Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] Nieuwe tarieven?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Papa van Arjun
Reg. datum: 04 november 1999

LOL, net klantenservice gebeld, en ze waren niet echt happy. De dame in kwestie zei op een gegeven moment, weet je bij een provider heb je ook niet goedkoper sms'en. We zitten nu op een lijn met alle providers in Nederland. Ik zei toen, ja precies, daarom zat ik ook bij jullie, maar als jullie ook de prijzen gaan verhogen, dan ben ik genoodzaakt verder te kijken naar sms-bundels of bedrijfsabo's ;)
Toen was ze stil en zei ze, tsja, daar weet ik niets van. Wellicht bent u goedkoper met een bedrijfsabonnement. Toen ik vroeg naar haar naam, zei ze dat, en toen ik vroeg, hoe spel ik dat, kreeg ik een geirriteerde toon van, ja ik ben toch de enige hier met die naam dus....maakt niet veel uit.

Anyway, m'n opzegbrief gaat vanmiddag (na het werk) aangetekend op de bus.

Nitai wijzigde dit bericht 12-05-2004 11:48 (3%)

Snow Leopard <3 | Windows 7 <3 | iPhone 3G | Ubuntu Nas <3 | iMac 24" | Macbook Unibody 13" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Reg. datum: 21 maart 2002

Ik heb sinds 1 maand een orange abbo (30¤) met een T610, zou ik die nu kunnen opzeggen waardoor ik voor 30¤ een T610 heb?

Reg. datum: 30 mei 2002

Ik heb ook even gebeld, en je mag inderdaad kostenloos opzeggen. En het word gratis omgezet naar een Orange PrePaid kaartje. Kun je vanaf een Orange PrePaid kaart ook het nummer meenemen naar een ander abbo?

Reg. datum: 09 juli 2000

Ja dat kan.. heb ik zo vroeger ook gedaan. :)

?

16-09-2003 15.15
Reg. datum: 07 juni 2001

mooi ik ga ook een brief sturen, was toch al niet echt tevreden over orange..

-+--=_=-=-_=-===____=--+==---_--=-==+++-=-=-=

Reg. datum: 11 juli 2001

quote:
StevenK schreef op 12 mei 2004 @ 11:46:
[...]

Nee, in de AV staat duidelijk dat ze het recht hebben de tarieven aan te passen.

maar dat is niet rechtsgeldig volgens mij :)
kunnen ze er wel inzetten, als 't niet mag hebben ze er nog weinig aan!

Reg. datum: 13 maart 2001

ze hebben het recht om het aan te passen. Maar als dit in jouw nadeel is heb jij weer het recht om dan op te zeggen.

Held
Reg. datum: 17 januari 2002

Hmm, de brief gaat zo op de post!

Ben ik lekker van mn 40 euro abo af :D

Weet iemand van jullie of de combinatie: Orange free 40 -> Orange ready -> orange cashback abootje kan, zodat ik mn nummer mee kan nemen?

Ik ben namelijk wel zeer tevreden over orange...

Heeft iemand van jullie trouwens al een leuk nieuw abootje gevonden? (ik wil wel zoiets als mn vriendin heeft, orange free 30 1 jaar voor ¤5 per maand :) )

Reg. datum: 21 maart 2002

Kan je ook opzeggen als je pas 1 maand een abbo hebt?
Ik heb de T610 gratis gehad icm 1 jaar 30¤, als ik nu al kan opzeggen doe ik dat alleen als me dit geen geld gaat kosten.

Held

quote:
NightForce schreef op 12 mei 2004 @ 13:11:
Kan je ook opzeggen als je pas 1 maand een abbo hebt?
Ik heb de T610 gratis gehad icm 1 jaar 30¤, als ik nu al kan opzeggen doe ik dat alleen als me dit geen geld gaat kosten.
Ik denk dat je gewoon op kan zeggen... jij bent immers een contract met hun aangegaan volgens de algemene voorwaarden! Als zij ineens de av wijzigen, voor jou toevallig na 1 maand, kun jij daar natuurlijk niets aan doen!

Is it kinky?
Reg. datum: 13 november 2000

Wat een stel krenten zitten hierbij zeg. Ik vind het echt triest om net je nieuwe telefoon te hebben en vervolgens om zoiets opgewonden je abbonementje weer op te zeggen. Stoer hoor. :{

Vind je het gek dat je soms even moet wachten bij de klantenservice, die lijnen zitten vol met dergelijke profiteurs.

Flexibel servercapaciteit huren op enterprise virtualisatie cluster. Nu in BIT datacenter te Ede. Inclusief ipv6 en volledige redundancy.

Held

quote:
jep schreef op 12 mei 2004 @ 13:20:
Wat een stel krenten zitten hierbij zeg. Ik vind het echt triest om net je nieuwe telefoon te hebben en vervolgens om zoiets opgewonden je abbonementje weer op te zeggen. Stoer hoor. :{

Vind je het gek dat je soms even moet wachten bij de klantenservice, die lijnen zitten vol met dergelijke profiteurs.

Wat heeft dat met krent zijn te maken?

T is gewoon je goedrecht als consument...

Is it kinky?

Zal wel iets Nederlands zijn.. :)

Flexibel servercapaciteit huren op enterprise virtualisatie cluster. Nu in BIT datacenter te Ede. Inclusief ipv6 en volledige redundancy.

Reg. datum: 13 januari 2004

Gewoon geld verdienen, zij verdienen geld aan jou en soms kan je geld aan hun verdienen. Geven en nemen noemen ze dat.

got oh got....
Reg. datum: 01 september 2002

stelletje moraalridders :/ iemand al leuk cashback id van orange? ;)

even inspiratieloos..

Held

quote:
mockingbird schreef op 12 mei 2004 @ 13:36:
stelletje moraalridders :/ iemand al leuk cashback id van orange? ;)
ik kan niet echt wat leuks vinden... :/

Is it kinky?

quote:
amokjeeh schreef op 12 mei 2004 @ 13:32:
Gewoon geld verdienen, zij verdienen geld aan jou en soms kan je geld aan hun verdienen. Geven en nemen noemen ze dat.

Denk je dat ze geld aan je verdienen als jij er na 1 maand met een nieuw toestel vandoor gaat? Ze verdienen aan de personen in dit topic denk ik uberhaupt niet.

* jep zal wel te netjes zijn. Betaal altijd netjes m'n hoge rekeningen en zeg 't pas op als het contract ten einde is. Zo werkt dat bij netjes zaken doen. :)

Kei-goed...
Reg. datum: 12 november 2001

quote:
StevenK schreef op 12 mei 2004 @ 11:46:
[...]

Nee, in de AV staat duidelijk dat ze het recht hebben de tarieven aan te passen.
Inderdaad zetten ze er dan niet bij, dat jij op mag zeggen als het in je nadeel is. Zou ik ook niet doen. Ze zijn niet stom daar.... (Het is gewoon je recht om een overeenkomst te ontbinden als het product en/of de prijs gewijzigd worden. Dat recht hou je, ookal zetten ze in de AV dat ze het daar niet mee eens zijn. De AV wordt "overruled" door dit recht.)

BazzH wijzigde dit bericht 12-05-2004 14:13 (27%)

Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.

Kei-goed...
Reg. datum: 12 november 2001

quote:
jep schreef op 12 mei 2004 @ 14:05:
[...]

Denk je dat ze geld aan je verdienen als jij er na 1 maand met een nieuw toestel vandoor gaat? Ze verdienen aan de personen in dit topic denk ik uberhaupt niet.

* jep zal wel te netjes zijn. Betaal altijd netjes m'n hoge rekeningen en zeg 't pas op als het contract ten einde is. Zo werkt dat bij netjes zaken doen. :)

Bij netjes zaken doen, hoef je als consument niet ineens meer te gaan betalen als waarvoor je getekent hebt.

Het gaat trouwens wel lekker nu met die GSM-aanbieders. In december mijn Vodafone kostenloos opgezegd, deze maand gaat mijn Orange eruit.... Wanneer zouden ze nou doorhebben dat ze nieuwe tarieven beter niet voor bestaande klanten van toepassing kunnen laten zijn?

BazzH wijzigde dit bericht 12-05-2004 19:06 (22%)

Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.

got oh got....

quote:
jep schreef op 12 mei 2004 @ 14:05:
[...]

Tis ook niet zo netjes om zomaar je tarieven te gaan wijzigen terwijl er wat anders overeengekomen is (ik heb toendertijds getekend voor de toen geldende tarieven en niet voor deze). Beetje dat je baas zegt midden in jouw contractsduur "zo jongen, we gaan eens even jouw loon met 20% verlagen, nou niet weg gaan.. das geen netjes zaken doen ;) ".

Verder ga ik de discussie niet aan. We hebben ons recht, we gebruiken het en als je er zeer grote morele problemen mee hebt doe je er niet aan mee en start je een actieclub "redt orange!" ofzo..

En mensen, kap nou eens over wat er in die av staat. Nl-recht is waaaaay over hun stomme AV. ze kunnen er alles in zetten wat ze willen... van mij apart zetten ze erin dat ik het alleen mag opzeggen als ik een aapje in een roze tuutuu heb... zal mij een worst wezen.

* mockingbird zoekt nog naar cashback...

mockingbird wijzigde dit bericht 12-05-2004 14:25 (22%)

even inspiratieloos..

Reg. datum: 25 december 2003

quote:
mockingbird schreef op 12 mei 2004 @ 14:16:
[...]

Tis ook niet zo netjes om zomaar je tarieven te gaan wijzigen terwijl er wat anders overeengekomen is (ik heb toendertijds getekend voor de toen geldende tarieven en niet voor deze). Beetje dat je baas zegt midden in jouw contractsduur "zo jongen, we gaan eens even jouw loon met 20% verlagen, nou niet weg gaan.. das geen netjes zaken doen ;) ".

Verder ga ik de discussie niet aan. We hebben ons recht, we gebruiken het en als je er zeer grote morele problemen mee hebt doe je er niet aan mee en start je een actieclub "redt orange!" ofzo..

En mensen, kap nou eens over wat er in die av staat. Nl-recht is waaaaay over hun stomme AV. ze kunnen er alles in zetten wat ze willen... van mij apart zetten ze erin dat ik het alleen mag opzeggen als ik een aapje in een roze tuutuu heb... zal mij een worst wezen.

* mockingbird zoekt nog naar cashback...

Waar staat in het BW dan dat je weg mag als de gebruiker (van de AV) de prijzen verhoogt? Ik kan me niet herinneren dat er verbod is op zo'n beding. Wel staat een beding waarin de gebruiker binnen drie maanden na het aangaan van een overeenkomst de prijzen mag verhogen op de 'zwarte lijst' (=zo'n beding is vernietigbaar. Vernietigbaar is iets anders dan nietig. Een vernietigbaar beding blijft gelden totdat je zo'n beding laat vernietigen.

Maar het beding waarin Orange zich het recht voorbehoudt om de AV en prijzen te veranderen is m.i. wel gewoon geldig hoor. Ook de kosten van Orange kunnen stijgen en zou m.i. onredelijk zijn als Orange nooit haar prijzen zou mogen veranderen.

Reg. datum: 25 december 2003

In december heeft T-Mobile bakzeil moeten halen n.a.v. de aandacht die is ontstaan nadat T-Mo haar AV wilde wijzigen. In het topic T-mobile nieuwe voorwaarden, abonnement opzeggen? is er wel een aardige discussie over het al dan niet recht hebben op het ontbinden van je contract. Volg voornamelijk de discussie tussen i2Paq en Wekkel.

De conclusie die eruit voortkwam dat het niet zo zwart-wit ligt zoals hier wel wordt voorgesteld. Het is in ieder geval geen 'God-given right' om je contract kostenloos te ontbinden wanneer de gebruiker van de AV haar AV wijzigt.

got oh got....

Tekortkoming zullen we het maar onder laten vallen; ik kom overeen dat zij mij voor x cent die sms-jes leveren voor contractperiode van een jaar. Als zij binnen dat jaar ineens dat niet meer kunnen leveren, is dit een tekortkoming in de overeenkomst, wat mij het recht geeft deze te ontbinden. (de tekortkoming moet overgens wel onredelijk zijn, verlaging van prijzen en overige positieve veranderingen kun je dus niet zomaar voor opzeggen. Ook een prijsstijging van iets in de trend van inflatie word moeilijker)

edit: overgens is vernietigen iets anders dan ontbinden. Als ik mijn contract met orange laat vernietigen zal het nooit bestaan hebben en krijg ik mijn abbo geld terug van hen en kunnen ze mij weer een vordering in de maag splitsen over de onrechtmatig verkregen telefoon en belminuten.
Ik laat het ontbinden, wat inhoud dat het vanaf het punt van ontbinding niet meer voort duurt.

mockingbird wijzigde dit bericht 12-05-2004 16:16 (252%)

even inspiratieloos..

X-tras.nl

Ik heb ook gebeld met de klantenservice en ik kan nu ook opzeggen, ze vertelde mij precies hetzelfde wat Ni3L50L ook verteld is.

Alleen had zij het erover dat de tarieven pas 15e bekend worden, en je dan pas bezwaar kunt opnemen. Klopt dit?
Reg. datum: 14 november 2003

Wordt smsen naar het buitenland ook duurder of ging het alleen om het smsen vanuit het buitenland? Ik sms regelmatig naar belgie en zou dan dus duurder uit zijn..

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: