Hoofdcategorieën
Topicacties

[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
rofl @icon

Ik zou niet zo'n foto bij die abstracte zut doen, staat niet echt imo.. Je 'model' heeft denk ik ook wat schaduw nodig.
flowers grow on shit

met de foto bedoel je achtergrond. Tja, ik zit er nogal over te dubben. Ik vind het eigenlijk wel eens iets anders hebben namelijk......

schaduw komt eraan, daar was ik al mee bezig eigenlijk

ich bin ein Berliner :)

De vrachtwagenchauffeur.
Reg. datum: 30 december 2003

quote:
Simon schreef op 16 oktober 2004 @ 17:42:
* Simon doet mee met post designs:

[afbeelding]

C&C?

* Simon is nog niet helemaal tevreden over die // en de subkopjes :)

Heel mooi!

+ Lekker strak! Simpele layout, maar toch heel mooi.
+ Overzicht.
+ Ik mis geen kleur!
+ De subkopjes staan er heel goed bij, moet je niet weghalen.

- Inderdaad, die //.
- Het font Verdana past er niet echt bij, vind ik zelf. Probeer eens Trebuchet MS?

Nogmaals; een hele chique layout!

peace man.

quote:
WalfredGeesink schreef op 16 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

Heel mooi!

+ Lekker strak! Simpele layout, maar toch heel mooi.
+ Overzicht.
+ Ik mis geen kleur!
+ De subkopjes staan er heel goed bij, moet je niet weghalen.

- Inderdaad, die //.
- Het font Verdana past er niet echt bij, vind ik zelf. Probeer eens Trebuchet MS?

Nogmaals; een hele chique layout!

Ik ga niet voor Trebuchet MS omdat dit een puur Win font is, en voor verdana goede vervangers onder bijv. Linux zijn. En ik weet wel dat grootste deel bezoeker geen linux draait, maar toch. Het is tekst, geen plaatje, wat er in het midden komt.

// gaat er sowieso uit, ik hoopte een plaatje ('silhout') van een kerktoren te kunnen maken, maar er is geen echt basis spul over lochem (fotos) van lochem :/

En flashin; ff0033 verneukt het een beetje, ik zat meer te denken aan zacht blauw in een font, het is zacht. Het is inderdaad saai, maar dat is het publiek ook een beetje. :P

simon wijzigde dit bericht 16-10-2004 20:19 (22%)

De vrachtwagenchauffeur.

quote:
Ik ga niet voor Trebuchet MS omdat dit een puur Win font is, en voor verdana goede vervangers onder bijv. Linux zijn. En ik weet wel dat grootste deel bezoeker geen linux draait, maar toch. Het is tekst, geen plaatje, wat er in het midden komt.

Gelijk heb je, maar je kan toch deze regel gebruiken in je CSS:
font-family: 'trebuchet ms', verdana, sans-serif;
?
Dan zien de Windows gebruikers Trebuchet MS, en de mensen die het font niet hebben Verdana.

Reg. datum: 16 maart 2004

@bonzz.netninja: een beetje schaduw en highlights in het meisje zouden geen kwaad kunnen, verder misschien een iets donkerdere kleur rood gebruiken maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen: ik zit nu achter een laptop met een ontzettend belabberde kleurechtheid.
Verder misschien nog een kleur toevoegen om wat details aan te geven en die rare tranen uit haar gezicht halen. Lucht van de tweede flyer is uitstekend.

Toch?

superheld zonder onderbroek
Reg. datum: 26 juni 2003

quote:
prachtig, meesterlijk, overheerschend! _/-\o_

wie niet springt heeft een snor

quote:

Een pak bier!
Verdomme, dit is geniaal. Ik denk dat ik dit idee van je ga jatten, en er een ander merkje opzet. ;)

wat zit er aan de knikker ?

quote:
JayAnzee schreef op 16 oktober 2004 @ 22:58:
[...]

Een pak bier!
Verdomme, dit is geniaal. Ik denk dat ik dit idee van je ga jatten, en er een ander merkje opzet. ;)
Dan zal je het hele onttwerp moeten maken; ik heb geprobeerd het compleet in de stijl van Grolsch te maken. Feitelijk zijn het de onderstaande plaatjes, alleen dan een beetje ge-free-transform-t:
http://www.xs4all.nl/~idomburg/grolsch_design_plat.jpg

Zoals je ziet kreeg ik 'm niet mooi vierkant zodat 'iie er een halve liter bij kreeg. Idee mag je jatten, mits je hem niet voor IO Project K gebruikt ;)

En nog even een minimarktonderzoek, de mensen die 'm leuk vonden, vonden het idee leuk neem ik aan, en zouden zoiets niet in de winkel kopen?

edit:

OMG, ik zie dat ik onbewust in aparte layers dankzij wat lichtwerking het complete ding in schaduwen heb gebouwd :D

edit:

...en nu zie ik ook dat er twee lijnen (onderkant pak en bovenkant) uit elkaar lopen ipv naar een verdwijnpunt gvd...

sdomburg wijzigde dit bericht 16-10-2004 23:40 (20%)

uuh...Nee
Reg. datum: 24 april 2004

quote:

jammer dat de achtergrond zo blokkerig is.

relaxed grolsch in melkpakken, handig voor mee naar school :9~

quote:
dexus schreef op 16 oktober 2004 @ 23:49:
[...]

jammer dat de achtergrond zo blokkerig is.

relaxed grolsch in melkpakken, handig voor mee naar school :9~

Dat komt omdat ik de layout niet wil verneuken hem gerised heb. Klik erop voor het volledige plaatje. Ik zie geen blokkerige achtergrond iig :)

edit: |:( jpeg compressie zuigt. TFT's ook :P

sdomburg wijzigde dit bericht 17-10-2004 13:28 (7%)

nimation

quote:
sdomburg schreef op 16 oktober 2004 @ 23:54:
[...]

Dat komt omdat ik de layout niet wil verneuken hem gerised heb. Klik erop voor het volledige plaatje. Ik zie geen blokkerige achtergrond iig :)

nee het is de jpg compressie, die verknalt de lichte gradient op de achtergrond een beejte...
je moet niet teveel achter een lapop werken sdomburg :)
ff simpele website lay out gemaakt toen ik me vanmiddag verveelde :)

http://members.home.nl/h.rienstra/website.JPG
monkey is gone to heaven

quote:
Sv3n schreef op 17 oktober 2004 @ 16:20:
ff simpele website lay out gemaakt toen ik me vanmiddag verveelde :)

[afbeelding]

De tekst lijkt me erg lastig te lezen. Te weinig contrast.

Ik ben bezig met een Mini Cooper:

http://picserver.org/view_image.php/9SA69J6ZV5HR

Moet nog veel gebeuren. WIP'je dus.
De vrachtwagenchauffeur.

Mooi gemaakt. Welk programma? Flash?

WalfredGeesink wijzigde dit bericht 17-10-2004 17:36 (87%)

peace man.

quote:
WalfredGeesink schreef op 17 oktober 2004 @ 17:35:
Graag commentaar op de volgende layout.
[afbeelding]

Hmm, opzet wel aardig, zou alleen het logo niet zo doen, het is leeg, en er zit weinig variatie in..

Ik zou meer tijd steken in je header.. Je menu is ook erg 'simpel', het komt over alsof je over je basis gewoon een laagje 'html' plakt :)
monkey is gone to heaven

quote:
WalfredGeesink schreef op 17 oktober 2004 @ 17:35:
Mooi gemaakt. Welk programma? Flash?

Adobe Illustrator ;)
Jammer dat ik het nog niet thuis heb. Want dan kan ik verder. Nu moet ik wachten tot volgende week.
op zoek naar grond...

Ik kon het niet laten.

http://www.upselen.nl/tf/brand_pils_klein.jpg
In het groot: http://www.upselen.nl/tf/brand_pils_groot.jpg

Op grond van...

met xk, ja

ik vind ze allebei verre van foto realistisch, zet ze realistisch neer in een foto, en ik ben impressed ;)
quote:
_/-\o_ (de lange versie, niet eens de simpele)
quote:
Larixk schreef op 17 oktober 2004 @ 22:40:
ik vind ze allebei verre van foto realistisch, zet ze realistisch neer in een foto, en ik ben impressed ;)

Mijne is dan ook bedoeld om een idee weer te geven, het was absoluut niet de bedoeling het fotorealistisch te maken.
Vergeet daarbij niet dat dit het 2d topic is, feitelijk zitten we met de hand een 3d pakket na te doen (gelukkig met simpele vormen, moet niet denken aan dubbel gekromde oppervlaktes ed.) en daarbij een renderer, allemaal met de hand en op eigen inzicht.

Het is dus gewoon een leuke methode om even snel een idee om te zetten naar een zichtbaar iets. :)

Pomdiedom
Reg. datum: 14 april 2003

Ik ben een beetje aant klooien voor een header voor een site voor een dj (nette zin :|), dit is wat ik tot nu toe heb, wel nog aardig wip ;)

http://www.xs4all.nl/~remcodb/peptest2.jpg

Zowiso kan de text nog wel wat werk gebruiken, maar graag commentaar :)

Edit:

Ff wat aanpassingen aan het plaatje, ik zal nog even kijken voor die lasers en of ik misschien een ander mooi font kan vinden :)

Hij draait namelijk wel ehrm, laat ik het maar house noemen.

Probleem is een beetje dat hij er wel heeeel opgeplakt gaat uitzien met lichtere lasers, ik kan wel proberen om eens met een overlay te klooien voor een gloed in ongeveer dezelfde kleur oid.

Hmmz, ik ga maar ff een goeie font explorer zoeken daarvoor, scrollen door photoshop gaat mij te langzaam...

edit:

Even wat dingen veranderd aan het plaatje...
http://www.xs4all.nl/~remcodb/peptest3.jpg

UltimateB wijzigde dit bericht 18-10-2004 20:10 (79%)

juno-60

Lasers zijn alleen mooi als ze helder zijn (en nu heb je ze dof gemaakt). Speakers - heb je er niet meestal 2 van nodig? Zorg even voor verbetering in contrast in het plaatje van de DJ, het is nu veel te donker. Afhankelijk trouwens van wat 'ie precies draait zou ik het lettertype kiezen, als deze gast Breezahtrance spint moet je natuurlijk geen hiphop/graffitifont pakken.

*edit* : kijk, dat lijkt er al meer op, alleen heb je nu een foeilelijke kleur rood te pakken. Wit was echt niks mis mee geweest, je moet er alleen een Layer Effects > Stroke met een bijpassende kleur, dikte 3px of zo om jagen, dan hou je nog wat contrast over. Rood is namelijk de RGB-negatieve versie van cyaan. Ook de foto zelf; tja, die's nu beter, maar nog steeds een te laag contrast. Ga eens met Adjust Image > Curves spelen totdat 'ie wat meer contrast krijgt.

Nog iets belangrijks dat voor beiden geldt : balans. DJ links, speaker rechts, tekst zweeft ergens verloren in 't midden. Waarom niet links en rechts speakers, DJ in het midden, en tekst er midden boven?

Yoozer wijzigde dit bericht 18-10-2004 22:12 (53%)

ableton live 8 | komplete 5 | d.cam synth squad | d16 classic & silverline | en een beetje hardware

Reg. datum: 10 juli 2002

quote:
Simon schreef op 16 oktober 2004 @ 17:42:
* Simon doet mee met post designs:

[afbeelding]

C&C?

* Simon is nog niet helemaal tevreden over die // en de subkopjes :)

Indrukwekkend, zeker, alleen een paar opbouwende opmerkingen. Je kiest voor ronde (organische) hoeken voor je content container box. Hier houd ik persoonlijk erg van. Ik zou dit dan ook echt doorvoeren in het menu. Maak de hoeken van het bovenste en onderste item rond, of maar de hoeken van alle items rond wat me zelf ook wel mooi lijkt.

Verder zou ik de afstand van het menu en de rand van de container behoorlijk vergroten. En ik zou zeker consequent zijn met de afstand van de tekst tot het menu en de afstand van de tekst en de rechter zijkant van de containerbox. Deze zou ik gelijk houden. En ik zou ook iets doen aan de kleur van de letters. Een stukje lichter, geen zwart iig. Mischien een subtiele bruintint?

Music is an expression of pure emotion

De vrachtwagenchauffeur.

Oke, nog een layout gemaakt.
http://www.walfredgeesink.nl/concept/4/layout.jpg

WalfredGeesink wijzigde dit bericht 18-10-2004 22:25 (52%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: