Pingtijd is de tijd die er zit tussen jouw pc (of router/modem) en de server waar je heen gaat/op speelt. Hoe hoger (of langer zoals jij zegt) deze tijden zijn, hoe later jouw muisbeweging (ofzo) aankomt op de server, daardoor krijg je zogenoemde 'lag'.(of beter gezegt: Dat IS lag) Dit is natuurlijk erg vervelend als je een shooter aan het doen bent waar het natuurlijk om reactie op de miliseconde gaat.
Bij bijvoorbeeld een potje Counter-strike is een ping van 30 (bij een adsl verbinding) redelijk normaal, daarboven kan het vervelend worden, daaronder is allemaal prima. 10 en lager haal je eigenlijk alleen met een goede kabelverbinding of glasverbinding, hooguit een heeeele erg sterke adsl-lijn.
Bij spellen waar reactietijd niet zo belangrijk is, potje schaken bijvoorbeeld maken die 10ms natuurlijk niet zoveel uit.
Ik ben iig overgestapt van Telfort naar UPC (kabel) vanwege slechte pings (en vooral downloadsnelheid maar dat doet er even niet toe) en ben nu tevreden over mijn pings. (Telfort=+/- 30, UPC=+/- 12)
Ik weet niet hoe je nu zit qua pings, maar als je met CS hoger uit zou kom moet je daar effe op letten.
@onder: Met downloaden bedoel je je bandbreedte? Nee, daar zal die paar miliseconden meer of minder geen effect op hebben.
Je hebt bandbreedte up (deze is meestal aardig in de buurt van waarop je bent geabonneerd)
Je hebt bandbreedte down (deze is eigenlijk altijd lager dan waar je op bent geabonneerd, verschilt per buurt, provider, drukte, etc etc, bij Telfort mag je blij zijn met 15 van de 20mbit

)
En je hebt je pingtijden (verschilt per buurt, provider, drukte, etc etc.)
[
Voor 20% gewijzigd door
KoffieNT op 24-03-2009 14:39
]