Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:40:
Zeer spectaculaaaaaiiiiir mag ik wel zeggen. Waar zit het addertje? Ik blijf het bibber, bang, angstig vinden dat het elke keer met een jaar verlengd wordt. Ik weet dat meerdere providers dat doen maar toch. Ik ga vergeten het een maand van te voren te cancelen en al dat gedoe met een overstap terzijnertijd etc etc. En hoe lang blijft gratis bellen gratis? Was ook zo met Orange, nu dus niet meer. Maar goed blijft het overwegen waard....ahhhhhhhhhh ik heb er één:
Kan ik gebruik maken van een ander e-mailadres dan mijn @cs.com-adres?
Om te voorkomen dat CompuServe e-mailadressen onrechtmatig gebruikt worden als afzenders van e-mail door derden, is het gebruik van de smtp.cs.com mailserver van CompuServe alleen mogelijk als u ook uw @cs.com e-mailadres invult als afzender. Het is wél mogelijk om een alternatief ontvangstadres in te vullen in het 'Reply To' veld, dan komen reacties in de mailbox naar keuze terecht.
Oftwel ik kan geen mail meer versturen op naam van mijn domein. Want de hostingprovider heeft geen smtp server. :((((
gratis bellen is al sinds de introductie zo, en blijft ook zo. Dat is juist een van de redenen dat
het een sterke concurrent is tegenover aanbiedingen van bijvoorbeeld Wanadoo/Orange.
Er zijn ook voor zover ik weet geen plannen om het betaald te gaan maken.
SMTP via CS voor een ander domein gaat inderdaad niet. Een van de redenen is o.a. afzenderverificatie voor anti-spam.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een hostingprovider ZONDER eigen SMTPserver nogal vreemd vind. Ze gaan dus uit van de dienst van een ander voor hun aanbod? beetje zwak IMHO.
Je kunt er alleen over discussieren wiens schuld dat is. Het is op zijn zachtst gezegd
vreemd te noemen dat Eweka (en diens beheerder) de enige zijn die direct willen peeren
met elke ISP afzonderlijk.
Je mag toch verwachten van een dienst als een nieuwsserver dat ZIJ degene zijn die de koppeling
verzorgen naar het internet toe, in plaats van elke ISP apart aan te spreken en te vragen of
ze maar even met hun willen koppelen.
Dat is net zo iets als het SMTP verhaal hierboven. Een dienst aanbieden, maar vervolgens
de aanbieder van een andere dienst aankijken om jouw dienst te laten werken ?
Again, redelijk zwak..
Overigens zijn er genoeg andere newsdiensten die wel gewoon normale koppelingen richting
het internet hebben, bijvoorbeeld TweakNews

Het CS netwerk ondersteunt in principe meerdere IP adressen per aansluiting, zolang het MAC adres
van elk apparaat dat direct op het netwerk zit een ander MAC adres heeft.
Meerdere PC's achter een modem in bridge moet dus gewoon werken.
Wel wil ik eraan toevoegen dat deze constructie bestaat vanwege de 'flexibiliteit' van het netwerk
(makkelijk van PC's en/of modem wisselen welke aan het DSL netwerk hangen)
en niet om jouw PC's van een publiek IP te voorzien.
Deze constructie is namelijk niet volgens 'voorwaarden' bij CS, je verbinding wordt namelijk
geleverd op basis van 1 IP per aansluiting.
Kans bestaat dus dat als je contact hebt met CS voor het een of ander en dit wordt opgemerkt,
dat je dan direct een waarschuwing krijgt. Verder vervalt natuurlijk elke mogelijkheid op tech
support die je eventueel zou verwachten.
Ik zou overigens ook niet weten waarom je voor elke PC een apart publiek IP nodig zou hebben.
Zeker voor een consumentenlijn. Ik vermoed dat het meer is omdat je of:
-meer wil met de verbinding dan waar hij bedoeld voor is (denk: servers draaien)
-te lui bent om portforwards in te stellen
[
Voor 41% gewijzigd door
IEF op 27-03-2007 14:36
]