Hoofdcategorieën
Topicacties

[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 29 april 2000

Het probleem met minimalistische sites is dat kleine veranderingen heel goed te zien zijn. Het zal wel komen door de stylesheets.

Aboutpagina vs Frontpagine:
- Kleinere kopjes
- puur zwarte broodtekst, dit maakt de about pagina veel "zwaarder"
- Andere marge rechts ten opzichte van de frontpage.
- Marges boven en onder zijn veel te nauw. Op de aboutpagina valt dit goed op. Zeker wanneer de scrollbalk in beeld komt en je gaat scrollen, want dan verdwijnt de tekst vrijwel onder de header door.. give or take 2 pixels.
Kijk maar naar je onderkant, daar verdwijnt en verschijnt de tekst veel mooie door de extra witte rand.

[update]
Ik heb de site in IE bekeken. Met stylesheet voor de scrollbalk ziet het er veel beter uit.

Oh ja, ik vind de enter te ruim, voor de rest van surfend Nederland weet ik niet :P
De verklaring die ik hiervoor kan geven is dat de ruimte tussen kopje en tekst kleiner is dan jouw alinea aanduiding.

hmm ff een edit:
quote:

Om me maar even te qouten. Dit is in IE niet het geval, alleen in Firefox.
Hmm dit

Liquid wijzigde dit bericht 06-10-2004 09:57 (27%)

It might get loud

quote:
Liquid schreef op 06 oktober 2004 @ 09:51:
Het probleem met minimalistische sites is dat kleine veranderingen heel goed te zien zijn. Het zal wel komen door de stylesheets.

Aboutpagina vs Frontpagine:
- Kleinere kopjes
- Andere marge rechts ten opzichte van de frontpage.
- Marges boven en onder zijn veel te nauw. Op de aboutpagina valt dit goed op. Zeker wanneer de scrollbalk in beeld komt en je gaat scrollen, want dan verdwijnt de tekst vrijwel onder de header door.. give or take 2 pixels.
Kijk maar naar je onderkant, daar verdwijnt en verschijnt de tekst veel mooie door de extra witte rand.

[update]
Ik heb de site in IE bekeken. Met stylesheet voor de scrollbalk ziet het er veel beter uit.

Oh ja, ik vind de enter te ruim, voor de rest van surfend Nederland weet ik niet :P
De verklaring die ik hiervoor kan geven is dat de ruimte tussen kopje en tekst kleiner is dan jouw alinea aanduiding.

hmm ff een edit:

[...]

Om me maar even te qouten. Dit is in IE niet het geval, alleen in Firefox.
Hmm dit

Die broodtekst is nu wel allebei net-niet-zwart. Die rechtermarge zou hetzelfde moeten zijn...
Die boven marge zal ik naar kijken.

Oja, liquid, het font zou Georgia moeten zijn en niet Times...ik dacht dat Georgia een standaard Windows-font was, toch niet?

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

Reg. datum: 07 augustus 2004

quote:
Harlequin schreef op 05 oktober 2004 @ 21:06:
[...]

je website werkt niet goed onder Firefox

[afbeelding]

verder een heel mooi en strak design :9
misschien is het een idee om je navigatie links te underlinen als je er met je muis boven hangt

code:
1
a:hover { text-decoration: underline; color:#ffffff; }

Zelf heb ik geen firefox browser. Weet jij/iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Reg. datum: 15 februari 2001

quote:
Ronnyponny schreef op 06 oktober 2004 @ 18:57:
[...]

Zelf heb ik geen firefox browser. Weet jij/iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Misschien een kort-door-de-bocht antwoord: Firefox installeren. Als webdesigner kun je je haast niet meer veroorloven een site te bouwen zonder hem in Firefox gecheckt te hebben.

Gear: goeie computer + goed fototoestel en andere goeie dingen
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.

Reg. datum: 07 augustus 2004

quote:
DiMension schreef op 06 oktober 2004 @ 19:14:
[...]

Misschien een kort-door-de-bocht antwoord: Firefox installeren. Als webdesigner kun je je haast niet meer veroorloven een site te bouwen zonder hem in Firefox gecheckt te hebben.
Ok, zal ik doen!

nimation

Erg mooie sfeer heb je gecreeerd, damnengineer.

maar toch een paar puntjes van kritiek :)
De hele plaat is vrij grungy, behalve het vuur en de border van de plaat. ik zou die iets korreliger maken.
het op de plaat rechter deel van het "gewei" ziet er over het algemeen te plat uit. of dat komt door de dropshadow erachter weet ik niet, maar de linker heeft het niet, je weet dus vast wel een oplossing hiervoor...

dat wast ook wel, verder fantastische plaat :)
Er zit geen dropshadow achter de "platte" hoorn, hij is gewoon ietwat geblurred en donkerder omdat ie verder naar achteren zit, waardoor het zo lijkt, misschien moet ik er een andere oplossing voor verzinnen. Het vuur is niet grungy omdat dat er gewoon suf uitziet, het maakt het ook te veel een object dan. Bedankt voor de opmerking =].

It might get loud

Heb je deze plaat misschien groter (wallpaperformaat)?

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

lode was bezet
Reg. datum: 27 augustus 2004

Mjahm! Eerlijk hoor!

Ik ben ook wel benieuwd naar een versie op achtergrondformaat :9

Zelf vannamiddag ook nog wat gemaakt :)

http://users.telenet.be/oka/lode/loop-nou-trut.jpg

Ik heb deze plaat nog niet als wallpaper gemaakt, ik ga eerdaags eerst ff mijn site redesignen aangezien deze alleen maar goed in IE werkt. Ik heb wel wat andere wallpapers op mijn site http://www.damnengine.net

Reg. datum: 15 februari 2001

damnengineer, daar heb ik één woord voor: wow! Hoe maak je die illustraties? Vooral Photoshop, of ook veel tekenen en 3D?

Ik heb trouwens een verzoekje: heeft iemand de Nocturna-brushes toevallig ergens liggen? Ik kan ze nergens meer vinden.

Gear: goeie computer + goed fototoestel en andere goeie dingen
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.

lode was bezet

http://users.telenet.be/oka/lode/kikker.jpg

Vanvoormiddag ook nog eens aan het PS'en geslagen (damnengineer had me helemaal geil gekregen :*) )

the alien you never expected
Reg. datum: 12 maart 2003

Vet mag ik het plaatje van de kikker (neem ik aan :?) zonder de hoorn :)

lode was bezet

Jazeker hoor klik :)

juno-60

quote:
DiMension schreef op 08 oktober 2004 @ 11:20:
Ik heb trouwens een verzoekje: heeft iemand de Nocturna-brushes toevallig ergens liggen? Ik kan ze nergens meer vinden.

http://gathering.tweakers...rums%5D%5B%5D=13#hitstart

Als ze daar niet tussenzitten, mail me even, ik heb ze nog wel staan.

ableton live 8 | komplete 5 | d.cam synth squad | d16 classic & silverline | en een beetje hardware

Zeitgeist!

Features:
Ehm, ik snap dat je komisch probeert te zijn maar was het écht écht nodig om die creatie zo schots en scheef te maken? Kan die jongen 't helpen dat ie niet kan tekenen... :P maak wat serieus voor hem :D
En dat hoekje met RMP Central Site dat.. mist echt uitstraling.
Je scrollbalk ook, je mag je track-color wel de kleur geven van de achtergrond if u like :)
En als laatste die dropshadow. Loose it, of maak het subtieler.
Met die wit/bruine Impact knopjes ben je al lekker bezig, maar hou het óf strak óf scratchy, maar niet twee stijlen door elkaar heen... 8)7

fooker:
Ik ben het zo eens met Yoozer, Liquid en alle anderen die zeggen dat er nog een hoop moet veranderen aan je werk.
Sterker nog, ik zou je net als Yoozer de bieb in sturen. Niet alleen voor boeken over kunstgeschiedenis maar ook voor boeken over kleur en vormgeving. Evenwichtig, één stijl, daar gaat het voor jou voornamelijk om.

Dat laatste ding van jou noem ik een oefen-kladsel, echt géén design. Alsjeblieft gebruik dat woord niet. :{ Je gooit van alles op een hoop en er zit geen compositie, noch duidelijke navigatie in.
Jij Photoshopt wat en test inderdaad al je filters uit, en vervolgens denk je: ha, dit kan wel een.... wébsite worden! Dus plak ik er het stickertje design op. Ehm, nee.

Teken je wel eens op papier? Doe dat eerst eens. Al zijn je lijnen nog zo schots en scheef, het idee zit in je hoofd. Stop vooral niet te snel met tekenen, teken door tot je alle details hebt aangebracht. Maak een duidelijke structuur, zo van: als iemand op ooghoogte naar de site kijkt ziet hij... De titel!
En het menu staat of links of rechts (leesrichting: begin links!) Zoals anderen ook al zeggen, houd een paar 100 letters achter de hand, maar pas er hooguit 2 toe: een opvallend lettertype, en een lees-lettertype.

Dus: eerst Doel(groep) dan inDeling dan Design en dan Doeltreffendheid.
Bij die laatste bedoel ik, zet je ma of je pa voor de creatie in Photoshop en stel ze de volgende vragen; waar zou jij klikken voor... of; kijk naar voren, wat valt je het meeste op?; ...zeg in twee tellen wat de titel van deze pagina is; ...wijs nu direct de knop aan die je altijd naar de home pagina brengt; . Dat soort vragen. :)

quote:

Er kwam maar één ding in me op: Larkie!!!
Ik geloof dat hij nog huist op Larkie.nl :) ... ah, deviantart. Zie maar eens :)

quote:
l0de_ schreef op 07 oktober 2004 @ 21:43:
Mjahm! Eerlijk hoor!

Ik ben ook wel benieuwd naar een versie op achtergrondformaat :9

Zelf vannamiddag ook nog wat gemaakt :)

[afbeelding]

Als ik heel humoristisch mag zijn - forgive me - dan vind ik het een groot monster dat hinkstapsprong aan het doen is onder een klimrek. :P
Serieus, ik weet niet hoe hij zn benen en wapens houdt, maar ik zie er elke keer een ander huppeltje in! :D

Yoozer: Ik heb de Nocturna Brushes ook nog ergens, zijn ze legaal te verspreiden? Dan wil ik ze wel eens op mijn Tweakers account gooien als ze niet te groot zijn... :)
the alien you never expected
Reg. datum: 12 maart 2003

Ik heb die Nocturana brushes ooit van dit forum vandaan gehaald, dus ik heb hier ook nog wel een zip van 9mb met zulke brushes. Toch eens installeren :+

lode was bezet

quote:
Dark Blue schreef op 09 oktober 2004 @ 17:49:
Als ik heel humoristisch mag zijn - forgive me - dan vind ik het een groot monster dat hinkstapsprong aan het doen is onder een klimrek. :P
Serieus, ik weet niet hoe hij zn benen en wapens houdt, maar ik zie er elke keer een ander huppeltje in! :D

Héhé, mij leek het ook helemaal niet op een mannetje, maar telkens wanneer ik een achterste been wou bijtekenen ging het mis :P, leek het net of er iets nog minder hard klopte als dat het nu is, hetzelfde met het wapen 8)7 - thanks for the comment though :)

Ik heb die zip van 9mb hier ook nog wel liggen, moest iemand ze nodig hebben mail ik ze wel door :)

GoTzijdank!
Reg. datum: 29 mei 2004

quote:
Features:
Ehm, ik snap dat je komisch probeert te zijn maar was het écht écht nodig om die creatie zo schots en scheef te maken? Kan die jongen 't helpen dat ie niet kan tekenen... :P maak wat serieus voor hem :D
En dat hoekje met RMP Central Site dat.. mist echt uitstraling.
Je scrollbalk ook, je mag je track-color wel de kleur geven van de achtergrond if u like :)
En als laatste die dropshadow. Loose it, of maak het subtieler.
Met die wit/bruine Impact knopjes ben je al lekker bezig, maar hou het óf strak óf scratchy, maar niet twee stijlen door elkaar heen... 8)7

Whehe, ja, zowiezo gingen ze al voor CSS, dus ik heb er ook maar 5 minuten op gewerkt :P Maarrr omdat ik aan het afleren ben altijd excuses te verzinnen:

HIJ WAS LELIJK ;)

Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!

nimation

quote:

Er kwam maar één ding in me op: Larkie!!!
Ik geloof dat hij nog huist op Larkie.nl :) ... ah, deviantart. Zie maar eens :)

mja idd bij mij ook :) meesterlijk was hij...
Spooksel @ XBL

Check :) http://www.spooksel.nl/got/nen_wtf.gif

Op zoek naar voetbalartikelen? www.voetbalshop.nl

Reg. datum: 13 oktober 2001

ik ben maar is begonnen aan een vernieuwing van mijn huidige site wat hard nodig was!

graag zou ik comments krijgen op het grafische gedeelte de inhoud is enkel om even een idee te krijgen.

http://www.gotgame.nl/ydesign/plaatje.jpg
vage kleuren hier in got?

http://www.gotgame.nl/ydesign/index.php

rewind. wijzigde dit bericht 10-10-2004 19:08 (16%)

Kop eens wat anders...

quote:
Stoney187 schreef op 10 oktober 2004 @ 17:21:
ik ben maar is begonnen aan een vernieuwing van mijn huidige site wat hard nodig was!

graag zou ik comments krijgen op het grafische gedeelte de inhoud is enkel om even een idee te krijgen.

http://www.gotgame.nl/ydesign/index.php
Ik vind het menu aan de rechterkant echt heel fijn werken, maar als enig commentaar punt dat alles zo blauw is. Misschien helpt het als je 1 andere kleur er bij gebruikt dan ziet het er niet zo koud uit.

Reg. datum: 13 oktober 2001

quote:
Rowanov schreef op 10 oktober 2004 @ 17:35:
[...]

Ik vind het menu aan de rechterkant echt heel fijn werken, maar als enig commentaar punt dat alles zo blauw is. Misschien helpt het als je 1 andere kleur er bij gebruikt dan ziet het er niet zo koud uit.

idd geef je gelijk ik heb ook gezocht naar een bijpassende kleur maar kwam er niet echt uit :( heb ik wel vaker problemen mee.

ik zat zelf te zoeken in de oranje geel sfeer maar wou niet lukken :(

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: