LOL overal codes meteen. De zip file of rar file zou 203 mb zijn zeggen ze.
Omelette du fromage!
Ja hoor harstikke echt#include "billrulz.h"
Laat dat misschien maar weg; een stuk code zonder comment is bijna niet doorheen te komen. M'n eigen code is ook doorspekt met commentaar, omdat het adners niet meer te volgen is.Dxta schreef op 12 februari 2004 @ 23:13:
VS 6 wel
Maar zoals de reply hierboven zegt, misschien moet de programmeur in kwestie wel erbij noten, om het begrijpelijk te houden als iemand anders er aan moet werken.
Probeer de code eens te lezen....
[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 12-02-2004 23:16 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Leuk als het grappig bedoeld is, maar natuurlijk heeft MS hun code wel gedocumenteerd. Maar een paar redenen waarom het mij nep lijkt:X-G schreef op 12 februari 2004 @ 23:09:
Uhm, daar staan ook notes bij alle stukken source.
Ik denk niet dat een MS medewerker dat doet tijdens het proggen hoor
- De file heeft een te korte history - alleen created, verder nooit meer iets aan gewijzigd? Lijkt me onwaarschijnlijk.
- De file zou 'main.cpp' heten, maar de inhoud lijkt me typisch een header-file (.h of .hxx dus)
- #include <htmlhelp.h>
Dat is wel een heel aparte include.
- Het is standaard om (als het inderdaad een .h-file is) zoiets op te nemen:
code:1 2 3 4
#indef HEADER_NAME #define HEADER_NAME [hier de inhoud van deze headerfile] #endif
Zoiets mist in dit geval, wat me heel apart lijkt. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar goed. Ze hebben ze wel redelijk wat moeite ervoor genomen in ieder geval, maar ik ga er voorlopig van uit dat het een vrij goede hoax is
Anoniem: 59362
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| /* Source Code Windows 2000 */ #include "win31.h" #include "win95.h" #include "win98.h" #include "workst~1.h" #include "evenmore.h" #include "oldstuff.h" #include "billrulz.h" #include "monopoly.h" #include "backdoor.h" #define INSTALL = HARD |
LOL :D:D
Noem een file nooit main.cpp, vooral niet als je met grote projecten werkt. 
Dus deze lijkt me niet echt waar idd
Dus deze lijkt me niet echt waar idd
Omelette du fromage!
Mensen , nu kennen we die grap wel...
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Anoniem: 80178
Lijkt me idd sterk dat ze de hele zooi al in de kop hadden zitten, en nooit ook maar 1 foutje hebben gemaakt...Wilke schreef op 12 februari 2004 @ 23:16:
[...]
Leuk als het grappig bedoeld is, maar natuurlijk heeft MS hun code wel gedocumenteerd. Maar een paar redenen waarom het mij nep lijkt:
- De file heeft een te korte history - alleen created, verder nooit meer iets aan gewijzigd? Lijkt me onwaarschijnlijk.
- De file zou 'main.cpp' heten, maar de inhoud lijkt me typisch een header-file (.h of .hxx dus)
- #include <htmlhelp.h>
Dat is wel een heel aparte include.
- Het is standaard om (als het inderdaad een .h-file is) zoiets op te nemen:
code:
1 2 3 4 #indef HEADER_NAME #define HEADER_NAME [hier de inhoud van deze headerfile] #endif
Zoiets mist in dit geval, wat me heel apart lijkt. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar goed. Ze hebben ze wel redelijk wat moeite ervoor genomen in ieder geval, maar ik ga er voorlopig van uit dat het een vrij goede hoax is
Mijn eerste reactie toen ik t las, was dat t goed zou zijn. Maar toen ging ik het hele topic ns lezen, en inderdaad, het zou een ramp zijn. Bedrijven kunnen massaal gehackt worden, patches tegen lekken en virussen zullen niet aan te slepen zijn 
Tijd voor een linux servertje...
Maar zijn de source codes van xp/longhorn/2k3 van scratch geschreven, of gebaseerd op NT source codes?
Tijd voor een linux servertje...
Maar zijn de source codes van xp/longhorn/2k3 van scratch geschreven, of gebaseerd op NT source codes?
Is niet zo raar als het lijkt. Door alle critiek mbt open source heeft ms veel source-code moeten versprijden onder grote afnemers, zodat hun 'deskundigen' microsofts code konden controlleren. Als diverse IT afdelingen toegang tot deze broncode hebben, maakt iemand hier op een gegeven moment een copietje van om online te zetten. Dit zou hiervan het resultaat kunnen zijn en het gelijk van MS om dat zij in eerste instantie had met haar standpunt om niet hun bron-code vrij te geven.
Longhorn is nieuw, XP mag je net zo goed NT 5.1 noemen.Danny043 schreef op 12 februari 2004 @ 23:18:
Dat ging om delen. En zullen heus niet zo dom te zijn om iedereen een ander deel te geven.Database freak schreef op 12 februari 2004 @ 23:19:
Is niet zo raar als het lijkt. Door alle critiek mbt open source heeft ms veel source-code moeten versprijden onder grote afnemers, zodat hun 'deskundigen' microsofts code konden controlleren. Als diverse IT afdelingen toegang tot deze broncode hebben, maakt iemand hier op een gegeven moment een copietje van om online te zetten. Dit zou hiervan het resultaat kunnen zijn en het gelijk van MS om dat zij in eerste instantie had met haar standpunt om niet hun bron-code vrij te geven.
[ Voor 93% gewijzigd door Voutloos op 12-02-2004 23:21 ]
{signature}
XP en 2k3 zijn beide NT5.x, er zal dus wel degelijk code inzitten vanuit 2000 (NT5.0). XP en 2k3 en maybe Longhorn zouden dan ook in principe in gevaar kunnen zijn.Danny043 schreef op 12 februari 2004 @ 23:18:
C:\>_
Sterker nog, XP is NT 5.1, doe maar eens ver draaien vanaf commandpromptVoutloos schreef op 12 februari 2004 @ 23:19:
[...]
Longhorn is nieuw, XP mag je net zo goed NT 5.1 noemen.
Maar Longhorn is toch nog steeds gebaseerd op de NT-code? Met uiteraard een hoop nieuwe spullen en code, maar toch...
Virussen? Scan ze hier!
Het lijkt me niet dat ze van scratch beginnen, dat kost jaren.....
Als het echt waar is, is dat echt een ramp! Stel je voor, bijna alle pinautomaten in NL draaien op win2000.
Vliegvelden werken met windows. Het halve leven ligt plat.
Tenminste het werkt wel, maar echt lekker veilig is het niet
Als het echt waar is, is dat echt een ramp! Stel je voor, bijna alle pinautomaten in NL draaien op win2000.
Omelette du fromage!
Het zal maar zo zijn wat je bestempeldDxta schreef op 12 februari 2004 @ 23:20:

Longhorn is from scratch opnieuw geschrevenVinnie schreef op 12 februari 2004 @ 23:20:
[...]
XP en 2k3 zijn beide NT5.x, er zal dus wel degelijk code inzitten vanuit 2000 (NT5.0). XP en 2k3 en maybe Longhorn zouden dan ook in principe in gevaar kunnen zijn.
Zover ik weet is alleen de kernel van Windows 2000 en later gebaseerd op die van Windows NT 4. Het is dus niet helemaal opnieuw geschreven.Danny043 schreef op 12 februari 2004 @ 23:18:
Maar correct me if i'm wrong
En ik denk toch echt aan een hoax. Ik hoop 't in ieder geval.
[ Voor 3% gewijzigd door ironx op 12-02-2004 23:23 ]
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Bron
Dat is echt onzin, als je een code hebt, waarom zou je dan van scratch beginnen? Je gebruikt altijd wel delen uit een code. Ook al zou je van NT5.1 naar NT6.0 gaan.
Omelette du fromage!
Als er nou inderdaad blijkt dat IE in de source zit, of dat er Unix stukken inzitten, is dat dan (in Amerika) rechtsgeldig bewijs? Hier in Holland volgens mij niet...
Lijkt me sterk... bewijs verkregen door diefstal? Dan kan degene die het spul in bezit heeft natuurlijk wel van alles gewijzigd hebben in de code, om het echt te laten lijken...yojordi schreef op 12 februari 2004 @ 23:23:
Als er nou inderdaad blijkt dat IE in de source zit, of dat er Unix stukken inzitten, is dat dan (in Amerika) rechtsgeldig bewijs? Hier in Holland volgens mij niet...
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben nog niet overtuigd van de waarheid eerlijk gezegd.
Maar dit zou een gigantische ramp zijn voor MS.
Heeft iemand trouwens nog een site met een stukje broncode (een site die niet down is door de traffic..)?
Maar dit zou een gigantische ramp zijn voor MS.
Heeft iemand trouwens nog een site met een stukje broncode (een site die niet down is door de traffic..)?
En dan nog... Neem aan dat Microsoft gewoon rechten afdraagt voor gebruik van Unix-code...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Dat zeg ik.wildhagen schreef op 12 februari 2004 @ 23:20:
[...]
Sterker nog, XP is NT 5.1, doe maar eens ver draaien vanaf commandprompt
Moeilijk om te zeggen in hoeverre er resten zijn, maar volgens mij veranderd er aan Longhorn genoeg om los van NT5.x te staan.Maar Longhorn is toch nog steeds gebaseerd op de NT-code? Met uiteraard een hoop nieuwe spullen en code, maar toch...
{signature}
pinautomaten draaien windows NT4 en zijn nog steeds nergens verbonden met een internetachtig iets, bovendien gaat het om de applicatie die een pinautomaat draait en niet om het OS....Dxta schreef op 12 februari 2004 @ 23:20:
Misschien dat het zo in Amerika wel werkt? Kbedoel er zijn daar wel meer rare wetten. (bv het is toegestaan voor een agent undercover drugsdeals uit te lokken, wat in principe een beetje hetzelfde is toch)Lijkt me sterk... bewijs verkregen door diefstal? Dan kan degene die het spul in bezit heeft natuurlijk wel van alles gewijzigd hebben in de code, om het echt te laten lijken...
Ik was gisteren nog bij een presentatie over longhorn en het is wel degelijk from scratch herschreven, behalve kleine stukken uit de kernel. Dit heeft alles te maken met .NET etc etcDxta schreef op 12 februari 2004 @ 23:23:
[...]
Bron
Dat is echt onzin, als je een code hebt, waarom zou je dan van scratch beginnen? Je gebruikt altijd wel delen uit een code. Ook al zou je van NT5.1 naar NT6.0 gaan.
stormlooptopic, alles wat besproken moest worden is nu wel besproken... ik ga maar ff irc afzoeken, misschien vind ik nog wat leuke c++ code die ik voor school kan gebruiken...
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Nou, in Amerika mag je dus niet inbreken in netwerken/code jatten.yojordi schreef op 12 februari 2004 @ 23:26:
[...]
Misschien dat het zo in Amerika wel werkt? Kbedoel er zijn daar wel meer rare wetten. (bv het is toegestaan voor een agent undercover drugsdeals uit te lokken, wat in principe een beetje hetzelfde is toch)
Zo herinner ik me een rechtzaak van een goedwillende Hacker (zoals de term eigenlijk is) die een bedrijf wees op een beveiligingsgat en vervolgens aangeklaagd werd.
{signature}
de knoppix ftp site is ineens waanzinnig traag (wel 716 BYTES per seconde)
weet iemand nog een leuke signature?
TU/e student?Finwe schreef op 12 februari 2004 @ 23:27:
[...]
Ik was gisteren nog bij een presentatie over longhorn en het is wel degelijk from scratch herschreven, behalve kleine stukken uit de kernel. Dit heeft alles te maken met .NET etc etc
Anoniem: 70162
probleem daar is de juryrechtsspraak. daar worden regelmatig mensen/organisaties veroordeeld/vrijgesproken op basis van onrechtmatig verkregen of ondeugdelijk bewijsmateriaal.yojordi schreef op 12 februari 2004 @ 23:26:
[...]
Misschien dat het zo in Amerika wel werkt? Kbedoel er zijn daar wel meer rare wetten. (bv het is toegestaan voor een agent undercover drugsdeals uit te lokken, wat in principe een beetje hetzelfde is toch)
en zelfs voor rechters geldt daar: zolang je de rechter overtuigt hoef je het niet te bewijzen.
Zal de school leuk vinden, dat je met gestolen code progtJimbolino schreef op 12 februari 2004 @ 23:27:
stormlooptopic, alles wat besproken moest worden is nu wel besproken... ik ga maar ff irc afzoeken, misschien vind ik nog wat leuke c++ code die ik voor school kan gebruiken...

C:\>_
argh.. het topic in NSTM werd gesloten voordat ik mijn reply kon posten.
Hier dan maar even doen
Ik ga er maar even vanuit dat Windows XP gebaseert is op Windows 2000, en dus veel van de code hetzelfde is.
Met andere woorden; veel van die exploits zullen ook gaan werken onder Windows XP.
Microsoft zal dus of alle code moeten doorlopen, en alle bugs fixen (never gonna happen).
Of ze moeten haast maken met longhorn en veel delen daarvan herschrijven (zie ik ook niet gebeuren).
Ik geloof er eigenlijk niet zo in. Ik bedoel, iets wat zo waardevol is.. iets wat zo'n grote impact kan hebben op de wereld.. dat beveilig je toch goed?
Medewerkers zouden alleen toegang moeten hebben tot code waar ze aan moeten werken.. en als dit geleaked is via een machine waar de code op stond; welke idioot hangt zo'n machine aan het internet?
mits het echt is dus
Hier dan maar even doen
Dat is gewoon een kwestie van tijd.Moartn schreef in Source code windows geleaked!?:
Als het waar is denk ik dat ze niet zo maar even exploits gaan vinden. Het zijn miljoenen regels code...
Ik ga er maar even vanuit dat Windows XP gebaseert is op Windows 2000, en dus veel van de code hetzelfde is.
Met andere woorden; veel van die exploits zullen ook gaan werken onder Windows XP.
Microsoft zal dus of alle code moeten doorlopen, en alle bugs fixen (never gonna happen).
Of ze moeten haast maken met longhorn en veel delen daarvan herschrijven (zie ik ook niet gebeuren).
Ik geloof er eigenlijk niet zo in. Ik bedoel, iets wat zo waardevol is.. iets wat zo'n grote impact kan hebben op de wereld.. dat beveilig je toch goed?
Medewerkers zouden alleen toegang moeten hebben tot code waar ze aan moeten werken.. en als dit geleaked is via een machine waar de code op stond; welke idioot hangt zo'n machine aan het internet?
mits het echt is dus
Anoniem: 12353
Fout longhorn is verdergebouwd op de Win2k3 server source tree.Duncan schreef op 12 februari 2004 @ 23:22:
[...]Longhorn is from scratch opnieuw geschreven
Frans Devaere, alias ReDaTtAcKVoutloos schreef op 12 februari 2004 @ 23:28:
[...]
Nou, in Amerika mag je dus niet inbreken in netwerken/code jatten.
Zo herinner ik me een rechtzaak van een goedwillende Hacker (zoals de term eigenlijk is) die een bedrijf wees op een beveiligingsgat en vervolgens aangeklaagd werd.
Heeft de systemen van Skynet en de generale bank gehacked en nog 5 andere bedrijven
Dit was wel in BelgiË. Maar voor de meeste rechtssustemen is hacken altijd slecht
[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 12-02-2004 23:31 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Anoniem: 105818
grappig 
en nog wat "bewijs"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| 11-Nov-92 Conventions: BUGBUG - usual meaning PERFNOTE - place where we should write some code to be more time or space efficient, but which functions correctly as is today. WARNNOTE - some code that "works", but may someday break. (a bugbug that we aren't going to fix) OR - code that works reliably, but has behavior that people may not like. |
en nog wat "bewijs"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| GDI Debugging Notes Ori Gershony 08/12/98 6:16 PM Windows NT - Win+ Project gdidebug.doc Copyright 1997 by Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft Confidential |
Ik denk dat in zon geval MS verplicht wordt de source vrij te geven om het incident te controlerenwildhagen schreef op 12 februari 2004 @ 23:24:
[...]
Lijkt me sterk... bewijs verkregen door diefstal? Dan kan degene die het spul in bezit heeft natuurlijk wel van alles gewijzigd hebben in de code, om het echt te laten lijken...
Omelette du fromage!
Daarom ben ik ook absoluut nog niet overtuigd van de waarheid van dit nieuws...Phantom schreef op 12 februari 2004 @ 23:30:
argh.. het topic in NSTM werd gesloten voordat ik mijn reply kon posten.
Hier dan maar even doen
[...]
Dat is gewoon een kwestie van tijd.
mits het echt is dus
Hoeveel mensen zullen er nou bij MS zijn die toegang hebben tot alle broncode, extreem weinig lijkt me...
Aan de ene kant vind ik het heel vet, maar aan de andere kant kan dit drastische gevolgen hebben voor de IT wereld. Ik ben benieuwd.
Ok, ik weet wel dat 2000 NT5.0 is, en XP 5.1 . Maar als hackers een lek in de uitgelekte source vinden, van NT of 2000, levert dat dan ook een gevaar voor XP op?Voutloos schreef op 12 februari 2004 @ 23:19:
[...]
Longhorn is nieuw, XP mag je net zo goed NT 5.1 noemen.
Microsoft zou de fouten van het vorige OS eruit gehaald moeten hebben in de nieuwe
Het lijkt me dat er toch ergens een machine moet staan die tot ALLE code toegang heeft om de hele source te kunnen builden?Meerwijck schreef op 12 februari 2004 @ 23:31:
[...]
Daarom ben ik ook absoluut nog niet overtuigd van de waarheid van dit nieuws...
Hoeveel mensen zullen er nou bij MS zijn die toegang hebben tot alle broncode, extreem weinig lijkt me...
=( Protected by witchcraft )=
Mensen - dit is nog steeds Gathering of Tweakers - de grappen e.d. zijn nu wel leuk genoeg geweest.
Laat dat vanaf hier gewoon achterwege, en hou het een discussie!
Jawel, maar er kan natuurlijk sprake zijn van handlangers.Meerwijck schreef op 12 februari 2004 @ 23:31:
[...]
En dan nog, al hebben ze maar een deel van de code, dat kan al ernstig genoeg zijn, als het een belangrijk deel van het OS is, waar ze de code van te pakken hebben.
Virussen? Scan ze hier!
Soms is een bug nog niet bekend, danwel is er een fout opgemerkt maar kan je de oorzaak niet zo maar vinden in al die code.Danny043 schreef op 12 februari 2004 @ 23:33:
Microsoft zou de fouten van het vorige OS eruit gehaald moeten hebben in de nieuweMaar ze staan erom bekend dat ze dat niet doen
En die laatste opmerking mag je weglaten. Gezien de omvang van de software valt MS onder de betere softwareontwikkelaars.
edit:
Ik hap hier nu, zie nu de opmerking van Ele, sorry.
[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 12-02-2004 23:36 ]
{signature}
ik denk eerder dat er op verschillende locaties verschillende machines staan die losse modules oid kunnen compileren. en dat die modules dan weer in elkaar gezet worden tot een OS ofzo.Dryw.Filtiarn schreef op 12 februari 2004 @ 23:33:
[...]
Het lijkt me dat er toch ergens een machine moet staan die tot ALLE code toegang heeft om de hele source te kunnen builden?
Hij staat nog niet op kazaa 
kon het gewoon niet laten even te tjekken

ieeeepppppp :P
Ik ga er eerder vanuit dat het OS wordt ontwikkeld om een soort intranet zonder internet verbinding, en dat medewerkers onder geen enkele voorwaarde mogen/kunnen printen/cds branden/floppys schijven, laat staan mee naar huis nemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Mior op 12-02-2004 23:39 ]
Ik verwacht ze nog eerder op de newsgroups 
Maar het is neem ik aan illegaal om ze te bekijken? Of is het alleen illegaal om ze te hosten (aangezien we in NL wonen
)
Woei 3 pagina's in 10 min
lekker topic
Maar het is neem ik aan illegaal om ze te bekijken? Of is het alleen illegaal om ze te hosten (aangezien we in NL wonen
Woei 3 pagina's in 10 min
[ Voor 13% gewijzigd door dxta op 12-02-2004 23:39 ]
Omelette du fromage!
http://research.microsoft...sity/sourcelicensees.aspxMeerwijck schreef op 12 februari 2004 @ 23:31:
[...]
Zoveel 'mensen', instituten, hebben de source. Dat is aardig veel als je het mij vraagt
[ Voor 31% gewijzigd door Switch op 12-02-2004 23:40 . Reden: Verkeerde quote gepakt ]
dat zou ik ook maar niet proberen. dat is echt vragen om moeilijkheden...VROEM! schreef op 12 februari 2004 @ 23:37:
Hij staat nog niet op kazaa
Ja, daar kun je vanuit gaan.Phantom schreef op 12 februari 2004 @ 23:38:
Ik ga er eerder vanuit dat het OS wordt ontwikkeld om een soort intranet zonder internet verbinding, en dat medewerkers onder geen enkele voorwaarde mogen printen/cds branden/floppys schijven, laat staan mee naar huis nemen.
het is iig illegaal om ze te bezitten. daarvoor is er een software-richtlijn als aanvulling op de auteurswet.Dxta schreef op 12 februari 2004 @ 23:38:
Ik verwacht ze nog eerder op de newsgroups
Maar het is neem ik aan illegaal om ze te bekijken? Of is het alleen illegaal om ze te hosten (aangezien we in NL wonen)
Woei 3 pagina's in 10 minlekker topic
Het lijkt mij logische dat current versies; en niet de volledige CVS history als een soort van final bij elkaar wordt gevist en gecompiled; en dat deze versies dan ook ontvreemd zijnWilke schreef op 12 februari 2004 @ 23:16:
[...]
[/list]
[/nohtml]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Heb je toevallig een link naar de wettekst? welk boek, welk artikel?Anoniem: 70162 schreef op 12 februari 2004 @ 23:40:
[...]
het is iig illegaal om ze te bezitten. daarvoor is er een software-richtlijn als aanvulling op de auteurswet.
Maar die hebben toch maar toegang tot een klein stukje code?Switch schreef op 12 februari 2004 @ 23:38:
[...]
http://research.microsoft...sity/sourcelicensees.aspx
Zoveel 'mensen', instituten, hebben de source. Dat is aardig veel als je het mij vraagt.
Lijkt me sterk dat ze alle code hebben, en dan zal microsoft het zelf wel beveiligd hebben neem ik aan.
Kijk bv naar linux, hoeveel leken zitten daar in? Sorry hoor, maar microsoft zou betere software kunnen schrijven. Maar dat gaat offtopic.Voutloos schreef op 12 februari 2004 @ 23:35:
[...]
Soms is een bug nog niet bekend, danwel is er een fout opgemerkt maar kan je de oorzaak niet zo maar vinden in al die code.
En die laatste opmerking mag je weglaten. Gezien de omvang van de software valt MS onder de betere softwareontwikkelaars.
edit:
Ondanks al het geklaag draai ik toch windows, maar ik vind ook niet alles slecht aan windows

Ik ben voor open source, maar toch zou het niet goed zijn als de winNT en 2000 sources echt uitgelekt zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Danny043 op 12-02-2004 23:46 ]
Ik vind persoonlijk dat ze de source nog lang geheim hebben kunnen houden. Er werken zoveel mensen aan, en er hebben zoveel mensen toegang tot de bestanden...
Valt me echt mee, dit is tenslotte de eerste keer dat er echt iets (mogelijk) gelekt is..
Valt me echt mee, dit is tenslotte de eerste keer dat er echt iets (mogelijk) gelekt is..
http://research.microsoft...on/university/source.aspxMeerwijck schreef op 12 februari 2004 @ 23:42:
[...]
Maar die hebben toch maar toegang tot een klein stukje code?
Lijkt me sterk dat ze alle code hebben, en dan zal microsoft het zelf wel beveiligd hebben neem ik aan.
Voor meer info
dit is de europese richtlijn, veel leesplezier: http://europa.eu.int/smar...31991L0250&model=guichettCommander Koen schreef op 12 februari 2004 @ 23:42:
[...]
Heb je toevallig een link naar de wettekst? welk boek, welk artikel?
user wekkel heeft geloof ik ergens gezegd dat nederland hem inmiddels heeft overgenomen, maar dat kan ik ff nergens vinden
Wat dacht je van het schenden van auteursrecht in het algemeen?Commander Koen schreef op 12 februari 2004 @ 23:42:
[...]
Heb je toevallig een link naar de wettekst? welk boek, welk artikel?
Gunhead, ookal heeft de NL wet hem niet overgenomen (helemaal onderaan)s:
De Lid-Staten doen de nodige wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in werking treden om vóór 1 januari 1993 aan deze richtlijn te voldoen
[ Voor 33% gewijzigd door Jelmer op 12-02-2004 23:47 ]
Wat ik opvallend vind is dat als je bv kijkt naar onze mooie frontpage:http://www.tweakers.net/nieuws/31031 - hierop staat de header van de taskmanager - inclusief revisie history.
Zoals je kan zien staat hier dat het programma in 1995 gemaakt is en er geen revisies zijn geweest (iig niet noted in de header), toch zijn er wel degelijk belangrijke revisies aan de taskmanager geweest in de loop der tijd - bovendien zat in NT3.1 ook al een taskmanager volgens mij. Ik vind dat stukje code dus iig raar
Zoals je kan zien staat hier dat het programma in 1995 gemaakt is en er geen revisies zijn geweest (iig niet noted in de header), toch zijn er wel degelijk belangrijke revisies aan de taskmanager geweest in de loop der tijd - bovendien zat in NT3.1 ook al een taskmanager volgens mij. Ik vind dat stukje code dus iig raar
Dus dan hebben toch meer mensen toegang tot de source als wij denken...Switch schreef op 12 februari 2004 @ 23:38:
[...]
http://research.microsoft...sity/sourcelicensees.aspx
Zoveel 'mensen', instituten, hebben de source. Dat is aardig veel als je het mij vraagt.
Hmm ik vind het toch wel spannend hoe deze soap nou weer gaat aflopen
Alle zinnen beginnen met OverwegendeAnoniem: 70162 schreef op 12 februari 2004 @ 23:44:
[...]
dit is de europese richtlijn, veel leesplezier: http://europa.eu.int/smar...31991L0250&model=guichett
user wekkel heeft geloof ik ergens gezegd dat nederland hem inmiddels heeft overgenomen, maar dat kan ik ff nergens vinden
Mij teveel moeite
Omelette du fromage!
thnx.Anoniem: 70162 schreef op 12 februari 2004 @ 23:44:
[...]
dit is de europese richtlijn, veel leesplezier: http://europa.eu.int/smar...31991L0250&model=guichett
@jelmer. In nederland is over het algemeen bezit van copyrighted materiaal niet strafbaar
Hier nog een interessant artikeltje over SSI: http://www.silicon.com/ma...,39024677,11037061,00.htm (zie ook related articles onderaan)
Dat zou wel erg veel werk voor een hoax zijn...Anoniem: 49450 schreef op 12 februari 2004 @ 23:48:
txt file van alle bronnen
[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 12-02-2004 23:52 ]
{signature}
Hmmm... Je kunt in Windows helemaal geen bestandsnamen beginnen met een puntAnoniem: 49450 schreef op 12 februari 2004 @ 23:48:
http://****/files.txt
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Aphax schreef op 12 februari 2004 @ 23:50:
Hier nog een interessant artikeltje over SSI: http://www.silicon.com/ma...,39024677,11037061,00.htm (zie ook related articles onderaan)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 0 11-18-01 14:24 win2k/private/ntos/ps/mp/ 247 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/mp/makefile 559 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/mp/sources 0 11-18-01 14:24 win2k/private/ntos/ps/mp/apache_install.eml 0 11-20-01 09:43 win2k/private/ntos/ps/ppc/ 5988 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/psapcppc.s 20429 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/psctxppc.c 2986 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/psldt.c 1636 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/psvdm.c 130 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/sources |
apache? powerpc?
Het valt me verder ook op dat de meeste code uit 2000 komt, maar enkele code uit 2001..
Dit is ook appart:
code:
1
2
3
4
5
| 0 11-21-01 12:37 win2k/private/ntos/ps/ia64/ 28044 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ia64/psctxi64.c 2986 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ia64/psldt.c 1341 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ia64/psvdm.c 169 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ia64/sources |
Dir gewijzigd in november 2001, alle bestanden zijn uit 2000, en ze hebben het al over de ia64? Bestond dat toen al?
[ Voor 19% gewijzigd door frim op 12-02-2004 23:54 ]
kan best hoorSpider.007 schreef op 12 februari 2004 @ 23:51:
[...]
Hmmm... Je kunt in Windows helemaal geen bestandsnamen beginnen met een punt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| W:\>ren xlViewer.exe .test W:\>dir .* Volume in drive W is Apollo Volume Serial Number is 08F4-5707 Directory of W:\ 12/02/2004 20:36 3.905.464 .test |
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik vraagt me af (of dit nou waar is of niet): Waarom is dit nooit (eerder) gebeurt? Ze kunnen toch nooit controleren of iemand ff de code overneemt op een cd-tje?
Ik zou het trouwens, ondanks alle nare gevolgen die het zou hebben, wel een leuke actie vinden
Ik zou het trouwens, ondanks alle nare gevolgen die het zou hebben, wel een leuke actie vinden
powerpc kan overblijfsel zijn uit nt 3/4 tijdperkfrim schreef op 12 februari 2004 @ 23:52:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 11-18-01 14:24 win2k/private/ntos/ps/mp/ 247 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/mp/makefile 559 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/mp/sources 0 11-18-01 14:24 win2k/private/ntos/ps/mp/apache_install.eml 0 11-20-01 09:43 win2k/private/ntos/ps/ppc/ 5988 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/psapcppc.s 20429 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/psctxppc.c 2986 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/psldt.c 1636 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/psvdm.c 130 07-26-00 21:52 win2k/private/ntos/ps/ppc/sources
apache? powerpc?
Het valt me verder ook op dat de meeste code uit 2000 komt, maar enkele code uit 2001..
toen er nog versies waren voor de alpha cpu's
en ik meen ook de powerpc (iig nog een 3e cpu)
Bron: http://itvibe.com/default.aspx?NewsID=1283UPDATE @ 22:46:
Steve Ballmer, Chief Executive and President of Microsoft has said in a statement,
"I can assure you that we know there has been no compromise of the integrity of the source code; that it has not been modified or tampered with in any way."
Panic over then.
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 49450
Er is toch ook .htaccessSpider.007 schreef op 12 februari 2004 @ 23:51:
[...]
Hmmm... Je kunt in Windows helemaal geen bestandsnamen beginnen met een punt
code:
1
| ... win2k/private/security/msv_sspi/rpctesta/client/letter to the children.eml |
[ Voor 11% gewijzigd door sidefx op 12-02-2004 23:56 ]
No compromise /tampering dat geloof ik ook wel.. het gaat juist om de lek.. dat ontkent hij niet
---
Heb je die wel eens aan proberen te maken? Dat kan alleen via de Dos prompt
---
Zeker niet, kan ook gewoon via notepad
[ Voor 13% gewijzigd door dxta op 12-02-2004 23:57 ]
Omelette du fromage!
Ja, ik post het ook maar, ik weet niet meer dan jullie. Het gaat iig hieroverSpider.007 schreef op 12 februari 2004 @ 23:55:
[...]
No compromise /tampering dat geloof ik ook wel.. het gaat juist om de lek.. dat ontkent hij niet
Virussen? Scan ze hier!
Ja dit vond ik net ook alsidefx schreef op 12 februari 2004 @ 23:55:
code:
1 ... win2k/private/security/msv_sspi/rpctesta/client/letter to the children.eml
Kinderpr0n @ MS?
Die quote komt volgens mij van een articel van BBC van 4 jaar terug. Maar i kkan er naast zitten.
Steve Balmer op 27-okt-2000: (BBC)
Volgens IT Vibes:But Microsoft's president and chief executive, Steve Ballmer, insisted they had not been able to tamper with any of the company's key programs.
He said: "It is clear that hackers did see some of our source code.
"I can assure you that we know there has been no compromise of the integrity of the source code; that it has not been modified or tampered with in any way."
Zoek de verschllen.Steve Ballmer, Chief Executive and President of Microsoft has said in a statement,
Nee, kijk maar naar de date: Posted on Thursday, February 12, 2004 at 22:32 by Rich KavanaghAphax schreef op 12 februari 2004 @ 23:57:
[...]
Die quote komt volgens mij van een articel van BBC van 4 jaar terug. Maar i kkan er naast zitten.
edit: hmm, bij nader inzien....
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 12-02-2004 23:58 ]
Virussen? Scan ze hier!
Standaard statement? 
Net zoals die minister van Defensie van Irak
We got everything under control!
There are no hackers in our building
Net zoals die minister van Defensie van Irak
We got everything under control!
There are no hackers in our building
[ Voor 74% gewijzigd door dxta op 12-02-2004 23:59 ]
Omelette du fromage!
dat is toch de reply die bij het bbc artikel uit 2000 stond?
Ik snap ook niet waar dat Panic over then op slaat, dat de source code niet is aangepast bij microsoft zelf lijkt me redelijk logisch (dat wordt goed gecheckt lijkt me), maar het lek is nog steeds niet overtuigend ontzenuwd toch?Spider.007 schreef op 12 februari 2004 @ 23:55:
|_____vakje______|
Inderdaad; maar het zou wel geloofwaardig zijn dat ze hiermee de business users gerust proberen te stellen.. (Die zullen niet begrijpen wat "Security through Obscurity" zou moeten zijn)CyberSnooP schreef op 13 februari 2004 @ 00:00:
[...]
Ik snap ook niet waar dat Panic over then op slaat, dat de source code niet is aangepast bij microsoft zelf lijkt me redelijk logisch (dat wordt goed gecheckt lijkt me), maar het lek is nog steeds niet overtuigend ontzenuwd toch?
---
"Panic over then" betekend vast:
Nou, als de baas van Microsoft het zegt, zal het allemaal wel goed zijn. (Niet dus)
Nou, als de baas van Microsoft het zegt, zal het allemaal wel goed zijn. (Niet dus)
Ik heb geen zin om een sig te maken.
ff een tvp
Denk trouwens dat het een hoax is, ik kan me niet voorstellen dat zoiets lekt.
Denk trouwens dat het een hoax is, ik kan me niet voorstellen dat zoiets lekt.
Schouw schreef op 13 februari 2004 @ 00:06:
Dit topic gaat bijna even hard als het RPC dingetje.
Ja dit is een schaamteloze terugvindpost
offtopic:
probeer eens een bookmark
probeer eens een bookmark
OW'ed
[ Voor 9% gewijzigd door elevator op 13-02-2004 00:17 ]
Hello fellow humans
Of omdat downloadsnelheid niks zegt over of de content goed is?Dxta schreef op 13 februari 2004 @ 00:06:
[...]
Omdat ik download nu met zoveel kb/sec illegale shit niet echt gewaardeerd wordt door de modjes
OW'ed
[ Voor 9% gewijzigd door elevator op 13-02-2004 00:15 ]
http://www.neowin.net/com...hp?id=17509&category=main
.
Ze liggen plat.... /.ed
Modbreak: U mag uw mail gaan checken
.
Ze liggen plat.... /.ed
Modbreak: U mag uw mail gaan checken
[ Voor 31% gewijzigd door moto-moi op 13-02-2004 00:16 ]
Ik geloof nooit dat dat allemaal nep is wat ik daar aan files zie. Of iemand moet ECHT enorm veel vrije tijd hebben..
Iets zegt mij dat dit een latertje wordt voor de WOS mods
OW'ed
Iets zegt mij dat dit een latertje wordt voor de WOS mods
OW'ed
[ Voor 37% gewijzigd door elevator op 13-02-2004 00:19 ]