Ik gebruik zeker het 5.1 en ik wil het gewoon goed hebben. Ja die (2)ZS is veel beter, maar die is ook veel duurder. Die kaart is ook voor 7.1 geluid en dat vind ik een beetje zonde dan.quote:
Webdesign, Scripting & Hosting: www.tr-media.nl
GoT Index » Audio en HiFi » Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Ik gebruik zeker het 5.1 en ik wil het gewoon goed hebben. Ja die (2)ZS is veel beter, maar die is ook veel duurder. Die kaart is ook voor 7.1 geluid en dat vind ik een beetje zonde dan.quote:PoweRoy schreef op 15 juni 2004 @ 11:29:
[...]
ligt eraan!
speel je welles spelletje met stereo sound en soms een mp3 volstaat de live!
speel je vaak een spelletje met 5.1 surround en kijkt veel films en luisteren een hele zooi mp3's zou ik voor de audigy ES gaan (ZS is toch de betere ofnie:?)
maar wat die 5.1 digital is weet ik nietmaar ik denk de digitale versie van de live!
Webdesign, Scripting & Hosting: www.tr-media.nl
F-Tim wijzigde dit bericht 15-06-2004 12:50 (5%)
Wanna play?
this side up
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
this side up
quote:F-Tim schreef op 15 juni 2004 @ 12:48:
Dan probeer ik het nu hier maar eens een keer, misschien dat jullie er wel een antwoord op hebben...
Ik heb een Inspire Digital 5500 (voor mij een hele leuke set omdat mn ma bij 2 bass streepjes al begint te blèren dat de muziek te hard staat)
Ik heb deze aangesloten op een Audigy 2 ZS middels een bijgeleverde kabel.
Een SPDIF (soort van Mono jack plugje) naar een RCA (Coax) kabeltje.
Deze gaat van de digitale uitgang van de Audigy naar de Coaxial ingang van de Decoder. Maar ik krijg GEEN dolby digital geluid. Met speakertest krijg ik ook alleen maar geluid uit linksvoren en rechtsvoren. En behalve Stereo-mode of Dolby Pro Logic-mode kan ik geen Dolby Digital selecteren (niet bij een speakertest, en ook niet bij een DVD).
In de handleiding van de speakers staat dat ik een speciale 4-geleider (soort jack, maar dan vaker onderverdeeld) naar RCA. Maar daar weten ze hier geen raad mee.
Ze hebben me wel bij een elektronica zaak hier in de buurt een 4 geleider naar 3 Tulp gegeven, maar die werkte helemaal niet. Toen ze me een SPDIF kabel meegaven, welke dezelfde was als de kabel bijgeleverd bij de speakers, had ik wederom (beter gezegd "Nog Altijd") GEEN 5.1 kanaals geluid
De speakerinstellingen van Windows staan gewoon op 5.1 Speakerset, en die van de AudioHQ van Creative staat ook gewoon op 5.1 surround. Ik ben langzamerhand echt teneinde raad!
edit:
Ik weet niet wat een ES kost, maar mijn Audigy 2 ZS heeft me maar 74¤ gekost, RETAIL!
http://www.NUiPhone.nl/
quote:Diaboluzzz schreef op 15 juni 2004 @ 14:06:
[...]
spdif = sony philips digital interface, spdif -> coax gaat niet werken, niet in 5.1 formaat iig
Je moet hem of coax only aansluiten, of via fiber (aanrader) dan gaat het werken.
de 3 tulpstekkers (of 4) is ook geen ideale oplossing en de kwaliteit van overdracht is matig. ik zou mooi optisch gaan maar ik weet niet of de speakerset optical in heeft.
Ticking away, the moments that make up a dull day.
quote:
Lees dit eens door audigy 2 zs to creative inspire 5.1 digital 5500quote:F-Tim schreef op 15 juni 2004 @ 12:48:
[...]Met speakertest krijg ik ook alleen maar geluid uit linksvoren en rechtsvoren.[...]
Cyb wijzigde dit bericht 15-06-2004 14:26 (14%)
MM verkoopt nu wel GigaWorks, @ wormaap. je hebt gelijk ff vergetenquote:Cyb schreef op 15 juni 2004 @ 14:24:
[...]
MM verkoopt geen GigaWorks. Teminste niet op het moment dat ik ernaar keek.
Het is algemeen bekend dat de Z680 niet kan tippen aan de S750, zowel de sats als sub. Luister zelf maar eens als je hem ooit eens krijgt. Maar bij de S750 mis je dan ook een decoder, wat je wel weer krijgt bij de Z680.
[...]
Lees dit eens door audigy 2 zs to creative inspire 5.1 digital 5500
Lees ook de FAQ door. SPDIF is bij veel geluidskaarten PCM stereo, AC3 of DTS. Die speakertest valt onder PCM stereo.
http://www.NUiPhone.nl/
'T is je vergevenquote:Diaboluzzz schreef op 15 juni 2004 @ 14:56:
[...]
MM verkoopt nu wel GigaWorks, @ wormaap. je hebt gelijk ff vergetenje kan ook niet alles onthouden heh
Ticking away, the moments that make up a dull day.
ATI - the way it is played :P
TheDarkLord666 wijzigde dit bericht 22-06-2004 13:31 (9%)
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
| weyland.be | shaidar@gmail.com | system specs
quote:shaidar schreef op 29 juni 2004 @ 09:37:
Ik heb nu zo'n Soundworks 4.1 setje, met moeite 20 Watt voor de subwoofer ...
Het is alleen op de PC aangesloten, en voornamelijk om muziek te luisteren (games en DVDs met surround natuurlijk ook...)
Ik ben van zin om me zo snel mogelijk een Logitech Z680 te gaan halen.
Mijn primaire behoefte is VOLUME ... iemand enig idee of dat ik met die Z680 een miskoop doe? Of is er een andere set die nóg luider gaat (maar niet nóg verschrikkelijker duur is?)
Yo momma's so fat, Dr. Martens had to kill 3 cows just to make her a pair of shoes.
quote:Nonkel pleuris schreef op 29 juni 2004 @ 09:58:
[...]
De Z-680 gaat echt wel luid. Heb hier 2 200W 8ohm speakers staan (op een versterker van 95W) En hij ging luider. De bass is imens, mijn muis ging er van lopen. Hij moet wel op het 1ste streepje staan bij muziek. Bij sommige films mag hij iets meer.
[...]
quote:Diaboluzzz schreef op 15 juni 2004 @ 11:34:
[...]
Het is zulke bullshit dat creative logitech Z-680 owned.
Ik werk bij een electronica zaak en we hebben overdag uiteraard muziek aan, vaak ook al voor openingstijd er is geen enkele set die qua kwaliteit, geluid en kracht de logitech z-680 overstemt.
Sterker nog, ik heb nog nooit een klant gehad die voor een creative set koos nadat ik ze beide had laten horen.
Als je het budget hebt en je wilt the bomb in pc-speaker wereld dan koop je zonder enige twijfel een logitech Z-680.
[...]
De Z-680 heeft 2/3 versies gekent, de allereerste lichting had idd ruis, was een fout in de decoder voor zover ik weet, de tweede lichting had een lcd schermpje dat uiterst slecht leesbaar was en de derde huidige lichting is perfect.
De electronicazaak is btw mediamarkt groningen
Help!!!! wijzigde dit bericht 29-06-2004 21:21 (18%)
quote:shaidar schreef op 29 juni 2004 @ 11:26:
Ok, even die MW550 opzoeken ...
Heb ik het verkeerd voor, of telt hoe meer watt RMS, hoe luider ?
Processoren en videokaarten etc etc, daarvan kan ik wel redelijk zeker zeggen "dat is goed, dat is slecht" .. maar geluid .. beb ik totaaal geen ervaring mee..
Help!!!! wijzigde dit bericht 29-06-2004 11:37 (3%)
quote:shaidar schreef op 29 juni 2004 @ 10:17:
[...]
Of is er een goekoper setje dat hetzelfde volume haalt? Of ben ik beter af met een aparte versterker met luidsprekers? Zo'n home cinema dinges??
Help!!!! wijzigde dit bericht 29-06-2004 11:53 (33%)
GoT Index » Audio en HiFi » Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos