Hoofdcategorieën
Topicacties

[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
GoTzijdank!
Reg. datum: 29 mei 2004

quote:
fooker schreef op 03 oktober 2004 @ 19:47:
Leuk, veel reacties op mijn " kunstwerken" :P.

Zal al het advies gaan proberen op te volgen.
Het grootste probleem waar ik mee zit, is dat ik gewoon de site maak voor het maken.
En dat ik dus de inhoud niet weet :P
Ben eerlijk gezegt beetje fantasie loos :X

Uit bouwen van websites is geen probleem, Slicing gaat me wel oke af :)
Moet ik nu zo weinig mogenlijk filters gebruiken?

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jij, en als je geen onderwerp voor je site weet, moet je er echt niet aan beginnen.

Ik ben nu een stuk verder gekomen met 3d modeling en tekenen enzo, ik ga je niet verplichten, maar probeer eens die kant op te gaan.

Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!

Voorheen fooker
Reg. datum: 03 oktober 2001

Ik wil dus eigenlijk voor mijn beroep grafische designer worden.
Daarom ben ik nu begonnen met flink oefenen,(soms verkoop ik wel eens wat :9).
Maar toch is het jammer dat ik geen fantasie heb.

Over 3dmodeling., daaar ben ik ook mee aan de slag gegaan, maar vond photoshop toch wat leuker., (en makkelijker :P)
juno-60

Iedereen begint met filters. Waarom? Het is de goedkoopste manier om te laten lijken alsof je veel werk hebt uitgevoerd. Maar je 2e design is eigenlijk het beste. Toch heb je daar maar 1 filter echt uitgevoerd, namelijk Filter > Texture > Patchwork; maar de tekst is leesbaar, de achtergrond leidt niet nodeloos af, en het ziet er als geheel strak uit.

Zie je nu wat het belangrijkste is aan je design? Niet wat je er bij verzint, maar hoe effectief het is. Je wordt vanzelf beter met Photoshop als je andere designs eerst eens gaat proberen te reverse-engineeren. Wat het opdelen in slices betreft; dat kan ook iedereen, en dan krijg je lelijke HTML vol tabellen of DIV's die er helemaal niet hoeven te zitten. Zie hoe gave en/of effectieve sites zijn opgebouwd, leer hoe het design er achter werkt door de source code te bestuderen, leer jezelf eerst fatsoenlijk HTML ipv er van uit te gaan dat Dreamweaver of ImageReady wel alles voor je doet, en probeer dan pas gave truukjes uit te halen of mee te stromen met trends. Want ik zie wel dat je hebt geprobeerd om die 45°-truukjes uit te halen die in 2002 wel eens populair waren, maar als het je niet juist lukt wordt het resultaat er alleen maar erger op.

Volg eens een set -goede- tutorials (Phong heeft er een stel waar de rest van het 'net altijd alleen maar van af heeft gekeken) voor een enkel, dom effectje te krijgen wat je anders met Alien Skin EyeCandy 3000 zou doen (vlammen, metaal of glas-oppervlak, wat dan ook). Doe er eens eentje stap voor stap. Probeer het voor jezelf voor te stellen in aparte layers - object, kleur, textuur, lichtval, glans, etc. Dan doe je die tutorial uit je hoofd en probeer je hetzelfde resultaat te krijgen - desnoods doe je er een uur over, maar je doet het op je eigen manier, niet noodzakelijkerwijs zoals in de tutorial. Dan doe je dat de volgende dag opnieuw; totdat het trucje je maar 1-2 minuten of zo kost. Nu begrijp je zowel waarom de tutorial zo werkt als dat 'ie werkt, alsmede dat je niet perse filters nodig hebt die niks doen; maar ze effectief toepast als een stuk gereedschap dat je lokaal, niet over het hele plaatje, gebruikt. De echt grote kunsten zitten in gradients, je selection tool, paths, gaussian blur als het nodig is, levels, curves, hue/saturation.

Begrijp wat blending modes doen, en wanneer je ze moet gebruiken. Spaar jezelf een hoop fonts bij elkaar. Oefenen. Kunstgeschiedenis bekijken (bibliotheek, niet online). Niet alles gelijk uploaden voor kritiek, maar hoogstens 1 stuk per maand, en de rest vrolijk op je HD opslaan. Ik zak zelf bijna door de grond als ik m'n eerste werk uit '98 bekijk, zelfs wat ik met potlood neerkrabbelde was 10 keer beter; omdat het zo ongelofelijk ruk is en ik zelf dacht dat het goed was. Vermijd mensen die tegen je zeggen dat iets goed is omdat ze er zelf geen snars van kunnen; je zult dan sneller tevreden zijn met de zooi die je maakt in plaats van kritisch, en je zult er niet beter door worden.

Als je dat hebt gehad en na een half jaar hard werken verder bent zul je beter in je vak zijn.

ableton live 8 | komplete 5 | d.cam synth squad | d16 classic & silverline | en een beetje hardware

quote:
Smart Einstein schreef op 03 oktober 2004 @ 11:33:
[Banners]
Deze heb ik gemaakt voor de site www.kanslosers.nl
Wat vinden jullie ervan? :)

Kansloos ;).

Serieus: Ik zou er niet op klikken, maar ze sluiten perfect aan op de (kansloze) huisstijl van kanslosers.nl.
Voorheen fooker

@yoozer

Hele lap text, wel bedankt :)
We bellen...
Reg. datum: 26 november 2003

quote:
leuke site btw, in z'n fotografie zie je dat hij best leuk met symmetrie speelt, hoewel ik 'n aantal foto's ietwat te symmetrisch vind.

Schrijven zegt meer...

Voorheen fooker

En alweer een design van mij :o
http://home.wanadoo.nl/neo_fooker/fooker.jpg
sorry voor dit ietsiepietsjes layout verneukende plaatje :P

Timo wijzigde dit bericht 05-10-2004 09:49 (26%)

quote:
fooker schreef op 05 oktober 2004 @ 09:49:
[[url= http://home.wanadoo.nl/neo_fooker/fooker.jpg]afbeelding[/url]]
Moet dit een site worden? Of zijn dit ontwerpen voor verschillende sites? Ik vind de opmaak slordig en niet op elkaar afgestemd. Hanteer 1 stijl en niet meerdere (tenzij je het goed op elkaar af kan stemmen).
Voorheen fooker

Het past niet bij elkaar bedoel je?
Ligt het aan de boven balk ?
Of de text?
Ik tel 3 verschillende lettertypes.
Bovenbalk - Middenbalk - Tekstkaders, passen niet bij elkaar

Wat wil je eigenlijk precies met de site? Waarom die middenbalk?
Voorheen fooker

Anders was het een beetje te kaal vond ik eigenlijk.
Moet ik die dus weg halen?
De knoppen moeten opvallend zijn daarom heb ik deze lettertype gepakt.
Het kader Company text, daar moet iets zakelijks in komen.
Daarom een clean lettertype, en aan de zijkant extra ruimte voor nog wat artikelen :)
... And justice for all

http://home.planet.nl/~kaspe031/flamesofafrica.jpg
cliques moi!
http://home.planet.nl/~kaspe031/it2.jpg

Verveling enzo :)
comments plz :)

Wussie wijzigde dit bericht 05-10-2004 10:57 (6%)

[+Wussie] I ate cheaters... [+Wussie] Omfg, worst typo ever >< ...
Heeeeelp!!!

Reg. datum: 29 april 2000

quote:
fooker schreef op 05 oktober 2004 @ 10:38:
Anders was het een beetje te kaal vond ik eigenlijk.
Moet ik die dus weg halen?
De knoppen moeten opvallend zijn daarom heb ik deze lettertype gepakt.
Het kader Company text, daar moet iets zakelijks in komen.
Daarom een clean lettertype, en aan de zijkant extra ruimte voor nog wat artikelen :)

"Omdat het te kaal is.. plak ik er maar wat headers bij" :?

Ik ben het eens met xzoticate. Ten eerste hanteer 1 stijl en zeker als beginnende webdesigner is het belangrijk. Een ervaren webdesigner zou misschien wat meer kunnen wagen en spelen met verschillende stijlen (maar ik raad dat sowieso niet aan).

Een website moet één geheel zijn. Het moet de sfeer, karakter (en stijl) uitademen naar de specifieke doelgroep toe. Dit betekend dus niet, zakelijke bezoekers krijgen een "stukje" van de website, de andere de rest. Consequent zijn in het gebruik van lettertypen. Broodtekst / kopjes / menu-items.

Maar dat zijn algemene richtpunten. Naar jouw "website" gekeken. Sorry maar weer kan ik niet beamen dat ik het mooi vind. Je werkt zo slordig. Niet alleen in het tekenen van objecten, maar ook het plaatsen van teksten doe je niet rustig ogend.
Nu kan je zeggen dat het "slordige" ook wel een stijl opzich is. Kijk bijvoorbeeld naar grafitie. Ziet er "slordig" uit, maar als je beter kijkt dan zie je duidelijk consistentie en een algemene eenheid.

Top: Waarom zo veel wit ruimte terwijl de aanduidingen maar de helft in beslagnemen.
Middenvlak: Dat pas niet bij het geheel of misschien juist beter (kies voor een van de twee "headers".

Kleurgebruik. Je durft volgens mij niet met kleur te spelen of je hebt er (nog) geen gevoel voor. Voor een website gebruikt men meestal een aantal basiskleuren:
X Opvul kleuren
1 Tekst kleur
1 Accentkleur.

Ik zie geen accentkleur bij jou (dat oranje is geen accentkleur imo).

Maar zoals een andere tweaker al eerder zei. Post niet lukraak wat je gemaakt hebt. Maar maak veel verschillende design met een willekeurige onderwerp. Slaap een nachtje en kijk nog eens, meestal valt het de tweede keer (en zeker in de beginfase) tegen. Ook als ik naar mijn vroegere werk kijk, dan schaam ik mij rot. :P

Beschouw mijn laptekst niet ontmoedigend. Het klinkt allemaal wel negatief, maar het is puur objectief en adviserend bedoelt.

Liquid wijzigde dit bericht 05-10-2004 13:43 (4%)

Reg. datum: 07 augustus 2004

Layout voor een muziekstudio:
http://www.blueboat.biz/raph/blueboat.jpg

Kom maar op met het commentaar ;)

quote:

Wat ik zou doen als ik jou was is:

-Kies voor 1 kleurfamilie (allerlei soorten blauw, of juist rood etc etc. Meest gebruikt is toch wel blauw).
-Zorg dat niet alles zomaar rondhangt, zoals het nu doet. Wat ik altijd doe is een vlak selecteren, en die dan vullen met bijna de lichtste vorm van de gekozen kleurfamilie. Ga hierin gewoon te werk. Zo heb je iedegeval een eenheid te pakken.
- ga ook niet van die rare filters gebruiken uit van die tutorials als banner, ziet er zo non-profi uit.
- last but not least: het mag allemaal wel wat langer duren. Want zo te zien fix je dit allemaal in 1 dag in elkaar.

suc6

edit:
Je gebruikt ook hele grote vormen in het menu, dit maakt het veel minder strak. Ook als je de blending opties gebruikt, dan doe je dit met overmate.

Ronnyponny wijzigde dit bericht 05-10-2004 18:31 (15%)

lode was bezet
Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
Ronnyponny schreef op 05 oktober 2004 @ 18:19:

[...]

Mhm, best lekker hoor ;)

Enkel zou ik het logo wat groter (breder) maken, nu staat het daar zo alleen ;), ook waar nu "Blue boat Productions Music" staat zou ik voor een iets lichtere, minder opvallende achtergrond kiezen (dit om de tekst makkeliker leesbaar te maken); enkel wat pietluttigheden dus ;)

Zelf, terwijl ik veel beter wat huiswerk zou maken :( , heb ik ook nog wat ge'illustrajt :)

http://users.telenet.be/oka/lode/vent.gif

Weet nog niet of ik er nog mee verder ga, indien dat het geval wel is: schouders finetunen :X, hoofd verzorgen, linkerarm (rechter ook nog wat), benen misschien; kortom: ik denk dat ik maar beter nu aan mijn huiswerk begin :O |:(

quote:
Ronnyponny schreef op 05 oktober 2004 @ 18:19:

[...]

Wat ik zou doen als ik jou was is:

-Kies voor 1 kleurfamilie (allerlei soorten blauw, of juist rood etc etc. Meest gebruikt is toch wel blauw).
-Zorg dat niet alles zomaar rondhangt, zoals het nu doet. Wat ik altijd doe is een vlak selecteren, en die dan vullen met bijna de lichtste vorm van de gekozen kleurfamilie. Ga hierin gewoon te werk. Zo heb je iedegeval een eenheid te pakken.
- ga ook niet van die rare filters gebruiken uit van die tutorials als banner, ziet er zo non-profi uit.
- last but not least: het mag allemaal wel wat langer duren. Want zo te zien fix je dit allemaal in 1 dag in elkaar.

suc6

edit:
Je gebruikt ook hele grote vormen in het menu, dit maakt het veel minder strak. Ook als je de blending opties gebruikt, dan doe je dit met overmate.

Opzich een strak uitziende website. Zelfde opmerking als mijn voorganger, "Blue boat Productions Music" valt bijna wel in dat schuinepixellijn achtergrond (mede doordat het lettertype dat jij gebruikt hebt ook een enkele pixelbreed is)

Maar toch herhaal ik maar wat ik eerder gezegd heb. Een familiekleur-range gebruiken is lekker makkelijk en veilig, maar dat maakt de website ook heel erg plat. Hetzelfde voor een tekst hierarchie is er naar mijn mening ook een kleurenhierarchie. Werk dit beter uit. Nu heb je door middel van dropschadows de site iets meer diepte gegeven. Dat is netjes gelukt, maar als je bijvoorbeeld je ogen een beetje knijpt, dan wordt het al gauw een grijze brij.

Een tweede punt is dat jij in tegenstelling tot fooker weer alles heel nauw pakt. Dat plaatje links ligt naar mijn gevoel te veel tegen het rand aan. De tekst opeenvolgend weer te veel tegen het plaatje aan. Tekst hierarchie is heel sumier uitgewerkt. Je plakt het kopje zowat aan de tekst. Speel wat meer met je ruimte zodat alles wat ruimer wordt.

En omdat jij iets meer ervaring hebt in de webdesign heb ik nog een aantal punten die verbeterd kan worden (hoeft niet):
Het logo hangt er boven een beetje bij. Hierdoor "verspil" je een hoop ruimte rechts en het oogt daardoor alsof de logo er later bijgeplakt is.

Bij latest nieuws. Ten eerste waarom heb je dat stukje tekst onderin geplaatst? Ten tweede ben ik niet zo gecharmeerd over de trend die momenteel is om zo klein mogelijke lettertypes te gebruiken. 10px (bij jouw misschien zelfs 8px) is zo prillig. 10pt of 12px is toch echt het minimum in mijn boekje voor een lekker lezende tekst. Een computerscherm is nu eenmaal een ander (minder geschikte) medium dan papier, dus je moet hier juist meer aandacht besteden aan je typografie.

Maar nogmaals; over het algemeen vind ik het een vrij standaard, maar wel mooi en strak design.

Reg. datum: 07 augustus 2004

Bedankt voor de tips!

Ik zat inderdaad al een tijdje te dubben over het logo. Nu is er inderdaad heel wat open ruimte rechts. De tekst is inderdaad ook niet geweldig dat naast het logo staat.

De tekst onder Latest news is trouwens scrollende tekst, maar dat valt zo natuurlijk niet duidelijk te zien.

Ik zal wat proberen met de tekst te spelen, wat meer ruimte te geven.

De kleurfamilie die ik nu gebruik, kan ik nog moeilijk veranderen. Als ik weer een website maak zal ik proberen wat "gewaagder" met de kleuren om te gaan, kijken hoe dit dan oogt.

Nogmaal: bedankt voor de tips.

a.k.a. Boris the Blade
Reg. datum: 11 november 2001

quote:
Ronnyponny schreef op 05 oktober 2004 @ 19:59:
Bedankt voor de tips!

Ik zat inderdaad al een tijdje te dubben over het logo. Nu is er inderdaad heel wat open ruimte rechts. De tekst is inderdaad ook niet geweldig dat naast het logo staat.

De tekst onder Latest news is trouwens scrollende tekst, maar dat valt zo natuurlijk niet duidelijk te zien.

Ik zal wat proberen met de tekst te spelen, wat meer ruimte te geven.

De kleurfamilie die ik nu gebruik, kan ik nog moeilijk veranderen. Als ik weer een website maak zal ik proberen wat "gewaagder" met de kleuren om te gaan, kijken hoe dit dan oogt.

Nogmaal: bedankt voor de tips.

je website werkt niet goed onder Firefox

http://harlequin.myadsl.nl/forum/blueboat.jpg

verder een heel mooi en strak design :9
misschien is het een idee om je navigatie links te underlinen als je er met je muis boven hangt

code:
1
a:hover { text-decoration: underline; color:#ffffff; }

Bent as the Soviet sickle and hard as the hammer that crosses it.

@ronnyponny: meeste wat ik had willen zeggen is reeds gezegd, dus maar even een opmerking mbt tot je logo. Ga je hier nog wat anders van maken? Is namelijk een beetje een 13 in een dozijn logo. Spreekt niet echt tot de verbeelding.
It might get loud

Iemand commentaar op het grafische gedeelte van http://www.supersop.nl ?

Ik moet de code nog wat opfrissen, maar ik bedoel dus:
-kopjes goede grootte?
-goede kleuren?
-marges goed?
-typografië in orde?

enz. :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

bla bla!

quote:
leokennis schreef op 05 oktober 2004 @ 22:11:

-kopjes goede grootte?
-goede kleuren?
-marges goed?
-typografië in orde?

huhmz code moet je zeker nog opfrissen :D als ik mijn scrol wieltje gebruik scrolt niet het gedeelte met de scrol balk maar de hele pagina terwijl er geen scrolbalk staat

quote:
leokennis schreef op 05 oktober 2004 @ 22:11:

-kopjes goede grootte?
-goede kleuren?
-marges goed?
-typografië in orde?

Tja er is weinig over dit design te zeggen. Het is vrij minima(a)listisch. MijnOgen is trendy en wel leuk gemaakt. De ogen aan de rechterkant is ok... Eigenlijk zou ik het niet een missen als die ogen er niet waren. M.a.w de ogen (plaatje) samen met de logo vormt niet echt één onlosmakend geheel, maar daarentegen stoort dat ook niet.

Het inspringen van de teksten is voor vele ogen onrustig, maar je maakt zo de onderscheidt tussen broodtekst en kopjes. Dat is wel goed. Nu heb je 2 kopjes met een letter "n" en een "w" die daar precies onder uitgelijnt staat. Misschien een moet je testen hoe het eruit ziet als er met andere letters gecombineerd wordt. Maar dit is natuurlijk mierengeneuk. ;)

De enige 2 punten die ik mij afvraag is:
- Waarom heb neem je de marge links kleiner dan rechts. Waarop lijn je dat uit?
- Waarom zijn de enters zo groot bij jou? Ik zou het wat kleiner maken (ik doel op de laatste zin en de witruimte erboven)

Over het algemeen is het een aparte site. Kleur gebruik is goed. Wat op moet vallen valt ook goed op. Times New Roman is een veilige keuze voor een weblog, zorgt voor een meer vertrouwde en persoonlijke indruk. Maar als het een weblog is, waar kan ik oudere berichten terug zien? Waar kan ik jouw interesses terug vinden? Of zijn het meer een nieuwsberichten / moment opnames van jou(w) (leven).

[edit]
En toen klikte ik op about. Ten eerste klopt de style nog niet helemaal met de voorpagina. En nu begrijp ik ook waarvoor de marge rechts is; scrollbalk. <- zie voorganger
Nu zie je ook dat dit design niet echt geschikt is voor veel tekst (maar dat had je zelf ook al door... dus doe dat dan ook niet! ;)). Of je moet de style toepassen van de frontpage, misschien dat de ruimtelijkheid dan weer wat terug komt. Want nu is het een beetje druk tenopzichte van de eerste pagina, waar de rust en een zekere mate van helderheid mij wel aansprak.

Liquid wijzigde dit bericht 06-10-2004 09:15 (20%)

It might get loud

quote:
craze_ schreef op 05 oktober 2004 @ 23:44:
[...]

huhmz code moet je zeker nog opfrissen :D als ik mijn scrol wieltje gebruik scrolt niet het gedeelte met de scrol balk maar de hele pagina terwijl er geen scrolbalk staat

Ja dat is alleen in FireFox geloof ik; de overflow van "body" staat op "hidden", maar dat schijn tFF niet te begrijpen...gaat goed in IE en Opera :)

quote:
Liquid schreef op 06 oktober 2004 @ 09:07:
[...]

[...]

De enige 2 punten die ik mij afvraag is:
- Waarom heb neem je de marge links kleiner dan rechts. Waarop lijn je dat uit?
- Waarom zijn de enters zo groot bij jou? Ik zou het wat kleiner maken (ik doel op de laatste zin en de witruimte erboven)

Over het algemeen is het een aparte site. Kleur gebruik is goed. Wat op moet vallen valt ook goed op. Times New Roman is een veilige keuze voor een weblog, zorgt voor een meer vertrouwde en persoonlijke indruk. Maar als het een weblog is, waar kan ik oudere berichten terug zien? Waar kan ik jouw interesses terug vinden? Of zijn het meer een nieuwsberichten / moment opnames van jou(w) (leven).

[edit]
En toen klikte ik op about. Ten eerste klopt de style nog niet helemaal met de voorpagina. En nu begrijp ik ook waarvoor de marge rechts is; scrollbalk. <- zie voorganger
Nu zie je ook dat dit design niet echt geschikt is voor veel tekst (maar dat had je zelf ook al door... dus doe dat dan ook niet! ;)). Of je moet de style toepassen van de frontpage, misschien dat de ruimtelijkheid dan weer wat terug komt. Want nu is het een beetje druk tenopzichte van de eerste pagina, waar de rust en een zekere mate van helderheid mij wel aansprak.

Hmm over die enters, dat is de "line-height" en IMHO leest het wat makkelijker als de tekst "de ruimte krijgt", vind "men" van niet? Want dan pas ik het aan.

De site is nog niet helemaal af; de weblog is met een systeem genaamd "pivot" gemaakt. Dat gebruikt ook z'n eigen stylesheets enzo, dus daarom dat de 2 stijlen nog niet helemaal identiek zijn-->ga ik wat aan doen.

In dat weblogsysteem zit iig ook een archief-functie, maar de styling van de archiefpagina moet ik nog goed gaan maken, is nog onaf dus staat er nog niet op (o en een zoekfunctie komt er ook :) )

Over de about-pagina: ik begrijp dat je die hoeveelheid tekst niet heel mooi vindt, maar wat je zegt over de stijl: die is toch bijna identiek aan de hoofdpagina? En zonee, wat niet dan? EDIT: Line-height stond iets te hoog.

Tnx voor de C&C iig!

quote:

-Die bovenste witte balk is wel mooi...maar waarom die 2 uitsteeksels bij de home knop?
-Waarom staat de company-name rechts van de rest van het design, tussen 2 balken in, naast een zilvergrijs rondje en in een blokkerig lettertype? Niet echt dé manier om het op te laten vallen IMHO
-Die blauwe balk daaronder, lijkt me genoeg over gezegd :) Vrij nutteloos
-Dan nóg een menu :? Met nóg een keer "contacts"...houd liever 1 menu op 1 plek.
-Het blauwe vak "company tekst". Het moet lijken of daar een "gat in de site zit" waarachter die tekst staat...vandaar de schaduw op het blauwe vak. Maar...waarom geeft dat gat dan óók nog zelf een dropshadow af. Beetje onlogische he, een soort "zwevend gat" oid :)
-Die fotot links: nogwat meer uit laten faden, nu zie je de randen nog.
-Wat doet dat blauwe balkje daar links?

Ik zal eerlijk zijn: ik vind het niks. Smaken verschillen, en waar gehakt wordt vallen spaanders, dus trek je dat vooral niet té veel aan. Ik denk, dat het heel handig is als je eens een keer een website gaat schrijven in HTML/CSS en niet meet tekent, dan zie je dat de mogelijkheden vrij beperkt zijn qua fonts, positionering enzo, en dán leer je omgaan met weinig middelen, wat vaak een mooier resultaat heeft dan de superuitgebreide toolbox van PS open te trekken. Veel succes daarmee!

leokennis wijzigde dit bericht 06-10-2004 09:39 (29%)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: