Blaad
Anoniem: 92287

Anoniem: 86783
http://home.quicknet.nl/qn/prive/mj.vanramesdonk/mod/4.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/mj.vanramesdonk/mod/3.JPG
http://home.quicknet.nl/qn/prive/mj.vanramesdonk/mod/2.JPG
http://home.quicknet.nl/qn/prive/mj.vanramesdonk/mod/1.JPG
plaatje zijn nie zo heel scherp
some specs
Motherbord:Chaintech 7vjl apogee
HardDisk:80 gb maxtor
Memory:512mb dana elec c2
Cpu:Amd athlon 2000+ xp draaiend op 1,90ghz met een temp van 42Graden
nou ik hoor het wel wat jullie er van vinden
## EDIT ## ow jah ik ben 15 jaar dus ik kreeg al te horen dat het niet zo orgineel is maar kijk zo veel poen heb ik niet en kennis om zelf alles in mekaar te stampen enzo ik heb geen baantje dus maar ok
Ziet er wel nice uit
En als je echt iets mooi van wil maken moet je maar een baantje zoeken.
lijkt lastig, maar kan heel bevredigend zijn. Desnoods vraag je wat zakgeld voor karweitjes die je doet in de tuin van je oma of van ouders.
WAAR EEN WIL IS EEN WEG.
of
ER ZIJN VEEL WEGEN DIE NAAR ROME LEIDEN.
ik bedoel hier mee dat ik geen goed excusse vind van "ik ben nog maar zoveel jaar en ....."
ik bedoel, ik heb mijn mod ook gedaan zonder er heel veel geld aan te verspelen. en wat ik koop betaal ik met geld dat ik verdient met allerlei(vakantiejob).
edit: en kennis??? je leert maar iets door te proberen. dus ik zou zeggen gewoon proberen mss mislukt maar dan weer mss kan het heel goed lukken. wees creatief. zo vergaar je kennis.
[ Voor 17% gewijzigd door Hephaistus op 05-02-2004 23:14 ]
Anoniem: 95473
ik vind het wel een mooie mod, is niet heel speciaalmaar wel mooiAnoniem: 86783 schreef op 05 februari 2004 @ 21:29:
Heej wat vinden jullie van me nieuwe case
over dat 15 jaar, ik ben 16 en heb een home theater + snelle comp met een daarop toegpaste mod (vanmiddag post ik wel ff of maak een nieuw topic...) en heb ook geen baantje, ik kan het ook allemaal betalen, maar gelijk heb je wel iemand van 20 kan meer kopen dan ons
voor weinig geld:
- kan je spuitbussen van je pa pakken/eventueel kopen en je kast spuiten
- LED jes bij de electroboer zijn heel goedkoop en kan je wel wat mee doen...
- kabels opruimen gratis of als je het goed wil doen doe je er wat cablemesh om en dat kost je hoogstends 2,50€
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 06-02-2004 12:19 ]
zoals je al zei spuiten. en met papier mache (klinkt dom) kun je hele leuken effecten aan je kast brengen. kijk maar eens bij "mijn mooiste mod (of van iemand anders" topic daar zie je hele rare papier mache dingen.
je kunt ook je cd-roms shadowen. en plexiglas toevoegen aan je kast. een klein stukje plexi is ook niet duurder als 10 euro.
je moet niet denken dat mensen van 16 minder als mensen van 20 verdienen, jij hebt er voor gekozen geen baantje te nemen, ik stond op mijn 16 elke avond in de sportclub achter de bar te werken en dan tussendoor in de pauzen mijn huiswerk te maken (school gehaald) dit is mischien overdreven maar ik wou nooit voor de keus komen staan of ik het een af het ander zou kopen. ik wou gewoon genoeg geld zodat ik alles kon kopen wat ik wou (en wat redelijk was om te kopen). dus tip neem een baantje al is het maar voor 1 avond in de week.)
FreeReef.nl
kewle mod hoor
ben trouwens ook 15
Anoniem: 83328
that means gratis kabels, leds, connectors en meer van dat soort spul

Anoniem: 95473
zie hier voor fotos..
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 06-02-2004 19:01 ]
teminste ik probeer zelf zo veel mogelijk zelf te doen.
ben nu ook bezig om mijn net aangeschafte Lian Li Pc71 te modden en het is een aardig jobje maar vind het echt supergaaf om te doen.
alleen is nog niet alles binnen en me vingers kriebelen alweer hahaha.
maar goed komt allemaal goed. (btw het word een blauwe versie van de casemod van A.P versteeg)
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Anoniem: 61422

Geef ff wat feedback plz
Anoniem: 101381
Er komt alleen maar het tft-je zelf in en een usb hubje, en ik overweeg er nog wat in te doen... Dit kastje zet ik dus gewoon naast mijn monitor en gebruik ik via de tv-out op mijn gewone pcAnoniem: 101381 schreef op 06 februari 2004 @ 23:51:
het design is vet maar vraag me af of het te halen is met de hardware in zo'n space.. kan je ff opgeven wat je er allemaal in gaat stoppen? + denk aan genoeg koeling he in zo'n klein kastje
Iemand nog een idee om iets erin te verwerken wat wel cool/nuttig is? Zoals die usb hub, is wel nuttig voor je TB en voor je muis, voor de glowpad etc...
gatver ik type te langzaam of ik reageer te laat, wat is het nou
ok dan maar ff weer ontopic
ik weet niet of je ook een audio in en uitgang voor op je kast hebt zitten maar is het anders misschien niet handig deze ook in dit kastje te zetten.
gewoon achterop je pc een splitkabeltje en dan kun je je gewone speakers op je pc laten zitten en als je een koptelefoon wilt gebruiken zet je ff je speakers uit en plug je je koptelefoon in dat kastje. je moet dan die in/uitgang wel ff vanaf je pc doorlussen naar dat kastje he.
tis maar een tip maar dat zou ik dr nog bij in doen ipv zo'n extra bay in m'n pc.
[ Voor 162% gewijzigd door Ryudo op 07-02-2004 00:02 ]
Anoniem: 101381
hmm wat nog meer....
je hebt:
-tft
-usb
je kan:
-Audio uitgang
-Cardreader?
-Boxjes?
rare.. maar handig als je gadgets hebt
If it ain't broken, don't fix it
Waar heb je die plaatjes mee getekend?Anoniem: 61422 schreef op 06 februari 2004 @ 23:48:
Ik ben een ontwerp aan het maken voor een kastje voor mijn 5" tft schermpje. Nu heb ik iets ontworpen en wil ik graag jullie mening overEr zit trouwens ook een 4 poorts usb hubje in. Is wel zo handig
De ene knop is de power knop en de andere weet ik nog niet
, maar ik denk voor het licht dat eronderuit wordt gestraald
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geef ff wat feedback plz
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Sketchup, is niet zow moeilijk...Ik heb gewoon ge-experimenteerd en heeft zich vanzelf uitgewezen
een glowfeet voor m'n monitor, is eig een test voor something bigger

kon alles wel hier overzetten, maar de pics zijn ook tegroot dan d8 ik
url:
http://212.61.68.76/rebels/glowfeetmonitor/
[ Voor 17% gewijzigd door Rebels op 07-02-2004 01:32 ]
EDIT: kzag die link niet
[ Voor 35% gewijzigd door Avvd op 07-02-2004 01:31 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Anoniem: 104854
Liggen die ledjes gewoon op die plaat? Of heb je ze er echt in gewerkt? (zie ik niet zo goed) en wat gebruik je voor voeding? gewoon je pc? Hoeveel volt werken die ledjes?
ik heb ze erin gemaakt, 5mmboortje in de platte kant zeg maarAnoniem: 104854 schreef op 07 februari 2004 @ 11:25:
Is heel vet!
Liggen die ledjes gewoon op die plaat? Of heb je ze er echt in gewerkt? (zie ik niet zo goed) en wat gebruik je voor voeding? gewoon je pc? Hoeveel volt werken die ledjes?
werkt op 4,5 volt wat ik van een universele adapter aftrek, later komt ie op 5 volt van me pc
Zoals je in die link ziet zijn de ledjes erin verwerkt. Het voltage van elke ledje is verschillend, maar aangezien ik die RGB's ook heb weet ik dat ze op 5 volt lopen. Aan dat kabeltje te zien, heeft ie ze aan zn pcvoeding geknoopt.Anoniem: 104854 schreef op 07 februari 2004 @ 11:25:
Is heel vet!
Ookal vroeg je het niet aan mij, ik antwoord toch
edit: net te laat
[ Voor 4% gewijzigd door brinkdinges op 07-02-2004 11:46 ]
Casemod: Cubeleon
komt dat door een brakke voeding of doen die RGB-leds dat?

en wat zou eventueel een oplossing kunnen zijn?
Zie hier het resultaat:
Nog eentje maar met kast dicht
Hmm voeding hangt een beetje scheef
[ Voor 37% gewijzigd door Macabre op 07-02-2004 14:32 ]
..:: Specs ::..
Anoniem: 87541
Nouwja, of je het een mod kan noemen. Heb CPU cooler vervangen dooreen stillere, en heb een gat voor de fan eruit gedremelt
pics:
to do:
-Window maken, *pa heeft Oranje Fluor plexi!!*
-Fan in window
-Suckhole (zo noemen ze dat toch

-Aerogate II kopen
En dit allemaal doe ik als ik geld heb
Anoniem: 104854
Is dat een chieftec case?Macabre schreef op 07 februari 2004 @ 14:22:
Zo ik heb mijn kast maar eens even "opgeruimd" ....
Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
Vind em een beetje kaal van binnen nu, beetje grote case met weinig er in zeg maar...
Anoniem: 99366
euh er zijn wel meer kaarten passief gekoeld hoor... Wees juist blij dat ie passief gekoeld is, scheelt weer een hoop herrie (die kleine fans gaan na een maand een takkeherrie maken).Anoniem: 99366 schreef op 07 februari 2004 @ 16:21:
Ik heb nu een Gforce FX 5200 maare ik merk op dattie passief gekoeld is...Moet er een cooler op? En wat zijn jullie OC ervaringen met de FX 5200 Ik denk dat ik er wel een fannetje op ga zetten maar dan eentje met licht erin... Zijn er die btw? 40X40mm met leds erin?
Precies, als je dan zonodig een fan op een FX5200 wil zetten, maak dan een gat in je kast haaks op de plaats van die kaart.Anoniem: 83328 schreef op 07 februari 2004 @ 17:16:
[...]
euh er zijn wel meer kaarten passief gekoeld hoor... Wees juist blij dat ie passief gekoeld is, scheelt weer een hoop herrie (die kleine fans gaan na een maand een takkeherrie maken).
de plaatjes zijn beetje groot. dus het beste is, om ff naar de site toe te gaan..
http://home.kabelfoon.nl/~bullet/tom
let aub niet op die andere foto's.. maar het gaat vooral om de comp..
Haal die Barbie er alsjeblieft uit... Staat echt belachelijk...BootVluchteling schreef op 07 februari 2004 @ 17:24:
ik zal mijn (deels premodded) case ff showen
de plaatjes zijn beetje groot. dus het beste is, om ff naar de site toe te gaan..
http://home.kabelfoon.nl/~bullet/tom
let aub niet op die andere foto's.. maar het gaat vooral om de comp..ik wil dus nog ff een baybus kopen/maken voor mn glowwire, een window aan de bovenkant, paar fingerguards, en met die gell pennen kutten denk ik
I see dead pixels...
geeft 'vind ik' tenminste blijk van originaliteit en tegendraadsheid...
geen kuddedier dus..
VInd het schandalig dat zo'n mooie meid, zoveel kleren aan heeft
Ik ken meer mensen met auto's en popen in hun kast, maar vind het altijd wel humor !
Dont work hard, just party!
Misschien dat effect versterken door middel de barbie op te hangen met een ander nylon touwtje aan een strop?
hoeveel mcd zijn die blauwe?Rebels schreef op 07 februari 2004 @ 01:26:
ff iets tussendoor gemaakt
een glowfeet voor m'n monitor, is eig een test voor something bigger
[afbeelding]
kon alles wel hier overzetten, maar de pics zijn ook tegroot dan d8 ik
url:
http://212.61.68.76/rebels/glowfeetmonitor/
en is 1 fel blauw ledje ook al genoeg om goed licht te krijgen?
[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 07-02-2004 20:07 ]
Jij was cker het type: sadistische peuter vroeger, die barbie's uitkleede , gaten in maakte, ophing en verbranddeSeers schreef op 07 februari 2004 @ 19:53:
Ik zie zo'n Rounded ATA kabel om de nek van de barbie...
Misschien dat effect versterken door middel de barbie op te hangen met een ander nylon touwtje aan een strop?
If it ain't broken, don't fix it
3000mcdspacejam schreef op 07 februari 2004 @ 19:53:
[...]
hoeveel mcd zijn die blauwe?
en is 1 fel blauw ledje ook al genoeg om goed licht te krijgen?
ik ben bang dat 1 ledje tegericht naar voren schijnt, daarom heb ik er 2 genomen die iets naar buiten staan, zodat de zijkant belicht wordt denk ik
maar dit was voor mij ook een test, voor iets anders later, ik maak nog wel iets, plexie en leds genoeg
En Macabre hoe heb je die licht staaf aan de boven kant vast gemaakt?
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 86783 op 07-02-2004 23:59 ]
Anoniem: 100231
Anoniem: 45379
ik heb er een premodded zijpaneel met raam ingezet (jammergenoeg was deze niet in aluminium te krijgen).
ook heb ik er een ccfl balk en een ccfl fan in gezet en de standaard fingerguard vervangen.
verder nog blauwe power en hdd activity ledjes in geprikt.

totaaloverzicht. ccfl balk zit bovenin, de ccfl fan verlicht de rest.

vooraanzicht. op de voorklep zit idd wat vervoersschade.

de knop voor de ccfl's
motto voor mij is: eenvoud.
mmh of ik mis wat onderdelen.. of het is gewoon bijzonder netjesMacabre schreef op 07 februari 2004 @ 14:22:
Zo ik heb mijn kast maar eens even "opgeruimd" ....
Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
zoals wat dan?ReseTTim schreef op 08 februari 2004 @ 02:08:
[...]
mmh of ik mis wat onderdelen.. of het is gewoon bijzonder netjes![]()
* Twhomp ziet het niet...
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
ding is gewoon f#cking leeg jahReseTTim schreef op 08 februari 2004 @ 02:08:
[...]
mmh of ik mis wat onderdelen.. of het is gewoon bijzonder netjes![]()

Anoniem: 45379
het klopt wel gewoon hoor.
ik zie geen floppy kabel, maar dat hoeft ook niet, de rest is er gewoon.
ik kan alleen niet helemaal volgen hoe de kabels nou naar de HD en cdroms gaan.
ik begon met een standaard (groene) uitvoering van de chenbro Xpider

het resultaat is als volgt:
een window mod in de vorm van een biohazzard teken,
daarnaast heb ik ook maar even een 120 mm ledfan gekocht, en 2 ccfl's waarvan er 1 op wonderbaarlijke wijze perfect onder mn kast paste
sorry voor de brakke webcam pics, mn pa heeft de digicam weer te goed verstopt
het licht in/onder mn kast is dus eigenlijk groen ipv het vage blauwig groene kleurtje.

to do:
-Nieuw mobo + proc,
-Mobo leuk inkleuren met gelpennen (ook chemisch groen), dat is misschien niet bijster origineel, maar ziet er wel leuk uit
-De kabels nog wat beter wegwerken.
Baybus maken met de knopjes voor ccfl's + fanspeed
mooi gedaan legolas..
kheb zelf er rode verlichting ingebouwd.

[ Voor 3% gewijzigd door NewbieNeo op 08-02-2004 10:32 ]
maja best mooi gelukt voor een eerste keer
Loopt allemaal via de zijkant.Anoniem: 45379 schreef op 08 februari 2004 @ 04:35:
[...]
het klopt wel gewoon hoor.
ik zie geen floppy kabel, maar dat hoeft ook niet, de rest is er gewoon.
ik kan alleen niet helemaal volgen hoe de kabels nou naar de HD en cdroms gaan.
Zoals je ziet loopt het vanaf de voeding direct al naar de zijkant ....
En dat gaat dan weer naar boven en zo gaat het dus naar de CDwriter en de 2 hdd's....
Zal wel een foto maken als ik thuis ben .
..:: Specs ::..
Hier mijn kleine en tevens eerste (probeersel) Mod:
Your comments please ;-)
- Raenius
http://www.catalogged.net/
Verder ziet het er wel mooi uit.
Signature unavailable
Voor de rest ga ik waarschijnlijk doen:
- Case toch helemaal zwart en het logo er opnieuw op in zilver (denk niet dat ik het uitgedremeld krijg)
- De luchtgaten die je nu ziet worden in vierkant weg gedremeld en vervangen door een plexiglas stuk..
- Er komt een fan aan de zijkant (blue led)
- Blauwe ccfl verlichting aan de binnenkant...
- Waarschijklijk uitdremelen van een naam...
- Spraypainten van nog een zwaard en logo op de zijkant...
Dat was het voorlopig...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Hah lol goed man! heb je goed gelet op stof toen je hem openmaakte? zit er ook nog een lampje in?DaNiEl KuNsT schreef op 08 februari 2004 @ 15:30:
had een tijdje geleden een raampie in een ouwe 1 GB scsi schijf gebouwd. doet t nog steeds goewd![]()
[afbeelding]
jepsz, uit elkaar gehaald in zo'n antistatische zak van een mobo. dr zitte helaas nog geen lampjes in, moet k er nog een keer in knutseleravenge schreef op 08 februari 2004 @ 15:41:
[...]
Hah lol goed man! heb je goed gelet op stof toen je hem openmaakte? zit er ook nog een lampje in?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Anoniem: 69841
Heeft iemand toevallig ergens een plaatje van een lcd in chieftec deur?
Groene CCFL's achter mobo:

Leds aan voorkant (ook HD LED) vervangen door groene laserleds:

Groene CCFL bij in de kast:

Kabels al wat opgeruimd (moet ik nog aan verder doen)

HDtje omgedraaid:

Beetje licht voorzien voor als ik onder men donkere bureau moet kruipen om een kabeltje aan te sluiten:

Een beetje verlies heb je altijd...
[ Voor 96% gewijzigd door PeGys op 08-02-2004 16:56 ]
Leuk, zo'n spire koeler, maar dat kan beterAnoniem: 87541 schreef op 07 februari 2004 @ 14:54:
Mijn eerste mod!!
Nouwja, of je het een mod kan noemen. Heb CPU cooler vervangen dooreen stillere, en heb een gat voor de fan eruit gedremelt
pics:![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
to do:
-Window maken, *pa heeft Oranje Fluor plexi!!*
-Fan in window
-Suckhole (zo noemen ze dat toch) voorin
-Aerogate II kopen
En dit allemaal doe ik als ik geld heb
Zoek de verschillen:

(papst 12x12x4cm, verloopje van 8-->12cm)
1100rpm@5 volt, xp2400+ 33 graden stressed, geruisloos
daaom gebruikt hij ook een fan adapter zodat alles OP het blok terecht komt.Anoniem: 83328 schreef op 08 februari 2004 @ 17:38:
LOL
Komt et nu nog wel lucht in het koelblok? volgens mij gaat 3kwart naast het blok
Put brain in gear before opening mouth
Of je doet zoals ik:

SLK800 + Vantec Tornado 80mm @ 7V -> 3000+ @ 28°c stressed
SLK800 + Vantec Tornado 80mm @ 12V -> 3000+ @ 20°c stressed (55.6 dB)
[ Voor 44% gewijzigd door PeGys op 08-02-2004 17:48 ]
Dan nu de pics (en ja ik weet dat ze slecht zijn

PS: de schakelaar voor de fan zit er linksboven naast
[ Voor 6% gewijzigd door Fr33z op 08-02-2004 18:13 ]
niet eens gezien, er zit een grote fan voorPeGys schreef op 08 februari 2004 @ 17:42:
[...]
daaom gebruikt hij ook een fan adapter zodat alles OP het blok terecht komt.
hehe, wel mooi gedaan. Welk klote hoor, Ze zeggen dat die koeler superstil is, maar dat valt reuze mee, Kan nu nog steeds niet slapen (heb nog wel de kast openphYzar schreef op 08 februari 2004 @ 17:09:
[...]
Leuk, zo'n spire koeler, maar dat kan beter
Zoek de verschillen:
[afbeelding]
[afbeelding]
(papst 12x12x4cm, verloopje van 8-->12cm)
1100rpm@5 volt, xp2400+ 33 graden stressed, geruisloos
Moet je je ogen toch eens laten nakijken hoor...Hann1BaL schreef op 08 februari 2004 @ 18:13:
die fotos had je net zo goed niet kunnen plaatsen, niet een beetje onduidelijk, je kan het gewoon niet zien man
Eender welke degelijke modding winkel heeft die.hehe, wel mooi gedaan. Welk klote hoor, Ze zeggen dat die koeler superstil is, maar dat valt reuze mee, Kan nu nog steeds niet slapen (heb nog wel de kast open) Als ik geld over heb, Dan ga ik die mod ook doen. Waar kan je btw zon ding kopen voor 12 naar 8cm fan?
[ Voor 39% gewijzigd door PeGys op 08-02-2004 18:26 ]
Papst 4412F/2GL - 120 x 120 x 25 mm. € 22,29
Fan-adapter van 80 mm. naar 120 mm. - transparant blauw € 14,69
Totaal: € 59,27
Hmm, Ik wacht nog wel even!
(let niet op de kwaliteit, 't is maar een webcam)

HD-rek, in elkaar geknutseld van het oude rek uit dezelfde case, maar dan gedraaid, zodat de voeding er naast past.

Het ruitje, ik heb geprobeerd een orginele vorm te maken, en het is nog gelukt ook (denk ik)

Fanduct gemaakt van een Pringles-bus.. waar die dingen al niet voor kunnen dienen..

Close-up van de voeding, ik heb een stukje uit de mobotray moeten zagen. Gelukkig past het wel perfect. Voeding heb ik verplaatst om plaats te maken voor een radiator van aquacomputer, waar 3 120mm fans op passen)

Foto van de andere kant. Gat zit helaas niet helemaal in het midden, maar er komt toch nog een 120mm fanduct aan..
[ Voor 6% gewijzigd door Fauna op 08-02-2004 19:08 ]
hmmm.... ik denk dat je rekenmachine kapot is, ik kom op 36,98Anoniem: 87541 schreef op 08 februari 2004 @ 18:31:
Ik kom er net achter, www.Freezinghardware.nl Kostenplaatje:
Papst 4412F/2GL - 120 x 120 x 25 mm. € 22,29
Fan-adapter van 80 mm. naar 120 mm. - transparant blauw € 14,69
Totaal: € 59,27
Hmm, Ik wacht nog wel even!
We've got that ring of confidence
Op dit moment is er bij Halfords een actie gaande dat je een thermometer goedkoper kan krijgen van 13,50 naar 9.95.
Het is een thermometer met groene backligt / glow die constant aan (schijnt) te staan en het is met 3 weergaves, tijd, temp en temp vd sensor (naast elkaar) nu lijkt mij dit de perfect case/cpu temp meter die helemaal klaar is en alleen ingebouwd hoeft te worden in mijn kast.
Plaatje:

Het probleem is dat de stroomaansluiting voor het backlight geregeld wordt door zon plugapparaat wat normaal in je aansteker in de auto moet....
Nu moet het toch mogelijk zijn om dat ding los te koppelen van dat plug ding en hem direct van stroom te kunnen voor zien voor het backlight?
Heeft iemand een idee hoe je dit het slimste zou kunnen doen? Het lijkt me wel gaaf namelijk in mijn eerste Casemod
Thanks!
- Raenius
ps. Dit is toch goed geplaatst of moest het in een apart topic?
[ Voor 15% gewijzigd door Raenius op 09-02-2004 13:19 ]
Die 12volt stekker kan je gewoon afknippen en aan een molex solderen, er zijn ook tweakers die hebben zo'n auto 12volt stekker in hun pc
Asus Zenbook i7 256gb
Nu moet ik nog alleen uitvinden hoe dat moet
*n00b enzo*
Iemand een guide of howto ofzo?
[ Voor 19% gewijzigd door Raenius op 09-02-2004 14:24 ]
Anoniem: 51684
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 51684 op 09-02-2004 13:31 ]
Ik denk namelijk niet dunne voor bijv. je cpu of gpu
[ Voor 5% gewijzigd door idioteque op 09-02-2004 16:50 ]
Ik heb die ook ooit een keer in me pc gebouwt gewoon dat aansteker plugje eraf knippen 12 volt erop baterijtje erin en hij doet hetRaenius schreef op 09 februari 2004 @ 13:14:
Beste Tweakers,
Op dit moment is er bij Halfords een actie gaande dat je een thermometer goedkoper kan krijgen van 13,50 naar 9.95.
Het is een thermometer met groene backligt / glow die constant aan (schijnt) te staan en het is met 3 weergaves, tijd, temp en temp vd sensor (naast elkaar) nu lijkt mij dit de perfect case/cpu temp meter die helemaal klaar is en alleen ingebouwd hoeft te worden in mijn kast.
Plaatje:
[afbeelding]
Het probleem is dat de stroomaansluiting voor het backlight geregeld wordt door zon plugapparaat wat normaal in je aansteker in de auto moet....
Nu moet het toch mogelijk zijn om dat ding los te koppelen van dat plug ding en hem direct van stroom te kunnen voor zien voor het backlight?
Heeft iemand een idee hoe je dit het slimste zou kunnen doen? Het lijkt me wel gaaf namelijk in mijn eerste Casemod
Thanks!
- Raenius
ps. Dit is toch goed geplaatst of moest het in een apart topic?
Dat wil ik ook wel weten...dusssss wie um heeft post ff een antwoord aubidioteque schreef op 09 februari 2004 @ 16:50:
Alleen wat voor sensoren zitten daar aan?
Ik denk namelijk niet dunne voor bijv. je cpu of gpu
dit is het origineel (+kleine mod; 120mm blow-vierkant aan de zijkant, er komt nog een net stoffilter op):

plexiglas voorplaat verwijderd, omtrek overgetrokken op een stuk zwart karton
uitgesneden, de gaatjes in het karton geboord (ja, ik ben erg gemakzuchtig) et voila:

(pics zijn 640*480, gemaakt met siemens m55... dit formaat is --in deze thread-- toch geen probleem verder?)
best grappig toch?
je kan er zo 12 volt op zetten en er blauwe backlit achter maken door de leds er af te slopen en er gewoon nieuwe achter te drukken
ps er zitten stomme knopjes op die je niet meer vast kan maken. dus stel dat ding goed in :)voordat je alles los trekt!

2 ledjes erin.. linker knopje drukken linker ledje branden, recher knopje rechter ledje branden... typisch iets voor de kleine mods
---
kga m misschien rood met zwarte stippen verven.. lieveheersbeestje
[ Voor 14% gewijzigd door alexandersamson op 09-02-2004 18:25 ]
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
wow, dat ruitje is mooi gedaan man zeer netjes, vooral mooi ook omdat je niet te veel van de rest van de case ziet, je mobo is naar mijn mening altijd wél leuk om te zien, maar de voeding en hdd racks niet.. Zeer netjes, ben benieuwd naar het eindresultaat!Fauna schreef op 08 februari 2004 @ 18:49:
Wat beelden van mijn 2e CM in progress:
(let niet op de kwaliteit, 't is maar een webcam)
[afbeelding]
HD-rek, in elkaar geknutseld van het oude rek uit dezelfde case, maar dan gedraaid, zodat de voeding er naast past.
[afbeelding]
Het ruitje, ik heb geprobeerd een orginele vorm te maken, en het is nog gelukt ook (denk ik)
[afbeelding]
Fanduct gemaakt van een Pringles-bus.. waar die dingen al niet voor kunnen dienen..![]()
[afbeelding]
Close-up van de voeding, ik heb een stukje uit de mobotray moeten zagen. Gelukkig past het wel perfect. Voeding heb ik verplaatst om plaats te maken voor een radiator van aquacomputer, waar 3 120mm fans op passen)
[afbeelding]
Foto van de andere kant. Gat zit helaas niet helemaal in het midden, maar er komt toch nog een 120mm fanduct aan..
Ik ga hem morgen kopen...en dan kijken hoe ik die 12 volt eraan krijg..oh wee als anderer tweakers hem al hebben opgekocht!
Blij te zien dat andere mensen hem ook gaan kopen...veel plezier ermee!
- Raenius
[ Voor 23% gewijzigd door Raenius op 09-02-2004 19:11 ]
zit er bij mij al een jaartje of wat in
gewoon 12 volt er op, via kroonsteentje
sensor heb ik gesloopt tot ik alleen de weerstand overhield, en de boel tussen de ribben van m'n northbridge koelelement gepropt

als je vragen hebt, post ze maar

Afgelopen weekend even bezig geweest:
gekocht:
2 x CCFL UV
2 x rounded cable UV (ATA 133)
1 x rounded cable UV (FDD)
1 x UV blue LED fan
Resultaat in kast:

Anoniem: 101581
je zou alleen de cd-roms nog kunne stealthen
maar hoe heb je dat in afbeelding 4/3 gedaan? met dat licht dat 8ter dat zwarte rondje vandaan komt? dat vind ik wel gaaf
Thanks...Anoniem: 101581 schreef op 09 februari 2004 @ 20:00:
mooie mod![]()
je zou alleen de cd-roms nog kunne stealthen
maar hoe heb je dat in afbeelding 4/3 gedaan? met dat licht dat 8ter dat zwarte rondje vandaan komt? dat vind ik wel gaaf
Maar eerlijk gezegd was het een standaard gemodde kast (alleen dat power LEDje, en het raam)
Het ledje zit achter de powerknop.
Deze gaat aan wanneer je de pluter aanzet. Er zit een weerstandje achter, en dan aangesloten op een molex.
[ Voor 4% gewijzigd door Krullebol.nl op 09-02-2004 20:06 ]
Anoniem: 105452

Mn bestelling met ccfl's en fans is vandaag binnen gekomen en ben gelijk aan
de slag gegaan!
Ik had besteld:"
2x Green ccfl 30cm
1x UV ccfl 10cm
1x Bubble ccfl 10cm
1x Blue ccfl 30cm
2x Fan met rooie ccfl
Hier een aantal fotos die ik graag met jullie wil delen:

Laatste is beetje wazige foto maarjah.
hier het filmpje:
http://www.pyroforum.nl/kevin_pctuned.wmv
Oja nog en vraagje.
Klopt het dat in fans die je besteld nog geen schroefdraad zit?
ik heb ze er nu op klitteband maar dat houd niet zo goed. heeft
iemand hier een oplossing voor?
kevin
maar verder nice mod
PhD i.o.
Dit topic is gesloten.