Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 07 januari 2003

Ok, ik ben aan het twijfelen tussen een z680 en een 5300, beide Logitech
Er zijn een aantal problemen
Ik wil het setje meenemen naar het werk, sluit daar mijn mp3speler aan, en ik wil uit alle kanalen geluid hebben...HARD, ik werk namelijk in een fabriek met allemaal machines. Ik heb een creative t5900 setje geprobeerd, maar die had teleurstellende resultaten tegenover de 4400 van creative, qua geluid, ik heb alle kanalen geluid via een stereojack-splitter.
Ik wil weten of beide setjes(de 5300 en z680) genoeg power hebben, aangezien de specificaties van de t5900 hoger waren dan de 4400 en toch zachter ging.
Wat is het verschil in dat matrix ding van de 5300, geeft die goed geluid weer, dus gaan de boxjes ook fatsoenlijk hard, niet twee achterste boxjes die voor spek en bonen mee doen dus. En dat dolby prologic, dat werkt neem ik aan wel goed wat dat betreft...

iig, geef me tips! Welke moet ik kiezen? de 5300, met de matrix en ook niet genoeg power?? of de z680, met de prologic, waar ik zekerder over ben, maar de prijs me niet echt aanstaat...

Van alles te koop, vraag het aan me!! robnas@gmail.com

Reg. datum: 17 november 2003

quote:
Nas T schreef op 17 oktober 2004 @ 20:04:
Ik wil het setje meenemen naar het werk, sluit daar mijn mp3speler aan, en ik wil uit alle kanalen geluid hebben...HARD, ik werk namelijk in een fabriek met allemaal machines.

Een meeneembare 5.1 set is al een heel raar beginpunt. Ben je niet beter met een zware radio?

Maar als antwoord op de vraag, een Z680 gaat alleszins luid. Maar als je hem op STEREO x 2 zet werkt de center niet. Op de music stand wel, maar dan zijn de rears minder. En nu dat er een opvolger is voor de Z680 zal het moeilijk zijn om nog een te vinden.

Reg. datum: 30 juni 2003

Ik ben op zoek naar een paar goed afgeschermde speakers. Ik word helemaal gek van het feit dat m'n speakers zo knetteren als iemand met z'n mobiel staat te bellen! Indien m'n buurman met z'n gsm gaat bellen knetteren mijn boxen! Heel irritant als je net een lekker nummertje hard hebt aanstaan! Ik heb nu een setje van creative (geen idee welke, zijn een jaartje of 2 oud) en het liefst heb ik weer een setje van Creative. Welk setje is echt een aanrader? Thx!

Reg. datum: 03 mei 2002

quote:
Nonkel pleuris schreef op 17 oktober 2004 @ 20:46:
[...]

Een meeneembare 5.1 set is al een heel raar beginpunt. Ben je niet beter met een zware radio?

Maar als antwoord op de vraag, een Z680 gaat alleszins luid. Maar als je hem op STEREO x 2 zet werkt de center niet. Op de music stand wel, maar dan zijn de rears minder. En nu dat er een opvolger is voor de Z680 zal het moeilijk zijn om nog een te vinden.
De Z680 is op dit moment nog bijna overal te koop, maar dan kun je beter wachten op de Z-5500, de opvolger ervan. Volgens de pricewatch is die set namelijk even duur/danwel goedkoper dan de voorganger. En de specs zijn gelijk of beter.

En je kunt idd denk ik beter een (goedkope) versterker met wat 80 watt boxen kopen aangezien bij de Logitech setjes vrijwel alle bass uit de subwoofer komt. Bij een (grote) fabriekshal werkt dat dus niet.

Reg. datum: 13 november 2003

Ik ben op zoek naar een mooi 2.1 geluidssetje. Nu heb ik een oude Pioneer versterker met twee grote boxen. Ik gebruik de set vooral voor electronische muziek en popmuziek. Het moet dus flink veel geluid en bass kunnen produceren. Een paar setjes die mij zijn opgevallen:

http://www.consumer.philips.com/catalog/A3/A3_310_00_webImage198.jpg Philips A3.310 Acoustic Fusion (60 euro)

http://www.livius.ro/imagini/phimms430.jpg Philips MMS430 (plaatje philips-site is fout) (60 euro)

http://images.ciao.com/ide/images/products/normal/692/product-1246692.jpg Terratec HomeArena TXR 335 (60 euro)

Vooral het design van de eerste Philips set vind ik wel mooi.. :9 Zijn er nog andere 2.1 setjes met een prijs van maximaal 80 euro, die voldoen? En is de geluidskwaliteit sowieso al beter dan wat ik nu heb?

s3m wijzigde dit bericht 20-10-2004 20:09 (9%)

Reg. datum: 24 oktober 2004

Ik ben van plan een audio systeempje te kopen, gewoon een redelijk 2.1 setje.
nou weet ik alleen niks van audio af dus nu is mijn vraag.
kunnen jullie mij een aantal tips en/of aanraders geven?

alvast hartsikke bedankt.

[WZFS]-=Darkice=- All warfare is based on deception.(Sun Tzu - The Art of War)

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

Het zou misschien handig zijn om een budget op te geven. Als je vraagt wat een leuke auto is dan kunnen mensen wel Jaguar en Lexus gaan roepen maar als je budget bij 20.000 euro blijft steken dan schiet dat niet op. Met audio kun je het ook zo duur maken als je zelf wil :)

zo ongeveer tussen de 50 en 150 eurie.

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Omega314 schreef op 24 oktober 2004 @ 21:32:
zo ongeveer tussen de 50 en 150 eurie.
Daar zal je niet veel goeds voor vinden :|

What did you just say?
Reg. datum: 21 april 2004

En waarvoor moet het geluidssysteempje zijn? Voor de pc / versterker / MP3 stick :? ?
Wat zijn precies je eisen naast je budget.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

het hoeft niet meteen zo'n professioneel setje te zijn, ik ga geen concert geven ofzo.
ik wil gewoon zo'n klein setje als bijv. logitech z-3e of logitech z-2200.
ik hoef geen boxen van 400 eurie per stuk want daar heb ik toch niks aan.

Voor een laptop, ik wil een iets beter systeem dan de boxjes die ik hier heb staan.
k wil een (sub)woofer want mijn muziek mag wel een beetje bass gebruiken.
plus de speakers mogen wel een beetje een herrie kunnen maken zonder te gaan kraken en niet meer een mooi geluid te geven

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

PC speakers? Zeg dat dan ;) !

Waar je op moet letten zijn je eigen oren! En laat je vooral niet ompraten door de verkoper. Bij PC speakersetjes zijn vaak de middentonen erg slecht. Ook de bass klinkt vaak erg klapperig en boemerig. Zoek dus een setje die hier het minste last van hebt. Vaak komt de Creative MegaWorks 2.1 THX het beste uit de bus. Ze gaan ook erg hard, en ook dat speelt een rol in games of films!

Succes! :)

thx
by the way weet iemand wat dat RMS betekent, want het staat bij elke speaker set maar de vermogens wijken nogal al van elkaar af.
bijv.
zelfde prijsklasse (ongeveer eurie 75,- perfectsystems.com/nl)
logitech z-3e
sattelites (2x17 W RMS)
subwoofer(23 W RMS)

Creative I trigue 3200
sattelites(2x8W RMS)
subwoofer(19 W RMS)
vind ik nogal een verschil voor dezelfde prijsklasse.
zit hier een anddertje onder het gras of is het iets anders?

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Het RMS vermogen is het ''echte'' vermogen wat de speaker ugh ugh spoel kan omzetten in warmte, meestal is kan je aan de hand van het RMS vermogen wel schatten hoe hard de satalieten ongeveer gaan zonder te vervormen. Jammergenoeg gaat dit niet op met de subwoofer, hierbij spelen andere dingen vaak namelijk een rol (xmax, versterkervermogen etc.). Het PMPO vermogen moet je NÓÓIT vertrouwen. Dit vermogen mogen de fabrikanten zo hoog maken als dat ze zelf willen. Meestal blijkt dan ook dat de algemene kijkshopspeakersetjes van ''2000 Watt PMPO'' in werkelijkheid (schrik niet!) nog niet eens een fatsoenlijk vermogen kunnen neerzetten van 2 Watt! En ik weet ook wel dat Watts niet zo'n belangrijke rol spelen in Hi-fi, maar PC speakersetjes kan ik ook geen Hi-fi noemen met dat belabberde rendament!

Ik kan je een paar tips geven:

Kijk naar de merken; Créative en Klipsch. Deze merken zijn over het algemeen eerlijk qua specificaties, en schenken wat meer aandacht aan het geluid. Maar heb ik het over Créative, dan heb ik het niet over de ''budgetsetjes'' zoals Inspire of Itrique, maar over de MegaWorks of GigaWorks. Die laatste licht helaas uit jouw budget, maar zal niet veel schelen met de MegaWorks. Neem geen Logitech, enkel als je van een *BOEHHHHHM-* bass houdt! Ze gaan wel flink hard, maar ze missen ook flink wat volume in bepaalde frequentiegebieden.

Barry wijzigde dit bericht 24-10-2004 22:52 (71%)

Ik zoek een setje ter vervanging van mijn (kapotte) Logitech Z560. Nu wilde ik eigenlijk voor de Z5500 gaan van Logitech, maar nu kreeg ik van iemand te horen dat hij de gigaworks s750 voor 308 Euro kon krijgen. (hij werkt in pc shop, met extra korting dus). De Z5500 kost hier in de buurt 309 Euro. En dan bestaat er ook nog zoiets als de Klipsch...

Wat is een betere deal? IK heb het voornamelijk nodig voor muziek en af en toe een spelletje (maar daar heb ik geen suround voor nodig) Of gewoon de Z560 houden voor films (surround) en een receiver + boxen kopen ?

Sport_Life wijzigde dit bericht 27-10-2004 01:11 (5%)

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

I'm just taking care of business

CFF: RaboRuben - 2b
Reg. datum: 04 april 2004

Heeft iemand een link naar het 1e deel van dit topic? In de search kan ik hem niet vinden.

www.cyclingforfun.org : Kom Nederland/België helpen Spanje van de wieler-troon te houden! CFF: Enorm leuk, gratis managerspel!

quote:
UltraR-pc schreef op 28 oktober 2004 @ 15:01:
Heeft iemand een link naar het 1e deel van dit topic? In de search kan ik hem niet vinden.
Via een topic dat op slot zat kwam ik hier terecht: Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic ;).

Reg. datum: 30 december 2002

Ik maak sinds 1998 gebruik van Altec-Lansing setjes. Voor het geld krijg je degleijke kwaliteit. Tonen zijn hoog en de bas is wel lekker. Alleen niet zo laag als ik zou willen. Maar er zijn speakers met lage bass die nergens naar klinken. Dan maar een paar Hz hoger maar wel lekker vol. Heb een 295, 495 en nu een ADA 995 setje. Enkele vrienden zijn er grappig genoeg ook naar over gestapt. Ze vragen dan welk merk ik vroeger had, die was ook goed. Ik zeg dan gerust dat ik dat merk nog steeds gebruik... Met altijd een OW VANDAAR reactie. Met een EQ krig ik er mooi geluid uit. Erg tevreden mag ik zeggen.

Doe vandaag niet wat ook morgen kan!

Ik vraag mij of waarom bose nog geen echte pc speakers heeft gemaakt.
Ik vind bose een mooi geluid hebben mar ik ben ze nog nergens tegen gekomen.
Weet iemand waarom bose geen pc speakers maakt. Dolby surroud sets zijn er wel maar ben ik hier nog niet tegen gekomen.

[www.ganzz.nl]

LOL
Reg. datum: 01 november 2004

quote:
DestRuct schreef op 11 oktober 2004 @ 20:49:
Ik zat te twijfelen tussen de volgende twee speakersystemen (+/- 50 euro) :

Creative Inspire 2.1 T3000

Logitech X-230 2.1 speakerset

Ik heb naar reviews gezocht maar daar kwam niet echt veel van.

Hebben het aantal watts invloed op de geluidskwalitiet of niet ??
Dit wil ik ook weten maar dan met Creative inspire 2.1 p380 of de logitech x.230

Reg. datum: 31 augustus 2003

Ik zit er aan tedenken om een nieuwe setje tegaan halen, omdat ik nu 2x Pioneer 80watt met een tyfhoon sub en controller heb. Maar dat geeft toch niet echt het geluid wat ik wil horen.

Ik luister fulltime muziek via mijn pc, ik zit eraan tedenken om een Creative 5500 Digital Inspire tehalen met een Audigy Es bulk.

Ik heb verschillende testen gelezen, en daar was die goed voor muziek.

Zijn er hier nog mensen met ervaring met deze combi?

Reg. datum: 22 oktober 2004

quote:
Sport_Life schreef op 27 oktober 2004 @ 01:09:
Ik zoek een setje ter vervanging van mijn (kapotte) Logitech Z560. Nu wilde ik eigenlijk voor de Z5500 gaan van Logitech, maar nu kreeg ik van iemand te horen dat hij de gigaworks s750 voor 308 Euro kon krijgen. (hij werkt in pc shop, met extra korting dus). De Z5500 kost hier in de buurt 309 Euro. En dan bestaat er ook nog zoiets als de Klipsch...

Wat is een betere deal? IK heb het voornamelijk nodig voor muziek en af en toe een spelletje (maar daar heb ik geen suround voor nodig) Of gewoon de Z560 houden voor films (surround) en een receiver + boxen kopen ?

Gigaworks voor 308 E, is een mooi prijsje.
Overal wordt deze goed getest. Alleen de prijs is een nadeel.
Je krijgt nu 7.1 voor de prijs van 5.1.
Ik wist t wel

quote:
versekoffie schreef op 03 november 2004 @ 15:30:
[...]

Gigaworks voor 308 E, is een mooi prijsje.
Overal wordt deze goed getest. Alleen de prijs is een nadeel.
Je krijgt nu 7.1 voor de prijs van 5.1.
Ik wist t wel
Wat moet ik met 7.1? 5.1 is toch voldoende? En merk je ook erg datie bijna 1,5 zoveel watt is?

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: