Goedkoop ADSL + Telefonie van Compuserve

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 21.670 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das goed nieuws....alleen jammer dat het technisch nog niet mogelijk is bij Compuserve. Ik heb zojuist een email van de ledenservice ontvangen dat dit pas eind 2006 mogelijk is.

Zijn er nog andere mogelijkheden? Ik wil gewoon mijn beide telefoonnummers (KPN en Compuserver) binnen laten komen op 1 telefoon. Zeg maar a la de Livebox van Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:16

IEF

Why so serious?

als je zelf wil gaan tweaken, ja dat kan.

Zoek eens naar topics over de Artech AX-521 lineswitch.

Die koppelt je KPN lijn en je voip lijn (komend vanuit je modem)

http://artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm

Er zijn ook een paar inkoopacties voor geweest..

verwacht natuurlijk niet dat CompuServe je daar support op gaat geven.

Ik heb hem zelf in ieder geval wel en het werkt perfect.

Ga van te voren wel na of je telefoon FSK + DTMF ondersteunt.

Je zet dan je KPN lijn op LINE 2 van het ding, VoIP lijn op LIJN 1.

resultaat:

nummerweergave op beide lijnen (!),
inkomende gesprekken van beide lijnen op je telefoon,
uitgaand gesprek standaard via de voip lijn en de mogelijkheid om naar KPN te switchen met #0.

ding kost rond de 30 euro meen ik.

ook nog interessant:

http://forum.tiscali.nl/v...s=0&postorder=asc&start=0

ding is ook nog te bestellen bij:

http://www.rhisc.nl/shop/N_grp_8-1.html

kost daar 47.50.

(nee geen advertentie ;) is maar een van de weinige shops die em heeft in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
Ik las eens ergens in een topic dat er mensen waren (of in ieder geval een persoon) die problemen hadden dat internet 'uitviel' als Bit Torrent draait. Ik kan het even niet meer terugvinden, maar ik heb dat probleem nu ook sinds ik m'n abbonnement heb geupgrade naar 5Mbit met Telefonie met de Zyxel Prestige 2602HW-63.
Is dit een bekend probleem?
Ik gebruik zelf Azureus en heb de router firewall uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Yup.. hier ook Compuserve met Zyxel.. ergens stikt er iets.. ik wil nog steeds proberen of ik met een tweede PC dan wel kan internetten.. dus of het de router of de PC is die stikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

begin eens met de firmware te upgraden voor het ding,
instructies daarvoor vind je op www.tiscali.nl onder helpdesk -> firmware zyxel 2602H(W)

MS6B4 is een erg goede firmware, met een aantal fixes voor het aantal NAT sessions (voor P2P).

Het modem biedt vervolgens 1024 NAT sessions per connected host.

Als je maar 1 PC gebruikt om te bittorrenten of wat dan ook:

telnet naar 192.168.1.254

menu 24.8: ip nat session 2048

Dit geeft 2048 sessions aan 1 host tegelijk.

Dat zou het probleem moeten verhelpen.

of gewoon aantal sessies limiteren in je client. Met Netstat -s zie je alle actieve connecties.

[ Voor 9% gewijzigd door IEF op 09-03-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
@lionheart:
Ik heb ook een laptop die wireless er mee werkt (naast m'n PC die gewoon via utp gaaT), maar daar valt internet ook uit.

@ieftm
Ik heb de ISDN variant, maar de firmware upgrade lijkt inderdaad te werken. Thanks a lot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
De ZyXEL kan totaal 2048 simultane connecties aan en staat ook standaard (in de nieuwe firmwares) op 2048 per PC/client. Als je die iets verlaagt zoals hierboven beschreven kan 1 PC ze nooit allemaal gebruiken om de andere PCs niet te blokkeren van Internet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Weet iemand wellicht ook waar je dit kunt vinden in een 650H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Li0nHeart schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:08:
Weet iemand wellicht ook waar je dit kunt vinden in een 650H?
De 650 H & R heeft dacht ik 1024 conencties en is niet instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
IEFtm schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:53:
begin eens met de firmware te upgraden voor het ding,
instructies daarvoor vind je op www.tiscali.nl onder helpdesk -> firmware zyxel 2602H(W)

MS6B4 is een erg goede firmware, met een aantal fixes voor het aantal NAT sessions (voor P2P).

Het modem biedt vervolgens 1024 NAT sessions per connected host.

Als je maar 1 PC gebruikt om te bittorrenten of wat dan ook:

telnet naar 192.168.1.254

menu 24.8: ip nat session 2048

Dit geeft 2048 sessions aan 1 host tegelijk.

Dat zou het probleem moeten verhelpen.

of gewoon aantal sessies limiteren in je client. Met Netstat -s zie je alle actieve connecties.
Toch te vroeg gejuigd helaas, internet knalt er weer uit als ik Azureus aan zet, alleen het lijkt een beetje willekeurig. Ik probeerde deze actie uit, maar ik kan geen telnetverbinding naar 192.168.1.254 krijgen. Wat zou dat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Shadow_Zero schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:19:
[...]

Toch te vroeg gejuigd helaas, internet knalt er weer uit als ik Azureus aan zet, alleen het lijkt een beetje willekeurig. Ik probeerde deze actie uit, maar ik kan geen telnetverbinding naar 192.168.1.254 krijgen. Wat zou dat kunnen zijn?
firmware update alleen is natuurlijk ook wel erg weinig. Je moet het aantal connecties limiteren die azureus opbouwt. Telnet kun je alleen bereiken als je remote management aanzet in de webconfig.

Alles op LAN only en 0.0.0.0 zetten.

Standaard kun je alleen vanaf 192.168.1.3 (dus zelf ingesteld) telnetten, FTP-en en webconfig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IEFtm schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:14:
[...]

firmware update alleen is natuurlijk ook wel erg weinig. Je moet het aantal connecties limiteren die azureus opbouwt. Telnet kun je alleen bereiken als je remote management aanzet in de webconfig.

Alles op LAN only en 0.0.0.0 zetten.

Standaard kun je alleen vanaf 192.168.1.3 (dus zelf ingesteld) telnetten, FTP-en en webconfig doen.
Webconfig staat standaard op 0.0.0.0 (dus vanaf elk lan IP) ;)

Zet niet in je modem aan dat hij logfiles moet mailen, dan gaat het zeker fout merk ik. En niet vergeten je modem naar defaults te resetten na de firmware upgrade handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan men met Compuserve geen gebruik maken van torrents ???????
Neem toch aan van wel ?

Ik ga waarschijnlijk ook overstappen naar CompuServe gezien de goeie verhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:39:
Kan men met Compuserve geen gebruik maken van torrents ???????
Neem toch aan van wel ?

Ik ga waarschijnlijk ook overstappen naar CompuServe gezien de goeie verhalen!
Ja hoor, de standaard poort (ik meens 6886 oid) is dicht, maar een beetje torrent client heeft een optie om die te veranderen :Y) .

Wat ik nog wilde vragen: je krijgt 20 mb webspace bij compuserve per gebruikersnaam, is er geen mogelijkheid om er een soort van open-dir van te maken [voorbeeld]. Ik heb compuserve erover gemaild en ik kreeg als antwoord dat dat om veiligheids redenen niet kon :/
Is er niet iets van een code, html pagina of bestand dat je toch zo'n open dir kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
*kick*

Niemand die een oplossing weet? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Dutch-Hane schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:59:
[...]

Ja hoor, de standaard poort (ik meens 6886 oid) is dicht, maar een beetje torrent client heeft een optie om die te veranderen :Y) .

Wat ik nog wilde vragen: je krijgt 20 mb webspace bij compuserve per gebruikersnaam, is er geen mogelijkheid om er een soort van open-dir van te maken [voorbeeld]. Ik heb compuserve erover gemaild en ik kreeg als antwoord dat dat om veiligheids redenen niet kon :/
Is er niet iets van een code, html pagina of bestand dat je toch zo'n open dir kan maken?
wat een onzin. Compuserve heeft geen enkele poort geblokkeerd om precies te zijn.
Poort 25 ook niet (met uitzondering van hun eigen SMTP welke wel beveiligd is op @cs.com en smtp authentication ,maar dat is een ander verhaal).
Torrents worden dus zeker niet geblokkeerd.

Je router dan weer wel, maar dat is meer een standaard port forwarding verhaal.

Over die index files, je weet dat daar juist vaak misbruik van wordt gemaakt door webcrawlers etc?
dat is ook juist de reden dat het uitgeschakeld is. Furthermore, die webspace is bedoeld als homepage space, en niet als personal file storage :) dat staat ook vrij duidelijk op de webspace websites van compuserve. (o.a. een 1 mb filesize cap per file).

Gebruik anders gewoon een programma om je bestanden te indexeren
http://www.snapfiles.com/get/easyindex.html <- zoiets bijvoorbeeld.

Of ga met notepad aan de slag :p

server-generated directory index zul je dus niet krijgen bij CS.

[ Voor 75% gewijzigd door IEF op 07-04-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Vandaag heb ik geprobeerd m'n Compuserve InternetTelefonie aan de praat te krijgen, maar het is nog niet helemaal zoals het zou zijn moeten.
KPN is opgezegd en de gewenste porteringsdatum was 1 april. Nu weet ik niet of de gewenste datum ook gelijk staan aan de uitvoerdatum, maar mijn originele nummer kan niet gebeld worden. Ik krijg dan:
"U heeft een niet bestaand nummer gebeld"
Als ik het Compuserve nummer bel gaat ie wel over, maar ik hoor dan verder niks. Dit kan ook wel kloppen omdat ik dit nummer op mijn fax heb aangesloten.

Mijn vragen:
Kan het nog zijn dat de portering niet is doorgevoerd?
Klopt het dat ik een fax gewoon op een port aansluit en dat het toegewezen nummer voor die port dan voor de fax is?
Als ik bel is het uitgaande nummer het Compuserve nummer, niet het originele nummer. Is dit altijd zo of is dit nog in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shadow_Zero schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:53:
Vandaag heb ik geprobeerd m'n Compuserve InternetTelefonie aan de praat te krijgen, maar het is nog niet helemaal zoals het zou zijn moeten.
KPN is opgezegd en de gewenste porteringsdatum was 1 april. Nu weet ik niet of de gewenste datum ook gelijk staan aan de uitvoerdatum, maar mijn originele nummer kan niet gebeld worden. Ik krijg dan:
"U heeft een niet bestaand nummer gebeld"
Als ik het Compuserve nummer bel gaat ie wel over, maar ik hoor dan verder niks. Dit kan ook wel kloppen omdat ik dit nummer op mijn fax heb aangesloten.

Mijn vragen:
Kan het nog zijn dat de portering niet is doorgevoerd?
Klopt het dat ik een fax gewoon op een port aansluit en dat het toegewezen nummer voor die port dan voor de fax is?
Als ik bel is het uitgaande nummer het Compuserve nummer, niet het originele nummer. Is dit altijd zo of is dit nog in te stellen?
Heb je KPN nummer opgezegd zelf? Of is het KPN-abonnemen opgezegd automatisch door de nummer portering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Dat zou automatisch gebeuren (door Compuserve).
Alleen ik kon gisteren nog wel bellen met KPN, dus wellicht dat het daar aan ligt...?

EDIT:
Oh, nu lijkt ie het wel te doen :)
Nou ja, dan weet ik het ook niet!

[ Voor 24% gewijzigd door Shadow_Zero op 11-04-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
IEFtm schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:04:
Gebruik anders gewoon een programma om je bestanden te indexeren
http://www.snapfiles.com/get/easyindex.html <- zoiets bijvoorbeeld.

Of ga met notepad aan de slag :p

server-generated directory index zul je dus niet krijgen bij CS.
Bedankt man, zo'n programma als Easy Index werkt in principe net zo. Het is natuurlijk niet zo makkelijk als het gelijk gedaan wordt maar dat gaat niet. thx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik heb ook vaak als ik een VPN verbinding maak, dat er andere applicaties van het internet knallen, zoals IRC, ICQ, MSN, Firefox. Iemand enig idee wat hier achter zit?
Heeft dat met Compuserve te maken, of met Windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shadow_Zero schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:32:
Ik heb ook vaak als ik een VPN verbinding maak, dat er andere applicaties van het internet knallen, zoals IRC, ICQ, MSN, Firefox. Iemand enig idee wat hier achter zit?
Heeft dat met Compuserve te maken, of met Windows XP?
Met Windows. Die zet standaard bij een VPN het vinkje aan 'als default gateway gebruiken' waardoor alle verbindingen er doorheen gaan. De bestaande verbindingen buiten de VPN verbreken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Kan dit ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hangt er 'n beetje vanaf. Sommige werkgevers/systeembeheerders maken ze zo dat je er weinig aan kan aanpassen behalve login & wachtwoord. Als hij gewoon handmatig is aangemaakt kan je hem wel vinden tussende tabjes/opties.

Soms werkt dan niet alles meer achter je VPN verbinding. Dan wil je PC sommige dingen bereiken buiten de VPN die er eigenlijk doorheen moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Aanvullend hierop heb ik hetzelfde probleem als ik via LAN van m'n ene systeem op de andere probeer te komen, knalt alles er uit...
Dus wellicht is het toch wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shadow_Zero schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:30:
Aanvullend hierop heb ik hetzelfde probleem als ik via LAN van m'n ene systeem op de andere probeer te komen, knalt alles er uit...
Dus wellicht is het toch wat anders?
knalt alles er uit...

Iets specifieker zou leuk zijn, dan weten we ook wat er nu precies stopt en wat je moet doen om het te hervatten en wat je ziet/opvalt. En is dat met of zonder VPN? Of sowieso altijd als je dat probeert? En je LAN is 2 PC's in je ZyXEL 2602 of 650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

misschien leuk om es te kijken of wel nog beide systemen online zijn,
en of je kunt pingen van het ene systeem naar het andere..

zoals bjck al zei, wat meer info is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

inmiddels heeft CompuServe een 16 mbit ADSL2+ aanbod:

ADSL 16 Mb: 16384/1024 Kbit/s voor 34,95 p/maand
ADSL 16 Mb&Telefonie: 16384/1024 Kbit/s / Telefonie Basis voor 39,95 p/maand

(ADSL+Telefonie Totaal met KPN nummerportering is uiteraard duurder)

Ook Newline-service opleveringen zijn mogelijk voor 9,95 p/maand extra (lijnhuur) +
55,- aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IEFtm schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:41:

Ook Newline-service opleveringen zijn mogelijk voor 9,95 p/maand extra (lijnhuur) +
55,- aansluitkosten.
Misschien moet je even uitleggen wat dit is toch ondanks het GoT is:

Met NLS (NewLineService) kan je een DSL aansluiting nemen en laten aanleggen zonder dat je eerst een KPN-telefonie abonnement nodig hebt. Koperlijnen liggen overal vaak wel, maar bij veel aanbieders moet je een actief KPN abonnement/nummer hebben eerst.

Als je dus ergens gaat wonen of alleen mobiel belt en toch DSL wilt hebben is het niet meer nodig om eerst bij KPN dat aan te vragen a eenmalig €47.50 en maandelijks nog eens minimaal €9.90 voor minimaal 12 maanden.

Men noemt het hier op GoT ook wel eens 'kaal-koper' (DSL zonder KPN) of 'dedicated' of 'dsl-only'. Compuserve laat dan bij KPN een ongebruikte (slapende of uit de voorraad) koperlijn actief worden en koppelen aan de DSL apparatuur.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 28-07-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik ben druk bezig met een verhuizing, dus m'n internet die er uit knalt onderzoek is even uitgesteld ;)

De verhuizing van Compuserve wordt wel een leuke rekening trouwens:
- ADSL verhuizen: 39,95
- Telefonie verhuizen: 5,-
- aanleg nieuwe lijn: 55,-
- Zyxel modem 70,- (had ISDN, moet nu analoog zijn :( )

Dus als iemand nog interesse heeft in een Zyxel Prestige P2602HW of 650HW-33 voor ISDN aansluiting mail me maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shadow_Zero schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:53:
Ik ben druk bezig met een verhuizing, dus m'n internet die er uit knalt onderzoek is even uitgesteld ;)

De verhuizing van Compuserve wordt wel een leuke rekening trouwens:
- ADSL verhuizen: 39,95
- Telefonie verhuizen: 5,-
- aanleg nieuwe lijn: 55,-
- Zyxel modem 70,- (had ISDN, moet nu analoog zijn :( )

Dus als iemand nog interesse heeft in een Zyxel Prestige P2602HW of 650HW-33 voor ISDN aansluiting mail me maar ;)
Modem kan ik inkomen nog, maar verhuiskosten en aanleg kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Tja, alles kost hier geld he? :/
Volgens mij kun je het ook formulieren als: aansluiting nieuwe ADSL abonnement.
Geef het beestje een naam, ik moet dokken, terwijl ik die 2602 en Telefonie nog niet zo lang heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shadow_Zero schreef op zondag 30 juli 2006 @ 09:28:
Tja, alles kost hier geld he? :/
Volgens mij kun je het ook formulieren als: aansluiting nieuwe ADSL abonnement.
Geef het beestje een naam, ik moet dokken, terwijl ik die 2602 en Telefonie nog niet zo lang heb :'(
Verhuizingen zijn voor een ISP ook een kostbaar iets. In de hele markt van internet toegang worden prijzen heel scherp gezet, maar gaat men er wel een beetje vanuit dat je daarvoor een ruim jaar abonnee blijft op dat adres.

De kosten die bij het opheffen oude adres en weer aansluiten nieuwe adres kunnen daardoor weer best fors zijn voor de consument. Er zit in de scherpe prijzen gewoon geen ruimte om dat voor een ISP te dragen die kosten. Sommige mensen verhuizen 2x per jaar, dat zou een aardige put zijn om je euro's in te gooien als ISP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
ADSL werkt nu wel op m'n nieuwe adres, alleen Telefonie wil nog niet echt vlotten.
Volgens de helpdeskmedewerker die ik net aan de lijn had moet ik me opnieuw aanmelden via http://www.compuserve.nl/adsl/voip/, maar daar MOET ik een telefoonnummer invullen, maar die heb ik helemaal niet!
Ik wilde wel terugbellen, maar ze zijn in het weekend 'maar' tot 5 uur bereikbaar.
Weet iemand zo nog iets?
Anders wordt het morgen bellen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shadow_Zero schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:32:
ADSL werkt nu wel op m'n nieuwe adres, alleen Telefonie wil nog niet echt vlotten.
Volgens de helpdeskmedewerker die ik net aan de lijn had moet ik me opnieuw aanmelden via http://www.compuserve.nl/adsl/voip/, maar daar MOET ik een telefoonnummer invullen, maar die heb ik helemaal niet!
Ik wilde wel terugbellen, maar ze zijn in het weekend 'maar' tot 5 uur bereikbaar.
Weet iemand zo nog iets?
Anders wordt het morgen bellen ^^
Als je binnen je netnummergebied bent verhuisd gaat het vanzelf mee dacht ik, maar als je in een ander netnummergebied bent gaan wonen moet je het vast opnieuw aanvragen weer. Anders kiezen zij immers een nummer voor je en nu kan je misschien zelf kiezen ;)

Is dat vakje 'telefoonnummer' bij de Basis telefonie dienst (dus 1 nieuw nummer) niet gewoon een contact telefoonnummer waarop je nu bereikbaar bent? Vul een mobiel nummer in zou ik zeggen gewoon en kijken of je verder komt.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 26-08-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

binnen nummergebied wordt alles automatisch meeverhuisd.

buiten netnummergebied wordt het NIET automatisch meeverhuisd. Je moet dan speciaal contact opnemen om de huidige (al afgesloten telefonie order) te verwijderen.

Pas nadat dit gebeurd is kun je opnieuw aanvragen. Hier moet je dan ALTIJD je oude telefoonnummer invullen, dwz het nummer waarop je in eerste instantie hebt aangevraagd.

Ook dit kan de helpdesk voor je nakijken in hun oude ordergegevens als je dit niet meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Net weer iemand van Compuserve aan de lijn gehad.
Schijnbaar stond er nog een 'ticket' bij mij open (omdat ADSL het in eerste instantie niet deed) en als die gesloten is kan ik weer Telefonie opnieuw aanvragen.
En als je geen KPN nummer hebt dan hoef je niks in te vullen of kun je een mobiel nummer invullen. We gaan het meemaken :)
Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Hebben mischien meerdere mensen de laatste tijd van een wegvallende verbinding? Op geheel willekeurige tijden krijg ik de melding dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Een fractie daarna is het weer oke maar zit ik vervolgens meerdere seconden zonder internet. Ik heb de helpdesk gemaild, maar de antwoorden kwamen vooral neer op dat het aan ons zou liggen. De verbinding doet het al een jaar goed en pas sinds ongeveer een week ofzo krijg ik de meldingen
Dit Probleem kan door een aantal factoren ontstaan.
De afstand van de wijkcentrale naar uw woning is vrij lang , dit betekend
dat de aansluiting van het modem in uw woning goed moet aangesloten worden
om zo de snelheid en stabiliteit zo veel mogelijk kunt verminderen of
volledig te verhelpen.
Dit betekend dat u het modem direct achter het ISRA punt moet zetten (het
ISRA punt is het punt waar telefonie bij u thuis binnen komt deze zit
vrijwel altijd in de meterkast).
Verder moeten de telefoon kabels waarmee het modem is aan gesloten aan het
ISRA punt niet langer zijn dan 1 meter.
Na gezegd te hebben al een jaar geen problemen te hebben gehad:
Het komt vaak voor dat een verbinding een aantal maanden tot een jaar stabiel is
en hierna instabiel wordt.
Dit komt namelijk dat de telefoon kabels waarmee het modem is aangesloten vrij
snel verslechteren vooral als deze langer zijn dat de kabels die in het modem
pakket zaten.
Ook zal de verbinding met een niet optimale aansluiting in uw woning bij een
snellere verbinding instabieler worden.
Iemand die met zekerheid kan zeggen dat dit verhaal klopt of juist niet klopt?
Het is nogal onzin om voor jan met de korte achternaam alle kabels te vervangen.
Het gaat overigens om een 5.1 mbit abbonement met voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

is nogal moeilijk te zeggen als je 0 informatie geeft over de huidige situatie.
vragen of er meer mensen problemen hebben is vrij zinloos tenzij het over dezelfde wijkcentrale gaat (en dan nog!)
De problemen die je hebt hebben te maken met jouw specifieke KPN lijn, en het ADSL signaal wat daaroverheen loopt. Die verschilt van alle andere lijnen, hooguit enkelen die in jouw buurt op hetzelfde kaartje zijn aangesloten in de wijkcentrale (die hebben vergelijkbare afstanden en kwaliteit meestal)

CompuServe meet je verbinding na en krijgt daar blijkbaar te zien dat jij een laag signaal hebt op je modem.

Daaruit wordt afgeleid dat je bijvoorbeeld je telefoonbekabeling verlengd hebt, of dat deze van lage kwaliteit is.

Een andere mogelijkheid is dat je modem/splitter niet op je echte ISRA punt zijn aangesloten
(woonhuis: meterkast/kelder, appartement: woonkamer) en dat je wellicht nog een aftakking hebt voor je splitter.

je kunt me ook eens mailen op cs [at] ieftm [punt] nl

misschien dat ik er samen met je uitkom.

[ Voor 25% gewijzigd door IEF op 12-09-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Net afgelopen weekend mijn aansluiting met compuserve ADSL gerealiseerd. Vrijdag werd de lijn door KPN gecheckt en akkoord bevonden, dezelfde dag kreeg ik het doe-het-zelf-pakket binnen. De draadjes heb ik aangesloten, de lijn op mijn PC geactiveerd en...... het werkt vlekkeloos. Ik heb de laatste twee dagen regelmatig de lijnsnelheid gecontroleerd en ook daar is niks op aan te merken.
Stap 1 is dus voorbeeldig verlopen (dat is bij andere providers nogal eens een martelgang geweest, dus hier heeft compuserve punten gescoord).

Vandaag heb ik me aangemeld voor telefonie. Eens kijken of dat net zo soepel gaat.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ik was afgelopen week naar mtv.nl gesurft om daar eens te kijken wat overdrive inhield. Zonder succes want ik surf vanaf een buitenlands ip, aldus de site. :/ Dus gemaild naar cs en als antwoord gekregen dat het via Londen gaat. Dit was de reden dat ik een buitenlands ip had * Rooster Er zou aan gewerkt worden. Is dit mischien nog op te lossen voordat cs dit aan MTV heeft doorgegeven? Lijkt me best leuk om nog eens wat afleveringen cribs te zien bijvoorbeeld.

Nog even een vraag: al meer dan een jaar geleden sloot ik een abbonement af, destijds nog onder de
1 mbit. Na een korte tijd werd dit zo'n 1.2 mbit en wat later 5.1 mbit (met voorwaarde dat het contract weer 12 maanden zou worden). Tegenwoordig hebben ze ADSL + telefonie in de smaken zilver, goud en platina. Ik heb al enige tijd telefonie van compuserve. Nu vroeg ik me af welk abbonement we nu hebben. Ik krijg geen rekeningen meer, maar per maand wordt tussen de 40 en 50 euro afgeschreven. Dit heeft te maken met de betaalde nummers zoals 06 nummers denk ik. Zo heel veel wordt dat niet gedaan, dus dan zou ik naar platina neigen van 40 euro per maand. Dit klopt totaal niet met de snelheid, die de laatste tijd van 590 naar 560 kb/s is gedaald. Iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven? Ik denk dat ik zowieso en mailtje de deur uit doe naar compuserve over deze kwestie.

* Rooster Volgens WhoisIP heb ik overigens wel een Nederlands ip :?
OrgName: RIPE Network Coordination Centre
OrgID: RIPE
Address: P.O. Box 10096
City: Amsterdam
StateProv:
PostalCode: 1001EB
Country: NL
*nb: ik is eigenlijk mijn vader, abbo staat op zijn naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het moet niet uitmaken op welk land een IP geregistreerd staat eigenlijk sowieso of je iets wel of niet mag zien natuurlijk.

De IP blokken die door Compuserve worden gebruikt zijn gewoon uit een normaal EU blok van RIPE, vul je eigen IP maar om het te zien.

En dat verkeer via Londen/Brussel/Frankfurt of waar dan ook vandaan bij de servers van MTV aankomt moet ook niet uitmaken. Het internet is immers een heleboel aan elkaar geknoopte netwerken bij elkaar waar niet vast staat dat een computer in Nederland een IP heeft dat ook zo bij de registar (RIPE voor de EU) staat geregistreerd. En of het verkeer nu in Nederland blijft en tussen de twee netwerken uitgewisseld kan worden of via Londen of via Rome loopt moet niet uitmaken.

MTV is hier 'een beetje selectief' lijkt het wel. Ik zou m'n beklag daar zeker neerleggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

ik neem aan dat je gewoon gebruik maakt van MTV via IE of Firefox ?

niet via de CS client zelf? (dat is namelijk een proxy.. met een US ip)

ik zal eens testen wat MTV precies doet.
erg gaar als ze selectief zijn op IP. zeker bang voor teveel dataverkeer vanuit het 'buitenland' ?
zal ongetwijfeld duurder verkeer zijn voor ze (denk: transit)

Voor een upgrade gewoon even bellen. Denk dat ze je wel een goed aanbod kunnen doen naar een van de huidige aanbiedingen.

Wat betreft je snelheid, test eens op http://test.leaseweb.nl

Daar kun je een aantal BIN files downloaden die je snelheid aangeven.

Verder kun je me evt. mailen op cs [at] ieftm [punt] nl
als je meer info wil mbt je snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
bjck en ieftm bedankt voor de toelichting! :)
IEFtm schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:35:
ik neem aan dat je gewoon gebruik maakt van MTV via IE of Firefox ?

niet via de CS client zelf? (dat is namelijk een proxy.. met een US ip)

Voor een upgrade gewoon even bellen. Denk dat ze je wel een goed aanbod kunnen doen naar een van de huidige aanbiedingen.

Wat betreft je snelheid, test eens op http://test.leaseweb.nl

Daar kun je een aantal BIN files downloaden die je snelheid aangeven.

Verder kun je me evt. mailen op cs [at] ieftm [punt] nl
als je meer info wil mbt je snelheden.
Het is inderdaad niet via dat programma van compuserve

De snelheid is echt lager, ook hier weer. Binnekort maar eens een belletje doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Ik heb net gebeld en ik kon inderdaad upgraden naar 8 mbit, ware het niet dat ik 3 kilometer van de centrale afwoon. Bij een upgrade zou de verbinding de helft van de tijd plat liggen werd me verteld. Ik zou volgens de telefonist kunnen vragen aan kpn om een overschakeling te krijgen naar een andere centrale. Is dit inderdaad mogelijk? Het lijkt mij dat ze mij wel verbonden hebben met een centrale die het meest in de buurt ligt.

In het geval dat het niet kan, zit ik dan voor 'altijd' vast aan deze snelheid vast of is het een kwestie van tijd tot kpn zo'n centrale 'upgrade' zodat de verbindingen sneller kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dutch-Hane schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:52:
Ik heb net gebeld en ik kon inderdaad upgraden naar 8 mbit, ware het niet dat ik 3 kilometer van de centrale afwoon. Bij een upgrade zou de verbinding de helft van de tijd plat liggen werd me verteld. Ik zou volgens de telefonist kunnen vragen aan kpn om een overschakeling te krijgen naar een andere centrale. Is dit inderdaad mogelijk?
Dat is onzin, lijnen gaan naar een centrale een daarmee punt uit. In 99 van de 100 gevallen is dat ook de centrale het meest dichtbij.
Het lijkt mij dat ze mij wel verbonden hebben met een centrale die het meest in de buurt ligt.
Yup. Soms niet, maar dan stond de wijk er eerder dan een centrale die later in de buurt is gebouwd. Het komt voor, maar zelden. En dan is 'omprikken' er niet bij ook.
In het geval dat het niet kan, zit ik dan voor 'altijd' vast aan deze snelheid vast of is het een kwestie van tijd tot kpn zo'n centrale 'upgrade' zodat de verbindingen sneller kunnen?
Op 3000m is 8Mbps misschien net-niet haalbaar, maar het hoeft niet perse instabiel te worden. Misschien haal je er wel 5Mbps van of 7Mbps.

Elke telefoonlijn gaat naar een centrale. Je kan weinig 'upgraden' daar aan natuurlijk. Wat er in de toekomst wel gaat gebeuren is dat KPN (en wellicht andere aanbieders ook) niet alleen meer apparatuur in de centrale gaan plaatsen, maar ook op de verdeelstations per wijk. Dat zou de lijn aanzienlijk korter maken en dus snellere DSL verbindingen mogelijk maken, maar dat is een vele jaren plan nog natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Ik zou er gewoon vanuit gaan dat je 5 of 6 haalt. Als je met die gedachte de upgrade nog steeds goed vindt, gewoon doen.

Vervolgens kun je in overleg altijd wel op een lagere snelheid gezet worden mocht de 'te hoge'-8mbit niet te halen zijn en instabiel worden.

Als je dit wil vermijden kun je wellicht beter kiezen voor een 4.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Het wordt nu wel heel aantrekkelijk, dat Compuserve Goud 8 Mbit abo. Deze is nl. via de Phonehouse namelijk slechts 9,95 per maand gedurende het eerste jaar (met een jaarcontract). En dat inclusief gratis bellen binnen Nederland via VOIP!

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 28-12-2006 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net overgestapt naar ADSL&Telefonie Goud 8MB. Binnen 2 weken online !

Snelheidstest (www.speedtest.net) laat zien dat ik 7.4 MB haal (down) en 850kb (up). Eenvoudig geinstalleerd en uiteraard niet de compuserve software gebruikt. Gaat over Tiscali netwerk.

Helpdesk is in mijn ervaring goed bereikbaar en ook op mails wordt normaal gereageerd.

Tot zover prima ervaring. En voor 9,98 euro per maand, lach je alle mensen met zelfde of mindere specificaties en dan kun je ook nog gratis bellen. TOP AANBIEDING :9~

Groet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik ben ook overgestapt en dat bevalt prima! Goede snelheid (zie hieronder), lage prijs en gratis naar vaste nummers bellen. Top! Heb één keer de helpdesk (of Ledenservice zoals CS het noemt) gebeld en één keer gemaild. Dat mailen ging wat vaag: de reactie duurde 6 dagen en het antwoord klopte niet. Telefonisch kreeg ik echter snel iemand aan de lijn die duidelijk wist waar hij het over had.
Je moet alleen even wennen aan het IMAP mail protocol d.w.z. de mail in Thunderbird/Outlook naar je lokale map kopiëren (met een regel), verder werkt het prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/87588294.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 11:43
musicfreak schreef op donderdag 28 december 2006 @ 05:59:
Het wordt nu wel heel aantrekkelijk, dat Compuserve Goud 8 Mbit abo. Deze is nl. via de Phonehouse namelijk slechts 9,95 per maand gedurende het eerste jaar (met een jaarcontract). En dat inclusief gratis bellen binnen Nederland via VOIP!
Is deze aanbieding van de phonehouse niet alleen in combinatie met een mobiel telefoon abonnement? Het lijk me erg vreemd dat de phonehouse internet abonnementen weg geeft.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:34:
Ben net overgestapt naar ADSL&Telefonie Goud 8MB. Binnen 2 weken online !
...
Tot zover prima ervaring. En voor 9,98 euro per maand, lach je alle mensen met zelfde of mindere specificaties en dan kun je ook nog gratis bellen. TOP AANBIEDING :9~
Welke aanbieding is dit? :o

thx.

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
korna schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 02:23:
Is deze aanbieding van de phonehouse niet alleen in combinatie met een mobiel telefoon abonnement? Het lijk me erg vreemd dat de phonehouse internet abonnementen weg geeft.
Weggeven zou inderdaad wel erg gek zijn :+ , maar ze verkopen al wel langer ADSL abo's. Je hoeft i.i.g. geen mobiel abo erbij af te sluiten. The Phonehouse maakt voor zijn ADSL aanbiedingen weer gebruik van Nedconcepts.
[...]
Welke aanbieding is dit? :o
Als je op de eerder door mij genoemde link je postcode / huisnummer invoerd dan krijg je de CompuServe aanbieding te zien als je binnen het dekkingsgebied van Tiscali Wholesale woont. Want, om het nog ingewikkelder te maken, CompuServe maakt weer gebruik van Tiscali voor het eerste gedeelte van je verbinding. Daarna ga je het America Online (AOL) netwerk op, de moedermaatschappij van CompuServe.

Ik had eerder geschreven dat je voor een 9,95 klaar was inclusief VOIP. Dat is niet waar, bovenop dit bedrag komt nog 9,95 euro voor de koperdraden van KPN.

Nogmaals, mij bevalt deze keuze prima. Ik heb er nog wel een TweakNews abo bij genomen, CompuServe heeft geen newsserver en toegang tot de newsserver van Tiscali mislukt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
Dutch-Hane schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:52:
Ik heb net gebeld en ik kon inderdaad upgraden naar 8 mbit, ware het niet dat ik 3 kilometer van de centrale afwoon. Bij een upgrade zou de verbinding de helft van de tijd plat liggen werd me verteld. Ik zou volgens de telefonist kunnen vragen aan kpn om een overschakeling te krijgen naar een andere centrale. Is dit inderdaad mogelijk? Het lijkt mij dat ze mij wel verbonden hebben met een centrale die het meest in de buurt ligt.

Inmiddels is hij geupgrade maar het is toch een beetje raar verlopen. Ik belde dus om te vragen om up te graden naar 8 mbit, omdat dat al een keer eerder met succes gelukt was. (van 1 mbit naar 5 mbit). Hij zou het wel even uitzoeken en als ik het na 2 dagen nog niet zou merken kon ik terugbellen.
Zo gezegd zo gedaan (niks gemerkt dus), ik bel terug en krijg (uiteraard) een ander persoon aan de lijn die me verteldat er niets gebeurd is. Dus ik vraag of ik alsnog kan upgraden. Ja dat kon maar dan zou het abbonement met nog een jaar verlend worden! Ho eens even! Ik heb haar uitgelegd dat me dat nooit verteld is, maar meer in de zin dat het abbonement vanaf het moment dat ik upgrade nog 1 jaar duurt in plaats van een x aantal maanden. Ja dat had ik dan niet goed begrepen..right :/
Het abbonement was al 2x verlengd zei ze, dit vond ik ook al raar. 1x van 1 mbit naar 5 mbit en vlak daarvoor(of na) was het met een jaar verlengd omdat we telefonie erbij namen. Hier snap ik al helemaal niks van. Je neemt een extra dienst en dús krijg je even 12 maanden bovenop je contract??
Omdat het al tot ergens in 2008 liep heb ik maar gezegd dat ik de upgrade maar even zou laten voor wat het is. En ja hoor een paar dagen later surf ik met 8 mbit. Ik heb nog niet gebeld maar ze heeft dus blijkbaar toch ons laten upgraden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
*kickje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
Ik heb de gok gewaagd en me aangemeld voor Compuserve. Mooie aanbieding bij The Phone House. Het gaat om een new line service dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 05:08

KSH

Ik heb sinds een jaar een 5 mb verbinding inclusief telefonie. Dit is tot nu toe zeer goed bevallen. Ik wil graag upgraden naar de 8 mb verbinding, maar ik heb gehoord van compuserve dat dat kan leiden tot een instabiele verbinding aangezien het om een zgn. 'open' verbinding gaat en ik 3 km van de centrale af zit.

Is er toevallig iemand die ook rond de 3 km vd centrale af zit en goede/slechte ervaringen heeft met deze 8 mb verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KSH schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 02:54:
Ik heb sinds een jaar een 5 mb verbinding inclusief telefonie. Dit is tot nu toe zeer goed bevallen. Ik wil graag upgraden naar de 8 mb verbinding, maar ik heb gehoord van compuserve dat dat kan leiden tot een instabiele verbinding aangezien het om een zgn. 'open' verbinding gaat en ik 3 km van de centrale af zit.

Is er toevallig iemand die ook rond de 3 km vd centrale af zit en goede/slechte ervaringen heeft met deze 8 mb verbinding?
Als je een ZyXEL 2602 of een ZyXEL 660 als modem hebt (ADSL2/2+ geschikt) zal het wellicht wel gaan. Het hoeft niet perse instabiel te worden, kan ook zijn dat er 'maar' 7Mbit uit de verbinding komt in plaats van 8Mbit door de lijnlengte/afstand tot de centrale.

En het is de vraag of de lijn echt 3000m is en niet bijvoorbeeld 3800m in de praktijk natuurlijk ;)

Kwestie van proberen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van me heeft sinds 2 weken het volgende probleem. Na ongeveer 10 minuten vallen alle draadloze verbindingen weg. Het modem (zyxel 650-33) geeft nog wel het ip van de pc weer. Dit is bij 2 laptops het geval. Een bedrade verbinding geeft geen problemen. Na een herstart van een laptop is er weer verbinding voor maximaal 10 minuten.
Compuserve legt het probleem terug bij de gebruiker aangezien zij zelf niets kunnen vinden, wordt verteld.
Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb zo ook geen idee, maar wellicht is het een idee om het probleem aan te kaarten op het Tiscali forum? Compuserve maakt gebruik van de diensten van Tiscali Wholesale en levert ook hetzelfde modem.

[ Voor 12% gewijzigd door musicfreak op 10-03-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik zie net dat internet + voip voor een tientje nu ook rechtstreeks bij Compuserve leverbaar is i.p.v. via The Phone House, zie http://compuserve.nl/adsl/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb sinds kort tiscali via compuserve.

Wat ik nu graag zou willen is dat al mijn pc's in huis een eigen ip adres krijgen.

Ik heb nog een internet verbinding van tweakdsl en daar heb ik het modem op bridged gezet. Vervolgens de lan poort aangesloten op een switch en voila.. iedere PC zit direct op internet.

Om de truuk met compuserve te herhalen heb ik het 2602 modem op bridged gezet. Even getest of ik een IP adres krijg (nadat ik de dhcp server van het modem had uitgezet). Maar niets, nada, noppes.

Heeft iemand van jullie ervaring met meerdere pc's direct op internet via Tiscali (dus niet in de 192.168.x.x range, maar alle pc's echte IP adressen ?)

Zo ja, gaarne hulp hoe e.e.a. is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ja. Dit is niet mogelijk. Tiscali geeft maar 1 IP adres per modem uit.

Je zult toch moeten NATen.

[ Voor 29% gewijzigd door DynaMikeY op 23-03-2007 00:42 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je een gewone consumenten aansluiting? Dan krijg je maar 1 uniek extern IP-adres. Blijkbaar kreeg je bij TweakDSL nog meer IP-adressen, maar wat je wilt gaat niet lukken met je Compuserve/Tiscali account.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakDSL laat inderdaad meerdere publieke (internet) IP adressen per aansluiting toe wat je nodig hebt voor deze constructie.

Je modem dus als router plaatsen, niet als bridge.

En je hebt een aansluiting bij Compuserve via het Tiscali DSL netwerk. Je hebt dus in deze niets met Tiscali te maken qua IP adressen en dergelijke.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 23-03-2007 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Waarom kan het een probleem zijn dat je maar 1 ip-adres krijgt?

Ik overweeg ook om de 8Mb aanbieding van Compuserve te nemen, maar lees maar weinig reacties. Mag ik er dus vanuit gaan dat in ieder geval de lezers van dit topic tevreden zijn over de aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 13:07
xyl schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:54:
Waarom kan het een probleem zijn dat je maar 1 ip-adres krijgt?

Ik overweeg ook om de 8Mb aanbieding van Compuserve te nemen, maar lees maar weinig reacties. Mag ik er dus vanuit gaan dat in ieder geval de lezers van dit topic tevreden zijn over de aansluiting?
Ik ben iig tevreden jah :) ( 4Mb hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer spectaculaaaaaiiiiir mag ik wel zeggen. Waar zit het addertje? Ik blijf het bibber, bang, angstig vinden dat het elke keer met een jaar verlengd wordt. Ik weet dat meerdere providers dat doen maar toch. Ik ga vergeten het een maand van te voren te cancelen en al dat gedoe met een overstap terzijnertijd etc etc. En hoe lang blijft gratis bellen gratis? Was ook zo met Orange, nu dus niet meer. Maar goed blijft het overwegen waard....ahhhhhhhhhh ik heb er één:
Kan ik gebruik maken van een ander e-mailadres dan mijn @cs.com-adres?
Om te voorkomen dat CompuServe e-mailadressen onrechtmatig gebruikt worden als afzenders van e-mail door derden, is het gebruik van de smtp.cs.com mailserver van CompuServe alleen mogelijk als u ook uw @cs.com e-mailadres invult als afzender. Het is wél mogelijk om een alternatief ontvangstadres in te vullen in het 'Reply To' veld, dan komen reacties in de mailbox naar keuze terecht.

Oftwel ik kan geen mail meer versturen op naam van mijn domein. Want de hostingprovider heeft geen smtp server. :((((

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Overigens weet ik wel 1 nadeel, via Compuserve kan je niet met Eweka downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:40:
Zeer spectaculaaaaaiiiiir mag ik wel zeggen. Waar zit het addertje? Ik blijf het bibber, bang, angstig vinden dat het elke keer met een jaar verlengd wordt. Ik weet dat meerdere providers dat doen maar toch. Ik ga vergeten het een maand van te voren te cancelen en al dat gedoe met een overstap terzijnertijd etc etc. En hoe lang blijft gratis bellen gratis? Was ook zo met Orange, nu dus niet meer. Maar goed blijft het overwegen waard....ahhhhhhhhhh ik heb er één:
Kan ik gebruik maken van een ander e-mailadres dan mijn @cs.com-adres?
Om te voorkomen dat CompuServe e-mailadressen onrechtmatig gebruikt worden als afzenders van e-mail door derden, is het gebruik van de smtp.cs.com mailserver van CompuServe alleen mogelijk als u ook uw @cs.com e-mailadres invult als afzender. Het is wél mogelijk om een alternatief ontvangstadres in te vullen in het 'Reply To' veld, dan komen reacties in de mailbox naar keuze terecht.

Oftwel ik kan geen mail meer versturen op naam van mijn domein. Want de hostingprovider heeft geen smtp server. :((((
gratis bellen is al sinds de introductie zo, en blijft ook zo. Dat is juist een van de redenen dat
het een sterke concurrent is tegenover aanbiedingen van bijvoorbeeld Wanadoo/Orange.

Er zijn ook voor zover ik weet geen plannen om het betaald te gaan maken.

SMTP via CS voor een ander domein gaat inderdaad niet. Een van de redenen is o.a. afzenderverificatie voor anti-spam.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een hostingprovider ZONDER eigen SMTPserver nogal vreemd vind. Ze gaan dus uit van de dienst van een ander voor hun aanbod? beetje zwak IMHO.
xyl schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:14:
Overigens weet ik wel 1 nadeel, via Compuserve kan je niet met Eweka downloaden.
Je kunt er alleen over discussieren wiens schuld dat is. Het is op zijn zachtst gezegd
vreemd te noemen dat Eweka (en diens beheerder) de enige zijn die direct willen peeren
met elke ISP afzonderlijk.

Je mag toch verwachten van een dienst als een nieuwsserver dat ZIJ degene zijn die de koppeling
verzorgen naar het internet toe, in plaats van elke ISP apart aan te spreken en te vragen of
ze maar even met hun willen koppelen.

Dat is net zo iets als het SMTP verhaal hierboven. Een dienst aanbieden, maar vervolgens
de aanbieder van een andere dienst aankijken om jouw dienst te laten werken ?
Again, redelijk zwak..

Overigens zijn er genoeg andere newsdiensten die wel gewoon normale koppelingen richting
het internet hebben, bijvoorbeeld TweakNews >:)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 00:37:
<knip>
Wat ik nu graag zou willen is dat al mijn pc's in huis een eigen ip adres krijgen.
<knip>
Het CS netwerk ondersteunt in principe meerdere IP adressen per aansluiting, zolang het MAC adres
van elk apparaat dat direct op het netwerk zit een ander MAC adres heeft.

Meerdere PC's achter een modem in bridge moet dus gewoon werken.

Wel wil ik eraan toevoegen dat deze constructie bestaat vanwege de 'flexibiliteit' van het netwerk
(makkelijk van PC's en/of modem wisselen welke aan het DSL netwerk hangen)
en niet om jouw PC's van een publiek IP te voorzien.

Deze constructie is namelijk niet volgens 'voorwaarden' bij CS, je verbinding wordt namelijk
geleverd op basis van 1 IP per aansluiting.
Kans bestaat dus dat als je contact hebt met CS voor het een of ander en dit wordt opgemerkt,
dat je dan direct een waarschuwing krijgt. Verder vervalt natuurlijk elke mogelijkheid op tech
support die je eventueel zou verwachten.

Ik zou overigens ook niet weten waarom je voor elke PC een apart publiek IP nodig zou hebben.
Zeker voor een consumentenlijn. Ik vermoed dat het meer is omdat je of:

-meer wil met de verbinding dan waar hij bedoeld voor is (denk: servers draaien)
-te lui bent om portforwards in te stellen :)

[ Voor 41% gewijzigd door IEF op 27-03-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
xyl schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:14:
IEFtm schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:26:

[...]

Je kunt er alleen over discussieren wiens schuld dat is. Het is op zijn zachtst gezegd
vreemd te noemen dat Eweka (en diens beheerder) de enige zijn die direct willen peeren
met elke ISP afzonderlijk.

Je mag toch verwachten van een dienst als een nieuwsserver dat ZIJ degene zijn die de koppeling
verzorgen naar het internet toe, in plaats van elke ISP apart aan te spreken en te vragen of
ze maar even met hun willen koppelen.

Dat is net zo iets als het SMTP verhaal hierboven. Een dienst aanbieden, maar vervolgens
de aanbieder van een andere dienst aankijken om jouw dienst te laten werken ?
Again, redelijk zwak..

Overigens zijn er genoeg andere newsdiensten die wel gewoon normale koppelingen richting
het internet hebben, bijvoorbeeld TweakNews >:)
Gewoon een andere usenet/news aanbieder kiezen inderdaad zoals www.tweaknews.nl in Nederland. Niets aan het handje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik ben idd tevreden over mijn CompuServe ADSL verbinding xyl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Dan gaan we inderdaad maar eens overstappen! Wel jammer dat ze geen mooie 20Mb aanbieding hebben, maar vooruit, dit aanbod is ook erg goed.

edit: bij de actievoorwaarden staat dat het aanbod maar tot 1 april loopt...ik moet nog opschieten ook dus...

[ Voor 28% gewijzigd door xyl op 28-03-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

xyl schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:14:
Dan gaan we inderdaad maar eens overstappen! Wel jammer dat ze geen mooie 20Mb aanbieding hebben, maar vooruit, dit aanbod is ook erg goed.

edit: bij de actievoorwaarden staat dat het aanbod maar tot 1 april loopt...ik moet nog opschieten ook dus...
er is juist voor 16 mb gekozen omdat 20mb VAAK niet te halen valt. Meeste aanbiedingen zijn dan gewoon wide open op 20 of 24 mbit. Met andere woorden: haal je het niet, pech.

16MB is gemiddeld genomen toch vaak goed te halen. plus je krijgt een stuk overhead op de lijn (snelheidscorrectie). Daardoor traint je modem misschien op 18 mbit, waardoor je ook echt die 16 MB krijgt.

Andere ISPs geven je vaak 20 MB, maar dan traint je modem op 20. Waarbij je dus ook weer 2 mbit (gemiddeld 10%) inzakt op je 'echte' snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
Ziroccan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:10:
Ik heb de gok gewaagd en me aangemeld voor Compuserve. Mooie aanbieding bij The Phone House. Het gaat om een new line service dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
En dat is me erg goed bevallen. Mijn lijn is 24 maart opgeleverd en ik surf vrolijk rond op ongeveer 6,5 mbps (900 meter van de wijkcentrale). Het was wel even klieren met de e-mail omdat ik een eigen domein heb, maar met wat redirects is dat ook naar tevredenheid opgelost.

Binnenkort ook maar eens de telefoon aansluiten. Hier zit i.i.g. een tevreden user!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Ik overweeg ook om over te gaan. Weet iemand waarom AOL/Compuserve niet op de AMS-IX koppelt? Hebben ze wel peerings in Nederland of gaat alles via andere Europese steden? Dan zijn de ping tijden binnen Nederland nl niet super ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Ziroccan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:26:
Binnenkort ook maar eens de telefoon aansluiten. Hier zit i.i.g. een tevreden user!
Ik heb mij dit weekend ook aangemeld. Door het gekke 13 maanden abonnement van Speedlinq gaat het echter pas in op 9 juni. Hoe dan ook, ik gaf aan dat ik ook telefoon wil en dat ik KPN op wil geven. Ik kreeg toen van Compuserve zelf de vraag of ik dat toch wel zeker wist, gezien het feit dat er storingen kunnen zijn en dergelijke! Wel apart, dat ze zelf waarschuwen om hun dienst misschien toch maar niet te gebruiken.

Overigens werd gezegd dat de actie nu na 1 april niet meer via Compuserve zelf te regelen is, maar wel via the Phonehouse.

[ Voor 9% gewijzigd door xyl op 02-04-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

wildcheese schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:08:
Ik overweeg ook om over te gaan. Weet iemand waarom AOL/Compuserve niet op de AMS-IX koppelt? Hebben ze wel peerings in Nederland of gaat alles via andere Europese steden? Dan zijn de ping tijden binnen Nederland nl niet super ...
http://www.atdn.net/network_map_europe.shtml

Voor AOL/CS wordt het ATDN netwerk gebruikt. Dit is een Tier 1 backbone provider:
ATDN is a global Tier-1 IP backbone network with a footprint spanning three continents.
In the US and Europe, ATDN is a OC-192/STM-64 backbone. ATDN provides Internet Protocol (IP) connectivity to:

Time Warner (AOL parent company) web properties.
AOL data centers and cache complexes worldwide.
Als je die network map bekijkt zie je dat er wel degelijk flinke koppelingen bestaan richting NL. Maar niet zomaar met iedereen (lees: alle kleine partijen). Die partijen hebben wel de mogelijkheid om te koppelen, indien ze even groot zijn. Zo niet, dan is het betaald. Dataverkeer kost overal geld :)

Een voorbeeldje:

code:
1
2
3
4
5
6
  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.254
  2     24 ms       24 ms    22 ms  XXXXXXXXX.dslaccess.aol.com [62.xx.xx.xxx]
  3    27 ms    24 ms    25 ms  bb1-ams-G4-3-0.atdn.net [66.185.134.93]
  4    28 ms    26 ms    27 ms  KPN-Eurorings.atdn.net [66.185.151.114]
  5    37 ms    36 ms    38 ms  193.172.66.137
  6    37 ms    37 ms    38 ms  *Colo server in AMS*

Hier zie je bijvoorbeeld dat een link loopt via KPN Eurorings. Niet bepaald een kleine partij.

[ Voor 20% gewijzigd door IEF op 02-04-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
IEFtm schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:57:
[
Hier zie je bijvoorbeeld dat een link loopt via KPN Eurorings. Niet bepaald een kleine partij.
Ik had idd ook gevonden dat ATDN een tier1 speler is, dus het netwerk op zich is prima. Goed te zien ook dat ze met KPN peeren - dus dat zullen ze op zich wel met andere grote ISP's ook doen. Alleen raar dat ze niet op AMS-IX koppelen. Als oplossing zouden ze bijvoorbeeld het Nederlandse netwerk apart aankondigen en alleen de Nederlandse klanten toestaan van de AMS-IX verbinding gebruik te maken. Dan ben je gelijk van het Eweka probleem af...

Maar goed, het meeste wat ik nodig heb in NL draait bij KPN...dus voor mij is het goed genoeg. Nu nog even vinden waar die aanbieding nog te krijgen is :+

/edit - ik zie net dat de Phonehouse de aanbieding tot 1 mei heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door wildcheese op 02-04-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

wildcheese schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:38:
[...]

Ik had idd ook gevonden dat ATDN een tier1 speler is, dus het netwerk op zich is prima. Goed te zien ook dat ze met KPN peeren - dus dat zullen ze op zich wel met andere grote ISP's ook doen. Alleen raar dat ze niet op AMS-IX koppelen. Als oplossing zouden ze bijvoorbeeld het Nederlandse netwerk apart aankondigen en alleen de Nederlandse klanten toestaan van de AMS-IX verbinding gebruik te maken. Dan ben je gelijk van het Eweka probleem af...

Maar goed, het meeste wat ik nodig heb in NL draait bij KPN...dus voor mij is het goed genoeg. Nu nog even vinden waar die aanbieding nog te krijgen is :+

/edit - ik zie net dat de Phonehouse de aanbieding tot 1 mei heeft.
Mja, andere kant is natuurlijk dat geen van de andere ISPs (of bijna geen) een dergelijk europees en
amerikaans netwerk hebben als ATDN :)

Dus wat dat betreft zit je ook voor buiten NL ijzersterk :)

Was te verwachten natuurlijk bij een Tier 1 provider voor AOL (America OnLine 8) )

Verder idd gewoon bij The Phonehouse bestellen. Die actie is ook origineel van hun.. (moet zeggen dat hij wel erg cheap is ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 02-04-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
het is inderdaad erg cheap :)

heeft iemand al ervaring met VOIPbuster (of internetcalls etc) in combinatie met Compuserve? Werkt dit ook gewoon? Ik kan me herinneren dat AOL nogal wat filters op hun verkeer heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nederfox
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:21
Ja hoor, werkt prima. Ik gebruik al twee jaar voipbuster, sipdiscount en voipstunt zonder problemen samen met CS op een Sipura kastje.
Het is alleen zaak de poorten op je Zyxel voipmodem goed in te stellen en SIP ALG uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Top, bedankt. Heb net de aanvraag ingediend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

nederfox schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:07:
Ja hoor, werkt prima. Ik gebruik al twee jaar voipbuster, sipdiscount en voipstunt zonder problemen samen met CS op een Sipura kastje.
Het is alleen zaak de poorten op je Zyxel voipmodem goed in te stellen en SIP ALG uit te zetten
SIP ALG UIT zetten ?!?

Dat ding zorgt er net voor dat al het SIP verkeer herkend wordt door de router, en prio heeft boven al het andere verkeer. Een vorm van QoS zou je het kunnen noemen.

Heb overigens deze nog nooit uit hoeven zetten. Sterker nog, mijn ervaring is dat het juist bij heavy traffic loads (P2P verkeer) problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:08
Nieuwe ronde, nieuwe kansen, ik kwam het volgende tegen op telecomvergelijker: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/22238
8Mbit/s downstream en 1 Mbit/s upstream, gratis bellen naar alle vaste nummers van Nederland zonder starttarief 24/7, gratis multi-PC telefonie modem (of een wireless telefonie modem met 20 EURO bijbetaling) en geen aansluitkosten voor slechts 9.95 EURO per maand.

Deze aanbieding is tot 1 mei geldig en is de beste koop volgens de Consumentenbond.
Link: http://tph.nedconcepts.nl...Location=Compare&id=41441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

IEFtm schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:26:
[...]

gratis bellen is al sinds de introductie zo, en blijft ook zo. Dat is juist een van de redenen dat
het een sterke concurrent is tegenover aanbiedingen van bijvoorbeeld Wanadoo/Orange.

Er zijn ook voor zover ik weet geen plannen om het betaald te gaan maken.

SMTP via CS voor een ander domein gaat inderdaad niet. Een van de redenen is o.a. afzenderverificatie voor anti-spam.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een hostingprovider ZONDER eigen SMTPserver nogal vreemd vind. Ze gaan dus uit van de dienst van een ander voor hun aanbod? beetje zwak IMHO.
Tsja, dat kan je wel vinden. Maar ik heb ook het vanschie.eu domein ergens zo goedkoop mogelijk geregistreerd en als forwarder naar mijn eigen mail ingesteld. Omdat ik al smtp en een pop3 server had, hoef ik het niet nog een keer :).

Mijn andere adres eindigt op @tweakers.net en daar heb ik volgens mij ook geen SMTP server voor waar ik zomaar gebruik van mag maken.

Voor mij is het feit dat je geen mails kan verzenden met iets anders dan @cs.com/nl dus een reden om geen compuserve te nemen. Het heeft ook niets met spam te maken wat je als afzender neerzet. Ze kunnen je met een andere afzender ook perfect controleren dus dat is een nonsense reden. Ze willen gewoon dat je de cs.nl adressen gebruikt (klantenbinding, je wilt je mailadres niet kwijt bij het wisselen van ISP). Ik vind dat dus klote want ik heb speciaal voor flexibiliteit een eigen domein geregeld.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi wij hebben pas geleden gebruik gemaakt van de aanbieding van de phonehouse
abbo adsl goud met telefonie,het eerste jaar 9.95 enz.nu heb ik de browser van compuserve geïnstalleerd voor het inzien van rekeningen maar nu kijk ik onder optie help > meer over u rekeningen > facktuur gegevens opvragen > rekeningen huidige maand > staats er

betaald verrekend creditcard totaal

62 euro 0.00 0.00 0.00

mij vraag ben ik nu aan het inbellen mij ip is ook anders en snelheid van mij verbinding?
dit bedrag van 62 euro veranderd met de minuut met 1 euro er boven op. :|

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je ADSL hebt is het sowieso verstandig om een ingebouwd analoog (inbel)modem los te maken van je telefoonlijn. Dan weet je zeker dat je PC niet aan het inbellen is geslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:53:
Als je ADSL hebt is het sowieso verstandig om een ingebouwd analoog (inbel)modem los te maken van je telefoonlijn. Dan weet je zeker dat je PC niet aan het inbellen is geslagen :)
nee hij belt met de zyxel modem uit {2602HW-D3A}deze kan ik moeilijk uitschakelen
anders heb ik ook geen internet en telefonie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens compuserve kan je alleen je rekening bekijken door gebruik te maken van de
browser van compuserve maar hiervoor betaal je toch geen telefoon tikken? 25 min 68 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:47:
[...]
nee hij belt met de zyxel modem uit {2602HW-D3A}deze kan ik moeilijk uitschakelen
anders heb ik ook geen internet en telefonie zal een schreenshot maken.
http://www.betonvlechtbedrijferadus.nl/1.JPG en dit terwijl ik een adsl abbo heb van 9.95 per maand
Eeen ADSL modem belt niet. de D3A is overigens ISDN. ;)

Wat bjck bedoelt is dat je eventuele andere oude modems niet meer aan moet sluiten.

Dus eventuele telefoonstekkers die nu op je computer aangesloten zitten, losmaken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:38:
hoi wij hebben pas geleden gebruik gemaakt van de aanbieding van de phonehouse
abbo adsl goud met telefonie,het eerste jaar 9.95 enz.nu heb ik de browser van compuserve geïnstalleerd voor het inzien van rekeningen maar nu kijk ik onder optie help > meer over u rekeningen > facktuur gegevens opvragen > rekeningen huidige maand > staats er

betaald verrekend creditcard totaal

62 euro 0.00 0.00 0.00

mij vraag ben ik nu aan het inbellen mij ip is ook anders en snelheid van mij verbinding?
dit bedrag van 62 euro veranderd met de minuut met 1 euro er boven op. :|
heb je toevallig ingebeld VOORDAT adsl was aangesloten? Dat wordt namelijk WEL in rekening gebracht.

Als die kosten nog steeds oplopen nu dan is het verstandig om even te bellen en je prijsplan te laten controleren.

Je betaalt namelijk voordat je ADSL hebt een vast tarief per uur (E1.34) , en zodra je ADSL hebt wordt dit prijsplan omgezet in je maandtarief voor ADSL met onbeperkt gebruik van de CS software.

Je IP is anders omdat CS via een proxy werkt.

Als je IE opent surf je direct via je eigen verbinding.

Via IE (www.watismijnip.nl) heb je wel een CS IP ? (62.xx.xx.xx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computer is rechtstreeks aangesloten met een utp kabel op de zyxel modem
verder met 2 kasjes splitter en tiptel-isdn kastje voor fax en kpn telefonie aantesluiten
ik gebruik verder die rotzooi van compuserve niet ik was alleen ingelogd om mij rekening in te zien
dit zo 25 a 30 min is dit bedrag dan in centen kan onmogelijk 2 euro per min zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt geen ISDN adapter in je computer zitten? Zo'n ding waarmee je vroeger over ISDN kon inbellen naar een internet provider?

Als die er in zit gewoon die kabel los gooien, dan weet je 100% zeker dat je computer niet kan 'inbellen' en alleen je ADSL lijn gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ip adres 205.188.116.7 snelheid download 127kb upload 42kb
schoone xp installatie gedaan browser opnieuw geinstaleerd
ik heb geen prijsplan aangevraagt heb ook nog casema hier dus ik heb ook niet zonder internet gezeten hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand anders hoe ik rekeningen kan bekijken zonder gebruik te maken van de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie wel hoe hoog mij rekening wordt anders koop ik gewoon mij contract af.Gesprekskosten-informatie online werkt ook niet bij mij alles blanco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 15:48 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.