Gathering of Tweakers

Quicksearch
welke is beter:

de Creative Inspire GD580
of
de Creative Inspire 5.1 Digital 5500

quote:
Belangrijke mededeling over veiligheid en productterugroeping - Europa

Creative Labs - Cambridge SoundWorks® MegaWorks 510D

Creative heeft een potentieel elektrisch probleem vastgesteld bij een aantal eenheden in een partij subwoofers uit ons gamma van Cambridge SoundWorks MegaWorks 510D-luidsprekers. Deze productterugroeping is beperkt tot eenheden met een serienummer dat valt binnen de volgende reeksen: B000001 tot B002000 en B002801 tot B004200. Met het oog op de veiligheid van onze klanten heeft Creative beslist tot de terugroeping van alle betrokken eenheden uit het de warenhuizen, in detailhandels en bij de eindgebruikers. Deze terugroeping heeft enkel betrekking op Europese eenheden met serienummers die beginnen met een “B”-prefix en behoren tot de bovengenoemde nummerreeksen. Ze heeft geen invloed op andere geografische markten of op eenheden zonder “B”-prefix in het serienummer.
http://nl.europe.creative.com/megaworks510d
BMW Power
Reg. datum: 21 januari 2004

Ik ben hier nieuw op het forum en wil binnenkort een compleet nieuw systeem bestellen, maar heb alleen nog me twijfels over een speakerset.

Ik heb niet zo'n hele grote kamer (4m x 4m)en zit nu te twijfelen tussen 2 speakersetjes:

Logitech Z680 5.1
Creative Gigaworks S750 7.1

Wat lijkt jullie het verstandigst om te nemen? Denk zelf dat als ik de S750 neem dat dat overkill is op zo'n kleine kamer. Maar volgens de reviews die ik heb gelezen en ervaringen van anderen heeft deze set een stuk beter geluid dan de Z680.

Er komt een Creative Audigy 2 ZS als geluidskaart in en ben van plan om er veel mee te gamen,muziek luisteren,en dvd's te kijken.

Hoor graag jullie mening...

(P.S budget is geen probleem ;) )
Reg. datum: 08 september 2003

Weet iemand of dit setje
Philips A5.600 Seismic Power 600
een beetje goed is ?

in CT! (deze maand) :X vinden ze hem goed, maar ik kan geen reviews vinden, tevens is de search down van got. In de pricewatch is hij wel populair zo te zien :)

http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/a5600_l.jpg
Reg. datum: 14 augustus 2004

quote:
WR. schreef op 14 augustus 2004 @ 16:12:
Ik ben hier nieuw op het forum en wil binnenkort een compleet nieuw systeem bestellen, maar heb alleen nog me twijfels over een speakerset.

Ik heb niet zo'n hele grote kamer (4m x 4m)en zit nu te twijfelen tussen 2 speakersetjes:

Logitech Z680 5.1
Creative Gigaworks S750 7.1

Wat lijkt jullie het verstandigst om te nemen? Denk zelf dat als ik de S750 neem dat dat overkill is op zo'n kleine kamer. Maar volgens de reviews die ik heb gelezen en ervaringen van anderen heeft deze set een stuk beter geluid dan de Z680.

Er komt een Creative Audigy 2 ZS als geluidskaart in en ben van plan om er veel mee te gamen,muziek luisteren,en dvd's te kijken.

Ik denk dat je best voor een 5.1 systeem gaat, zoals de logitech 680 of de creative megaworks 5.1 550

Deze laatste heb ik zojuist besteld, maar ik zie hie rin reviews dat je de speakers heel voorzichtig moet opwarmen de eerste week en niet te luid mag zetten, anders springen ze :s

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Hoor graag jullie mening...

(P.S budget is geen probleem ;) )

Ow sorry, ben nog niet gewend aan dit forum, dat vorige is dus een reply an zijn vraag . . . :s

ik heb zin om deze te gaan kopen: Creative Inspire TD7700 + Incl. DD-EX/DTS-ES Decoder.
ik heb al 200 euro gespaard, dus moet nog 20 euro! :-)

iemand ervaring met deze luidspekerset??

ik heb nu de Creative Inspire Digital 5.1 5500.
zou ik veel verschil horen??

PS: ik heb een Soundblaster Audigy 2 ZS soundcard.

Reg. datum: 08 september 2003

quote:
edgarf28 schreef op 16 augustus 2004 @ 20:54:
ik heb zin om deze te gaan kopen: Creative Inspire TD7700 + Incl. DD-EX/DTS-ES Decoder.
ik heb al 200 euro gespaard, dus moet nog 20 euro! :-)

iemand ervaring met deze luidspekerset??

ik heb nu de Creative Inspire Digital 5.1 5500.
zou ik veel verschil horen??

PS: ik heb een Soundblaster Audigy 2 ZS soundcard.
Waarom niet de T7700 zonder decoder, immers zit in de Audigy 2 ZS al dts/dd decoder ingebouwd :) scheelt je vele euros :)

M55 wijzigde dit bericht 16-08-2004 23:10 (5%)

Volgens mij ga je niet zo veel verschil horen en ik denk dat het beter is om een beter 5.1 systeem te kopen dan een 7.1. 7.1 Is namelijk alleen noodzakelijk in grotere ruimten. . . Een pluspunt is wel dat de speakers tweaters hebben ( als ik me niet vergis )

Dus, volgens mij is dit gewoon een low budget 7.1 systeem van creative ( die volgens mij, als ik me niet weer vergis het enige merk is die 7.1 boxen heeft )
Ik zou eerder voor de lofitech 5.1 Z640 gaan met jouw budget...

Trouwens, heeft de 5.1 5500 geen decoder ? Kan je die niet houden ( of vergis ik me weer ? :p )

Voor iedereen die tegenwoordig nog op zoek is naar een 2.1 setje en erg grote waarde hecht aan goede sattelites;

De Altec Lansing MX5021:

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/7/0,1311,sz=1&i=76364,00.jpg

http://img.neoseeker.com/...rticleid=1643&image=4
http://img.neoseeker.com/...rticleid=1643&image=5
Klassieke aansluitingen :P

De Altec Lansing FX6021:

http://www.fastlanehw.com/reviews/121/2.jpg

Ik heb nog nooit zulke goede sattelites gehoord, waarbij èn de midrange èn het hoog zo duidelijk aanwezig was en goed onderscheden kan worden. M'n Altec Lansing 885 subwoofer is het aan het begeven, soms reargeert hij niet meer en dus ben ik op zoek naar een nieuw 2.1 setje. Ik was trouwens ook niet echt tevreden over de 2 weg sattelites van de 885. Ik heb ook wat reviews van de Logitech Z-2200 gelezen, veel lovends over gehoord. De Z-2200 schijnt vooral duidelijk een stuk harder te gaan, vooral de subwoofer. Dat is ook wel een gemis bij de FX6021. De subwoofer is alles behalve boomerig, stond in de hoek van de ruimte. Je moet echt oppassen met het opkrikken van bass, een echt diep bereik heeft hij ook niet, het is volgens mij ook een gesloten design. De set is meer bedoeld voor mensen die niet zo hard draaien.

Mijn keuze blijft dus voorlopig even bij de Altec Lansing MX5021, wat wel de beste muziek 2.1 set is die ik tot nu toe gehoord heb. Ik betwijfel op de Z-2200 met z'n 1 weg sats dit kan evenaren. Vast wel in spellen in films. Gebruikt de Z-2200 trouwens dezelfde woofer als de surround varianten ervan? Ik ga ze binnenkort ergens zoeken, bij Dynabyte ofzo. Zijn er nog aanraders voor een prijs onder de 185 euro? Over de nieuwe Klipsch GMX-A 2.1 heb ik buiten 1 review alleen maar slechte ervaringen gelezen.

Yokozuna wijzigde dit bericht 17-08-2004 11:36 (47%)

quote:
nielvm schreef op 16 augustus 2004 @ 23:55:
Volgens mij ga je niet zo veel verschil horen en ik denk dat het beter is om een beter 5.1 systeem te kopen dan een 7.1. 7.1 Is namelijk alleen noodzakelijk in grotere ruimten. . . Een pluspunt is wel dat de speakers tweaters hebben ( als ik me niet vergis )

Dus, volgens mij is dit gewoon een low budget 7.1 systeem van creative ( die volgens mij, als ik me niet weer vergis het enige merk is die 7.1 boxen heeft )
Ik zou eerder voor de lofitech 5.1 Z640 gaan met jouw budget...

Trouwens, heeft de 5.1 5500 geen decoder ? Kan je die niet houden ( of vergis ik me weer ? :p )

ok, ik heb besloten voor 5.1 te gaan!
de prijs maakt voor mij eigenlijk niet veel uit, dan spaar ik gewoon wat langer...
maar wil ong. tot max. zo 350 euro uitgeven.

welke kan ik dan het beste kopen??

ik heb zelf de voorkeur voor de Logitech 5.1 Z680 of de Creative Gigaworks S700 (die nog niet uit zijn)

weet ook iemand de specs van de Creative Gigaworks S700, want die staan niet op de front page. (het aantal watt enzo)

omdat ik een creative soundblaster audigy 2 ZS heb, lijkt me het beste de Creative Gigaworks S700 of zit er in de Logitech ZS 680 stukken beter geluid dan de Creative Gigaworks S700?

EDIT: owjah en ik gebruik ze hoofdzakkelijk voor muziek te luisteren.
en af en toe filmpje te kijken, en gamen.

edgarf28 wijzigde dit bericht 17-08-2004 12:11 (14%)

Offtopic: Kan de Audigy2 al realtime dolby digital signaal encoden? Nog steeds een mono rear kanaal?
quote:
owjah en ik gebruik ze hoofdzakkelijk voor muziek te luisteren.
Waarom zou je dan een surround set kopen als ik vragen mag? :)

Yokozuna wijzigde dit bericht 17-08-2004 12:17 (131%)

quote:
Yokozuna schreef op 17 augustus 2004 @ 12:14:

[...]

Waarom zou je dan een surround set kopen als ik vragen mag? :)

mm... is het niet zo als je een goed 5.1 setje (van 50 watt per boxje of hoger) koopt, beter (of ong. hetzelfde) geluid hebt dan 2.0 of 2.1?

en bij 5.1 hoor je wel de muziek door heel de kamer, en bij 2.0 of 2.1 kan dit niet!

Je zegt eerst dat je voor 5.1 gaat en dan kies je de creative gigaworks? => dit is 7.1

Specs : 70 watt/ satt en 210Watt sub

Ga mss voor de creative megaworks 5.1 550 of voor de logitech Z680

En . . . Deze sets zijn WEL al uit . . .

@ edgarf28.. muziek is altijd nog het mooiste op een goede 2.1 set, geloof me , ik denk dat vele mede-forummers het met me eens zijn.

Voor gaming en films moet je naar 5.1/6.1/7.1 maar als het jou echt om muziek gaat met je bij 2.1 blijven en gewoon daar heel goed setje van halen

quote:
nielvm schreef op 17 augustus 2004 @ 13:51:
Je zegt eerst dat je voor 5.1 gaat en dan kies je de creative gigaworks? => dit is 7.1

Specs : 70 watt/ satt en 210Watt sub

Ga mss voor de creative megaworks 5.1 550 of voor de logitech Z680

En . . . Deze sets zijn WEL al uit . . .

ok, ik ga nu ook voor de logitech z680, heb net verschillende reviews gelezen enzo, en hij lijkt me heel goed!

maar op de frontpage staat toch echt dat de creative Gigaworks S700, een 5.1 setje is hor!

Je hebt gelijk, heb me verward met de S770 ofzo . . .
Die is idd nog niet verkrijgbaar . . .

Reg. datum: 27 januari 2004

Ik wil graag een high-end pc-speaker setje kopen voor m'n pc en xbox
voorwaarde is wel dat het een optical-in heeft. Ik ben aan het twijfelen tussen de:

- Logitech Z-680

- ProMedia GMX D-5.1

- Creative® Decoder DDTS-100
met Creative® GigaWorks™ S750.
Als ik m'n pc en xbox via optical-in op de decoder aansluit, en dan die gigaworks set via 7.1 analoog-uit ook op die decoder aansluit, kan ik dan al die effecten die de decoder ondersteunt (Dolby® Digital EX, DTS®-ES en Dolby Pro Logic II), op de gigaworks horen?

Het is vooral bedoeld voor films en games (xbox en pc).
Ik neig naar de Creative (als die decoder qua effects werkt met die gigaworks set)
en die Logitech lijkt me (voor mij) minder omdat de bass vrij bonkerig schijnt te zijn, en ik rekening met m'n huisgenoten te houden heb).
Graag adviezen.

Thomas

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Als je al in die klasse van pc-speakers kijkt, zullen je huisgenoten altijd last hebben, of je dan de Logitech of de Creative neemt maakt dan écht niet meer uit hoor. Zelf raad ik je de Creative GigaWorks aan! Simpelweg omdat het ''midden'' beter klinkt.

Maar kan ik dan via de decoder die effecten benutten?

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Ik dacht het wel. Kijk voor de zekerheid anders even op www.creative.com onder MegaWorks, als deze set de effecten kan decoderen: kan de GigaWorks het zeker weten!

Maar de gigaworks heeft geen decoder/optische ingang (naar mijn weten).
Kan Xbox>optical>Creative Decoder DDTS-100>analoog>Creative GigaWorks S750?
of verlies ik hierbij zoveel kwaliteit dat ik dan beter voor die logitech kan gaan met ingebouwde decoder en optical port? Ik zal het namelijk vooral voor m'n xbox gaan gebruiken (games en films).

Ik heb ook in de computer totaal gelezen dat de Terratec TXR335 heel erg goed is, laat ik nou net op zoek zijn naar een goede 2.1 set. Er is alleen 1 probleem, ik kan hem helemaal nergens vinden :'( , weet iemand dus misschien hoelang het nog gaat duren voordat hij normaal verkrijgbaar is oid?

Mr Majestic

quote:
Barry_Loef schreef op 19 augustus 2004 @ 20:38:
Ik dacht het wel. Kijk voor de zekerheid anders even op www.creative.com onder MegaWorks, als deze set de effecten kan decoderen: kan de GigaWorks het zeker weten!
Zowel de Megaworks als de Gigaworks hebben GEEN decoder. Deze is wel los te koop, ziet er gelikt uit en is goed getest.
quote:
spawnkamikaze schreef op 17 augustus 2004 @ 13:55:
@ edgarf28.. muziek is altijd nog het mooiste op een goede 2.1 set, geloof me , ik denk dat vele mede-forummers het met me eens zijn.
Dat bedoel ik.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws