Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mr Majestic

quote:
Cyb schreef op 29 juni 2004 @ 21:38:
Netjes opgesomd "Help!!!!". Ben het er ook mee eens.

Dat de center te zwaar was voor de standaard ervoor, had ik ook last van. Zakte elke keer in.

THX! :)

Heb die centersat op mijn monitor staan en nu staat ie precies goed op mij gericht dus elk nadeel heb ze voordeel zullen we maar zeggen. 8)

Help!!!! wijzigde dit bericht 29-06-2004 23:03 (3%)

Bon, Logitech Z680 besteld bij Pixmania voor 344¤ in't totaal ...

Ik schrijf m'n bevindingen hier wel neer als ie aangekomen is :)

| weyland.be | shaidar@gmail.com | system specs

Hallo mensen,

Over een maandje ga ik verhuizen, en dan mag ik van 1 kamer (5x5m) een soort 'multimediacentre' maken. Er komt o.a. dus een computer, xbox en thuisbioscoop in.

Ik heb alle apparatuur al (ook Infocus X1 beamer :P), behalve een fatsoenlijke audioset. Hier moet ik dus nog wat voor gaan uitzoeken. Nu gebruik ik nog een hele simpele creative 5.1 set, maar dat klinkt niet zo best, dus wil ik iets anders.
Het moet dus iets zijn wat ik op de X-box en de pc kan aansluiten. De beamer gaat via de pc, dus hoef bijvoorbeeld geen aansluiting op een standalone dvdspeler.

Ik heb al wat rondgekeken en zit heel erg te twijfelen tussen
de Creative Inspire TD7700 7.1 van ¤215,
de Creative GigaWorks S750 7.1 van ¤360 en
de Logitech Z-680 5.1 van ¤300.

Wat lijkt jullie de beste keuze? Dus welke zal in mijn geval de beste prijs/kwaliteit geven? Maar misschien denk je dat ik beter ergens anders voor kan gaan, ik hoor het graag!!

quote:
Heb jij dit topic uberhaupt al doorgelezen? :S

http://www.NUiPhone.nl/

Je wilt graag meerdere ingangen dus als je geen extra decoder wilt kopen voor de Creative setjes (rond de 100 eur) zou ik voor de z-680 gaan. Maar inderdaad, als je het topic had doorgelezen (op z'n minst de eerste post) had je het antwoord kunnen vinden.
quote:
shaidar schreef op 30 juni 2004 @ 08:39:
Bon, Logitech Z680 besteld bij Pixmania voor 344¤ in't totaal ...

Ik schrijf m'n bevindingen hier wel neer als ie aangekomen is :)
Dit een beetje een reply uit nieuwschierigheid, waarom koop je hem bij pixmania als je hem bij een andere zaak voor 300 euro excl verzendkosten kan bestellen?
(312,38 euro bij myparts incl rembours kosten)

Oooops duidelijk je woont in Belgie :) Sorry

Bjk wijzigde dit bericht 30-06-2004 16:48 (10%)
Reden: domme fout :)

[] Asus P5B-Deluxe [] Intel C2D e6600 [] Twinmos 2048 DDR2 PC 5300 [] XFX 8800GTX [] Audigy 2 ZS [] Seagate Barracuda 7200.10 320gig [] Maxtor Diamond 12 200GIG [] NEC 2500A DVD/RW [] Samsung Syncmaster 205BW [] Logitech G5 [] Logitech Z-680 [] CM Stacker

quote:
shaidar schreef op 29 juni 2004 @ 11:26:
Ok, even die MW550 opzoeken ...

Heb ik het verkeerd voor, of telt hoe meer watt RMS, hoe luider ?

Processoren en videokaarten etc etc, daarvan kan ik wel redelijk zeker zeggen "dat is goed, dat is slecht" .. maar geluid .. beb ik totaaal geen ervaring mee..
Dat ligt er maar net aan, ik heb een z-680 en een inspire 5300 van creative. Op de pc gaat de z-680 harder. maar bij dvd's via een dvd speler gaat weer de inspire harder. En daarbij zegt het wattage niet hoe hoog het volume is van een speakerset.

Final Tear 3 progress 94%

Meer watts RMS heeft de volgende effecten op het geluid en de stroomrekening:

Geluid:

- over het algemeen betekent meer watts RMS ook meer volume.
- meer watts RMS betekent ook dat het frequentiebereik van de speakers breed blijft op hoge volumes. Bij speakers met weinig watts RMS wordt het frequentiebereik kleiner als je de volumeknop opendraait. (de hoge tonen kunnen dan bijvoorbeeld achterblijven, of juist het middenbereik)

Stroomrekening:

- meer stroomverbruik, meer kosten :/

ATI - the way it is played :P

quote:
Frank_Knopers schreef op 01 juli 2004 @ 10:45:
Meer watts RMS heeft de volgende effecten op het geluid en de stroomrekening:

Geluid:

- over het algemeen betekent meer watts RMS ook meer volume.
- meer watts RMS betekent ook dat het frequentiebereik van de speakers breed blijft op hoge volumes. Bij speakers met weinig watts RMS wordt het frequentiebereik kleiner als je de volumeknop opendraait. (de hoge tonen kunnen dan bijvoorbeeld achterblijven, of juist het middenbereik)

Stroomrekening:

- meer stroomverbruik, meer kosten :/

Das kolder wat je daar allemaal zit te verkondigen, ten eerste zijn de watts van een speakers sets heel andere watts dan die je in het lichtnet hebt. En daarbij zijn de sateliet speakers van de logitech z-680 maar 15 Watt. Als je me niet geloofd moet je maar es de speakers opendraaien. Daar staat dan hupelelup 15 w.

Niet dat dat erg is want 15 watt met alleen hoge en midden tonen is al hard genoeg om half doof te worden :P Maar ik baal er toch telkens weer van dat bedrijven die valse wattages neerzetten overal. IK betwijfel ook dat ze echte wattages gebruiken bij die home chinema stes van Philips en Jvc

Als het over écht geluidsvolume gaat moet je toch naar jet aantal dB kijken?

De Z-680 vermeld dit op de site, 114dB's. Dus de maximale geluidsdruk op 1m. Dit is natuurlijk weer zo een typische waarde die je nooit zal bereiken als je naar muziek luistert.

Als je weet dat 90 dB het maximum mag zijn in een café of feestzaal (in België), en dat per 10 dB meer het eingelijk het dubbele is.

Het is toch niet alleen het max volume dat belangrijk is. De geluidskwaliteit, aansluitmogelijkheden en uiterlijk is voor mij toch belangrijk als enkel het volume. Als het natuurlijk allemaal tezamen kan })

quote:
Spikey cloud schreef op 01 juli 2004 @ 12:13:
[...]

Das kolder wat je daar allemaal zit te verkondigen, ten eerste zijn de watts van een speakers sets heel andere watts dan die je in het lichtnet hebt. En daarbij zijn de sateliet speakers van de logitech z-680 maar 15 Watt. Als je me niet geloofd moet je maar es de speakers opendraaien. Daar staat dan hupelelup 15 w.

Hm.. Andere watts dan die van het lichtnet :? Je zult wel gelijk hebben, maar wat betekent meer watts RMS dan wel voor de geluidssterkte en kwaliteit van de speakers??

ATI - the way it is played :P

Het is niet meer of minder dan een indicatie van het vermogen.

Maar net zoals met bijv lampen wilt vermogen niet alles zeggen (zet maar eens 20w TL, naast halogeen van 20w)

quote:
Frank_Knopers schreef op 01 juli 2004 @ 13:27:
[...]

Hm.. Andere watts dan die van het lichtnet :? Je zult wel gelijk hebben, maar wat betekent meer watts RMS dan wel voor de geluidssterkte en kwaliteit van de speakers??
Dat weet ik ook niet precies, ik weet alleen dat rms roots mean sqaure of zoiets betekend. IK heb me wel laten vertellen dat het aantal ohm ook meespeeld. Maar zoals ik al zei met 15 watt alleen hooge en midden tonen heb je al oordovend geluid, zodra er bass bij komt heb je een heel wat hoger wattage nodig, daarom kunnen die speakertjes ook zo hard. Omdat de lage tonen allenmaal naar de subwoofer worden gestuurt. Als de boxex echt 70 watt waren zoals logitech beweerd dan was iedereen die die boxen gebruikt doof geweest. Want 70 watt hoge en midden tonen das hard >:)

Deze post kan verwijderd worden

Spikey cloud wijzigde dit bericht 01-07-2004 15:32 (94%)

Ik wil nadat ik terug ben van vakantie een Logitech Z-680 gaan kopen. Lijkt me gewoon een ultiem setje zowel voor DVD als voor op de pc.

Nu heeft bijna iedereen die deze set heeft een Audigy geluidskaart. Op het moment heb ik een SB Live! 5.1 geluidskaart, is er veel verschil in kwaliteit van het geluid tussen een Audigy 2 en een SB Live! 5.1. Of is het amper hoorbaar en zit ik met mijn Live! 5.1 voorlopig nog goed genoeg.

[] Asus P5B-Deluxe [] Intel C2D e6600 [] Twinmos 2048 DDR2 PC 5300 [] XFX 8800GTX [] Audigy 2 ZS [] Seagate Barracuda 7200.10 320gig [] Maxtor Diamond 12 200GIG [] NEC 2500A DVD/RW [] Samsung Syncmaster 205BW [] Logitech G5 [] Logitech Z-680 [] CM Stacker

quote:
Bjk schreef op 01 juli 2004 @ 16:06:
Ik wil nadat ik terug ben van vakantie een Logitech Z-680 gaan kopen. Lijkt me gewoon een ultiem setje zowel voor DVD als voor op de pc.

Nu heeft bijna iedereen die deze set heeft een Audigy geluidskaart. Op het moment heb ik een SB Live! 5.1 geluidskaart, is er veel verschil in kwaliteit van het geluid tussen een Audigy 2 en een SB Live! 5.1. Of is het amper hoorbaar en zit ik met mijn Live! 5.1 voorlopig nog goed genoeg.

Ikzelf ben een voorstander van stapsgewijs werken. Wacht eerst tot je de set hoort, dan kan je nog zien.

Rust en kalmte, nooit overhaast zotte kosten doen

Mr Majestic

quote:
Nonkel pleuris schreef op 01 juli 2004 @ 17:12:
[...]

Ikzelf ben een voorstander van stapsgewijs werken. Wacht eerst tot je de set hoort, dan kan je nog zien.

Lijkt me goed advies.

Denk dat de Live 5.1 voorlopig nog wel afdoende is. Het verschil met de Audigy2 zal redelijk beperkt zijn in standaardsituaties.

Of je MP3's van goede kwaliteit zijn is denk ik een belangrijkere factor.
quote:
Nonkel pleuris schreef op 01 juli 2004 @ 17:12:
[...]

Ik heb hem al gehoort hoor! :)

quote:
Bjk schreef op 02 juli 2004 @ 11:08:
[...]
Ik heb hem al gehoord hoor! :)
en moet eigenlijk beluisterd zijn ;)

Ha, Z-680 aangekomen, aangesloten ..

.. té veel bass!!!!

even verder prullen :D

| weyland.be | shaidar@gmail.com | system specs

quote:
shaidar schreef op 02 juli 2004 @ 20:04:
Ha, Z-680 aangekomen, aangesloten ..

.. té veel bass!!!!

even verder prullen :D

De bas is inderdaad nogal sterk, bij mij staat hij voor muziek op het 1ste streepje. Bij films mag er wel wat bij >:). Hou er wel rekening mee dat de plaatsing van de sub heel veel verschil maakt. Als hij in een hoek staat is hij veel sterker, tegen een open muur veel minder.

Als je hem een aantal keer verplaatst kan je de beste plaats uitzoeken. Het maakt echt wel veel verschil

quote:
Nonkel pleuris schreef op 02 juli 2004 @ 21:00:
[...]

De bas is inderdaad nogal sterk, bij mij staat hij voor muziek op het 1ste streepje. Bij films mag er wel wat bij >:). Hou er wel rekening mee dat de plaatsing van de sub heel veel verschil maakt. Als hij in een hoek staat is hij veel sterker, tegen een open muur veel minder.

Als je hem een aantal keer verplaatst kan je de beste plaats uitzoeken. Het maakt echt wel veel verschil
Das bij alle subwoofer zo, dit komt omdat de subwoofer van alle kanten geluid geeft. Dit is bij speakers wel anders. Dus je kan concluderen dat als een subwoofer tegen de muur staat meer bass krijgt omdat veel bass terug word gereflecteerd door de muur.

Spikey cloud wijzigde dit bericht 02-07-2004 22:56 (15%)

Fueled by Slingshot
Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
Misschien toevoegen? Vind dit wel 1 vd mooiste en best klinkende 2.1 setjes als je het mij vraagt. (Als hij hetzelfde klinkt als de Z3 dan he :P)

Roet wijzigde dit bericht 03-07-2004 00:20 (19%)

Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?

ikzelf heb de creative inspire 6700 6.1 met een creative audigy 2 komt voor me dvd's eg toppie geluid uit en ook best wel harde muziek games ideaal je hoort precies waar iedereen loopt

jorisw86 wijzigde dit bericht 03-07-2004 00:34 (19%)
Reden: typ fouten

Ik heb ook de creative inspire 6700 Wat een fucking bagger set is dat zeg :| .
Het klinkt wel leuk en aardig allemaal, maar als je hem een beetje wil opendraaien dan krijg je me daar geluid |:( .
K heb nog nooit zulke problemen gehad met deze set k moest 2 keer een nieuwe sub krijgen :/ .
Nou daar word je echt nie vrolijk van, ik heb nu mijn versterker er op aangesloten en dat klinkt perfect :).

Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws