ik wil een image tank, maar welke, tests ?
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw Topicquote:
Koop gewoon die PD7X, ziet er lekker uit
Iemand nog shops in de aanbieding waar die te koop is?
SE W800i powered
quote:Ch!pY-J schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:52:
[...]
Koop gewoon die PD7X, ziet er lekker uit
Iemand nog shops in de aanbieding waar die te koop is?
http://www.dgs-services.nl/webwinkel.htm
Kijk eens meneer
http://www.powerinnumbers.com.au
bij DGS kost een 40GB ¤210 (ex verzendkosten en ex accessoires), bij PiN ¤155 (incl verzendkosten en accessoires)
ik heb het even getest, wil het ook voor mezelf weten ivm de reis die ik ga maken. Een 256mb kaart van mijn eos350d kost 3 minuten om te kopieeren (traag, idd) maar het batterijverbruik is beter dan wat jij hierboven aangeeft, ik heb zo'n 20 keer de kaart geleegd en toen pas had de batterij 0 streepjes (dus nog altijd niet leeg)quote:neographikal schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:43:
[...]
Mijn prangende vraag is hoe rap hij is, de 2060 was namelijk zo traag als de ************. Echt verschrikkelijk.
Dankzij de redelijke accu kon ik alsnog een 3 tot 4 keer een 1GB kaart leegtrekken, maar hoelang duurt het leeghalen van 1GB aan flashkaart (Sandisk Ultra II hier, dus rap genoeg)? Die PD7X doet het namelijk in een ruime drie minuten, dat ding is zalig snel
Hoe snel is de 2160?
Het exacte aantal dumps moet ik even thuis nakijken, maar wat mij betreft voldoet dit apparaat aan mijn eisen, zeker gezien het zachte prijsje. (85 euro + 60 euro voor de hd)
eRR_ wijzigde dit bericht 18-05-2005 11:56 (3%)
www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar
Dat is net zo traag als de oude 2060, misschien nog wel trager. Gebruik je wel fatsoenlijke flashkaarten? Die 2160 behoort juist rapper te zijn dan de 2060quote:eRR_ schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:53:
[...]
ik heb het even getest, wil het ook voor mezelf weten ivm de reis die ik ga maken. Een 256mb kaart van mijn eos350d kost 3 minuten om te kopieeren (traag, idd) maar het batterijverbruik is beter dan wat jij hierboven aangeeft, ik heb zo'n 20 keer de kaart geleegd en toen pas had de batterij 0 streepjes (dus nog altijd niet leeg)
Het exacte aantal dumps moet ik even thuis nakijken, maar wat mij betreft voldoet dit apparaat aan mijn eisen, zeker gezien het zachte prijsje. (85 euro + 60 euro voor de hd)
neographikal wijzigde dit bericht 18-05-2005 13:36 (6%)
Heb overigens 28 dumps gedaan, dus 30 is te doen op 1 accu. Is dus ruim 7GB aan fotos.
Wel netjes.
eRR_ wijzigde dit bericht 18-05-2005 14:59 (32%)
Reg. datum: 12 december 2001
quote:ForrestX schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:10:
[...]
...en hoe is de variant van Sitecom? (typenr. MD 050)
[afbeelding]
Ik heb ervaring met de voorloper van de Sitecom. Gekocht voor 220 eupo bij Kamera Express, maar ik koop nooit meer iets van Sitecom. De batterij was zo slecht, dat ik zonder de adapter erin te steken niet eens een vol 512 MB kaartje kon legen zonder dat ie uitviel. Aangezien ook niet mogelijk was te bekijken of er uberhaupt bestanden op de schijf waren gezet, heb ik zo afgelopen zomer een volledig kaartje gewist, waar achteraf bleek dat het toch niet goed was gegaan.
Toen er dan ook een terugroepactie kwam vanwege een probleem met de voeding, heb ik hem meteen terug gestuurd, en gelukkig het volledige bedrag terug gekregen. Sitecom zal mij echter als klant nooit meer terug zien.
quote:neographikal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:27:
[...]
Dat is net zo traag als de oude 2060, misschien nog wel trager. Gebruik je wel fatsoenlijke flashkaarten? Die 2160 behoort juist rapper te zijn dan de 2060
Ik ruik hier een inkoop actie van de PD7X
Overigens is in die PD7X ook een eigen hdd te zetten. Die winkel DGW is echt te duur gewoon. Die australische webshop is vele malen goedkoper. Nu nog even de ervaringen van Korakal afwachten.
Al komt het handeltje wel uit Australië. Defecten verhalen gaat dan wat moeilijker of is stukken kostbaarder. Vreemd genoeg gaat er bij mij regelmatig wat stuk, ook al ga ik er zuinig mee om. * Ch!pY-J mompelt iets over wet van Murphy.
jules wijzigde dit bericht 18-05-2005 18:10 (19%)
SE W800i powered
Met die webshop of met de PD7X?quote:Ch!pY-J schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:07:
Die australische webshop is vele malen goedkoper. Nu nog even de ervaringen van Korakal afwachten.
Bij PiN heb ik al meerdere malen besteld; de snelheid en informatievoorziening is echt super
De PD7X zelf bevalt ook erg goed, hij is lekker snel!
quote:
PD7X in die webshop
quote:Bij PiN heb ik al meerdere malen besteld; de snelheid en informatievoorziening is echt superDe laatste keer had ik zondagavond laat besteld en op donderdagochtend stond DHL voor de deur met m'n bestelling.
Hmz, 't zou volgens jou toch geen verkeerde keuze zijn om bij die webshop te bestellen?
quote:De PD7X zelf bevalt ook erg goed, hij is lekker snel!
Dat ie snel is heb ik idd al gezien
Die iets grotere varianten zijn niet zo heel veel duurder had ik al gezien, wellicht dat ik voor een groter model ga, of zijn daar weer juist slechtere ervaringen mee? iig wel de langzame hdd versie (minder rpm's dus langere accu duur)
SE W800i powered
Mjah een 4200rpm schijf moet die 5MB/s ook nog op zijn sloffen kunnen halen. Ik heb zo'n ding in mijn laptop zitten, ik zal er een een hdtack overheen gooienquote:
ik zou zoiets toch niet kopen...quote:
We are sorry to announce that we have discontinued the supply of Compact Drive PD7X. This is due to the fact that PD7X has high failure rate and thus we are unable to keep up good customer support on this product.
The manufacturer tried hard to turn PD7X into an ultra performance unit to suit most photographers. At the same time, however, they have given up or ignored many critical issues including the unit's reliability
zie ook http://www.dgs-services.nl/Compactdrive/
_-= Erikje =-_ wijzigde dit bericht 19-05-2005 10:27 (14%)
quote:Korakal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:34:
[...]
Met die webshop of met de PD7X?
Bij PiN heb ik al meerdere malen besteld; de snelheid en informatievoorziening is echt superDe laatste keer had ik zondagavond laat besteld en op donderdagochtend stond DHL voor de deur met m'n bestelling.
De PD7X zelf bevalt ook erg goed, hij is lekker snel!
Heb ik goed gerekend op die Australische site dat de PD7X, 60 Gb, 54oo rpm mij ¤ 185,- all in kost?
Als ik het goed begrijp is zowel product als de shop 100% ok, te vertrouwen en best wel een tip!
hoe komt het eigenlijk dat dit soort producten nooit in reclame folders van fotozaken/mediamarkt etc staan??
D70s/ Nikkor AF-S DX 18-70mm/Nikkor 50mm f/1.8 / Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO/ Nikon SB-800 / Ixus 430 / PD-7X/ Nano 4Gb/ P4 2,6; 1024Mb; GF 6800@410/875
quote:neographikal schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:16:
[...]
Mjah een 4200rpm schijf moet die 5MB/s ook nog op zijn sloffen kunnen halen. Ik heb zo'n ding in mijn laptop zitten, ik zal er een een hdtack overheen gooien
Niet alleen d'rop, maar ook voor d'raf. Ook snellere zoektijden, dus snellere reactie.
315.00 AUD = 188.834 EUR volgens XE.com \o/quote:ForrestX schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:39:
[...]
Heb ik goed gerekend op die Australische site dat de PD7X, 60 Gb, 54oo rpm mij ¤ 185,- all in kost?
uhuhquote:Als ik het goed begrijp is zowel product als de shop 100% ok, te vertrouwen en best wel een tip!
tja, blijkbaar is het toch nog niet zo common lijkt het... af en toe zie je de sitecom nog wel eens in een folder staan, maar daar houdt het mee op.quote:hoe komt het eigenlijk dat dit soort producten nooit in reclame folders van fotozaken/mediamarkt etc staan??
Thank you...binnenkort wachten op een pakje from Down Under!!quote:Korakal schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:47:
[...]
Niet alleen d'rop, maar ook voor d'raf. Ook snellere zoektijden, dus snellere reactie.
[...]
315.00 AUD = 188.834 EUR volgens XE.com \o/
[...]
uhuh
[...]
tja, blijkbaar is het toch nog niet zo common lijkt het... af en toe zie je de sitecom nog wel eens in een folder staan, maar daar houdt het mee op.
D70s/ Nikkor AF-S DX 18-70mm/Nikkor 50mm f/1.8 / Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO/ Nikon SB-800 / Ixus 430 / PD-7X/ Nano 4Gb/ P4 2,6; 1024Mb; GF 6800@410/875
een Vosonic 2160 type ca 225 met 80 gieg
(die 80 gieg gaat in mijn notebook en de kleinere daaruit schuif ik door)
of
de apacer hady share cd211 voor ca 60+130=190
Voordeel vosonic is compleet met cardlezer, nadeel vooral onbeschermd
Voordeel Apacerr, iets goedkoper, (mijn camera kan er direct aan
Zie ik nadelen over het hoofd? Zien jullie ze?
Een goedkope cardereader koppelen met de Apacer als dat nodig is (camera van mijn zoon).
Picture inside:
http://www.oc.com.tw/article/0411/readparticle.asp?id=3107
André
Verplicht 230V vind ik ook wel lastig.
Ben er nog niet uit.
De voordelen zijn vaak wel te vinden via interent, maar zoeken naar de nadelen van de Apacer versus de Vosonic... is een hele klus.
Sterk voordeel van de Apcaer: no nonsense, toch wat goedkoper, tasje erbij tegen stof.
Voordeel van de Vosonic: de kaartlezers..., carcharger (waarschijnlijk voor de Apacer ook te krijgen anders Halfords?)
Nadeel van de Vosonic: duurder dus, kaartlezer is vrij ongebeschermd, extra case kost 25 E.
...... vast nog niet compleet
André
quote:cutter schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:01:
Ding werkt overigens wel alleen op netstroom.
Daar heb ik dus niks aan, ik zit ook wel eens in the middle of nowhere met boeiende onderwerpen in de buurt. Dan wil ik dus gewoon door kunnen blijven knallen.
Koop die PD7X, geef drie tientjes meer uit en je hebt zoveel meer snelheid. En het ding is echt degelijkquote:andre_at_home schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:26:
Ben er nog niet uit
een Vosonic 2160 type ca 225 met 80 gieg
(die 80 gieg gaat in mijn notebook en de kleinere daaruit schuif ik door)
of
de apacer hady share cd211 voor ca 60+130=190
Voordeel vosonic is compleet met cardlezer, nadeel vooral onbeschermd
Voordeel Apacerr, iets goedkoper, (mijn camera kan er direct aan
Zie ik nadelen over het hoofd? Zien jullie ze?
Een goedkope cardereader koppelen met de Apacer als dat nodig is (camera van mijn zoon).
Picture inside:
http://www.oc.com.tw/article/0411/readparticle.asp?id=3107
http://www.hetwebwinkeltj...nks/compactdrivepd7x.html
293,00 EUR
http://www.dgs-services.nl/webwinkel.htm
Prijs ¤ 299,00
Voorraad NEE, Begin juni
Compactdrive PD70X, NO HDD
Prijs ¤ 145,00
Voorraad NEE, Begin juni
Korte beschrijving NO HDD
Een kale Apacer kost 60 Euro, dus 85 euro zeker verschil....
André
zie Korakal in "ik wil een image tank, maar welke, tests..."
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last