Goedkoop ADSL + Telefonie van Compuserve

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 21.650 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-07 18:05

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:49:
Toen nog de router opgeweest en de wireless settings geconfigureerd (in de tutorial slaan ze de regel over encryptie gewoon over... wtf!?) en alles werkt. Met alle browsers en (tot nu toe geteste) internettoepassingen. Zijn er ook nog meer positieve ervaringen met compuserve?
Ehm, encryptie wordt niet overgeslagen. Staat onder het kopje Beveiligen tijdens die Wireless handleiding.

Draadloos Netwerk -> Beveiliging draadloos netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Nog effe een vraagje.. k las een tijdje terug hier dat usenet van eweka niet werkt via een compuserve verbinding.. maar goed.. ik kan dan gewoon tweaknews nemen ipv eweka..

maar zijn er ook nog andere dingen die niet werken via compuserve? bepaalde websites enzo? hoe kom ik erachter wat wel werkt en wat niet? (ik heb nu nog geen compuserve.. maar ga het waarschijnlijk wel aanvragen)

oh ja en nog een vraagje:
Op de website van compuserve staat: "Met gratis bellen op alle tijdstippen naar alle vaste bestemmingen in Nederland (geen servicenummers)"

Ik heb een KPN belbudget abonnement. Krijg ik daarnaast dus nog een telefoonnummer van compuserve? Of kan ik alleen uitgaande gesprekken voeren via compuserve en gaan de inkomende gesprekken via mijn KPN lijn? (dat is eigenlijk wel wat ik zou willen.. inkomend via KPN en uitgaand via compuserve)

[ Voor 47% gewijzigd door Bakove op 23-01-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44
Bakove schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:54:
maar zijn er ook nog andere dingen die niet werken via compuserve? bepaalde websites enzo?
Alle sites zijn gewoon toegankelijk, no worries. Wel zijn er de volgende zaken die kunnen spelen:

CS mail gaat via IMAP
Rekeningen zijn alleen via de CS software te bekijken (nu is het enieg varibele je eventuele gesprekskosten naar 0900 e.d., en die zijn wel via internet te bekijken)
Ik heb een KPN belbudget abonnement. Krijg ik daarnaast dus nog een telefoonnummer van compuserve?
Ja, je krijgt er zelfs twee. Ook kan je je KPN nummer laten porteren naar CS.
Of kan ik alleen uitgaande gesprekken voeren via compuserve en gaan de inkomende gesprekken via mijn KPN lijn?
Dat kan wel, maar daar heb je een extra kastje voor nodig (kan ff niet op de naam komen, een andere tweaker vast wel). De ZyXEL modem heeft nl. geen zogenaamde life-line mogelijkheid. Deze modems worden ook door Telfort geleverd, daar speelt dit probleem dus ook. De Thomson Speedtouch modems hebben dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Artech AX-521 lineswitch kan twee lijnen (dus 2 aparte fysieke poorten) combineren.

Uit mijn ervaring zijn ze de eerste tijd prima, daarna gaan ze kuren vertonen (degelijkheid).

Kan ook komen door het relais wat er in zit. Er zit dus een "fysieke" schakeling in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Hmm.. bij het aanvragen wordt gevraagd:
Wilt u dat CompuServe uw huidige ADSL-aansluiting overneemt?
  • Dit kan alleen als uw huidige aansluiting nog actief is.
  • 7 Werkdagen na uw bestelling kunt u uw huidige aansluiting opzeggen.
  • Denk aan eventuele opzegkosten van uw huidige provider.
Wat wordt er precies verstaan onder een aansluiting overnemen?

Ik heb nu orange. Mijn abonnement loopt t/m februari. Ik heb opgezegd per 1 maart. Betekent dit dat ik mijn aansluiting niet kan laten overnemen i.v.m. punt 2 dat hierboven genoemd wordt?

Ik wil dus graag dat mijn compuserve op 1 maart in gaat. Nou is dat toevallig een zaterdag. Gaat dat lukken of zit ik dan een weekend zonder internet? (Op zich overleef ik dat wel maar moet er wel heel erg rekening mee houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Direct na de eerste wachttijd (7 werkdagen) na je bestelling wordt gecontroleerd of de lijn 'beschikbaar' is voor overname. Dat wil zeggen: actieve lijn van een andere provider, en er staat geen 'open actie' op de lijn, zoals een opheffing.

Een opheffing op een ADSL lijn (ingepland om het ADSL signaal te verwijderen) blokkeert alle andere acties, zoals een overname.

Waar het dus om gaat in dit geval, is dat Orange de lijn nog niet 'in ophef' gezet heeft op het moment dat CompuServe controleert of de lijn actief is en een overname-verzoek indient.

Je kunt altijd Orange bellen en aangeven dat het gaat om een zogeheten 'Telco-Telco migratie'.
Als het goed is laten ze de lijn dan actief voor overname.

Verder weet je natuurlijk binnen enkele dagen na die eerste wachttijd van je bestelling of je aanvraag geaccepteerd is. (Je kunt ook eventueel na die 7 dagen even bellen).

---

Dat de dag van overname een zaterdag is, is niet eens zo heel interessant.
Zodra een overname wordt ingediend en geaccepteerd is, kun je vrijwel niet meer zonder signaal komen te zitten. Je oude ISP kan de lijn namelijk niet meer opheffen dan.

Dus zelfs al is er vertraging, dan zul je in elk geval nog gewoon je oude signaal hebben.

Overigens kies ik er zelf altijd voor een paar dagen eerder een lijn te laten overnemen.
Wat kan jou die 2 of 3 dagen overlap (in administratieve abonnementskosten) schelen ?

[ Voor 22% gewijzigd door IEF op 28-01-2008 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Net gebeld met orange.. en uitgelegd dat ik mijn abo heb opgezegd en dat ik de lijn over wil laten nemen door een andere provider.. Volgens hun is dat geen probleem en kan de adsl verbinding gewoon overgenomen worden als dat maar voor 29 feb gebeurt.. :)
Overigens kies ik er zelf altijd voor een paar dagen eerder een lijn te laten overnemen.
Wat kan jou die 2 of 3 dagen overlap (in administratieve abonnementskosten) schelen ?
idd bedankt voor de tip..
Denk dat ik maar gewoon ga aangeven dat ik de lijn per maandag 25 feb wil laten overnemen ofzo..

[ Voor 38% gewijzigd door Bakove op 28-01-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Bakove schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:26:
Net gebeld met orange.. en uitgelegd dat ik mijn abo heb opgezegd en dat ik de lijn over wil laten nemen door een andere provider.. Volgens hun is dat geen probleem en kan de adsl verbinding gewoon overgenomen worden als dat maar voor 29 feb gebeurt.. :)
Ik zou daar niet gelijk van uitgaan, het is echt belangrijk dat Orange geen sloopopdracht heeft ingepland. Daar zou ik specifiek naar informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Ik heb compuserve aangevraagd.

Vandaag nogmaals gebeld met orange voor de zekerheid. Kreeg dus weer te horen dat het gewoon kan.
Ze zei dat de lijn per 29 feb opgezegd wordt als deze niet wordt overgenomen. Als de nieuwe provider voor 29 feb de lijn overneemt dan is t geen probleem. Toen zei ik tegen haar dat ik als wensdatum bij mijn nieuwe provider heb ingevuld 25 feb. Dus toen zei ze dat het dan gewoon goed komt.

We zien wel wat er gebeurt.. k wacht t nu gewoon af.. meer kan ik toch niet doen.. :P

edit:
hmm.. k heb de indruk dat ik de telefonie nog es apart moet aanvragen als ik me internet heb.. :?
(http://www.compuserve.nl/voip/)
Is dat correct of is dat voor bestaande klanten die nog geen telefonie hadden?

[ Voor 17% gewijzigd door Bakove op 29-01-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Bakove schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:23:
hmm.. k heb de indruk dat ik de telefonie nog es apart moet aanvragen als ik me internet heb.. :?
(http://www.compuserve.nl/voip/)
Is dat correct of is dat voor bestaande klanten die nog geen telefonie hadden?
Dat klopt inderdaad, VOIP aanvragen doe je als de ADSL aansluiting werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-07 22:28
Niet heel erg tevreden over adsl+ telefonie goud (snelheid haalt niet eens de 3mbit) maar goed, het is met geld toe hierzo, dus das wel oke :P

Prijstechnisch is het interessant, dus ik wil hetzelfde abonnement aanvragen voor mn ouders.

Ik kan op de site van compuserve echter het adsl&tel. Goud-pakket niet meer vinden. Via Phonehouse het pakket aanvragen is nog wel mogelijk.

Mijn vraag eigenlijk: kan ik via compuserve zelf ook nog ergens Adsl & telefonie goud aanvragen voor 9,95 per maand of niet meer? Indien dit niet het geval is moet ik nl voor de 20Mbit variant gaan a 14,95 p/m om de 40 euro korting te krijgen en das te snel voor het mooie. Downloaden doet mn pa toch nooit.

[ Voor 25% gewijzigd door koektrommeltje op 09-02-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
koektrommeltje schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:15:
Niet heel erg tevreden over adsl+ telefonie goud (snelheid haalt niet eens de 3mbit) maar goed, het is met geld toe hierzo, dus das wel oke :P
Geld toe? Hoe doe je dat dan?
Ik kan op de site van compuserve echter het adsl&tel. Goud-pakket niet meer vinden. Via Phonehouse het pakket aanvragen is nog wel mogelijk.

Mijn vraag eigenlijk: kan ik via compuserve zelf ook nog ergens Adsl & telefonie goud aanvragen voor 9,95 per maand of niet meer? Indien dit niet het geval is moet ik nl voor de 20Mbit variant gaan a 14,95 p/m om de 40 euro korting te krijgen en das te snel voor het mooie.
Waarom kan je niet het 4 Mbit pakket nemen dan? CompuServe is van de typeringen zilver, goud en platina afgetapt. En wat is er op tegen om het abo via The phonehouse af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
musicfreak schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:03:
[...]

Geld toe? Hoe doe je dat dan?

[...]

Waarom kan je niet het 4 Mbit pakket nemen dan? CompuServe is van de typeringen zilver, goud en platina afgetapt. En wat is er op tegen om het abo via The phonehouse af te sluiten?
Geld toe:
Ik heb het aangevraagd via adslwinkel en icm de laagsteprijsgarantie van adslwinkel kreeg ik dus 2 maal het verschil (van 210 euro op jaarbasis) teruggekregen. Een mazzeltje dus :)

Het pakket dat ik had beviel me wel (snel genoeg, gratis bellen) dus datzelfde pakket wilde ik voor mn ouders ook bestellen. En 8mbit en bellen voor 9,95 is een erg nette prijs.

Compuserve heeft een actie waarmee je 40 euro korting krijgt bij het aanmelden van nieuwe abonnees als CS abonnee. Daarmee zou het dus geheel dus netto iets van 7 euro per maand gaan kosten. Daarom wil ik het via CS zelf aanvragen. Ik weet namelijk niet of die 40 euro ook geldt als ik het aanvraag via phonehouse namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
arghhhh.. ben gebeld door compuserve.. er zijn 2 providers vanaf waar je niet kan overstappen naar compuserve.. de één ben ik effe vergeten en de ander is orange.. |:(

nu moet ik dus wachten tot mijn orange verbinding weg is en dan pas kan compuserve beginnen met aansluiten.. maar ik zit dan wel bijna 2 weken zonder internet volgens die man van compuserve.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Bakove schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:23:
arghhhh.. ben gebeld door compuserve.. er zijn 2 providers vanaf waar je niet kan overstappen naar compuserve.. de één ben ik effe vergeten en de ander is orange.. |:(
Huh? Wat is dat nou voor een raars? De overstap van xs4all naar CompuServe is bij mij wel prima verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Bakove schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:23:

nu moet ik dus wachten tot mijn orange verbinding weg is en dan pas kan compuserve beginnen met aansluiten.. maar ik zit dan wel bijna 2 weken zonder internet volgens die man van compuserve.. :'(
Dat ze je bellen betekent dat je aanvraag is afgewezen, ofwel, Orange laat de overstap niet toe.
(neem aan dat hij je dat erbij verteld heeft)

Als dat zo is, telefoon pakken en net zo lang bij Orange zeuren totdat ze de ophef annuleren.

Daarna is het natuurlijk geen probleem om opnieuw aan te vragen..
musicfreak schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:20:
[...]

Huh? Wat is dat nou voor een raars? De overstap van xs4all naar CompuServe is bij mij wel prima verlopen.
Er zijn sommige providers die blijkbaar geen behoefte hebben aan de wensen van een bijna-ex-klant.
Dus die gooien gewoon een sloop-opdracht op de lijn, opheffen die hap...

Met als gevolg dat de overname-opdracht geblokkeerd wordt. Probeer ze er dan nog maar eens vanaf te krijgen. :X

De correcte volgorde is dan ook normaal gesproken:

1) Nog niet opzeggen
2) Aanvragen nieuwe provider, en wachten tot hij geaccepteerd is
3) Opzeggen oude provider.

Bij stap 2 staat de overname opdracht gepland, en dan kan Orange (of welke ISP dan ook) niks meer slopen.
koektrommeltje schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:48:
[...]
Compuserve heeft een actie waarmee je 40 euro korting krijgt bij het aanmelden van nieuwe abonnees als CS abonnee. Daarmee zou het dus geheel dus netto iets van 7 euro per maand gaan kosten. Daarom wil ik het via CS zelf aanvragen. Ik weet namelijk niet of die 40 euro ook geldt als ik het aanvraag via phonehouse namelijk.
Goud (8 mbit) wordt inderdaad niet meer aangeboden. Alleen de 4 mbit en 20 mbit blijven over als 'instap' en 'normaal' abonnement.

Korting bij het aanmelden van iemand anders geldt alleen bij het versturen van een e-mail zoals vermeld in de actie. CS belt namelijk zelf de klant voor de aanvraag. Daar vallen aanvragen die je zelf doet (ofwel via de CS zelf, of via de Phonehouse) niet onder. (o.a. ter voorkoming van misbruik)

[ Voor 54% gewijzigd door IEF op 12-02-2008 01:57 . Reden: Algemene overstap procedure toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
nou.. wat diegene van compuserve tegen mij zei was dat ik bij orange zit en dat er 2 providers zijn van wie ze geen lijnen kunnen overnemen en één daarvan is orange.. waarom weet ik niet.. :?

Verwijderd

Bakove schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:12:
nou.. wat diegene van compuserve tegen mij zei was dat ik bij orange zit en dat er 2 providers zijn van wie ze geen lijnen kunnen overnemen en één daarvan is orange.. waarom weet ik niet.. :?
Heb hier hetzelfde probleem. Mijn overstap naar CS is afgewezen doordat Orange niet wil meewerken. Het probleem is dat Orange een sloop heeft ingepland waardoor jij en ik blijkbaar niet meer kunnen overstappen. Bij het opzeggen heb ik duidelijk meegedeeld dat ik wilde overstappen naar een andere adsl provider, maar Orange heeft daar blijkbaar schijt aan. De Orange Hel(p)desk beweert de sloop niet meer te kunnen annuleren. Ik heb contact gehad met zowel de technische, administratieve en retentie afdelingen.

Ik ben al 3 keer eerder overgestapt van provider zonder problemen maar Orange geeft niks om (bijna) ex-klanten Bij andere providers laten ze gewoon je lijn actief als je aangeeft te willen overstappen. Maar in de toekomst is het wel verstandig om eerst een adsl verbinding aan te vragen en te laten accepteren voordat je opzegt. Vooral bij een provider als Orange

Nu kom ik ook net als jij ongeveer 2 weken zonder internet. Je moet dan eerst wachten totdat je abo is afgelopen om weer contact met CS op te nemen. Daarbij kan je aangeven af te zien van de 7 dagen bedenktijd. Dan wordt je aanvraag direct behandeld en heb je als je geluk hebt binnen 1 a 2 weken weer internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
En dat terwijl ik twee keren naar orange heb gebeld om te verfiëren of het kan.. maar ja.. k heb geen zin om moeilijk te lopen doen bij orange voor die 2 weekjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ergste was nog wat een medewerkster van Orange tegen me zei toen ik mijn verhaal had gedaan.

"Waarom zeg je dan ook op bij ons". Alsof dit mijn straf was omdat ik had besloten mijn abo niet te verlengen bij Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
misschien bedoelde die.. waarom zeg je eerst op bij ons alvorens de overname te regelen.. maar goed.. nou weet ik t alvast voor een volgende keer waar ik rekening mee moet houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze bedoelde waarom ik zo "stom" ben om weg te gaan bij Orange. Toen zei ik tegen haar dat dat mijn zaak is en dat Orange mijn lijn helemaal niet mag slopen. Daarna bood ze haar excuses aan voor de gang van zaken bij Orange.

Orange kijkt volgens mij direct na de opzegging of de lijn niet al is overgenomen en zet dan een sloopopdracht/blokkade in. Je kan dan bellen naar ze maar ze blijven weigeren om de blokkade op te heffen. De enige mogelijkheid om dan niet zonder internet te zitten is je abo bij Orange alsnog te verlengen.

Erg jammer, voor de rest weining problemen met ze gehad. Dan maar een paar weekjes (en hopelijk geen maanden) zonder internet. Maar nu nog de Orange bij mn ouders opzeggen volgend jaar en dan nooit meer Orange. Ik ga trouwens wel een klacht indienen bij de OPTA, hopelijk wordt er wat gedaan aan zulke praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Wat baal ik inmiddels van Compuserve zeg!

Met heel grote regelmaat ligt het eruit en dat is niet een keer, maar gewoon meerdere keren per dag en dat elke dag!

Uiteraard weet ik niet of het constant is, maar als ik op internet zit merk ik het vaak dat msn om de paar minuten opnieuw opstart of de gevraagde pagina kan niet gevonden worden. Dit ligt 100% zeker niet altijd aan mn computer. Daarnaast haal ik niet eens de helft van het aantal MBit dat de lijn is. Ik moet blij zijn als ik tegen de 3Mbit aankom met speedtesten :(

Als ik bij zo;n storing met mn mobiel naar mn telefoonlijn van CS bel, krijg ik direct de voicemail. Midden in een gesprek valt opeens de lijn weg, waarna het akelig stil is :( Ik ben dus ook nog eens vaak onbereikbaar :(

Zijn er meerdere mensen in de omgeving Delft die hier last van hebben?

:( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Koektrommeltje,

Waarom stuur je niet even een mailtje naar ledenservice@cs.com ?
Zet je NAW gegevens in de mail en leg uit wat het probleem is.
Dan kunnen zij een lijnmeting uitvoeren en kijken waar het probleem zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
M'n probleem opgelost. Ik heb uiteindelijk maar met CS gebeld en die hebben de lijn even doorgemeten en geconstateerd dat er iets helemaal klopte.

Er is een monteur gekomen en die heeft de zooi doorgemeten. Modem van plaats verwisseld (dichter bij ISRA neergezet) en wederom alles doorgemeten, alleen nu met zijn laptop. Heeft ook de splitter opnieuw geinstalleerd en daarna even testje gedaan. Bleek dat de lijn in orde was. Ok, het zal wel dan...

Echter, de monteur was nog geen uur weg, of de verbinding viel weer weg :(.

Dat heeft dus niet geholpen en daarna heb ik CS maar weer gemaild. Uiteindelijk bleek dus dat mn IP om de zoveel tijd eruit gegooid werd ofzoiets. Dat was een bekend iets waar meerdere klanten last van hadden. Daarna geen last meer gehad van wegvallende telefoonlijn en verbroken verbindingen. Heel raar, blijkbaar zat het toch fout aan de kant van CS betreffende de wegvallende lijn.

Geen idee waarom dat niet tijdens het eerste gesprek geconstateerd kon worden? Monteur is dus m.i. voor niets gekomen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Kan iemand me vertellen hoe ik mn IP kan veranderen?
CS heeft toch een dynamisch IP?

Modem is trouwens een ZyXel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Je kunt je IP adres niet veranderen. Deze wordt semi-dynamisch toegewezen op basis van het MAC adres van je modem.

Als er geen netwerkwijziging plaatsvindt of een ander MAC adres zich aanmeldt (dit is dus het MAC adres van het zyxel modem) zul je geen ander IP krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Ik ben een totale leek helaas, dus zou niet weten wat een MAC adres is eigenlijk.

Jammer, ik had gehoopt een ban op een bepaalde site te omzeilen en dacht dat dat met CS kon omdat je een dynamisch IP had. Had ooit eens begrepen dat je een IP bij sommige providers kon veranderen door het modem te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het aan te raden om met deze provider in zee te gaan, wat ik echt expliciet wil is een stabiele verbinding zonder enig vorm van wegvallen.

Geen ervaring met Compuserve en ben toch erg geinteresseerd in de 20mb abbonnement, kom zelf van KPN ADSL Direct vandaan en in die 2 jaar maar 1x mijn internet eruit geweest _/-\o_ .

Jammer alleen dat KPN qua verhouding van prijzen behoorlijk duur is :'(

Zal ik het doen of is het behoorlijk riskant? Voor KPN een maand of 2 Wanadoo gehad en heb daar nogsteeds een trauma van opgelopen.

Internet dat om de 5 minuten eruit lag, telefonie dat niet werkt en je zelf ook niet te bereiken bent... brrr alleen daar al aan denken doet mijn bloed koken :(

Het is uiteindelijk tot een rechtzaak gekomen waar ik in mijn gelijkheid ben gesteld.

Contract ontbonden en een schadevergoeding gekregen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Compuserve is volgens mij gewoon hetzelfde als Speedlinq of Telfort. Allemaal een KPN of Tiscali verbinding. WMB zit er amper verschil tussen adsl verbindingen bij de verschillende providers (waardoor telfort imo de beste aanbieding heeft op dit mometn :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Ik heb al meer dan 3 jaar compuserve. De verbinding ligt er eigenlijk bijna nooit uit.
Ik vind 'm heel stabiel, en haalt de beloofde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:37:
Compuserve is volgens mij gewoon hetzelfde als Speedlinq of Telfort. Allemaal een KPN of Tiscali verbinding. WMB zit er amper verschil tussen adsl verbindingen bij de verschillende providers (waardoor telfort imo de beste aanbieding heeft op dit mometn :P).
Ja maar als ik allerlei klachtenfora's bekijk zie ik tot mijn constinatie dat deze 2 providers Speedling en Telfort behoorlijk veel mensen hebben die problemen hebben met het internet.

Doet me gelijk weer denken aan Wanadoo (nu Orange) waar het nogsteeds een en al rotzooi is, huilen met de pet op.

En dat wil ik echt niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er zijn simpelweg meer mensen die die dienst hebben, dus dan lees je ook meer klachten. Compuserve wordt minder gebruikt: Dus minder klachten.

De technische kant van zowel Speedlinq, Telfort als Compuserve (lees: De eigenlijke adsl verbinding) wordt gewoon door het netwerk van tiscali /kpn gelevert en is gewoon hetzelfde en even storingsgevoelig.

Je zou naar extra's kunnen kijken, mailboxen, prijs van de helpdesk enzo, verder maakt het amper verschil.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Storingen worden vermeld op de site van Compuserve, maar ik heb het idee dat ze dat selectief doen. Heeft iemand anders ook die ervaring?

Gisteravond had ik de hele avond storing (Alkmaar). Eerst zelf alles uitgebreid gecheckt: modem herstarten, bekabeling nalopen, splitter vervangen, maakte allemaal niet uit. Bij de buren even op de website van Compuserve gekeken of er wellicht een storing bekend was. Niks te zien, alleen een oudere storing ergens in het zuiden van het land. Nog eens alles nalopen, en toen dan maar met Compuserve gebeld. Ik bel ook via Compuserve, maar heb als backup de oude KPN verbinding aangehouden (via huiscentrale met 2 buitenlijnen). Een storing in Alkmaar was al bekend, werd aan gewerkt. Heeft tot in de nacht niet gewerkt (of zelfs volgende ochtend? ben er niet voor wakker gebleven). Deze storing heeft echter niet op de website gestaan.

Het is voor mij de eerste storing in meer dan een jaar die ik bemerk, dus verder heb ik er weinig op aan te merken. Maar het wekt wel de indruk dat ze liever niet alle storingen op de website vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Er was gelijktijdig een storing in Heerlen (niet gerelateerd). Deze storing werd ook niet op andere pagina's (van andere providers - tiscali) vermeld.

Onderhoud wordt normaal gezien altijd wel vermeld, maar storingen correct vermelden is soms lastig.
koektrommeltje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:04:
Ik ben een totale leek helaas, dus zou niet weten wat een MAC adres is eigenlijk.

Jammer, ik had gehoopt een ban op een bepaalde site te omzeilen en dacht dat dat met CS kon omdat je een dynamisch IP had. Had ooit eens begrepen dat je een IP bij sommige providers kon veranderen door het modem te resetten.
En *talk* daarover is overigens verboden op GoT :>

[ Voor 48% gewijzigd door IEF op 29-05-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Woerden had ook storing was om 7 uur over. Was voor mij de eerste keer leek een IP storing want de DSL verbinding was in orde.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 10:10
Via het telfort topic zag ik net dat Compuserve tegenwoordig tegen zeer scherp tarief internet en bellen levert zonder extra vaste kosten voor de kpn lijn. En dan slechts 24,95 kost per maand.

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/temp/Compuserve_screenshot2008-07-09.jpg

Hoe zijn de ervaringen met VOIP Bellen en Internet van Compuserve? Mijn ouders hebben nu Telfort Bellen en dat is drama! Vrijwel wekelijks storingen en sowieso slechte en dure ondersteuning Helpdesk. Bij Tele2 ben ik wel tevreden maar voor soortgelijk pakket daar betaal je nu 40 euro p/mnd waar het bij Telfort 29,95 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

De helpdesk van CS is ook duur, maar de systemen zijn in mijn ervaringen wel erg stabiel.
Waar ik alleen een beetje van baal is het ip-adres wat nu opeens dynamisch blijkt te zijn. Ik ben al 3/4 jaar klant en tot een maand of 3 geleden heb ik altijd hetzelfde ip-adres gehad. De laatste tijd is dit echter veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt haast niet om deze aanbieding heen als je opzoek bent naar een internet+bellen abonnement. Zitten hier nog verborgen maandelijkse kosten achter? Moet men ook nog voor de lijnhuur betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:29:
Je kunt haast niet om deze aanbieding heen als je opzoek bent naar een internet+bellen abonnement. Zitten hier nog verborgen maandelijkse kosten achter? Moet men ook nog voor de lijnhuur betalen?
Goed lezen is ook een kunst. Geen extra kosten voor de vaste lijn. Staat duidelijk. Persoonlijk gebruik ik telfort internet only in combinatie met voipcheap. Is nog goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32
Heineken schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:47:
Waar ik alleen een beetje van baal is het ip-adres wat nu opeens dynamisch blijkt te zijn. Ik ben al 3/4 jaar klant en tot een maand of 3 geleden heb ik altijd hetzelfde ip-adres gehad. De laatste tijd is dit echter veranderd...
Is het 1 keer veranderd en is het nu al weer 3 a 4 maanden hetzelfde? Of krijg je nu regelmatig een ander adres? Met het eerste kan ik nog wel leven.. het tweede geval is wat minder prettig natuurlijk.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
Klopt het dat Compuserve ADSL *altijd* via het Tiscali Wholesale netwerk loopt? Ik woon in de stad, en in mijn centrale is Tiscali ADSL aanwezig. Bij Telfort ADSL krijg ik te zien dat ik max 8 mbps kan halen, en vermoed dat ik dan een KPN ADSL krijg. Bij Alice (BBNed) en Compuserve zegt de snelheidsmeter wel dat ik zo'n 12-15 mbps kan verwachten..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Er is een DHCP server storing geweest (a while back). Toen zijn de huidige leases verloren gegaan en heeft iedereen een nieuw IP gekregen (zo'n beetje).

IP adressen zijn semi-dynamisch (of semi-statisch) - ofwel: blijft hetzelfde zolang er geen major netwerkverandering plaatsvindt.
JvS schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:55:
De technische kant van zowel Speedlinq, Telfort als Compuserve (lees: De eigenlijke adsl verbinding) wordt gewoon door het netwerk van tiscali /kpn gelevert en is gewoon hetzelfde en even storingsgevoelig.
Dat is niet helemaal waar. Het ADSL netwerk wel, heb je dus een probleem met je DSL signaal zelf, dan zal dit niet veranderen door binnen hetzelfde netwerk over te stappen.

Het achterliggende (ISP) netwerk wordt voor CompuServe wel door hunzelf verzorgd.
Om precies te zijn: door het AOL Transit Data Network (ATDN).
funrider schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:10:
Hoe zijn de ervaringen met VOIP Bellen en Internet van Compuserve? Mijn ouders hebben nu Telfort Bellen en dat is drama! Vrijwel wekelijks storingen en sowieso slechte en dure ondersteuning Helpdesk. Bij Tele2 ben ik wel tevreden maar voor soortgelijk pakket daar betaal je nu 40 euro p/mnd waar het bij Telfort 29,95 kost.
Telefonie CompuServe == Telefonie Telfort. Beide maken gebruik van de voip diensten van Tiscali/Green ISP. Je kunt natuurlijk altijd een voip aanbieder apart erbij pakken (bijv. Budgetphone).

Ben je meteen niet meer afhankelijk van 1 aanbieder (en het is wellicht nog flexibeler ook).

[ Voor 23% gewijzigd door IEF op 28-07-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is de overstap gerealiseerd van Telfort (= Tiscali-netwerk) naar CompuServe (= ook Tiscali-netwerk). Niets gewijzigd aan modeminstellingen; heb gewoon door kunnen internetten.

Maar: mijn downloadsnelheid is gezakt van 15 Mb naar 13 Mb (geen probleem...) en het laden van een pagina duurt ineens veel langer dan ik gewend was bij Telfort. Kan het zijn dat ik mijn modem toch anders moet instellen, of is er een andere oorzaak aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CompuServe kent hogere pingtijden, waardoor het laden van pagina's iets langer duurt.
De hogere pingtijd wordt veroorzaakt door de manier waarop CompuServe het internetverkeer regelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 22:01
Van het volgende:
In principe is het niet toegestaan om, bijvoorbeeld via Outlook, e-mail te versturen vanuit een e-mailadres met een ander domein dan @cs.com. Dit is om te voorkomen dat CompuServe e-mailadressen onrechtmatig gebruikt worden als afzenders van e-mail door derden.
vroeg ik me af of dat gebruikelijk is bij ISP's. Ik gebruik al jaren Compuserve ADSL en Telefonie, op zich naar tevredenheid, maar zou van deze belemmering toch wel eens af willen. Het is alleen een beperking die je niet zo 1-2-3 achterhaalt bij alle ISP's. Is Compuserve een uitzondering met deze beperking, of doen vele ISP's het? Is hier misschien al een apart topic over? Of een website met een overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-07 11:28
Zou iemand die een compuserve adsl abbo heeft, is een traceroute willen doen naar www.tweakers.net of www.nu.nl?

Dankjewel alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Shadow_Zero schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:33:
Van het volgende:

[...]

vroeg ik me af of dat gebruikelijk is bij ISP's. Ik gebruik al jaren Compuserve ADSL en Telefonie, op zich naar tevredenheid, maar zou van deze belemmering toch wel eens af willen. Het is alleen een beperking die je niet zo 1-2-3 achterhaalt bij alle ISP's. Is Compuserve een uitzondering met deze beperking, of doen vele ISP's het? Is hier misschien al een apart topic over? Of een website met een overzicht?
Het is zeker niet gebruikelijk. Ik ken geen andere isp dan CS die dit doet. Alleen in de hostingbusiness komt het nog wel eens voor, maar daarbij moet je ook inloggen op de smtp-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 18 december rekent CompuServe ook kosten voor het gebruik van de telefoonaansluiting (EUR 9,95 per maand). Begint, na de prijswijziging van Telfort, soms het tij te keren bij de ISP's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284631

Klaaz Vaak schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:39:
Zou iemand die een compuserve adsl abbo heeft, is een traceroute willen doen naar www.tweakers.net of www.nu.nl?

Dankjewel alvast
Bij deze:
TraceRoute
Beginn: 21-12-2008 03:19:36
Nr. IP Antwortzeit Name
1 192.168.10.1 1 ms -
2 192.168.1.254 2 ms -
3 62.xx.30.xxx 15 ms 3Exxxx.dslaccess.aol.com
4 66.185.134.93 43 ms bb1-ams-g4-3-0.atdn.net
5 66.185.152.191 35 ms bb2-frr-s1-3-0.atdn.net
6 66.185.139.3 33 ms pop1-frr-s0-1-0.atdn.net
7 66.185.139.58 33 ms abovenet.atdn.net
8 64.125.31.217 34 ms xe-0-0-0.mpr1.fra3.de.above.net
9 64.125.31.233 44 ms xe-0-1-0.mpr1.cgd11.fr.above.net
10 64.125.31.230 50 ms xe-1-0-0.mpr1.cdg12.fr.above.net
11 64.125.31.249 35 ms ge-4-0-0.mpr1.lhr3.uk.above.net
12 64.125.28.198 51 ms so-1-1-0.mpr1.ams1.nl.above.net
13 64.125.26.81 49 ms xe-0-0-0.er1.ams1.nl.above.net
14 94.31.0.74 61 ms k207.true.ams1.nl.above.net
15 87.233.192.18 50 ms 10ge-6-3.e600-2.ams7.true.nl
16 213.239.154.35 61 ms www.tweakers.net

Nogal een omweg :-(
Vooral Compuserve telefonie is, neem ik aan, daar ook de dupe van want regelmatig valt 1 kant van de verbinding even weg (lost packets?)
Ook zij gebruiken telefoniedienst.nl van voorheen Tiscali, nu KPN. Helaas niet te pingen en dan wilt mijn traceroute ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Van het volgende:

[...]

Heel gebruikelijk is het niet. Wel makkelijk te verhelpen door je eigen domein te nemen met een betaalbaar hosting pakketje en alle SMTP verkeer via je hosting provider te laten lopen. Ik doe dat sinds ik ADSL en telefonie bij CS heb. De besparing op KPN telefonie verdient de ADSL kosten bijna helemaal terug, dus dan heb ik wel een paar tientjes per jaar over voor de hosting + SMTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Antonius schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:19:
[...]

Heel gebruikelijk is het niet. Wel makkelijk te verhelpen door je eigen domein te nemen met een betaalbaar hosting pakketje en alle SMTP verkeer via je hosting provider te laten lopen. Ik doe dat sinds ik ADSL en telefonie bij CS heb. De besparing op KPN telefonie verdient de ADSL kosten bijna helemaal terug, dus dan heb ik wel een paar tientjes per jaar over voor de hosting + SMTP.
Dit gaat toch niet werken, aangezien het nog steeds via de Compuserve ADSL verbinding gaat? Ik heb een hosting provider met een eigen SMTP server, maar no workie workie :/
Maar blijkbaar werkt het bij jou wel, dan zou het ergens anders aan moeten liggen... (ik zit bij Flexwebhosting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Shadow_Zero schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:04:
[...]
Dit gaat toch niet werken, aangezien het nog steeds via de Compuserve ADSL verbinding gaat?
Nee, het is juist het idee dat je je mailprogramma zo instelt dat de mail niet meer via de SMTP server van CS gaat.
Ik heb een hosting provider met een eigen SMTP server, maar no workie workie :/
Heb je wel je Flex webhosting gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld bij de SMTP server instellingen? Kon op http://helpdesk.flexwebho...categoryid=3&pcid=0&nav=0 zo 123 niet de SMTP instellingen van deze webhoster terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Shadow_Zero schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:04:
[...]

Dit gaat toch niet werken, aangezien het nog steeds via de Compuserve ADSL verbinding gaat? Ik heb een hosting provider met een eigen SMTP server, maar no workie workie :/
Maar blijkbaar werkt het bij jou wel, dan zou het ergens anders aan moeten liggen... (ik zit bij Flexwebhosting).
Ik doe het al meer dan 2 jaar zo, werkt voor mij prima. Mijn access provider is CS, de hosting provider is Blue Yellow.

Er zijn access providers die poorten blokkeren waardoor je dit niet kunt doen (ik meen poort 25 voor SMTP), maar daar heb ik geen last van. De SMTP server van mijn hosting provider "weet" dat ik een klant ben als er zojuist een POP3 sessie aktief is geweest. Aangezien veel mail clients eerst verzenden en dan pas ontvangen, moet ik doorgaans een tweede keer Send/Receive doen voordat de SMTP server mijn uitgaande mail accepteert. Afgezien daarvan: no problemo.

Als je zoiets doet, dan moet je wel zorgen dat je je systeem netjes schoon houdt zodat er geen spambot meelift op je SMTP gebruik, anders haakt je hosting provider natuurlijk snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Van het volgende:

[...]

Bij mijn weten doen bijna alle providers dit. Bij online, upc, ziggo en telfort niet anders. Ontvangen op eigen domein gaat prima, maar versturen niet.

Dit is heel eenvoudig op te lossen door de smtp gegevens van je huidige provider te gebruiken met ww verificatie. Als je nu mail verstuurd ziet men wel de naam van je eigen domein, maar verstuurd het over de smtp van je ISP.

Ik weet van gmail dat je hun smtp wel op andere netwerken kan gebruiken, erzullen er vast nog wel meer zijn. Gmail gebruikt wel een andere poort dan 25, daar zal het feit ook wel liggen dat het met die gegevens wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die Compuserve 20mb hebben en bevalt dat goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele dagen geleden mijn Telfort abb. opgezegd en CS abb. aangeschaft.
De bevestigingsbrief heb ik inmiddels binnen. De oplevering zelf binnen enkele weken.

Het is dus eenvoudig te monitoren wat de service en de resultaten zullen zijn en een vergelijk tussen beide ISP's. De resultaten volgen later.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 09:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Anoniem: 284631 schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:37:
[...]
Vooral Compuserve telefonie is, neem ik aan, daar ook de dupe van want regelmatig valt 1 kant van de verbinding even weg (lost packets?)
Ook zij gebruiken telefoniedienst.nl van voorheen Tiscali, nu KPN. Helaas niet te pingen en dan wilt mijn traceroute ook niet....
De CompuServe Telefoniedienst is eigenlijk gewoon Telfort/Tiscali Telefonie.
Dit verkeer loopt niet via het eigen CS netwerk. Dit wordt direct afgevangen voordat je dataverkeer het CS netwerk opgaat eigenlijk al. Dus nee, dat is unrelated.
MarkBM schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:17:
[...]

Bij mijn weten doen bijna alle providers dit. Bij online, upc, ziggo en telfort niet anders. Ontvangen op eigen domein gaat prima, maar versturen niet.

Dit is heel eenvoudig op te lossen door de smtp gegevens van je huidige provider te gebruiken met ww verificatie. Als je nu mail verstuurd ziet men wel de naam van je eigen domein, maar verstuurd het over de smtp van je ISP.

Ik weet van gmail dat je hun smtp wel op andere netwerken kan gebruiken, erzullen er vast nog wel meer zijn. Gmail gebruikt wel een andere poort dan 25, daar zal het feit ook wel liggen dat het met die gegevens wel lukt.
Enige verschil is dat CS zowel kijkt naar het afzenderdomein als SMTP authenticatie.
Dus zelfs al gebruik je SMTP authenticatie, dan blijft de eis dat je een @cs.com adres gebruikt als afzenderadres. Reply-to adres mag dan wel weer naar keuze.

Zoals inmiddels enkele malen genoemd, de SMTP server gebruiken die bij het adres hoort waarmee je wil versturen, werkt prima. En ter compleetheid: Er wordt geen enkele poort inkomend of uitgaand geblokkeerd. Ook poort 25 niet.

[ Voor 48% gewijzigd door IEF op 15-03-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 21:15
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 03:09:
zijn er mensen die Compuserve 20mb hebben en bevalt dat goed ?
Bevalt prime. Behalve in het begin met het Zyxel modem (wifi werkte nauwelijks..), nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1 maart 2009 rekent CompuServe tijdelijk GEEN extra kosten voor het gebruik van de telefoonaansluiting (EUR 9,95 per maand).
Wie dus nu een ADSL abonnement bij CompuServe, betaalt gedurend zijn lidmaatschap geen lijnkosten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste weken valt mijn CS in de avonduren regelmatig uit.
Ik heb al 2 jaar CS en nooit last van gehad. Ik heb met de helpdesk gebeld maar die komt met standaardoplossingen. Wie heeft ook dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 15:44
ik ben ook van plan om over te stappen van Telfort naar Compuserve vanwege die prijsverhoging.
ik heb begrepen dat CS en telfort allebei van het zelfde netwerk gebruik maken. En ik heb hier
en daar gelezen dat CS lang pingtijden zou hebbben en dat dat hinderlijk zou kunnen zijn bij b.v. een potje online gamen. Heeft telfort ook lange pingtijden? als telfort dit heeft heb ik tijdens het online gamen er nooit echt last van. wat zijn de nadelen als je lange pingtijden hebt?

b.v.d. mrmo

[ Voor 3% gewijzigd door mrmo op 24-03-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-07 19:21

KoffieNT

banaan

Pingtijd is de tijd die er zit tussen jouw pc (of router/modem) en de server waar je heen gaat/op speelt. Hoe hoger (of langer zoals jij zegt) deze tijden zijn, hoe later jouw muisbeweging (ofzo) aankomt op de server, daardoor krijg je zogenoemde 'lag'.(of beter gezegt: Dat IS lag) Dit is natuurlijk erg vervelend als je een shooter aan het doen bent waar het natuurlijk om reactie op de miliseconde gaat.

Bij bijvoorbeeld een potje Counter-strike is een ping van 30 (bij een adsl verbinding) redelijk normaal, daarboven kan het vervelend worden, daaronder is allemaal prima. 10 en lager haal je eigenlijk alleen met een goede kabelverbinding of glasverbinding, hooguit een heeeele erg sterke adsl-lijn.
Bij spellen waar reactietijd niet zo belangrijk is, potje schaken bijvoorbeeld maken die 10ms natuurlijk niet zoveel uit.

Ik ben iig overgestapt van Telfort naar UPC (kabel) vanwege slechte pings (en vooral downloadsnelheid maar dat doet er even niet toe) en ben nu tevreden over mijn pings. (Telfort=+/- 30, UPC=+/- 12)

Ik weet niet hoe je nu zit qua pings, maar als je met CS hoger uit zou kom moet je daar effe op letten.

@onder: Met downloaden bedoel je je bandbreedte? Nee, daar zal die paar miliseconden meer of minder geen effect op hebben.

Je hebt bandbreedte up (deze is meestal aardig in de buurt van waarop je bent geabonneerd)
Je hebt bandbreedte down (deze is eigenlijk altijd lager dan waar je op bent geabonneerd, verschilt per buurt, provider, drukte, etc etc, bij Telfort mag je blij zijn met 15 van de 20mbit :/ )
En je hebt je pingtijden (verschilt per buurt, provider, drukte, etc etc.)

[ Voor 20% gewijzigd door KoffieNT op 24-03-2009 14:39 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmo
ik speel af en toe GTA IV online met Telfort en heb daar nooit problemen mee gehad. Als die pingtijden bij CS hetzelfde zijn als bij Telfort dan wil ik die overstap wel wagen

maar is dit het enigste nadeel van lange pingtijden. of zou je dan ook problemen kunnen krijgen bij het downloaden ofso?

[ Voor 26% gewijzigd door mrmo op 24-03-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmo
heeft niemand informatie voor mij over de pingtijden bij compuserve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
Hangt ervan af over welke game je spreekt

In Enemy Territory met trueping uit heb ik 45-55 maar als trueping aanstaat dan heb ik 35 ;).Ping is goed genoeg vind ik aangezien je niet lagged terwijl andere mensen dat soms wel doen haha :P

Ik vind zelf dat compuserve 1 van de best ISP's is aangezien je bijna nooit problemen ermee hebt(3 keer uitval in 1,5 jaar :) ).Telefonie werkt ook altijd!

[ Voor 24% gewijzigd door weebeast op 26-03-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saigon66
  • Laatst online: 14-01 12:54
Kan ik bij CompuServe ook mijn eigen modem blijven gebruiken ( voor internet&bellen)?. Ik heb hier namelijk een Speedtouch met Voip en deze werkt fijn met Telfort ineternet en bellen . En hoe is met Usernet ondersteun (b.v. XLned)? Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door saigon66 op 31-03-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je kunt (mag) bij CompuServe je eigen (speedtouch) modem gebruiken.
CompuServe maakt gebruik van hetzelfde netwerk en VOIP diensten als Telfort.
Als er ooit (internet/VOIP) problemen ontstaan, zal de helpdesk je alleen helpen als je het toegestuurde Zyxel modem aansluit.

Je kunt alle nieuwsgroepen gebruiken, behalve Eweka en Hitnews.(werken niet)
De helpdesk geeft verder geen support op nieuwsgroepen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste MRMO,

De gemiddelde pingtijden liggen bij CompuServe tussen de 30 en 60 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
De aanvraag bij mij duurt in ieder geval langer dan drie weken. Nu komst het misschien dat ik geen vaste lijn heb en er geen migratie van internetprovider plaats vindt. De aanvraag loopt nog bij de KPN.
Een paar jaar geleden had ik binnen 1,5 week internet bij compuserve.
De helpdesk is zonder wachttijd bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Wij gaan ook binnenkort over op CS. Maar nou vroeg ik me nog af of die hoge pingtijden/lag ook merkbaar zijn bij online-PS3-games, en welke games er last van hebben (in het algemeen)? :S

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
zijn niet merkbaar bij mij en speel veel games hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
musicfreak schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:14:
[...]

Nee, het is juist het idee dat je je mailprogramma zo instelt dat de mail niet meer via de SMTP server van CS gaat.

[...]

Heb je wel je Flex webhosting gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld bij de SMTP server instellingen? Kon op http://helpdesk.flexwebho...categoryid=3&pcid=0&nav=0 zo 123 niet de SMTP instellingen van deze webhoster terugvinden...
Ok, m'n mail account van Flexwebhosting is inderdaad wel gelukt (en gewoon over SMTP poort 25). Op dezelfde manier lukt dit toch niet voor m'n Concepts mail account (smtp.conceptsfa.nl), waar ligt dat dan aan? (bij m'n vorige ISP ging het prima met Concepts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
weebeast schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:48:
zijn niet merkbaar bij mij en speel veel games hehe
Ok gelukkig.. Want ik speel ook veel online games (FPS-ers op de Wii/PS3) en zit dan niet echt te wachten op lag :N Speel je toevallig ook First Person Shooters (FPS)?

[ Voor 9% gewijzigd door Lau26 op 09-04-2009 23:22 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
Ja ik speel cod 4,cod 5 en je merkt er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
weebeast schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:03:
Ja ik speel cod 4,cod 5 en je merkt er niks van
Okee, goed om te horen :*) Ben benieuwd.. m'n moeder heeft vandaag CS opgebeld om het abonnement af te sluiten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:08
Heeft iemand Budgetphone via Compuserve lopen en hoe is de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ja, ik. Gaat op zich prima, is stabieler dan CS / Telfort telefonie ten tijde van de storingen. Soms ligt de server er wel eens uit, maar dat is niet vaak. Zat eerst op de oude BP server, die was niet zo best i.c.m. een ZyXEL modem / router. De nieuwe is beter, dit is nu ook de standaard geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
musicfreak schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:47:
Ja, ik. Gaat op zich prima, is stabieler dan CS / Telfort telefonie ten tijde van de storingen. Soms ligt de server er wel eens uit, maar dat is niet vaak. Zat eerst op de oude BP server, die was niet zo best i.c.m. een ZyXEL modem / router. De nieuwe is beter, dit is nu ook de standaard geworden.
Gaat prima in combinatie met voipbuster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308980

dag allemaal,

ik heb geprobneerd alle verhandelingen van de usenet servers bij compuserve te lezen.
ben vandaag begonnen met deze materie.
echter kan geen goedkope en redelijk functionerende club vinden
heb eweka en snelledownlaoden geprobeerd
werkte niet
graag een advies, met namen, ik zoek dan zelf de prijs wel, hoewel..., het zou wel makkelijk zjn

wil usenet eerst eens uitproberen en wil gewoon evt. een betaalde server voor een maand of zo, hoewel gratis is beter, zeker voor mijn beperkte portemonnaie.
ik hoor jullie reacties wel

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Anoniem: 308980 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:50:
wil usenet eerst eens uitproberen en wil gewoon evt. een betaalde server voor een maand of zo, hoewel gratis is beter, zeker voor mijn beperkte portemonnaie.
ik hoor jullie reacties wel
Ik gebruik zelf Tweaknews, bevalt prima. Eweka werkt idd niet, zoals ook op GoT valt te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een (gratis) alternatieve newsgroep die je kunt gebruiken is: http://groups.google.nl

Je kunt ook een betaalde nieuwsserver nemen, behalve Eweka, Hitnews en XSNews, deze werken niet i.c.m. CompuServe.
Goede betaalde nieuwsservers zijn bv:
- www.tweaknews.nl
- www.usenetserver.com
- www.giganews.com
- www.download.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik heb sinds vandaag een brief gekregen dat Compuserve overgaat naar Tele2. Ik lees er zo snel nog niks over op internet. Hebben meerderen deze brief gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@shadow_zero:

Ja, meerderen hebben die brief (helaas) gekregen. Zie ook dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Shadow_Zero schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:40:
Ik heb sinds vandaag een brief gekregen dat Compuserve overgaat naar Tele2. Ik lees er zo snel nog niks over op internet. Hebben meerderen deze brief gekregen?
Je gaat over naar Telfort volgens de berichten. Niet Tele2.
Ik zou trouwens je abonnement voorwaarden maar eens goed bekijken. Telfort stijgt vrijwel ieder jaar qua abo prijs. Ook betaal je starttarief en vast bellen is niet inclusief. Overstap overwegen misschien optie (ik noem Alice, Tele2). Bellen is ook stuk stabieler bij genoemde providers t.o.v. Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik bedoelde idd Telfort. Maar eens goed rondkijken ja. Als ik zie dat ik voor 30 euro 20mbit bij Tele2 kan krijgen, en ik krijg er dadelijk 4mbit bij Telfort voor, dan is moet ik mijn ogen even goed de kost geven ;)

EDIT:
Oh, dacht even dat Telfort geen gratis bellen naar vaste nummers had, maar dat hebben ze iig wel! En zie ook dat ze een actie hebben op hun 20mbit abonnement. Misschien maar eens even bellen om er een dealtje uit te slaan...

[ Voor 36% gewijzigd door Shadow_Zero op 13-11-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Shadow_Zero schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:47:
Ik bedoelde idd Telfort. Maar eens goed rondkijken ja. Als ik zie dat ik voor 30 euro 20mbit bij Tele2 kan krijgen, en ik krijg er dadelijk 4mbit bij Telfort voor, dan is moet ik mijn ogen even goed de kost geven ;)

EDIT:
Oh, dacht even dat Telfort geen gratis bellen naar vaste nummers had, maar dat hebben ze iig wel! En zie ook dat ze een actie hebben op hun 20mbit abonnement. Misschien maar eens even bellen om er een dealtje uit te slaan...
bedenk wel dat Telfort een starttarief bij bellen rekent dat kan ook aardig aantikken.
Er is recent ook een test door Consumentenbond gedaan waar Telfort ook als slechtste uit de test komt. Alice staat samen met XS4all bovenaan gevolgd door o.a. Tele2. Ik zou overstappen en voor Alice gaan bespaart je een hoop Telfort ellende. Netwerk van Telfort is ook een stuk instabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304881

funrider schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:22:
[...]

bedenk wel dat Telfort een starttarief bij bellen rekent dat kan ook aardig aantikken.
Er is recent ook een test door Consumentenbond gedaan waar Telfort ook als slechtste uit de test komt. Alice staat samen met XS4all bovenaan gevolgd door o.a. Tele2. Ik zou overstappen en voor Alice gaan bespaart je een hoop Telfort ellende. Netwerk van Telfort is ook een stuk instabieler.
Wat je ook moet bedenken is dat er op dit moment nauwelijks een beter alternatief is. Alice rekent exta lijnhuur van een tientje o.i.d. als je geen kpn-lijn hebt en ook nog eens aansluitkosten van 99 euro. Dan mogen ze nog zo goed zijn mij kunnen ze de rug op! Tele2 rekent ook een starttarief vlgs mij en je bent in ieder geval duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376158

Beste allemaal,
Ik heb jarenlang internet gebruikt van Compuserve. Sinds het is overgenomen van Telfort in 2009 ben ik steeds minder positief over dit internet. De internetverbinding valt af en toe weg, wanneer ik de klantenservice opbel heb ik het gevoel dat ik hen echt tot last ben dan dat ze me willen helpen. Nu wil ik graag overstappen naar een andere aanbieder waarbij ik twijfel tussen Ziggo en KPN. Op internet zijn er ontzettend veel [url=""]adsl aanbiedingen[/url] te vinden maar ik maak liever een keuze op basis van ervaringsverhalen van anderen. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen!

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 22-09-2010 10:17 . Reden: knip url-spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:32
Voor ervaringen met betrekking tot internetproviders, kun je het beste kijken op de beoordlingssite van Tros Radar.

• IEF

IEF

Why so serious?

Anoniem: 376158 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:40:
Beste allemaal,
Ik heb jarenlang internet gebruikt van Compuserve. Sinds het is overgenomen van Telfort in 2009 ben ik steeds minder positief over dit internet. De internetverbinding valt af en toe weg, wanneer ik de klantenservice opbel heb ik het gevoel dat ik hen echt tot last ben dan dat ze me willen helpen. Nu wil ik graag overstappen naar een andere aanbieder waarbij ik twijfel tussen Ziggo en KPN. Op internet zijn er ontzettend veel [url=""]adsl aanbiedingen[/url] te vinden maar ik maak liever een keuze op basis van ervaringsverhalen van anderen. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen!
Je kunt het beste even je ervaringen posten in Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 en proberen je probleem opgelost te krijgen.

Adviezen op basis van 'welke moet ik nemen' ga je hier niet vinden. Daar is GoT niet voor bedoeld.
Doe zelf een vergelijkende test, op basis van criteria. Heb je daar dan vervolgens vragen over, dan kun je terecht in de individuele topics voor elke provider.

Dit topic gaat op slot, CompuServe is namelijk niet meer :'(

Verder in het hierboven genoemde topic dus.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.