Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP] Aquarium PC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Bleh...
Reg. datum: 02 februari 2004

weet je zeker dat je daar in wil blijven werken met ongeaarde stopcontacten ? :?
lijkt mij knap gevaarlijk als het ooit nog eens wil lekken of erger als je er nog mee bezig ben of de visjes er in zet en je op eens een opdonder krijgt.
Maar verder ziet het er erg overtuigend uit _/-\o_

En laat me raden er komt vast een SEA gate hardeschijf in ? :+

Schapie wijzigde dit bericht 31-03-2004 21:33 (11%)

Reg. datum: 10 december 2002

ik bedenk me net wat..

weet je hoeveel opwaartse druk je krijgt.als die binnenbak met lucht gevuld is dan wilt die bak gaan drijven.en dat kan zo sterk zijn dat je de siliconenrand loslaat of dat de glazen springen..of de deksel vliegt er vanaf..ben bang dat je project niet echt zal werken :(
teveel contra's en te weinig pro's

Drinkin&Boardin

zullen het alleen weten als je het probeert he... en maak eens een filmpje ofzo van het vullen en testen van je aquarium

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Reg. datum: 01 december 2001

quote:
matchles schreef op 31 maart 2004 @ 21:35:
ik bedenk me net wat..

weet je hoeveel opwaartse druk je krijgt.als die binnenbak met lucht gevuld is dan wilt die bak gaan drijven.en dat kan zo sterk zijn dat je de siliconenrand loslaat of dat de glazen springen..of de deksel vliegt er vanaf..ben bang dat je project niet echt zal werken :(
Misschien toch het plexie versmelten dan maar, zoals iemand hierboven meldt?

In IJsland
Reg. datum: 22 april 2003

Tuurlijk gaat ie dan niet omhoog, als je em verzwaart blijft ie gewoon zitten hoor.
Verder is er eerder gevaar op IMplosie dan dat de deksel eraf knalt. (hou maar eens een dichte plastic fles diep onder water, die frommelt dan in elkaar.

Reg. datum: 02 december 2003

quote:
ionize schreef op 31 maart 2004 @ 20:53:
waarom hebben jullie het plexiglas niet m.b.v. chloroform gelijmd cq. versmolten? dat zit iig muurvast en waterdicht!

(Trouwens nagedacht over schoonmaken? Na 3 weken vissen erin te hebben gehad is alles groen :X Algenkiller erin gaat niet echt werken m.b.t. nemo and friends :D)

Valt heel erg mee! niet te veel vis er in, heb je geen last van alg..... ik weet niet hoe groot de bak is maar je moet per vis afhankelijk van de grote ongeveer 5 a 10 liter water rekenen voor de juiste bio omgeving :) en uiteraard niet in direct zonlicht plaatsen 8)

Mystic Spirit = ook beetje Tropisch aquarium fanaat :Y)

Ik blijf de vorderingen volgen! het wordt volgens mij echt vet!

Modder-eter?
Reg. datum: 23 maart 2004

quote:
matchles schreef op 31 maart 2004 @ 21:35:
ik bedenk me net wat..

HAHAHA, leuk dat je dat nou zegt. Hier hebben wij al eerder aangerekend:

quote:
Vanuit het forum van Tweakzone.net
Oke mensen, hier volgt een klein rekensommetje aan onze aquarium PC. Wij wilden de kast in het aquarium op 4 pootjes zetten zodat de computer niet op de bodem kwam te liggen. Nu kunnen we het morgen wegen, maar wij willen nu graag al weten waar we aan toe zijn, dus ging ik er even aan rekenen, en ik kwam tot de volgende conclusie.

(In dit forum kan je geen superscript schrijven dus de machten staan er als gewone cijfers, maar volgens mij is het wel leesbaar)

We nemen de dikte van het glas nog even variabel want dit weten we nog niet helemaal zeker. X is dus de dikte van het glas. De inhoud van de kast moet 22 * 32 * 11 = 7744 cm3 zijn. Volgens onze natuurkunde bijbel (binas) weegt glas 2,5 * 103 kg m-3. Verder weegt ons moederbord inclusief heatsink ongeveer 600 gram, de harddisk 440 en de pci kaarten 300.

Nu gaan we de hoeveelheid glas berekenen. Ik neem hierbij de onderplaat als begin en plak in mijn gedachten daarna de lange kanten er op, en dan de kortste kanten, en wel zodat de inhoud constant blijft (nl. 22 * 32 * 11)
x * ((2 * 32 * 22) + (2 * 32 * (11 + 2x)) + (2 * (22 + 2x) * (11 + 2x)))
x * ((1408 ) + (64 * (11+2x)) + (2 *(242 + 44x + 22x + 4x2)))
x * ((1408 ) + (704 + 128x) + (484 + 88x + 44x + 8x2))
x * (2596 + 260x + 8x2)
2596x + 260x2 + 8x3

Als we er nu nog even vanuit gaan dat we glas hebben van 0,5 cm dik hebben, hebben we dus 1364 cm3 glas nodig, oftewel 1,364 * 10-3 m3. Dit moeten we vermenigvuldigen met de dichtheid om te zien dat de glazen bak 3,410 kg gaat wegen. Tel daarbij het gewicht van de computer (1340 gram) bij op, en de totale "drijvende" bak weegt 4,750 kg.

Het totale volume van de glazen bak is gelijk aan:
(32 + 2x) * (22 + 2x) * (11 + 2x)
(32 + 2x) * (242 +44x + 22x + 4x2)
7744 + 1408x + 704x + 128x2 + 484x + 88x2 + 44x2 + 8x3
7744 + 2596x + 260x2 + 8x3

Als we er nog steeds van uit gaan dat het glas 0,5 cm dik is, is de bak 9108 cm3 groot.
Dat is hetzelfde als 9,108 dm3 dus verplaatst het blok 9,108 liter water. De opwaartse druk is dus 9,108 kg. Maar de bak weegt 4,750 dus de totale kracht omhoog is 4,358 omhoog. Omdat het verdeeld wordt over 4 glazen wordt elk glas dus met een kracht van 1,0895 kg omhoog getrokken. Dat kan de kit wel aan lijkt me.

Maar nu willen we ook nog even uitrekenen hoe dik het glas moet zijn om hem een neutral drijfvermogen te geven.
Het gewicht is (2596x + 260x2 + 8x3) * 2,5 * 10-3 + 1,34 kg
De opwaartse druk geeft (7744 + 2596x + 260x2 + 8x3) * 10-3 kg
Het drijfvermogen is dus neutraal als (2596x + 260x2 + 8x3) * 2,5 * 10-3 + 1,34 = (7744 + 2596x + 260x2 + 8x3) * 10-3.
Dit is een ingewikkelde som en om jullie een beetje te sparen zal ik dit op mijn grafische rekenmachine snel even uitrekenen en ik kan jullie garanderen dat het antwoord op deze vergelijking luidt: x=1,43

Dus als we glas zouden gebruiken van 1,43 cm dik zouden we afgezien het feit dat er kabels heen moeten geen steunpilaren nodig hebben om de pc te ondersteunen. De kracht op de pilaartjes zou dan 0 zijn.

Dus er komt een kracht van 1,0895 kg op de siliconenrandjes per glas. Dat houdt de kit wel he.

En versmelten met chloroform wil alleen met plexiglas toch? En dan nog, dan zou je 2 dingen aan elkaar kunnen smelten, en niet perspex aan gewoon glas. Maar dat had ik ook al eerder gezegd. Lees eerst even voordat je iets wilt gaan zeggen.

Ohja, en dat imploderen valt ook wel mee hoor. Het is gemaakt van 0,5 cm dik glas, en dat houdt het wel denk ik hoor.

And that's the way the cookie crumbles

Drinkin&Boardin

plexi op elkaar smelten gaat niet want hij wil toch glas gebruiken... zegt ie... perspex hechtte niet aan glas dus nu alles glas... ik zou zelf echter kiezen voor alles perspex dan

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Black Metal!
Reg. datum: 30 november 2002

jah ok, maarjah... glas is mooier ;) mijn mening dan...
ik vind t jammer dat glas ni fijn te bewerken is, anders had ik t als window gebruikt hoor ;)
en ik denk ook dat echt glas wat beter tegen water kan, het is misschien maar heeeel weinig verschil, maar dan nog ;)

|| A64 3500+ - 1024MB G-skill - 6600GT - 440GB || EOS 350D 18-55mm Kitlens 75-300mm Canon (non-USM)||

Dude !
Reg. datum: 28 februari 2001

Hele cewle mod! Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat...(hopelijk geen verdronken mobo).
Ik moest ook gelijk denken aan de druk die er op je "binnebak" komt te staan door al die liters water. als de glas-oppervlakte van een kant niet al te groot is, moet dit idd geen probleem geven.

Keep up the good work!

I'm hearing voices inside my head...<br>Are you one of them?<br>Are you?

Modder-eter?
Reg. datum: 23 maart 2004

Precies glas, is veel mooier. In de eerste plaats is het doorzichtiger, en in de 2e plaats krast het veeel minder. perspex wordt na verloop van tijd zowat wit van de krasjes.
En het is ook nog eens steviger, qua buigzaamheid en breekbaarheid dan.

And that's the way the cookie crumbles

Reg. datum: 08 november 2001

vette mod man :D
*kwijl* wanneer komt de volgende update?

bus.BroadCast(new SendMoneyMessage(this)); teamcoldfusion

quote:
delneet schreef op 31 maart 2004 @ 23:24:
Hele cewle mod! Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat...(hopelijk geen verdronken mobo).
Ik moest ook gelijk denken aan de druk die er op je "binnebak" komt te staan door al die liters water. als de glas-oppervlakte van een kant niet al te groot is, moet dit idd geen probleem geven.

Keep up the good work!

denk dat het wel mee zal vallen, anders kun je altijd nog een soort van 'stabilisatiestang' maken.

bijvoorbeeld in de ruimte zelf overdwars een latje, kan het mobo gelijk mooi op liggen

Reg. datum: 12 augustus 2001

Waarom gebruik je een niet geaard stopcontact? Het lijkt me, dat als je zo met stroom en water bezig bent dat dit wel een must is!

Bored
Reg. datum: 01 juni 2001

in ieder geval zeer orrigineel. Alleen even afwachten of die kitlaat de waterdruk kan weerstaan he .......

Ik heb het meegemaakt dat ineens een aquarium breekt, en dat is geen pretje (zeker als je net als mij op een zolder met houten vloer zit :X )
Reg. datum: 17 december 2003

Ik vind het een zeer vette mod! maar als je het aquarium goed in balans brengt hoef je het maar 1 keer in ut jaar te verschonen zoiets wij hadden altijd een tropisch aquarium met vissen die alg vrete enz enz ut water was altijd helder. er kwamen zelfs jonkies :P. nog even over de mod : komt het water hoger dan de pc zeg maar ? want dat lijkt me niet zo hoog :P

[ help me (A) ]

Reg. datum: 09 oktober 2003

Waarneer komen de volgende foto's?

309GTI16, a dying breed
Reg. datum: 12 september 2002

Ik weet niet of je al geboord hebt in die onderste glasplaat, maar ik zou even naar een glaszetter gaan. Daar verkopen ze speciale glasboortjes. Ik heb die dingen gebruikt in glas en tegels en het werkt formidabel (zonder koelwater). Als je die boortjes dan ook nog koelt, kan er weinig meer mis gaan...

Succes met je retecoole mod!!! (Bookie)

Ik heb geen signature...

Say yes to teq
Reg. datum: 26 januari 2001

Kheb maar 1 ding te zeggen : It kicks kont :P

Superbruut gewoon, kan ook gewoon in je woonkamer staan natuurlijk.

LIAN LI PC-A59 - AMD PHENOM II X4 955 @ 3600 mhz - GIGABYTE GA-MA790FXT-UD5P - 8GB CORSAIR XMS3 1600 - GIGABYTE GTS 250 - 36GB RAPTOR + 2 X 1TB SAMSUNG @ RAID 0 - SAMSUNG 930BF - LOGITECH G15 & MX510

veerboot met underscores

ik hoop echt voor je dat t allemaal waterdicht blijft, 1 druppel water en je kan al flinke kortsluiting hebben...

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

zie mophor
Reg. datum: 08 juni 2001

Ik denk niet dat je implosiegevaar hebt: je bak is met de buitenwereld verbonden :)

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

Reg. datum: 20 februari 2004

Als je plexiglasplaatje overmaats onder de bak lijmt en de buitennaad afkit is de kans op lekkage ook minder. De kitnaad wordt dan namelijk door het water naar binnen gedrukt.

Wippertjewap

Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
Wippertjewap schreef op 01 april 2004 @ 11:45:
Als je plexiglasplaatje overmaats onder de bak lijmt en de buitennaad afkit is de kans op lekkage ook minder. De kitnaad wordt dan namelijk door het water naar binnen gedrukt.

:z Ga óf lekker verder slapen, óf het hele topic doorlezen :). (Of is dit bedoelt als tip voor de volgende die het gaat proberen?).

Kun je de gaten in de bodem niet met een glassnijder maken? (Ik weet niet zo veel van glas, maar zo doen de inbrekers in de film het ook altijd :)).

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

OCZ help needed? Just ask :)

pyranja's in die bak doen :) voor de hackers :)
nadeel is die maken er een klote zooi van altijd ;) beide dus

nee gewoon keigaaf

mocht die klaar zijn wil ik wel eens met een fotograaf langskomen voor wat pics. die dan in een magazine zullen verschijnen.

Lian keuken----- Waar ik review ----- Waar ik werk -----Conroe rigs

Reg. datum: 11 september 2003

quote:
petervandamned schreef op 01 april 2004 @ 12:30:
pyranja's in die bak doen :) voor de hackers :)
nadeel is die maken er een klote zooi van altijd ;) beide dus

nee gewoon keigaaf

mocht die klaar zijn wil ik wel eens met een fotograaf langskomen voor wat pics. die dan in een magazine zullen verschijnen.

Dat zou heeel cewl zijn!

En een geaard stopcontact is een goed idee :D. Sowieso moeten we misschien een soort van lek-detector inelkaar prutsen zodat als de bak lekt, de stroom uitschakelt. (en niet in in het aquarium alleen, de hele groep in de meterkast eruit)

Euh, en over de kitnaad die niet sterk genoeg kan zijn zit ik niet zo te twijfelen. Er zijn vele zelfbouw aquaria gemaakt die vele honderden liters meer water konden houden.

En of het een warmwater aquarium gaat worden zit ik nog over na te denken. De ruimte bij de computer zal ondanks de koeling altijd warmer zijn dan de kamertemperatuur (en het aquariumwater). Als je dan een warmwater aquarium hebt, heb je hier geen last meer van.

*Update*

Het aquarium opnieuw gelijmd met die Bisonlijm. (De gaten die je in de bodem ziet, zijn alleen van de onderliggende plaat hout, niet in de bodem zelf)
http://home.zonnet.nl/robertstoppels/52.jpg

http://home.zonnet.nl/robertstoppels/53.jpg

http://home.zonnet.nl/robertstoppels/54.jpg

De harde schijf even met een constructie op het moederbord gebouwd.
http://home.zonnet.nl/robertstoppels/55.jpg

http://home.zonnet.nl/robertstoppels/60.jpg

http://home.zonnet.nl/robertstoppels/58.jpg

http://home.zonnet.nl/robertstoppels/59.jpg

http://home.zonnet.nl/robertstoppels/57.jpg

Ons nieuwe bruissteentje van 200 mm.
http://home.zonnet.nl/robertstoppels/56.jpg

Robertstoppels wijzigde dit bericht 01-04-2004 12:51 (26%)
Reden: Foto's toegevoegd

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: