Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 16:54
KOOP DEZE SPELER NIET. MIJNNE IS OP EEN DIK JAAR TIJD AL 3X STUK GEGAAN :(

Waarom een deel 2?

Ik (en waarschijnlijk meerderen met mij) vind dat hopen vragen telkens
terugkomen en dat dit verholpen kon worden met een volledigere startpost.

pics

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kocorp.kicks-ass.net/got/mp3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://riot.be/images/Mobiblu011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://riot.be/images/Mobiblu002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3players.co.uk/site/images/products/gallery/dah1000/rotate4_lrg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/mp3speler/foto6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/mp3speler/foto8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mghvl404/bin/fotos/mb02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ons2honc.nl/~harry/images/mp3-speler.jpg

specs

geheugen: 128-256-512MB
Geheugen uitbreiding niet mogelijk
Ondersteund MP3 en WMA bestanden
4 lines negatief black panel display
GEEN ID3 wat mp3speler.nl ook mag beweren.
Interface USB 1.1 (4Mb/s)
Bitrate ~8Kbps tot ~320Kbps
Firmware upgradeable
Stereo oortelefoon set
Voeding 1 AAA Batterij
Batterij speelduur tot 12 uur (8-10 met 800mAh NiMH)
Afmetingen 80mm x 40mm x 17.2mm
Gewicht 35 Gram
7 Equalizer modes (2 handmatig)
USB Plug & Play geen software nodig
Signal to Noise > 90DB
Kleur zwart & chroom
Behuizing aluminium
FM tuner + FM recorder
Digitale Voice recorder
1 jaar volledige fabrieksgarantie
afstandsbediening Optioneel

prijzen

MobiBLU DAH-1000 512MB Prijs: € 219
MobiBLU DAH-1000 256MB Prijs: € 169
MobiBLU DAH-1000 128MB Prijs: € 139
afstandsbediening: € 10

[ Voor 6% gewijzigd door Teun_2 op 16-03-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
reviews
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 12:55:
Yes ik heb hem ook binnen gekregen JOEPIE... ik heb zelf genoeg aan de 128MB versie maar ik heb wel de afstandsbediening erbij gedaan (is altijd makkelijk). De afstandsbediening lijkt erg groot op de foto maar nu ik hem in mijn handen heb zie je hem bijna niet (ongeveer 3cm schat ik).... Wat is ie mooi zeg en een geluidje....mmmmmm dat wordt een leuke sinterklaas.
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 19:55:
[...]

Bij mij klinkt het geweldig , net de MX500 eraan gehangen en het klinkt helemaal top. Bass is iets zwaarder met de Sennheiser maar de standaard oordopjes zijn ook goed. Mijn broer heeft zo'n Aiptek MP3 stick gekocht een paar weken geleden by Mycom tjonge wat een rommel vergeleken bij deze speler. Hij wist niet wat hij zag.
KeeZ schreef op 05 december 2003 @ 17:24:
Ja ik heb m persoonlijk al mogen testen, foto's komen vanavond wel even online...

wat betreft de 'smetvrees' van sommige mede-gotters, daar heb je wel gelijk in... net zoals bij de ipod en dergelijke zijn vingervlekken niet te vermijden... voordeel is het bijpassende plastic hoesje waar je m goed in kan bewaren, prachtig gewoon en voorkomt die vlekjes enzo...

voor de rest onderstuend de player gewoon mappen, browsen e.d. gaat erg gemakkelijk. Ook de EQ instellingen zijn zeer overzichtelijk, inclusief 2 user-definable EQ-instellingen.

Wat me verder opvalt is dat de geluidskwaliteit zeer goed is... Nadeeltje blijft dat er niet veel 'power' uitkomt, met mijn mdr-v700 van sony (ja dan heb je het over een huge ding :P) kan ik er niet super veel uit krijgen... mijn mx400's van sennheiser daarentegen voldoen prima bij deze.. ook de geluidskwaliteit van de meegeleverde koptelefoons is niet slecht te noemen.

Negatieve punten heb ik voor alsnog niet kunnen ontdekken, hooguit dat de overdrachtssnelheid niet super snel te noemen is, maar ach... Geduld is een schone zaak ;) ik doe ongeveer 4 minuten over 128 MB, dus binnen 10 minuten heb ik het beestje wel vol.

Ook istie gewoon te gebruiken als USB-opslagmedium, dus ook nog eens handig voor school :)

De AB is overigens een must, dan hoef je ook niet zo te graaien naar je lieve beestje ;) Het play/forward knopje is een soort van jogdial, waar ook op te drukken valt.

Het menu is erg inventief en makkelijk te gebruiken. Een beetje jammer is dat de play-mode wel ingesteld moet worden vanuit het menu, maar opties te over (random, repeat, repeat one, normal, intro) voor de liefhebbers. Het menu is ook lekker snel en browsen van nummers is absoluut goed te doen met dat 3regelig display

Het is inderdaad mogelijk dat je radio-instellingen op slaat, deze worden ook gewoon onthouden. Dit dankzij een 'settings.dat' filetje op het stickje, waar die hoogstwaarschijnlijk ook in staan. Misschien houdt dit in dat het eventueel vanuit windows wijzigbaar is :?

Overigens is het aansluiten binnen windows (XP hier) een fluitje van een cent, wordt gewoon als externe harde schijf beschouwt no probs with that one :)

VBR mp3's heb ik nog niet geprobeert, iets wat we vanavond nog even gaan deon, ik heb ook slechts een vluchtige blik kunnen doen op mijn speeltje.

Ervaringen met mp3cdspeler.nl zijn prima, garantie heb ik nog geen ervaring mee -gelukkig- maar service en bestelling gaan prima.

Gister besteld, een belletje gekregen of die bestelling correct was, en vanmorgen stond er zo'n kneusje van TNT voor mn deur met het pakketje :)

Voor de rest prima ervaringen t.n.t. met dit mp3 spelertje, van die 160 euri heb ik nog geen spijt gehad :)
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:25:
[...]

De ontvangst van de Fm radio is gewoon prima , ik woon wel dicht bij een zendmast maar in de trein of bus luister ik (heel soms) naar de radio en dan is het ook goed te doen. Maar ja voor de Fm tuner heb ik hem niet gekocht.... MP3 en WMA's zijn gewoon helemaal TOP... heb hem nu een weekje in huis en het is gewoon een SUPER SPELER !
marcel_koggel schreef op 10 december 2003 @ 19:07:
Ik heb er sinds een dag of 6 ook een, en de geluidskwaliteit is beter als de nuvo btw. Een vriend van me heeft die, (na 1 val wassie kapot) maar je hoort best verschil.

De radio is in deze regio perfect te noemen. Het autosearchen werkt fijn, je kunt alle zenders vinden enz.

Ook een pluspunt is dat het microfoontje van de voicerecord zeer goed is. Ik zat voor de gein in de klas op 32kbps de stem van de leraar op te nemen, vanuit achterin de klas, en het is duidelijk verstaanbaar.

Jammer dat als je een submap maakt, dat ie die niet onderscheid in het menu, hij flikkert ze gewoon bij elkaar, alleen de volgorde van de files in de submappen blijven bij elkaar.

Kortom, LEKKER DING :p
JedaiNait schreef op 10 december 2003 @ 20:29:
[copy paste van fok! 8) ]

Toen ik vandaag thuiskwam lag mijn MP3-speler al op mij te wachten. Over de levertijden van www.mp3cdspeler.nl heb ik dus niets te klagen (had hem maandag avond besteld).

De speler zelf
De speler is in het echt nog kleiner dan ik had verwacht. Echt een mooi klein dingetje. Er zijn natuurlijk spelers die nog kleiner zijn, maar ik vind het formaat zo wel goed. Het materiaal is wel glanzend, wat dus betekent dat je vingerafdrukken ed snel ziet. Dit had ik echter ok niet anders verwacht, dus ook dat viel niet tegen. Als dit echt een probleem is dan zit er een hoesje in de doos, waarmee je de speler tegen krasjes en vuil kunt beschermen.

Het geluid
Ik heb nog niet veel getest aan de speler, maar tot nog toe bevalt het geluid ook prima. De equalizer heeft ook daadwerkelijk nut (de EQ van mijn vorige speler was zinloos, ik hoorde geen enkel verschil tussen de verschillende settings). Ik heb nog niet zelf settings samengesteld, maar die mogelijkheid is er wel. Een nadeel is wel dat het maximale volume van de speler niet erg hoog is. Aan de andere kant scheelt dat op latere leeftijd een hoorapperaat .

De Radio
Het geluid wat uit de radio komt is zeker niet slecht te noemen. De ruis valt erg mee en wordt ook niet erger als je gaat bewegen oid. Wel is het een nadeel dat ik hier slechts 2 zenders kan ontvangen.
EDIT: Nu kan ik ineens wel meer zenders ontvangen. Vreemd, maar goed :).

De opnamefunctie
Ik heb even wat stemmen opgenomen met de standaard instellingen. Erg duidelijk was dit niet, maar de opname was wel te verstaan. Als een hogere opnamekwaliteit wordt gekozen, verhelpt dit probleem zichzelf neem ik aan. Wat wel een nadeel is, is dat de opnamen niet als mp3 of wav op de speler worden gezet. Je kunt de opnamen dus niet naar je HD kopieren en daar beluisteren (als dit wel kan, hoor ik graag hoe...).

De oordopjes
Deze zijn van veel betere kwaliteit dan ik verwacht had. Het geluid is niets slechter dan ik gewend ben. Nou heb ik (nog) geen *goede* oordopjes, dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar er valt prima naar te luisteren. De dopjes zitten ook best comfortabel en vallen ook niet heel snel uit. Nadeel vind ik wel dat het snoer Y-vormig is. Persoonlijk heb ik liever een 'nek-snoer'. Daarom gebruik ik voorlopig mijn oude dopjes.

optioneel: De afstandsbediening
De AB is wat groter dan de meeste afstandsbedieningen, maar niet storend groot oid. Verder heeft hij wel alle functies die er naar mijn mening op horen (play/pauze, stop, rew, ff, volume, hold). Daarnaast zit er ook nog een knop op om de equalizer mee te bedienen, deze knop wordt ook gebruikt om te switchen naar FM en Voice mode.
Nadeel van de AB is wel dat de hold-functie van de speler en de ab niet onafhankelijk zijn. hold op de ab is dus ook hold op de speler...
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:40:
ik heb hem sinds vorige week zaterdag (vrijdag betaald)
en die mensen van mp3speler.nl zijn supersnel!!!

* geluid van mp3z vind ik gewoon super, zelfs op 128 kbps klinkt het prima.

* design is gewoon mooi (zat eerst te twijfelen tussen ibead en iriver)

* levensduur van de (duracell) batterij vind ik wat tegenvallen. in het boekje staat
dat hij 12 uur kan spelen met mp3z op bitrate 128kbps. ik heb meestal mp3z van hogere bitrates, maar batterijen zijn toch best snel leeg.

* black panel backlight vind ik wat te kort branden, hij gaat na max. 15 seconden uit, en als je een lange trackname hebt, kan je hem dus niet volledig uitlezen. want zonder backlight zie je gewoon niks.

opgenomen radio/stem klinkt niet slecht, je kan kiezen van 32 tot 192kbps kwaliteit, maar het is helaas wel mono.

je kan er geen microfoon inpluggen, het is alleen een klein gaatje.

afstandsbediening is ook mooi, maar je kan de speler er niet meer opstarten, je moet eerst de speler aanzetten.

heb er nu 40 mp3z inzitten met nog 4mb ruimte over.

wat me wel opviel is, dat de os best groot is, je hebt in totaal maar de beschikking over 243mb, en geen 256mb!!!

verder ben ik er heel tevreden mee.
prijs - kwaliteitsverhouding is prima.

_/-\o_
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 14:02:
Heb hem nu ook binnen.

Echt fijn spelertje, kleiner dan ik verwacht had. Geluid wat er in zit is ook prima te noemen. De standaard oordopjes voldoen zeker, maar met mijn mx 500 is het helemaal top.
In begin is ff zoeken hoe alles werkt, maar had dat zo door. (erg gebruiksvriendelijk dus)

De AB heb ik er wel bij, maar gebruik ik niet. Als je een CD luistert kan ik me er nog wat bij voorstellen omdat je dan weet waar sommige nummers staan. Maar als je gewoon een lijst mp3 hebt zie ik er de toegevoegde waarde niet van. (volumeaanpassing zit ook in de MX500)

BTW is de AB ook niet echt in de stijl van de speler zoals gezegd. Dus als je nog moet bestellen zou ik zeggen: neem hem er niet bij, maar dat is natuurlijk behoorlijk subjectief.

als mensen nog vragen hebben, ik beantwoord ze graag !
Elektronicanet schreef op 23 december 2003 @ 17:13:
De letters zijn niet blauw zoals op de afbeeldingen maar eerder wit. Toch is hij erg mooi. De geluidskwaliteit van de meegeleverde oordopjes is redelijk, maar ik geef toch de voorkeur aan de dopjes die bij m'n Sony Discman geleverd werden. Deze geven iets meer bas, en het draadje is maar 20 cm lang, wat in combinatie met de afstandsbediening weer goed uitkomt.
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 13:16:
Net m'n MobiBLU 512 mb opgehaald op het postkantoor.

Wat me opviel was dat ie echt heeeeel erg mooi is en erg klein. Hij lijkt zeer robuust en duurzaam, alleen het batterijklepje is wel heel erg dun en kwetsbaar. Ik ben blij dat ik de afstandsbediening erbij genomen heb. De mp3 speler past makkelijk in de broekzak en de afstandsbediening kan je aan je kleding vastklikken wat erg handig is. De oordopjes die er bijgeleverd zijn vallen positief op, zien er mooi uit, zitten best goed en er komt gewoon een fatsoenlijk geluid uit. Het belangrijkste van de speler is natuurlijk dat ie een goede kwaliteit geluid kan produceren en dat doet ie volgens mij dan ook. Ik hoor met 192 kbps MP3's afgespeeld op de stereo door de MobiBLU geen duidelijke verschillen met cd's. De goedkopere geluidskaarten (standaard op moederboard) presteren een stuk slechter.
Peertje NL schreef op 26 december 2003 @ 22:27:
Review van de MobiBLU 512 mb

Wat mij meteen opviel was het prachtige design :9~
Heel erg klein maar niet TE klein, mooi afgeronde hoeken, ziet en voelt sterk/solide aan. Batterijklepje is wat aan de zwakke kant heb ik het gevoel.
De oordopjes zien er mooi, de kwaliteit valt niet tegen.
Ik heb de Speler aan een versterker gehangen en de MobiBLU vergeleken met een Creative Zen NX 30gb en een Audigy 2.
Wat mij meteen opviel dat de Zen NX veel harder kon als de MobiBLU maar ik vind dat hij voor mijn gevoel hard genoeg kan.
Tussen de Zen NX en de audigy 2 zat ERG weinig verschil in al vond ik dat Audigy 2 net iets beter geluid produceren.
Daarna de MobiBLU tegen de Zen NX, hier was het verschil groter, de MobiBLU gaf een wat meer "ongecontroleerd" geluid weer. Niet dat ik dit echt slecht vindt aangezien de Zen NX 3x zo groot is.
Helaas geeft de speler niet de ID3 tag weer en kan je niet spoelen in VBR files.
En hij is al een keer gecrasht in een liedje.

Positief:
Formaat :D
Gewicht
desingn
voice recorder
Dat hij wordt gezien als verwisselbare schijf.

Niet positief maar ook niet negatief:
uitgangs vermogen
Geluidskwaliteit (net iets ongecontroleerd/ met de hand voor de mond praten)
Kan het niet goed uitleggen.
Snelheid waarmee de MP3's worden gekopieerd naar de MobiBLU
Dat het een eeuwigheid duurt als je 50 nummers verder moet spoelen

Negatief:
hij "crasht"
Niet kunnen spoelen in VBR mp3's
Geeft geen ID3 tag weer.
je kan de naam niet helemaal zien omdat de display verlichting al na 12 seconden uitvalt.

Als ik nog een keer mocht kiezen zou ik weer deze kiezen denk ik.
Waarom?
Formaat gewicht desings en toch wel een zeer behoorlijke geluidskwaliteit en het vermogen is net voldoende als je een net wat mindere gevoelige grote hoofdtelefoon hebt. Alleen ik hoop echt dat ze de scrollsnelheid zullen verhogen met de volgende firmware want ik vind het zwaar irritant.

conclusie:
Super ding voor een zeer scherpe prijs :D
Ik denk dat kwa prijs/kwaliteit er geen betere is
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 01:52:
512 mb voor 219 euro is spotgoedkoop en ik zou daarom al deze nemen.

de bijgeleverde oordopjes zijn niet slecht, maar ook niet top.

ab is handig, maar niet noodzakelijk.

het geluid van deze mp3speler is voldoende, maar als je hem op 30 zet *maximaal* dan kan je er nog gerust naar luisteren, niet echt te hard.

ik heb ook gelijk een setje gp batterijen erbij gekocht, samen met een
standaard gp oplader waar normale aa batterijen bijzit.
maar ik heb ook ergens gelezen dat een hemalader ook prima werkt met gpbatterijen

mp3speler heeft geen schokkende delen, en het zal volgens mij nooit overslaan.

firmwareupdates zijn op de site verkrijgbaar.
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:10:
De beschermhoes is doorzichtig plastic. Stelt niet erg veel voor maar doet zijn functie goed.
Ik heb de speler nu een week. Na het lezen van deze topic heb ik hem gelijk besteld en het is een prachtdingetje!
Het geluid is zeker goed te noemen voor een MP3 speler. Lekker helder en sparkly in de positieve zin. De equalizer doet ook zijn werk goed.
De oordopjes zijn ook prima, wellicht wat meer warmte te krijgen uit het geluid door andere dopjes te gebruiken. Voor de rest een prima ding en zeker een aanrader als je er aan zit te denken om een MP3 speler te kopen.\

}:O
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:37:
Jow, vandaag heerlijk genoten van mijn persoonlijke audio behoefte 8)
Ik zal als ik strax weer thuis ben ff een foto maken van de dah-1000 geplaatst in zijn plastic hoesje.

Zelf is de dah-1000 erg mooi, glimmend en een super strak design, heel vatbaar voor krasjes als je het plastic hoesje niet gebruikt.

Bediening is gewoon goed wanneer hij in zijn jasje zit. Alleen kan je het usb klepje niet openen, hiervoor moet je hem toch uit zijn jasje halen.

Batterij gaat ook zoals verwacht een prima tijd mee, ik weet alleen niet of hij de batterij gebruikt wanneer je hem aansluit op je usb poort, misschien zijn ze zo slim geweest om de standaard spanning te gebruiken die via de usb poort geleverd wordt.

Ik zal de batterij er eens uithalen en hem zonder aansluiten op de computer.

Foto en verder commentaar volgt.

Mazzl,
Miqwel.
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 01:13:
sjah, ik heb em net overgekocht van iemand. is nauwelijks een maand oud, de 256 mb versie en heb er 120 euri voor moeten dokken.scheelt me dus 50 euri. is errug fijn.

Ook ik ben aangenaam verrast door de geluidskwaliteit en moest effe terugdenken aan een post ergens aan het begin van dit topic over het maximum volume: dat ding blaast me trommelvliezen aan gort hoor!

na een heleboel veren in z'n reet te hebben gestoken dan toch nog maar effe wat ik het nadeel aan het ding vind:

1. de knopjes reageren moeilijk. soms weet je niet of je em wel lang genoeg hebt ingedrukt en soms heb je em zomaar te lang ingedrukt.

2. dat schermpje floept wel errug snel weer uit....ook na de firmware upgrade is de lengte van actief blijven zeer kort.

Maar ik blijf optimistisch, aangezien upgrades nog weer een heleboel goed kunnen maken....:P

hoe dan ook: Topdingetje en precies groot genoeg en lekker licht, en lekker duidelijke handleiding!
amokjeeh schreef op 13 januari 2004 @ 20:54:
Ik heb die van mij inmiddels al een weekje binnen (dinsdag 17.30 onder rembours besteld en woensdag al de postbode aan de deur) dus ik kan nu een aardige mening vormen.

Ik ben ontzettend tevreden over dit apparaatje, verbinding met computer gaat vlot en zonder problemen, 512 mb is echt een luxe (kan het iedereen aanraden voor die paar tientjes extra) en wat speelt hij/zij lang op 1 batterij.

Wat ik een nadeel vind is dat ik niet zelf de volgorde kan bepalen van de tracks, of ze staat op alfabet of at random. maar ik wil graag ze in mijn volgorde op het apparaatje zetten.
Ik weet niet of dat bij andere apparaatjes wel of niet kan, maar ik mis het in ieder geval.

Voorderest de kleine dingetjes die al aangegeven waren, id tags mag er wel bij en backlight mag wel langer blijven branden.

Nog een minpuntje: ik mis een armband voor tijdens het sporten, heb al email contact gehad met mp3cdspeler.nl en dat zou nog komen later dit jaar. dus afwachten.
enzovoort, enzovoort. Ik heb hier alle reviews gezet tot en met pagina 13, de ander zul je zelf maar moeten opzoeken. :)

firmware

De firmware die op de spelertjes staat is 1.002. Op de engelstalige site is enkel de 1.001 te krijgen 8)7 .
Er is wel een nieuwe bètafirmware (1.004), zij het niet op de site van mobiblu, maar ik host hem zelf.
hier te vinden :)
Je krijgt er mappen bij, alsook een optie om de backlight op altijd aan te zetten.
Verder gaat de speler nu ook direct terug uit als je hem per ongeluk aan zet als hij op lock staat.
Je installeert de firmware door de (eventueel) eerder geinstalleerde bijgeleverde software te deinstalleren en vervolgens op setup te klikken in het zip.bestandje. Daarna moet je zoals beschreven staat in de handleiding er nieuwe firmware opzetten.
Als je 2x op de menu toets duwt, dan krijg een schermpje waar je de inhoud van de map ziet staan. Als je op de a/b toets duwt, dan ga je een mapje omhoog.

Lyricsmanager

Dit is een functie waarover weinig op het net tevinden is en waarover niets in de handleiding staat, maar het is wel een van de leukste functie's van het spelertje.
Met de lyrics manager kan je songtexten op je spelertje zetten en dan vrolijk meezingen.
hier te vinden.
Bij mij is het voorgevallen dat 3 van de 4 liedjes in een mapje hierdoor niet meer leesbaar waren voor het spelertje. Alle endare liedjes in andere mapjes deden het perfect. :)

EDIT: Lyricsmanager en firmware versie 1.010
Er is een nieuwefirmware uit.
Verschillen met 1.004:
-Geen bitrate voor opnames meer in te stellen->32kb/s
-3 regeltjes om tekst over te laten afspelen.

Verder zitten de lyrricsmanager en de firmware tesamen in een pakket.
Je moet dus eerst de lyricsmanager en de oude firmware deinstalleren, vervolgens dit bestandje downloaden en installeren maar.
Gewoon de startknop ingedrukt houden terwijl je de speler in de pc steekt voor een 5tal seconden, zodat er recovery op het scherm staat.
Dan klik je op start-pragrammas-MOBIBLUlyrricsmanager-dah1000 update en zoverder.

De firmware 1.010 is nu ook hier zonder lyricsmanager te downloaden

regel(tje)s

Omdat er in het vorige topic veel te veel dubbele of offtopic vragen gesteld werden, hier een aantal regeltjes om alles overzichtelijk te maken.
*Vragen over batterijen en opladers en dergelijke hebben hun eigen topic.
*ALs je een vraag hebt, zoek dan eerst in dit of het vorige topic.
*Voor de rest gewoon beetje aardig zijn tegen elkaar en het loopt wel los.

links

www.mobiblu.com
[rml][ MP3 Speler] MobiBLU DAH-1000[/rml] (eerste deel)
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkten&cat=40 (webwinkel waar hij te krijgen is)

rest

Ik zou idereen willen bedanken die plaatjes hosten en gemaakt hebben, alsook de mensen die de gebruikersreviews geschreven hebben. :)

[ Voor 112% gewijzigd door Teun_2 op 06-05-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Geil apparaat..
Jammer dat 't geheuge niet uit te breiden is. ik zou voor de 256 mb versie gaan

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 22:19
Kheb er ook pas eentje gekocht, de 512 MB versie. Vind em wel tof :P. Stuk kleiner dan mn mp3 cd speler (SlimX van iRiver), die kon ik niet altijd meenemen, deze wel :P.
Hoe lang ie precies met de batterij doet weet ik nog niet, maar ja, je kunt altijd makkelijk een extra AAA batterij meenemen. Ikzelf gebruikt GP 800 mAh batterijen, die waren 16 euro per 4, redelijk prijzig, maar dan heb je ook wat :P (hoop ik tenmiste). Te koop bij de beter electronica winkel.
Verder komen er wel snel vetvlekken op de speler, omdat het gepolijst is, maar aan de andere kant is dat gepolijste metaal ook wel erg mooi ;).

Hier zijn nog wat plaatjes :P

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/foto/mobiblu1000/Image003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/foto/mobiblu1000/Image007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/foto/mobiblu1000/Image009.jpg

Oh ja, en niet dat dit heel veel toevoegt ofzo, maar hier is een filmpje van het ding :P (heel leet met mn webcam opgenomen ;)).

(ff chmod +r gedaan maar :P en 2 plaatjes weggehaald :P. Ze zijn nog steeds te zien op http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/foto/mobiblu1000/)

[ Voor 23% gewijzigd door Atomstar op 09-04-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dit wordt wel heel pijnlijk voor de modempjers.
Die link werkt niet :?
edit: nu wel

[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 09-04-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem dus vandaag binnengekregen. Helaas na een tijdje mee gespeeld te hebben doet ie nu niets meer.

Tijdens het overzetten van wat mp3's was de verbinding opeens weg. Windows gaf toen een foutmelding dat er geen data meer kon worden weggeschreven en dat er mogelijk data verloren is gegaan. Toen ik ging kijken wat er op me spelertje stond, was er geen mp3 meer te vinden. ;(

Geen probleem natuurlijk, ik denk ik start de updateprogramma en formateer het. Maar nu geeft ie de volgende foutmelding, ik heb even een screenshot gemaakt:

http://www.xs4all.nl/~immi/mobiblu/foutmelding_mobiblu.jpg

Is iemand dit weleens tegengekomen?
Het probleem is omdat het tijdens de formateerproces is gebeurt, doet ie nu niets meer. Ik heb ook geprobeerd om hem te reviven via de recovery mode, maar helaas.
Windows vindt hem overigens wel als ik hem aansluit. maar ik kan er niks mee.
Zo dadelijk even mailen naar mp3cdspeler, even kijken of zij een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
AL geprobeert om hem met windows als FAT te formateren?
anders gewoon RMA-en. HEt geheugen is echt cheap. Ik heb er zelf ook al problemen mee gehad. GEwoon rma-en. Duurde bij mij wel meer dan een maand, maargoed. Probeer anders eens de 1.004 firmware. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54
Fantastisch dat filmpje! :)
Als iedereen dat nou deed met zijn of haar mp3speler, dan is het makkelijker om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Mag ik dat filmpje in de startpost zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook in verw8ing van dit spelertje...
Vol verwachting klopt mijn hart :D...
Kvind wel dat MobiBlu nu eindelijk eens de nieuwe firmware uit mogen brengen!
Ik neem aan dat ze gewoon aan 1.05 werken en deze op de site zetten als ze 'm af hebben. De FW die door schizophreen wordt gehost zullen ze idd zelf wel als beta /incompleet beschouwen, ben eens benieuwd wat de changes in hun volgende FW zullen zijn en wanneer die uitkomt.. Merk trouwens wel dat hun site sinds niet al te lang in geheel Engels te bewonderen is 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 09 april 2004 @ 20:32:
AL geprobeert om hem met windows als FAT te formateren?
anders gewoon RMA-en. HEt geheugen is echt cheap. Ik heb er zelf ook al problemen mee gehad. GEwoon rma-en. Duurde bij mij wel meer dan een maand, maargoed. Probeer anders eens de 1.004 firmware. ;)
Na wat proberen start ie wel weer, maar alleen radio doet het.. Hij geeft aan "File Empty" kzou niet weten wat dat betekent, maar in windows geeft ie aan dat er 0MB van 0MB beschikbaaris, dus waarschijnlijk toch een geheugenprobleem. jammer ik had hem pas een dag.
Ik heb even gekeken of de 1.004 versie er iets aan kan doen, maar helaas zelfde foutmelding. Ook wat je zei om direct via windowste doen: drive geselecteerd, rechtermuisknop en dan format geprobeerd, maar de format window komt niet tevoorschijn.
Het wordt dus waarschijnlijk een RMA. Nu nog even de 1.002 versie terugzetten. Echt balen, ik wilde het juist gebruiken om colleges op te nemen. :'( duseen maandje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dan een deel 2 wilt, zet dan in de openingspost, ook even WAAR je de officiele FW update kan halen, en die andere (1.0.0.4 geloof ik)

en wat er zoal veranderd is aan de firmware.

ps: ID3-tag support hij toch gewoon, las ff het topic door en daar hoor ik mensen roepen van niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 20:49:
als je dan een deel 2 wilt, zet dan in de openingspost, ook even WAAR je de officiele FW update kan halen, en die andere (1.0.0.4 geloof ik)

en wat er zoal veranderd is aan de firmware.

ps: ID3-tag support hij toch gewoon, las ff het topic door en daar hoor ik mensen roepen van niet.
Done.
Nee, ID3tags worden niet ondersteund.
In het vorige topic heeft ooit eens iemand een mail gestuurd naar mp3cdspeler.nl.
Hij kreeg als antwoord dat de speler de naam van het mp3bestandje liet zien....
Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz heb me toch bed8, krijg de Iaudio4 256mb binnen straks. Kzou de DAH-1000 krijgen, mjah die opmerkingen hierboven over het cheape geheugen enzo hebben me toch laten schrikken, kheb het idee dat de MobiBlu een gok is. Bij sommige mensen doet hij t perfect en ze genieten van een goedkope en goede speler, en bij sommigen zijn er een aantal gebreken. Bv bouwkwaliteit of firmware upgrade crashes en RMA's. En ik kheb geen zin in risico's (al zij het misschien kleine), maak nu al zoveel gebruik van mn netmd walkman dat een topspelertje wel aan me besteed is. Niet bedoeld om mensen aan het twijfelen te maken ofzo trouwens ;) kvind de MobiBlu echt n mooi spelertje, en de meeste mensen beleven er ook erg veel plezier aan zoals ik toch wel overwegend uit de 1e thread haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 16:52
1 april kreeg ik deze email:
Dear Customer,

it has been delayed.

But it wll be done soon.

I am working on it.

within 2 weeks.

Best regards,
Jay Park
Deze week komt de nieuwe firmware dus als het goed is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand die MobiBLU lyrics manager al geprobeerd? Ik had hem gedownload en geinstalleerd, maarja omdat me player kaduk is heb ik het niet kunnen testen.
Het is niet alleen in het Koreaans, andere talen zijn ook te selecteren. het is tot nu toe alleen op de korean site te vinden van MobiBLU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44

EgoPro

Time is an illusion.

lyrics manager, ik heb deze nog niet kunnen vinden op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:47:
Heeft iemand die MobiBLU lyrics manager al geprobeerd? Ik had hem gedownload en geinstalleerd, maarja omdat me player kaduk is heb ik het niet kunnen testen.
Het is niet alleen in het Koreaans, andere talen zijn ook te selecteren. het is tot nu toe alleen op de korean site te vinden van MobiBLU
Wat zou je daar nou aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heheh 1 aprilllll ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 april??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Fernoráto schreef op 12 april 2004 @ 11:46:
1 april kreeg ik deze email:

[...]

Deze week komt de nieuwe firmware dus als het goed is. 8)
ff goed lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als hij geen ID 3 tags ondersteunt dan is dat toch misleidende reclame van mp3cdspelers.nl ?? want als je gaat kijken bij specificaties staat er toch echt bij: ondersteunt ID3- tags.

even over het kabeltje van USB naar de speler, is dit een kabel die je ook los kan kopen in de winkel, of echt speciaal voor de MobiBLU DAH-1000 ? want ene 2de kabel lijkt mij wel handig, 1 voor thuis altijd aangesloten, en 1 om mee te nemen zodat je overal je mp3's op kunt zetten, of je bestanden die je erop hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jrutjes schreef op 12 april 2004 @ 15:16:
Lyrics wat zijn dat precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Songteksten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jrutjes schreef op 12 april 2004 @ 15:16:
Het staat ook op de koreaanse gedeelte van de site:
http://www.mobiblu.com/fi...file=mobiBLU%20Lyrics.exe

Je kan swicthen tussen talen en engels zit er ook bij. Ik zou niet weten wat het is. Mijn koreaans is niet zo goed :P Misschien een applicatie die bijbehorende lyrics opzoekt en op je playertje dumpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb, nadat ik zo`n beetje dit hele topic heb gelezen, toch maar besloten om de MoBiblu te bestellen. Ik krijg hem morgen al binnen dus zal er een uitgebreid verslag van uitbrengen wat mijn ervaringen ervan zijn. Ik verwacht er veel van want ik lees zeer veel positieve reactief over dit apparaat. Ik heb ook nog een telefoontje gepleegt naar mp3speler.nl en zij vertelde mij dat de nieuwe firmware de 16de uitkwam ...... dus ben benieuwd. Ik wacht dus ook nog even op deze versie en laat de BETA versie even achterwege.

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Dat lyric programmatje werkt. Leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:09
[zeik modus]
Ik (en waarschijnlijk meerderen met mij) vind dat hopen vragen telkens
terugkomen en dat dit verholpen kon worden met een volledigere sartpost.
Startpost ;)

[/zeik modus]

Verder, mooie startpost, ook slim om al die reviews er even bij te plakken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Fernoráto schreef op 13 april 2004 @ 18:01:
Dat lyric programmatje werkt. Leuk! :)
Leuk om te horen dat het werkt maar het zou wel rielekst zijn als je ook even verteld wat het doe dan? Dan kunnen we er allemaal misschien wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Je kan songteksten zoeken in dat programmatje, dus alleen grote internationale artiesten vind je er eigenlijk mee. Je kan ze zo inladen, het knopje waarmee je ook AB doet eventjes inhouden en je ziet de tekst. Zo kan je meezingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Eventjes voor jullie een filmpje gemaakt:
http://home.wanadoo.nl/we...Mobliblu_lyric_editor.wmv

[ Voor 7% gewijzigd door Fernoráto op 13-04-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoeveel Mb ben je kwijt aan dat programmatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net binnen gekregen. Gister om 16.00 besteld en vanmorgen om hal 11 was hij er al. Het is echt een heel mooi dingetje alleen vind ik hem niet echt heel stevig, denk dat als hij een keer valt dat hij gelijk uit elkaar ligt. Maar goed ...... zal hem dus maar goed vast houden. :*)

Verder functioneerd hij erg goed. Gelijk wat mp3tjes erop geknald en het geluid is ook erg goed. Ik heb hem nog niet geupdated, w8t toch de nieuwe versie uit is.

Het enige waar ik niet uit kom is dat als ik een nummer aan heb staan en ik zet hem uit en weer aan begint hij weer van voor af aan en niet waar ik was gebleven, hoe kan ik dat oplossen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz....ja die firmwares zijn allemaal heel erg leuk maar niemand heeft ergens gezegd wat ze precies toevoegen. Moet ik dan net als met van die vechtspelletjes zelf eerst allerlei "moves" uitproberen om te zien of er iets bijzonders gebeurt?

wie kan het effe helder op een rijtje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Je moet eerst maar even de update afwachten, daar zit vast wel een changelog bij, even geduld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige waar ik niet uit kom is dat als ik een nummer aan heb staan en ik zet hem uit en weer aan dan begint het nummer weer van voor af aan en niet waar ik was gebleven, hoe kan ik dat oplossen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Dit kan je niet oplossen als je em helemaal uitzet begint de speler altijd weer van voren af aan.
Althans volgens mij als je over de helft van het liedje bent speelt de speler em niet meer maar gaat naar de volgenden. Dit laatste weet ik niet helemaal zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is echt a-relax ...... moet je steeds weer het zelfde nummer luisteren. Ik heb namelijk wat live sets erop staat ern die duren gewoon 60 min. Kan je die dus steeds van voor af aan luisteren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08

KroeT

[...]

Morgen (ik hoop 's ochtends) komt mijn DAH 1000 binnen. 256 MB met afstandsbediening. Toevalligerwijs gaat er net een Mediamarkt open 200 meter van mijn huis, dus ik zal meteen die Sennheiser dopjes even halen. Mijn huidige oordopjes zijn Sony's van 2 jaar oud, maar die liggen helemaal in elkaar. De beschermkapjes met Sony logo zijn eraf gevallen, en de rubberen kapjes zijn gescheurd. Zulke ruwe oren heb ik nou ook weer niet :P

Ik ga mijn luchtbed alvast voor de voordeur leggen in de hoop dat ze direct om 9u 's ochtends komen.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 23:51:
maar als hij geen ID 3 tags ondersteunt dan is dat toch misleidende reclame van mp3cdspelers.nl ?? want als je gaat kijken bij specificaties staat er toch echt bij: ondersteunt ID3- tags.

even over het kabeltje van USB naar de speler, is dit een kabel die je ook los kan kopen in de winkel, of echt speciaal voor de MobiBLU DAH-1000 ? want ene 2de kabel lijkt mij wel handig, 1 voor thuis altijd aangesloten, en 1 om mee te nemen zodat je overal je mp3's op kunt zetten, of je bestanden die je erop hebt staan.
Dit is inderdaad eg misleidend, zeg maar bedrog.
Dat kabeltje ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Ik denk dat het exclusief voor de mobiblu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:10
volgens mij kan je die kabels ook wel gewoon in de winkel halen.. alleen moet je het dan zonder ?zekering? doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

http://www.mediamarkt.nl/...lkmaar/pdf/alkmaar_08.pdf

De Philips HDD 060 voor €. 199,-... Oei oei. Heb ik me daar net een Mobiblu DAH 1000 256 MB besteld...

Zou dit nog terug te draaien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op 14 april 2004 @ 22:14:

De Philips HDD 060 voor €. 199,-... Oei oei. Heb ik me daar net een Mobiblu DAH 1000 256 MB besteld...

morgen is de opening om 6:00 AM, ja zo vroeg

spijt aankoop. maar je idd ruilen, maar of je ook echt je geld terug krijg weet ik niet, zou je ff moetne vragen denk ik, ik heb ook de MobiBLU DAH-1000 bestelt maar wil die philips niet, trekt me niet echt, heb liever een mooie kleine geile speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 14 april 2004 @ 21:18:
[...]

Dit is inderdaad eg misleidend, zeg maar bedrog.
Dat kabeltje ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Ik denk dat het exclusief voor de mobiblu is.
maybe komt dit nog in een nieuwe firmware, hoop het wel eigenlijk,
en ff mp3cdspelers.nl ff informeren erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:40:
[...]

morgen is de opening om 6:00 AM, ja zo vroeg

spijt aankoop. maar je idd ruilen, maar of je ook echt je geld terug krijg weet ik niet, zou je ff moetne vragen denk ik, ik heb ook de MobiBLU DAH-1000 bestelt maar wil die philips niet, trekt me niet echt, heb liever een mooie kleine geile speler.
Mja, op zich koop ik die DAH 1k ook ter vervanging van een oude Minidisc, die slechts 74 minuten per schijfje kwijt kon. Dus dan is 256MB ruim voldoende...

En no way dat ik daar om 6u al ga staan he :P

[ Voor 5% gewijzigd door KroeT op 14-04-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
Zet in startpost aub laatste software versie en werk deze ook bij als er nieuwe versie verschijnt, is wel makkelijk.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Staat er toch?

EDIT: Je bedoelt de lyrics manager?
Ik ben hem op het moment aan het uploaden, zodat de snekheid van het downloaden tenminste boven de 30KB/s uitkomt.

[ Voor 85% gewijzigd door Teun_2 op 15-04-2004 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-07 22:27
KroeT schreef op 14 april 2004 @ 22:14:

Maar kun je deze ook als opslag voor alle soorten bestanden gebruiken? zeg maar als usb stick. Of kunnen alleen mp3 flash spelers dit? of ook niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Mwoah, ik heb die HDD060 even in mijn handen gehad, het is geen bijster mooi dingetje. Qua gadget is de DAH 1000 een stuk mooier. Per MB is het natuurlijk gekkenwerk om deze Flash speler te kopen ipv die Philips. Bij Pixmania kost de Philips overigens zelfs 179 euro (!).

Nadeel van die Philips is dat er alleen bestanden op kunnen worden gezet met de bijgeleverde (crappy) software. Externe HD is dus niet mogelijk.

Ik houd mijn DAH 1000 gewoon, ik vind het een mooi dingetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op 15 april 2004 @ 18:43:
Mwoah, ik heb die HDD060 even in mijn handen gehad, het is geen bijster mooi dingetje. Qua gadget is de DAH 1000 een stuk mooier. Per MB is het natuurlijk gekkenwerk om deze Flash speler te kopen ipv die Philips. Bij Pixmania kost de Philips overigens zelfs 179 euro (!).

Nadeel van die Philips is dat er alleen bestanden op kunnen worden gezet met de bijgeleverde (crappy) software. Externe HD is dus niet mogelijk.

Ik houd mijn DAH 1000 gewoon, ik vind het een mooi dingetje :D
Volgens mij verkopen die spelers met zo harddiskje voor geen meter . De Philips 060,Creative Muvo 1.5 en 4.0 en iRiver iGP zakken als een baksteen in prijs !volgens mij wilt niemand zo'n ding hebben (vraag me niet waarom). MobiBLU DAH 1000 is gewoon een toppertje en zakt niets in prijs (4 maanden in bezit en nog super tevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met mijn mobiblu. Ik heb hem net 1 dag en nu valt hij steeds uit en slaat hij over (net als een discman zonder shockproof). Dat hij uitvalt heb ik overigens alleen als ik loop en niet als ik stil zit.

Iemand anders dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 00:14:
ik heb een probleem met mijn mobiblu. Ik heb hem net 1 dag en nu valt hij steeds uit en slaat hij over (net als een discman zonder shockproof). Dat hij uitvalt heb ik overigens alleen als ik loop en niet als ik stil zit.

ik zou maar ff teruggaan hiermee, ik heb hem vanmiddag ook binnen gekregen, meteen 1.0.0.4 erop gezet, werkt perfect hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 00:14:

Dat is niet normaal.
Hij komt niets zeggen over de batterij die leeg is ofzo?
Of misschien wordt het startknopje ingedrukt tijdens het bewegen, zet hem eens op lock ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
* Gisae zat eraan te denken om de 512MB versie te halen. Het leek me wel een leuke opvolger voor mijn i-Bead, maar als ik dit topic doorlees zijn er nog wel wat storende dingen. Dan toch maar ff wachten op de mini-pod. Een goede speler hebben is leuk, maar als je dan een andere haalt kan het bijna alleen maar tegenvallen...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 21:57:
[...]

ik zou maar ff teruggaan hiermee, ik heb hem vanmiddag ook binnen gekregen, meteen 1.0.0.4 erop gezet, werkt perfect hier..
Zou je mij in stappen kunnen uitleggen hoe ik de nieuwe 1.00.4 erop moet zetten want dat lukt mij echt niet ...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Heb je de software die is bijgeleverd geinstalleerd?
Zoja deïnstalleerd ie even.
Start-Programmas-HYUNWON DAH1000 mp3player-uninstall

Download het het.zipbestandje en pak alles uit.
(rechts klikken alles uitpakken en next enz.)

Klik dan op setup.
Klik volgende enz.

De rest staat in de handleiding.

Maar ik zal het hier dan toch wel even vertalen voor je :)

Eerst mot je de spaler insteken terwijl je de startknop ingedrukt houd. Du dit totadat er "recovery" op je scherm staat. Dit duurt zon 5seconden.

Klik nu start-programmas-HYUNWON DAH 1000 mp3player-update

Nu krijg je een kadertje dat voor zich spreekt.

Veel suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 17 april 2004 @ 11:15:
Heb je de software die is bijgeleverd geinstalleerd?
Zoja deïnstalleerd ie even.
Start-Programmas-HYUNWON DAH1000 mp3player-uninstall

Download het het.zipbestandje en pak alles uit.
(rechts klikken alles uitpakken en next enz.)

Klik dan op setup.
Klik volgende enz.

De rest staat in de handleiding.

Maar ik zal het hier dan toch wel even vertalen voor je :)

Eerst mot je de spaler insteken terwijl je de startknop ingedrukt houd. Du dit totadat er "recovery" op je scherm staat. Dit duurt zon 5seconden.

Klik nu start-programmas-HYUNWON DAH 1000 mp3player-update

Nu krijg je een kadertje dat voor zich spreekt.

Veel suc6
Ik dank u hartelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firmware staat op de site wie kan koreaans?

Er staan ook 2 versies op, de os en een normale......welke moet ik pakken ?

http://www.mobiblu.com/firmware/list.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 01:47:
nieuwe firmware staat op de site wie kan koreaans?

Er staan ook 2 versies op, de os en een normale......welke moet ik pakken ?

http://www.mobiblu.com/firmware/list.asp
Sorry, verkeerd gekeken :s moet maar eens nodig slapen ..... ga verkeerde dinegn zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fernoráto schreef op 13 april 2004 @ 20:46:
Je kan songteksten zoeken in dat programmatje, dus alleen grote internationale artiesten vind je er eigenlijk mee. Je kan ze zo inladen, het knopje waarmee je ook AB doet eventjes inhouden en je ziet de tekst. Zo kan je meezingen :p
Ik snap helemaal niets van dat programma, het werkt totaal niet. Ik heb ook niet echt bekende internationale artiesten, misschien ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Dat denk ik, songteksten van Nirvana vindt hij bijv. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Om te beginnen moet je eerst je spelertje insteken.
Als het goed is zie je in het zwarte vak je mapjes en liedjes staan.
Je klikt op een liedje zodat het geselecteerd wordt.
Dan klik je op de knop add (rechtsboven).
Vervolgens typ je in het kadertje dat nu tevoorschijkomt de titel of naam van de artiest.
Dan search.
Dan zie je een lijst met liedjesteksten.
Dan gewoon dubbeklikken op een liedjestekst en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Best wel melig die Lyrics manager, niet dat ik het ooit zal gebruiken. Maar het is wel ontzettend orgineel, ik geloof niet dat ik dit eerder heb gezien.
Ook wel jammer dat de muziek die ik luister niet in hun bestand voorkomt.

@Schizophreen: Ik snap niet helemaal hoe jij teksten erbij zoekt, als ik op Add druk verschijnt dat schermpje waar jij over spreekt niet.
Ik zorg gewoon dat de mp3tjes op mijn speler in het zwarte scherm staan en daarna druk ik op de knop LDB en dan scant die alle nummers.

Oow ja door dubbel op het nummer te klikken kan je dus een zoek scherm openenen got it! Dat is trouwens het beging van ID3 tag, waar slaat de speler eigenlijk de teksten op? Ook in de ID3tag? Dan moet ik namelijk die Mp3tjes ook weer terug zetten in de map, dat zou wel grappig zijn.

Mmmz programma is zeker in Korea vertaalt als je dat info schermpje open hebt heet de zoek knop "searching" denk dat "search" beter was geweest LOL

Oei database is toch een stuk uitgebreider dan ik dacht tjonge jonge dan zijn ze druk geweest zelfs een paar van mijn ska nummers (dat toch echt wel underground ska is) kent de database. Grappig

[ Voor 43% gewijzigd door EgoPro op 18-04-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Vertalingen zijn niet altijd tiptop.
Moet het niet settings zijn ipv setting? of zeg ik iets doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb net ook versie 1.0.0.4 erop gezet en na der wat mee te hebben gespeeld heb ik volgens mij nog iets nieuws gevonden? (ben het iig nog niet eerder tegengekomen hier, maja dat zegt ook niet alles heb niet alles gelezen :)). Maar wanneer ik 2x achter elkaar op de menu knop druk krijg ik nu root/ lijst te zien waar onder elkaar alle nummers en mappen staan die op de speler staan (op alfabetische volgorde). Stuk makkelijker zo om ff snel een nummer te vinden!

Kweet trouwens niet helemaal zeker of dit ook niet al in eerdere versies zat, omdat ik er net bij toeval achter kwam nadat ik aan het uitvogelen was hoe ik die songtexten te zien kreeg :P Maja, mijn spelertje wordt wel met de dag leuker zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashen schreef op 19 april 2004 @ 01:57:
Ik heb net ook versie 1.0.0.4 erop gezet en na der wat mee te hebben gespeeld heb ik volgens mij nog iets nieuws gevonden? (ben het iig nog niet eerder tegengekomen hier, maja dat zegt ook niet alles heb niet alles gelezen :)). Maar wanneer ik 2x achter elkaar op de menu knop druk krijg ik nu root/ lijst te zien waar onder elkaar alle nummers en mappen staan die op de speler staan (op alfabetische volgorde). Stuk makkelijker zo om ff snel een nummer te vinden!

Kweet trouwens niet helemaal zeker of dit ook niet al in eerdere versies zat, omdat ik er net bij toeval achter kwam nadat ik aan het uitvogelen was hoe ik die songtexten te zien kreeg :P Maja, mijn spelertje wordt wel met de dag leuker zo :D
Stond al uitgebreid vermeld in het vorige topic.

Maar toch wel een erg handige fuctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2024
hehe sorry voor deze overbodige post(s) dan, had alleen ongeveer eerste helft van vorige topic gelezen en laatste pag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

De firmware op de mobiblu website is toch 1.0.0.1? Op mijn playertje staat 1.0.0.2. Waar haal ik .4 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Staat in de startpost.
Lezen is moeilijk he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

schizophreen schreef op 19 april 2004 @ 18:22:
Staat in de startpost.
Lezen is moeilijk he.
Ik heb de startpost gelezen, maar hij staat in de 2de post, da's heel wat anders :P
Maar bedankt voor de verwijzing.

Overigens zie ik daar ook het volgende staan:
*Voor de rest gewoon beetje aardig zijn tegen elkaar en het loopt wel los.
Goed plan, probeer het eens.

[ Voor 5% gewijzigd door KroeT op 20-04-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

valt me trouwens wel op dat mensen die 't spelertje later kopen ( dus niet bij de release ), veel meer last hebben van problemen..
Beetje vaagjes.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-07 22:27
Er zijn gewoon veel meer mensen die hem later kopen. ongelukkige kopers komen nu eenmaal meer op dit forum dan blije :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

maar toch raar, want ik heb in 't begin 0x iemadn gehoort over een probleem. Op firmware dingetjes na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb t spelertje nu alweer 1 week in mijn bezit, en hij is helemaal top, de FM doet het bovenverwachting, ook het opnemen van radio op 192 bitrates is heel goed :D

is er al nieuws over nieuwe firmware? ik heb nu 1.0.0.4 erop staat van uit eerder dit topic, maar hoor geruchten over nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen!

heb dit apparaatje sinds gister ook in mijn bezit...
even een paar minder goeie kanten;

de oordopjes vind ik net goed genoeg voor de kermis..
jammer dat er geen langere blacklight time op zit(tussen 15 sec. en always zit een wereld van verschil)
dat je niet kan zien wat de resterende tijd is, of wat de totaal tijd is.

goeie kanten;

ziet er super strak uit
geluid is heerlijk
loopt lekker op 1 aaa batterij
AB is prima
overdracht snelheid redelijk snel
makkelijk te bedienen
FM radio werk lekker

prijs kwaliteit verhouding van dit mp3 spelertje is erg hoor, ben er erg tevreden mee!

p.s. weet iemand waneer 1.0.0.5 uitkomt?

NutZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29
Aaargh...

Ben er van het weekend achter gekomen dat ik het batterijklepje ben kwijtgeraken (heb geen idee hoe, maargoed). Ik mailen naar mp3cdspeler.nl (waar ik hem in December gekocht heb) blijkt dat stukje plastic €15,- te kosten :/ damn, ik vind dat wel errug duur voor een klein stukje plastic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plakbandje dr overheen dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

idd, kzou niet 15 euro gaan dokken, tenzij je echt genoeg geld heb. Hoewel een plakbandje misschien 't design een beetje verprutst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon designtape er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

T is duur maa r als het 15euri inc. verz. kosten is is het het toch wel waard imho,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 256 mb versie besteld... En nu ff w8en!! :P

Post mn bevindingen hier iig..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Van mij mag die firware wel eens komen, ik heb gister maar weer eens gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zeker interesse in deze speler, maar ik ben wel een beetje huiverig geworden om deze te gaan bestellen - omdat ik de laatste tijd zoveel hoor over problemen die mensen er mee hebben. Dat hij stuk gaat, niet meer aan wil, dta soort dingen, en dat ze hem dan terug moeten sturen.

Daarom wou ik toch even vragen, is deze alleen via internet te koop? Ik hoopte er een beetje op dat er ook een gewone winkel zou zijn, ook voor garantie enzo lijkt me dat wel wat veiliger. En naast dat zou ik hem ook wel eens IRL willen zien, voelen :p en horen als dat kan... weet iemand dus een winkel? Bij de MediaMarkt in Zwolle had ik al gekeken maar niet gevonden :D.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Voor zover ik weet is die nergens in een gewone winkel te krijgen.
De garantie bij mp3cdspeler.nl is wel uitstekend, hoewel het wel lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 15:47
ik las in de 2e post dat hij zijn opgenomen bestanden niet shared, dat je zeg maar niet vanaf explorer die van je speler af kan halen klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dit klopt niet.
Je ziet de speler gewoon als extra schijf in de verkenner.
Dit heeft echter zo zijn beperkingen.
Wil je de liedjesteksten ermee opzetten, zodat je kan meezingen 8)7 , dan moet je wel een programmatje erop zetten, lyric manager.
Maar om er gewoon liedjes (of bestanden) op te zetten, kan dit dus gewoon met de verkenner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
schizophreen schreef op 29 april 2004 @ 06:53:
Dit klopt niet.
Je ziet de speler gewoon als extra schijf in de verkenner.
Dit heeft echter zo zijn beperkingen.
Wil je de liedjesteksten ermee opzetten, zodat je kan meezingen 8)7 , dan moet je wel een programmatje erop zetten, lyric manager.
Maar om er gewoon liedjes (of bestanden) op te zetten, kan dit dus gewoon met de verkenner. :)
maar ik had het over de opgenomen bestanden, van de radio en de line in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zijn dpa bestandjes ofzoiets, je kan ze er wel afhalen, maar weet niet met welk programma je ze af kan spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Met windows mediaplayer.
Ik dacht .adp

[ Voor 27% gewijzigd door Teun_2 op 29-04-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
en hoe zit het met dat cheape geheugen hebben die van tegenwoordig daar nog last van ?
en als je hem vergelijkt met de MPIO FL100 welke is dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 29 april 2004 @ 18:39:
Met windows mediaplayer.
Ik dacht .adp
ja kan .adp gewoon hernoemen naar .wav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

zoeperman schreef op 29 april 2004 @ 18:58:
en hoe zit het met dat cheape geheugen hebben die van tegenwoordig daar nog last van ?
en als je hem vergelijkt met de MPIO FL100 welke is dan beter?
Mja, ik vind ze eigelijk allebei wel even goed. Mobiblu is wat goedkoper, maarja wel veel mensen last van kapotte dingen etc. maar als ie wel goed werkt dan is de mobiblu natuurlijk gewoon beter vind ik :P
Volgens mij hebben ze dezelfde functies, alleen is bij die MPIO 't geheugen uitbreidbaar en ID3-tag support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 11:26

McRed

Tromgeroffel....

Er is nu ook een DAH-1000X versie. Groene backlight in plaats van een witte, wat andere firmware (ook niet echt schokkend) en andere accessoires.

KLIK

Ik kwam, ik zag en ik geloofde m'n ogen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Mmmz das gewoon de 1000 met de nieuwe firmware en een andere backlight, als ik het zo zie. Geloof niet dat de firware veranderd is t.o.v. de beta firmware die in de startpost staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een nieuwe FW??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Zie startpost van dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
McRed schreef op 04 mei 2004 @ 12:38:
Er is nu ook een DAH-1000X versie. Groene backlight in plaats van een witte, wat andere firmware (ook niet echt schokkend) en andere accessoires.

KLIK
Alles wat de xversie mmer kan, kan de nietxversie ook met FW update, behalve het groene backlight. (vind ik trouwens erg lelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
nieuwe firmware 1.010
http://www.mp3players.co.uk/site/uk/firmware_news/20.html
EDIT: Sry, dat is update van lyricsmanager
EDIT2: tog niet.
Je moet nu eerst op mobiblu lyricsmanager klikken en dan update.
Ik heb tot nutoe nog geen verschillen kunnen ontdekken. :'(

[ Voor 62% gewijzigd door Teun_2 op 04-05-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Straks ga ik het spelertje bestellen, ik ben er helemaal verliefd op geworden O+ ...

Hopelijk ga ik er geen slechte ervaringen mee hebben... Overmorgen zal ik hem normaal hebben... Ik wacht in spanning af :D

OMFG, nu wil ik dat ding bestellen, is het niet meer in stock :(

[ Voor 17% gewijzigd door Jellabie op 04-05-2004 21:27 ]

De Nederbelg !

Pagina: 1 2 3 4 Laatste