht iemand daar een oplossing voor hebben hoor ik het wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 11:58

Badderbeest

De enige echte

vandaag ook 5120 besteld bij ze, de verhuiskosten liggen echter op 40 euro en niet op die 125 euro wat ik hierboven ergens las. Ik krijg het wel via het tiscali netwerk... mischien dat het via kpn wel 125 euro is ?

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 11:09

Greetzel

yes you can

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:17:
sinds enige dagen heb ik die actie van 5120 voor 25 euro per maand van compuserve
en het bevalt me uitstekend :) . gemiddeld download ik met 600 Kb/sec . instellen van de router was een fluitje van een cent , stekkers erin en internet :7 .
~en nog vanalles .
'k heb sinds afgelopen zaterdag (10 sept) hetzelfde abonnement, maar 't gaat hier niet vlekkeloos. Moest instellen met cd'tje doen ('hoofd'pc heeft kuren, staat tijdelijk op non-actief :( ), maar nou verlies ik m'n verbinding telkens als ik een bepaald p2p-programma gebruik. 'k Heb het multi-pc modem dat meegeleverd is, Zyxel Prestige 2000 series, (met aansluitingen voor VoIP :-) firmware V3.40(MS.3)d0 van 04/07/2005. PC is een win98-machine, en ik vraag me af of er meer mensen zijn die bij downloaden problemen ondervinden? 'k moet telkens 't modem resetten als ik 't programma aanzet, verlies dan de verbinding.. 'k Heb nog niet gezocht naar nieuwere firmware, wel al instellingen van firewall bekeken, netwerkkaart op juiste snelheid gezet, modem 3 keer gereset... help? 'k Vind dit geen geruststellend idee, als pc overdag aanstaat, en 'k heb telkens geen verbinding... :r

[ Voor 6% gewijzigd door Greetzel op 13-09-2005 23:33 ]

• dolby
  • Niet online
Greetzel schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:33:
[...]

'k heb sinds afgelopen zaterdag (10 sept) hetzelfde abonnement, maar 't gaat hier niet vlekkeloos. Moest instellen met cd'tje doen ('hoofd'pc heeft kuren, staat tijdelijk op non-actief :( ), maar nou verlies ik m'n verbinding telkens als ik een bepaald p2p-programma gebruik. 'k Heb het multi-pc modem dat meegeleverd is, Zyxel Prestige 2000 series, (met aansluitingen voor VoIP :-) firmware V3.40(MS.3)d0 van 04/07/2005. PC is een win98-machine, en ik vraag me af of er meer mensen zijn die bij downloaden problemen ondervinden? 'k moet telkens 't modem resetten als ik 't programma aanzet, verlies dan de verbinding.. 'k Heb nog niet gezocht naar nieuwere firmware, wel al instellingen van firewall bekeken, netwerkkaart op juiste snelheid gezet, modem 3 keer gereset... help? 'k Vind dit geen geruststellend idee, als pc overdag aanstaat, en 'k heb telkens geen verbinding... :r
Tis al een tijdje geleden maar er waren problemen met w98, die kon je verhelpen met een bestandje van windows millennium ofzoiets en ook schijnen sommige zyxels problemen te hebben met p2p programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

dolby schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:37:
[...]

Tis al een tijdje geleden maar er waren problemen met w98, die kon je verhelpen met een bestandje van windows millennium ofzoiets en ook schijnen sommige zyxels problemen te hebben met p2p programma's.
Zou dat nog te verhelpen zijn met een firmware-upgrade? Of kan ik beter een ander modem zoeken? Windows Mill. bestandje ga ik zoeken. pc is maar tijdelijk, maar wil wel lekker kunnen i'netten... thnx!!
volgens mij is 't geen kwestie van poortjes openzetten, P2P heeft 't wel gedaan... 'k Zal ook nog 's op de site van Compuserve studeren, kijken of daar nog iets nuttigs staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Greetzel op 16-09-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

[kick/] denk dat 't idd gewoon de firewall is, ben nog te lui geweest om handleiding te bestuderen. >:) Voor de rest kan ik nog geen oordeel geven over Compuserve 5012down/ 768up abbo, heb 't pas een week, behalve dat internet 't altijd doet en lekker snel is. 'k heb al wel 2 andere abbo's ontdekt sinds ik m'n abbo afgesloten heb, die goedkoper en snelle (ADSL2) zijn... :( Maar dat hou je in deze wereld... Iemand trouwens al ervaring met het Zyxel 2602H-modem en VoIP-telefonie?

[ Voor 7% gewijzigd door Greetzel op 18-09-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Voor de ZyXEL 2602H(W)61 (analoge lijn versie) is er net nieuwe firmware die heel wat problemen, zoals hierboven te lezen, oplost. (ISDN volgt iets later)

Zie: [rml]GlobalOne in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2"[/rml]

Na firmware upgrade moet het modem altijd naar de fabrieksinstellingen worden gereset!

Compuserve wordt geleverd over het Tiscali DSL netwerk, vandaar.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 18-09-2005 01:02 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:14
Tot gisteren was ik best tevreden over CompuServe maar vandaag hebben ze mijn aansluiting verhuisd van het Tiscali-netwerk naar hun eigen netwerk. Hiermee is helaas de toegang tot Eweka verleden tijd. Volgens CS komt daar voorlopig geen verandering in. :(

Kortom: Overweeg je om een ADSL-abo van CS te nemen en heb je een Eweka account... Zoek naar een andere provider.

• Greetzel

Greetzel

yes you can

bjck schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:00:
Voor de ZyXEL 2602H(W)61 (analoge lijn versie) is er net nieuwe firmware die heel wat problemen, zoals hierboven te lezen, oplost. (ISDN volgt iets later)

Zie: [rml]GlobalOne in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2"[/rml]

Na firmware upgrade moet het modem altijd naar de fabrieksinstellingen worden gereset!

Compuserve wordt geleverd over het Tiscali DSL netwerk, vandaar.
Yep, verbinding is er nog niet uitgeknalt. Firmware lijkt te werken, thnx! _/-\o_ Zo hoort 't met een 5mbit -lijn, downloaden met die hap :)

• bjck
Timmy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:03:
Tot gisteren was ik best tevreden over CompuServe maar vandaag hebben ze mijn aansluiting verhuisd van het Tiscali-netwerk naar hun eigen netwerk. Hiermee is helaas de toegang tot Eweka verleden tijd. Volgens CS komt daar voorlopig geen verandering in. :(

Kortom: Overweeg je om een ADSL-abo van CS te nemen en heb je een Eweka account... Zoek naar een andere provider.
Of gewoon accountje nemen bij bijvoorbeeld www.tweaknews.nl ipv eweka. Ben je d'r ook vanaf helemaal opzich van 't 'probleem' tussen Compuserve & Eweka ;)
Greetzel schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:30:
[...]

Yep, verbinding is er nog niet uitgeknalt. Firmware lijkt te werken, thnx! _/-\o_ Zo hoort 't met een 5mbit -lijn, downloaden met die hap :)
Valt alleen op dat als je bijvoorbeeld Battlefield2 speelt dat je firewall moet uitzetten. Die schiet toch in de 'stress' van al die connecties als hij de serverlijst gaat opvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net Wanadoo Famliy aangevraagd en mijn compuserve account gaat mooi opgezegd worden!!!

Ben niet binnen 30 dagen van een 'substantiele wijziging' op de hoogte gebracht dus heb het recht tot opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste SittingDuck,

CompuServe heeft je overgezet naar hun eigen VPN verbinding.
Er is dus geen sprake van 'substantiele wijziging' dus ze zullen jouw adsl verbinding niet kosteloos gaan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:21:
Beste SittingDuck,

CompuServe heeft je overgezet naar hun eigen VPN verbinding.
Er is dus geen sprake van 'substantiele wijziging' dus ze zullen jouw adsl verbinding niet kosteloos gaan opzeggen.
Als dat al geen substantiele wijziging meer is! Van BabyXL Tiscali naar AOL met alle gevolgen van dien, ping, connectie, eweka en dit allemaal ZONDER dit 30 dagen van te voren aan te kondigen, iets wat in hun eigen voorwaarden staat.

Sterker nog, zonder ook maar melding te maken van onderhoud/storing met als gevolg GEEN internet zonder een modem reset. Iets wat op zijn minst gecommuniceerd had kunnen worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
• Modem restet kon nodig zijn, en was misschien onvoorzien. Als je had gewacht tot na de leasetijd had je sowieso vanzelf weer online gekund. Tevens als je de helpdesk belt zullen ze ook gelijk vragen even je modem te herstarten en was je ook geholpen. Vooraf melden? Niet alles wordt gemeld en is ook niet vastgelegd dat dit persé moet altijd. Tevens kan het onvoorzien zijn.

• Je verbinding loopt nogsteeds via het Tiscali/BaByXL dsl-netwerk. Daar is niets veranderd. Een ander IP heb je gekregen, mag ook gewoon volgens de afspraken/voorwaarden van de dienst. En de bandbreedte wordt nu bij een andere partij afgenomen (AOL) ipv bij Tiscali voor communicatie met de buitenwereld. Ook dit mag gewoon, zoveel ISP's wissellen van bandbreedte leverancier om finaciele of technische redenen.

Dat je toevallig geen gebruik meer kan maken van Eweka, dat ligt heel anders en is een bijkomstigheid. Eweka heeft gewoonweg geen peering met atdn en dus bieden ze hun dienst niet aan als je ISP bandbreedte bij die partij afneemt.

Je krijgt ongetwijfeld een nota voor de overige maanden van je contract. Ookal ben je al overgestapt naar Wanadoo.

Beide partijen zijn opzoek naar een oplossing. Een keer komst hier vast verandering in. Een andere usenet aanbieder in de tussentijd zoals tweaknews of andere amerikaanse had finacieel goedkoper geweest voor je.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 04-10-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
"...Of gewoon accountje nemen bij bijvoorbeeld www.tweaknews.nl ipv eweka. Ben je d'r ook vanaf helemaal opzich van 't 'probleem' tussen Compuserve & Eweka ;)..."

Begrijp ik het hiermee goed dat tweaknews wel te benaderen valt vanaf Compuserve ip adressen? (ben ook vorige week overgezet 62.51.xxx.xxx adres :( , en ik had net mn Eweka account verlengd)
Wil zowiezo aan eind van het jaar weer naar Tweakdsl toe ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Kookgek op 04-10-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het is geen moedwillige blokkade van Eweka of Usenet in het algemeen. Het is een toevallige bijkomstigheid bij de bandbreedte leverancier wisseling omdat Eweka alleen over peering de dienst aanbiedt en dus niet 'aan het hele internet'.

Je kan bij www.tweaknews.nl gewoon een accountje nemen en gebruiken. Net als bij www.usenetserver.com of www.giganews.com etc etc etc.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 08-02-2006 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Greetzel schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:33:
Hier net zo, máár, ik gebruik nog geen p2p-download-programma of wat dan ook... Ik kan mijn Antivir niet eens updaten, omdat dat daarbij óók gebeurd, ik kan nog niet eens firefox downloaden, kortom het gebeurt niet alleen in programma's, maar ook gewoon met downloaden via html & updatesoftware.
Iemand een oplossing ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 19-10-2005 15:01 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat probleem is simpel op te lossen. Zeker als je (nog) MS3 firmeware hebt voor de 2602H(W)-61 heb je dit soort problemen.

Hier staat de nieuwe MS5 voor de 61(PSTN) en de MU4 voor de 63 (ISDN) versie:

http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3471

De standaard firmware van zyxel.nl krijg je dit modem niet in, deze versie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Ook de verversing dan de routers firmware mocht niet baten. Een verse installatie van Windows erachteraan hielp óók niet!
De routerinstellingen staan goed, er is maar één PC die het wel naar behoren doet, de andere 2 vliegen er om de 2 minuten af.
Maar wat ik zelf denk, is dat die 2 PC's ook ingevoerd moeten worden in de router, ofzoiets, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is niet nodig/kan niet. PC's al eens van poortje gewisseld op je modem? Ethernet kabels eens gewisseld? Heeft PC B zelfde probleem als je die aansluit op poortje & kabel van PC A etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Heb alle kabels gehad, alle aansluitingen, ook van de werkende PC, steeds niets...
Werkende PC blijft werken en de andere 2 blijven steeds online-offline gaan.
Kan het niet een macadres probleem zijn? dat ie maar een beperkte verbinding vrijgeeft om de zoveel tijd of wat dan ook (ik noem maar iets) of bij compuserve aanmelden of zo. Ik heb het geprobeerd mét en zonder software van compuserve, maar dat maakt niets uit. Het blijft hetzelfde...
Ik baal hier echt zo ontzettend van zeg... kan niet eens normaal op MSN blijven of me programma's updaten, laat staan andere dingen downloaden of wat dan ook :(
btw, ik gebruik geen w98se, maar wXP-sp2 (geprobeerd met én zonder sp2)

EDIT:
OK DAN!!!!!!!!! het werkt allemaal weer naar behoren... het lag aan mijn realtek-netwerkkaart, die omgewisseld met een oud 3com-ding, starten, lopen & downloaden :)
Op die andere pc waarbij die moeilijk deed, heb ik dus dat realtek-kaartje van mij ingegooid om te proberen of ie daar ook problemen gaf, en daar deed ie het wel in!
Snap jij het of snap ik het?! 8)7
Het werkt iig allemaal weer en toch bedankt bjck!

[ Voor 57% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 20-10-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds gister over van CS naar Wanadoo en alles is weer ok :) Moet wel nog mijn jaar doorbetalen aan CS, maar boeit niet.

Voor mij nu iig niet meer:
1. Hoge ping.
2. Usenet Eweka problemen.
3. Geen eigen Usenet

Dag CS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23
hmm ik heb sinds vandaag ook compuserve 5120 kbit/s downstream 830 kbit/s upstream. Installatie verliep goed, maar mn modem (Zyxel 2602H) traint op wat vreemde waarde in:

Upstream Speed: 384 kbps
Downstream Speed: 5536 kbps

Dat mijn download wat hoger is dan beloofd is natuurlijk geen enkel probleem, dat mijn upload echter zo laag is wel.
Mijn vorige verbinding 8/1mbit BBNed, haalde ik zo'n 500 kbps upload en 4000kpbs download(over ISDN @ 3.3km). Pingtijden < 10ms. Dus aan de kwaliteit van de koperdraad kan het niet liggen.

Daarbij is mn ping nu 120ms...

Is dit te verhelpen?

n.b. Ik begrijp dus dat Compuserve inmiddels haar ADSL verbindingen via het (naar de klote) AOL eigen netwerk laat lopen? Dat is dan toch eigenlijk misleiding? Op de website claimen ze dat het via het Tiscali netwerk loopt..

[ Voor 23% gewijzigd door Magnolia op 24-01-2006 23:33 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnolia schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:20:
hmm ik heb sinds vandaag ook compuserve 5120 kbit/s downstream 830 kbit/s upstream. Installatie verliep goed, maar mn modem (Zyxel 2602H) traint op wat vreemde waarde in:

Dat mijn download wat hoger is dan beloofd is natuurlijk geen enkel probleem, dat mijn upload echter zo laag is wel.
Mijn vorige verbinding 8/1mbit BBNed, haalde ik zo'n 500 kbps upload en 4000kpbs download(over ISDN @ 3.3km). Pingtijden < 10ms. Dus aan de kwaliteit van de koperdraad kan het niet liggen.

Is dit te verhelpen?

n.b. Ik begrijp dus dat Compuserve inmiddels haar ADSL verbindingen via het (naar de klote) AOL eigen netwerk laat lopen? Dat is dan toch eigenlijk misleiding? Op de website claimen ze dat het via het Tiscali netwerk loopt..
Tja, is al veel over gezegd. Je kunt ze altijd bellen wat betreft de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ping statistics for 213.239.154.35 (tweakers.net):
Packets: Sent = 7, Received = 7, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 33ms, Maximum = 34ms, Average = 33ms

Dit is over een zelfde soort verbinding, alleen dan draadloos met router ertussen. Ik kan de intrain waarden hier niet zien (haal wel 500+ kbyte), maar er lijkt bij jouw duidelijk iets mis te zetten. Ik zou alle kabels en aansluitingen nog eens goed controleren. Dat het eerst goed heeft gewerkt wil niet zeggen dat het toen goed heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Magnolia schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:20:

Is dit te verhelpen?
Upload komt mogelijk door een oude NT1 die je nog gebruikt? En ook je splitter vervangen?

Je kan de splitter eens loshalen en je NT1 dus ook los. Modem direct op de buitenlijn/draad aansluiten en even kijken of hij dan andere upstream geeft.

Geen verleng kabels gebruiken. Geen loze aftakkingen voor je splitter gebruiken. Firmware van je ZyXEL modem controleren. Die kan je hier vinden bijvoorbeeld.
Tiscali DSL netwerk gebruiken ze zoals ze zeggen.

Verkeer wordt (net als alle ISP's die via Tiscali DSL netwerk leveren) daarna op het backbone netwerk van je ISP gezet. Je ziet dus niets van Tiscali eigenlijk aan je verbinding. Tiscali levert aan Compuserve het stuk vanaf je modem (apparatuur in de centrale) tot aan het backbone netwerk van je ISP.

Een ISP verzorgt dan alle diensten voor jouw en de bandbreedte naar het internet.

Als je een traceroute doet ergens heen zie je de eerste hop je ZyXEL modem, daarna nog 2 hops in het Tiscali DSL netwerk waarvan 1-tje dubbel wordt weergegeven. Wel zijn het IP's van je ISP die je ziet natuurlijk en niet van Tiscali.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 25-01-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

bjck schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:23:
Tiscali DSL netwerk gebruiken ze zoals ze zeggen.

Verkeer wordt (net als alle ISP's die via Tiscali DSL netwerk leveren) daarna op het backbone netwerk van je ISP gezet. Je ziet dus niets van Tiscali eigenlijk aan je verbinding. Tiscali levert aan Compuserve het stuk vanaf je modem (apparatuur in de centrale) tot aan het backbone netwerk van je ISP.

Een ISP verzorgt dan alle diensten voor jouw en de bandbreedte naar het internet.

Als je een traceroute doet ergens heen zie je de eerste hop je ZyXEL modem, daarna nog 2 hops in het Tiscali DSL netwerk waarvan 1-tje dubbel wordt weergegeven. Wel zijn het IP's van je ISP die je ziet natuurlijk en niet van Tiscali.
Het is toch raar dat vanuit Amsterdam komt en via Frankfurt weer naar Amsterdam gaat:

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops:
1 10 ms * 2 ms 192.168.1.254
2 10 ms 10 ms 10 ms ***.dslaccess.aol.com [62.51.62.***]
3 13 ms 12 ms 12 ms bb1-ams-G4-3-0.atdn.net [66.185.134.93]
4 13 ms 13 ms 12 ms bb1-ams-G4-3-0.atdn.net [66.185.134.93]
5 19 ms 19 ms 19 ms bb2-frr-S1-3-0.atdn.net [66.185.152.191]
6 20 ms 19 ms 19 ms pop1-frr-S0-1-0.atdn.net [66.185.139.3]
7 34 ms 34 ms 34 ms so-1-0.hsa2.Frankfurt1.Level3.net [66.185.147.106]
8 35 ms 34 ms 34 ms ae-0-56.bbr2.Frankfurt1.Level3.net [195.122.136.114]
9 33 ms 33 ms 33 ms as-2-0.mp1.Amsterdam1.Level3.net [212.187.128.17]
10 33 ms 33 ms 33 ms ge-11-2.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net [213.244.165.115]
11 43 ms 36 ms 35 ms 212.72.45.198
12 35 ms 34 ms 34 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Glasvezel heeft 1ms delay per heel veel kilometers (honderden). Dat kan het opzich niet zijn. De koppelingen of drukte op bepaalde stukken traject weer wel natuurlijk. En je ziet alleen de 'IP hops', wat er tussenliggend nog gebeurt onder de IP laag zie je niet.

Wat hier opvalt is hop 6 en 7 een latency verhoging van 20 naar 34ms. Dit hoeft niet persé gelijk een drukte op die koppeling te zijn of op één van die twee routers. De terug route kan anders zijn en dat kan zich dan zo uiten in een traceroute van deze kant af. Je zal ze beide moeten hebben van beide kanten af gezien van hetzelfde moment (routes kunnen omslaan constant) om daar wat over te zeggen.

Dat het van Amsterdam naar Frankfurt gaat kan vele redenen hebben. Blijkbaar geen directe koppeling tussen aol.com/atdn.net netwerk en het tweakers.net/true.nl netwerk op Amsterdam. Dus gaat het verkeer via de korst mogelijk route (kort als in netwerk, niet geografisch gezien) en blijkbaar koopt tweakers.net/true.nl bandbreedte in bij Level3 waar aol.com/atdn mee koppelt in Frankfurt.

Dit zijn allemaal wel routers en koppelingen en glas verbindingen van honderden Megabits of zelfs 10Gbit/s natuurlijk ;)

Je ziet dit wel meer gebeuren, bij elke netwerk/ISP heb je dit wel. Soms een heel rondje europa voordat je in bij de bestemming aankomt in Frankrijk bijvoorbeeld. En in het ergste geval loopt de route heen en/of terug zelfs overzees. Dan wordt het wel lastig gamen bijvoorbeeld en ga je het merken tijdens surfen omdat je richting 80 a 120ms gaat al snel.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 25-01-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SAiKO schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 02:57:

Wist je trouwens dat ze geen datalimiet hebben en geen FUP? Het enige wat er in de voorwaarden staat is dat je andere gebruikers niet mag hinderen...
Dat is een FUP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hinderen kan ook zijn dat je ze niet mag lastig vallen met spam en portscans etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
thanks for de reply, maar ik vind dit toch wel zuur. Ik huur zelf een counterstrike server op ip: 217.148.191.14

Pingen naar 217.148.191.14 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.148.191.14: bytes=32 tijd=117 ms TTL=45
Antwoord van 217.148.191.14: bytes=32 tijd=117 ms TTL=45
Antwoord van 217.148.191.14: bytes=32 tijd=116 ms TTL=45
Antwoord van 217.148.191.14: bytes=32 tijd=116 ms TTL=45

Ping-statistieken voor 217.148.191.14:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 116ms, Maximum = 117ms, Gemiddelde = 116ms

Terwijl dit 2 dagen geleden nog < 10ms was. Resultaat, niet fatsoenlijk meer mee te spelen.

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=48 ms TTL=53
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=50 ms TTL=53
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=51 ms TTL=53
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=49 ms TTL=53

Pingen naar www.l.google.com [64.233.183.147] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 64.233.183.147: bytes=32 tijd=63 ms TTL=239
Antwoord van 64.233.183.147: bytes=32 tijd=54 ms TTL=239
Antwoord van 64.233.183.147: bytes=32 tijd=64 ms TTL=238
Antwoord van 64.233.183.147: bytes=32 tijd=53 ms TTL=238

Ping-statistieken voor 64.233.183.147:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 53ms, Maximum = 64ms, Gemiddelde = 58ms

Sorry maar deze pings zijn het 3-4 voudige van mijn vorige verbinding, en mijns inziens echt niet acceptabel. Netjes hoor compuserve met je relaxte VPN eigen netwerk.

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 29-01-2006 16:15 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat is de traceroute naar dat IP (217.148.191.14)? En misschien kan je hem terug ook doen? Of laten doen door een mailtje naar je hoster te sturen en vragen of ze een traceroute willen doen naar je IP?

Dit is zo'n situatie dat het overzees gaat heen en/of terug. Dit kan je dan bij beide partijen neerleggen zodat ze kunnen bekijken of iemand er iets aan kan doen.

Je hebt ook kans dat het vanzelf weer terug komt bij het oude. Je gaf aan dat het een paar dagen terug nog anders was? Mogelijk is de hosting partij van bandbreedte leverancier gewisseld misschien?

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 26-01-2006 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Hoe voer ik een traceroute uit? En het was een paar dagen geleden nog anders omdat ik toen nog relaxt internette via mn Bbned surfsnel ADSL verbinding, het ping probleem is ontstaan na mijn migratie. Wat voor een oplossing stel jij voor? Want dat word me niet helemaal duidelijk..

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Met Windows XP: ga naar Start -> uitvoeren -> toets in: cmd

Vul in het scherm wat je nu ziet in: tracert [ipadres]
De output die je vervolgens krijgt kan je selecteren en met [enter] kopieëren naar je clipboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Magnolia schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:58:
Hoe voer ik een traceroute uit? En het was een paar dagen geleden nog anders omdat ik toen nog relaxt internette via mn Bbned surfsnel ADSL verbinding, het ping probleem is ontstaan na mijn migratie. Wat voor een oplossing stel jij voor? Want dat word me niet helemaal duidelijk..
Dit kan je zelf niet oplossen. De routering tussen beide netwerken loopt of beide kanten op of één kant op via een 'omweg' waarschijnlijk. Zo werkt het internet nu eenmaal en iedereen koopt elders de bandbreedte in. Soms kan dat toevallig heel vervelend uitpakken voor de latency (ping tijden) tussen twee IP adressen inderdaad.

Je zou het bij beide partijen kunnen melden en vragen om een oplossing. Hiervoor heb je geen enkele voorbeelden natuurlijk. Je hebt met beide partijen niets afgesproken over latency en wat acceptabel is tussen twee netewerken en de bovengrens is. Zelfs twee netwerken in Nederland, die in hetzelfde datacenter lopen, kunnen routering niet rechtstreeks hebben en via netwerken van derde via het buitenland verkeer uitwissellen.

Je hebt wel een trace nodig van beide kanten af op hetzelfde tijdstip. Met een trace van één kant is het in veel gevallen niet duidelijk te zien, maar soms wel. Voor een trace vanaf de andere kant zal je een server beheerder moeten aanspreken om te vragen een trace te doen jaar jouw IP adres

Je kan dus via het Compuserve netwerk een betere route hebben naar servers, maar ook een minder goede. Eigenlijk verscilt het vaak al per ISP, soms zie je bijna dezelfde maar vaak niet.
Heineken schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:26:

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops:
  1    10 ms     *        2 ms  192.168.1.254
  2    10 ms    10 ms    10 ms  ***.dslaccess.aol.com [62.51.62.***]
  3    13 ms    12 ms    12 ms  bb1-ams-G4-3-0.atdn.net [66.185.134.93]
  4    13 ms    13 ms    12 ms  bb1-ams-G4-3-0.atdn.net [66.185.134.93]
  5    19 ms    19 ms    19 ms  bb2-frr-S1-3-0.atdn.net [66.185.152.191]
  6    20 ms    19 ms    19 ms  pop1-frr-S0-1-0.atdn.net [66.185.139.3]
  7    34 ms    34 ms    34 ms  so-1-0.hsa2.Frankfurt1.Level3.net [66.185.147.106]
  8    35 ms    34 ms    34 ms  ae-0-56.bbr2.Frankfurt1.Level3.net [195.122.136.114]
  9    33 ms    33 ms    33 ms  as-2-0.mp1.Amsterdam1.Level3.net [212.187.128.17]
 10    33 ms    33 ms    33 ms  ge-11-2.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net [213.244.165.115]
 11    43 ms    36 ms    35 ms  212.72.45.198
 12    35 ms    34 ms    34 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]
Nu staat Tweakers.net bij True.nl, route terug (zijn totaal verschillende tijdstippen!) is nu:

2  ge4-0.e600-2.ams1.true.nl (213.239.156.125)  14.215 ms  1.440 ms  1.419 ms
 3  207.ge4-0.er1b.ams2.nl.above.net (62.4.86.65)  1.579 ms  1.287 ms  1.462 ms
 4  so-4-0-0.mpr1.ams5.nl.above.net (64.125.31.189)  1.996 ms  2.275 ms  2.473 ms
 5  so-5-0-0.cr2.lhr3.uk.above.net (64.125.27.177)  15.684 ms  16.343 ms  15.471 ms
 6  pos1-0.mpr2.lhr1.uk.above.net (208.185.156.1)  16.492 ms  15.915 ms  15.868 ms
 7  pos1-0.pr1.lhr1.uk.above.net (208.184.231.74)  15.451 ms  15.425 ms  15.257 ms
 8  pop1-loh-P3-0.atdn.net (213.161.69.238)  15.866 ms  15.709 ms  15.969 ms
 9  bb2-loh-S1-0-0.atdn.net (66.185.136.238)  16.124 ms  16.232 ms  15.980 ms
10  bb2-dus-S0-1-0.atdn.net (66.185.152.16)  23.395 ms  23.505 ms  23.699 ms
11  bb1-dus-S1-1-0.atdn.net (66.185.152.64)  19.343 ms  19.084 ms  18.898 ms
12  bb1-frr-S0-3-0.atdn.net (66.185.152.145)  18.938 ms  19.233 ms  25.023 ms
13  bb2-frr-S1-2-0.atdn.net (66.185.152.241)  20.037 ms  19.096 ms  19.645 ms
14  bb1-ams-P0-0.atdn.net (66.185.152.190)  24.983 ms  25.302 ms  25.223 ms
15  AOL-Netherlands.atdn.net (66.185.134.94)  29.675 ms  30.128 ms  29.811 ms

Je ziet hier dat het al verschilt. De ene kant op via Frankfurt en Level3, de andere kant op via Above.net over Londen. Nu zou één of beide ook via USA kunnen lopen zelfs bijvoorbeeld. Met bovenstaande voorbeelden is helemaal niets mis gewoon.

[ Voor 99% gewijzigd door bjck op 08-02-2006 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Mijn eigen internetlijn is vandaag overgezet van Demon naar Compuserve. Op 10 januari is het aangevraagd en op 30 januari was het allemaal vlekkeloos geregeld, redelijk vlot dus. Ik had een draadloze modem/router besteld en kreeg tot m'n verrassing dit apparaat. Het aansluiten ging zeer vlot en alles werkte binnen 5 minuten. Ik heb tot nu toe geen lagen, de snelheden zijn ook prima te noemen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Heineken op 31-01-2006 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 16:32
Is het trouwens normaal dat compuserve alle poorten (die UDP gevallen, ik ben een n00b op dat gebied) die je nodig hebt voor p2p niet doorgeeft? Of ligt dat aan de router? Ik zal vanavond eens kijken welke firmware ik heb, en 'm updaten mocht dat nodig zijn.

Laat ik het anders stellen: Kunnen jullie wel verbinding maken met b.v. die emule test-pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er is ook nieuwe firmware voor die ZyXEL 2602 modems.

[rml]bjck in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29
Jammer alleen dat die firmware de BabyXL instellingen bevat Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vinnienerd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:15:
[...]

Jammer alleen dat die firmware de BabyXL instellingen bevat [afbeelding]
En laat Compuserve nu net met Tiscali (babyxl) samen werken om ADSL producten te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Ik heb trouwnes compuserve over een kpn lijn. Kan ik dan alsnog ongestraft de firmaware van de router updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Prince_of_Darkness schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:41:
Ik heb trouwnes compuserve over een kpn lijn. Kan ik dan alsnog ongestraft de firmaware van de router updaten?
Het is misschien allemaal een beetje verwarrend al die bedrijven die er iets mee te maken hebben en ook nog eens achter de schermen wellicht.

Je hebt een KPN telefonie abonnement (lijn)? Je hebt geen ADSL vermelding op die factuur van KPN, dus geen KPN-DSL. Je DSL aansluiting wordt volledig door Compuserve gefactureert en technisch gezien is het stukje DSL vanaf je huis op het Tiscali (ex BaByXL) netwerk geleverd.

Als je van Compuserve een ZyXEL 2602H(W) 61 of 63 hebt kan je de versie installeren.

ZyXEL modems pakken ook geen verkeerde firmware versies op. Je kan het zien of je de juiste hebt aan de letters in de firmware. Als je nu een -61 hebt is dat een analoge lijn versie van ZyXEL met MS firmware. Dus alleen MS firmware gaat in dat modem dan.

Maar als je geen enkel probleem hebt is upgraden nergens voor nodig natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 31-01-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Prince_of_Darkness schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:13:
Is het trouwens normaal dat compuserve alle poorten (die UDP gevallen, ik ben een n00b op dat gebied) die je nodig hebt voor p2p niet doorgeeft? Of ligt dat aan de router? Ik zal vanavond eens kijken welke firmware ik heb, en 'm updaten mocht dat nodig zijn.

Laat ik het anders stellen: Kunnen jullie wel verbinding maken met b.v. die emule test-pagina?
Ga eens naar de instellingen van de modem en controleer daar de instellingen van je modem. Ik draai een webserver, ftp-server en eMule en heb nog geen poorten gevonden die niet open stonden.

Het enige vervelende aan Compuserve vind ik dat je via hun mailserver alleen mag mailen met je @cs.com-adres. Gelukkig heb ik nog een smtp-server waarop kan inloggen en mee kan mailen met elk adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Dat is dus eigenlijk een beetje het punt. Voor zover ik kan zien, en de handleiding van het zyxel modem reikt, zou alles open moeten staan (want ik heb nergens een blokering ingesteld). Maar ik kan geen instellingsmenu vinden waar staat wat open of dicht staat. Op mijn Linksys router heb ik zoiets wel, en daar heb ik die poorten dus open gezet.

De setup is als volgt: (any) Computer => Lynksys wifi router => ADSL modem (zyxel) => buiten.
Op de computer draaien geen firewalls en/of routers, daar mag dus geen beperking zitten. De wifi router heeft alle poorten benodigt voor p2p open staan, verder dan die poorten heb ik veel dicht gezet.
Van de configuratie van het modem snap ik niet bijster veel. De handleiding was nogal beknopt zeg maar. Ik zal binnenkort eens op de website kijken voor meer info. Want het schijnt dus wel mogelijk te zijn dat je p2p met compuserve doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deze opzet is met 2x een NAT router in je netwerk. Is helemaal niet handig en eigenlijk gaat dit heel vaak fout. Je kan dan beter je Linksys als AP (AccesPoint) instellen zodat die router functie niet gebruikt wordt. Als hier geen instelling voor is kan je op zo'n apparaat ook de dhcp-server uitzetten en inplaats van de wan/internet poort je netwerk kabel vanaf de ZyXEL gewoon in een LAN poort stoppen.

Dan is het wel handig als de Linksys een IP heeft in dezelfde reeks als de ZyXEL uitdeelt zoals 192.168.1.253 bijvoorbeeld (let op de LAN kant van de Linksys). Dan kan je nog bij de WiFi instellingen immers ;)

Of je zet de ZyXEL niet als router, maar als bridge. Vervalt de mogelijkheid tot het gebruiken van Telefonie poorten etc natuurlijk wel. En ondersteuning vanaf de helpdesk is vaak niet mogelijk of lastig, maar het instellen niet gek moeilijk. Terug kan je altijd door de ZyXEL te resetten met een paperclip ook.

Houdt rekening dat de ZyXEL standaard als router is ingesteld en je hier dus poorten moet forwarden (in menu bij NAT-->edit achter SUA-only). En de firewall staat standaard aan die alles inkomend blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Ik heb dus idd de zyxel naar bridge gezet. Helaas bracht dat niet de gewenste verbetering. De emule poorttest faalt nog steeds. Ik heb nu portsettings gewijzigd (TCP van 4662 -> x, en UDP van .. -> y), en deze poorten ook vrij gezet in de linksys router. Helaas, nog steeds niets. Enig idee wat ik fout doe?

Overigens had ik, toen ik nog 2x nat deed, het forwarden van de zyxel naar de linkys gewoon gedaan door alle poorten naar het ip-adres van de linksys te zetten (via dat menu onder nat). Dan zou dat ook moeten werken, maar dat deed het dus niet (iig de emule, bittorrent,dc++ poorten niet. surfen, mail en ftp is nooit een probleem geweest afaik)..

[ Voor 38% gewijzigd door Munchkin op 31-01-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Prince_of_Darkness schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:30:
Ik heb dus idd de zyxel naar bridge gezet. Helaas bracht dat niet de gewenste verbetering. De emule poorttest faalt nog steeds. Ik heb nu portsettings gewijzigd (TCP van 4662 -> x, en UDP van .. -> y), en deze poorten ook vrij gezet in de linksys router. Helaas, nog steeds niets. Enig idee wat ik fout doe?
Met de ZyXEL in bridge hoef je je daar niet meer druk om te maken, die kan dan zelfs niets blokkeren.
Overigens had ik, toen ik nog 2x nat deed, het forwarden van de zyxel naar de linkys gewoon gedaan door alle poorten naar het ip-adres van de linksys te zetten (via dat menu onder nat). Dan zou dat ook moeten werken, maar dat deed het dus niet (iig de emule, bittorrent,dc++ poorten niet. surfen, mail en ftp is nooit een probleem geweest afaik)..
Ik heb werkelijk geen idee wat je nu nog waar blokkeert. Het moet je PC of je Linksys zijn als de ZyXEL in bridge staat (dus Linksys heeft extern internet IP op de 'internet kant').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 17:16

IEF

Why so serious?

bjck schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:01:
[...]

Met de ZyXEL in bridge hoef je je daar niet meer druk om te maken, die kan dan zelfs niets blokkeren.

[...]

Ik heb werkelijk geen idee wat je nu nog waar blokkeert. Het moet je PC of je Linksys zijn als de ZyXEL in bridge staat (dus Linksys heeft extern internet IP op de 'internet kant').
zet anders de firewall uit van de ZyXEL, zet hem in bridge mode en sluit hem direct op je PC aan.
Werkt alles wel, dan is het duidelijk een probleem van je Linksys.

Zo niet, dan al er toch een probleem op je PC aanwezig zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door IEF op 01-02-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 10:32
2 vraagjes:
- Als je 2602 HW krijgt, staan de telefoonpoorten dan open zodat je voipbuster kan gebruiken, of heeft compuserve ze afgesloten zodat je alleen hun telefonie kan gebruiken (en is dat dan eventueel te verhelpen met een FW flash)?

- Kan je gewoon POP3 & SMTP gebruiken, zodat je mailtjes kan ontvangen en versturen van ik@mijndomein.nl, of is dat volledig geblokkeerd en kan je alleen je compuserveadres via imap gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door birdibird op 01-02-2006 03:01 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
birdibird schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 02:57:
2 vraagjes:
- Als je 2602 HW krijgt, staan de telefoonpoorten dan open zodat je voipbuster kan gebruiken, of heeft compuserve ze afgesloten zodat je alleen hun telefonie kan gebruiken (en is dat dan eventueel te verhelpen met een FW flash)?
Staat gewoon open. Je kan met de ZyXEL ook twee afzonderlijke aanbieders instellen zelfs.
- Kan je gewoon POP3 & SMTP gebruiken, zodat je mailtjes kan ontvangen en versturen van ik@mijndomein.nl, of is dat volledig geblokkeerd en kan je alleen je compuserveadres via imap gebruiken?
Dat gaat niet. Het versturen wordt een probleem, daarvoor zal je een andere smtp server nodig hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 01-02-2006 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

@Prince_of_Darkness: waarom stel je de Linksys niet gewoon in als AP zonder routerfunctie? Als je dan je moden goed instelt moet het volgens mij geen probleem zijn. Ik laat hier m'n Zyxel Prestige 650R zo werken (heb op 2 locaties Compuserve ADSL) icm een Linksys BEFW11S4 v2 en dit gaat gewoon goed. Geen gemorrel aan de Linksys, maar gewoon in de Zyxel de juiste poorten forwarden naar het goede ip.

@birdibird: via CS kan je met de CS-smtpserver mailen met alleen je @cs-adres. Als je een andere smtp-server hebt (van een webhoster waar je klant bent bijv.) dan kan je deze wel gebruiken. Verder over de Zyxel: het is een erg mooie machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
thanx voor de antwoorden, ik zal het ff nakijken bij de webhosters. Dan is het een goede aanbieding! (wil het voor mijn school (kleinkunstopleiding) aanvragen)

edit: smtp werkt idd bij onze webhoster. :)
werkt pop3 ook met je eigen domein, of zit die poort dicht?

[ Voor 26% gewijzigd door birdibird op 02-02-2006 02:10 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

birdibird schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:47:
thanx voor de antwoorden, ik zal het ff nakijken bij de webhosters. Dan is het een goede aanbieding! (wil het voor mijn school (kleinkunstopleiding) aanvragen)

edit: smtp werkt idd bij onze webhoster. :)
werkt pop3 ook met je eigen domein, of zit die poort dicht?
pop3 staat gewoon open, geen probleem. in principe staan alle poorten gewoon open.
Alleen de eigen servers zijn beveiligd op "alleen-gebruik met/door eigen mailadressen",
maar iets anders kun je ook niet verwachten van een provider van America Online - spamvechter NR. 1 (naar eigen zeggen)

voor SMTP kun je altijd uitwijken naar het draaien van een lokale SMTP server (welke direct mail aflevert) - een voorbeeldje is 1st SMTP server, speciaal ontwikkeld voor dit doel.

[ Voor 13% gewijzigd door IEF op 02-02-2006 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
duudeluk! gracias 2 all.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Vandaag is m'n ZyXEL Prestige 623R-T1 na meer dan een jaar trouwe dienst het begeven. Ik internet nu met een geleende ZyXEL Prestige 650R-31, maar dit is maar een tijdelijke oplossing. Zou ik van Compuserve een nieuw modem kunnen eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Jah, waarom niet dan? Ding komt toch van hun af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als het niet kan zou je kunnen overleggen wat de andere opties zijn, wellicht kan je een korting op een nieuwe krijgen bijvoorbeeld. Of overstappen naar een ander abonnement en zo weer een modem krijgen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Wat mij betreft een strakke aanrader!

Vorige week dinsdag een order geplaatst voor goedkoop/traag lijntje (2048/816) voor €9,95 per maand (1e jaar). Vrijdag kreeg ik DHZ pakketje met Zyxel modem-router en splitterpakketje... Woensdagavond (1 dag voor de officiele oplevering) kon ik er al op... Download zit tegen de 220 kilobyte per seconde, en upload raakt de 90Kb per seconde... Pingtijden zijn voor zo'n smal lijntje ook nog wel te verdragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Heineken schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:44:
Vandaag is m'n ZyXEL Prestige 623R-T1 na meer dan een jaar trouwe dienst het begeven. Ik internet nu met een geleende ZyXEL Prestige 650R-31, maar dit is maar een tijdelijke oplossing. Zou ik van Compuserve een nieuw modem kunnen eisen?
kwestie van even navragen. Wat heeft het begeven ? adapter of modem ? of misschien alleen 1 interface? hangt in dit soort gevallen altijd af van hoe jij met je modem bent omgegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08
Ik stel m'n vraag hier ook nog maar even, in de TS van het Tiscali ADSL + Telefonie topic staat het volgende:

** Je betaalt €9.95 extra als je geen KPN-telefonie abonnement hebt op dezelfde lijn waar ook ADSL over geleverd wordt na nummer portering. Deze is in deze prijs meegenomen.

Is dit bij Compuserve eigenlijk ook het geval? Volgens mij wel, aangezien ze dus zover ik kan zien Tiscali kopiëren, maar AOL er nog wat extra geld tegenaan gooit zodat het net wat goedkoper is. Of zit ik hier helemaal verkeerd mee?

Ik heb het volgende stukje kunnen vinden:
Bij Telefonie Basis betaalt u € 5,00 per maand bovenop uw ADSL-abonnement. U behoudt uw huidige KPN-nummer en krijgt een extra nummer van CompuServe waarmee u gratis naar vaste nummers in Nederland kunt bellen. CompuServe ADSL 2048 & Telefonie (Basis) kost u slechts € 24,95 per maand.

Bij Telefonie Totaal betaalt u € 14,95 per maand bovenop uw ADSL-abonnement. U neemt uw huidige KPN-nummer mee naar CompuServe en beëindigt daarmee automatisch uw KPN-abonnement. Net als bij Telefonie Basis krijgt u een extra telefoonnummer van CompuServe. En ook met Telefonie Totaal kunt u uiteraard gratis bellen naar vaste nummers in Nederland. CompuServe ADSL 2048 & Telefonie (Totaal) kost u slechts € 34,90 per maand. De eenmalige kosten voor het meenemen van uw nummer (porteren) naar CompuServe bedragen € 29,95. U heeft geen verdere KPN-kosten meer.
Maar hier staat dus niet bij dat die 9,95 er bij inbegrepen zit zoals dat blijkbaar bij Tiscali wel het geval is, heel vreemd allemaal. Kan iemand mij uitsluitsel geven, is dit een (wezenlijk) verschil tussen de tarieven van Tiscali en Compuserve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het klopt toch gewoon:
Telefonie totaal:

# De abonnementen CompuServe ADSL & Telefonie zijn € 5,00 per maand duurder dan de ADSL-abonnementen zonder Telefonie.
# Met opzeggen van KPN BelBasis bespaart u € 18,16 p/mnd. KPN berekent CompuServe dan echter € 9,95 p/mnd aan netwerkkosten. Deze zal CompuServe aan u doorberekenen.
Dus je betaalt 14,95 extra voor telefonie totaal en niet nog eens 9,95 kosten voor de koperlijn.

het staat er wel onduidelijk, maar het is gewoon hetzelfde als bij tiscali.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Thanks, als het nou straks niet zo blijkt te zijn, dan weet ik je te vinden ;). Ondanks jouw bevestiging ben ik toch nog wat huiverig, ik kan het namelijk bij Tiscali ook niet terugvinden, terwijl het dus wel in de TS van dat topic staat. Ik ga dus maar uit van de ervaringen van de gebruikers die het hier en bij Tiscali al in gebruik genomen hebben, jij hebt daar ook deze info vandaan lijkt me?

[ Voor 7% gewijzigd door flipjevandejam op 18-02-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ga er maar vanuit dat die €9.95 de kosten is voor de koperlijn als je geen KPN telefonie meer hebt op die lijn. Moderators praten nooit onzin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Haha, ik ben zelf ook moderator bij telecomvergelijker en ik kan je vertellen dat... je helemaal gelijk hebt ;).

Nog 2 vraagjes overigens, Compuserve doet niet aan eerst geld afschrijven om later weer terug te storten zoals bij Tiscali right?
Verder staat er bij de bevestiging het volgende:
Maandelijkse kosten (abonnement): € 24,95
* Bestel voor 1 maart en betaal het eerste jaar slechts € 19,95.

Dit komt omdat ik het via internetten.nl bestel, is die 19,95 nou incl onbeperkt bellen of komt dat er nog bovenop? Ze zetten het allemaal wel heel vaag neer bij Compuserve zeg, normaal is het nooit zo moeilijk om doorheen te prikken.

[ Voor 71% gewijzigd door flipjevandejam op 18-02-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volgensmij is dat de prijs voor de ADSL verbinding. Je telefonie kosten/abonnement komt daar nog wel bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

flipjevandejam schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:25:
Haha, ik ben zelf ook moderator bij telecomvergelijker en ik kan je vertellen dat... je helemaal gelijk hebt ;).

Nog 2 vraagjes overigens, Compuserve doet niet aan eerst geld afschrijven om later weer terug te storten zoals bij Tiscali right?
Verder staat er bij de bevestiging het volgende:
Maandelijkse kosten (abonnement): € 24,95
* Bestel voor 1 maart en betaal het eerste jaar slechts € 19,95.

Dit komt omdat ik het via internetten.nl bestel, is die 19,95 nou incl onbeperkt bellen of komt dat er nog bovenop? Ze zetten het allemaal wel heel vaag neer bij Compuserve zeg, normaal is het nooit zo moeilijk om doorheen te prikken.
Ik meende dat die kortingsbon-acties zowieso al niet meer gedaan werden?
Maar CompuServe doet dit niet nee. (niet meer in ieder geval, sinds een maand of 8)

Let op waar je je actie bestelt van CompuServe op dit moment. Er zijn nog enkele verkoopkanalen waar betere acties verkrijgbaar zijn dan bij CompuServe zelf. Daar zijn in principe de acties van januari en februari afgelopen (a 9.95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

JvS schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 15:47:
Het klopt toch gewoon:

[...]
Dus je betaalt 14,95 extra voor telefonie totaal en niet nog eens 9,95 kosten voor de koperlijn.

het staat er wel onduidelijk, maar het is gewoon hetzelfde als bij tiscali.
+ 29.95 porteringskosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
IEFtm schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:38:
[...]

Ik meende dat die kortingsbon-acties zowieso al niet meer gedaan werden?
Maar CompuServe doet dit niet nee. (niet meer in ieder geval, sinds een maand of 8)

Let op waar je je actie bestelt van CompuServe op dit moment. Er zijn nog enkele verkoopkanalen waar betere acties verkrijgbaar zijn dan bij CompuServe zelf. Daar zijn in principe de acties van januari en februari afgelopen (a 9.95)
Het is nog steeds half februari, dus als jij mij een beter verkoopkanaal aan kan wijzen dan via internetten.nl, graag :).
Ik ben op de hoogte van die porteringskosten, dat zijn gewoon kosten die KPN nou eenmaal in rekening brengt blijkbaar :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Een klein kickje richting IEFtm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

In eerste instantie zo tevreden over mijn 2048 dat ik binnen 1 maand overwoog om over te stappen naar 5120... Niet dus! Actiekorting kan niet worden meegenomen, terwijl die actie er vorige maand voor beide abbo's opstond

Mail van ledenservice:

Geachte heer Pannenkoekkie,

Bedankt voor uw e-mail.

Wanneer wij uw snelheid verhogen naar ADSL 5120 dan valt u op een prijsplan van 24.95 euro per maand en dan zit u meteen vast aan een contract van twee jaar.

Als u hiermee akkoord gaat, dan kunt u best telefonisch contact opnemen met de helpdesk zodat de snelheid van uw ADSL abonnement aangepast kan worden.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.
Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u ook telefonisch contact opnemen met onze ledenservice. Deze is de gehele week bereikbaar van 9.00 tot 22.00 op telefoonnummer 0900 2025 425 (25 ct/m).
Vanuit het buitenland kunt u ons ook bereiken: 0032-2-7131369

[ Voor 7% gewijzigd door Pannenkoekkie op 21-02-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Een contract van twee jaar, is dat standaard voor alle nieuwe klanten en overstappers/verhuizers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Heineken schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:37:
Een contract van twee jaar, is dat standaard voor alle nieuwe klanten en overstappers/verhuizers?
Neen... Ik heb nu een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

flipjevandejam schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:35:
[...]

Het is nog steeds half februari, dus als jij mij een beter verkoopkanaal aan kan wijzen dan via internetten.nl, graag :).
Ik ben op de hoogte van die porteringskosten, dat zijn gewoon kosten die KPN nou eenmaal in rekening brengt blijkbaar :/.
voor zover ik weet is nu alleen internetten.nl nog een "goedkoper" verkoopkanaal.
Heineken schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:37:
nee. alle contracten zijn standaard 1 jarig (met stilzwijgende verlenging van 1 jaar),
alleen bij een wijziging in de verbinding:

downgrades, upgrades en/of verhuizing wordt je contract wederom verlengd.

[ Voor 33% gewijzigd door IEF op 22-02-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Pannenkoekkie schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:00:
In eerste instantie zo tevreden over mijn 2048 dat ik binnen 1 maand overwoog om over te stappen naar 5120... Niet dus! Actiekorting kan niet worden meegenomen, terwijl die actie er vorige maand voor beide abbo's opstond

Mail van ledenservice:

Geachte heer Pannenkoekkie,

Bedankt voor uw e-mail.

Wanneer wij uw snelheid verhogen naar ADSL 5120 dan valt u op een prijsplan van 24.95 euro per maand en dan zit u meteen vast aan een contract van twee jaar.

Als u hiermee akkoord gaat, dan kunt u best telefonisch contact opnemen met de helpdesk zodat de snelheid van uw ADSL abonnement aangepast kan worden.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.
Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u ook telefonisch contact opnemen met onze ledenservice. Deze is de gehele week bereikbaar van 9.00 tot 22.00 op telefoonnummer 0900 2025 425 (25 ct/m).
Vanuit het buitenland kunt u ons ook bereiken: 0032-2-7131369
je hebt vanaf het begin bij CompuServe 2048 ? hoe lang loopt je contract nu ?

in principe is het zo dat je bij een upgrade naar 5120 gewoon een jaar verlenging krijgt. Geen twee jaar. Wel kan het zijn dat je bijvoorbeeld net voor je vernieuwingsdatum zit. Als je dan dus een upgrade doet is het op zich 2 jaar.

Bel even zou ik zeggen. Actiekortingen zijn altijd alleen voor nieuwe klanten. Dat wil zeggen dat overstappen in de meeste gevallen wel mogelijk is, maar niet met actiekorting.

Dus in het geval van een actie van bijvoorbeeld:
"het eerste jaar voor 9.95 en daarna 19.95" dan kun jij alleen een overstap doen naar 19.95.
(alleen als voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

IEFtm schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:39:
downgrades, upgrades en/of verhuizing wordt je contract wederom verlengd.
Verlengd met 1 jaar NA je huidige contract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

IEFtm schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:43:
[...]

je hebt vanaf het begin bij CompuServe 2048 ? hoe lang loopt je contract nu ?

in principe is het zo dat je bij een upgrade naar 5120 gewoon een jaar verlenging krijgt. Geen twee jaar. Wel kan het zijn dat je bijvoorbeeld net voor je vernieuwingsdatum zit. Als je dan dus een upgrade doet is het op zich 2 jaar.

Bel even zou ik zeggen. Actiekortingen zijn altijd alleen voor nieuwe klanten. Dat wil zeggen dat overstappen in de meeste gevallen wel mogelijk is, maar niet met actiekorting.

Dus in het geval van een actie van bijvoorbeeld:
"het eerste jaar voor 9.95 en daarna 19.95" dan kun jij alleen een overstap doen naar 19.95.
(alleen als voorbeeld)
Ik heb net een maand 2048...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende probleem:

Compuserve ADSL 8064 abo + telefonie basis. Geen problemen met ADSL, wel met telefonie. Volgende de helpdesk moet ik 2 telefoons hebben. Een voor mijn Compuserver nummer en een voor mijn KPN nummer....dan kan toch niet waar zijn? Als ik nu naar mijn KPN nummer bel gaat hij over, maar de telefoon rinkelt niet. Ik kan wel mijn Compuserve nummer bellen en de telefoon rinkelt.

Bij Wanadoo, waar ik voorheen abonnee was, kwamen beide nummers netjes binnen op 1 telefoon.

Doe ik wat fout, of is dit gewoon hoe het werkt bij Compuserve? In dat geval een verkeerde keuze van mij om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je niet je KPN nummer laat overzetten naar VoIP zal je twee toestellen hebben voor beide diensten inderdaad.

Wanadoo doet het net iets anders. Die laten het KPN telefonie signaal ook door naar het toestel dat je op je modem (livebox) aansluit. Hier zitten voordelen aan, maar ook ernstige nadelen. Wat als VoIP niet werkt (storing of je gegevens niet goed ingevuld of je wachtwoord veranderd maar niet aangepast in je modem) en je denkt dat je via VoIP belt maar dat doe je niet... Krijg je een behoorlijke KPN nota voor dan.

Er zijn losse kastjes (die dus in de Livebox zit) te verkrijgen om dit te bewerkstelligen. Maar lees onderstaande verhaal eens, bevestigd mijn voorbeeld.

[rml]bigredbag in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

.

[ Voor 100% gewijzigd door JvS op 25-02-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:55:
Als je niet je KPN nummer laat overzetten naar VoIP zal je twee toestellen hebben voor beide diensten inderdaad.

Wanadoo doet het net iets anders. Die laten het KPN telefonie signaal ook door naar het toestel dat je op je modem (livebox) aansluit. Hier zitten voordelen aan, maar ook ernstige nadelen. Wat als VoIP niet werkt (storing of je gegevens niet goed ingevuld of je wachtwoord veranderd maar niet aangepast in je modem) en je denkt dat je via VoIP belt maar dat doe je niet... Krijg je een behoorlijke KPN nota voor dan.

Er zijn losse kastjes (die dus in de Livebox zit) te verkrijgen om dit te bewerkstelligen. Maar lees onderstaande verhaal eens, bevestigd mijn voorbeeld.

[rml]bigredbag in "[ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3"[/rml]
Hmmm ok. Dus als ik nou kies voor het Telefonie totaal pakket dan heb ik dit probleem niet meer? Dan neemt Compuserve het beheer van het nummer over en komen beide nummers binnen op 1 telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een antwoord heeft op bovenstaande vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kort en krachtig: Ja. dan kan je ze gewoon op 1 telefoon binnen laten komen. Ik zou dan zelf leker alleen het oude nummer instellen en dat andere nummer helemaal niet meer gebruiken, maar dat ben ik :).

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.