Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
PoweRoy schreef op 15 juni 2004 @ 11:29:
[...]

ligt eraan!
speel je welles spelletje met stereo sound en soms een mp3 volstaat de live!
speel je vaak een spelletje met 5.1 surround en kijkt veel films en luisteren een hele zooi mp3's zou ik voor de audigy ES gaan (ZS is toch de betere ofnie:?)

maar wat die 5.1 digital is weet ik niet :? maar ik denk de digitale versie van de live!
Ik gebruik zeker het 5.1 en ik wil het gewoon goed hebben. Ja die (2)ZS is veel beter, maar die is ook veel duurder. Die kaart is ook voor 7.1 geluid en dat vind ik een beetje zonde dan.

Webdesign, Scripting & Hosting: www.tr-media.nl

Reg. datum: 05 november 2003

Dan probeer ik het nu hier maar eens een keer, misschien dat jullie er wel een antwoord op hebben...

Ik heb een Inspire Digital 5500 (voor mij een hele leuke set omdat mn ma bij 2 bass streepjes al begint te blèren dat de muziek te hard staat |:( )

Ik heb deze aangesloten op een Audigy 2 ZS middels een bijgeleverde kabel.
Een SPDIF (soort van Mono jack plugje) naar een RCA (Coax) kabeltje.

Deze gaat van de digitale uitgang van de Audigy naar de Coaxial ingang van de Decoder. Maar ik krijg GEEN dolby digital geluid. Met speakertest krijg ik ook alleen maar geluid uit linksvoren en rechtsvoren. En behalve Stereo-mode of Dolby Pro Logic-mode kan ik geen Dolby Digital selecteren (niet bij een speakertest, en ook niet bij een DVD).

In de handleiding van de speakers staat dat ik een speciale 4-geleider (soort jack, maar dan vaker onderverdeeld) naar RCA. Maar daar weten ze hier geen raad mee.

Ze hebben me wel bij een elektronica zaak hier in de buurt een 4 geleider naar 3 Tulp gegeven, maar die werkte helemaal niet. Toen ze me een SPDIF kabel meegaven, welke dezelfde was als de kabel bijgeleverd bij de speakers, had ik wederom (beter gezegd "Nog Altijd") GEEN 5.1 kanaals geluid :'(

De speakerinstellingen van Windows staan gewoon op 5.1 Speakerset, en die van de AudioHQ van Creative staat ook gewoon op 5.1 surround. Ik ben langzamerhand echt teneinde raad!

edit:
Ik weet niet wat een ES kost, maar mijn Audigy 2 ZS heeft me maar 74¤ gekost, RETAIL!

F-Tim wijzigde dit bericht 15-06-2004 12:50 (5%)

Wanna play?

Reg. datum: 02 juli 2003

Even een vraagje; bestaan er ook een beetje knappe stereo speakers zonder sub?
Ik heb namelijk voor muziek & films een terratec ewx 24/96 aangesloten op een hifi versterker. Maar helaas staan de boxen daarvan een kwartslag gedraait ten opzichte van het buro waar m'n pc staat. Totaal geen stereobeeld dus als je achter je pc zit.

Nu zit ik eraan te denken om er een simpele creative audigy oid bij te kopen en een paar speakers voor het enkele keertje dat ik game en geen koptelefoon op wil. Alleen wil ik niet zo'n logge sub bij m'n voeten hebben staan. Overdreven veel bass hoeft zowiezo niet, dat kan ik m'n onder/boven/zijburen niet aandoen ;) Maar geluidskwaliteit vind ik wel belangrijk dus het moeten niet van die dingen van een tientje zijn. Budget is ongeveer 200 euro en een mooi design is altijd meegenomen. Heeft iemand nog een tip?

this side up

F*ed up beyond all recognition
Reg. datum: 31 oktober 2000

Is het dan misschien een idee om gewone hifi speakers erbij aan te schaffen?
heb je een paar hele mooie/goede voor het bedrag dat je er voor over hebt

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Reg. datum: 02 juli 2003

Tsja, dan heb ik weer een extra versterker nodig.
En boekenplank model hifi speakers staan niet bepaald vlot naast een tft :+

Ik zoek meer iets zoals een speakersysteem van klipsch, alleen dan zonder sub.
Niet al te groot, en zo op de line-out van een geluidskaart in te pluggen.

this side up

quote:
F-Tim schreef op 15 juni 2004 @ 12:48:
Dan probeer ik het nu hier maar eens een keer, misschien dat jullie er wel een antwoord op hebben...

Ik heb een Inspire Digital 5500 (voor mij een hele leuke set omdat mn ma bij 2 bass streepjes al begint te blèren dat de muziek te hard staat |:( )

Ik heb deze aangesloten op een Audigy 2 ZS middels een bijgeleverde kabel.
Een SPDIF (soort van Mono jack plugje) naar een RCA (Coax) kabeltje.

Deze gaat van de digitale uitgang van de Audigy naar de Coaxial ingang van de Decoder. Maar ik krijg GEEN dolby digital geluid. Met speakertest krijg ik ook alleen maar geluid uit linksvoren en rechtsvoren. En behalve Stereo-mode of Dolby Pro Logic-mode kan ik geen Dolby Digital selecteren (niet bij een speakertest, en ook niet bij een DVD).

In de handleiding van de speakers staat dat ik een speciale 4-geleider (soort jack, maar dan vaker onderverdeeld) naar RCA. Maar daar weten ze hier geen raad mee.

Ze hebben me wel bij een elektronica zaak hier in de buurt een 4 geleider naar 3 Tulp gegeven, maar die werkte helemaal niet. Toen ze me een SPDIF kabel meegaven, welke dezelfde was als de kabel bijgeleverd bij de speakers, had ik wederom (beter gezegd "Nog Altijd") GEEN 5.1 kanaals geluid :'(

De speakerinstellingen van Windows staan gewoon op 5.1 Speakerset, en die van de AudioHQ van Creative staat ook gewoon op 5.1 surround. Ik ben langzamerhand echt teneinde raad!

edit:
Ik weet niet wat een ES kost, maar mijn Audigy 2 ZS heeft me maar 74¤ gekost, RETAIL!

spdif = sony philips digital interface, spdif -> coax gaat niet werken, niet in 5.1 formaat iig :P

Je moet hem of coax only aansluiten, of via fiber (aanrader) dan gaat het werken.
de 3 tulpstekkers (of 4) is ook geen ideale oplossing en de kwaliteit van overdracht is matig. ik zou mooi optisch gaan maar ik weet niet of de speakerset optical in heeft.

http://www.NUiPhone.nl/

quote:
Diaboluzzz schreef op 15 juni 2004 @ 14:06:
[...]

spdif = sony philips digital interface, spdif -> coax gaat niet werken, niet in 5.1 formaat iig :P

Je moet hem of coax only aansluiten, of via fiber (aanrader) dan gaat het werken.
de 3 tulpstekkers (of 4) is ook geen ideale oplossing en de kwaliteit van overdracht is matig. ik zou mooi optisch gaan maar ik weet niet of de speakerset optical in heeft.

Er is zowel coaxiaal S/PDIF en optisch S/PDIF.
Je hebt coaxiale jacks en tulppluggen, dus waarschijnlijk heeft'ie gewoon een stuk coax-snoer gekregen, anders zou er helemaal geen geluid zijn.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Reg. datum: 30 augustus 2002

quote:
Diaboluzzz schreef op 15 juni 2004 @ 11:34:
[...]
De electronicazaak is btw mediamarkt groningen

MM verkoopt geen GigaWorks. Teminste niet op het moment dat ik ernaar keek.

Het is algemeen bekend dat de Z680 niet kan tippen aan de S750, zowel de sats als sub. Luister zelf maar eens als je hem ooit eens krijgt. Maar bij de S750 mis je dan ook een decoder, wat je wel weer krijgt bij de Z680.

quote:
F-Tim schreef op 15 juni 2004 @ 12:48:
[...]Met speakertest krijg ik ook alleen maar geluid uit linksvoren en rechtsvoren.[...]
Lees dit eens door audigy 2 zs to creative inspire 5.1 digital 5500
Lees ook de FAQ door. SPDIF is bij veel geluidskaarten PCM stereo, AC3 of DTS. Die speakertest valt onder PCM stereo.

Cyb wijzigde dit bericht 15-06-2004 14:26 (14%)

quote:
Cyb schreef op 15 juni 2004 @ 14:24:
[...]

MM verkoopt geen GigaWorks. Teminste niet op het moment dat ik ernaar keek.

Het is algemeen bekend dat de Z680 niet kan tippen aan de S750, zowel de sats als sub. Luister zelf maar eens als je hem ooit eens krijgt. Maar bij de S750 mis je dan ook een decoder, wat je wel weer krijgt bij de Z680.

[...]

Lees dit eens door audigy 2 zs to creative inspire 5.1 digital 5500
Lees ook de FAQ door. SPDIF is bij veel geluidskaarten PCM stereo, AC3 of DTS. Die speakertest valt onder PCM stereo.
MM verkoopt nu wel GigaWorks, @ wormaap. je hebt gelijk ff vergeten :) je kan ook niet alles onthouden heh (8>

http://www.NUiPhone.nl/

quote:
Diaboluzzz schreef op 15 juni 2004 @ 14:56:
[...]

MM verkoopt nu wel GigaWorks, @ wormaap. je hebt gelijk ff vergeten :) je kan ook niet alles onthouden heh (8>
'T is je vergeven :>

Ticking away, the moments that make up a dull day.

hier een aanrader de creative inspire 5700
deze raad ik vooral aan bij films omdat er een mooie bas uitkomt (met privite ryan lijkt het alsof de tanks in je kamer rijden) en er zit een decoder bij die dolby d en dts codeerd.
Wat nog een voordeel is, dat er veel aansluitingen op zitten zoals: optical coaxial digital din (5.1) en voor en achter 4.1 mono ingangen (ook voor stereo te gebruiken, stereo kan met movie cmss of music omgezet worden naar serround 5.1voor stereo signalen en 3.1 voor mono signalen) ten slotte is er ook nog een aansluiting voor een extra subwover.
Als je dit speaker systeem via de din5.1 aansluit op de digitale uitgang op je soundcard (mini jack) dan kun je ook 5.1 meteen vanaf je pc beluisteren en dus ook gebruik maken van EAX bij spellen.
Als je het systeem koopt zit er voor alle aansluitingen een kabel bij en een draadloze afstandbediening.

Goeienmiddag, ben op zoek naar een nieuw speakersysteemje, en toen kwam ik deze tegen

http://www.targetweb.nl/txt/tx42200.htm die voor 60 eurootjies te koop is. Ik wilde eerst de Creative I-trique 2.1 3300, maar aangezien deze rond de 90 euro kost, en dan ook nog 2.1, kwam ik deze tegen

Iemand ervaring met dit merk of systeem?

Groeten
Quinten

Nee, lijkt me geen goed systeem. Een 4'' woofer zegt al genoeg. Die gaat dan lekker meezingen op de 500 hertz tonen. Een 5.1 setje van 60 euro moet toch minstens een 6,5'' woofer hebben en op zijn minst een 2,5 '' middriver.

ATI - the way it is played :P

Reg. datum: 17 juni 2004

Om te beginnen wil ik zeggen dat het een duidelijk en goeie topic start is!

Ik ben ook op zoek naar een mooi setje en heb inmiddels de keuze beperkt tot een Logitech Z5300 of een Creative GD580. Ik heb alleen geen idee wat nu de goeie keus is. Heeft de decoder van Creative nu zo veel zin en weegt dat op tegen de toch wel minder spec's t.o.v. het Logitech setje? Verder weet ik dat de logitech speakers aan de muur te monteren zijn en bij Creative kan ik daar niets over vinden.

Kan iemand mij nog voors of tegens geven?

=Bijna weer pappa=

Ik ben voor de Creative GD580 gegaan.

Dit omdat ik mijn DVD speler er ook meteen op kan aansluiten (welke ook een digitale uitgang heeft).

Dit omdat ik dan mijn HomeTheatre PCtje ook hier meteen op kan aansluiten.

Twee vliegen in 1 klap. Surround via mijn Hometheatre PC en DTS via mijn DVD speler.

En die 280watt tov 47watt ... tja ... ik geloof dat die Creative ook wel hard kan ;)

En ik heb zelf ook inderdaad alleen maar standaards gezien (op de creative site)

(ik heb hem alleen nog niet gehoord, ik heb hem net besteld)

TheDarkLord666 wijzigde dit bericht 22-06-2004 13:31 (9%)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Ik heb nu zo'n Soundworks 4.1 setje, met moeite 20 Watt voor de subwoofer ...
Het is alleen op de PC aangesloten, en voornamelijk om muziek te luisteren (games en DVDs met surround natuurlijk ook...)

Ik ben van zin om me zo snel mogelijk een Logitech Z680 te gaan halen.

Mijn primaire behoefte is VOLUME ... iemand enig idee of dat ik met die Z680 een miskoop doe? Of is er een andere set die nóg luider gaat (maar niet nóg verschrikkelijker duur is?)

| weyland.be | shaidar@gmail.com | system specs

quote:
shaidar schreef op 29 juni 2004 @ 09:37:
Ik heb nu zo'n Soundworks 4.1 setje, met moeite 20 Watt voor de subwoofer ...
Het is alleen op de PC aangesloten, en voornamelijk om muziek te luisteren (games en DVDs met surround natuurlijk ook...)

Ik ben van zin om me zo snel mogelijk een Logitech Z680 te gaan halen.

Mijn primaire behoefte is VOLUME ... iemand enig idee of dat ik met die Z680 een miskoop doe? Of is er een andere set die nóg luider gaat (maar niet nóg verschrikkelijker duur is?)

De Z-680 gaat echt wel luid. Heb hier 2 200W 8ohm speakers staan (op een versterker van 95W) En hij ging luider. De bass is imens, mijn muis ging er van lopen. Hij moet wel op het 1ste streepje staan bij muziek. Bij sommige films mag hij iets meer.

Zoek eens een winkel waar je hem eens kan beluisteren, als je alles openzet zal je rap alleen in de winkel staan ;)

Zoals alle 5.1 sets is vooral de plaatsing van alle componenten belangrijk

BooBs for BraiNs

mooie topicstart...
alleen mis ik iets (wat ook niet altijd vermeld wordt op de site van de producenten) nl over welke aansluiting die dingen beschikken...
analoge of digitale jacks...

ik heb hier een 4.1 setje van creative(cambridge Soundworks FPS1000) altijd heel tevreden van geweest, mooie surround (ik heb ze ideaal opgesteld rondom me) maar om te gamen gebruik ik op dit moment nog steeds liever mijn hoofdtelefoon... ook omdat dit voor m'n familie dan geen lawaaihinder meer geeft ("FIRE IN THE HOLE!!!" en van die dingen :) )
maar ook omdat ik alles zoveel beter hoor. Met een surround set kun je helemaal geen voetstappen en geluid dat veraf is horen zonder die luid te zetten...

daarom vind ik die hype van 5.1 -> 6.1 -> 7.1 een beetje erover... van 4.1 naar 5.1 kan misschien nog een verbetering zijn (onze oren zijn naar voor gericht, weet je nog :+ ) 6.1 misschien in extremis voor een echte audiofiel, maar 7.1 is volgens mij verspilling van je centen... dit blijft echter mijn humble opinion, maar ik zou eerder voor een goeie hoofdtelefoon gaan en boxen met vermogen (voor muziek e.d.) dan voor zo'n 7.1 voor games...

Yo momma's so fat, Dr. Martens had to kill 3 cows just to make her a pair of shoes.

quote:
Nonkel pleuris schreef op 29 juni 2004 @ 09:58:
[...]

De Z-680 gaat echt wel luid. Heb hier 2 200W 8ohm speakers staan (op een versterker van 95W) En hij ging luider. De bass is imens, mijn muis ging er van lopen. Hij moet wel op het 1ste streepje staan bij muziek. Bij sommige films mag hij iets meer.
[...]

Ok, thanks, nog iemand anders wat ervaringen?

Of is er een goekoper setje dat hetzelfde volume haalt? Of ben ik beter af met een aparte versterker met luidsprekers? Zo'n home cinema dinges??

Mr Majestic

quote:
Diaboluzzz schreef op 15 juni 2004 @ 11:34:
[...]
Het is zulke bullshit dat creative logitech Z-680 owned.
Ik werk bij een electronica zaak en we hebben overdag uiteraard muziek aan, vaak ook al voor openingstijd er is geen enkele set die qua kwaliteit, geluid en kracht de logitech z-680 overstemt.
Sterker nog, ik heb nog nooit een klant gehad die voor een creative set koos nadat ik ze beide had laten horen.
Als je het budget hebt en je wilt the bomb in pc-speaker wereld dan koop je zonder enige twijfel een logitech Z-680.
[...]
De Z-680 heeft 2/3 versies gekent, de allereerste lichting had idd ruis, was een fout in de decoder voor zover ik weet, de tweede lichting had een lcd schermpje dat uiterst slecht leesbaar was en de derde huidige lichting is perfect.

De electronicazaak is btw mediamarkt groningen

Dat de Z680 the bomb is in PC-speaker wereld is echt onzin. Misschien toen ie net uit was maar nu echt niet meer. De Klipsch Ultra en de GW750 zijn beter volgens de reviews en de mensen die de sets gehad hebben.
De Z680 is wel gewoon een van de betere sets op de markt.

Ik heb de Z680 gehad en heb nu de MW 550THX.

Beide sets hebben hun voor en nadelen

Verder heb ik dus beide kunnen beluisteren en proberen in mijn huiskamer wat toch echt anders is dan in zo'n grote hal.

Z680 destijds ongeveer EUR 380, nu EUR 300:
+ Decoder
+ Veel instelmogelijkheden op Controlpod
+ Veel in en uitgangen. (CHECK welke je nodig hebt!!)
+ Hardste output in volume
+ Megaharde Base, vooral cool bij FPS games.
+ Goed geluid
- Sissend geluid uit de sats als je niets afspeelt. Zelfs als je mute ingedrukt hebt. Bij mij ook met Control pod 1.1.2 die het probleem moest oplossen. Dit vond ik echt heel irritant.
- Te overheersende, bonkende base, bij sommige toepassingen is het ok maar voor allround gebruik naar mijn smaak te.
- Het hoog, midden, laag is minder mooi in balans.
- Vormgeving spreekt mij minder aan.
- Enorme controlpod.
- z680 heeft dan wel een decoder maar ik vind al die instelmogelijkheden/effecten maar onhandig. Plus per spel klinkt de ene setting goed en bij een ander een andere setting dus zit je de hele tijd te pielen.
- de bass en de treble kun je alleen via de drivers instellen en niet op de CP wat ik irritant vind.

MW550THX destijds ongeveer EUR260 zelf voor EUR210gekocht en nu EUR239:
+ Hoog, midden en laag is mooi in balans en neutraal
+ Bas is hard maar niet overheersend.
+ Harde output (Doet niet veel onder voor de Z680)
+ Eenvoudige kleine controlpod waarop je de belangrijkste dingen snel kunt instellen waaronder Bas en Treble.
+ Geen sissend geluid.
+ Vormgeving spreekt me meer aan. Is wat gedistingeerder in een huiskamer.
- Geen decoder
- Minder in en uitgangen. (CHECK wat je nodig hebt !)
- Sat middenvoor is te zwaar voor de steun waarop ie gemonteerd is. Hij "zakt" er door heen.

Conclusie:
Het is maar net wat je zoekt. Met geen van beide doe je een slechte koop.

Wil je het allerhardste geluid, m.n. bas, en/of een decoder en/of veel in- en uitgangen overweeg dan de Z680. Dit kost je wel ongeveer EUR 60 meer.

Wil je hard geluid dat evenwichtig is en vrijwel alles neutraler kan afspelen maar met iets minder harde maar wel meer gecontroleerde bas ga dan voor de THX 550. Hij is ook nog ns zo'n EUR 60 goedkoper.

Zelf zou ik als ik nu iets moest kopen en ik geen decoder nodig had voor de S750 gaan die voor EUR 366 in de PW staat.

PS: Ik kan je overigens verzekeren dat ook bij de MW550, de buurtjes en moeke heel erg hard komen klagen. Dat ding gaat namelijk ook ECHT hard.

Help!!!! wijzigde dit bericht 29-06-2004 21:21 (18%)

Ok, even die MW550 opzoeken ...

Heb ik het verkeerd voor, of telt hoe meer watt RMS, hoe luider ?

Processoren en videokaarten etc etc, daarvan kan ik wel redelijk zeker zeggen "dat is goed, dat is slecht" .. maar geluid .. beb ik totaaal geen ervaring mee..

Mr Majestic

quote:
shaidar schreef op 29 juni 2004 @ 11:26:
Ok, even die MW550 opzoeken ...

Heb ik het verkeerd voor, of telt hoe meer watt RMS, hoe luider ?

Processoren en videokaarten etc etc, daarvan kan ik wel redelijk zeker zeggen "dat is goed, dat is slecht" .. maar geluid .. beb ik totaaal geen ervaring mee..

Meer zou Luider moeten zijn maar niet perse beter.

Het beste wat je kunt doen is gewoon veel reviews en gebruikerservaringen lezen, daar de rode draad uithalen en vervolgens bepalen wat je zelf belangrijk vindt.
Daarna moet je, indien mogelijk, altijd zelf even gaan luisteren omdat Geluid heel persoonlijk is.
Tijdens dat luisteren probeer je dan vast te stellen of wat je hoort overeenkomt met de rode draad en je eigen voorkeuren.

Helaas is het wel moeilijk om een tot een goed oordeel te komen aan de hand van even luisteren, m.n. in de mediamarkt. (Maar ook bij andere zaken)
- De omgeving is daar niet ideaal. Hoogstens kun je idd vaststellen dat een set het hardst gaat. De ruimte is veel te groot en te rumourig. Automatisch valt dan degene die het hardst gaat het meest op.

Succes iig.

ps ik heb mijn vorige post nog iets bijgewerkt.

Help!!!! wijzigde dit bericht 29-06-2004 11:37 (3%)

Mr Majestic

quote:
shaidar schreef op 29 juni 2004 @ 10:17:
[...]

Of is er een goekoper setje dat hetzelfde volume haalt? Of ben ik beter af met een aparte versterker met luidsprekers? Zo'n home cinema dinges??

Dat heb ik me ook afgevraagd destijds. Ik heb daar eigenlijk geen ervaring mee en toch maar voor een PC specifieke oplossing gekozen.

Ik denk dat je voor EUR 240 (MW550THX) het echt bijna niet mogelijk kan zijn om veel beter 5.1 geluid te krijgen.

Kijk je moet natuurlijk ook geen wonderen verwachten voor dat geld. Een beetje audiofiel heeft alleen al voor dat geld aan bekabeling liggen.

Bedenk maar eens dat je voor slechts NLG 528,- krijgt:
- 5 sats
- 1 subwoofer incl. versterker
- controlpod
en dat hierin ook nog BTW, zit etc. etc. Volgensmij kan dat niet veel goedkoper.

Als laatste kan ik iedereen adviseren om voor de speakers achter je standaards te kopen.
Een goede opstelling maakt of breekt het effect van 5.1.

Help!!!! wijzigde dit bericht 29-06-2004 11:53 (33%)

In ieder geval, ik bega geen miskoop als ik een MW550THX of 'n Z680 ga halen, als ik van een Soundworks 4.1 setje met nog geen 20W voor de subwoofer kom?

Het zal allezinds luider klinken toch?

Dan denk ik maar dat ik voor de goedkopere oplossing ga, de MW550THX dus ... in ieder geval, 1000x bedankt voor je uitleg :)

Reg. datum: 30 augustus 2002

Netjes opgesomd "Help!!!!". Ben het er ook mee eens.

Dat de center te zwaar was voor de standaard ervoor, had ik ook last van. Zakte elke keer in.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws