Ach, ook even patsen
Reg. datum: 15 september 2007
pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+
er zitten 7 klompjes (soort kroontjes)aan de voeding met allemaal draden eraan, zegt dat iets over de voeding??thanks michiel
maar de ventilator draait neit hoe doe ikdat??
thanks michiel
Reg. datum: 12 juli 2001
start je eigen topic in plaats van dit hier te bevuilen.quote:michiel-038 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:59:
hij doet het toch niet er komt alleen uit geel en paars net genoeg om een ledje te laten branden
lees alvast wel eens een keer de startpost van dit topic, staat veel nuttige info in
ik zit op havo en ben 14 ik snap er dus helemaal niks van dus zou iemand mij het in nederlands uit kunnen leggen??ik weut het ik ben mischien een mochool maar daar kan ik ook niks aan doenquote:the_stickie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:19:
[...]
start je eigen topic in plaats van dit hier te bevuilen.
lees alvast wel eens een keer de startpost van dit topic, staat veel nuttige info in
Of heb je gewoon een hekel aan lezen?
Misschien heb je hier wat aan?
SilentWings wijzigde dit bericht 08-10-2007 21:30 (5%)
Asus A8N-VM CSM; Athlon64 3000+
@michiel-038: op GOT verwachten we enig niveau, ik vrees dat als je er met de info in de startpost en de FAQ niet uit geraakt, we je hier niet verder kunnen helpen. Ik raad je aan om de FAQ en de startpost van dit topic nog eens rustig door te lezen, als je het dan nog niet snapt zal het helaas iets te hoog gegrepen zijn (en dat wil helemaal niet zeggen dat je een mongool bent!).
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Hij zei boem
Ach, ook even patsen
me voeding kan 10a leveren bij 12v moet ik dan de aantal gele draden gewoon door 10 delen??omte weten hoeveel a er op 1 gele draad zit??
Nee dit werkt anders. De 12V zitten (meestal als je een rail hebt (anders staat er op je voeding 12V1 en 12V2)) allemaal bij elkaar. 1 draad kan (theoretisch mits de draad dik genoeg is) dus 12A leveren.quote:michiel-038 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:22:
kheb ff vraagje...
me voeding kan 10a leveren bij 12v moet ik dan de aantal gele draden gewoon door 10 delen??omte weten hoeveel a er op 1 gele draad zit??
Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM
er zitten dus 9 losse draden uit de voeding...quote:timcooijmans schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:24:
[...]
Nee dit werkt anders. De 12V zitten (meestal als je een rail hebt (anders staat er op je voeding 12V1 en 12V2)) allemaal bij elkaar. 1 draad kan (theoretisch mits de draad dik genoeg is) dus 12A leveren.
ik hield hem dus tussen de verkeerde en me voeding is ontploft
kan iemand me zeggen tussen welke ik dus wel van die 4 meot kiezen...
Reg. datum: 21 oktober 2003
Paars is de '+5 VDC Standby Voltage (max 10mA)'. Als je voeding in het stopcontact zit, kun je dus een LEDje laten branden als je een LED en weerstand tussen paars en zwart stopt.
Een ATX voeding kun je vaak alleen opstarten (door groen en zwart te verbinden) als de voeding belast wordt. Je zult er dus bv een cd rom speler, harde schijf oid aan moeten hangen. Dan kun je LEDjes laten branden door ze met een weerstand tussen rood en zwart (5 Volt) of geel en zwart (12 Volt) te zetten.
Reg. datum: 21 oktober 2007
Zijn deze voedingen hier voor te gebruiken??????
Lees wel dat ik met de GROENE-draad de voeding moet aanzetten en diverse ''belastings-weerstanden'' moet inbouwen.........
Volgens mij worden er voor 27MC bakken vaak 13.8 Volt voedingen gebruikt. Deze kun je bouwen met een LM723. Zoek maar op lm723 13.8 power supply. Je vindt dan genoeg schema's en uitleg.
Een pc voeding is verschikkelijk stabiel zolang je 'm een minimale belasting geeft (in de vorm van de 3 weerstanden uit de TS)
Inderdaad zijn die dingen niet kortsluitvast, maar dat heb je ook niet nodig als je 'm gaat gebruiken als voeding voor een apparaat,
Je kan dus prima een standaard pc voeding gebruiken.
Ik heb nog een C64 met spelletjes e.d. en een Sega game gear met spellen liggen. Interesse? Mailadres in mijn profiel.
Ik had een tijdje geleden een voeding helemaal opengelegd. Deze heb ik een half jaar zonder problemen gebruikt als projectvoeding (3,3 ; 5 ; 12 V lijnen deden het allemaal goed).
Vrijdag heb ik onderdelen binnengekregen om hem verder af te werken (8 bananenstekkers). Na een paar uur werken had ik 8 stekkers in de zijkant van m'n voeding.. ik zet hem aan... en... niks!!!
Oke, ik dacht, ofwel is die voeding nu stuk, ofwel zit er ergens een slecht contact.
Nadat ik alles had onderzocht, (de stekkers zelf maken op geen enkele manier contact met het omhulsel of andere dragen) vond ik geen fout. Dus.. ik dacht.. voeding stuk!
Na alle stekkers terug losgekoppeld te hebben, WERKT HIJ TERUG.. niet te geloven!
Jullie weten al welke vraag er nu gaat komen: What's going on here ?!
En hoe krijg ik het gefixt ? (ondertussen had ik al een tweede voeding omgebouwd, maar hier nét hetzelfde probleem mee!)
tnx
Be PWN-ed Server specs
Ik ben zelf ook bezig met het maken van een labvoeding uit een oude (100W) ATX voeding. Binnenkort misschien how-to op me siteje
T1psY wijzigde dit bericht 13-01-2008 02:10 (44%)
http://athlonsoft.co.cc -- Vroeger PcFrEaKy1991
Reg. datum: 11 februari 2005
in dat geval heb je ze vekeerd gemonteerd. meestal zitten er 3 onderdelen op: de plug zelf, een plastic ringetje waarin de ene kant een kleiner gat heeft dan de andere kant en eeen moertje.
Ik heb de high end stekkers van de samenkoopactie (Niels' led actie dus). En het omhulsel zit geklemd tussen de 2 plastiekjes -> Totaal geen contact met het omhulsel.
De draadjes zitten ook vast aan het lipje (geen idee hoe je het moet noemen.. zo'n klein metalen plaatje dat bij je stekker zit, en dat rond de schroefdraad past) en dit alles geisoleerd met krimpkous.
Ik snap het dus echt niet!
Nu even proberen ze allemaal terug los te maken.
Be PWN-ed Server specs