9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.966 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:29
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/9800XT/9800XTbanner.jpg]]
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 5
Op 3Dmaxx.net werd een artikel gepubliceerd, waarin de schrijver omschrijft hoe je een 9800 (pro) kan flashen naar een 9800 XT. Ik zal voor een deel dit artikel overnemen in het NL, om wat dingen duidelijk te maken. Het mag wel duidelijk zijn dat dit topic gaat over het flashen van je 9800 (pro) kaart naar een XT, om zo de functies en snelheid van een XT te behalen. (Er stond een link, maar aangezien die nogal dood was heb ik hem verwijderd :) )
De 'verschillende' Cores
Ati kent de volgende cores (hieronder de cores die relevant zijn voor dit topic):

CoreVideokaart
R300R9500 & R9700
R350R9800
R360R9800 XT
Wat heb ik nodig?
• Een Radeon 9800 (pro) die een core van 412Mhz aankan en een memory bus van 365Mhz (730Mhz DDR) (Dit indien je "volledig" functionerende 9800XT wilt hebben. Je kunt hem natuurlijk ook flashen met mindere clocksettings, echter is het dan geen "volledige" XT, omdat hij op lagere clocksettings draaid.
• Flashrom 1.3 (Link)
• Een 9800XT bios (zie lijstje hieronder)
• Een bootable floppy (Link)
Het Flashen (Vanuit Windows)
Het is nu ook mogelijk om te flashen vanuit Windows. Met ATi WinFlash

Polls
Het flashen is vrij simpel. Je backupped je oude bios d.m.v. "Save". Je opent een *.rom of *.bin file d.m.v LOAD, en je flasht de geloade bios in je Radeon d.m.v PROGRAM. Als je hierna reboot zal je een volledig functionerende 980)XT moeten hebben :) Zorg er wel voor dat je Fast Writes uit hebt staan, anders zal je PC vaker moeten rebooten.

Downloadlink van ATi WinFlash

Voordelen:
• Slechts 1 reboot nodig.
• Vrij makkelijk.
• Geen Floppy noodzakelijk.

Nadelen:
• Minder stabiliteit dan flashen vanuit DOS

Het Flashen (Vanuit DOS)
Gebruik eerst het progje drdflash.exe om je floppy bootable te maken, daarna verplaats je de flashrom files naar je floppy (dos4gw.exe, flashrom.exe en flashrom.rom) naar je floppy. Dit is de diskette waarmee je straks gaat flashen.

Reboot je computer met de diskette er in. Dan zul je "Caldera Dr. Dos 2.xx" op je scherm zien verschijnen. Als alles geladen is kan je gaan flashen. Maak alleen wel even een backup van je originele bios door "flashrom -s 0 original.bin" te typen bij de A:.

Nadat je je originele bios hebt gesaved type je "flashrom -p 0 ATI.9800XT.256.Samsung.bin" . Flashrom begint je bios te flashen zodra je op Enter drukt. Nu moet je even je systeem rebooten en kan je onder windows xp de drivers naar keuze installeren.

Je hoort nu een volledig functionerende 9800XT te hebben.

Voordelen:
• DOS is stabiel.
• DOS is vrij veilig.

Nadelen:
• DOS heeft geen fatsoenlijke NTFS of USB Stick support.
• Floppydrive/FAT32 schijf is bijna altijd noodzakelijk.

Makkelijker Flashen (Vanuit DOS)
Ik heb een progje gevonden op het internet waarmee je veel makkelijker kan flashen. Ik heb zelf even verschillende versies gemaakt, die je hieronder kunt vinden. Flashen met deze progjes gaat als volgt.

Je maakt met drdflash.exe weer een bootdisk. Vervolgens plaats je de bestanden uit 1 rarretjes (afhankelijk van je videokaart) bij die diskette (even unrarren). Je hebt dan als het goed is een diskette met de volgende inhoud:
COMMAND.COM
AUTOEXEC.BAT
DOS4GW.EXE
flashme.bat
FLASHROM.EXE
FLASHROM.ROM
restore.bat
XT128pa.bin óf XT128nt.bin óf XT256nt.bin
backup.bat

(in windows verkenner zie je maar 7 bestanden, er zijn er 2 verborgen)

Dan start je je pc opnieuw op, met de diskette in je floppydrive. Je wacht tot je het A:/> command prompt krijgt.

Dan typ je eerst "backup" Er zal dan een melding verschijnen dat je originele bios is gebackupped. Daarna typ je "flashme". Dan begint het programma te flashen. Dan haal je de diskette uit je station en start je je computer op, mocht het nou niet lekker lopen (vastlopen, artifacts, zwarte schermen of andere ongein) dan stop je de diskette weer in je computer, wacht je tot hij opgestart is en dan typ je "restore". Dan zal je pc de originele bios weer terug zetten. Dit is iets wat je blind nog kan doen :) dus je hebt ook geen gehannes met pci video kaarten meer.

Voordelen:
• Makkelijk Flashen.
• Fijne restore functie.

Nadelen:
• Minder handig als je andere bios nodig hebt dan in de rar's bijgevoegd.

Hieronder een lijst met de batchfiles én alle biossen tot nog toe in het topic gepost, ik maak nieuwe zodra er andere bios versies opduiken

BiosProgselBios
Samsung 128 MB
Built By AtiBuilt By Ati BatchBuilt By Ati Bios
GigabyteGigabyte BatchGigabyte Bios
GigacubeGigaCube BatchGigacube
HerculesHercules BatchHercules
HISHIS BatchHIS
PowerColorPowercolor BatchPowercolor
SapphireSapphire BatchSapphire
Infineon 128 MB
GigacubeGigacube BatchGigacube Bios
Samsung 256 MB
Built By AtiBuilt By Ati BatchBuilt By Ati Bios
Conect3DConnect3D BatchConnect3D Bios
GigabyteGigabyte BatchGigabyte
9800XT 128MB versies
Hightech 9800 XT 128 MB
Sapphire 9800 XT 128 MB
Andere meuk
RadEditHiermee kan je de standaard settings zoals core/mem speed en memory timings van een bios bewerken. Handig voor als je vidkaart geen XT speeds aan kan maar je hem wel wil flashen naar XT.
Grappig allemaal, maar wat zijn nou de voordelen behalve dat er XT in je configuratiescherm staat?
Ok, 1 reden is al genoemd, je kan patsen dat je een XT hebt ;) leuk, maar daar doen we het niet voor. Groot voordeel schijnt te zijn dat de core van de XT een hoger voltage krijgt waardoor je dus hogere clocksnelheden kan bereiken :) . Ook heeft een XT de overdrive mogelijkheid, waardoor hij zichzelf iets over schijnt te clocken als dat nodig is, nou zou ik dat alleen niet snel aanraden, omdat de 9800 XT een temp. sensor heeft en een 9800 (pro) niet.
Overclocken
Goed, een 9800 XT schijnt beter over te clocken te zijn als een Pro, maar voor veel mensen is het een vraag hoe je moet overclocken. Zeker als de search een paar dagen plat heeft gelegen ;) Je kan hiervoor een overclock programma gebruiken als Rage3D (link) of Radlinker (link). Radlinker zit trouwens ook ingebakken in de Omega's :)

Hiermee schroef je je videokaart dus rustig omhoog, daarna start je een 3d programma (Aquamark, 3dmark, NFSU, Battlefield, Far Cry) wat nogal veel van je videokaart verlangt. Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger. Mocht dit nou wel het geval zijn, dan kun je in je bios je agp voltage hoger zetten. Als dit niet helpt is het een temperatuur probleem en moet je een betere koeler voor je videokaart kopen.
Temperatuur
In voorgaande topics is een aantal keer de vraag langsgekomen of de videokaart niet te warm wordt, of de koeling wel goed is, wanneer je moet ophouden enzovoorts. Je kan gerust de volgende richtlijn aanhouden.
Je temperatuur is niet te hoog als:
• Je geen artifacts krijgt
• Je systeem niet ineens vastloopt of terugknalt naar je desktop
• Je computer spontaan reboot
• Je huid niet vastschroeit aan je koeler zodra je hem aanraakt

Het is dus echt géén probleem als je videokaart wat warmer wordt als je gewend bent. Zelfs als je artifacts krijgt kan dit komen door een te laag agp voltage, welk je kunt ophogen in je bios. Dat wil de 1e 3 punten vaak al verhelpen. Tuurlijk hangen voltage en temperatuur samen en als je all-the-way wil gaan zul je aan de watercooling moeten. Maar tot nog toe zijn er vrij hoge resultaten verkregen met de stock cooler/ zalman/ thermaltake koelers. Let er uiteraard wel op dat je koeler goed gemonteerd is.
Cooling
Goed, je videokaart wordt te warm. Goed bagger, gelukkig zijn er een aantal goeie alternatieven. 1 daarvan is watercooling, alleen zijn er helaas niet zo veel mensen die een complete WC set hebben hangen. Gelukkig zijn er ook steeds betere luchtoplossingen, zoals de Zalman CM80A-HP, de Zalman CM80C-HP en de
VGA Silencer van Artic Cooling.

De Zalman CM80A-HP
Een passieve koeler van zalman, vooral leuk als je een stille vervanger zoekt voor de huidige koeling.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80a_hp_c_p.jpg

Link naar de Zalman Site

De Zalman CM80C-HP met OP-1
De opvolger van de 80A-HP, Samen met de OP-1 Fan, is hij best geschikt voor overclock doeleinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80c_hp_a_p.jpg

Link naar Zalman Site

De Zalman CM80D-HP met OP-1
Na de C-HP nu de D-HP, met 2 heatpipes en nog grotere koelblokken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.zalmanusa.com/upload/product/zm80d_hp_a_p.jpg
Link naar Zalman Site

De Artic Cooling VGA Silencer

Afbeeldingslocatie: http://pic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/img/produkte/product_vga_silencer.jpg

Link naar Artic cooling

De Thermaltake Extreme Giant III
Een cooler van Thermaltake, die ook super schijnt te koelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/chipset/giant3/a1919.jpg

Link naar Tt

Flashen van 9700(PRO) en 9800SE kaarten.
Is het ook mogelijk om je 9700(PRO) of 9800SE kaart te flashen :?
Ja, in meeste gevallen wel. Er zijn in het vorige topic 2 man die het geprobeerd hadden om hun 9700(PRO) te flashen. Nou haal je de snelheid van de een XT niet zo makkelijk met een 9700 (dat is dus 412/365), maar het is wel mogelijk om een 9800XT bios erin te flashen na de clocksettings aangepast te hebben met RadEdit. De prestaties gaan er niet zoveel op vooruit dan van 9800Pro-> 9800XT, maar lichte vooruitgang was er wel.
Er zijn ook nadelen:
- drivers kunnen alleen nog handmatig geinstalleerd worden
- bij adaptertype in windows staat 9600 TX

9800SE is een ander verhaal. Als hij al te (soft)modden is naar de 9800 Pro (dus met 8 pipelines en 256bits databus), dan is het mogelijk. Echter schijn je dan wel de Omega Catalyst 2.5.22 te moeten gebruiken wil het fatsoenlijk werken (na de biosflash natuurlijk)
Meer daarover hier: [rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
Drivers
Omega 2.5.22 Driver (XP)
ATi Catalyst 4.2 (XP)
Ati Catalyst 4.4 (XP)
Andere Topics
Het eerste onspronkelijke topic (wat door mij straal over het hoofd werd gezien, en waarop ik blind deel 1 opende, die gelukkig open mocht blijven ;) ).
[rml][b][ ervaringen] 9800 (non) Pro > 9800 XT Mod[/b][/rml]

Deel 1
[rml][b][ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT[/b][/rml]

Deel 2
[rml][b][ OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2[/b] [/rml]
Deel 3
[rml][b][ OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3[/b][/rml]

En Deel 4 :)
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 4

Mocht je met een vraag zitten, dan is de kans zeer groot dat het in 1 van de bovenstaande topics staat, eerst even die topics doorlezen :)
Poll

Poll: Is je flash gelukt? En welke kaart heb je?
Ja, Club3D
Ja, Sapphire
Ja, Hercules
Ja, Build by Ati
Ja, Ander Merk
Nee, Club3D
Nee, Sapphire
Nee, Hercules
Nee, Build by ATi
Nee, Ander Merk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7239&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

eerst ff startpost snel geript, zodat we hier verder kunnen, ik ga nog ff achter wat reviews van coolers aan, nieuwe koelers enz :)

Als er opmerkingen zijn hoor ik ze graag, Henk [at] RedXraD [punt] NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Ok dan zal ik maar de spits afbijten in het nieuwe deeltje 5:

Ik heb m'n settings nu op stock speeds staan, maar heb nog steeds (weliswaar hele kleine maar wel irritante) artifacts, maar ik heb een uberslechte airflow (standaard mycom kast :p) en als ik dan zo'n Thermaltake V8000A koop met een hele goede airflow, daalt mijn temperatuur dan of maakt dat niet zo veel uit?

/edit @RedXraD Hey,

Misschien moet je de nieuwe Zalman ZM80D-HP die 2 heatsinks heeft en meegeleverde memory heatsinks... Deze wordt dus ff wat beter dan de ZM80C-HP heh? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 13-06-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 111703 schreef op 13 juni 2004 @ 22:28:
Ok dan zal ik maar de spits afbijten in het nieuwe deeltje 5:

Ik heb m'n settings nu op stock speeds staan, maar heb nog steeds (weliswaar hele kleine maar wel irritante) artifacts, maar ik heb een uberslechte airflow (standaard mycom kast :p) en als ik dan zo'n Thermaltake V8000A koop met een hele goede airflow, daalt mijn temperatuur dan of maakt dat niet zo veel uit?

/edit @RedXraD Hey,

Misschien moet je de nieuwe Zalman ZM80D-HP die 2 heatsinks heeft en meegeleverde memory heatsinks... Deze wordt dus ff wat beter dan de ZM80C-HP heh? ;)
Ik was al bezig, maar kben eigenlijk alles behalve een scripter (blijf normaal gesproken zo ver mogelijk weg bij alles wat er mee te maken heeft :P ). Maar goed, kheb dus altijd ruzie met die tabellen, en het duurt ff voordat ik de meuk goed in elkaar heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RedXraD schreef op 13 juni 2004 @ 22:34:
[...]

Ik was al bezig, maar kben eigenlijk alles behalve een scripter (blijf normaal gesproken zo ver mogelijk weg bij alles wat er mee te maken heeft :P ). Maar goed, kheb dus altijd ruzie met die tabellen, en het duurt ff voordat ik de meuk goed in elkaar heb :)
Ok maar wel goed dat het er nu bij staat :*)

offtopic:
Hoe maak je eigenlijk van die tabellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:30

R-B

Blokkert

quote uit vorig topic:
Anoniem: 111703 schreef op 14 juni 2004 @ 00:18:
[...]

W000T! Mijn kaart kan het wel! _/-\o_ :D
Mijne dus niet :(

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
Wil mijn Hercules 9700pro ook nog flashen, normaal kan hij ook 410/730(365) al aan, dus op zich haalt hij wel de 9800xt snelheid al.
Maar geeft het met 9800xt bios nog beter prestaties?

Nu:
3dmark03> 6220
3dmark01se> 16600
aquamark3> 40000
(amd2600@200*11, nforce2 mobo, 1024mb pc2700cl2.5@400mhzcl2.5)

Zit nog normale koperen fan op, wou zalman blok op bouwen, maar dan moest ik dan alle mem koelblokjes er af slopen, en da backplate van de gpu zat ook stevig vast gelijmd.
De normale fan was wel makkelijk, maar azt ook leuk vast met koperen schroeven.

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb een Club3d 9800Pro 128Mb onlangs op de kop getikt en wil toch even kijken of er een 360 core inzit.
Ben echter wel een beetje bang om die cooler eraf te halen om even te spieken. Zit er pasta tussen de cooler en de chip ? Als ik de cooler eraf haal, kan hij er dan zondermeer weer opgezet worden of moet er dan weer pasta tussen ?

Ik mis trouwens wat info over de core's van de nieuwe 9800Pro's (360 ipv 350) in de startpost.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xymox schreef op 14 juni 2004 @ 08:23:
Ik heb een Club3d 9800Pro 128Mb onlangs op de kop getikt en wil toch even kijken of er een 360 core inzit.
Ben echter wel een beetje bang om die cooler eraf te halen om even te spieken. Zit er pasta tussen de cooler en de chip ? Als ik de cooler eraf haal, kan hij er dan zondermeer weer opgezet worden of moet er dan weer pasta tussen ?

Ik mis trouwens wat info over de core's van de nieuwe 9800Pro's (360 ipv 350) in de startpost.
Ja, je moet je koeler eraf slopen om te kijken wat voor core het is en er zit pasta tussen. Ik zou het er zo snel mogenlijk weer op smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R-B schreef op 14 juni 2004 @ 00:28:
quote uit vorig topic:

[...]

Mijne dus niet :(
Mijn kaart = Sapphire Atlantis 9800 Pro 128 MB Hynix met een R360 Core

In het vorige topic las ik iets over het geheugen, dat je met Hynix geheugen wel je temps kon aflezen en met een Samsung kaart niet ofzo.. Vaag...

Ik heb wel geluk :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Anoniem: 111703 schreef op 14 juni 2004 @ 08:54:
[...]

Mijn kaart = Sapphire Atlantis 9800 Pro 128 MB Hynix met een R360 Core

In het vorige topic las ik iets over het geheugen, dat je met Hynix geheugen wel je temps kon aflezen en met een Samsung kaart niet ofzo.. Vaag...

Ik heb wel geluk :+ :*)
ik heb hynix geheugen, maar heb geflashed met een samsung geheuge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

R-B schreef op 14 juni 2004 @ 09:27:
[...]

ik heb hynix geheugen, maar heb geflashed met een samsung geheuge :P
werkt dat goed?

En wat betreft de temps (ik heb een Sapphire met 360 en Hynix). Stressed is de temperatuur bij mij in de 70 graden, maar op de site van Ati staat dat dit makkelijk moet kunnen:
RADEON 9800 XT
419 MHz 0°C- 59°C
412 MHz 56°C - 127°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 111703 schreef op 13 juni 2004 @ 23:45:
[...]

Ok maar wel goed dat het er nu bij staat :*)

offtopic:
Hoe maak je eigenlijk van die tabellen??
Tip: Druk eens op het knopje 'view message' Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif ;)

code:
1
2
3
4
[table border=1][tr align=center] 
    [td align=center bgcolor="#007F00"][b]Titel van Tabel[/b][/td]
[/tr][tr][td]GoT de Beste
[/][/][/]

Dan krijg je dit:

Titel van Tabel
GoT de Beste!!!111111 Samen uit samen thuis, biertje :? Bowlen vindt ik zooowwww koel 8)

Ontopic: Me mod van me Sapphire 9800 Pro met Samsung geheugen naar een 9800 XT werkt nog steeds prima, alleen nog steeds last van ghosting in 3d mark. Maar daar kijk ik overheen :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69841

Ik denk dat ik zojuist mijn 9800pro@xt naar de eeuwige jachtvelden heb gestuurd :'(.

Ik had mijn sapphire 9800pro succesvol naar een xt geflashed. Hij heeft een klein maandje perfect gedraait. Maar een tweaker wil nou eenmaal alles uit z'n hardware halen. Na hier wat topics te hebben doorgeploegt, kwam ik op het idee om de koeling maar eens te verbeteren. Ikke dus zo'n vga silencer van artic aangeschaffen en besloot deze vanmorgen maar eens te monteren.

Na een half-uurtje met uiterste voorzichtigheid bezig te zijn geweest, startte ik m'n machientje en zag ik tot mijn grote verbazing het windows opstartscherm vol met artifacts. In windows idem; artifacts, artifacts en nog eens artifacts. In de hoop dat het een 2d probleem zou zijn, startte ik snel even een spelletje quake3. Helaas...Daar was het alleen maar erger. Ik dus snel de pc uit gedrukt en gevoelt of de boel wel goed koelde. Naja de heatsink voelde netjes warmpjes aan. Toen heb ik de pc maar weer aangedrukt en tegen beter weten in nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd . Toen de pc opnieuw opstartte en bij het windows opstartscherm kwam, bleef het beeld zwart.

Na veelvuldig opnieuw te hebben opgestart, heb ik de hoop (voorlopig) opgegeven.

Jammer....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69841 op 14-06-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74275

ik heb geflaht met winflash in windows, dit was mislukt maar nu zit ik op school en kan ik via dos flashen.

ik kan wel flashrom -s o original.bin opslaan maar dit is een verkeerde bios, als ik er naar toe wil schrijven flashrom -p 0 9800.bin geeft een een write error

write error at 138

iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
  • Laatst online: 26-03 18:52
Anoniem: 69841 schreef op 14 juni 2004 @ 10:34:
Ik denk dat ik zojuist mijn 9800pro@xt naar de eeuwige jachtvelden heb gestuurd :'(.

Ik had mijn sapphire 9800pro succesvol naar een xt geflashed. Hij heeft een klein maandje perfect gedraait. Maar een tweaker wil nou eenmaal alles uit z'n hardware halen. Na hier wat topics te hebben doorgeploegt, kwam ik op het idee om de koeling maar eens te verbeteren. Ikke dus zo'n vga silencer van artic aangeschaffen en besloot deze vanmorgen maar eens te monteren.

Na een half-uurtje met uiterste voorzichtigheid bezig te zijn geweest, startte ik m'n machientje en zag ik tot mijn grote verbazing het windows opstartscherm vol met artifacts. In windows idem; artifacts, artifacts en nog eens artifacts. In de hoop dat het een 2d probleem zou zijn, startte ik snel even een spelletje quake3. Helaas...Daar was het alleen maar erger. Ik dus snel de pc uit gedrukt en gevoelt of de boel wel goed koelde. Naja de heatsink voelde netjes warmpjes aan. Toen heb ik de pc maar weer aangedrukt en tegen beter weten in nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd . Toen de pc opnieuw opstartte en bij het windows opstartscherm kwam, bleef het beeld zwart.

Na veelvuldig opnieuw te hebben opgestart, heb ik de hoop (voorlopig) opgegeven.

Jammer....
Hier precies het zelfde gebeurd ! Ik had ook mijn 9800 Pro (Club 3D) geflashed naar XT...werkte wel een tijdje goed. Maar daarna meer biosen geprobeerd....maar goed, ik besloot ook om een Arctic Silencer er op te zetten en kreeg naar de reboot ook artifacts, beeld werd met de minuut erger.

Ook terug flashen hielp niet....dus kwam ik tot de conclusie dat mijn geheugen kapot was gegaan met de combinatie van deze handelingen: Flashen en daarna nieuwe koeler plaatsen.

Ik heb mijn kaart nog kunnen omruilen, en heb nu een nieuwe 9800 Pro met de Arctic Silencer (zonder geflash naar XT) en alles werkt perfect :*)
Ik hoop voor je dat je hem nog kan omruilen....zet wel eerst je originele koeler er op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 14:38
Misschien een idee om de TS een beetje te upgraden, bijv met een paar links waar veel biossen staan: http://www.mvktech.net/download.php en http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html . Want in de TS staat ook niets over biossen met Hynix geheugen. Deze links hebben die wel ;)

Mijn 9800Pro loop trouwens nog steeds super met de flash naar xt :)

[ Voor 17% gewijzigd door MartHo op 14-06-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

MartH schreef op 14 juni 2004 @ 12:15:
Misschien een idee om de TS een beetje te upgraden, bijv met een paar links waar veel biossen staan: http://www.mvktech.net/download.php en http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html . Want in de TS staat ook niets over biossen met Hynix geheugen. Deze links hebben die wel ;)

Mijn 9800Pro loop trouwens nog steeds super met de flash naar xt :)
had ik ook al een mailtje over gestuurd naar de ts, want veel mensen met een sapphire hynix bios, moeten ff wat moeite doen om een geschikte bios te vinden (omdat deze niet in de startpost staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Xallut zow ff aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

wtf ik kom er net achter dat ik heb zitten slapen: er schijnt een shim rond de R350/360 core te zitten waardoor de core iets lager zit dan de shim. Die heb ik er dus niet afgesloopt toen ik m'n Arctic VGA Silencer er op zette. Ik vond de koelprestaties van die Silencer al zo tegenvallen |:(

En nu met z'n allen: Apie! je bent een eikel!

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hoe haal je die shim eraf dan ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

heel voorzichtig....

Link naar Draadje @ Rage3D

Kijk o.a. naar de OP en de 3e post na de OP van mongoose470

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299

kan iemand ff vertellen hoe het met die R360 en R350 zit? kan je een 9800pro hebben en een R360 core? Is een R360 beter te flashen naar XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 21:01
ik kon met rtool gewoon kijken welke core ik had, jammergenoeg de r350.. maar hoe kan je zien welk geheugen je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik heb ook een 9800Pro met een R360 core, maar ik heb geen temp sensor op m'n kaart ;(
Slurpgeit schreef op 14 juni 2004 @ 15:13:
ik kon met rtool gewoon kijken welke core ik had, jammergenoeg de r350.. maar hoe kan je zien welk geheugen je hebt?
leest die tool het niet uit via de bios? AtiTool doet dat wel en dat klopt niet. Origineel stond er bij mij in AtiTool R350 en na een XT flash stond er R360. Toen heb ik de koeler er afgehaald om te kijken wat ik nou eigenlijk had: een R360 dus.

[ Voor 74% gewijzigd door Apie! op 14-06-2004 15:15 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Apie! schreef op 14 juni 2004 @ 15:14:
Ik heb ook een 9800Pro met een R360 core, maar ik heb geen temp sensor op m'n kaart ;(

[...]

leest die tool het niet uit via de bios? AtiTool doet dat wel en dat klopt niet. Origineel stond er bij mij in AtiTool R350 en na een XT flash stond er R360. Toen heb ik de koeler er afgehaald om te kijken wat ik nou eigenlijk had: een R360 dus.
maw, je komt er dus alleen achter welke core er op de kaart zit door fysiek met je blote ogen de tekst op de chip te lezen....

Maar is er niet stiekum ergens een ID, serialnr of code (gedrukt op de stickertjes of ergens op de print) die de core aangeeft ? Of wellicht een manufacture datum ? Engineers, testers die met die kaart bezig zijn moeten toch ook snel kunnen verifieren welke chip er gemonteerd zit zonder eerst de cooler eraf te halen ?

[ Voor 23% gewijzigd door Xymox op 14-06-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

jep, en zoiets zou volgens mij ook wel in de OP mogen staan...

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36887

Klein beetje off topic: Ik wil graag een Zalman ZM80C-HP op mijn sapphire radeon monteren. Nu is mijn vraag: Moet de shim eraf of niet? Ik hoor wel eens verhalen dat er geen goed contact gemaakt wordt als je de shim laat zitten. Maar de shim verwijderen schijnt ook weer een lastig klusje te zijn. Volgens mij zijn hier genoeg mensen die de proef al op de som hebben genomen. BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Xymox schreef op 14 juni 2004 @ 15:26:
[...]
Maar is er niet stiekum ergens een ID, serialnr of code (gedrukt op de stickertjes of ergens op de print) die de core aangeeft ? Of wellicht een manufacture datum ? Engineers, testers die met die kaart bezig zijn moeten toch ook snel kunnen verifieren welke chip er gemonteerd zit zonder eerst de cooler eraf te halen ?
niet dat ik weet...

[ Voor 108% gewijzigd door Apie! op 14-06-2004 15:42 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 36887 schreef op 14 juni 2004 @ 15:32:
Klein beetje off topic: Ik wil graag een Zalman ZM80C-HP op mijn sapphire radeon monteren. Nu is mijn vraag: Moet de shim eraf of niet? Ik hoor wel eens verhalen dat er geen goed contact gemaakt wordt als je de shim laat zitten. Maar de shim verwijderen schijnt ook weer een lastig klusje te zijn. Volgens mij zijn hier genoeg mensen die de proef al op de som hebben genomen. BVD
Tjah, ik heb nergens last van mét shim.... dus inweze kan je em gewoon laten zitten. Ik ga binnenkort hopelijk/ws. aan de watercooling op gpu, en dan haal ik die shim dr wel ff af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hmmm, ergens in een forum dit gevonden :
Check the default heatsink fan. The older cored ones used to be attached using metal golden spring loaded pushpins. The newer ones use black plastic centre pole pushpins as illustrated below. Thus far I've seen three cards with this new HSF configuration and all had R360 cores.

note:Besides these two things to look out for, the rest really is luck. Most people are saying that stocks of R350 cores are running out, as such Sapphire & the other brands are replacing them with R360 cores and just flashing them with custom 9800Pro BIOSes since market demand is still high for these cards.
Kan iemand dit bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik heb een R360 met black plastic centre pole pushpins. Een collega van me heeft een R350 met koperkleurige pinnen.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116369

het werkt wel hoor gewoon door klooien

[ Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 116369 op 14-06-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

heeft er iemand trouwens die koeler van thermaltake ? Kep gelezen dat hij wel wat lawaai zou maken als beide fans aanstaan

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan altijd flashen naar XT en kijken in ATITool. Zie je wel temps. dan heb je zeker een R360. Zie je ze niet dan moet je effe de koeler verwijderen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 15:34

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Notna schreef op 14 juni 2004 @ 09:41:
[...]

Tip: Druk eens op het knopje 'view message' [afbeelding] ;)

code:
1
2
3
4
[table border=1][tr align=center] 
    [td align=center bgcolor="#007F00"][b]Titel van Tabel[/b][/td]
[/tr][tr][td]GoT de Beste
[/][/][/]

Dan krijg je dit:

Titel van Tabel
GoT de Beste!!!111111 Samen uit samen thuis, biertje :? Bowlen vindt ik zooowwww koel 8)

Ontopic: Me mod van me Sapphire 9800 Pro met Samsung geheugen naar een 9800 XT werkt nog steeds prima, alleen nog steeds last van ghosting in 3d mark. Maar daar kijk ik overheen :+
Las zojuist op rage3d forum dat er nu een originele 9800xt 128mb Hynix mem bios is vanaf een 128mb 9800XT kaart, die sinds kort uitzijn, en deze bios deed de theatre chip-detectie uitschakelen, en gaf ook een 300pts boost in 3dmark2003

Ook viel deze beter te oc-en en het loste de 'ghosting'probs in 3dmark2k3 op....
_/-\o_

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

sain onez schreef op 14 juni 2004 @ 16:38:
[...]

Las zojuist op rage3d forum dat er nu een originele 9800xt 128mb Hynix mem bios is vanaf een 128mb 9800XT kaart, die sinds kort uitzijn, en deze bios deed de theatre chip-detectie uitschakelen, en gaf ook een 300pts boost in 3dmark2003

Ook viel deze beter te oc-en en het loste de 'ghosting'probs in 3dmark2k3 op....
_/-\o_
namens mij en anderen hier:
LINK LINK LINK LINK LINK!!
naar die bios dan he
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hehehe, idd, dan maak ik daar wel ff snel een batch file voor en zet die in het lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ohja, een linkje is ook wel makkelijk... hehe :+
http://mbnet.fi/elixir/Ra...re.9800XT.128MB.Hynix.bin

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:54
Ik heb een mailtje gestuurd naar arctic cooling solutions, bekend van de vga silencer, om te vragen wanneer de XT versie van die silencer uitkomt. Een week later kreeg ik een mailtje terug met daarin het bericht dat het nog 6 weken duurt voordat hij beschikbaar is.
Wat mij te lang duurt >:)
Maar nu wil ik dus een gewone silencer erop zetten, alleen vraag ik me af in hoeverre dat mogelijk is... (waarschijnlijk moet idd die shim eraf)
En als die shim eraf moet, is het weer terug te zetten op een manier dat je hem ook nog 2e hands kan verkopen / garantie kan claimen? (slecht hè)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Haha opletten jongens,

bezit nog nie eens een 9800... keb een 9700pro, maar 2 collegas bezig met ocen van en een 9800pro en een x800pro, vind het wel leuk en hoop zo ook paar eurocentjes bij te dragen....

mijn vraag is eigenlijk heeft het zin (meen gelezen te hebben dat het mogelijk is) om me 9700pro eens onder handen te nemen!?

Wat kan ik doen, is flashen een optie en dan naar 9800pro of beter 9800xt , kan ik dit stockcooler doen, of beter een andere!?

Wat is me winst fps-wise en zijn er nadelen aan!?
Speel voornamelijk die brakke, maar oh zo toffe BFV en heb me bakkie getweakt zodat ie toch wel redelijk loopt, maar elke xtra fps (10 xtra is oke) die ik eruit kan krijgen is welkom?!!?

tis wat offtopic, sorry about that..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Oldie_ schreef op 14 juni 2004 @ 09:30:
[...]

werkt dat goed?

En wat betreft de temps (ik heb een Sapphire met 360 en Hynix). Stressed is de temperatuur bij mij in de 70 graden, maar op de site van Ati staat dat dit makkelijk moet kunnen:
RADEON 9800 XT
419 MHz 0°C- 59°C
412 MHz 56°C - 127°C
Lol, lijkt me sterk dat je kaart het nog doet op 130 graden :+

Mijn kaart is ook richting de 70 graden stressed en idle meestal 64-65 graden met een Zalman, dus niet helemaal slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deathchant schreef op 14 juni 2004 @ 16:05:
heeft er iemand trouwens die koeler van thermaltake ? Kep gelezen dat hij wel wat lawaai zou maken als beide fans aanstaan
Een vriend van mij heeft 'em, hij koelt heel goed maar als je die turbo aanzet (dus die "turbine" fan aan de zijkant) hoor je echt een harde "whine" en zelfs als je je kast dichtschoeft maakt het nog steeds een herrie waar je gek van wordt.. :o

/edit Even een vraagje: Wat is een shim???

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 14-06-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299 schreef op 14 juni 2004 @ 15:10:
kan iemand ff vertellen hoe het met die R360 en R350 zit? kan je een 9800pro hebben en een R360 core? Is een R360 beter te flashen naar XT?
9800 Pro kaarten met een R360 core zijn in feite ondergeklokte XT kaarten omdat die ook een R360 core hebben, alleen met minder geheugen en minder goede koeling dus..

Right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Anoniem: 111703 schreef op 14 juni 2004 @ 18:04:

/edit Even een vraagje: Wat is een shim???
Afbeeldingslocatie: http://www.2cooltek.com/ati9800/shim1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.2cooltek.com/ati9800/shimoff.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
Anoniem: 111703 schreef op 14 juni 2004 @ 18:06:
[...]

9800 Pro kaarten met een R360 core zijn in feite ondergeklokte XT kaarten omdat die ook een R360 core hebben, alleen met minder geheugen en minder goede koeling dus..

Right?
minder snel geheugen en gddr2 ipv 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Hoe werken de xt biossen (hynix) biossen bij jullie eigenlijk. Ik heb een Sapphire 9800 pro met R360 en Hynix geheugen op een XT pcb. Resultaten met Hynix XT biossen, allen op standaard XT kloksnelheden:

-HIS: 3dmark2003 55xx, 3dmark2001 12xxx

-Sapphire: 3dmark2003 55xx, 3dmark01 12xxx

-Club3d: 3dmark2004 60xx, 3dmark01 14xxx

Het Club3d bios werkt bij mij dus stukken beter dan die van HIS en Sapphire. Wat zijn de resultaten bij jullie op een R360 met Hynix mem op een 9800 pcb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

_Oldie_ schreef op 14 juni 2004 @ 19:21:
Hoe werken de xt biossen (hynix) biossen bij jullie eigenlijk. Ik heb een Sapphire 9800 pro met R360 en Hynix geheugen op een XT pcb. Resultaten met Hynix XT biossen, allen op standaard XT kloksnelheden:

Het Club3d bios werkt bij mij dus stukken beter dan die van HIS en Sapphire. Wat zijn de resultaten bij jullie op een R360 met Hynix mem op een 9800 pcb?
Zo'n groot verschil in een bios? Zou bijna onmogelijk zijn.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Oldie,

heb je die bios gecheckt die ik wat replies hiervoor heb gepost?!

Tis een echte 9800xt 128mb bios, en niet een bewerkte 256mb versie....

weet niet of je deze al getest hebt, maar volgens de bron waarvandaan ik em heb, gaf het enkel voordelen, en meer punten (300 ongeveer) in 3dmark2003 maar ook hogere OC mogelijkheden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 00:18

Skyline GT-R

RB26DETT

Sorry als deze vraag al gespelt is, maar de search zegt mij niets nuttig...

Ik heb mijn Sapphire Radeon 9800Pro geflasht naar een 9800XT en ik heb een VGA silencer. Ook is mijn Pro van het type met een R360 core en een XT pcd --> dus met temp sensor. Maar de 9800XT's hebben toch die "Overdrive" functie, kan het zijn dat een flashed XT deze niet heeft, want ik heb die in ieder geval toch niet. Weet iemand hoe ik daar wel kan krijgen als het mogelijk is met een flashed 9800XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

sain onez schreef op 14 juni 2004 @ 19:36:
Oldie,

heb je die bios gecheckt die ik wat replies hiervoor heb gepost?!

Tis een echte 9800xt 128mb bios, en niet een bewerkte 256mb versie....

weet niet of je deze al getest hebt, maar volgens de bron waarvandaan ik em heb, gaf het enkel voordelen, en meer punten (300 ongeveer) in 3dmark2003 maar ook hogere OC mogelijkheden....
Ik heb dat bios al getest en het presteerde een stuk slechter dan de club3d (-500 3dmark2003!). Dat Sapphire bios was trouwens niet nieuw, exact hetzelfde als een eerder Sapphire 9800 xt Hynix bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Laatst online: 14-05 22:40
Bij mij schokt 3dmark03 tijdens de fillrate tests en de pixel shader test weet iemand hoe dat komt?
Bios: Sapphire 9800xt 128 mb hynix

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Trivian schreef op 14 juni 2004 @ 21:19:
Bij mij schokt 3dmark03 tijdens de fillrate tests en de pixel shader test weet iemand hoe dat komt?
Bios: Sapphire 9800xt 128 mb hynix
En als je het club3d bios gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het probleem dat bij mij het geval is, veroorzaakt zijn door dat ik de shim er niet af heb gehaald?
Zo ja, zou het nog wat uithalen als ik de shim er als nog afhaal en de cooler goed installeer?. Ik weet dat ik daar het beste kan achter komen door het eerst zelf te proberen, maar ivm de eventuele garantie die ik nog zou kunnen claimen, wil ik graag een kleine indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Anoniem: 69841 schreef op 14 juni 2004 @ 22:16:
[...]

Kan het probleem dat bij mij het geval is, veroorzaakt zijn door dat ik de shim er niet af heb gehaald?.
Uit het linkje van Apie!:

If you're looking at a heatpipe type cooler like the Giant or Zalman, removing the shim is likely unnecessary. The heatblocks have raised portions which fit inside the shim allowing for full contact with the GPU die. Any cooler which does NOT have a raised portion will likely require shim removal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=20984268,noline]djengizz schreef op 14 juni 2004 @ 22:29[/

Uit het linkje van Apie!:

If you're looking at a heatpipe type cooler like the Giant or Zalman, removing the shim is likely unnecessary. The heatblocks have raised portions which fit inside the shim allowing for full contact with the GPU die. Any cooler which does NOT have a raised portion will likely require shim removal.
Kortweg: nee dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn, ben ik ff blij dat ik zo'n Zalman heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een Club3D 9800Pro 128mb, met R350 core. En samsung geheugen.
Maar nadat de shim verwijderd en arctic vga cooling geinstalleerd kan ik de core maar tot 392 mhz stabiel krijgen. En ik wil hem toch 20 mhz hoger krijgen.
Ik kan hem wel op 412 mhz draaien maar dan heb ik een beetj stippels in 3dmark en ook op sommige plekken van farcry.
met de snelheid 392 maakt het niets uit of ik de koeler op low of high zet blijft even stabiel.
Zal een voltmod hier alleen bij helpen? Of kan (wat ik toch betwijfel) een XT bios ook helpen? Of moet ik dat gewoon proberen?

btw geheugen krijg ik wel toch 365mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ach, nie blindeloos aannemen wat op sites staat, Zeker niet betreft computerhardware.
Proberen kan nooit kwaad (nouuuu eigenlijk wel trouwens 8)7 , maar goed. als je voorzichtig te werk gaat met je 2 rechterhanden enzo, weet je het iig zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
_Oldie_ schreef op 14 juni 2004 @ 21:23:
[...]

En als je het club3d bios gebruikt?
Nee dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Lees hier in post dat veel mensen moeite hebben met te bepalen wat voor core ze hebben, omdat atitool een 350 aangeeft en na flashen 360 wat dus niet echt zomaar aan te nemen is.... En de eningste oplossing zou zijn om de cooling te verwijderen....

Nu kan ik em niet zo 1-2-3 vinden, maar heb eens wat win XP tweaks uitgevoerd, en een ervan was een regedit waardoor in app beheer bij de eigenschappen van hardware een extra tabblad verscheen waardoor een chip viel uit te lezen.

Was niet specifiek voor grakas maar wel makkelijk in dit geval.
(nu weet ik niet of na flashen deze info ook zich aanpast)

edit: chipinfo 1.0.0 is er een, niet de mogelijkheid om het te testen, ben op werk....

[ Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 15-06-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik denk dat ik weet waarom ik geen overdrive heb:

http://members.lycos.nl/xhwforum/frederik/index4.htm

Volgens ATiTool heb ik een R360 met temp sensor, maar volgens PC wizard heb ik een R350 (ja ik heb hem een beetje teruggeklokt omdat het veels te warm is in mijn kamer ;)) Zou dit komen door de bios die ik erop heb geflasht? Het die van in de startpost met Sapphire + 128MB samsung geheugen (wat dat is wat mijn kaart heeft). Nu tijdens het plaatsen van mijn VGA Silencer heb ik gezien dat ik een R360 core heb, dus weet ik dat ik Overdrive zou moeten hebben. Nu waarom zegt PC Wizard dat ik een R350 heb? Enig idee hoe dit is optelossen? Andere bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Skyline GT-R schreef op 15 juni 2004 @ 12:12:
Ik denk dat ik weet waarom ik geen overdrive heb:

http://members.lycos.nl/xhwforum/frederik/index4.htm

Volgens ATiTool heb ik een R360 met temp sensor, maar volgens PC wizard heb ik een R350 (ja ik heb hem een beetje teruggeklokt omdat het veels te warm is in mijn kamer ;)) Zou dit komen door de bios die ik erop heb geflasht? Het die van in de startpost met Sapphire + 128MB samsung geheugen (wat dat is wat mijn kaart heeft). Nu tijdens het plaatsen van mijn VGA Silencer heb ik gezien dat ik een R360 core heb, dus weet ik dat ik Overdrive zou moeten hebben. Nu waarom zegt PC Wizard dat ik een R350 heb? Enig idee hoe dit is optelossen? Andere bios?
ik heb ook een sapphire met een 360 core en een temp sensor, maar ik heb ook geen overdrive tab, kweet ook niet hoe het komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

en wat leest die chipinfo 1.0.0 uit!? tja uitgaan wat op core staat, en na flashen zou ie dan ook als 360 moeten verschijnen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Bij mij geeft ATItool R350 aan maar op de chip zelf staat toch echt R360 8)

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Volgensmij heeft niemand een overdrive tab na het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

ChipInfo 1.0.0 geeft: No device information available.

Maar ik denk dat het eerder aan de bios ligt. Volgens mij zijn dit gemodde 9800Pro biossen. En geen XT biossen. IK ben van plan er eens een 256MB versie op te zetten en zien wat het dan geeft. Keep you guys posted

Edit 1:
Heb zopas een BBA 256MB bios erop geflasht: nog altijd een R350 volgens PC Wizard.

Zou het aan de bios liggen of aan flashrom?

Edit 2:
Heb zopas de 128MB versie van alle mogelijk merken geflasht; Hercules, Giga-Byte, Sapphire, Connect3D, BBA,... Maar telkens met hetzelfde resultaat: R350 cora volgens PC Wizard en geen Overdrive functie.

Zou er een Hardware Mod voor nodig zijn?

[ Voor 46% gewijzigd door Skyline GT-R op 15-06-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Skyline GT-R schreef op 15 juni 2004 @ 12:50:
ChipInfo 1.0.0 geeft: No device information available.

Maar ik denk dat het eerder aan de bios ligt. Volgens mij zijn dit gemodde 9800Pro biossen. En geen XT biossen. IK ben van plan er eens een 256MB versie op te zetten en zien wat het dan geeft. Keep you guys posted

Edit 1:
Heb zopas een BBA 256MB bios erop geflasht: nog altijd een R350 volgens PC Wizard.

Zou het aan de bios liggen of aan flashrom?

Edit 2:
Heb zopas de 128MB versie van alle mogelijk merken geflasht; Hercules, Giga-Byte, Sapphire, Connect3D, BBA,... Maar telkens met hetzelfde resultaat: R350 cora volgens PC Wizard en geen Overdrive functie.

Zou er een Hardware Mod voor nodig zijn?
lijkt me wat overbodig niet!?!?
hardware mod om software het anders te laten lezen...
who cares, er staat toch op de core dat het een 360 is....

Als je nu 350 was en tools gaven 360 na flashen dan is het interresant, nu toch niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

heb nu fan controller met temp sensors erbij gekregen. Waar bij de videokaart moet ik hem plaatsen :) (1 temp sensor)(ga geen zalman koeling erafhalen!)

bedankt

[ Voor 19% gewijzigd door R-B op 15-06-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R-B schreef op 15 juni 2004 @ 14:59:
heb nu fan controller met temp sensors erbij gekregen. Waar bij de videokaart moet ik hem plaatsen :) (1 temp sensor)(ga geen zalman koeling erafhalen!)

bedankt
Je moet de sensor zo dichtmogelijk bij de core krijgen. dus die zalman moet eraf.
boeiend..! waarom doet iedereen zo moeilijk over een koeler even weghalen. We zitten in een overclock topic beetj tweaker moet je dan wel zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Anoniem: 82299 schreef op 15 juni 2004 @ 15:15:
[...]

Je moet de sensor zo dichtmogelijk bij de core krijgen. dus die zalman moet eraf.
boeiend..! waarom doet iedereen zo moeilijk over een koeler even weghalen. We zitten in een overclock topic beetj tweaker moet je dan wel zijn. 8)7
:P

kan ik ook op heatsink die op de core zit doen :?:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 22-04 14:30
Al haal je de shim van je chip af kan je hem misschien tussen je heatsink en proc plaatsen.

Edit: niet tussen heatsink en core, maar net langs de core. Tenzij je de temp 100% nauwkeurig en maar 1 malig wil aflezen natuurlijk >:)

Denk dat ik ook zo'n ding haal aangezien er geen sens temp op de mijne zit en ik me shim er toch af moet gaan halen voor me waterkoel blokje :P

[ Voor 62% gewijzigd door SpitfireNL op 15-06-2004 15:56 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

sain onez schreef op 15 juni 2004 @ 14:42:
[...]

lijkt me wat overbodig niet!?!?
hardware mod om software het anders te laten lezen...
who cares, er staat toch op de core dat het een 360 is....

Als je nu 350 was en tools gaven 360 na flashen dan is het interresant, nu toch niet!?
Nee ik vind van niet, want als mijn PC dus windows >> apparaatbeheer (waar PC Wizard zijn info haalt) zegt dat het een R360 is dan gaat mijn driver (Cat 4.6) zeggen aah, t'is een echte XT dus die krijgt Overdrive, en een R350 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Ik heb mijn kaart hier ook geflashed naar een XT met de BIOS die ik teruggevonden heb op Rage3D en die werkt hier prima.
ATITool toont mij nu dat ik een R360 core zitten heb,... maar dat had ik zelf wel al gezien lol,... en in de system tray krijg ik wel degelijk een temp. uitlezing :)

Vraagje :?

Idle 65 gr. en stressed 74 gr. met de stock-cooler ---> aanvaardbare temperaturen :?

En nog iets,..ik denk dat ik mijn originele Pro-bios kwijt ben,.. kan er mij iemand helpen :?
Je weet toch maar nooit hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Xplod, kan jij mij die bios eens geven plz

frederik_delbroek @ hotmail.com

[ Voor 30% gewijzigd door Skyline GT-R op 15-06-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Skyline GT-R schreef op 15 juni 2004 @ 16:18:
[...]

Nee ik vind van niet, want als mijn PC dus windows >> apparaatbeheer (waar PC Wizard zijn info haalt) zegt dat het een R360 is dan gaat mijn driver (Cat 4.6) zeggen aah, t'is een echte XT dus die krijgt Overdrive, en een R350 niet
Als je em uit app beheer verwijdert, drivercleaner gebruikt, dan na reboot bij hardware detectie voor de handmatige install, dus kiezen voor: 'nee, ik kies zelf...' en de 9800xt selecteren, en eventueel dus ook voor de secondaire..

Met dus een xt driver bios met eventueel 128mb, maar wel correcte mem brand en ns speeds .. (misschien ook verschil tussen 128 en 256mbit busspeeds)

Puzzel maar wat mee, maar lijkt me een optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Als je em uit app beheer verwijdert, drivercleaner gebruikt, dan na reboot bij hardware detectie voor de handmatige install, dus kiezen voor: 'nee, ik kies zelf...' en de 9800xt selecteren, en eventueel dus ook voor de secondaire..
Dat heb ik al geprobeert :P Maar het mocht niet zijn, niks geholpen...

En over dat bios editten, hoe doe je dat? Ik gebruik op dit moment RadEdit 1.1D maar daarin kan ik enkel de core en mem speeds mee aanpassen. Kent iemand een tooltje waarmee je het type geheugen enzo mee kan aanpassen? Als dat mogelijk is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 104097 schreef op 15 juni 2004 @ 17:37:
Ik heb mijn kaart hier ook geflashed naar een XT met de BIOS die ik teruggevonden heb op Rage3D en die werkt hier prima.
ATITool toont mij nu dat ik een R360 core zitten heb,... maar dat had ik zelf wel al gezien lol,... en in de system tray krijg ik wel degelijk een temp. uitlezing :)

Vraagje :?

Idle 65 gr. en stressed 74 gr. met de stock-cooler ---> aanvaardbare temperaturen :?

En nog iets,..ik denk dat ik mijn originele Pro-bios kwijt ben,.. kan er mij iemand helpen :?
Je weet toch maar nooit hé ;)
als je nou ff vermeldt welke 9800pro je hebt, met welk geheugen enzo. kunnen we je misschien wel helpen ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Na veel kloten geeft PC Wizard nog altijd een R350 core weer :(

En natuurlijk heb ik wat benchies laten lopen :) 6215 in 3D Mark 03, zijn dat aanvaardbare scores (was met 430/370 speeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

hele goedemiddag allemaal,

Ff snel korte info:
Hercules 9800pro (welk geheugen geen idee).
Nou beetje wezen overclocken. 460 core no problemo met stockkoeler (heb me agp wel op 1.7volt (abit kv8) ). 410 mem gaat ook nog goed naar 4 uur halo, Gta-VC, enz enz. Maar nu woon in ik en Zuid-rankrijk en het is hier "wat" warme dan in nederland. En ja kan het al raden. Idd...koel problemen. De koeler wordt zelfs zo warm dat ik niet eens 1 sec kan aanraken. In nl ging het nogal wel netjes. Nu echt niet meer. Dus wordt het tijd dat er WC koeling op komt of iets van Alpha PEP/6035 met 60mm fan? Het gaat mij puur om het overclocken. En zijn er al volt-mod voor deze kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik heb nu een Saphire 9800Pro@XT met R360 core en een temp sensor :) Hij loopt met Arctic VGA Silencer en een fan op de achterkant van de kaart op 469/383. De temp komt niet hoger dan 65 graden, maar af en toe schiet de temp voor een fractie v/e/ sec naar 20 graden 8)7 (Dit zie ik in de tray icon van AtiTool btw)

Iemand anders dit ook gezien?
Anoniem: 30670 schreef op 16 juni 2004 @ 11:41:
hele goedemiddag allemaal,

Ff snel korte info:
Hercules 9800pro (welk geheugen geen idee).
Nou beetje wezen overclocken. 460 core no problemo met stockkoeler (heb me agp wel op 1.7volt (abit kv8) ). 410 mem gaat ook nog goed naar 4 uur halo, Gta-VC, enz enz. Maar nu woon in ik en Zuid-rankrijk en het is hier "wat" warme dan in nederland. En ja kan het al raden. Idd...koel problemen. De koeler wordt zelfs zo warm dat ik niet eens 1 sec kan aanraken. In nl ging het nogal wel netjes. Nu echt niet meer. Dus wordt het tijd dat er WC koeling op komt of iets van Alpha PEP/6035 met 60mm fan? Het gaat mij puur om het overclocken. En zijn er al volt-mod voor deze kaarten?
kijk hier eens: ati vmods archive thread @ Rage3D Forum

Wat ook heel erg wil helpen is een koeler op de achterkant van de kaart laten blazen.

[ Voor 19% gewijzigd door Apie! op 16-06-2004 13:07 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103605

_Oldie_ schreef op 14 juni 2004 @ 19:21:

Dat klinkt interresant, meteen ook ff getest. ik heb precies dezelfde kaart (Sapphire 9800 pro R360 met hynix). resultaten:

-HIS: 3dmark2003 6548

-Sapphire: 3dmark2003 6582

-Club3d: 3dmark2004 6560

oftewel heel weinig verschil. heb de sapphire er maar weer opgeflashed :) nu ff kijken of de catalyst 4.7 verschil gaat uitmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103605

Net even catalyst 4.7 beta geinstalleerd. Dat heeft het aantal 3Dmark punten weer opgekrikt met 50. Van 6560 naar 6610, toch niet slecht he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Anoniem: 103605 schreef op 16 juni 2004 @ 21:03:
[...]

Dat klinkt interresant, meteen ook ff getest. ik heb precies dezelfde kaart (Sapphire 9800 pro R360 met hynix). resultaten:

-HIS: 3dmark2003 6548

-Sapphire: 3dmark2003 6582

-Club3d: 3dmark2004 6560

oftewel heel weinig verschil. heb de sapphire er maar weer opgeflashed :) nu ff kijken of de catalyst 4.7 verschil gaat uitmaken...
Zijn er anderen bij wie ook alleen het club3d bios goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik heb iets heel raars waargenomen: men Sapphire R9800Pro met samsung 2.8ns heeft ondertussen al heel veel biossen gehad :D (zo'n 30 denk ik zowel de 128mb als de 256mb varianten) Maar het rare is dat ik met geen enkele bios verder dan 435/375 kan OC'n, vanaf die speeds heb ik ongelovelijke artifacts, behalve met een ATi bios 256MB kan ik makkelijk op 435/375 lopen ZONDER artifacts, enig idee hoe dit zou kunne :? En de Hercules en HIS biossen doen het helemaal niet bij mij ;)

Verder is mijn hoogste 3D Mark score 6462marks op 435/375, maar mijn neef doet zonder VGA Silencer op standaard XT speeds (met dezelfde bios) 6600, waaraan kan dit nu ligge :? Hij heeft wel 8x AGP en betere airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Skyline GT-R schreef op 16 juni 2004 @ 22:19:
Ik heb iets heel raars waargenomen: men Sapphire R9800Pro met samsung 2.8ns heeft ondertussen al heel veel biossen gehad :D (zo'n 30 denk ik zowel de 128mb als de 256mb varianten) Maar het rare is dat ik met geen enkele bios verder dan 435/375 kan OC'n, vanaf die speeds heb ik ongelovelijke artifacts, behalve met een ATi bios 256MB kan ik makkelijk op 435/375 lopen ZONDER artifacts, enig idee hoe dit zou kunne :? En de Hercules en HIS biossen doen het helemaal niet bij mij ;)

Verder is mijn hoogste 3D Mark score 6462marks op 435/375, maar mijn neef doet zonder VGA Silencer op standaard XT speeds (met dezelfde bios) 6600, waaraan kan dit nu ligge :? Hij heeft wel 8x AGP en betere airflow.
ik kan niet echt uit je post opmaken of je bij je neef nou jouw kaart gebruikt of dat je neef er zelf 1 heeft. In het laatste geval gaat je vergelijking niet op, omdat de ene kaart de andere niet is :) Daarnaast is airflow erg belangrijk voor deze kaart. Niet alleen de chip word heet, maar de hele kaart. Je kan nog proberen om de achterkant van de kaart te koelen door er met een fan op te blazen. Kijk eens wat ze hier hebben gedaan: http://www.overclockers.com/tips1159 Dat heeft bij mij erg geholpen.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Mijn neef heeft die resultaten met een andere kaart gedaan, maar ik heb mijn er ook eens ingestoken, indertijd toen hij nog geen nieuwe pc had (dus dezelfde als :D) ook toen scoorde hij bijna altijd 200 -300 marks meer :? En onze systemen waren identiek, alleen had hij een 120GB hdd en ik een 60Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

hou je er ook rekening mee dat de configuratie van software ook meespeelt in je score? Services die wel/niet draaien, software dieop de achtergrond draait, driver versies, allerlei instellingen etc.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

jups en staar je niet dood naar die 3dmark scores :)
ik heb trouwens net mn originele 9800 pro bios weer erop geflashed he, en ook weer de stock cooler erop gezet.
maar ik heb af en toe last van kleine artifacts, ze kunnen verdwijnen door te 'refreshen' of door een venster overheen te slepen, maar ze kunnen ook makkelijk weer terugkomen.
weet iemand hoe dit komt?
er is ook geen koelpasta geknoeid. (sowieso is het witte koelpasta, dus die geleidt niet, en de silver pasta die erop zat, was ook niet geknoeid)

hier een voorbeeld:
http://img13.imageshack.us/img13/1900/deskt.jpg

damn, en 3dmark heeft ook een paar vage texture flikkeringen enzo. En dit met originele cooler en bios enzo.
kan niet aan drivers liggen he? (catalyst 4.6)

[ Voor 16% gewijzigd door randje op 17-06-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

pokeran schreef op 17 juni 2004 @ 15:36:
jups en staar je niet dood naar die 3dmark scores :)
ik heb trouwens net mn originele 9800 pro bios weer erop geflashed he, en ook weer de stock cooler erop gezet.
maar ik heb af en toe last van kleine artifacts, ze kunnen verdwijnen door te 'refreshen' of door een venster overheen te slepen, maar ze kunnen ook makkelijk weer terugkomen.
weet iemand hoe dit komt?
er is ook geen koelpasta geknoeid. (sowieso is het witte koelpasta, dus die geleidt niet, en de silver pasta die erop zat, was ook niet geknoeid)

hier een voorbeeld:
http://img13.imageshack.us/img13/1900/deskt.jpg

damn, en 3dmark heeft ook een paar vage texture flikkeringen enzo. En dit met originele cooler en bios enzo.
kan niet aan drivers liggen he? (catalyst 4.6)
Ik zie het al. Dit is duidelijk een geval van overhitte videokaart als gevolg van sexy desktop achtergrond ;)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Apie! schreef op 17 juni 2004 @ 15:53:
[...]

Ik zie het al. Dit is duidelijk een geval van overhitte videokaart als gevolg van sexy desktop achtergrond ;)
haha maar mn kaart wordt dus te heet?
hoe kom je erachter of je kaart permanent beschadigt is of gewoon een 'tijdelijk' warmteprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kheb toch wel een boutkaart volgens mij.
Sapphire 9800pro r350 core, orginele bios.
Cooling: Waterkoeling met thamafkees gpu blokje (oudere).
Temperatuur is laag, achterkant is lauw-warm, en dus absoluut niet heet.

Atitool komt tot 435 mhz :/ .

Dit moet toch wel veel hoger kunnen zonder voltmod ?

(deze 9800pro deed met stockkoeler 408 mhz)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Volgens mij niet, ik kan ook niet stabiel lopen als mijn core (R360) hoger als 435Mhz geklokt is (wel met VGA Silencer en niet met WC) maar vind het idderdaad opmerkelijk, want met men stokkoeler kwam ik al tot 420Mhz. En ik ben niet echt van plan om er een Vmod op uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Skyline GT-R schreef op 17 juni 2004 @ 16:35:
Volgens mij niet, ik kan ook niet stabiel lopen als mijn core (R360) hoger als 435Mhz geklokt is (wel met VGA Silencer en niet met WC) maar vind het idderdaad opmerkelijk, want met men stokkoeler kwam ik al tot 420Mhz. En ik ben niet echt van plan om er een Vmod op uit te voeren.
Dat is dan helemaal raar, met vga silencer verder komen .. hmmm :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

pokeran schreef op 17 juni 2004 @ 16:04:
[...]

haha maar mn kaart wordt dus te heet?
hoe kom je erachter of je kaart permanent beschadigt is of gewoon een 'tijdelijk' warmteprobleem
wat je zou kunnen proberen is:

1) onderklokken
2) een fan vol op de kaart laten blazen zodat je zeker weet dat ie goed wordt gekoeld

als de strepen verdwijnen is 't een warmte probleem en is je airflow niet goed. Als ze blijven zou 't nog kunnen zijn dat je heatsink niet goed zit en anders ben ik bang....

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

pokeran schreef op 15 juni 2004 @ 19:20:
[...]

als je nou ff vermeldt welke 9800pro je hebt, met welk geheugen enzo. kunnen we je misschien wel helpen ja 8)7
Deze hier .... die flashed probleemloos (done with Winflash) ,.. heeft een R360 core en is geflashed met een door Sapphire uitgebrachte XT-bios die je vind op .......

--> draadje op forum van Rage3D

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/xplod/Sapphire%20front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/xplod/Hynix%209800pro.jpg

Mijn vraag was dus wat aanvaardbare temperaturen zijn bij deze kaart geflashed naar XT aan default snelheden :?
Ik haal nu,.. gezien in ATITool 0.0.20 ...

idle 66 gr.
stressed zo'n 74 gr.
Memorychips komen bloedheet, nergens artifacts te zien,.. ook niet in 3DMark2003,....
3DMark2003 resultaat met Catalyst 4.6 met mijn systeem (zie sig.) ---> 6386 ptn.

Ik ga er zeker een Artic VGA Silencer op monteren in combinatie met koperen heatsinks op het geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

ik heb ook zo'n kaart, geflashed met dezelfde bios. Met de standaard koeler heb ik gezocht naar de max core en bij 84/85 graden detecteerde AtiTool steeds 1 verkeerde pixel. Bij 80 graden was er niks aan de hand.

Nu heb ik er een VGA Silencer op gezet en een fan op de achterkant van de kaart en ligt de temp stressed rond de 65 graden met core 469 en mem 383

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zitten mensen te spreken dat hun 9800pro niet ver genoeg gaat... :r
Ik kom met arctic vga cooling en R350 nog niet eens bij de XT-speed. Met heatsinks op het geheugen ook nog gekoelt met extra fan.
Mijn max licht bij core-405 en memory-358
Hoger krijg ik artifacts na beetj belasten.
Dus ga denk ik in de vakantie maar beginnen aan de voltmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Anoniem: 82299 schreef op 18 juni 2004 @ 09:29:
Zitten mensen te spreken dat hun 9800pro niet ver genoeg gaat... :r
Ik kom met arctic vga cooling en R350 nog niet eens bij de XT-speed. Met heatsinks op het geheugen ook nog gekoelt met extra fan.
Mijn max licht bij core-405 en memory-358
Hoger krijg ik artifacts na beetj belasten.
Dus ga denk ik in de vakantie maar beginnen aan de voltmod.
mij hoor je niet klagen ;) misschien heb je gewoon pech en heb je een R350 die gewoon niet verder wil. Hiervoor had ik een 9800Pro die met VGA Silencer maar rond de 410 kwam.
Verschillende biossen proberen wil ook nog weleens helpen geloof ik.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116563

Kameraad van me heeft een 9800PRO naar een XT geflashed. (club3D)
Dit leek allemaal perfect te werken.
Totdat hij er achter kwam dat zijn agp niet op 8X stond.
Dus hij pleurt hem op 8X en dan ziettie artifacts. Dat betekend meestal dus btere koeling. Maarjah soms is het wel eng oude koeling van je kaart af mollen....
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.