Reg. datum: 01 juli 2001
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes
da's mijn intentie ook, want ik heb echt geen problemen met orange verderquote:Pizzaman schreef op 11 mei 2004 @ 15:43:
Is het mogelijk je Orange abo nu op te zeggen en een week later gewoon weer een nieuw abo te nemen ? Eventueel met nummer behoud ?
Trouwens best wel raar; ik heb vorige week naar de klantenservice gebeld met de melding die in het andere topic stond ([Orange] Nieuwe tarieven?) en toen wisten ze helemaal van niks. Ben toen een paar uur later teruggebeld (vind ik wel service) dat het klopte maar dat opzeggen niet ging. Ga het toch maar eens proberen; ga ik gelijk voor een cashdeal.
Reg. datum: 13 maart 2004
Kijk ik eerst of in de contracten de nieuwe prijzen al staan.
Zo nee, dan neem ik een contract met een relaxt mobieltje.
Die ik morgen weer afzeg!!!
Reg. datum: 11 april 2000
Dat topic bedoelde ik dusquote:Krypt schreef op 11 mei 2004 @ 15:49:
Nummerbehoud zal denk ik niet gaan; maar een nieuw abo openen zou in principe geen problemen moeten opleveren.
Trouwens best wel raar; ik heb vorige week naar de klantenservice gebeld met de melding die in het andere topic stond ([Orange] Nieuwe tarieven?) en toen wisten ze helemaal van niks. Ben toen een paar uur later teruggebeld (vind ik wel service) dat het klopte maar dat opzeggen niet ging. Ga het toch maar eens proberen; ga ik gelijk voor een cashdeal.
Ik heb hier niet de voorwaarden bij de hand, maar misschien dat iemand daar eens naar kan kijken.
De leukste online games op Gamespelen.nl
Hun argument :
SMS'en in het buitenland is een service en als je d'r geen gebruik van maakt is 't ook geen geldig argument om op te zeggen. Heb het argument van enkelzijdige contract wijziging aangekaart en 't moest ff worden nagevraagd.
Goed, dat duurde dus heel erg lang. Ik moet na 7 juni contact opnemen met de klantenservice om te kijken wat dan de stand van zaken is, omdat dan pas de tariefswijzigingen ingaan.
Beetje onzinnige info dus...
Nou ja, morgen maar ff verder.
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes
Waar haal je deze info vandaan?quote:carlvanloo schreef op 08 mei 2004 @ 20:46:
Sms wordt 28% duurder:-( en bellen in buitenland goedkoper. Op zich is 45 cent nog niet echt duur, maarja toch een piek he :-P Het was 35 centjes.
Reg. datum: 13 september 2000
SMS'en wordt 28% duurder, iets meer dan de inflatie dus.quote:Boldy schreef op 11 mei 2004 @ 16:12:
Net de consumentenbond aan de telefoon gehad en als de stijging van de kosten niet hoger is dan de inflatie (3%)dan kan je niets ondernemen.
quote:Ni3L50L schreef op 11 mei 2004 @ 16:06:
Heb nu de klanteservice aan de lijn. Ze doen wel wat moeilijk.
Hun argument :
SMS'en in het buitenland is een service en als je d'r geen gebruik van maakt is 't ook geen geldig argument om op te zeggen. Heb het argument van enkelzijdige contract wijziging aangekaart en 't moest ff worden nagevraagd.
Goed, dat duurde dus heel erg lang. Ik moet na 7 juni contact opnemen met de klantenservice om te kijken wat dan de stand van zaken is, omdat dan pas de tariefswijzigingen ingaan.
Beetje onzinnige info dus...
Nou ja, morgen maar ff verder.
Ik vind dit wel een beetje een kutargument: bellen met je mobiele telefoon is ook een service, een dienst dus. Een dienst waar je ook goed voor betaalt. Dus gaan ze dit argument ook gebruiken wanneer ze de tarieven voor binnenland gaan verhogen?
Niet dat ik mijn contract ga opzeggen, maar toch blijf ik dit een klote-argument vinden. SMS'en in het buitenland is 'part of the deal' (van hun dienstverlening dus)
quote:rjongen schreef op 11 mei 2004 @ 15:50:
ik denk dat ik vandaag nog naar de Orange Shop ga.
Waarschijnlijk mag je je mobieltje dan ook meteen inleveren, dan wel de aanschaf kosten betalen. Jammer, dat geintje gaat dus niet op!
quote:Ni3L50L schreef op 11 mei 2004 @ 16:06:
larie koek van de helpdesk. Heb je het niet opgezegt ruim voor die tijd, dan blijkt dus dat je accoord gaat met die wijzigingen..
Algemene opmerking
Ik heb het idee dat je sowiso niet echt in je recht staat bij dit soort tariefswijzigingen als je er nauwelijks gebruik van maakt. Een internationaal rijdende vrachtwagen chauffeur die zijn abo heeft gekocht vanwege de lagere kosten in het buitenland heeft recht op een opzegging. Maar als je maar 1 keer per jaar naar het buitenland gaat en nauwelijks belt heb je nauwelijks een poot om op te staan.
Sowiso loop je volgens mij de kans ofdat je je mobieltje kwijt raakt met de kans dat je gebruiks kosten moet betalen, ofwel dat je nog extra kosten moet betalen die je anders middels je abo betaald had, mits je je abo binnen een jaar van afsluiten en aanschaf van het mobiel opzegt.
SE W800i powered
Als ik kijk naar hoeveel smsjes mijn zusje stuurt op vakantie dan vind ik wel dat zij het recht heeft om op te zeggen.quote:Ch!pY-J schreef op 11 mei 2004 @ 16:22:
[...]
Algemene opmerking
Ik heb het idee dat je sowiso niet echt in je recht staat bij dit soort tariefswijzigingen als je er nauwelijks gebruik van maakt. Een internationaal rijdende vrachtwagen chauffeur die zijn abo heeft gekocht vanwege de lagere kosten in het buitenland heeft recht op een opzegging. Maar als je maar 1 keer per jaar naar het buitenland gaat en nauwelijks belt heb je nauwelijks een poot om op te staan.
Dat gaat niet op aangezien jij voor de nieuwe AV tekent en niet voor de oude.quote:rjongen schreef op 11 mei 2004 @ 15:50:
ik denk dat ik vandaag nog naar de Orange Shop ga.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Ik bel en vroeg of ik kon opzeggen omdat de tarieven veranderen voor het bellen in en naar het buitenland en het sms'en."
En die gozer daar zegt meteen, "ja, dat kan. Je moet even een brief sturen naar het adres wat op de factuur staat en dan duidelijk daarin zetten dat je opzegt vanwege de tariefswijziging."
Dus vroeg ik of ik dan geen naheffing kreeg omdat mijn abonnement pas afliep in Februari 2005.
"Nee, dat maakt niets uit."
Dus ik heb mijn brief al op de post gedaan, ik zal ook aan het eind van de week even bellen of de brief is aangekomen en of deze geaccepteerd is.
Uiteraard zal ik dat hier even laten weten.
Macbook 2,4 GHz Core 2 Duo - 4GB - 160GB
Zou me niet verbazen als ze dat nu weer doen. En dan kun je niet opzeggen. En dan bovendien lijkt het wel mode om abbonementen snel op te zeggen als er ook maar 1 ding wijzigd... vind dat persoonlijk een slechte zaak, daardoor worden abbonementen indirect ook duurder i.m.h.o.
Server: Dell PowerEdge 4600: Dual Xeon 2.8GHz, 4GB ECC DDR, 6 x 74GB 15K SCSI RAID5, 2 x 146GB SCSI 10K RAID1, 5 x 36GB 10K SCSI RAID5, Dell Perc 3/Di
De reden dat ik wil opzeggen is omdat ik momenteel toch een telefoon heb van me werk, met Orange vaak geen bereik heb in buitengebieden (ben koerier) en omdat ik het idee heb dat mijn rekeningen niet kloppen (iedere maand ongeveer hetzelfde bedrag terwijl ik nooit met die telefoon bel... Bel altijd met die van me werk.)quote:FastBunny schreef op 11 mei 2004 @ 17:14:
Ik heb al een hele tijd Orange. En al meerdere wijzingingen gehad. Echter gingen die allemaal pas in na een verlenging. Tot die tijd bleven de oude voorwaarden gelden.
Zou me niet verbazen als ze dat nu weer doen. En dan kun je niet opzeggen. En dan bovendien lijkt het wel mode om abbonementen snel op te zeggen als er ook maar 1 ding wijzigd... vind dat persoonlijk een slechte zaak, daardoor worden abbonementen indirect ook duurder i.m.h.o.
Als je niet ermee belt is het logisch dat je rekeningen hetzelfde zijn, zijn namelijk je maandelijkste kosten gewoonquote:Master__R schreef op 11 mei 2004 @ 17:20:
[...]
De reden dat ik wil opzeggen is omdat ik momenteel toch een telefoon heb van me werk, met Orange vaak geen bereik heb in buitengebieden (ben koerier) en omdat ik het idee heb dat mijn rekeningen niet kloppen (iedere maand ongeveer hetzelfde bedrag terwijl ik nooit met die telefoon bel... Bel altijd met die van me werk.)
Server: Dell PowerEdge 4600: Dual Xeon 2.8GHz, 4GB ECC DDR, 6 x 74GB 15K SCSI RAID5, 2 x 146GB SCSI 10K RAID1, 5 x 36GB 10K SCSI RAID5, Dell Perc 3/Di
Er staat dan ook nog bij dat ik zo'n 3 tot 4 uur heb gebeld.
Ik vraag me ook af waar ze die 3% vandaan halen. Kijk maar eens naar het persbericht:quote:Boldy schreef op 11 mei 2004 @ 16:12:
Net de consumentenbond aan de telefoon gehad en als de stijging van de kosten niet hoger is dan de inflatie (3%)dan kan je niets ondernemen.
En op de Orange website staat momenteel dus:quote:De prijs van een sms verzenden met Orange Free vanaf je vakantie-adres is verhoogd naar 0,45 euro, wat nog steeds het laagste tarief in de markt is.
Oftewel, 28,5% stijging van de kostenquote:sms-berichten versturen ¤ 0,35
Reg. datum: 15 april 2003
Je kunt dus gewoon opzeggen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.