Hoofdcategorieën
Topicacties

[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 29 april 2000

@Pad
De abstracte tekeningen vond ik wel grappig, maar niet mijn smaak het lijkt wel een productieserie (nofi) :)
Ik weet niet precies wat je wilt met de European Landscape, maar zoals Kage al zei: "t ziet er uit als een gecodeerd televisie kanaal". Kunst of kitch....

@Senzuboon
Ik weet niet hoe het uiteindelijk in flash uitgewerkt gaat worden, maar het is wel een degelijk ontwerp. Verder niets speciaal. Toch ben ik bang dat die vlakjes die je nu al voor getekend heb vrij onverstandig. Het verhaal gedeelte lijkt mij net iets te crap, maar dat valt nog wel te betwisten (aangezien ik niet weet welke font, welke kleur, welke grootte je gaat gebruiken). Al vrees ik wel een beetje voor geel op brightdots (die sterren). De kopjes en lettertype gebruik, dat heb je vrij veilig gedaan. In flash mag je daar wel wat meer aandacht aan besteden, aangezien je die fonts kan embedden. Maar goed, de effecten, de scrolljumps die je waarschijnlijk gaat bouwen moet dit design wel wat fijner maken. (tenminste,.. als je dat doet :P)

@Harlequin
Ehm.. Je site heeft een vrij standaard stramien. Breedte van broodtekst kan net. Leest goed, maar ik zou toch ook daar de AA uitzetten, aangezien je in een echte site ook niet met AA fonts gaat werken. Geel op grijs is vrij krachtig, doe daar wat meer mee, want nu is de site ondanks dat vrij saai en "leeg". Plus het feit dat geel op wit weer minder goed is.
Over de mozaïek links ben ik niet zo'n fan van en ik zie dat je ten opzichte van de eerste opzet voor een dualtone bent gegaan. Een voor dit plaatje wel een verstandige keuze, maar wat als het een blauw met roze plaatje is?

Kortom:
-In een design moet je zo goed mogelijk werken hoe het later in de browser ook komt uit te zien. Dus wat geen plaatje is; AA uitzetten <- dit is nu eenmaal een makkelijke manier om een website in photoshop wat gelikter uit te laten zien.

- Ook dit is een degelijke design, maar naar mijn gevoel te kaal

- Doe eens ctrl + r, trek wat lijnen. Hoewel het oog vrij rustig is, heb je nog wat slorigheden in het uitlijnen (kleine dingetjes).
Voor jouw design is het inprincipe niet nodig. Maar als je meer in de webdesign wilt werken zal je meer met stramienen en rasters moeten werken. Zeker met grotere en dynamische websites/portals/vortals/intranetten, zal dit belangrijk zijn

ICQ#: 48282923

quote:
Harlequin schreef op 12 oktober 2004 @ 22:43:
nieuw ontwerp, minder zakelijk

[afbeelding]

ik denk zelfs dat ik deze binnenkort tot website ga uitwerken
Ik wil je niet afzeiken hoor maar dit noem ik geen nieuw ontwerp, er is gewoon wat gespeeld met het lettertype en lettergrootte, verder stellen de graphics naar mijn menig ook weinig voor, wat niet weg neemt dat je met dit ontwerp, een strakke, heldere, duidelijke en overzichtelijke website creeert!

Reg. datum: 07 augustus 2004

quote:
Harlequin schreef op 11 oktober 2004 @ 23:49:

het design is lichtelijk geïnspireerd door Ronnyponny, ik hoop dat 'ie me dat vergeeft ;)

[/quote]

Jahoor ;)

quote:
Liquid schreef op 13 oktober 2004 @ 10:12:
@Senzuboon
Ik weet niet hoe het uiteindelijk in flash uitgewerkt gaat worden, maar het is wel een degelijk ontwerp. Verder niets speciaal. Toch ben ik bang dat die vlakjes die je nu al voor getekend heb vrij onverstandig. Het verhaal gedeelte lijkt mij net iets te crap, maar dat valt nog wel te betwisten (aangezien ik niet weet welke font, welke kleur, welke grootte je gaat gebruiken). Al vrees ik wel een beetje voor geel op brightdots (die sterren). De kopjes en lettertype gebruik, dat heb je vrij veilig gedaan. In flash mag je daar wel wat meer aandacht aan besteden, aangezien je die fonts kan embedden. Maar goed, de effecten, de scrolljumps die je waarschijnlijk gaat bouwen moet dit design wel wat fijner maken. (tenminste,.. als je dat doet :P)

Ja ik ben de velden er in aan het maken om te laten zien hoe uiteindelijk wil hebben. Ik wilde er een niet al te groot font in doen. Eigenlijk nog geen idee welk font maar goed :P.

"de scrolljumps" ik neem aan dat je hiermee textvelden bedoelt je kan scrollen...? :? zoja, ja :P er komen scrollbare textvelden in waat de informatie over het betreffende onderwerp staat.

Ik moet zeggen dat het er in mijn hoofd beter uitziet en ook op mijn schets dan wat ik nu heb. :/

I scream, you scream, we scream for icecream!

Ow, ik dacht dat in de header menu items stonden en niet de SW delen. Met die jumps bedoel ik dat er op een gedeelte gezoomed wordt vanuit variable punt. Zeg maar met de camera zweven boven op die map.
Dit is dus in jouw design blijkbaar niet het geval... dus eigenlijk vind ik het een beetje te druk. Zo veel informatie op 1 pagina is niet helder en overzichtelijk.

a.k.a. Boris the Blade
Reg. datum: 11 november 2001

bedankt voor de opbouwende kritiek
I'm here to learn :)

Bent as the Soviet sickle and hard as the hammer that crosses it.

quote:
Liquid schreef op 13 oktober 2004 @ 16:53:
Ow, ik dacht dat in de header menu items stonden en niet de SW delen. Met die jumps bedoel ik dat er op een gedeelte gezoomed wordt vanuit variable punt. Zeg maar met de camera zweven boven op die map.
Dit is dus in jouw design blijkbaar niet het geval... dus eigenlijk vind ik het een beetje te druk. Zo veel informatie op 1 pagina is niet helder en overzichtelijk.

O zo bedoel je dat. Ik zal hem helemaal ff uitleggen hoe ik hem in gedachten had. Je klikt dus op de episode, en dan veranderen dus de texten in de vakken, plus de foto's. Gewoon 6 frames in principe.

Maar wat jij hier zegt is ook lachen. Al zou ik niet weten hoe ik dat op zou moeten lossen. Naja, kunnen we leren :Y) Anyway, hij is nog niet klaar, dit ís nog steeds WIP dus er kan veel gebeuren ;)

Mijn lerares vond hem overigens wel overzichtelijk en mijn schets vrij duidelijk :P

flash en frames :X

Hoewel ik je lerares haar opinie respecteer. Blijf ik er bij dat het minder overzichtelijk is. Op zo'n pagina waar alles even belangrijk is heeft het oog geen structuur en geen logisch pad om te volgen. Dan wilt de gebruiker nog wel eens de pagina scannen. In jouw geval zal het een selectieve doelgroep zijn, waardoor ze de moeite willen nemen om alles te bekijken.

Aangezien ik geen starwars fan ben en ik wil alleen iets specifiek iets weten over starwars, dan ben ik snel weg en opzoek naar een andere pagina waar de gegevens meer gestructureert op de pagina staan. Bij jou zal ik mijn aandacht snel naar de plekken gaan waar de achtergrond prominent aanwezig is. Zoals links boven (personage) en midden onder (bronnen).

offtopic:
Toch wel nieuwsgierig. Je bent 19, dus ik neem aan dat je een vervolg onderwijs doet. Welke opleiding doe je en wat voor les geeft je lerares?
Maar ja misschien doe je toch geen opleiding en zit je nog op de middelbare school, aangezien je lerares zegt in plaats van docente :)

peace man.

quote:
Harlequin schreef op 12 oktober 2004 @ 22:43:
nieuw ontwerp, minder zakelijk

[afbeelding]

ik denk zelfs dat ik deze binnenkort tot website ga uitwerken

Even een lijstje met dingen die je maybe kan veranderen :P

• Geel is wat slapjes, voeg iets meer oranje toe
• Die gekke schaduwen staan slap, als je de vlakken zelf 'bol' laat lijken is het mooier
• Fonts in het menu mogen imho kleiner, dan komen ze denk ik goed over
• Font in het logo komt erg default over
• Dat :: news :: staat er zo niet zo mooi bij, maak daar iets meer een kopje van :)
@Liquid: Ik doe Multimedia Vormgeven aan het Deltion in Zwolle. Dit is voor Visualisatie. Wat is er mis met frames in Flash? Jij doelt er zeker op dat het met Action Script beter gaat?

offtopic:
wat is mis met 'lerares'? :?

Reg. datum: 13 september 2001

Sneak Preview (montage van 3 foto's):

http://www.padl.nl/uploads/pad/lurking.jpg

quote:
Liquid schreef op 13 oktober 2004 @ 10:12:
@Pad
Ik weet niet precies wat je wilt met de European Landscape, maar zoals Kage al zei: "t ziet er uit als een gecodeerd televisie kanaal". Kunst of kitch....
Dat mag een ieder voor zichzelf bepalen. European Landscape is gemaakt zonder pretenties.

Pad wijzigde dit bericht 15-10-2004 11:21 (24%)

Het eerste wat bij me opkomt: Windows Revisited

rofl @icon

quote:
Pad schreef op 15 oktober 2004 @ 09:13:
Sneak Preview (montage van 3 foto's):

[afbeelding]
Al gezien @dpz, nice! :)
Welnee
Reg. datum: 15 februari 2004

Hier mijn plaatje: (Volledig in fotoshop)

http://pulsher.nl/Aurora-Sea2.jpg

Soort ondergaande zon ofzo

████
████
████

peace man.

Het komt een beetje over als een super veel effects in 10 minuten plaatje, beetje jammer. Maar opzich wel aardig idee :)
/63 Roeleert!!!

* NitroX infinity post ook maar weer eens een vijf-minuten-psp-prutseltje

http://www.tweakers.net/ext/f/43217/thumb.png http://www.tweakers.net/ext/f/43231/thumb.png
^tumpneelens^

Die tweede heeft wel iets 3d-achtigs :9
Kraakt u maar :P :+

NitroX infinity wijzigde dit bericht 16-10-2004 17:30 (28%)

sorry voor de late reactie

@DiMension

De basis van mijn werk is een fotomontage in photoshop die ik overpaint en als ik bepaalde elementen niet kan fotograferen dan model ik ze in 3dsmax

@Dark Blue

Ja ik ken Larkie al, ik ben al een tijdje bezig met dit soort werk dus ik heb zijn werk zo'n beetje vanaf dag 1 dat ie ze online zette gezien

www.rodocks.com

Hierbij een wallpaper van Boards Of Canada. Waar ik op dit moment erg fan van ben. Het is dus een bewerkte wallpaper. De foto was van erg lage kwaliteit, dus ik heb de foto helemaal bijgewerkt, verkleind en "Board Of Canada" erbij gezet.

[afbeelding]

Ik vind het wel een rustgevende background eigenlijk :)
peace man.

* Simon doet mee met post designs:

http://www.jackabuzah.com/emp/simon/vpkl.gif

C&C?

* Simon is nog niet helemaal tevreden over die // en de subkopjes :)

simon wijzigde dit bericht 16-10-2004 17:44 (30%)

Reg. datum: 22 januari 2004

Ik vind em erg stijlvol.

rofl @icon

Beetje eentoning, saai.. Stop er wat meer kleur in ofzo, #ff0033 oid.

Subkopjes zijn wel ok hoor :)
Yuck Fou!
Reg. datum: 20 september 2001

Probeer eens wat minder grote lappen tekst te gebruiken. Je kan veel meer doen met textfields in je ontwerp. verder zijn het mooie kleuren, de menu knoppen hebben een leuk effect alleen de pijltjes zijn wat moeilijk te zien!

Addicted to Live Graphics

flowers grow on shit

http://bonzz.hopto.org/erik/radiototaal.jpg
http://bonzz.hopto.org/erik/2.jpg
Dit wordt waarschijnlijk een flyer voor een feestje. Meisje is een vriendin uit mijn flat..... Zit nog te dubben tussen achtergrond. Misschien wordt het wel helemaal geen lucht...maar meer iets van een draaitafel oid. Nouja. iig een wip

bonzz.netninja wijzigde dit bericht 16-10-2004 18:48 (3%)

ich bin ein Berliner :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: