reviewsVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 12:55:
Yes ik heb hem ook binnen gekregen JOEPIE... ik heb zelf genoeg aan de 128MB versie maar ik heb wel de afstandsbediening erbij gedaan (is altijd makkelijk). De afstandsbediening lijkt erg groot op de foto maar nu ik hem in mijn handen heb zie je hem bijna niet (ongeveer 3cm schat ik).... Wat is ie mooi zeg en een geluidje....mmmmmm dat wordt een leuke sinterklaas.
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 19:55:
[...]
Bij mij klinkt het geweldig , net de MX500 eraan gehangen en het klinkt helemaal top. Bass is iets zwaarder met de Sennheiser maar de standaard oordopjes zijn ook goed. Mijn broer heeft zo'n Aiptek MP3 stick gekocht een paar weken geleden by Mycom tjonge wat een rommel vergeleken bij deze speler. Hij wist niet wat hij zag.
KeeZ schreef op 05 december 2003 @ 17:24:
Ja ik heb m persoonlijk al mogen testen, foto's komen vanavond wel even online...
wat betreft de 'smetvrees' van sommige mede-gotters, daar heb je wel gelijk in... net zoals bij de ipod en dergelijke zijn vingervlekken niet te vermijden... voordeel is het bijpassende plastic hoesje waar je m goed in kan bewaren, prachtig gewoon en voorkomt die vlekjes enzo...
voor de rest onderstuend de player gewoon mappen, browsen e.d. gaat erg gemakkelijk. Ook de EQ instellingen zijn zeer overzichtelijk, inclusief 2 user-definable EQ-instellingen.
Wat me verder opvalt is dat de geluidskwaliteit zeer goed is... Nadeeltje blijft dat er niet veel 'power' uitkomt, met mijn mdr-v700 van sony (ja dan heb je het over een huge ding

) kan ik er niet super veel uit krijgen... mijn mx400's van sennheiser daarentegen voldoen prima bij deze.. ook de geluidskwaliteit van de meegeleverde koptelefoons is niet slecht te noemen.
Negatieve punten heb ik voor alsnog niet kunnen ontdekken, hooguit dat de overdrachtssnelheid niet super snel te noemen is, maar ach... Geduld is een schone zaak

ik doe ongeveer 4 minuten over 128 MB, dus binnen 10 minuten heb ik het beestje wel vol.
Ook istie gewoon te gebruiken als USB-opslagmedium, dus ook nog eens handig voor school
De AB is overigens een must, dan hoef je ook niet zo te graaien naar je lieve beestje

Het play/forward knopje is een soort van jogdial, waar ook op te drukken valt.
Het menu is erg inventief en makkelijk te gebruiken. Een beetje jammer is dat de play-mode wel ingesteld moet worden vanuit het menu, maar opties te over (random, repeat, repeat one, normal, intro) voor de liefhebbers. Het menu is ook lekker snel en browsen van nummers is absoluut goed te doen met dat 3regelig display
Het is inderdaad mogelijk dat je radio-instellingen op slaat, deze worden ook gewoon onthouden. Dit dankzij een 'settings.dat' filetje op het stickje, waar die hoogstwaarschijnlijk ook in staan. Misschien houdt dit in dat het eventueel vanuit windows wijzigbaar is
Overigens is het aansluiten binnen windows (XP hier) een fluitje van een cent, wordt gewoon als externe harde schijf beschouwt no probs with that one
VBR mp3's heb ik nog niet geprobeert, iets wat we vanavond nog even gaan deon, ik heb ook slechts een vluchtige blik kunnen doen op mijn speeltje.
Ervaringen met mp3cdspeler.nl zijn prima, garantie heb ik nog geen ervaring mee -gelukkig- maar service en bestelling gaan prima.
Gister besteld, een belletje gekregen of die bestelling correct was, en vanmorgen stond er zo'n kneusje van TNT voor mn deur met het pakketje
Voor de rest prima ervaringen t.n.t. met dit mp3 spelertje, van die 160 euri heb ik nog geen spijt gehad

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:25:
[...]
De ontvangst van de Fm radio is gewoon prima , ik woon wel dicht bij een zendmast maar in de trein of bus luister ik (heel soms) naar de radio en dan is het ook goed te doen. Maar ja voor de Fm tuner heb ik hem niet gekocht.... MP3 en WMA's zijn gewoon helemaal TOP... heb hem nu een weekje in huis en het is gewoon een SUPER SPELER !
marcel_koggel schreef op 10 december 2003 @ 19:07:
Ik heb er sinds een dag of 6 ook een, en de geluidskwaliteit is beter als de nuvo btw. Een vriend van me heeft die, (na 1 val wassie kapot) maar je hoort best verschil.
De radio is in deze regio perfect te noemen. Het autosearchen werkt fijn, je kunt alle zenders vinden enz.
Ook een pluspunt is dat het microfoontje van de voicerecord zeer goed is. Ik zat voor de gein in de klas op 32kbps de stem van de leraar op te nemen, vanuit achterin de klas, en het is duidelijk verstaanbaar.
Jammer dat als je een submap maakt, dat ie die niet onderscheid in het menu, hij flikkert ze gewoon bij elkaar, alleen de volgorde van de files in de submappen blijven bij elkaar.
Kortom, LEKKER DING

JedaiNait schreef op 10 december 2003 @ 20:29:
[copy paste van fok!

]
Toen ik vandaag thuiskwam lag mijn MP3-speler al op mij te wachten. Over de levertijden van
www.mp3cdspeler.nl heb ik dus niets te klagen (had hem maandag avond besteld).
De speler zelf
De speler is in het echt nog kleiner dan ik had verwacht. Echt een mooi klein dingetje. Er zijn natuurlijk spelers die nog kleiner zijn, maar ik vind het formaat zo wel goed. Het materiaal is wel glanzend, wat dus betekent dat je vingerafdrukken ed snel ziet. Dit had ik echter ok niet anders verwacht, dus ook dat viel niet tegen. Als dit echt een probleem is dan zit er een hoesje in de doos, waarmee je de speler tegen krasjes en vuil kunt beschermen.
Het geluid
Ik heb nog niet veel getest aan de speler, maar tot nog toe bevalt het geluid ook prima. De equalizer heeft ook daadwerkelijk nut (de EQ van mijn vorige speler was zinloos, ik hoorde geen enkel verschil tussen de verschillende settings). Ik heb nog niet zelf settings samengesteld, maar die mogelijkheid is er wel. Een nadeel is wel dat het maximale volume van de speler niet erg hoog is. Aan de andere kant scheelt dat op latere leeftijd een hoorapperaat .
De Radio
Het geluid wat uit de radio komt is zeker niet slecht te noemen. De ruis valt erg mee en wordt ook niet erger als je gaat bewegen oid. Wel is het een nadeel dat ik hier slechts 2 zenders kan ontvangen.
EDIT: Nu kan ik ineens wel meer zenders ontvangen. Vreemd, maar goed

.
De opnamefunctie
Ik heb even wat stemmen opgenomen met de standaard instellingen. Erg duidelijk was dit niet, maar de opname was wel te verstaan. Als een hogere opnamekwaliteit wordt gekozen, verhelpt dit probleem zichzelf neem ik aan. Wat wel een nadeel is, is dat de opnamen niet als mp3 of wav op de speler worden gezet. Je kunt de opnamen dus niet naar je HD kopieren en daar beluisteren (als dit wel kan, hoor ik graag hoe...).
De oordopjes
Deze zijn van veel betere kwaliteit dan ik verwacht had. Het geluid is niets slechter dan ik gewend ben. Nou heb ik (nog) geen *goede* oordopjes, dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar er valt prima naar te luisteren. De dopjes zitten ook best comfortabel en vallen ook niet heel snel uit. Nadeel vind ik wel dat het snoer Y-vormig is. Persoonlijk heb ik liever een 'nek-snoer'. Daarom gebruik ik voorlopig mijn oude dopjes.
optioneel: De afstandsbediening
De AB is wat groter dan de meeste afstandsbedieningen, maar niet storend groot oid. Verder heeft hij wel alle functies die er naar mijn mening op horen (play/pauze, stop, rew, ff, volume, hold). Daarnaast zit er ook nog een knop op om de equalizer mee te bedienen, deze knop wordt ook gebruikt om te switchen naar FM en Voice mode.
Nadeel van de AB is wel dat de hold-functie van de speler en de ab niet onafhankelijk zijn. hold op de ab is dus ook hold op de speler...
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:40:
ik heb hem sinds vorige week zaterdag (vrijdag betaald)
en die mensen van mp3speler.nl zijn supersnel!!!
* geluid van mp3z vind ik gewoon super, zelfs op 128 kbps klinkt het prima.
* design is gewoon mooi (zat eerst te twijfelen tussen ibead en iriver)
* levensduur van de (duracell) batterij vind ik wat tegenvallen. in het boekje staat
dat hij 12 uur kan spelen met mp3z op bitrate 128kbps. ik heb meestal mp3z van hogere bitrates, maar batterijen zijn toch best snel leeg.
* black panel backlight vind ik wat te kort branden, hij gaat na max. 15 seconden uit, en als je een lange trackname hebt, kan je hem dus niet volledig uitlezen. want zonder backlight zie je gewoon niks.
opgenomen radio/stem klinkt niet slecht, je kan kiezen van 32 tot 192kbps kwaliteit, maar het is helaas wel mono.
je kan er geen microfoon inpluggen, het is alleen een klein gaatje.
afstandsbediening is ook mooi, maar je kan de speler er niet meer opstarten, je moet eerst de speler aanzetten.
heb er nu 40 mp3z inzitten met nog 4mb ruimte over.
wat me wel opviel is, dat de os best groot is, je hebt in totaal maar de beschikking over 243mb, en geen 256mb!!!
verder ben ik er heel tevreden mee.
prijs - kwaliteitsverhouding is prima.

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 14:02:
Heb hem nu ook binnen.
Echt fijn spelertje, kleiner dan ik verwacht had. Geluid wat er in zit is ook prima te noemen. De standaard oordopjes voldoen zeker, maar met mijn mx 500 is het helemaal top.
In begin is ff zoeken hoe alles werkt, maar had dat zo door. (erg gebruiksvriendelijk dus)
De AB heb ik er wel bij, maar gebruik ik niet. Als je een CD luistert kan ik me er nog wat bij voorstellen omdat je dan weet waar sommige nummers staan. Maar als je gewoon een lijst mp3 hebt zie ik er de toegevoegde waarde niet van. (volumeaanpassing zit ook in de MX500)
BTW is de AB ook niet echt in de stijl van de speler zoals gezegd. Dus als je nog moet bestellen zou ik zeggen: neem hem er niet bij, maar dat is natuurlijk behoorlijk subjectief.
als mensen nog vragen hebben, ik beantwoord ze graag !
Elektronicanet schreef op 23 december 2003 @ 17:13:
De letters zijn niet blauw zoals op de afbeeldingen maar eerder wit. Toch is hij erg mooi. De geluidskwaliteit van de meegeleverde oordopjes is redelijk, maar ik geef toch de voorkeur aan de dopjes die bij m'n Sony Discman geleverd werden. Deze geven iets meer bas, en het draadje is maar 20 cm lang, wat in combinatie met de afstandsbediening weer goed uitkomt.
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 13:16:
Net m'n MobiBLU 512 mb opgehaald op het postkantoor.
Wat me opviel was dat ie echt heeeeel erg mooi is en erg klein. Hij lijkt zeer robuust en duurzaam, alleen het batterijklepje is wel heel erg dun en kwetsbaar. Ik ben blij dat ik de afstandsbediening erbij genomen heb. De mp3 speler past makkelijk in de broekzak en de afstandsbediening kan je aan je kleding vastklikken wat erg handig is. De oordopjes die er bijgeleverd zijn vallen positief op, zien er mooi uit, zitten best goed en er komt gewoon een fatsoenlijk geluid uit. Het belangrijkste van de speler is natuurlijk dat ie een goede kwaliteit geluid kan produceren en dat doet ie volgens mij dan ook. Ik hoor met 192 kbps MP3's afgespeeld op de stereo door de MobiBLU geen duidelijke verschillen met cd's. De goedkopere geluidskaarten (standaard op moederboard) presteren een stuk slechter.
Peertje NL schreef op 26 december 2003 @ 22:27:
Review van de MobiBLU 512 mb
Wat mij meteen opviel was het prachtige design
Heel erg klein maar niet TE klein, mooi afgeronde hoeken, ziet en voelt sterk/solide aan. Batterijklepje is wat aan de zwakke kant heb ik het gevoel.
De oordopjes zien er mooi, de kwaliteit valt niet tegen.
Ik heb de Speler aan een versterker gehangen en de MobiBLU vergeleken met een Creative Zen NX 30gb en een Audigy 2.
Wat mij meteen opviel dat de Zen NX veel harder kon als de MobiBLU maar ik vind dat hij voor mijn gevoel hard genoeg kan.
Tussen de Zen NX en de audigy 2 zat ERG weinig verschil in al vond ik dat Audigy 2 net iets beter geluid produceren.
Daarna de MobiBLU tegen de Zen NX, hier was het verschil groter, de MobiBLU gaf een wat meer "ongecontroleerd" geluid weer. Niet dat ik dit echt slecht vindt aangezien de Zen NX 3x zo groot is.
Helaas geeft de speler niet de ID3 tag weer en kan je niet spoelen in VBR files.
En hij is al een keer gecrasht in een liedje.
Positief:
Formaat

Gewicht
desingn
voice recorder
Dat hij wordt gezien als verwisselbare schijf.
Niet positief maar ook niet negatief:
uitgangs vermogen
Geluidskwaliteit (net iets ongecontroleerd/ met de hand voor de mond praten)
Kan het niet goed uitleggen.
Snelheid waarmee de MP3's worden gekopieerd naar de MobiBLU
Dat het een eeuwigheid duurt als je 50 nummers verder moet spoelen
Negatief:
hij "crasht"
Niet kunnen spoelen in VBR mp3's
Geeft geen ID3 tag weer.
je kan de naam niet helemaal zien omdat de display verlichting al na 12 seconden uitvalt.
Als ik nog een keer mocht kiezen zou ik weer deze kiezen denk ik.
Waarom?
Formaat gewicht desings en toch wel een zeer behoorlijke geluidskwaliteit en het vermogen is net voldoende als je een net wat mindere gevoelige grote hoofdtelefoon hebt. Alleen ik hoop echt dat ze de scrollsnelheid zullen verhogen met de volgende firmware want ik vind het zwaar irritant.
conclusie:
Super ding voor een zeer scherpe prijs

Ik denk dat kwa prijs/kwaliteit er geen betere is
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 01:52:
512 mb voor 219 euro is spotgoedkoop en ik zou daarom al deze nemen.
de bijgeleverde oordopjes zijn niet slecht, maar ook niet top.
ab is handig, maar niet noodzakelijk.
het geluid van deze mp3speler is voldoende, maar als je hem op 30 zet *maximaal* dan kan je er nog gerust naar luisteren, niet echt te hard.
ik heb ook gelijk een setje gp batterijen erbij gekocht, samen met een
standaard gp oplader waar normale aa batterijen bijzit.
maar ik heb ook ergens gelezen dat een hemalader ook prima werkt met gpbatterijen
mp3speler heeft geen schokkende delen, en het zal volgens mij nooit overslaan.
firmwareupdates zijn op de site verkrijgbaar.
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:10:
De beschermhoes is doorzichtig plastic. Stelt niet erg veel voor maar doet zijn functie goed.
Ik heb de speler nu een week. Na het lezen van deze topic heb ik hem gelijk besteld en het is een prachtdingetje!
Het geluid is zeker goed te noemen voor een MP3 speler. Lekker helder en sparkly in de positieve zin. De equalizer doet ook zijn werk goed.
De oordopjes zijn ook prima, wellicht wat meer warmte te krijgen uit het geluid door andere dopjes te gebruiken. Voor de rest een prima ding en zeker een aanrader als je er aan zit te denken om een MP3 speler te kopen.\

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:37:
Jow, vandaag heerlijk genoten van mijn persoonlijke audio behoefte
Ik zal als ik strax weer thuis ben ff een foto maken van de dah-1000 geplaatst in zijn plastic hoesje.
Zelf is de dah-1000 erg mooi, glimmend en een super strak design, heel vatbaar voor krasjes als je het plastic hoesje niet gebruikt.
Bediening is gewoon goed wanneer hij in zijn jasje zit. Alleen kan je het usb klepje niet openen, hiervoor moet je hem toch uit zijn jasje halen.
Batterij gaat ook zoals verwacht een prima tijd mee, ik weet alleen niet of hij de batterij gebruikt wanneer je hem aansluit op je usb poort, misschien zijn ze zo slim geweest om de standaard spanning te gebruiken die via de usb poort geleverd wordt.
Ik zal de batterij er eens uithalen en hem zonder aansluiten op de computer.
Foto en verder commentaar volgt.
Mazzl,
Miqwel.
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 01:13:
sjah, ik heb em net overgekocht van iemand. is nauwelijks een maand oud, de 256 mb versie en heb er 120 euri voor moeten dokken.scheelt me dus 50 euri. is errug fijn.
Ook ik ben aangenaam verrast door de geluidskwaliteit en moest effe terugdenken aan een post ergens aan het begin van dit topic over het maximum volume: dat ding blaast me trommelvliezen aan gort hoor!
na een heleboel veren in z'n reet te hebben gestoken dan toch nog maar effe wat ik het nadeel aan het ding vind:
1. de knopjes reageren moeilijk. soms weet je niet of je em wel lang genoeg hebt ingedrukt en soms heb je em zomaar te lang ingedrukt.
2. dat schermpje floept wel errug snel weer uit....ook na de firmware upgrade is de lengte van actief blijven zeer kort.
Maar ik blijf optimistisch, aangezien upgrades nog weer een heleboel goed kunnen maken....:P
hoe dan ook: Topdingetje en precies groot genoeg en lekker licht, en lekker duidelijke handleiding!
amokjeeh schreef op 13 januari 2004 @ 20:54:
Ik heb die van mij inmiddels al een weekje binnen (dinsdag 17.30 onder rembours besteld en woensdag al de postbode aan de deur) dus ik kan nu een aardige mening vormen.
Ik ben ontzettend tevreden over dit apparaatje, verbinding met computer gaat vlot en zonder problemen, 512 mb is echt een luxe (kan het iedereen aanraden voor die paar tientjes extra) en wat speelt hij/zij lang op 1 batterij.
Wat ik een nadeel vind is dat ik niet zelf de volgorde kan bepalen van de tracks, of ze staat op alfabet of at random. maar ik wil graag ze in mijn volgorde op het apparaatje zetten.
Ik weet niet of dat bij andere apparaatjes wel of niet kan, maar ik mis het in ieder geval.
Voorderest de kleine dingetjes die al aangegeven waren, id tags mag er wel bij en backlight mag wel langer blijven branden.
Nog een minpuntje: ik mis een armband voor tijdens het sporten, heb al email contact gehad met mp3cdspeler.nl en dat zou nog komen later dit jaar. dus afwachten.
enzovoort, enzovoort. Ik heb hier alle reviews gezet tot en met pagina 13, de ander zul je zelf maar moeten opzoeken.
firmware
De firmware die op de spelertjes staat is 1.002. Op de engelstalige site is enkel de 1.001 te krijgen

.
Er is wel een nieuwe bètafirmware (1.004), zij het niet op de site van mobiblu, maar ik host hem zelf.
hier te vinden
Je krijgt er mappen bij, alsook een optie om de backlight op altijd aan te zetten.
Verder gaat de speler nu ook direct terug uit als je hem per ongeluk aan zet als hij op lock staat.
Je installeert de firmware door de (eventueel) eerder geinstalleerde bijgeleverde software te deinstalleren en vervolgens op setup te klikken in het zip.bestandje. Daarna moet je zoals beschreven staat in de handleiding er nieuwe firmware opzetten.
Als je 2x op de menu toets duwt, dan krijg een schermpje waar je de inhoud van de map ziet staan. Als je op de a/b toets duwt, dan ga je een mapje omhoog.
Lyricsmanager
Dit is een functie waarover weinig op het net tevinden is en waarover niets in de handleiding staat, maar het is wel een van de leukste functie's van het spelertje.
Met de lyrics manager kan je songtexten op je spelertje zetten en dan vrolijk meezingen.
hier te vinden.
Bij mij is het voorgevallen dat 3 van de 4 liedjes in een mapje hierdoor niet meer leesbaar waren voor het spelertje. Alle endare liedjes in andere mapjes deden het perfect.
EDIT:
Lyricsmanager en firmware versie 1.010
Er is een nieuwefirmware uit.
Verschillen met 1.004:
-Geen bitrate voor opnames meer in te stellen->32kb/s
-3 regeltjes om tekst over te laten afspelen.
Verder zitten de lyrricsmanager en de firmware tesamen in een pakket.
Je moet dus eerst de lyricsmanager en de oude firmware deinstalleren, vervolgens
dit bestandje downloaden en installeren maar.
Gewoon de startknop ingedrukt houden terwijl je de speler in de pc steekt voor een 5tal seconden, zodat er recovery op het scherm staat.
Dan klik je op start-pragrammas-MOBIBLUlyrricsmanager-dah1000 update en zoverder.
De firmware 1.010 is nu ook
hier zonder lyricsmanager te downloaden
regel(tje)s
Omdat er in het vorige topic veel te veel dubbele of offtopic vragen gesteld werden, hier een aantal regeltjes om alles overzichtelijk te maken.
*Vragen over batterijen en opladers en dergelijke hebben hun eigen topic.
*ALs je een vraag hebt, zoek dan eerst in dit of het vorige topic.
*Voor de rest gewoon beetje aardig zijn tegen elkaar en het loopt wel los.
links
www.mobiblu.com
[rml][ MP3 Speler] MobiBLU DAH-1000[/rml] (eerste deel)
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkten&cat=40 (webwinkel waar hij te krijgen is)
rest
Ik zou idereen willen bedanken die plaatjes hosten en gemaakt hebben, alsook de mensen die de gebruikersreviews geschreven hebben.
[
Voor 112% gewijzigd door
Teun_2 op 06-05-2004 17:32
]